Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-01-2019 21:36

We hebben toch ook maar 1,5 scout waaronder Hamstra zelf ?
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 16-01-2019 21:40

Feanfan 1 schreef:We hebben toch ook maar 1,5 scout waaronder Hamstra zelf ?


Ach wel nee man. We hebben overal in Europa onze scouts/tipgevers.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-01-2019 22:14

BK2007 schreef:Ach wel nee man. We hebben overal in Europa onze scouts/tipgevers.

Volgens Foppe de Haan niet, maar die kan de huidige directie natuurlijk ook zwart maken
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Janneman » 17-01-2019 15:44

Nou ja ik ben van mening dat de aankopen die Hamstra gedaan heeft sinds hij hier zit niet goed uitpakken. Helaas zijn er niet veel van hen die ook daadwerkelijk spelen of iets toevoegen. Het smoesje we hebben niet veel te besteden is in mijn ogen ook onzin want er zijn eredivisieclubs met een lager (transfer- en salaris)budget die wel een degelijke tot goede selectie samen kunnen stellen (Heracles en VVV o.a.).

Ik vind dan ook dat de beste man maar met Eisinga mee moet en dat het tijd wordt voor een andere technisch manager of een aantal personen die deze taak delen met wel meer zich op de prijs-kwaliteit verhouding.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Raider » 17-01-2019 19:57

Ik vraag mij af wanneer er iets bij komt. ER zal toch zeker achterin iets moeten gebeuren met zo veel tegen goals. Als Groningen 6 spelers kan huren moet er bij ons toch ook wel wat mogelijk zijn. Misschien wil ik te snel.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor zweed1 » 17-01-2019 22:33

Volgens mij komt er niets bij. Ze vinden het al lastig om een speler met een aflopend contract netjes te verkopen. Echt een treurig niveau bij de club.

Zitten ook nog met die Bulthuisin de maag, die raak je aan de straatstenen niet kwijt. Die is nog te slecht voor de 3e divisie met zijn praatjes. En Yuki voegt ook niet veel toe.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 17-01-2019 23:27

Raider schreef:Ik vraag mij af wanneer er iets bij komt. ER zal toch zeker achterin iets moeten gebeuren met zo veel tegen goals. Als Groningen 6 spelers kan huren moet er bij ons toch ook wel wat mogelijk zijn. Misschien wil ik te snel.


Spiegel jezelf niet aan Groningen. Die huren een half dozijn spelers zonder wedstrijdritme die overbodig waren bij hun eigen club. Dat heeft weinig met beleid te maken, men is daar enigszins in paniek.

Bij een vertrek van Bulthuis, of een andere verdediger, of bij het lozen van Rojas en of een transfer van Zeneli zullen er aankopen worden gedaan.

Rust in de tent, geen paniek. Verbeteren doe je met (nieuw) beleid, niet met paniekvoetbal.
Laatst bijgewerkt door fuotbalgek op 18-01-2019 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Janneman » 18-01-2019 03:24

fuotbalgek schreef:Rust in de tent, geen paniek. Verbeteren doe je met (nieuw) beleid, niet met paniekvoetbal.


Ik hoop dat dit door een nieuwe technische man moet gebeuren en niet door de huidige technisch manager.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 18-01-2019 09:45

Raider schreef:Ik vraag mij af wanneer er iets bij komt. ER zal toch zeker achterin iets moeten gebeuren met zo veel tegen goals. Als Groningen 6 spelers kan huren moet er bij ons toch ook wel wat mogelijk zijn. Misschien wil ik te snel.


Dat dacht ik eerst ook, maar toen ben ik eens gaan kijken:

- Gladon: Eredivisierecord is 6 goals in 32 potjes
- El Hankouri: 6 potjes eredivisie in totaal in de benen, bij Willem II hoefden ze hem niet meer
- El Hassani: 7 wedstrijden gevoetbald in anderhalf jaar, vanwege blessureleed. Niet zomaar wedstrijdfit.
- Ko Itakura: We hebben al een Japanner dus doe er nog maar 1, in Engeland geen minuut gevoetbald
- Bruns: Dit lijkt me wel een goeie voor Groningen, maar ook weer een middenvelder. Die hebben wij al genoeg, maar Groningen inmiddels ook
- Sierhuis: Heeft in de eredivisie niks laten zien, maakte in de JL 8 goals in 2 seizoenen.

Het lijkt mij een beetje paniekvoetbal. Je haalt een half elftal nieuwe spelers, voor je die ingepast hebt en op elkaar ingespeeld is ben je zo 5-8 wedstrijden verder. FC Groningen had veel beter 2 échte versterkingen kunnen halen ipv 6 gokjes.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor gwgwgw » 20-01-2019 11:31

Kaz_SCH schreef:Dat dacht ik eerst ook, maar toen ben ik eens gaan kijken:

- Gladon: Eredivisierecord is 6 goals in 32 potjes
- El Hankouri: 6 potjes eredivisie in totaal in de benen, bij Willem II hoefden ze hem niet meer
- El Hassani: 7 wedstrijden gevoetbald in anderhalf jaar, vanwege blessureleed. Niet zomaar wedstrijdfit.
- Ko Itakura: We hebben al een Japanner dus doe er nog maar 1, in Engeland geen minuut gevoetbald
- Bruns: Dit lijkt me wel een goeie voor Groningen, maar ook weer een middenvelder. Die hebben wij al genoeg, maar Groningen inmiddels ook
- Sierhuis: Heeft in de eredivisie niks laten zien, maakte in de JL 8 goals in 2 seizoenen.

Het lijkt mij een beetje paniekvoetbal. Je haalt een half elftal nieuwe spelers, voor je die ingepast hebt en op elkaar ingespeeld is ben je zo 5-8 wedstrijden verder. FC Groningen had veel beter 2 échte versterkingen kunnen halen ipv 6 gokjes.


En toen stond Groningen nog maar op 2 punten achterstand...
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Sjoerdbokje » 20-01-2019 15:48

Eén zwaluw maakt ook in Groningen nog geen zomer... Bovendien deden maar drie nieuwelingen mee
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 20-01-2019 16:27

Sjoerdbokje schreef:Eén zwaluw maakt ook in Groningen nog geen zomer... Bovendien deden maar drie nieuwelingen mee

Maar de gehele middenmoot tot en met plaats 15 staat nu nog maar twee punten achter ons. Vechtvoetbal zal ons vast niet liggen, dus het is wel zaak om daar van weg te blijven. In principe hebben wij daar te goede spelers voor, maar een goede verdediger (want Pierie en Hoegh zijn verre van foutloos) zou wel heel wenselijk zijn. Ook voor Pierie beter, hij kan niet een basisplaats hebben, omdat 'het een groot talent is'. Overigens ervan uitgaande dat Bulthuis nog een transfer kan maken.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Hakansson » 22-01-2019 12:18

Nu maar hopen dat er met het vrijgekomen salaris budget door ds verkoop rojas geken gaat worden naar een goede back en of cenfrum verdediger er bij .

2 goede opties lijken mij ninaj van fortuna is links achter die in het centrum kan of mathij van excelsior jonge toch redelijk ervaren degelijke centrum verdediger
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 22-01-2019 14:26

Wat mij betreft een aanvaller voor een aanvaller. Maar dan als vervanger voor Rojas graag een tweede spits die Lammers volgens seizoen kan opvolgen. Pelle is meer een lopende speler, Jizz wordt back, dus feitelijk heb je naast Lammers weinig wat van voldoende kwaliteit is.

Optie voor een buitenspeler ter vervanging zou Engels kunnen zijn.

Hopelijk lukt het de club om ook Bulthuis en Yuki deze winter te slijten, zodat er nog één of twee defensieve versterkingen bij kunnen komen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor bennieeee » 22-01-2019 15:14

fuotbalgek schreef:Wat mij betreft een aanvaller voor een aanvaller. Maar dan als vervanger voor Rojas graag een tweede spits die Lammers volgens seizoen kan opvolgen. Pelle is meer een lopende speler, Jizz wordt back, dus feitelijk heb je naast Lammers weinig wat van voldoende kwaliteit is.

Optie voor een buitenspeler ter vervanging zou Engels kunnen zijn.

Hopelijk lukt het de club om ook Bulthuis en Yuki deze winter te slijten, zodat er nog één of twee defensieve versterkingen bij kunnen komen.

Spits op het oog?

Ben nog steeds zelf gecharmeerd van Novakovich
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Ebiede » 23-01-2019 10:16

Nog acht dagen.. het blijft heel stil. Zowel betreffende directe aankopen alswel het vast leggen van spelers die in juli uit het contract lopen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 23-01-2019 10:45

Het is oorverdovend stil inderdaad. Maar dat was helaas al de verwachting. De spelers die afgelopen zomer gehaald zijn, zijn betaald met financiële ruimte die in de winter gemaakt zou worden. Tot nu toe is alleen Rojas weg. Daar komt geen vervanger voor. Schaars is terug, dat scheelt al. Achterin komt er denk ik alleen iets bij als Bulthuis vertrekt. Sad but true.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Muck » 23-01-2019 11:23

De tendens is wel duidelijk: er blijven weinig 'buitenlanders' over. Vooralsnog alleen Hoegh, van de A-selectie met speeltijd.
Rojas en (edit)Naess zijn al weg, Thorsby (met enige vertraging) ook. Mihajlovic, Kobayashi en Zeneli waarschijnlijk in of nog voor deze zomer.

Geen probleem overigens met een robuuste zweedse verdediger, ben vooral benieuwd naar deze trend.
Laatst bijgewerkt door Muck op 23-01-2019 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Hakansson » 23-01-2019 11:31

Neass en rojas zijn weg dan zou je zeggen er is ruimte in het salaris huis.

Als er intern onrust is geweest met bulthuis. Waarom zijn contract niet ontbinden?
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 23-01-2019 11:34

Hakansson schreef:Neass en rojas zijn weg dan zou je zeggen er is ruimte in het salaris huis.

Als er intern onrust is geweest met bulthuis. Waarom zijn contract niet ontbinden?


Toen Van Bergen kwam was daar eigenlijk geen ruimte voor in het salarishuis, die ruimte zou in de winter gemaakt worden. Dat is dus nu gebeurd, maar er zou idd nog wel wat over moeten zijn van Rojas' buiten EU-salaris.

Bulthuis z'n contract ontbinden kan niet zomaar, dan moet je het resterende loon alsnog uitkeren. Je kunt afspreken dat hij minder geld mee krijgt omdat hij transfervrij ergens kan tekenen, maar als er nog geen interesse in Bulthuis is van clubs waar hij zichzelf ziet spelen is hij wel gek om z'n (dikke) contract bij Heerenveen te laten ontbinden.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 24-01-2019 11:18

bennieeee schreef:Spits op het oog?

Ben nog steeds zelf gecharmeerd van Novakovich


In Nederland zie ikgeen spits die je moet willen hebben en kunt halen. Denk dat het definitief overnemen van Novakovich financieel ook een te grote uitdaging is voor ons momenteel. Indien haalbaar wel een goede optie idd.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor du longhi » 29-01-2019 14:46

Op papier hebben we toch best een redelijk elftal.

Een middenveld met Rienstra, Schaars en Vlap is zeker eredivisiewaardig
Zeneli Lammers en van Bergen is zeker goed genoeg voor de subtop.

Achterin daar schort het aan. Hoegh en Pierie gaat nog maar de backs zijn niet van het Heerenveen niveau.
Op zich snap ik de keus voor destijds voor Woudenberg wel. Destijds 2e back bij Feyenoord en kon mee met het niveua. Jammer dat hij zich nog niet dusdannig ontwikkelt heeft dat hij beter geworden is. Floranus deed het op de back bij Sparta helemaal niet gek. Alleen bij Heerenveen bakt hij er helemaal niks van. Bulthuis kon mee met Utrecht toen die streden om plek 4-5.
Dat hij niet gebracht heeft wat hij bij Utrecht bracht is spijtig.

Had Hamstra met Dumfries veel geluk dan kun je ook stellen dat hij met deze drie ook wel heel ongelukkig geweest is.
Als je van te voren weet dat spelers niet doorontwikkelen zullen ze waarschijnlijk ook niet gehaald worden. Deze jongens zijn stil blijven staan of zelfs achteruit gegaan. Hoe kan dat?
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 29-01-2019 15:32

du longhi schreef:Op papier hebben we toch best een redelijk elftal.

Een middenveld met Rienstra, Schaars en Vlap is zeker eredivisiewaardig
Zeneli Lammers en van Bergen is zeker goed genoeg voor de subtop.

Achterin daar schort het aan. Hoegh en Pierie gaat nog maar de backs zijn niet van het Heerenveen niveau.
Op zich snap ik de keus voor destijds voor Woudenberg wel. Destijds 2e back bij Feyenoord en kon mee met het niveua. Jammer dat hij zich nog niet dusdannig ontwikkelt heeft dat hij beter geworden is. Floranus deed het op de back bij Sparta helemaal niet gek. Alleen bij Heerenveen bakt hij er helemaal niks van. Bulthuis kon mee met Utrecht toen die streden om plek 4-5.
Dat hij niet gebracht heeft wat hij bij Utrecht bracht is spijtig.

Had Hamstra met Dumfries veel geluk dan kun je ook stellen dat hij met deze drie ook wel heel ongelukkig geweest is.
Als je van te voren weet dat spelers niet doorontwikkelen zullen ze waarschijnlijk ook niet gehaald worden. Deze jongens zijn stil blijven staan of zelfs achteruit gegaan. Hoe kan dat?


Floranus bakte er het laatste seizoen bij Sparta ook al heel erg weinig van helaas. En Bulthuis was basisspeler bij Utrecht wat in seizoen 13/14 tiende werd in de Eredivisie, geen 4-5 zoals de laatste paar jaar. Van beiden hoefde je van te voren niet enorm veel te verwachten, maar mij viel vooral Bulthuis tegen die met zijn ervaring in de Tweede Bundesliga toch veel meer zou moeten kunnen toevoegen. Floranus is ook nog erg jong, kan een bruikbare back voor ons niveau worden, maar dat kost nog wat tijd en het komt eigenlijk te vroeg. Compleet verkeerd ingeschat.

Woudenberg stond bekend als de Witte Keniaan, goed seizoen destijds bij NEC en inderdaad van een Feyenoord-speler verwacht je veel meer. Hij doet het nu aardig, al was het zondag weer een stuk minder (maar dat geldt voor het hele elftal). Zijn meevoetballende kwaliteiten vallen mij vooral enorm tegen. Ik had verwacht dat hij net als Dumfries een flank zou kunnen bestrijken, maar daar is niets van terecht gekomen en voegt eigenlijk maar weinig toe verder.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Muck » 29-01-2019 16:00

du longhi schreef:Hoe kan dat?


Angst. Ze voetballen met een beetje poep in de broek. Bang om weer te verliezen, bang om weer een tegengoal te krijgen, bang om weer niet te winnen in het ALS.....
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor wijzijnscheerenveen » 29-01-2019 19:29

Dan moet je vooral voetballen zoals afgelopen zondag.. leuk en aardig dat verdedigende, maar het heeft 0 effect. Bovendien creëer je helemaal niks, daardoor je na 1 tegengoal al snel weet: weer een nederlaag.

Klap er eens op, vermaak het publiek( want je zit nu naar niks te kijken) en dan zien we wel waar het schip strandt. En verlies je met 3-2? Verliezen doen we nu ook.. helemaal klaar met deze trainer en veel meer rondom de club.
wijzijnscheerenveen
Selectiespeler
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 20-05-2015 11:40

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 30-01-2019 14:47

Je zou toch zeggen dat er na een transfervrij verdediger tov bulthuis (3 ton) en een linksbuiten huur ten opzichte van Zeneli (3,5 mil) een potje moet zijn voor komende zomer. Wellicht wel zo verstandig om eerst eens met de contracten van de selectie aan de slag te gaan. Wie blijft, wie tekent bij en wie vertrekt. Als de contouren duidelijk worden kun je gericht gaan investeren. Duidelijk lijkt me dat er minstens een spits zal moeten komen, maar ook achterin en op de vleugels heb je potentieel versterkingen nodig.

Het is te hopen dat men snel een nieuwe directie heeft staan en zich hier mee bezig kan houden. De komende maanden zullen erg bepalend zijn voor welke richting de club opgaat. En zo ongeveer de laatste kans om de negatieve spiraal om te buigen om terug te gaan naar de club die past in dit stadion. Cruciale maanden.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 30-01-2019 15:02

Hamstra gaf in de zomer aan dat Mitchell van Bergen gehaald is met geld dat in de winter verdiend moest worden. Er is toen een risico genomen, dus een deel van wat nu binnenkomt is een half jaar geleden uitgegeven. De rest moet grotendeels in het begrotingstekort gedumpt worden. Investeren kan nog zeker, er zijn voldoende middelen, maar dan komt het wel uit je reserves.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 30-01-2019 15:40

Velen hebben niet in de gaten (zie vooral reactie feanonline) hoe nijpend de financiële situatie van de club is. We hadden hier zelfs een actief forumlid, die nu weg is, die steeds maar bleef volharden dat de club een prima en stabiele financiële reserve had.
Helaas moeten we per jaar zo'n 5 miljoen goedmaken met transfergelden, wat erg zorgelijk is en je niet zomaar goedmaakt. Je kunt dan enerzijds het risico nemen door volop te investeren in nieuwe spelers en te 'hopen' dat deze met veel geld worden verkocht. Anderzijds kan je op een paar posities een speler huren en vervolgens volop inzetten op de ontwikkeling van aankopen en eigen spelers. Met dit laatste neem je een stuk minder risico.
Een talentvolle speler huren voor een half jaar met optie tot koop is natuurlijk een prachtige mogelijkheid aangezien je je sportief versterkt en zelf een inschatting kunt maken in hoeverre je risico loopt en wat je verdienmodel is met zo'n gehuurde speler. Uiteraard is het aankoopbedrag hierbij natuurlijk essentieel. Maar, in de persoon van Johnsen zou ik dit wel aandurven (bij bijv. een aankoopbedrag van ca. 2 mio).
Verder is het natuurlijk zo dat als je team sportief boven verwachting presteert het gros van je spelers automatisch meer waard wordt.

Met de aankoop van Johnsen heb je de vleugels in principe bezet (Mihajlovic, Van Bergen en Johnsen, waarbij Vlap nog kan uitwijken). Met Pelle heb je een spits achter Lammers en ook het middenveld is in principe met de terugkeer van Schaars (en Frederiksen) goed bezet. Alleen in de verdediging mis je een nog een goede rechtsback. Ik heb er geen probleem mee wanneer je nu vanwege de huidige financiële situatie voor een appel en een ei een klasbak op de back kunt huren (zodat je die opleidt voor een andere 'buitenlandse' club).

Sportief herstel, een plek in het linker rijtje en vermaak op de tribunes zijn nu de kernvoorwaarden. Ondertussen kan de club op zoek naar een talentvolle spits indien Lammers na dit seizoen terugkeert naar PSV.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 30-01-2019 22:33

Dat tekort is bijna 6 miljoen inmiddels. Toen Eisenga en co. begonnen was het tekort nog 2,5 miljoen. Een paar huurspelers in de verdediging zou ik wel kunnen begrijpen. In de aanval echter niet, dat zijn de meest lucratieve posities in het team en die kunnen echt geld opleveren. Zo'n Oxford huren zou ik dus wel doen, maar bijvoorbeeld Cerny zonder optie tot koop, zeker als je al Lammers hebt gehuurd, is ronduit onverstandig. Dan kom je nooit uit de vicieuze cirkel. Johnsen met optie tot koop (als alleen Heerenveen bepaalt of hij hier blijft of niet, aangezien ik Johnsen er wel voor aanzie om het alsnog te willen proberen bij Ajax) kan wel een goed besluit zijn, zoals bijvoorbeeld Groningen heeft gedaan bij Doan.

Daarbij komt ook nog dat als je serieus geld uitgeeft zoals bij Mihajlovic, dat dat dan ook een echte zekerheid moet zijn. Dat is niet gelukt.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor AllardP » 31-01-2019 04:53

Wizard schreef:We hadden hier zelfs een actief forumlid, die nu weg is, die steeds maar bleef volharden dat de club een prima en stabiele financiële reserve had.


Dit actieve forumlid is vertrokken vanwege dit soort kinderachtige, op de man gespeelde berichten.

Dat we een financiële reserve hebben is niet eens een bewering, maar een feit. Sla het jaarverslag er maar op na: 26 miljoen eigen vermogen, 3,5 miljoen werkkapitaal en 4,5 miljoen kas. En vergelijk vervolgens met de concurrenten. De bron van de financiële problemen zit in de teruglopende inkomsten. Het operationele tekort viel vorig jaar zo hoog uit omdat sponsoren en toeschouwers weglopen en we minder tv-gelden ontvangen. Ook dit is een feit.

De vraag is vervolgens: wat doe je hieraan? Naar mijn mening moet je niet te bang zijn om een deel van de reserve te investeren in het team. Alleen met goede resultaten kun je uit de vicieuze cirkel breken. Andere opties werken niet: met snijden in de uitgaven worden de resultaten alleen maar slechter en met huurspelers verminder je toekomstige transferopbrengsten, waarvan je altijd afhankelijk zult blijven.

Is dit nou echt zo'n rare mening, beste Wizard?

Overigens ben ik niet eens heel rouwig om het uitblijven van investeringen, want de hand van Hamstra is erg ongelukkig tot nu toe. Hij haalt drie dure spelers (Mihajlovic, Rojas en Yuki) die niet presteren en geen winst bij verkoop zullen opleveren. Verder heeft Hamstra, op Pierie na, eigenhandig de lachwekkend gammele verdediging samengesteld waar wij elke week naar moeten kijken. En dan ook nog de positie waar we historisch gezien het meeste aan verdienen laten bezetten door een huurspeler.

Maar het is niet alleen maar Hamstra. JOR heeft na een half seizoen nog geen enkele lijn in het team gekregen, de doorstroom van jeugdspelers lijkt te stagneren en de toestand van het beloftenteam (dat kon doorbreken in de voetbalpiramide) is ronduit dramatisch. Ik zie het erg somber in voor de toekomst en zit elke week weer met een mengeling van angst en ergernis voor de buis. Als weer een paleisrevolutie nodig is om uit het slop te komen, dan moet dat maar. Ik hoop van harte dat de nieuwe directeur de portemonnee trekt voor een goede TD en versterking van de scouting, die ooit tot de beste van Europa behoorde.

Ik heb gezegd en ga nu weer met pensioen. Het ga jullie goed!
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten