Morten Thorsby

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor bennieeee » 04-01-2019 18:55

Tis hem gegund, heeft hier zich goed kunnen ontwikkelen en is een voorbeeld voor anderen zowel in als buiten het veld.

Neemt niet weg dat ik het erg jammer vind, heb een zwak voor hem gekregen.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Wizard » 06-01-2019 14:42

Prachtige persoonlijkheid. Op en top professional en heeft zich altijd 100% ingezet. Is wat dat betreft een echt rolmodel.
Ik gun hem deze transfer van harte. Laten we hopen dat hij deze winter nog kan vertrekken, zodat hij de club nog wat geld kan opleveren. De berichtgeving meldt dat hij nog deze maand vertrekt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Marça » 06-01-2019 16:11

Wizard schreef:Prachtige persoonlijkheid. Op en top professional en heeft zich altijd 100% ingezet. Is wat dat betreft een echt rolmodel.
Ik gun hem deze transfer van harte. Laten we hopen dat hij deze winter nog kan vertrekken, zodat hij de club nog wat geld kan opleveren. De berichtgeving meldt dat hij nog deze maand vertrekt.


Dat laatste moet nog blijken. Het schijnt dat Sampdoria momenteel ruim in de middenvelders zit en daarom hem niet per se nu wil overnemen. Maar wellicht kunnen ze tot een mooie constructie komen waardoor we toch nog een paar centjes voor Thorsby kunnen vangen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Wizard » 07-01-2019 08:44

Marça schreef:Dat laatste moet nog blijken. Het schijnt dat Sampdoria momenteel ruim in de middenvelders zit en daarom hem niet per se nu wil overnemen. Maar wellicht kunnen ze tot een mooie constructie komen waardoor we toch nog een paar centjes voor Thorsby kunnen vangen.

Schijnt dus dat Thorsby zelf het liefst naar Duitsland of Engeland wilde i.v.m. het fysieke spel, en dus zijn manier van spelen, maar dat zijn spelersmakelaar (Italiaan) hem naar Italië wil halen. Dat verklaart dan ook de belangstelling (media) eerder vanuit Genoa en Atalanta, en nu dus Sampdoria. Volgens Italiaanse media kan Thorsby een contract voor 5 jaar tekenen en moet hij de opvolger worden van Kownacki (Spurs).
Aangezien het voor alle partijen het interessantst is dat Thorsby z.s.m. aanhaakt bij Sampdoria, maar dat Sampdoria zo weinig mogelijk wil betalen gezien Thorsby's contractduur, zal er vast een minimale afkoopsom worden betaald.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Jazz » 11-01-2019 12:48

Morten Thorsby maakt na dit seizoen transfervrij de overstap van sc Heerenveen naar Sampdoria. De Italiaanse club heeft de komst van de 22-jarige middenvelder via de officiële kanalen bevestigd. De Noors international maakt het seizoen af in Friesland en verkast komende zomer naar de club uit de Serie A, waar hij heeft getekend tot medio 2023.

De aanstaande overstap van Thorsby naar Sampdoria komt niet geheel uit de lucht vallen. De nummer zeven van de Serie A had al langer interesse in de middenvelder. Gerry Hamstra, technisch directeur van Heerenveen, bevestigde eerder deze week nog dat Thorsby in onderhandeling was met een Italiaanse club.

Met de komst van Rodney Kongolo en Ben Rienstra afgelopen zomer zou er al geanticipeerd zijn op een vertrek van Thorsby. De Noor sloot zich medio 2014 aan bij de huidige nummer tien van de Eredivisie. Sindsdien kwam hij tot 122 wedstrijden voor de hoofdmacht van de club, met 13 doelpunten en 8 assists als resultaat.


Waardeloos, echt waardeloos dat we geen enkele cent krijgen voor Thorsby. Bijna een miljoen euro geïnvesteerd in deze speler (transfersom en salaris + bonussen) en we krijgen helemaal niks ervoor terug. Ik ben hier goed ziek van, dit soort spelers zorgen ervoor dat een club als Heerenveen overleefd door verkocht te worden voor een leuk bedrag. Helaas is hij te laat verkocht en zitten we nu op de blaren.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor davp » 11-01-2019 13:07

Tekenend voor de incompetentie van Hamstra.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Marça » 11-01-2019 13:15

davp schreef:Tekenend voor de incompetentie van Hamstra.


Afgelopen zomer is er geen enkel bod voor Thorsby (en Kobayashi) geweest, dus in hoeverre kun je dat Hamstra volledig aanrekenen? Ik ben het met je eens dat hij niet competent genoeg is om deze job te vervullen, maar dat staat los van de sitautie met Thorsby. Wellicht had iemand met een groter netwerk hem afgelopen zomer al gesleten, maar dat is gissen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Demster » 11-01-2019 13:38

Geeft ons wel de kans om met andere spelers voor te bereiden op het volgende seizoen. Optie lichten van Bruijn en met hem gaan voetballen ipv Morten. Dit wordt toch weer het zoveelste tussenjaar waar we in de grauwe middenmoot gaan eindigen.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor bennieeee » 11-01-2019 14:07

Demster schreef:Geeft ons wel de kans om met andere spelers voor te bereiden op het volgende seizoen. Optie lichten van Bruijn en met hem gaan voetballen ipv Morten. Dit wordt toch weer het zoveelste tussenjaar waar we in de grauwe middenmoot gaan eindigen.



Maar wat nu als Thorsby op dit moment nog beter is dan Bruijn. Dan moet je gewoon Thorsby opstellen. Hij heeft zich nooit misdragen en mocht gewoon vrij praten met elke club nu.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Demster » 11-01-2019 15:17

bennieeee schreef:Maar wat nu als Thorsby op dit moment nog beter is dan Bruijn. Dan moet je gewoon Thorsby opstellen. Hij heeft zich nooit misdragen en mocht gewoon vrij praten met elke club nu.

Of Bruijn speelt een wereld 2e seizoenshelft en verkoop je wel voor een mooi bedrag door in de zomer. Heeft de club meer aan. Maar je hebt gelijk, op basis van het verleden zou Morten moeten spelen.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor wijzijnscheerenveen » 11-01-2019 15:29

Om mij hoef je hem niet meer op te stellen. Wij moeten denken aan onze eigen toekomst, en daarin speelt Thorsby geen rol meer. Een middenveld met Schaars, Rienstra en Vlap lijkt mij dan ook meer dan prima, en kwalitatief goed genoeg. Daarachter zit onze Japanner nog en Bruijn. We hebben hem dus eigenlijk ook helemaal niet meer nodig.
wijzijnscheerenveen
Selectiespeler
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 20-05-2015 11:40

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Feanfan 1 » 11-01-2019 15:59

Jammer dat Thorsby niet verkocht is. Aan strijd en inzet totaal geen gebrek, maar voetballend blijft het een matige speler. Zeker in thuiswedstrijden waar je het spel moet maken kan je Thorsby beter op de bank zetten, dan voegt hij weinig toe.
Desondanks gun ik hem deze transfer van harte en is Italië denk ik ook de juiste competitie voor hem
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor bennieeee » 11-01-2019 16:27

Demster schreef:Of Bruijn speelt een wereld 2e seizoenshelft en verkoop je wel voor een mooi bedrag door in de zomer. Heeft de club meer aan. Maar je hebt gelijk, op basis van het verleden zou Morten moeten spelen.


Ik ben het met je eens het mes snijdt aan 2 kanten. De beste 11 moeten standaard spelen anders zitten we aan het eind van het seizoen weer te zeuren dat bijv. De tv inkomsten omlaag gaan.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Ebiede » 11-01-2019 18:10

Wat een onzin, zowel de club als Thorsby hebben een contract met het volle verstand afgesloten. Morten is werknemer tot 1 juli, dus behandel je hem ook volwaardig. Je stelt m.i. dan ook gewoon de sterkste elf op.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor BK2007 » 11-01-2019 18:17

Als je Thorsby vergelijkt met de andere middenvelders ? Is hij dan niet de minste van het spul ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor bennieeee » 11-01-2019 19:06

BK2007 schreef:Als je Thorsby vergelijkt met de andere middenvelders ? Is hij dan niet de minste van het spul ?

Hangt ervan af waar je hem op vergelijkt. Qua techniek en passing misschien wel. Qua druk zetten, scoren en lopend vermogen niet.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Superfries1994 » 12-01-2019 02:14

Marça schreef:Afgelopen zomer is er geen enkel bod voor Thorsby (en Kobayashi) geweest, dus in hoeverre kun je dat Hamstra volledig aanrekenen? Ik ben het met je eens dat hij niet competent genoeg is om deze job te vervullen, maar dat staat los van de sitautie met Thorsby. Wellicht had iemand met een groter netwerk hem afgelopen zomer al gesleten, maar dat is gissen.

Als er inderdaad geen enkel bod geweest is voor zowel Thorsby als Kobayashi, waarom zijn Kongolo en Rienstra dan alvast aangekocht? Zeker met het oog op het grootste operationele verlies tot nu toe, lijkt me dat zeer onverstandig. Ik kan begrijpen dat hij het voor wilde zijn en dan alvast een vervanger had, maar dan een jaar lang met driedubbele bezetting, dat lijkt me niet de bedoeling. Heel vreemd ook dat hij een week lang een zeer belangrijk trainingskamp mag missen, waarmee je misschien het seizoen nog kan redden. Je had hem beter nog gratis naar Sampdoria kunnen sturen, dan had je dat toch nog wat salaris gescheeld en had je die jonge jongens, die wel overal bij zijn, kunnen doorschuiven. Overigens gun ik verder Thorsby deze transfer van harte.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor BK2007 » 12-01-2019 09:11

Er was wel interesse maar niet net niet voldoende op het juiste moment.
Overigens was Thorsby ook nooit altijd volwaardig basisspeler.

Als je spelers niet echt interessant zijn verkoop je ze gewoon niet.

Overigens speelt op het eind van het contract mee dat een geïnteresseerde club liever wacht tot de speler transfervrij is.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor gwgwgw » 13-01-2019 11:50

Ebiede schreef:Wat een onzin, zowel de club als Thorsby hebben een contract met het volle verstand afgesloten. Morten is werknemer tot 1 juli, dus behandel je hem ook volwaardig. Je stelt m.i. dan ook gewoon de sterkste elf op.


Moah, je mag ook wel verder dan dit seizoen denken en met je eigen toekomst bezighouden. Als ze van mening zijn dat bv Bruin een waardige opvolger is, dan mag je hem ook best al gaan inpassen.

Maar buiten dat om, ik denk dat, zeker met de terugkeer van Schaars, dat er zo ie zo weinig speelminuten voor hem in het verschiet liggen. Ik denk dat we met het middenveld Schaars, Rienstra en Vlap veelvuldig gaan spelen. Aangezien we daarnaast ook nog met Kongolo, Bruin en yuki kobayashi aan een overschot aan middenvelders zitten, is het zonde als met Thorsby zouden blijven zitten.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Jelmer1981 » 14-01-2019 15:12

Thorsby traint mee met Jong sc Heerenveen
Gepubliceerd op 14 januari 2019 14:40
Thorsby traint mee met Jong sc Heerenveen
Morten Thorsby traint vanaf maandag mee met de selectie van Jong sc Heerenveen. De middenvelder was zonder reden afwezig bij de eerste twee trainingen van het jaar. Om die reden reisde hij niet af naar het trainingskamp in La Manga. De clubleiding en Thorsby hebben hierover maandag een gesprek gevoerd.

Van de officiele site

Ik dacht dat Thorsby toestemming had om naar Italie te reizen om met Sampdoria te onderhandelen. Raar dat deze speler zonder overleg afwezig is, dat verwacht je van hem niet. Als dit allemaal klopt zou ik hem niet meer opstellen in het eerste, dan kunnen we beter anderen, die er nog wel vol voor willen gaan, de kans geven.
Aan een Thorsby op halve kracht heeft niemand iets.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-01-2019 15:44

Wat een raar bericht, wat een amateurisme, wat een gepruts.

Eerst was Thorsby nog afwezig omdat hij toestemming had om met Sampdoria te praten, komt daarna een net bericht van Hamstra, na de transfer rond was een bericht dat Thorsby zin had zich nog een paar maanden op Heerenveen te storten. En nu naar de beloften omdat hij ongeoorloofd afwezig was?

Zit de redactiestagiair te slapen, is Thorsby een lul of is het slechte communicatie uit de bestuurskamer?

Dat Thorsby bij het 2e speelt tot de zomer is op zich logisch te verklaren, omdat je er niks meer aan hebt en Kongolo en Bruin zo wat meer kunnen spelen. Maar benoem dat dan gewoon.

Ik denk dat het een lelijk blufpokerspelletje is tussen Heerenveen en Sampdoria, met Thorsby er tussenin. Heerenveen wil een paar ton zien voor het afkopen van het contract. Sampdoria heeft hem pas in de zomer nodig, en wil niks betalen. Heerenveen zegt: Dan zetten we hem een half jaar op de bank. Sampdoria is aan zet. Maar als je hem uiteindelijk niet kunt verkopen kun je net zo goed het contract ontbinden ipv op de tribune zetten. Scheelt salaris. Toch zonde en onnodig dat het zo moet aflopen met Thorsby, die hier op jonge leeftijd kwam en altijd z'n uiterste best gedaan heeft en zich binnen en buiten het veld superpositief liet zien
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-01-2019 15:47

Eerst maar afwachten wat er echt gebeurd is. Heerenveen is meestal ook niet de makkelijkste onderhandelaar
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Muck » 14-01-2019 15:55

Als een speler transfervrij vertrekt, ontvangt de speler veelal een hoger bedrag aan tekengeld. Kortom: de transfersom gaat als het ware naar de speler in de zomer. Mogelijk wordt Thorsby onder druk gezet om hiervan af te zien en deze som geld aan sc Heerenveen nu te doen toekomen, zodat hij nu naar Sampdoria kan vertrekken. Mits Sampdoria vanaf februari zijn salaris wil betalen. Nu een paar ton aan Heerenveen of in de zomer een soortgelijk bedrag aan Thorsby, maakt voor Sampdoria niet veel uit.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Thinkman » 14-01-2019 20:21

Thorsby traint mee met Jong sc Heerenveen
Gepubliceerd op 14 januari 2019 14:40
Thorsby traint mee met Jong sc Heerenveen
Morten Thorsby traint vanaf maandag mee met de selectie van Jong sc Heerenveen. De middenvelder was zonder reden afwezig bij de eerste twee trainingen van het jaar. Om die reden reisde hij niet af naar het trainingskamp in La Manga. De clubleiding en Thorsby hebben hierover maandag een gesprek gevoerd.



Prima gedaan van de club. Pas iets communiceren als relevant is.

Was Thorsby weggebleven, dwz verkocht per direct, dan was het netjes intern gebleven en kon de sanctie weggestreept worden tegen de transfersom.

Nu de deal echter niet per direct doorgaat meldt de club alsnog terecht dat Thorsby verkeerd heeft gehandeld en dat daar consequenties aan zitten.
Dat deze sanctie Thorsby iets aantrekkelijker maakt voor een verkoop per direct klopt ook, maar daar is niets op tegen.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor wijzijnscheerenveen » 14-01-2019 21:54

Hij is een voorbeeldprof, nimmer verzakend op en buiten het veld. Maar nu dreigt een vertrek met slaande deuren voor Morten Thorsby (22) bij SC Heerenveen.

Van alle spelers van SC Heerenveen was hij wel de laatste bij wie je het verwachtte: een disciplinaire schorsing, een verwijdering naar het tweede elftal zelfs. Een woedende technisch manager Gerry Hamstra, kil antwoordend op de vraag of een lijmpoging tussen speler en club nog mogelijk is. ,,Natuurlijk valt dit nog te lijmen”, zei Hamstra. ,,Wij willen dat Morten Thorsby deze maand nog vertrekt.”

Het grote pokerspel tussen Heerenveen en Sampdoria is begonnen. De Serie A-club legde vorige week de kaarten op tafel door te melden dat Thorsby deze zomer transfervrij de overstap maakt naar Italië.

De tegenzet van Hamstra volgde maandag met de mededeling dat Thorsby in ieder geval voorlopig geen eerste elftalspeler meer is van Heerenveen.

Learn more
Bal ligt bij Italianen
De bal ligt met andere woorden weer bij Sampdoria. Wil de Italiaanse subtopper voorkomen dat het in de zomer een speler krijgt die een halfjaar niet heeft gespeeld, dan moet de club deze maand alsnog een (bescheiden) transfervergoeding betalen aan Heerenveen.

Het doet Morten Thorsby pijn dat het op deze manier moet. Voetballers komen en gaan, zijn vaak domweg handelswaar en in een wereld waar geld regeert, worden nog weleens beslissingen genomen waar je in moreel opzicht je vraagtekens bij kunt zetten – de Noorse jeugdinternational weet het allemaal.

Maar in zijn stoutste dromen had hij niet kunnen denken dat hij lijnrecht zou komen te staan tegenover Heerenveen, de club waar hij al ruim 4,5 jaar alom wordt gewaardeerd. Of eigenlijk: lijnrecht tegenover Gerry Hamstra.

Persbericht aanleiding
De druppel voor Thorsby? Het persbericht dat Heerenveen maandag verstuurde. ,,De middenvelder was zonder reden afwezig bij de eerste twee trainingen van het jaar”, meldt Heerenveen.

,,Oneerlijk, want nu wordt alle schuld op mij afgeschoven”, zegt Thorsby. Daarom vertelt de middenvelder zijn kant van het verhaal.

Terug naar 2 januari dit jaar. Zowel Heerenveen als Thorsby krijgt bericht van Sampdoria. De club wil dat Thorsby de volgende dag naar Italië vliegt voor een medische keuring en contractbesprekingen.

Sampdoria handelt legaal: een voetballer mag een halfjaar voor het verstrijken van zijn contract, zoals Thorsby dat heeft bij Heerenveen, met een potentiële nieuwe club praten.

Thorsby wil graag naar Sampdoria. ,,Voor mij is deze kans a once in a lifetime. Maar ik wilde ook dat Heerenveen een transferbedrag voor mij zou krijgen. Ik voetbal hier nu al 4,5 jaar. Heb in die periode met iedereen altijd een goede relatie gehad. Ik hou van deze club.”

En dus vraagt Thorsby om goedkeuring aan Hamstra. Mag hij de eerste training op woensdag 3 januari, die vooral uit loopoefeningen bestaat, laten schieten? ,,Ik heb Gerry eerlijk verteld hoe het zat: er zijn andere clubs geïnteresseerd, maar Sampdoria is de enige club waar ik naartoe wil”, zegt Thorsby. ,,Dus is dit de laatste kans voor Heerenveen om nog iets aan mij te verdienen.”

Uiteenlopende opvattingen
Hamstra geeft geen toestemming. ,,Als ik dat wel had gedaan, dan waren de volgende dag andere spelers naar me toegekomen met het verhaal dat ze met een nieuwe club wilden praten”, zegt de technisch manager. ,,Zo werkt het niet. Wij wilden deze maand een bod van Sampdoria. Morten wilde naar Italië om te onderhandelen over een contract dat pas in de zomer ingaat.”

Volgens Thorsby klopt daar niets van. ,,Dit is het deel waarover we het niet eens zijn. Ik hoopte op een transfer in januari. Stel dat ik in de zomer wilde vertrekken naar Sampdoria, dan had ik toch later met die mensen kunnen spreken?”

Thorsby legt de woorden van Hamstra naast zich neer en stapt woensdag op het vliegtuig. ,,Normaal gesproken niks voor mij om zoiets te doen”, erkent hij. ,,Maar ik wist dat dit de enige kans was op een transfer in januari. Zowel voor Heerenveen als voor mij. Als Gerry me had laten gaan, dan was er nu niks aan de hand geweest.”

'Alleen verliezers'
Opvallend genoeg zei Hamstra op 4 januari tegenover diverse media dat hij Thorsby wél toestemming had gegeven voor gesprekken met Sampdoria. Hamstra ontkende dit maandag. ,,Die uitspraken heb ik nooit gedaan.”

Thorsby hoeft zich vervolgens van Hamstra niet te melden op het trainingskamp in La Manga. ,,Het is hartstikke jammer dat het zo is gelopen”, vervolgt Hamstra. ,,Vooral omdat ik dit niet van Morten had verwacht. Maar hij is onze werknemer. Spelers kunnen niet zomaar zeggen dat ze wegblijven.”

Ondertussen zit Thorsby met de situatie in zijn maag. ,,Ik wil niet herinnerd worden als een egoïstische jongen. Dat past totaal niet bij mij. Het enige wat ik wilde, was het beste voor iedereen. Ik vind het buiten proporties hoe Gerry dit heeft aangepakt. Het is zo onnodig allemaal. Deze situatie lijkt alleen maar verliezers op te leveren.”

Stuk uit de lc
wijzijnscheerenveen
Selectiespeler
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 20-05-2015 11:40

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Thinkman » 14-01-2019 22:06

Mooi dat Thorsby toegeeft dat hij fout zat, krijgen we in ieder geval geen welles nietes verhaal over de schuldvraag.
Jammer is het wel. De zaakwaarnemer van Thorsby had hierbij misschien ook moeten ingrijpen, want werkweigering kan nooit (behalve als je uwe schijnheiligheid Sam Larsson heet natuurlijk ;)).

Hoop dat er alsnog een deal gesloten wordt, want Thorsby is op zich een prima kerel, die helaas een fout gemaakt heeft.
Shit happens, zelfs bij sc Heerenveen...
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Demster » 14-01-2019 22:35

Dit kan er ook nog wel bij. Lang geleden dat we positief in het nieuws kwamen :roll:
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Superfries1994 » 15-01-2019 00:06

Waarom zou Hamstra geen toestemming aan Thorsby verlenen als het een transfer in de winter betreft? Hij had hem namelijk al in de zomer willen verkopen. Dat is dan toch een heel merkwaardig verhaal van Thorsby?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Thinkman » 15-01-2019 07:13

Normaliter negeert de LC onze club, en gaat alle aandacht naar hun intensieve lobby om van ons belastinggeld een bodemloze Cambeerput te vullen. Vandaag natuurlijk over twee pagina`s een groot stuk ‘Thorsby en Hamstra lijnrecht tegenover elkaar’.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Wizard » 15-01-2019 09:00

Thorsby had in het vliegtuig moeten stappen op een vrije dag.
Je kunt niet zomaar weigeren te komen op je werk omdat je elders een sollicitatie hebt mits je toestemming voor een vrije dag hebt gevraagd (danwel op sollicitatie te mogen). Het is goed recht van Thorsby om nu al te onderhandelen met een nieuwe werkgever en dat is tevens het goed recht van Sampdoria. Daarnaast is het goed recht van Hamstra om werknemer Thorsby's verzoek te weigeren en hem op zijn arbeidsplicht te wijzen.
Dat de club graag nog wat aan Thorsby wilde verdienen moge duidelijk zijn. Dat Thorsby graag naar Sampdoria wil en dat deze club eigenlijk geen transfervergoeding voor het komende halfjaar wil betalen moge ook duidelijk zijn. Dat Hamstra nog druk met Sampdoria in onderhandeling was over de transfersom per vertrek in de winterstop moge ook duidelijk. Dat Thorsby de uitgangspositie van Samdoria nu een stuk sterker heeft moge ook duidelijk zijn (door namelijk al een persoonlijk akkoord overeen te komen maakt hij de onderhandelingspositie van Heerenveen zwakker).
Het is niet slim van Thorsby. Dat zijn zaakwaarnemer (en Sampdoria) de deal zo snel mogelijk rond wilde laten komen moge duidelijk zijn. Thorsby is onder druk gezet en heeft toegehapt. Jammer.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten