Antonio "Quito" Correia

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor sonnema » 03-02-2005 11:24

2e kans gekregen, helaas weer verprutst.
Jammer, hij had zeker potentie.

Correia zorgt ook in Emmen voor problemen

Edit: dit artikel was al door Kingbee gepost.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Berichtdoor KingBee » 03-02-2005 11:31

dat zei ik :wink:
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor vlqrt » 03-02-2005 11:34

Toch blijft het zonde voor zo'n jongen. Ben benieuwd wat de volgende actie van Emmen is wanneer Quito terug komt.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Joho » 03-02-2005 11:34

Jammer voor die jongen, maar hij heeft blijkbaar wat te weinig hersens om een beetje structuur in zijn leven aan te brengen.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor Freezeman » 03-02-2005 20:13

KingBee schreef:........Naar verluidt was Correia in Angela, om privé-problemen van zijn vriendin op te lossen. ......
Ik meng me maar niet weer in deze discussie, word ik toch weer voor alles en nog wat uitgemaakt. ;)
Maar ik vind je verspreking wel grappig. :D
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor sonnema » 03-02-2005 21:50

Correia zorgt ook in Emmen voor problemen

Edit: dit artikel was al door Kingbee gepost.

Mea Culpa, Mea Culpa

ik had niet goed gekeken.

Mijn excuses KingBee :oops:
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Berichtdoor Vrieskist » 03-02-2005 22:02

Freezeman schreef:
KingBee schreef:........Naar verluidt was Correia in Angela, om privé-problemen van zijn vriendin op te lossen. ......
Ik meng me maar niet weer in deze discussie, word ik toch weer voor alles en nog wat uitgemaakt. ;)
Maar ik vind je verspreking wel grappig. :D

Foei meneer ;)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Venderwel » 04-02-2005 10:07

Zonde, krijgt meerdere kansen om een mooi leven op te bouwen en z'n verschrikkelijke verleden een beetje achter zich te laten, maar op 1 of andere manier lukt het hem niet om er helemaal uit te klimmen.
Om dan meteen te zeggen dat hij te weinig hersennen heeft is wel heel makkelijk en erg kortzichtig! Jij wilt ook graag alleen op je buitenkant beoordeeld worden of niet?? Dacht al van niet...
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor KingBee » 04-02-2005 11:00

sonnema schreef:Correia zorgt ook in Emmen voor problemen

Edit: dit artikel was al door Kingbee gepost.

Mea Culpa, Mea Culpa

ik had niet goed gekeken.

Mijn excuses KingBee :oops:


geen probleem, geen probleem! :D
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor camataru » 04-02-2005 11:13

Sommigen leren het ook ooit, ze hebben verdomme de mooiste baan van de wereld(wie droomt er niet van) en nog gaan ze lopen klooten.
Ik snap die gasten echt niet, wees blij dat je een fortuin kunt verdienen(met je hobby) en als je ff doorzet een hele dikke boterham.

IK kan me geen grotere sufferds voorstellen dan profvoetballers die er met de pet na gooien.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Berichtdoor KingBee » 04-02-2005 12:28

100 % mee eens Cammie!

Laat ze maar eens een maandje in de bouw of in een fabriek mee draaien, dan willen ze wel trainen en op tijd komen!
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 04-02-2005 15:23

Inderdaad een domme actie, ik heb hem bij emmen nog wel eens zien voetballen, hij speelde erg goed. Hij gaf geloof ik ook een keer iemand een panna, nadat hij zelf een piroutte(hoe je dat ook schrijft) maakte.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor vlqrt » 04-02-2005 19:20

Dagblad van het Noorden schreef:emmen - De bvo Emmen zit in de maag met de kwestie Antonio Correia. De Angolese voetballer, ook bekend onder de naam Kito, had met toestemming enkele dagen verlof opgenomen. Hij miste daardoor de competitiewedstrijd tegen FC Zwolle.
Kito zou zich woensdag weer melden op de training, maar hij is niet komen opdagen.

Emmen bezint zich nu op disciplinaire maatregelen. Naar verluidt verbleef Antonio Correia enkele dagen in zijn geboorteland Angola om privé-problemen met zijn vriendin op te lossen. Op dit moment zou hij zich in een ander Afrikaans land bevinden, maar bewijs valt niet te leveren. "Kito zit niet in Angola, maar in Portugal. Hij is ook niet zoek. Wij hebben dagelijks contact met hem", verklaart directeur Ronald Lubbers van Emmen.

De kwestie ligt supergevoelig, omdat Correia officieel niet naar Angola mag. Zijn reisdocumenten staan het niet toe dat hij terugkeert naar zijn geboorteland. Hij is enkele jaren geleden uit het door burgeroorlog verscheurde Angola gevlucht en Nederland heeft hem, als politiek vluchteling, asiel verleend.

Het is niet de eerste keer dat Antonio Correia 'zoek' is. Bij zijn vorige werkgever SC Heerenveen werd Kito afgelopen zomer weggestuurd omdat hij niet verscheen op de eerste training . De Angolees was liefst zes weken onvindbaar. Officieel heette het dat hij al die tijd in Portugal verbleef, waar louche zaakwaarnemers de talentvolle voetballer gouden bergen beloofden. Maar van die beloftes kwam niets terecht. Kito vond geen nieuwe club en werd bij terugkomst in Heerenveen ontslagen.

Emmen baalt stevig van de aanvaring met Kito. Aanvankelijk was met hem afgesproken dat hij vijf dagen zou wegblijven om zijn privé-sores op te lossen. Nadat de vijf dagen waren verstreken, stelde Emmen hem een ultimatum. Hij moest uiterlijk dinsdag het vliegtuig pakken om een dag later de training te hervatten. "Kito is nog niet terug, hij mist nu ook morgenavond de wedstrijd tegen FC Eindhoven, dus er ligt duidelijk een probleem", beaamt Ronald Lubbers. "We hebben alle begrip voor zijn problemen, maar dit kunnen wij niet tolereren."


bron: http://www.dvhn.nl
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor bonjovi » 05-02-2005 12:35

Toevallig ook het stukje gelezen waarin verteld wordt dat Emmen het moeilijk zal krijgen om hem op gepaste wijze te straffen?
Blijkt nu dus dat hij op amateurbasis speelt en dat hij nu, om in zijn primaire levensbehoeften te kunnen voorzien/ dus eten!!, voorschotten krijgt op het salaris van volgend jaar!! En dan lees ik hierboven zaken over "een heerlijk leven met een heerlijk salaris". Gaat blijkbaar voor Quito niet helemaal op.
Ook het verhaal dat H'veen een bedrag van 25.000 euro heeft ontvangen vanwege uitstaande schulden van Quito.... niet helemaal zuiver lijkt me. Hoe je het ook wendt of keert, het is en blijft sneu voor zo'n jonge vent en ook in dit geval mag er best eens kritisch naar de begeleiding van dergelijke jongeren gekeken worden.
bonjovi
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 06-07-2004 21:34

Berichtdoor Jeroen » 05-02-2005 12:55

Dat wist ik niet. Zwaar triest voor zo'n jongen. Hij heeft nooit een op normale manier volwassen kunnen worden en weet dus niet met geld om te gaan. En hij is een makkelijk doelwit voor louche zaakwaarnemers die hem dus volledig uitgekleed hebben. Misdadig... :cry:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 05-02-2005 14:19

Hij had een contract voor 2½ jaar getekend, waarvan het eerste halfjaar op amateurbasis, omdat Emmen geen geld heeft. Maar dat vind ik nog geen reden om niet op te komen dagen.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor (pl)euro » 06-02-2005 10:33

Hoe je het ook wendt of keert, het is en blijft sneu voor zo'n jonge vent en ook in dit geval mag er best eens kritisch naar de begeleiding van dergelijke jongeren gekeken worden.


Ik denk dat Kito een groot deel van zijn huidige problemen aan zichzelf te danken heeft. Hij heeft destijds bij sc Heerenveen psychische hulp van het hoogste niveau gehad om zijn trauma's te verwerken wat door de club aangeboden is op advies van Foppe. Er is naar mijn mening dus ook niet slordig met Kito omgesprongen. Kito heeft verplichtingen die je na moet komen, net als ieder ander mens die in loondienst is.
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Avatar gebruiker
(pl)euro
Basisspeler
 
Berichten: 784
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:46
Woonplaats: En la playa

Berichtdoor Venderwel » 06-02-2005 16:38

(pl)euro schreef:
Hoe je het ook wendt of keert, het is en blijft sneu voor zo'n jonge vent en ook in dit geval mag er best eens kritisch naar de begeleiding van dergelijke jongeren gekeken worden.


Ik denk dat Kito een groot deel van zijn huidige problemen aan zichzelf te danken heeft. Hij heeft destijds bij sc Heerenveen psychische hulp van het hoogste niveau gehad om zijn trauma's te verwerken wat door de club aangeboden is op advies van Foppe. Er is naar mijn mening dus ook niet slordig met Kito omgesprongen. Kito heeft verplichtingen die je na moet komen, net als ieder ander mens die in loondienst is.


Sommige mensen kunnen dat nou eenmaal niet, daar moet je niet te licht over denken en makkelijk zeggen, wat een sukkel.
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Vrieskist » 06-02-2005 17:12

Venderwel schreef:
(pl)euro schreef:
Hoe je het ook wendt of keert, het is en blijft sneu voor zo'n jonge vent en ook in dit geval mag er best eens kritisch naar de begeleiding van dergelijke jongeren gekeken worden.


Ik denk dat Kito een groot deel van zijn huidige problemen aan zichzelf te danken heeft. Hij heeft destijds bij sc Heerenveen psychische hulp van het hoogste niveau gehad om zijn trauma's te verwerken wat door de club aangeboden is op advies van Foppe. Er is naar mijn mening dus ook niet slordig met Kito omgesprongen. Kito heeft verplichtingen die je na moet komen, net als ieder ander mens die in loondienst is.


Sommige mensen kunnen dat nou eenmaal niet, daar moet je niet te licht over denken en makkelijk zeggen, wat een sukkel.

Als hij zich niet professioneel kan gedragen heeft hij niks te zoeken bij een professionele voetbalclub. Simpel zat.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor (pl)euro » 06-02-2005 20:36

Venderwel schreef:
(pl)euro schreef:
Hoe je het ook wendt of keert, het is en blijft sneu voor zo'n jonge vent en ook in dit geval mag er best eens kritisch naar de begeleiding van dergelijke jongeren gekeken worden.


Ik denk dat Kito een groot deel van zijn huidige problemen aan zichzelf te danken heeft. Hij heeft destijds bij sc Heerenveen psychische hulp van het hoogste niveau gehad om zijn trauma's te verwerken wat door de club aangeboden is op advies van Foppe. Er is naar mijn mening dus ook niet slordig met Kito omgesprongen. Kito heeft verplichtingen die je na moet komen, net als ieder ander mens die in loondienst is.


Sommige mensen kunnen dat nou eenmaal niet, daar moet je niet te licht over denken en makkelijk zeggen, wat een sukkel.


Is dat niet een beetje kort door te bocht venderwel? Ik geloof dat er genoeg energie in kito gestoken is, om ervoor te zorgen dat hij een nieuw leven hier in Nederland op kon bouwen. Neemt niet weg dat het verschrikkelijk moet zijn wat deze jongen heeft meegemaakt, maar ook niet dat je bepaalde verplichtingen hebt jegens je werkgever. Je mag toch ook aannemen dat hij na zijn afwezigheid bij sc Heerenveen zijn lesje wel geleerd had.
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Avatar gebruiker
(pl)euro
Basisspeler
 
Berichten: 784
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:46
Woonplaats: En la playa

Berichtdoor rottevalle » 01-03-2005 19:33

Correia stelt geduld Emmen op de proef

1/3/2005 19:04

Het heeft veel weg van een gebed zonder einde. Antonio Correia heeft hoe dan ook krediet verspeeld bij Emmen door het begrip verlof ruim te nemen.
Correia kreeg vijf dagen verlof om privé-problemen uit de wereld te helpen. Maar er zijn nu al vijf weken voorbij en de Angolese aanvaller heeft zich nog niet gemeld in Emmen. Onder meer via zijn zaakwaarnemer Rob Groener is er contact met Correia die zich ergens in Afrika bevindt.

Wanneer is nog niet duidelijk, maar Correia wacht bij terugkeer een stevig onderhoud bij Emmen. 'Afhankelijk van dat gesprek besluiten wij of met hem doorgaan of niet, en zo ja: welke disciplinaire maatregelen we zullen treffen', zegt algemeen directeur Lubbers in het Dagblad van het Noorden.

Correia heeft geen beste naam als het gaat om op tijd terug te keren. De aanvaller kwam terecht bij Emmen nadat hij zich bij SC Heerenveen onmogelijk had gemaakt zonder bericht door weg te blijven.

Op de boot naar Arfrika en nooit mer terug krijgen ze een kans doen ze er niks mee onbegrijpelijk.
Avatar gebruiker
rottevalle
Wereldspeler
 
Berichten: 1157
Geregistreerd op: 01-09-2003 14:39
Woonplaats: Rottevalle

Berichtdoor vlqrt » 01-03-2005 19:36

Jammer voor de jongen, maar ook eigen schuld. Je moet wel zo achterlijk als het achtereind van een koe zijn om dit soort streken uit te halen.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor H-J » 01-03-2005 20:05

Waren er hier niet mensen die hem nog een kans wilden geven?
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor Robert » 01-03-2005 23:42

Onvoorstelbaar, Quito is in potentië een fantastische voetballer die er door zijn mentale karakter en zijn problemen uit het verleden er nooit uit zal halen wat er in zit.. Echt zonde.
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Berichtdoor Paulus de B » 02-03-2005 18:58

Zal met bananenplukken wel meer verdienen dan bij Emmen :oops:
tis allemaal de schuld van die clown en accrobaat
Paulus de B
Nieuw talent
 
Berichten: 64
Geregistreerd op: 25-02-2005 16:14

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-03-2005 10:44

Bij Emmen verdiend hij tot nu toe helemaal niks, pas vanaf volgend seizoen zou hij betaald worden.

Toch jammer het is wel een goede voetballer maar hij verneukt het zelf.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor Arjen » 18-03-2005 15:25

Speciaal voor iedereen die Quito al had afgeschreven, zo kan het dus ook..........


'Kito weer in genade opgenomen bij Emmen

emmen - Opeens liep'ie daar weer: Antonio Correia, door velen 'Kito' genoemd. Gewoon trainend tussen de spelers van Emmen en naar de aanwijzingen van trainer Jan Olde Riekerink luisterend. Lang was hij weg geweest - zeker acht weken - en lange tijd wist niemand waar de aanvaller uithing.

Het verhaal is bekend, maar ook mistig: wat hij eerder bij SC Heerenveen deed, deed hij ook bij Emmen. 'Even' naar zijn thuisland en vervolgens heel lang wegblijven. Heerenveen pikte het niet en ontbond zijn contract, bij Emmen is de reactie anders. Algemeen directeur Ronald Lubbers legt het uit. "Bij Heerenveen was het een ander verhaal. Daar was hij gewoon op zoek naar een club in Portugal. Deze kwestie ligt veel gevoeliger en tragischer, menselijk tragisch. Nee, we brengen niet naar buiten wat er aan de hand was en waarom hij zo lang weg bleef. Waarom niet? Sommige zaken kan je menselijkerwijs gewoon niet naar buiten brengen."

'Kito' keerde woensdagavond terug, nadat hem eerder door de clubleiding een ultimatum was gesteld: zaterdag terug of helemaal niet meer. Donderdagochtend staken spelersraad en technische staf de koppen bij elkaar, luisterden naar het verhaal van de teruggevonden collega en besloten hem weer in genade op te nemen in de groep.

"Wij hebben vervolgens besloten de zaak af te sluiten en vanaf dit punt weer verder te gaan met Correia", aldus Lubbers. "Wel is het zo dat we hem geen loon betalen over de weken dat hij weg was. Waarom we geen harde maatregelen tegen hem nemen? Wel, ten eerste gezien de omstandigheden, ten tweede omdat wij, onderaan staand in de eerste divisie, ons niet kunnen veroorloven om een speler zomaar te laten gaan."
(Bron : dagbladvanhetnoorden.nl)
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Squerrel » 18-03-2005 15:34

Wat zo'n jongen heeft meegemaakt is natuurlijk niet niks. Ik vind de opstellng van Emmen heel prima, menselijkheid gaat toch boven alles. Petje af.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Poenkt » 18-03-2005 15:47

Paulus de B schreef:Zal met bananenplukken wel meer verdienen dan bij Emmen :oops:


Ga een schaap neuken of zo!! AfbeeldingMet je domme en zinloze antwoord.
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-03-2005 15:50

Dit topic moet maar gestaakt worden. Schapenneuker staat op de lijst met verboden spreekkoren. :lol:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten