Begroting/financiën van sc Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor diepFries » 22-12-2018 10:30

Ebiede schreef:Knappe cijfers van Heerenveen. Nog mensen die het on-eens zijn met het weg zenden van Eisinga en zn toezichthouders?
Voorlopig ben ik inderdaad nog niet overtuigd van de meerwaarde van deze beslissing.Wellicht blijkt het achteraf 'de ommekeer'. Dat dachten we helaas eerder ook al van Veenstra, Van der Wiel, etc., en telkens is het 'niet goed'. Misschien zou het resultaat zonder Eisenga nog wel veel minder zijn geweest, ik sluit het niet uit. Het is een groot schimmig steekspel en details worden nauwelijks gedeeld. Laten we hopen dat de rust en stabiliteit snel terug mag keren.


Voor wat betreft deze specifieke cijfers, de grootte van het operationeel verlies is zorgwekkend. Tegelijkertijd zit het verschil met het voorgaande boekjaar vooral in die 1,2 miljoen t.v.-geld die we op de laatste speeldag thuis tegen N.E.C. verspeelden (0-2). Dat is grotendeels weer teruggepakt door de matige prestaties van Groningen en Twente vorig seizoen. Dan blijft nog een gat van zo'n 4 miljoen over. Minus het Sportstad-miljoen moet er dan grofweg 3 miljoen nog worden aangevuld. Te beginnen met het stoppen van de neerwaartse spiraal (uitstroom supporters en sponsoren) en daarna weer terug naar groei. Daar moet heel wat voor gebeuren, maar onmogelijk zou het niet moeten zijn.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 22-12-2018 10:40

Nou, eigenlijk had in Eisenga zijn regeerperiode wel een ommekeer mogen plaatsvinden van de leegloop van de sponsoren.
Daarvoor heeft hij ruim de tijd gehad.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 08-01-2019 18:16

https://www.feanonline.nl/nieuws/hoofdn ... lfbeweging

Hoe zit het nou echt met GroenLeven ? Stoppen die nou wel of niet met sponsoren na de zomer.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Thinkman » 08-01-2019 22:10

BK2007 schreef:https://www.feanonline.nl/nieuws/hoofdnieuws/207107/energiesector-stapt-uit-eredivisie-sponsoring-niet-meer-dan-golfbeweging

Hoe zit het nou echt met GroenLeven ? Stoppen die nou wel of niet met sponsoren na de zomer.


Ik denk dat pas na vertrek Luuc en aanstelling nieuwe directeur duidelijkheid komt. De grote vraag is dus wie er straks de macht heeft.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Marça » 09-01-2019 08:22

Volgens mij hangt of valt het met één ding: de aanbesteding voor de zonnepanelen op Sportstad/Abe Lenstra Stadion. Zodra GroenLeven de opdracht krijgt, gaan ze graag door met sponsoren. Van wat ik begrepen heb is dat de insteek en is daarover ook al het een en ander op papier gezet (bij GroenLeven intern).
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 09-01-2019 08:25

Marça schreef:Volgens mij hangt of valt het met één ding: de aanbesteding voor de zonnepanelen op Sportstad/Abe Lenstra Stadion.

Je bent me net voor.
Zolang GroenLeven de gunning niet krijgt, zullen ze niet aanblijven als hoofdsponsor; dat is glashelder.

Mbt het oplopende operationele tekort vs. vertrek Eisenga is zijn vertrek in dat opzicht goed te billijken. Aan de kostenkant heeft hij net zoals zijn voorganger flink wat bewerkstelligd. Helaas zijn de opbrengsten onder zijn bewind harder dan de kosten gedaald. Dan is de rekensom onderaan de streep simpel: Je houdt minder over.
De nieuwe voorzitter heeft dan ook maar één hele duidelijke taak, namelijk de opbrengsten weer laten stijgen. Uiteraard spelen tv-gelden e.d. mee, maar gaat het name om de hoofdopbrengsten, de sponsoren. Bedrijven moeten het weer als een meerwaarde zien om te netwerken bij sc Heerenveen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor davp » 01-02-2019 22:39

10% van het jaarlijks tekort is dit jaar te herleiden naar de verbouwing van de feanshop. Van Wijnen had de aanbesteding gekregen en zou het voor 250.000 euro gaan doen. Er is gaandeweg 500.000 euro aan 'meerwerk' bijgekomen, waarvoor er vanuit de club klakkeloos akkoord is gegeven zonder ook maar een enkele vraag te stellen.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 02-02-2019 19:35

davp schreef:10% van het jaarlijks tekort is dit jaar te herleiden naar de verbouwing van de feanshop.

Het betreft een investering en geen kostenpost. Op die manier wordt deze uitgave niet in 1x als kostenpost geboekt, maar vind je de uitgave jaarlijks terug als afschrijvingspost; ik vermoed in 10 jaar (dus 75k per jaar).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Superfries1994 » 02-02-2019 22:23

davp schreef:10% van het jaarlijks tekort is dit jaar te herleiden naar de verbouwing van de feanshop. Van Wijnen had de aanbesteding gekregen en zou het voor 250.000 euro gaan doen. Er is gaandeweg 500.000 euro aan 'meerwerk' bijgekomen, waarvoor er vanuit de club klakkeloos akkoord is gegeven zonder ook maar een enkele vraag te stellen.

750.000 euro voor een verbouwing? Dan ga ik er binnenkort toch eens kijken, mag dan wel een flinke verbouwing zijn geweest zeg.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 02-02-2019 22:28

Een verbouwing activeer je op de balans en breng je niet in mindering op een jaarresultaat maar schrijf je af in 30 jaar. Lijkt me dus niet kloppen dit verhaal.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 04-02-2019 11:15

BK2007 schreef:Een verbouwing activeer je op de balans en breng je niet in mindering op een jaarresultaat maar schrijf je af in 30 jaar. Lijkt me dus niet kloppen dit verhaal.

Een verbouwing schrijf je niet standaard af in 30 jaar, BK2007. Dat hangt er helemaal van af, namelijk o.a. van vergelijkbare verbouwingen in het stadion, de economische levensduur, het belang, wat voor verbouwing het is geweest (vooral inpandig of uitpandig), etc. Laten we het erop houden dat het tussen de 10 en 20 jaar is aangezien je dergelijke zaken z.s.m. wilt afschrijven.
Ben het wel eens met de andere leden, namelijk 750k is wel een behoorlijke verbouwing geweest.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor fuotbalgek » 04-02-2019 11:27

750.000 lijkt me volledig uit proportie voor de fanshop gezien de situatie waarin de club zit. Als dit klopt dan is dit een punt waar de RvC voor zit. Je kan niet toelaten dat een aanbesteding van 250.000 driemaal zo hoog uitvalt. Naast tonnen weggooien aan middelmatige voetballers die voor een groot gedeelte alweer vertrokken zijn gooit men hier ook nog even een half miljoen teveel tegenaan. En ondertussen weer niet ik staat om aan de inkomsten kant te werken.

Ondertussen is het voetbalgedeelte van de begroting procentueel gezien bedroevend tov andere clubs. Het zou niet verkeerd zijn om hier ook eens kritisch te kijken naar de verdeling van kosten in de begroting, De organisatie eens goed door te lichten en met een nieuwe directie in te zetten op een groter percentage naar de voetbalbegroting en wederom doorlichten van de commerciële tak omdat deze nog steeds niet functioneert.

Het zou de club helpen mochten er nu herkenbare gezichten naar voren stappen bij de krachten die achter de schermen spelen. Maar er zal wel weer iemand naar voren geschoven worden(of zichzelf naar voren schuiven) die makkelijker vervangbaar is wanneer er weer onenigheid is achter de schermen. Op bestuurlijk vlak zijn we een hele trieste club geworden.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor jeewee » 04-02-2019 13:13

Superfries1994 schreef:750.000 euro voor een verbouwing? Dan ga ik er binnenkort toch eens kijken, mag dan wel een flinke verbouwing zijn geweest zeg.


Bedragen die hij noemt kloppen voor geen kant.
.-
Avatar gebruiker
jeewee
Basisspeler
 
Berichten: 705
Geregistreerd op: 27-03-2009 23:56
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Speedster » 04-02-2019 20:07

Is het ook niet zo, dat ook de complete hoofdentree aangepakt is? Lijkt mij dat deze kosten dan gedeeld zijn over de feanstore en de hoofdentree.. Dan valt dit toch weer enigszins mee..
Speedster
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 04-02-2019 20:03

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor jeewee » 04-02-2019 21:49

Speedster schreef:Is het ook niet zo, dat ook de complete hoofdentree aangepakt is? Lijkt mij dat deze kosten dan gedeeld zijn over de feanstore en de hoofdentree.. Dan valt dit toch weer enigszins mee..


Klopt, hele entree/balie gedeelte is ook aangepakt.
.-
Avatar gebruiker
jeewee
Basisspeler
 
Berichten: 705
Geregistreerd op: 27-03-2009 23:56
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor tha boelie » 05-02-2019 21:57

Van Wijnen? Hadden die nog trek om werk voor de club te doen dan?
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Mackan68 » 06-02-2019 04:26

tha boelie schreef:Van Wijnen? Hadden die nog trek om werk voor de club te doen dan?

Dacht ik ook. Misschien een opwarmertje naar meer?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Kaz_SCH » 06-02-2019 12:15

Het gaat er bij mij niet in dat er voor 750k verbouwd is aan een winkeltje terwijl je bij god niet weet hoe je een broodnodig trainingscomplex van 7 tot 10 miljoen moet financieren.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Speedster » 06-02-2019 18:20

Kaz_SCH schreef:Het gaat er bij mij niet in dat er voor 750k verbouwd is aan een winkeltje terwijl je bij god niet weet hoe je een broodnodig trainingscomplex van 7 tot 10 miljoen moet financieren.


Inclusief verplaatsen kantoorruimtes, vernieuwen hoofdentree
Speedster
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 04-02-2019 20:03

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Kaz_SCH » 07-02-2019 11:16

Speedster schreef:
Inclusief verplaatsen kantoorruimtes, vernieuwen hoofdentree


Dan gaat het er bij mij niet in dat dat prioriteit heeft t.o.v. een nieuw trainingscomplex. De club is niet eens eigenaar van het stadion. Ik bedoel niet dat het niet waar is, maar ik kan er dan niet bij dat het zo gegaan is.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 07-02-2019 13:02

De club is wel eigenaar van het stadion dmv aandelen in Sportstad BV. Voor 33% meen ik, andere 33% is van de gemeente en ook Friesland Zorgverz heeft 33%.
Trouwens Friesland zorgverz wil van zijn aandelen af. Iemand interesse in het aankopen van dit deel :mrgreen:
https://www.heerenveen.nl/nieuws/5719/
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Kaz_SCH » 07-02-2019 13:07

BK2007 schreef:De club is wel eigenaar van het stadion dmv aandelen in Sportstad BV. Voor 33% meen ik, andere 33% is van de gemeente en ook Friesland Zorgverz heeft 33%.
Trouwens Friesland zorgverz wil van zijn aandelen af. Iemand interesse in het aankopen van dit deel :mrgreen:
https://www.heerenveen.nl/nieuws/5719/


Sportstad BV is eigenaar van het stadion, de club is weer aandeelhouder van Sportstad BV inderdaad. Maar dat is meer op papier, want de club betaalt een forse huur aan Sportstad BV, en Sportstad BV keert geen dividend uit aan de aandeelhouders.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 15-02-2019 13:25

Riemer van der Velde luidt vrijdag in de Leeuwarder Courant de noodklok over de toekomst van SC Heerenveen. "Ik lig er weleens wakker van. Iedereen weet dat het stadion lang niet vol zit en dat meer van de helft van de sponsoren die we ooit hadden, weg is. En het voetbal houdt ook niet over."

Het is niet de eerste keer dat de inmiddels 78-jarige Van der Velde zijn zorgen uit over de club die hij zelf met vele anderen zorgvuldig op heeft gebouwd. "De financiële positie van de club is zorgelijk. Ja, er is een eigen vermogen van 26 miljoen euro, maar dat is gebakken lucht. Het zit in stenen, transfersommen, zogenaamde 'tegoeden' en wat geringe bezittingen."
-----

Ik roep het nu al een paar jaar op dit forum: We hebben geen bergen met geld, want er zijn nauwelijks financiële reserves, en het operationele tekort loopt elk jaar op. De financiële situatie is zeer zorgelijk. Ik wil dan ook absoluut niet m'n gelijk halen, maar voornamelijk nogmaals mijn zorgen delen over het feit dat onder een deel van de fans het vertekende beeld heerst dat wij genoeg te besteden hebben.
De zorgen, die Riemer in de LC uit, deel ik dan ook volledig. Wellicht is dit een bevestiging danwel een hard gelag voor alle financiële optimisten op dit forum; dat maakt mij niet uit. Echter, er is geen geld om even een dure speler aan te trekken of om een duur trainingscomplex uit de grond te stampen. Het is dan ook geen vraag of een bank ons een langlopende lening wil verstrekken gezien onze zorgelijke financiële positie.
Deze roep van Van der Velde in de media is mijns inziens dan ook een zeer logische. De man heeft hoofdpersoonlijk (met Foppe) onze club opgebouwd en met gezonde financiële situatie achtergelaten. De laatste jaren is het hard achteruit gegaan met als dieptepunt de huidige situatie.
Wanneer mannen als Riemer en Foppe met een plan komen, moet je daar als bestuur te allen tijde voor open staan. Juist deze mannen kennen het klappen van de zweep, de club en de sponsoren, en, bovenal weten hoe je een voetbalclub weer bloeiende krijgt. Het is hun opvolgers helaas niet gelukt en ik verwacht dat dat in de huidige bezetting ook niet gaat slagen.
Noorderlingen blijven eigenzinnig en je moet van erg goede huize komen om de verschillende eilandjes objectief en gelijk te behandelen, bijelkaar te brengen en ondanks alle tegenstellingen weer een eenheid van te maken wat tot uiting komt bij onze club.
Laat Riemer en co. de tent weer runnen, haal Bloemers terug en begin weer van voren af aan.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Forza » 15-02-2019 20:51

Amen.

Wie wat moet doen, weet ik niet. Heb het in een ander topic ook gezegd, misschien is er een apart topic mogelijk... Het gaat om de vraag aan wie je de toekomst van de club vertrouwt. Er zijn nu jarenlang gaten met andere gaten gedicht. Het is weer 1985 :(
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 15-02-2019 22:17

Zou Jordania al hebben gesproken met Roozemond ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 21-02-2019 10:07

In 2020 of 2021 gaan ook in Nederland de online goksites legaal worden. Kunnen we mooi met 777Macau op het shirt spelen
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Irevinho2 » 21-02-2019 10:30

Ik zie het probleem niet zo. Ik denk dat voor een Unibet, Heerenveen best interessant kan zijn.
Irevinho2
Bankzitter
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: 22-01-2019 10:17

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Kaz_SCH » 21-02-2019 12:04

We hadden ooit al Unibind, dus dan is het een kleine stap naar Unibet :lol:
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Ebiede » 21-02-2019 14:43

Mag ik al gokken op het failliet van de club binnen vier jaar?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Irevinho2 » 21-02-2019 16:44

Wat is de quotering?
Irevinho2
Bankzitter
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: 22-01-2019 10:17

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten