Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Jazz » 15-02-2019 10:48

Marça schreef:Afbeelding


Onrust regeert omdat bladen zoals dit de onrust zelf creeren...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Hakansson » 15-02-2019 10:58

dit is dus wat zorgt voor de grote onrust all die stukken in de media en op internet , vraag me altijd af hoeveel waarheid er nou precies in die stukken staat , is grotendeels ook het napraten van elkaar en er staan nauwelijks feiten in dit soort stukken.

het grootste probleem is dat een groot deel van de mensen supporters dit ook maar klakkeloos aan neemt als waarheid en ook maar wat begint te roepen .

hoop dat de de mensen binnen de club de rust wel bewaren en op de achtergrond hervormen.

Dit is ook direct het Groote verschil met het Riemer tijdperk, Riemer was ook een alleen heerser en toen liep ook niet alles goed, maar toen was de rol van de pers en het internet nog niet zo groot , en dus kregen we maar weinig mee van wat er precies speelde.
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Demster » 15-02-2019 13:27

Verbeek laat ook geen kans onbenut om onze club de grond in te trappen. Valt me erg van hem tegen de laatste tijd. Lijkt niet te willen begrijpen dat het in het belang van de club is dat het rustig is. Maar nee hoor, Verbeek moet weer eens zijn mening geven om nog meer onrust te stoken. Egoïstisch gedoe.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Wizard » 15-02-2019 13:30

Demster schreef:Verbeek laat ook geen kans onbenut om onze club de grond in te trappen. Valt me erg van hem tegen de laatste tijd.

Mij niet. De situatie is veel zorgelijker dan menigeen denkt. Ik begrijp erg goed dat Verbeek zich zorgen maakt. Alleen de manier waarop hij dat (gebruikelijk) doet, verdient niet de schoonheidsprijs. Dat laatste deel ik dan ook met je. Maar het gaat erom dat iemand als Verbeek met veel clubliefde zich ernstig zorgen maakt.
Dat de situatie schrijnend is en dat we ons lot niet aan een paardenman uit Bergen moeten hangen, moge duidelijk zijn.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Demster » 15-02-2019 13:38

Wizard schreef:Mij niet. De situatie is veel zorgelijker dan menigeen denkt. Ik begrijp erg goed dat Verbeek zich zorgen maakt. Alleen de manier waarop hij dat (gebruikelijk) doet, verdient niet de schoonheidsprijs. Dat laatste deel ik dan ook met je. Maar het gaat erom dat iemand als Verbeek met veel clubliefde zich ernstig zorgen maakt.
Dat de situatie schrijnend is en dat we ons lot niet aan een paardenman uit Bergen moeten hangen, moge duidelijk zijn.

Natuurlijk is het goed dat clubmensen zich (terecht) zorgen maken over de club maar om nou bijna elke dag wel een prominent figuur zijn kritiek te horen uiten vind ik behoorlijk vermoeiend. Het maakt de hele sfeer rond de club, die al niet hosanna is, nog zwaarmoediger. Merk het ook persoonlijk, wéér negatief nieuws over de club, weer een negatieve stemming.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Wizard » 15-02-2019 14:45

Demster schreef:Natuurlijk is het goed dat clubmensen zich (terecht) zorgen maken over de club maar om nou bijna elke dag wel een prominent figuur zijn kritiek te horen uiten vind ik behoorlijk vermoeiend. Het maakt de hele sfeer rond de club, die al niet hosanna is, nog zwaarmoediger. Merk het ook persoonlijk, wéér negatief nieuws over de club, weer een negatieve stemming.

Natuurlijk is het vermoeiend. Echter, ze proberen al weken voet aan wal te krijgen, maar worden niet gehoord; dat is ook frustrerend. Wanneer je een groot deel van je leven in de club hebt gestopt en je ziet het bergafwaarts gaan, wil je er alles aan doen, zodat je club het weer goed doet.
Wanneer de media jou op vrijdagochtend, mij op vrijdagmiddag en een ander forumlid op vrijdagavond interviewt, heb je de volgende dag 3 forumleden die wellicht dezelfde (negatieve) toon qua interview zetten.
Het is zeker frustrerend en nog irritanter dat de media het negatieve beeld blijven herhalen en aanstippen, maar het is helaas wel de huidige situatie die nu actueel is: De situatie is erg zorgwekkend en er zal snel iets concreets moeten gebeuren in de vorm van een adequaat actieplan. De Raad houdt zich erg lang stil en dat draagt daarmee in haar geheel niet bij aan iets positiefs. De zorgen die de prominente figuren hebben zijn mijns inziens geheel terecht. Dat dit tot irritants toe wordt herhaald door de media is mijns inziens een ander punt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor fuotbalgek » 15-02-2019 15:05

Wat ik mis in het hele gebeuren is de supportersverenigingen, ze houden zich zo op de vlakte. Zij zitten toch namens De supporters in het stichtingbestuur? Vooralsnog lijken ze zich dus achter Roozemond te scharen, waarom zien zij niets in de plannen van Riemer en co? Waarom steunen ze Roozemond?

Zo'n oproep van Feanfan is leuk, maar op dit moment zou iets meer duiding richting de supporters beter zijn om de toch al negatieve houding van velen niet nog negatiever te laten worden.

Dat is dan ook waar het offensief vanuit Riemer en co wel een punt heeft. Zorg eerst voor draagvlak, want op deze manier zal de leegloop komende zomer nog sneller plaatsvinden. De meesten zijn onderhand moe van al het bestuurlijke gezeik, nog los van het dramatische voetbal dat we in het ALS te zien krijgen. En dat tegenover een miljoenenverlies, structureel, en om de paar jaar bestuurders die elkaar de tent uit slaan.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Jazz » 15-02-2019 15:29

fuotbalgek schreef:Wat ik mis in het hele gebeuren is de supportersverenigingen, ze houden zich zo op de vlakte. Zij zitten toch namens De supporters in het stichtingbestuur? Vooralsnog lijken ze zich dus achter Roozemond te scharen, waarom zien zij niets in de plannen van Riemer en co? Waarom steunen ze Roozemond?

Zo'n oproep van Feanfan is leuk, maar op dit moment zou iets meer duiding richting de supporters beter zijn om de toch al negatieve houding van velen niet nog negatiever te laten worden.

Dat is dan ook waar het offensief vanuit Riemer en co wel een punt heeft. Zorg eerst voor draagvlak, want op deze manier zal de leegloop komende zomer nog sneller plaatsvinden. De meesten zijn onderhand moe van al het bestuurlijke gezeik, nog los van het dramatische voetbal dat we in het ALS te zien krijgen. En dat tegenover een miljoenenverlies, structureel, en om de paar jaar bestuurders die elkaar de tent uit slaan.


Omdat mensen misschien klaar zijn met Riemer de Onruststoker? Zijn tijd is voorbij.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Wizard » 15-02-2019 16:03

Jazz schreef:Omdat mensen misschien klaar zijn met Riemer de Onruststoker? Zijn tijd is voorbij.

Ik vind dat fuotbalgek een goed punt heeft.
Je kunt Riemer een onruststoker vinden, maar hij heeft absoluut gelijk dat er snel een goed actieplan moet komen. Wij horen noch van de club noch van de supportersgroepen wat nu de volgende stap wordt. Wanneer er geen duidelijkheid is, is er geen draagvlak en sta je met z'n allen met lege handen in een neerwaartse situatie.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Ebiede » 15-02-2019 18:03

Heb het idee dat het interview bij OF gearrangeerd is;

Algemeen directeur GeertJelle de Vries
Technisch directeur GertJan Verbeek
Commercieel directeur ?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor tha boelie » 15-02-2019 18:25

Jan van Erve.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 15-02-2019 18:29

Trainer ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor tha boelie » 15-02-2019 18:36

Henk de Jong met Tieme Klompe.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 15-02-2019 18:43

Aardig rijtje clubmensen:
- Geert Jelle de Vries
- Gert-Jan Verbeek
- Jan van Erve
- Henk de Jong en Tieme Klompe

Misschien nog Sytse Bouwer

Dan nog de denktanks van Riemer en Foppe, met Yme Kuiper, Henk Hoekstra etc. Wat kan je daar mee ?
Het wordt wel druk op de club zo.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Forza » 15-02-2019 19:19

Deze denktank verdient een eigen topic. Het is gemakkelijk om ze hier nu af te fakkelen. De realiteit is, dat de club de laatste tien jaar is afgegleden naar een bedenkelijk nivveau. Dat geldt niet alleen voor de ranglijst, maar ook voor het niveau van de clubleiding. De tekorten lopen per jaar op en kunnen alleen gedicht worden met transferopbrengsten, terwijl vroeger (jaja) als principe gold: transfers staan niet op de begroting. Het is spelen met geld dat je nog niet hebt en misschien wel nooit gaat krijgen.

Ik vond het verhaal van Gertjan Verbeek bij Omrop Fryslân heel reëel. Ik vind ook dat hij terecht opmerkt, dat het niet om Riemer gaat. Die denktank is veel groter, maar heeft een paar keer in Langwar gezeten. Dit zijn mensen die bewezen hebben in het verleden, dat ze weten hoe ze een club (deze club in het bijzonder) moeten leiden. Na 2008 volgde nog de beker, maar dat was het ook wel. Het moest zo nodig anders, beter en groter. Vijf keer op rij bij de bovenste vijf was niet goed genoeg.

Zie waar het toe leidt...
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 15-02-2019 20:06

Ahem. Natuurlijk draait die denktank om Riemer. Kom op wel reëel blijven natuurlijk :shock:
Zelfs die Geert Jelle de Vries ging bij hem langs om goedkeuring te peilen. Want als je Riemer's goedkeuring niet krijgt dan wordt het lastig voor je.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Forza » 15-02-2019 20:30

Laat ik het anders formuleren dan. Het gaat niet om Riemer, maar om de visie van Riemer. Om een denkwijze en -richting. Dat anderen die visie onderschrijven, maakt het nog geen loopjongens. En wat Geert Jelle betreft... Zegt hij ook niet zoiets als, dat de club zonder die visie van Riemer ten dode is opgeschreven?

Ik snap wel, dat mensen soms een beetje moe worden van bijvoorbeeld Riemer. De vraag is wat mij betreft of hij onderdeel is van het probleem of van de oplossing. Aangezien ik niet denk, dat meekijken en meepraten van Riemer (hoe vervelend soms ook) leidt tot het oplopen van het operationeel verlies in het tempo waarin dat onder de vorige directie gebeurde, geloof ik dat hij deel van de oplossing is. In welke rol? Dat weet ik ook niet. Maar het gaat hier om Riemer van der Velde, Foppe de Haan, Gertjan Verbeek, Henk Hoekstra, Yme Kuiper, Tjisse Wallendal en anderen. Los van een persoonlijke mening over deze mensen gaat het nu om de toekomst van de club. Aan wie vertrouw je die toe?

Bij deze clubleiding en de vorige en die daarvoor heb ik geen idee kunnen ontdekken. En al helemaal geen idee dat werkte.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor pes5 » 15-02-2019 20:55

Geef ze het vertrouwen én de verantwoording maar.

Ik heb wel vertrouwen in de club rondom Riemer, maar dan moeten ze ook verantwoordelijkheid nemen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Forza » 15-02-2019 22:00

Is het verstandig om een 78-jarige de leiding te geven met het oog op de toekomst. Zijn ideeën zijn aantoonbaar juist. Geef geen geld uit als het er niet is. Twente is aan hetzelfde ten onder gegaan. Gokken op een kampioenschap of de CL, het niet halen, de inkomsten missen en dan degraderen. Heerenveen doet hetzelfde. Gokken op inkomsten uit transfers en vervolgens een spits huren. Doet hij het goed? Is-ie weg. Doet hij het niet goed? Dan wil je hem niet. Op korte termijn werken gaat niet werken.

Ik ben blij dat clubmensen hun nek uitsteken en teleurgesteld, dat steun uitblijft. Het is geen vijf voor twaalf. Het is al veel later. Wees blij, dat er nog mensen zijn die het willen doen uit clubliefde en niet, omdat het een leuke baan is. Supporters roepen: wij zijn de club. Maar vertegenwoordigd in het stichtingsbestuur hoor ik ze niet. Revolutie 1.0 was prima, maar het is al lang tijd voor de volgende en dan een echte.

Hier zit meer voetbalverstand in dan ik in twee jaar in het veld zag:

https://www.feanonline.nl/nieuws/hoofdnieuws/205681/radio-camataru-s01e14-bij-riemer-van-der-velde-op-de-koffie-in-langweer-12
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 17-02-2019 15:58

Ik vind het "Plan Riemer" te drastisch. Verder is het ook te dramatisch aangezet in de media door o.a. Foppe met zijn 1,5 scout en Gert-Jan Verbeek in het AD een paar dagen terug.
Met zo'n wedstrijd als tegen PSV verstomt ook meteen een boel kritiek. Is het echter wel zo dat het een paar structurele problemen zeker niet verbloemt mogen worden. Er blijven wat mij betreft 2 punten staan: vergroten aantal sponsoren, dit moet echt speerpunt worden voor de nieuwe directeur (en eventueel nieuwe Commerciele Directeur) en entertainment voor thuispubliek, dit moet worden opgepakt door de TS.
Wat mij betreft worden Geert Jelle de Vries samen met Bloemers of Jan van Erve aangesteld.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Muck » 17-02-2019 16:51

Waarom Geert-Jelle de Vries? Die is nu makelaar. Een huis verkopen is wat anders dan een voetbalclub leiden.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Lipton » 17-02-2019 16:54

Muck schreef: Een huis verkopen is wat anders dan een voetbalclub leiden.


Riemer verkocht altijd ijsjes, dat is iets heel anders dan een voetbalclub leiden.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor hhage » 17-02-2019 19:48

Wat maken jullie je druk,het gaat hoe goed de spelers zijn niet de derectie.....
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor wilbot » 24-02-2019 09:52

Wie doet eigenlijk de contractbesprekingen nu het een rotzooitje is bij de directie( of wat er voor door gaat).
Kan iemand mij dat uitleggen?
wilbot
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 14-01-2016 19:13

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 24-02-2019 11:40

Hamstra gelukkig.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor camataru » 02-03-2019 07:03

Onze mooie club is ziek.
Zolang het rommelt in het bestuur/kantoren. Komt het niet goed.
Nu weer met het geouwehoer van roozemond en zijn voorop gezet plan om zelf baas te worden.
Al die ego's en passanten zitter er om er zelf beter van te worden.

En onze mooie club is er de dupe van.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Mackan68 » 02-03-2019 07:10

Ik heb vanochtend formeel mijn vertrouwen in het nieuwe bestuur opgezegd. Wanneer je een ploeg Heerenveenmannen uitsluit die de club voor niets verder wil helpen dan mis je ieder Heerenveen DNA. Roozemond, Jalink, Bazuijnen, laat ze eerst maar vertrekken voordat ik weer terugkeer bij mijn club. Ik heb schoon genoeg van het bestuurlijke gekonkel!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor tha boelie » 02-03-2019 11:53

Ongelofelijk dat mensen als Roozemond en Bazuijnen de macht bij de club hebben en dat de clubmensen totaal geen inspraak hebben. Hoe kan dat toch gebeuren met mensen van Feanfan en Nieuwnoord in het stichtingsbestuur.. Dan wel met berichten op social media komen dat we met z`n allen achter de club moeten gaan staan maar ondertussen staan zij achter Roozemond.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 02-03-2019 11:59

tha boelie schreef:Ongelofelijk dat mensen als Roozemond en Bazuijnen de macht bij de club hebben en dat de clubmensen totaal geen inspraak hebben. Hoe kan dat toch gebeuren met mensen van Feanfan en Nieuwnoord in het stichtingsbestuur.. Dan wel met berichten op social media komen dat we met z`n allen achter de club moeten gaan staan maar ondertussen staan zij achter Roozemond.


Het kan zijn dat ze zijn omgekocht, corruptie bestaat ook Nederland. Het kan dus best zo zijn dat Roozemond zijn positie dus gekocht heeft. Het kan ook verklaren waarom hij met niemand wil praten, zowel de pers als de Groep Riemer.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor jorro » 02-03-2019 12:03

tha boelie schreef:Ongelofelijk dat mensen als Roozemond en Bazuijnen de macht bij de club hebben en dat de clubmensen totaal geen inspraak hebben. Hoe kan dat toch gebeuren met mensen van Feanfan en Nieuwnoord in het stichtingsbestuur.. Dan wel met berichten op social media komen dat we met z`n allen achter de club moeten gaan staan maar ondertussen staan zij achter Roozemond.


Daar zullen zij dan wel heel goede redenen voor hebben. Het is alleen zo jammer dat, los van een inloopmoment, alles qua transparantie nogal karig is. En daarom wordt er vooral veel gegist. Dit komt de hele situatie niet ten goede. Maar het zorgt er ook voor dat ik geen stelling inneem voor of tegen Roozemond en co. Ik heb daar simpelweg te weinig informatie over. De media neem ik in deze in ieder geval niet serieus. Die hebben de laatste jaren meermaals bewezen niet objectief te zijn qua berichtgeving over onze club.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sidodejong en 6 gasten