Sfeervak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sfeervak

Berichtdoor Ebiede » 16-12-2018 13:15

casper schreef:Ga eens achter de ploeg staan,ook als het moeilijk gaat!!!


Het is een wisselwerking he..mensen die weigeren zich voor ons in te zetten moeten we steunen. Flikker toch lekker op met types als Lammers en Zenelli.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Sfeervak

Berichtdoor Mackan68 » 16-12-2018 18:55

casper schreef:Ga eens achter de ploeg staan,ook als het moeilijk gaat!!!

Waar zit of sta jij??
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sfeervak

Berichtdoor DSCH » 16-12-2018 20:53

Er wordt vaak gewezen naar het bestuur, technische staf en spelers. Je hoort vaak mensen zeggen dit is mijn club niet meer. En die kritieken zijn terecht, er gaat helaas heel veel niet goed. Maar wat ik niet begrijp is dat het grote deel van de supporters niet in de gaten heeft dat zij net zo hard meedoen aan de achteruitgang van onze club. Achter het team gaan staan is Nieuw Noord en andere supporters onbekend geworden. Klagen, zeuren en fluiten is er voor teruggekomen. Een lied zingen om het team te steunen, er tegen beter weten in toch nog wat van proberen te maken, het gebeurd niet, niemand snapt het. Als het goed gaat dan wil er nog wel eens wat sfeer ontstaan, maar gaat het slecht, dan is er maar een enkeling die begrijpt wanneer supporters het hardst nodig zijn.

Het dieptepunt was vandaag dat er wel werd gezongen tijdens een liedje dat gaat over het snuiven van drugs. Vind je het dan gek dat mensen wegblijven? Want dat is net zozeer een reden dat mensen zich niet meer kunnen identificeren met de club dan de vele wisselingen van het bestuur. Maar dat besef lijkt er niet te zijn. Supporteren dat is ons vreemd geworden. En daar schaam ik me meer voor dan de wisselingen in het bestuur. Dat is niet zoals Heerenveen hoort te zijn en zoals het was, maar het is wel zoals het blijkbaar nu is. En ja, inderdaad, dan herken ik mijn club niet meer.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Sfeervak

Berichtdoor HUNTELAAR » 16-12-2018 22:48

DSCH schreef:Er wordt vaak gewezen naar het bestuur, technische staf en spelers. Je hoort vaak mensen zeggen dit is mijn club niet meer. En die kritieken zijn terecht, er gaat helaas heel veel niet goed. Maar wat ik niet begrijp is dat het grote deel van de supporters niet in de gaten heeft dat zij net zo hard meedoen aan de achteruitgang van onze club. Achter het team gaan staan is Nieuw Noord en andere supporters onbekend geworden. Klagen, zeuren en fluiten is er voor teruggekomen. Een lied zingen om het team te steunen, er tegen beter weten in toch nog wat van proberen te maken, het gebeurd niet, niemand snapt het. Als het goed gaat dan wil er nog wel eens wat sfeer ontstaan, maar gaat het slecht, dan is er maar een enkeling die begrijpt wanneer supporters het hardst nodig zijn.

Het dieptepunt was vandaag dat er wel werd gezongen tijdens een liedje dat gaat over het snuiven van drugs. Vind je het dan gek dat mensen wegblijven? Want dat is net zozeer een reden dat mensen zich niet meer kunnen identificeren met de club dan de vele wisselingen van het bestuur. Maar dat besef lijkt er niet te zijn. Supporteren dat is ons vreemd geworden. En daar schaam ik me meer voor dan de wisselingen in het bestuur. Dat is niet zoals Heerenveen hoort te zijn en zoals het was, maar het is wel zoals het blijkbaar nu is. En ja, inderdaad, dan herken ik mijn club niet meer.


Deels eens. Het valt de afgelopen jaren ook niet mee, wat voor mooie wedstrijd nou gezien?

Maar kom op he, dat nummer over drugs, pillen en weet ik veel wat, dramatisch. Daar laat ik het maar bij
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Sfeervak

Berichtdoor Sfeer » 16-12-2018 23:18

Ach dat zijn diezelfde types die hooligan willen spelen maar door elke club wordt weggeslagen. De "ekte ekte" zingen dat soort kinderliedjes niet mee.

Overigens vind ik het gezeur op het gebrek aan sfeer onterecht. Het begint op het veld niet andersom.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Sfeervak

Berichtdoor Demster » 17-12-2018 00:05

Sfeer schreef:Ach dat zijn diezelfde types die hooligan willen spelen maar door elke club wordt weggeslagen. De "ekte ekte" zingen dat soort kinderliedjes niet mee.

Overigens vind ik het gezeur op het gebrek aan sfeer onterecht. Het begint op het veld niet andersom.

Met dat laatste zijn ze het bij clubs als NAC niet mee eens hoor.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Sfeervak

Berichtdoor DSCH » 19-12-2018 17:37

Sfeer schreef: Overigens vind ik het gezeur op het gebrek aan sfeer onterecht. Het begint op het veld niet andersom.


Ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk speelt de wisselwerking wel een rol, als de ploeg er vol voor gaat dan slaat het over op het publiek en krijg je meer sfeer. Maar het kan ook andersom werken. Soms wil het op het veld niet, daar balen spelers ook van, als je dan als supporters er achter gaat staan dan slaat het over op de spelers en kan dat leiden tot beter of oprtunisticher voetbal.

Bij ons gebeurd dat laatste echter zeer zelden. Er klinkt meer geklaag en gezeur dan aanmoediging. Dat slaat ook over op de spelers waardoor ze minder durven en dat gaat uiteindelijk weer ten koste van het voetbal. In mijn overtuiging moet je juist ook aanmoedigen als het slecht gaat, om ze te helpen en er voor te zorgen dat ze er vol voor gaan. Dat helpt echt. En is volgens mij toch ook de reden dat het sfeervak is opgericht en naar beneden is uitgebreid? Wij zouden er voor de spelers moeten zijn in zowel de goede en de slechte tijden, maar wij zijn er eigenlijk qua sfeer alleen in de goede. En dat vind ik persoonlijk erg makkelijk en jammer. Ik ben er van overtuigd dat we door meer steun ook meer punten zullen pakken. Daar ligt de kracht van supporters, dat is wat wij kunnen doen!
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Sfeervak

Berichtdoor Sfeer » 02-02-2019 16:12

DSCH schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk speelt de wisselwerking wel een rol, als de ploeg er vol voor gaat dan slaat het over op het publiek en krijg je meer sfeer. Maar het kan ook andersom werken. Soms wil het op het veld niet, daar balen spelers ook van, als je dan als supporters er achter gaat staan dan slaat het over op de spelers en kan dat leiden tot beter of oprtunisticher voetbal.

Bij ons gebeurd dat laatste echter zeer zelden. Er klinkt meer geklaag en gezeur dan aanmoediging. Dat slaat ook over op de spelers waardoor ze minder durven en dat gaat uiteindelijk weer ten koste van het voetbal. In mijn overtuiging moet je juist ook aanmoedigen als het slecht gaat, om ze te helpen en er voor te zorgen dat ze er vol voor gaan. Dat helpt echt. En is volgens mij toch ook de reden dat het sfeervak is opgericht en naar beneden is uitgebreid? Wij zouden er voor de spelers moeten zijn in zowel de goede en de slechte tijden, maar wij zijn er eigenlijk qua sfeer alleen in de goede. En dat vind ik persoonlijk erg makkelijk en jammer. Ik ben er van overtuigd dat we door meer steun ook meer punten zullen pakken. Daar ligt de kracht van supporters, dat is wat wij kunnen doen!


Het klopt inderdaad dat je altijd achter je club moet staan ongeacht de uitslag. Wel ben ik van mening dat als je staat te kijken naar een lusteloos elftal zonder spelvisie of vechtersmentaliteit dat je niet geforceerd positief hoeft te doen. Ik vind het juist erg gelaten op de tribunes, er mag best eens een negatief spreekkoor (op een redelijk beschaafde manier) over de tribunes galmen. Ik weet nog wedstrijden waar wij tegen een Ajax of PSV met 0-2 achterstonden maar dat het stadion als een man achter Heerenveen stond. Die tijden zijn voorbij, het stadion wordt leger en leger en de passie verdwijnt ook steeds meer op de noordtribune. Ik ben er zelf ook schuldig aan, vroeger pakte ik nog regelmatig uitwedstrijden mee maar ook hier beleef ik al een hele lange tijd geen plezier meer aan.

Het begint echt op het veld!
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Sfeervak

Berichtdoor Wizard » 02-02-2019 19:25

Sfeer schreef:Het begint echt op het veld!

Nee, sfeer begint op de tribunes is mijn mening.
Dat een spreekkoor negatief danwel positief is geladen kan inderdaad te maken hebben met de prestaties op het veld.
Naar mijn mening is het dan ook weerzinwekkend dat onze eigen supporters een eigen speler uitfluiten. Daarmee krijg je antisfeer. Een negatief spreekkoor over het beleid van de club danwel dat we het niet eens zijn met de strategie/keuzes van onze coach moet zeker tot uiting komen! Echter, het uitfluiten van eigen spelers geeft antisfeer.

Ik ben het dan ook volkomen eens met DSCH. Wanneer het slecht gaat, is het zo makkelijk om je negatief te uiten en spelers uit te fluiten. Wat mij betreft ben je een vent en vooral supporter wanneer je te allen tijde achter je team, je spelers en dus je club blijft staan. Het woord supporten betekent niet voor niks (onder)steunen

Met z'n allen als 1 man achter onze club!
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sfeervak

Berichtdoor Sfeer » 11-02-2019 16:55

Wizard schreef:Nee, sfeer begint op de tribunes is mijn mening.
Dat een spreekkoor negatief danwel positief is geladen kan inderdaad te maken hebben met de prestaties op het veld.
Naar mijn mening is het dan ook weerzinwekkend dat onze eigen supporters een eigen speler uitfluiten. Daarmee krijg je antisfeer. Een negatief spreekkoor over het beleid van de club danwel dat we het niet eens zijn met de strategie/keuzes van onze coach moet zeker tot uiting komen! Echter, het uitfluiten van eigen spelers geeft antisfeer.

Ik ben het dan ook volkomen eens met DSCH. Wanneer het slecht gaat, is het zo makkelijk om je negatief te uiten en spelers uit te fluiten. Wat mij betreft ben je een vent en vooral supporter wanneer je te allen tijde achter je team, je spelers en dus je club blijft staan. Het woord supporten betekent niet voor niks (onder)steunen

Met z'n allen als 1 man achter onze club!

Ik vind het een beetje oneerlijk hoe erop mij wordt gereageerd. Ik zeg helemaal niet dat ik voor uitfluiten van individuele spelers ben. Wel vind ik dat we wat meer woede mogen uiten bij wanprestaties. Je kan zeggen wat je wil maar dat de pleuris is uitgebroken bij de harde kern van Zwolle en Groningen heeft wel geholpen om iets te creëren dit seizoen.

Ik word juist ziek van pubers die kinderachtige liedjes over drugs zingen en kleuter kleurplaten over de harde kern van Zwolle maken terwijl ze zelf zijn gaan rennen voor 10 (!) man. Ik heb in de kroeg ook weleens verhitte discussies gehad met deze jongens. Prima dat je in dat wereldje jezelf wil bewijzen maar doe dat buiten het stadion en ga niet de grote jongen in het vak spelen. Hier denken veel oudere jongens hetzelfde over.

Concentreer je op de club aub! Inderdaad als één man achter Heerenveen maar als het slecht gaat mag dat best tot uiting komen!
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Sfeervak

Berichtdoor Wizard » 12-02-2019 13:02

Sfeer schreef:Ik word juist ziek van pubers die kinderachtige liedjes over drugs zingen en kleuter kleurplaten over de harde kern van Zwolle maken terwijl ze zelf zijn gaan rennen voor 10 (!) man.
Concentreer je op de club aub! Inderdaad als één man achter Heerenveen maar als het slecht gaat mag dat best tot uiting komen!

Eens. Daar word ik ook misselijk van. Hopelijk worden we geen doorgesnoven groep zoals Twinte of groepje middelbare scholieren zoals PEC. Wat betreft dat gaan we als 'sfeervak' mijns inziens de verkeerde kant op.
Wanneer het slecht gaat, mogen we dat best laten zien. Maar, nooit en te nimmer - vind ik - dat je je eigen spelers gaat uitfluiten. Daar word ik nog misselijker van dan van die drugsliedjes.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sfeervak

Berichtdoor paparazzi » 30-03-2019 17:15

Even een vraagje. Heeft Nieuw Noord meer leden dan de MI side?
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Sfeervak

Berichtdoor Kaz_SCH » 09-04-2019 08:52

Nieuw Noord is helaas een hond zonder tanden geworden. De 'vertegenwoordiger' van NN in het Stichtingsbestuur laat het allemaal gebeuren en staat volledig achter de bestuurlijke gang van zaken, de rest van NN moet daardoor logischerwijs volgen. En dat is eigenlijk wel jammer. Een mooie sfeeractie, stadionsong of andere ludieke actie heb ik al tijden niet gezien of gehoord. Hopelijk zie ik het helemaal verkeerd, maar volgens mij is het voornamelijk een groepje van misschien 150 jongeren in de leeftijdscategorie 17-21 die de kar trekken maar geen idee hebben hoe.

Benieuwd of er tegen Groningen iets moois bedacht is, zoals onze Oosterburen in de uitwedstrijd wel hadden. Want in het verleden is vaak genoeg bewezen dat ze het wél kunnen. Misschien is er heel veel verloop geweest?
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Sfeervak

Berichtdoor xander » 09-04-2019 14:25

De meesten zijn niet meer welkom die dit in het verleden mogelijk maakten.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Sfeervak

Berichtdoor TORCIDA » 03-05-2019 10:06

Kaz_SCH schreef:Nieuw Noord is helaas een hond zonder tanden geworden. De 'vertegenwoordiger' van NN in het Stichtingsbestuur laat het allemaal gebeuren en staat volledig achter de bestuurlijke gang van zaken, de rest van NN moet daardoor logischerwijs volgen. En dat is eigenlijk wel jammer. Een mooie sfeeractie, stadionsong of andere ludieke actie heb ik al tijden niet gezien of gehoord. Hopelijk zie ik het helemaal verkeerd, maar volgens mij is het voornamelijk een groepje van misschien 150 jongeren in de leeftijdscategorie 17-21 die de kar trekken maar geen idee hebben hoe.

Benieuwd of er tegen Groningen iets moois bedacht is, zoals onze Oosterburen in de uitwedstrijd wel hadden. Want in het verleden is vaak genoeg bewezen dat ze het wél kunnen. Misschien is er heel veel verloop geweest?


Als je het zo goed weet ( maar duidelijk is van niet uit je stuk,) meld je aan, neem initiatief, ga in het sfeer team. Maar dat inhoudsloze gespui van kritiek....
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sfeervak

Berichtdoor Appie_M » 05-05-2019 14:24

Ik sluit me aan bij TORCIDA. Je kunt gewoon met Nieuw Noord in gesprek gaan als je benieuwd bent naar bepaalde dingen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Sfeervak

Berichtdoor Sfeer » 21-10-2019 21:25

Zondag verwacht ik, ondanks het tijdstip, een absolute gekkenhuis op de tribune. Zal mooi zijn als de spelers voor een vol stadion komen te spelen. Wellicht kunnen de vakken rondom NN ook eens een wedstrijdje staan?

Bij gebrek aan een echte derby is dit samen met de wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord toch wel een wedstrijd waar je als supporter warm voor wordt.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Sfeervak

Berichtdoor HUNTELAAR » 23-05-2022 13:27

Hoeveel plek is er op dit moment in het NN vak?
Op de site van sc heerenveen staat 1600.
Maar het lijkt me dat dit er meer zijn?

Je kan je volgens mij nu ook op de wachtlijst plaatsten voor een seizoenkaart in NN.
Misschien dat hier meer aandacht voor kan komen?
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Sfeervak

Berichtdoor Beetle » 26-05-2022 17:11

Kan NN misschien een stuk of 10 van deze jongens aanschaffen? :mrgreen: :mrgreen:
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Sfeervak

Berichtdoor Beetle » 21-07-2022 23:04

SC Heerenveen laat de staantribune van het Abe Lenstra-stadion uit voorzorg verstevigen. Uit onderzoek is gebleken dat de maximale belasting van de tribune in ‘extreme’ gevallen mogelijk hoger is dan in de normen in het Bouwbesluit staat.
Verder bleek uit het onderzoek dat de tribune in orde is, aldus de club. Toch is op advies van de constructeur van het stadion besloten de constructie van de staantribune, in het midden van de noord-tribune, te verstevigen. Aan de onderzijde komen extra versterkingen, gerealiseerd door Sportstad, de verhuurder van het stadion.


Meer te lezen in de LC (met prachtige foto!)
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Vorige

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten