Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 31-01-2019 09:08

AllardP schreef:De vraag is vervolgens: wat doe je hieraan? Naar mijn mening moet je niet te bang zijn om een deel van de reserve te investeren in het team. Alleen met goede resultaten kun je uit de vicieuze cirkel breken. Andere opties werken niet: met snijden in de uitgaven worden de resultaten alleen maar slechter en met huurspelers verminder je toekomstige transferopbrengsten, waarvan je altijd afhankelijk zult blijven.
Is dit nou echt zo'n rare mening, beste Wizard?


Ik ben blij dat je weer terug bent aangezien ik je bijdragen hier oprecht heb gemist.
Mijn post is absoluut niet op de man gericht, maar meer op het feit dat ik het absoluut niet eens met je ben gezien je posts 'destijds' dat de club maar bakken met geld moest uitgeven om te investeren. Natuurlijk moet je niet bang zijn om een deel van je reserves te investeren, maar deze reserves zijn veel minder florissant dan deze op papier ogen. Het kapitaal moet worden gestopt in de jeugdfaciliteiten en de scouting; daar is iedereen het over eens. Echter, met 5,8 mio per jaar operationeel verlies blijft er dan weinig 'reserve' over. De situatie is dan ook nijpender dan menig concurrent. Het is ook niet zomaar dat de sponsoren en fans het vertrouwen in Eisenga hebben opgezegd.
De koers die de club nu heeft ingezet qua transferbeleid vind ik een verstandige. Het is alleen erg pijnlijk dat het erop lijkt dat er sinds Hamstra's komst teveel (dure) missers zijn qua aankopen; dat zal snel moeten veranderen.
Wat betreft de rest van je post ben ik het geheel met je eens.

De club heeft het plan om geld te investeren in een significante renovatie van de jeugdfaciliteiten; het is alleen nog onbekend hoeveel dat gaat kosten. Op zo'n moment moet je niet met bakken geld gaan smijten. Ervaring leert dat vergelijkbare clubs toch al gauw zo'n 6-10 mio kwijt waren aan de aanleg van nieuwe jeugdfaciliteiten. Met een operationeel verlies van 5,8 mio afgelopen seizoen en het vooruitzicht dat het niet beter wordt, blijft er weinig over. De club zal dan ook (weer) zo aantrekkelijk mogelijk moeten worden voor jonge (buitenlandse) spelers om zich bij sc Heerenveen aan te sluiten. Daarnaast moet de club weer aantrekkelijk worden voor bedrijven om bij Heerenveen een netwerk op te bouwen. Een bezoek aan Heerenveen moet weer een feestje worden (of we nou winnen of verliezen). Verder is een (netto-)werkkapitaal voor een voetbalclub geen sturingsmiddel; dat zijn de kasstromen en in mindere mate je liquiditeitsratio.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 31-01-2019 10:02

Blij dat je terug bent AllardP, ook ik was altijd blij met jouw bijdragen die in mijn ogen altijd op feiten gebaseerd waren. Nu ik jullie 2 posts zo onder elkaar zie, ligt jullie mening helemaal niet zo ver uit elkaar, het is een verschil in interpretatie van dezelfde feiten. Als we gewoon normaal op elkaar reageren is er toch niks mooiers dan een beetje lullen over onze club?

Feit is: Er is stiekem best veel geld
Ander feit is: Je moet helaas ook veel geld achter de hand houden als je elk jaar (voor transfers) 6 miljoen achteruit boert
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 31-01-2019 11:38

Kaz_SCH schreef:Blij dat je terug bent AllardP, ook ik was altijd blij met jouw bijdragen die in mijn ogen altijd op feiten gebaseerd waren. Nu ik jullie 2 posts zo onder elkaar zie, ligt jullie mening helemaal niet zo ver uit elkaar, het is een verschil in interpretatie van dezelfde feiten. Als we gewoon normaal op elkaar reageren is er toch niks mooiers dan een beetje lullen over onze club?

Feit is: Er is stiekem best veel geld
Ander feit is: Je moet helaas ook veel geld achter de hand houden als je elk jaar (voor transfers) 6 miljoen achteruit boert

Helemaal mee eens!

Daarbij denk ik niet dat Allard bedoelt dat we opeens Alves-achtige bedragen moeten gaan uitgeven, maar wel moeten blijven investeren (en dus niet overmatig huren op lucratieve posities) en ook de scouting niet vergeten. En als je dan geld uitgeeft, moet je het heel zeker weten (en dat kan bij Mihajlovic nooit gebeurd zijn).
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor du longhi » 31-01-2019 13:13

In de verdediging moest er wat bij dat is/was duidelijk. Wat ik dan weer niet begrijp is dat er twee centrale verdedigers gehaald zijn. Als je kijkt wat de zwakste plek in de verdediging is dan lijken dat de back posities en dan met name de rechtsback positie.

In plaats van een extra centrale verdediger had ik op een rechtsback gehoopt. We hebben nu de slechtste rechtsback sinds jaren.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Feanfan 1 » 31-01-2019 21:30

Een drukke laatste transferweek. Met aankopen/huur van Johnsen, Skovgaard en Dresevic eigenlijk geen idee wat we moeten verwachten. Vorig jaar balen van het vertrek van Johnsen waarin echt veel potentie zit/zat. Als hij met zijn hoofd niet teveel bij Ajax heb ik er wel vertrouwen in.
Met de verdedigers repareert Hamstra zijn eigen fouten. Floranus t.o.v. Dumfries en voor de rest dezelfde verdediging als vorig jaar die toen ook al zo lek als een mandje was. Skovgaard en Dresevic ken ik beide totaal niet, maar in ieder geval een beetje concurrentie en veel minder dan Floranus en in mindere mate Woudenberg kan haast niet.

Qua verkopen wel een goede slag geslagen met grootverdieners Rojas en Bulthuis. Schijnt dat Yuki nog naar Spanje kan en laten we dat a.u.b. hopen in alle opzichten. Verhuur van Bruijn wel jammer. Had hem graag vaker zien voetballen, maar zowel Olde Riekerink als Streppel laat hem nauwelijks spelen, zal toch een reden hebben

Tot slot zitten we nog met Thorsby in de maag. Afwachten hoe dit eindigt, kan me niet voorstellen dat Thorsby bij de beloften blijft. Ondanks het wel grotendeels zijn eigen schuld is, gun ik hem dit niet en verdiend hij ook niet aangezien hij in die jaren nooit negatief over Heerenveen is geweest.
Yuki nog weg en dan is de transferperiode een dikke voldoende. Niet goed genoeg om deplay-offs te halen, maar wel goed genoeg om degradatie te voorkomen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 01-02-2019 00:48

Toch twijfelachtig waarom er geen rode loper wordt uitgelegd voor een vertrek van Thorsby en Yuki. Thorsby kennelijk alleen wanneer er een derde club wil huren, begrijpelijk achteraf. Yuki, geen idee waarom je daar niet vanaf wil. Benieuwd wat de club nu met Morten gaat doen
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 01-02-2019 09:27

fuotbalgek schreef:Toch twijfelachtig waarom er geen rode loper wordt uitgelegd voor een vertrek van Thorsby en Yuki. Thorsby kennelijk alleen wanneer er een derde club wil huren, begrijpelijk achteraf. Yuki, geen idee waarom je daar niet vanaf wil. Benieuwd wat de club nu met Morten gaat doen


Er schijnt geen interesse te zijn geweest in Yuki. Dit lijkt me sterk, als jonge international van Japan moet er toch een club interesse hebben getoond?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 01-02-2019 10:07

Jazz schreef:
Er schijnt geen interesse te zijn geweest in Yuki. Dit lijkt me sterk, als jonge international van Japan moet er toch een club interesse hebben getoond?


Yuki is inmiddels 26 en speelde in 2016 de laatste van zijn 4 interlands. Daarnaast heeft hij op geen enkele scout indruk gemaakt de afgelopen seizoenshelft, gok ik zo.

Het lijkt mij juist sterk dat er wél een club echt geïnteresseerd geweest is die zijn dure buiten EU salaris wil betalen, en op een niveau speelt dat Yuki er zelf ook heen wil, en een bedrag wil betalen dat voor Heerenveen acceptabel is.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 02-02-2019 15:56

En toch vind ik Yuki beter dan Rienstra.

Er zit een optie voor twee jaar in zijn contract toch?
Kunnen wij niet gewoon achter Venema aan van Utrecht? Die moest gister ineens weer met Jong FC Utrecht meedoen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jelmer1981 » 26-02-2019 08:40

Ik heb het idee dat Hamstra probeert een half seizoen vooruit te regeren, en dat bevalt mij eigenlijk wel. Als je kijkt naar veel van zijn transfers dan lijkt het alsof dat spelers betreft die pas een (half) seizoen daarna nodig gaan zijn. Mihajlovic kwam om alvast in te spelen op een vertrek van Zeneli. Kongolo kwam om uiteindelijk de plek van Schaars over te nemen. Het lijkt alsof Dresevic is gehaald om volgend seizoen Pierie te vervangen. Ik verwacht dat die spits die hij gehaald heeft van Lazio (Maloku) begin volgend seizoen de kans krijgt om Lammers op te volgen.
Hiernaast haalt hij spelers die op dat moment een impuls geven, en laat hij de spelers die daardoor overbodig zijn gaan. (bv Rojas tov van Bergen/Johnsen).

Wat mij alleen verontrust is dat hij voor de rechtsback geen plan lijkt te hebben. Ik heb er geen vertrouwen in dat Hornkamp dit op termijn naar behoren in gaat vullen, en ook Floranus lijkt niet het gewenste niveau te hebben. Daarentegen keek ik een paar maanden geleden ook zo naar de linksback positie, en heeft Woudenberg zich voortreffelijk terug geknokt.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor GeraldSibon35 » 10-03-2019 11:57

Het zou echt fantastisch zijn als we het trio van Bergen, Vlap en Johnsen volgend seizoen nog een jaar kunnen behouden. Lammers zal wel een lastig verhaal worden dus hopelijk kan de scouting ergens een type Lammers wegtoveren. Schaars, Kobayashi en Van Amersfoort vertrekken waarschijnlijk maar daarvoor terug komt Bruijn die het bij NEC tot nu toe echt heel goed doet. Verder komen Rami Hajal en Rodney Kongolo er ook zeker aan. Op het middenveld heb je misschien een aankoop nodig. Achterin zou ik afscheid nemen van Schmidt en Pierie voor een mooi bedrag verkopen. Contracten van Woudenberg en Hoegh verlengen en dan staat het daar ook heel behoorlijk. Dresevic liet gister zien dat hij zeker de potentie heeft om volgend jaar Pierie op te volgen. Hopelijk kan Floranus een zelfde ontwikkeling doormaken als Woudenberg en zich weer terugvechten in de basis. En dan komen er ook nog pareltjes uit de jeugd door zoals Trevor Doornbusch, Vanja Drkusic, Marcello Beuker, Jan Ras, Emil Frederiksen, Hamdi Akujobi, Arjen van der Heide en Rein Smit. Ik zie de sportieve toekomst wel met een goed gevoel tegemoet.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 18-03-2019 10:40

Wederom krijgt dit elftal het enorm zwaar, wanneer de tegenstander hoog druk zet. Wanneer Lammers vervolgens aan banden wordt gelegd (hij is fysiek nog niet dusdanig sterk dat hij een hoge bal vast kan houden), heb je een enorm probleem. Namelijk, onze middenvelders zijn niet van dien aard dat ze makkelijk vrij lopen danwel dat onze verdedigers de middenvelders durven aan te spelen. En indien Pelle niet speelt, hoef je geen hoge ballen te spelen, omdat je die toch allemaal verliest.
Frustrerend om te zien is dat alleen Hoegh de vrije man op het middenveld probeert te vinden (en af en toe Lammers) en dat verder vrijwel iedereen de back in de hoek of direct de zijkant opzoekt. Hiermee verklein je je afspeelmogelijkheden, omdat dit alles in een heel traag tempo gebeurt.
JOR zal dan ook echt het accent in zijn trainingen moeten leggen op het vrijlopen en vrij bewegen van middenvelders (die dus naar de bal toekomen). Tevens zal Hamstra op zoek moeten naar middenvelders die niet alleen dit aspect beheersen, maar ook het voetballende aspect, de korte pass. Ik hoop dat Hamstra Schouten als vervanger van Schaars weet te strikken; die jongen heeft alles in huis om voetballend de vrije man te vinden en zichzelf vrij te spelen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor siesta » 07-04-2019 14:02

Namli en Cavlan hadden we nog goed kunnen gebruiken #wanbeleid
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 07-04-2019 14:03

Ik hoop dat het lukt om deze zomer eens door te selecteren en met een frisse groep te beginnen. Dames als Hahn, Doke en Mihajlovic zijn zeker niet goed genoeg. Pierie en Lammers zijn ook al lang niet meer bezig met onze club. Rienstra en Yuki, dat soort jongens moet je gewoon laten gaan. En als JOR verstandig is, dan kapt hij er ook mee.

Kongolo, Bruijn, Van Bergen, dat soort jongens moeten het nieuwe gezicht worden. Vlap zou je kunnen verkopen na zo'n seizoen, maar mocht er niets aantrekkelijks binnenkomen dan kun je hem ook nog goed gebruiken. Van hem heb ik niet het idee dat hij de kantjes ervan af loopt. Johnsen zou ik ook aankopen omdat ik denk dat je daar wel wat mee kan, al speelt hij ook als een drol op dit moment. Een fatsoenlijke rechtsback kopen en Floranus daarmee laten concurreren. Hornkamp verhuren, het is hier tenslotte geen proeftuin. Jonge gasten als Frederiksen komen er vast ook aan.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jelmer1981 » 10-04-2019 09:53

Van nature ben ik een optimist als het mijn club betreft, maar na afgelopen zondag lukt het me niet meer dat vast te houden. Het seizoen is over, we leveren 8 ton televisiegeld in. Het enige waar ik me nu nog op kan verheugen is de voorbereiding voor het nieuwe seizoen. En dat is inclusief de transferzomer. Ik ben heel benieuwd wat Hamstra uit de hoge hoed gaat toveren.

Mijn verwachtingen
Keepers: Ik zou graag zien dat we afscheid nemen van Hahn. Volgens mij een hele goede keeper, maar bij ons komt het er niet uit. Bednarek lijkt me niet goed genoeg als eerste keeper, dus wat mij betreft zou er een nieuwe keeper moeten komen.
Verdedigers: Vertrek Pierie, Schmidt. Woudenberg zal blijven, maar een back-up is er niet. Een nieuwe (back-up) linksback is een must. Ik denk dat we ook moeten concluderen dat de rechtsback positie kwalitatief niet sterk genoeg ingevuld is. Ook hier dus een aankoop nodig. Centraal hebben we met Hoegh/Skovgaard/Dresevic 3 spelers voor twee posities. Ik heb nog geen beeld van de nieuwe jongens. Dresevic tot op heden ongelukkig, maar laten we ze een voorbereiding geven om te wennen voor we conclusies trekken. Ik ben ook wel benieuwd of Vanja Drkusic eindelijk eens definitief door gaat breken.
Middenvelders: Vertrek Schaars, Kobayashi, Thorsby, Vlap, van Amersfoort. Dan houden we over; Rienstra, Kongolo, Bruijn. Hier zal Frederiksen vanuit de jeugd bijkomen, maar duidelijk is dat hier nog wel 2-3 aankopen nodig zijn. Bij voorkeur directe versterkingen voor de basis, omdat we nog geen idee hebben of Kongolo en Bruijn de stap definitief kunnen maken, en Rienstra kan me dit seizoen totaal niet bekoren.
Aanvallers: Vertrek Lammers. Ik denk dat Mihaljovic ook gaat vertrekken. Wat mij betreft zonde, want volgens mij zit er veel meer in als dat er momenteel uit komt. Ik ben erg teleurgesteld dat we hem in Heerenveen niet optimaal kunnen benutten, whatever de redenen ook zijn. Ik verwacht dat we Johnsen overnemen en dat vd Heide en Hajal definitief aansluiten. Ook verwacht ik dat Maloku gehaald is om volgend seizoen bij het eerste aan te sluiten. In de aanval hebben we dan met Johnsen/vd Heide/Hajal/van Bergen voldoende kwaliteit en kwantiteit. Er zal een eerste spits gehaald moeten worden, met Hornkamp en Maloku er achter.

Kortom, Hamstra zal 2 backs, 2-3 middenvelders en een spits moeten halen… hoop dat hij zijn lijstjes op orde heeft, want het zal shoppen met een lege portomonee worden.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Forza » 13-04-2019 22:09

Ik snap weinig van het transferbeleid (algemeen).

Kobayashi vertrekt voor niets. Ja, hij heeft een hoog jaarsalaris. Nu heb je niets. Laat bijtekenen en verkoop, je krijgt vast meer dan vier ton.

Thorsby? Een schandaal. Gaat gratis weg en het enige wat ze bedenken... Rancune... Wat kwartiertjes meedoen. In wiens belang is dat? Thorsby? De club?

Schaars. Aanvoerder. Duidelijk een man die de lijnen kan uitzetten en meerwaarde kàn hebben. Gratis weg.

Lammers. Gehuurd. Doet hij het slecht, dan wil je hem niet. Doet hij het goed, dan ben je hem ook kwijt.

Pierie. Eigen opleiding. Weg voor redelijk bedrag en eventueel meer als hij het goed doet. Wat ik eigenlijk lastig vind om te geloven.

Van Amersfoort. Niet slechter dan wat er staat. Opgeofferd omdat Odegaard kwam. Gratis weg. Zonde.

Vlap: Zie Pierie.

Wel verlengd... Matig materiaal.

Leuk hoor, Pierie weg voor vijf miljoen (?). Maar shoppen met een operationeel tekort van miljoenen en een dreigende leegloop van sponsoren èn supporters... Dat vraagt om een voetbalkenner/clubkenner. Kenden we maar zo iemand...
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 14-04-2019 08:51

Forza schreef:Ik snap weinig van het transferbeleid (algemeen).

Kobayashi vertrekt voor niets. Ja, hij heeft een hoog jaarsalaris. Nu heb je niets. Laat bijtekenen en verkoop, je krijgt vast meer dan vier ton.

Thorsby? Een schandaal. Gaat gratis weg en het enige wat ze bedenken... Rancune... Wat kwartiertjes meedoen. In wiens belang is dat? Thorsby? De club?

Schaars. Aanvoerder. Duidelijk een man die de lijnen kan uitzetten en meerwaarde kàn hebben. Gratis weg.

Lammers. Gehuurd. Doet hij het slecht, dan wil je hem niet. Doet hij het goed, dan ben je hem ook kwijt.

Pierie. Eigen opleiding. Weg voor redelijk bedrag en eventueel meer als hij het goed doet. Wat ik eigenlijk lastig vind om te geloven.

Van Amersfoort. Niet slechter dan wat er staat. Opgeofferd omdat Odegaard kwam. Gratis weg. Zonde.

Vlap: Zie Pierie.

Wel verlengd... Matig materiaal.

Leuk hoor, Pierie weg voor vijf miljoen (?). Maar shoppen met een operationeel tekort van miljoenen en een dreigende leegloop van sponsoren èn supporters... Dat vraagt om een voetbalkenner/clubkenner. Kenden we maar zo iemand...


Kobayashi: Er was geen interesse. Verder hebben wij geen geld om 4 ton per jaar salaris te betalen aan 1 speler
Thorsby: Hij wilde niet verlengen, daar kan de club niks aan doen.
Schaars: Stijn is 35, enorm blessuregevoelig en was niet spectaculair na zijn rentree. Is ook een enorme gok of hij hier wilt blijven en/of hij zijn oude niveau kan halen.
Lammers: We krijgen een deel van de winst mocht Lammers PSV verlaten. Verder kan ik niet 1,2,3 spitsen opnoemen die wel haalbaar waren. Jij wel?
Pierie: Kan niet verdedigen, hebben nu de hoofdprijs gekregen. Prima. Skovgaard en Dresevic mogen strijden om zijn plek.
Van Amersfoort: Komt te kort, vlagen van goed spel tegenover wedstrijden waar hij onzichtbaar is. Dit vertrek kan je opvangen.

De transfermarkt is geen Fifa 19, als er geen vraag is kan je sommige spelers helaas niet verkopen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Forza » 14-04-2019 22:17

Kobayashi: Er was geen interesse. Verder hebben wij geen geld om 4 ton per jaar salaris te betalen aan 1 speler
Thorsby: Hij wilde niet verlengen, daar kan de club niks aan doen.
Schaars: Stijn is 35, enorm blessuregevoelig en was niet spectaculair na zijn rentree. Is ook een enorme gok of hij hier wilt blijven en/of hij zijn oude niveau kan halen.
Lammers: We krijgen een deel van de winst mocht Lammers PSV verlaten. Verder kan ik niet 1,2,3 spitsen opnoemen die wel haalbaar waren. Jij wel?
Pierie: Kan niet verdedigen, hebben nu de hoofdprijs gekregen. Prima. Skovgaard en Dresevic mogen strijden om zijn plek.
Van Amersfoort: Komt te kort, vlagen van goed spel tegenover wedstrijden waar hij onzichtbaar is. Dit vertrek kan je opvangen.


Koba: Ik weet niet wat gevraagd is, Is er niemand die 4 ton of iets meer betalen voor een Japans international?

Thorsby: Waar. Maar hoe ze ermee omgaan is beschamend.

Schaars: Wat is het goedkopere alternatief?

Lammers: Een spits die er 14 maakt? Roep maar iets. Ik denk dat er zat zijn,

Pierie: Eens

Van Amersfoort: Inderdaad inwisselbaar. Maar deze hebben we. De volgende inwisselbare moeten we betalen. En dat geld is er niet. Overigens vind ik dat hij het goed deed voor Odegaard kwam. Daar is hij geslachtofferd. Hij is meer waard dan 0. En dat is wat we krijgen. De opvolger is transfervrij (roep maar!) of duurder.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 15-04-2019 00:29

Forza schreef:
Koba: Ik weet niet wat gevraagd is, Is er niemand die 4 ton of iets meer betalen voor een Japans international?

Thorsby: Waar. Maar hoe ze ermee omgaan is beschamend.

Schaars: Wat is het goedkopere alternatief?

Lammers: Een spits die er 14 maakt? Roep maar iets. Ik denk dat er zat zijn,

Pierie: Eens

Van Amersfoort: Inderdaad inwisselbaar. Maar deze hebben we. De volgende inwisselbare moeten we betalen. En dat geld is er niet. Overigens vind ik dat hij het goed deed voor Odegaard kwam. Daar is hij geslachtofferd. Hij is meer waard dan 0. En dat is wat we krijgen. De opvolger is transfervrij (roep maar!) of duurder.

Voor Koba is volgens mij nooit interesse geweest en daarom is er ook besloten niet het risico te nemen. Voor Schaars is er niet zo'n alternatief, een ervaren man die alles even neerzet. Maar je zou wel kunnen kijken naar een jongere verdedigende middenvelder. Kongolo zou misschien die rol ook op zich kunnen nemen. Over een andere spits, van Dalmau of Sol hadden we ook nooit eerder gehoord, en die kwamen voor een paar stuivers van B-teams over, om maar eens wat te noemen. Ik denk dat daar best wel wat mogelijk is. Als je ziet dat een Te Vrede ook alweer 9 goals erin schiet bij de nummer laatst...
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 15-04-2019 07:15

Forza schreef:.


Koba: Nee, er is geen interesse. Was die interesse aanwezig danwel concreet geweest, had de club echt wel met hem verlengd.

Thorsby: Jij vindt het beschamend; ik vind het vooral beschamend en dom van Thorsby. De club stelt een voorbeeld. Wanneer ze zoiets maar bij iedereen toestaan, wordt deze club pas echt een filantropische instelling. Zonde van de mens en persoon Thorsby maar de club staat voorop.

Schaars: Hij zal toch een topsalaris verdienen van ca. 400k. Gezien zijn recente blessures en tegenvallende spel zou ik als club niet willen verlengen voor 400k per jaar. Een deal als speler/jeugdtrainer en anders doorselecteren.

Lammers: Eens. Achteraf was die er geweest, maar een aankoop blijft altijd een 'gok'. Mocht Lammers zich verder ontwikkelen, kan hij zomaar eens voor 10-15 miljoen worden over een jaar of 2-3 waarop je een percentage pakt. Tevens geen gekke gedachte voor de spits van Jong Oranje.

Van Amersfoort: Pelle is helaas niet het niveau dat we willen nastreven. Toch is hij een erg goede (en blijkbaar goedkope) teamspeler zoals bijv. Doke. Om die reden is hij dan ook gehouden aangezien er anders een aankoop moest komen (geen geld) of een jeugdspeler laten doorstromen die er nog lang niet klaar voor was. Pelle behouden en daarna gratis laten gaan is derhalve een sportieve tegen financiële afgewogen keuze die te rechtvaardigen is. [/quote]
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 02-05-2019 17:43

Afbeelding

Hier alvast het geraamte van het elftal voor volgend seizoen.
Met spelers die nu onder contract staan.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 02-05-2019 18:30

Ah, Vlap en Høegh staan al niet meer onder contract?
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 03-05-2019 16:53

Over een paar maanden zijn ze verkocht. Of denken jullie niet ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Forza » 03-05-2019 20:48

Geen Johnsen?
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 03-05-2019 21:32

Het komt er niet echt uit vind je wel?
mistte tegen Emmen ook weer een grote kans. Verder meen ik dat hij 1,2 miljoen moet kosten.
Ik de k niet dat dit gaat gebeuren, JJ stelt hem ook niet op trouwens.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Goran Popov » 16-05-2019 14:55

Afbeelding

Voor het middenveld graag vertrouwen in eigen de jongens die er al zijn. A.U.B. geen Rienstra. Frederiksen kans geven in voorbereiding. Bruijn is lekker fel en ziet het spelletje goed. In hem schuilt een toekomstige aanvoerder. Kongolo is een moderne middenvelder; fysiek sterk en voetballend redelijk. Hij moet de verdediging ontlasten waar dat nu totaal niet gebeurt (Yuki en Rienstra zijn balletdansers en doen aan schijnverdedigen).

Verdediging moet op de schop en dat begint bij de keeper. Graag iemand die goed is in de lucht en wat uitstraalt. In het moderne voetbal moeten backs goed kunnen voetballen en dat kunnen die van ons niet. Woudenberg en Floranus afschrijven. Heb liever verkapte vleugelaanvallers op de backposities zoals de meeste teams dat doen.

Er vanuit gaande dat naast Pierie ook Hoegh weggaat moeten daar ook 2 nieuwe spelers komen, tenzij Dresevic of Skovgaard bewijst goed genoeg te zijn voor de basis. Graag een voetballend type naast een fysiek sterk en snel type. Onze huidige verdediging is zo traag als stront en poeslief. Pierie was wel dat voetballende type maar Hoegh is niet bepaald het type Otigba.

En geen hockyers meer in de spits. Lammers mag terug naar PSV. Graag Omarsson halen en het uit laten vechten met een onbekende buitenlander.

Bezem er doorheen dus. Met alle uitgaande transfers is het zaak een nieuw gezicht te geven aan de selectie. Het is tijd dat ús Hearrenfean weer een taaie ploeg wordt i.p.v. een mak lammetje.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 16-05-2019 17:17

Nou Goran, Hamstra kan aan de bak. Alleen Van Bergen die over blijft van de basisspelers.
Zie Woudenberg toch gewoon ook nog blijven staan. Voor de rest ben ik het er wel mee eens.
Een heel elftal kopen dus. Het wordt een interessante transfer window igg.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 16-05-2019 18:47

Volgens mij hebben we die opbouwer wel met Dresevic. Die kan heel aardig voetballen dacht ik, en misschien wat minder verdedigen. Speelde hij laatst ook niet op het middenveld bij de beloften?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 17-05-2019 08:42

De huidige situatie

Afbeelding

- Nieuwe spits
- Vleugelaanvaller --> Johnsen?
- Nieuwe '6'
- Nieuwe rechtsback

Wissels:
- Skovgaard
- Hornkamp
- Kongolo (waarom wordt er van hem geen CV gemaakt?)
- Frederiksen
- Van der Heide
- Bednarek
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 17-05-2019 15:24

Matusiwa zou in mijn optiek een goede breker zijn. Dan heb je met Bruijn iemand als verlengstuk van de opbouw en dan moet er een 10 bij met scorend vermogen. Gaat Vlap weg, dan zou Ramselaar daar kunnen spelen.

Op de back en centraal achterin moet er fysiek vermogen bij en snelheid.

In de 442 variant van hierboven zie ik ook wel iets.

Een middenveld met Matuswiwa, Bruijn, Ramselaar en Vlap zou prima zijn. Vlap dan in een vrijere rol achter twee spitsen en die drie daarachter.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten