Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 11-01-2019 17:05

Demster schreef:Voor mij is het duidelijk dat we in een negatieve spiraal terecht zijn gekomen waar we moeilijk uit lijken te komen. Elk jaar wordt de selectie kwalitatief minder, levert minder geld op wat weer resulteert in minder geld voor kwalitatieve aankopen. Hierdoor is het belangrijk dat de club actief zoekt naar de zogenoemde 'buitenkansjes'. Hier is de scouting erg belangrijk voor en lijkt die afdeling nou net niet optimaal benut worden, waardoor we blijven zitten met de Bulthuisjes van deze wereld. Ik verwacht daardoor ook helemaal niks van deze transferperiode qua eventuele verrassingen.

Ach wel nee joh.

Er zijn nog vele pareltjes in onze selectie. Je bent denk ik wat negatief doordat zo'n Thorsby gratis weggaat ?
Vind hem niet bepaald een groot talent en ben ook wat verbaast over zijn transfer.
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor Demster » 11-01-2019 20:15

BK2007 schreef: Ach wel nee joh.

Er zijn nog vele pareltjes in onze selectie. Je bent denk ik wat negatief doordat zo'n Thorsby gratis weggaat ?
Vind hem niet bepaald een groot talent en ben ook wat verbaast over zijn transfer.

Nouja, het klinkt misschien allemaal wat melancholisch maar ik had wel verwacht dat we voor Thorsby iets zouden vangen. Zeker omdat hij net als De Roon echt alle mogelijkheden heeft om tot bloei te komen in Italië. Maar aan de andere kant zie ik bij ons niet 1,2,3 spelers die net zoveel geld gaan opleveren als we vroeger kregen voor onze spelers. De Frederiksens en Van der Heidens moeten 't ook allemaal nog wel even gaan waarmaken.
Laatst bijgewerkt door Demster op 12-01-2019 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Demster
Selectiespeler

Berichtdoor Mackan68 » 12-01-2019 14:57

Demster schreef: De Frederiksens en Van der Heidens moeten 't ook allemaal nog wel even gaan waarmaken.

Inderdaad. En Thorsby is de enige waarschijnlijk niet die bij ons gratis de deur uitloopt. Er loopt nog een hele lijst spelers uit contract. Of het lukt om met een aantal te verlengen (Hoegh, Buijs, Hornkamp) zal vooral afhangen of ze de komende maanden een kans krijgen en hoe uiteindelijk het resultaat is tot eind maart. Volgens mij moet er voor die tijd duidelijk worden of contracten verlengd, open gebroken worden o.i.d. Komen nog een aantal spelers bij waar de club graag vanaf wil. Daar krijg je nooit meer voor dan wat je er zelf voor betaald hebt, Mihajlovic bijvoorbeeld. Met een lege knip en alleen wat ruimte in het salarishuis wordt het een heidens karwei om je selectie te versterken komende zomer. En ik denk dat dat toch de insteek moet zijn iedere transferperiode.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor Superfries1994 » 12-01-2019 17:11

BK2007 schreef:Ach wel nee joh.

Je had er wel een paar ton mee kunnen verdienen. Toch lekker als je het verlies zoveel mogelijk kan beperken. Daarbij staat Thorsby ook de ontwikkeling in de weg van jongens als Bruijn, Kongolo, oftewel de verkopen van de toekomst.
Superfries1994
Wereldspeler

Berichtdoor Jelmer1981 » 14-01-2019 10:15

Het blijft weer zeer rustig bij Heerenveen, op transfer-gebied. Naess is vertrokken, waar blijft zijn vervanger? Ik neem aan dat er een CV komt die de strijd aankan om de basisplaatsen, maar tot op heden blijft het stil. Helemaal nu openlijk het vertrouwen in Bulthuis opgezegd is, kunnen we echt niet met deze selectie de tweede seizoenshelft in!
Jelmer1981
Basisspeler

Berichtdoor Wizard » 14-01-2019 11:12

Het is jammer dat - tot nu toe - niks op Thorsby is verdiend. Het beleid van de club is er namelijk gericht om juist op dit soort jongens te verdienen. Dat dit nu niet is gebeurd mag de directie worden aangerekend, en in het bijzonder Hamstra. Toch is het transferwindow nog niet bereikt; we hebben nog steeds kans om iets (een paar ton) op hem te verdienen.

Aangezien Thorsby toch vertrekt en we niks op hem verdienen, zou ik graag willen zien dat de club andere middenvelders de kans geeft. Uiteraard mits we een kleurloos seizoen spelen en dus nergens meer voor spelen. Tot die tijd zou ik absoluut met de sterkste 11 spelen (wat dus ook zonder Thorsby zou kunnen betekenen).
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Wizard » 15-01-2019 10:38

De beoogde basisselectie van sc Heerenveen

De verdediging van sc Heerenveen:
Linksback: Woudenberg
LCV: Pierie
RCV: Hoegh (Drkusic)
Rechtsback: Floranus, Schmidt, Hornkamp

Aangezien Bulthuis mag vertrekken en Naess reeds is vertrokken, blijven voorgenoemde namen over voor de basis van Heerenveen.
Concreet betekent dit dat er per direct een linksbenige verdediger bij moet.
Daarnaast is het voor de ontwikkeling van Pierie van essentieel belang dat de verdediging wordt opgewaardeerd (en dus versterkt) aangezien dit niet alleen goed is voor zijn ontwikkeling, maar ook voor zijn marktwaarde.

Het middenveld van sc Heerenveen:
Controlerend: Schaars, Rienstra, Bruijn, Kongolo
Aanvallend: Vlap, (Van Amersfoort), Frederiksen

Kobayashi mag vertrekken. Met de terugkeer van Schaars en bovengenoemde namen heb je een op papier prima middenveld.
In principe mag ook Van Amersfoort vertrekken.

De aanval van sc Heerenveen:
Spits: (Lammers), Iredale, (Van Amersfoort)
Vleugels: Van Bergen

Rojas en Mihajlovic mogen vertrekken. Zeneli zal toch naar verwachting deze winter danwel komende zomer vertrekken. Lammers zal terugkeren naar PSV. Van Amersfoort mag vertrekken.
Met Van der Heide staat er een jong talent die dit seizoen nog niet de extra kan maken. Het is wachten totdat hij de volgende stap zet.
De club zal dan ook druk op zoek zijn naar een spits en 2-3 vleugelaanvallers.

Resumé:
- Een nieuwe centrale verdediger (voorkeur linksbenig) is een must. De club actief moeten zoeken naar een verdedigende versterking aangezien de verdediging op dit moment de achilleshiel lijkt te zijn.
- De club zal actief moeten zoeken naar versterkingen op de vleugels en de spits met het oog op de grote schare aan aanvallers die spoedig lijkt te vertrekken
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Jazz » 16-01-2019 19:53

Nog 15 dagen voordat de winter transferwindow sluit. Het is echter heel stil, typisch Heerenveen stil... Thorsby gaat zo goed als zeker weg, maar wat gaat er gebeuren met Kobayashi? Voor Zeneli zie ik wel dat we 1 dag voor het sluiten van de window een laag bod krijgen van een Galasataray of een Fiorentina. Vervanging heb je dan al (Mihaljovic).
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor BK2007 » 16-01-2019 20:10

Koopjesjagers worden netjes weer naar buiten begeleidt.
BK2007
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-01-2019 20:36

We hebben toch ook maar 1,5 scout waaronder Hamstra zelf ?
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor BK2007 » 16-01-2019 20:40

Feanfan 1 schreef:We hebben toch ook maar 1,5 scout waaronder Hamstra zelf ?

Ach wel nee man. We hebben overal in Europa onze scouts/tipgevers.
BK2007
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-01-2019 21:14

BK2007 schreef:Ach wel nee man. We hebben overal in Europa onze scouts/tipgevers.

Volgens Foppe de Haan niet, maar die kan de huidige directie natuurlijk ook zwart maken
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Janneman » 17-01-2019 14:44

Nou ja ik ben van mening dat de aankopen die Hamstra gedaan heeft sinds hij hier zit niet goed uitpakken. Helaas zijn er niet veel van hen die ook daadwerkelijk spelen of iets toevoegen. Het smoesje we hebben niet veel te besteden is in mijn ogen ook onzin want er zijn eredivisieclubs met een lager (transfer- en salaris)budget die wel een degelijke tot goede selectie samen kunnen stellen (Heracles en VVV o.a.).

Ik vind dan ook dat de beste man maar met Eisinga mee moet en dat het tijd wordt voor een andere technisch manager of een aantal personen die deze taak delen met wel meer zich op de prijs-kwaliteit verhouding.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Janneman
Superster

Berichtdoor Raider » 17-01-2019 18:57

Ik vraag mij af wanneer er iets bij komt. ER zal toch zeker achterin iets moeten gebeuren met zo veel tegen goals. Als Groningen 6 spelers kan huren moet er bij ons toch ook wel wat mogelijk zijn. Misschien wil ik te snel.
Raider
Basisspeler

Berichtdoor zweed1 » 17-01-2019 21:33

Volgens mij komt er niets bij. Ze vinden het al lastig om een speler met een aflopend contract netjes te verkopen. Echt een treurig niveau bij de club.

Zitten ook nog met die Bulthuisin de maag, die raak je aan de straatstenen niet kwijt. Die is nog te slecht voor de 3e divisie met zijn praatjes. En Yuki voegt ook niet veel toe.
zweed1
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 17-01-2019 22:27

Raider schreef:Ik vraag mij af wanneer er iets bij komt. ER zal toch zeker achterin iets moeten gebeuren met zo veel tegen goals. Als Groningen 6 spelers kan huren moet er bij ons toch ook wel wat mogelijk zijn. Misschien wil ik te snel.

Spiegel jezelf niet aan Groningen. Die huren een half dozijn spelers zonder wedstrijdritme die overbodig waren bij hun eigen club. Dat heeft weinig met beleid te maken, men is daar enigszins in paniek.

Bij een vertrek van Bulthuis, of een andere verdediger, of bij het lozen van Rojas en of een transfer van Zeneli zullen er aankopen worden gedaan.

Rust in de tent, geen paniek. Verbeteren doe je met (nieuw) beleid, niet met paniekvoetbal.
Laatst bijgewerkt door fuotbalgek op 18-01-2019 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Janneman » 18-01-2019 02:24

fuotbalgek schreef:Rust in de tent, geen paniek. Verbeteren doe je met (nieuw) beleid, niet met paniekvoetbal.

Ik hoop dat dit door een nieuwe technische man moet gebeuren en niet door de huidige technisch manager.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Janneman
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 18-01-2019 08:45

Raider schreef:Ik vraag mij af wanneer er iets bij komt. ER zal toch zeker achterin iets moeten gebeuren met zo veel tegen goals. Als Groningen 6 spelers kan huren moet er bij ons toch ook wel wat mogelijk zijn. Misschien wil ik te snel.

Dat dacht ik eerst ook, maar toen ben ik eens gaan kijken:

- Gladon: Eredivisierecord is 6 goals in 32 potjes
- El Hankouri: 6 potjes eredivisie in totaal in de benen, bij Willem II hoefden ze hem niet meer
- El Hassani: 7 wedstrijden gevoetbald in anderhalf jaar, vanwege blessureleed. Niet zomaar wedstrijdfit.
- Ko Itakura: We hebben al een Japanner dus doe er nog maar 1, in Engeland geen minuut gevoetbald
- Bruns: Dit lijkt me wel een goeie voor Groningen, maar ook weer een middenvelder. Die hebben wij al genoeg, maar Groningen inmiddels ook
- Sierhuis: Heeft in de eredivisie niks laten zien, maakte in de JL 8 goals in 2 seizoenen.

Het lijkt mij een beetje paniekvoetbal. Je haalt een half elftal nieuwe spelers, voor je die ingepast hebt en op elkaar ingespeeld is ben je zo 5-8 wedstrijden verder. FC Groningen had veel beter 2 échte versterkingen kunnen halen ipv 6 gokjes.
Kaz_SCH
Basisspeler

Berichtdoor gwgwgw » 20-01-2019 10:31

Kaz_SCH schreef:Dat dacht ik eerst ook, maar toen ben ik eens gaan kijken:

- Gladon: Eredivisierecord is 6 goals in 32 potjes
- El Hankouri: 6 potjes eredivisie in totaal in de benen, bij Willem II hoefden ze hem niet meer
- El Hassani: 7 wedstrijden gevoetbald in anderhalf jaar, vanwege blessureleed. Niet zomaar wedstrijdfit.
- Ko Itakura: We hebben al een Japanner dus doe er nog maar 1, in Engeland geen minuut gevoetbald
- Bruns: Dit lijkt me wel een goeie voor Groningen, maar ook weer een middenvelder. Die hebben wij al genoeg, maar Groningen inmiddels ook
- Sierhuis: Heeft in de eredivisie niks laten zien, maakte in de JL 8 goals in 2 seizoenen.

Het lijkt mij een beetje paniekvoetbal. Je haalt een half elftal nieuwe spelers, voor je die ingepast hebt en op elkaar ingespeeld is ben je zo 5-8 wedstrijden verder. FC Groningen had veel beter 2 échte versterkingen kunnen halen ipv 6 gokjes.

En toen stond Groningen nog maar op 2 punten achterstand...
gwgwgw
Selectiespeler

Berichtdoor Sjoerdbokje » 20-01-2019 14:48

Eén zwaluw maakt ook in Groningen nog geen zomer... Bovendien deden maar drie nieuwelingen mee
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Sjoerdbokje
Selectiespeler

Berichtdoor Superfries1994 » 20-01-2019 15:27

Sjoerdbokje schreef:Eén zwaluw maakt ook in Groningen nog geen zomer... Bovendien deden maar drie nieuwelingen mee

Maar de gehele middenmoot tot en met plaats 15 staat nu nog maar twee punten achter ons. Vechtvoetbal zal ons vast niet liggen, dus het is wel zaak om daar van weg te blijven. In principe hebben wij daar te goede spelers voor, maar een goede verdediger (want Pierie en Hoegh zijn verre van foutloos) zou wel heel wenselijk zijn. Ook voor Pierie beter, hij kan niet een basisplaats hebben, omdat 'het een groot talent is'. Overigens ervan uitgaande dat Bulthuis nog een transfer kan maken.
Superfries1994
Wereldspeler

Berichtdoor Hakansson » 22-01-2019 11:18

Nu maar hopen dat er met het vrijgekomen salaris budget door ds verkoop rojas geken gaat worden naar een goede back en of cenfrum verdediger er bij .

2 goede opties lijken mij ninaj van fortuna is links achter die in het centrum kan of mathij van excelsior jonge toch redelijk ervaren degelijke centrum verdediger
Hakansson
Selectiespeler

Berichtdoor fuotbalgek » 22-01-2019 13:26

Wat mij betreft een aanvaller voor een aanvaller. Maar dan als vervanger voor Rojas graag een tweede spits die Lammers volgens seizoen kan opvolgen. Pelle is meer een lopende speler, Jizz wordt back, dus feitelijk heb je naast Lammers weinig wat van voldoende kwaliteit is.

Optie voor een buitenspeler ter vervanging zou Engels kunnen zijn.

Hopelijk lukt het de club om ook Bulthuis en Yuki deze winter te slijten, zodat er nog één of twee defensieve versterkingen bij kunnen komen.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor bennieeee » 22-01-2019 14:14

fuotbalgek schreef:Wat mij betreft een aanvaller voor een aanvaller. Maar dan als vervanger voor Rojas graag een tweede spits die Lammers volgens seizoen kan opvolgen. Pelle is meer een lopende speler, Jizz wordt back, dus feitelijk heb je naast Lammers weinig wat van voldoende kwaliteit is.

Optie voor een buitenspeler ter vervanging zou Engels kunnen zijn.

Hopelijk lukt het de club om ook Bulthuis en Yuki deze winter te slijten, zodat er nog één of twee defensieve versterkingen bij kunnen komen.

Spits op het oog?

Ben nog steeds zelf gecharmeerd van Novakovich
bennieeee
Selectiespeler

Berichtdoor Ebiede » 23-01-2019 09:16

Nog acht dagen.. het blijft heel stil. Zowel betreffende directe aankopen alswel het vast leggen van spelers die in juli uit het contract lopen.
Spijt heb je morgen maar!
Ebiede
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 23-01-2019 09:45

Het is oorverdovend stil inderdaad. Maar dat was helaas al de verwachting. De spelers die afgelopen zomer gehaald zijn, zijn betaald met financiële ruimte die in de winter gemaakt zou worden. Tot nu toe is alleen Rojas weg. Daar komt geen vervanger voor. Schaars is terug, dat scheelt al. Achterin komt er denk ik alleen iets bij als Bulthuis vertrekt. Sad but true.
Kaz_SCH
Basisspeler

Berichtdoor Muck » 23-01-2019 10:23

De tendens is wel duidelijk: er blijven weinig 'buitenlanders' over. Vooralsnog alleen Hoegh, van de A-selectie met speeltijd.
Rojas en (edit)Naess zijn al weg, Thorsby (met enige vertraging) ook. Mihajlovic, Kobayashi en Zeneli waarschijnlijk in of nog voor deze zomer.

Geen probleem overigens met een robuuste zweedse verdediger, ben vooral benieuwd naar deze trend.
Laatst bijgewerkt door Muck op 23-01-2019 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Muck
Basisspeler

Berichtdoor Hakansson » 23-01-2019 10:31

Neass en rojas zijn weg dan zou je zeggen er is ruimte in het salaris huis.

Als er intern onrust is geweest met bulthuis. Waarom zijn contract niet ontbinden?
Hakansson
Selectiespeler

Berichtdoor Kaz_SCH » 23-01-2019 10:34

Hakansson schreef:Neass en rojas zijn weg dan zou je zeggen er is ruimte in het salaris huis.

Als er intern onrust is geweest met bulthuis. Waarom zijn contract niet ontbinden?

Toen Van Bergen kwam was daar eigenlijk geen ruimte voor in het salarishuis, die ruimte zou in de winter gemaakt worden. Dat is dus nu gebeurd, maar er zou idd nog wel wat over moeten zijn van Rojas' buiten EU-salaris.

Bulthuis z'n contract ontbinden kan niet zomaar, dan moet je het resterende loon alsnog uitkeren. Je kunt afspreken dat hij minder geld mee krijgt omdat hij transfervrij ergens kan tekenen, maar als er nog geen interesse in Bulthuis is van clubs waar hij zichzelf ziet spelen is hij wel gek om z'n (dikke) contract bij Heerenveen te laten ontbinden.
Kaz_SCH
Basisspeler

Berichtdoor fuotbalgek » 24-01-2019 10:18

bennieeee schreef:Spits op het oog?

Ben nog steeds zelf gecharmeerd van Novakovich

In Nederland zie ikgeen spits die je moet willen hebben en kunt halen. Denk dat het definitief overnemen van Novakovich financieel ook een te grote uitdaging is voor ons momenteel. Indien haalbaar wel een goede optie idd.
fuotbalgek
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten