Arber Zeneli

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Satyr » 20-11-2018 21:53

Twee goals voor Kosovo vandaag
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Satyr » 20-11-2018 22:25

Hattrickje, 4-0
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Muck » 21-11-2018 09:34

Kosovo - Azerbeidjan 4-0

2' Zeneli 1-0
50' Zeneli 2-0
61' Rrahmani 3-0
76' Zeneli 4-0

Zo jammer, de devaluatie van het begrip 'Hattrick'. Gewoon 3 goals in de wedstrijd. Niet in 1 helft en niet zonder tussenkomst van een andere goal. Straks wordt 1x scoren op de training op vrijdag en 2x scoren in de wedstrijd op zaterdag nog een Hattrick genoemd.

Nog steeds een knappe prestatie, maar volgens mijn (en de officiële) regels géén Hattrick.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Superfries1994 » 01-12-2018 23:50

Was lekker op dreef! Moet het niet te ver doorvoeren, maar met ploeggenoten als Pelle kan je hem dat niet kwalijk nemen. Alles moet wel van hem komen. Aan de ene kant mooi als hij blijft, maar geld zal ook belangrijk zijn.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor DSCH » 03-12-2018 21:36

Speelde zeker leuk. Ook speelde hij al een goede interland, zou mooi zijn mocht hij deze lijn doortrekken.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Thinkman » 03-12-2018 21:42

DSCH schreef:Speelde zeker leuk. Ook speelde hij al een goede interland, zou mooi zijn mocht hij deze lijn doortrekken.


Hij snapt nu in ieder geval dat hij hard moet werken en doorgaan na tegenslagjes. Heeft een paar jaar geduurd, nu valt het kwartje. Gevolg is wel dat ie binnenkort wel zal vertrekken. Gelukkig staan Rojas en Mihajlovic in de startblokken toch?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor DSCH » 03-12-2018 21:46

Thinkman schreef:Gelukkig staan Rojas en Mihajlovic in de startblokken toch?


Het is nergens op gebaseerd dat weet ik, maar mijn gevoel zegt dat Mihajlovic nog wel eens wat kan laten zien. Maar goed, mijn gevoel zit er wel eens naast dacht dit namelijk ook bij Rojas. Maar die heeft het niet kunnen laten zien. Yuki kreeg zelfs de voorkeur op rechts.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Mackan68 » 06-12-2018 16:32

DSCH schreef:
Het is nergens op gebaseerd dat weet ik, maar mijn gevoel zegt dat Mihajlovic nog wel eens wat kan laten zien. Maar goed, mijn gevoel zit er wel eens naast dacht dit namelijk ook bij Rojas. Maar die heeft het niet kunnen laten zien. Yuki kreeg zelfs de voorkeur op rechts.

Ik heb Rojas best leuk zien spelen. Het veld breed houdend. Prima voorzetten én een paar goals. Jammer dat ze hem niet vertrouwen geven voor dat geld...
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Frisian Viking » 16-12-2018 21:02

Meneer speelt 1,5 wedstrijd leuk en denkt dat ie de grote man is. Me kapot lopen ergeren aan dit stuk vreten. Beetje de grote vedette uit lopen hangen met zijn misplaatste gedrag, maar op één bal na werkelijk alles fout gedaan.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Goran Popov » 17-12-2018 12:25

Heb me ook echt lopen ergeren aan Zeneli. Sjokt echt als een zak zout over het veld. Hij liet echt zijn teamgenoten stikken. Paar keer gezien hoe Floranus de bal kreeg op rechts en dat Zeneli het vertikte om terug te keren naar zijn positie op de flank, waardoor Floranus dus niks kon. Of hoe hij in de tegenstoot gewoon meesjokte in plaats van een volle sprint te trekken. Ik vind dat gewoon absoluut onacceptabel en ik snap ook niet dat JOR niet ingreep. Op zijn dag is het een leuke speler maar we moeten snel van hem af zien te komen. Het is een mooi weer voetballer. Absoluut niet in staat om mentaal de knop om te zetten of om andere spelers op te zwepen bij een achterstand.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Wizard » 17-12-2018 14:04

Goran Popov schreef:Heb me ook echt lopen ergeren aan Zeneli. Sjokt echt als een zak zout over het veld. Hij liet echt zijn teamgenoten stikken.

Zeneli's gedrag valt niet goed te praten m.b.t. het slechte meeverdedigen. Maar ik snap wel dat hij zich groen en geel ergert aan zijn teamgenoten. Ze wachtten net zolang totdat hij 3 mannetjes bij zich heeft staan. Hierdoor kan hij nauwelijks een actie maken waardoor hij juist niet in zijn kracht komt. Persoonlijk denk ik dat hij geweldig uit de voeten kan in de Italiaanse competitie. Daar zit veel meer verrassing en snelheid in dan bij zijn tamme, lamme teamgenoten. Voor alle partijen is een spoedig vertrek het beste.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Mackan68 » 17-12-2018 19:05

Wizard schreef:Zeneli's gedrag valt niet goed te praten m.b.t. het slechte meeverdedigen. Maar ik snap wel dat hij zich groen en geel ergert aan zijn teamgenoten. Ze wachtten net zolang totdat hij 3 mannetjes bij zich heeft staan. Hierdoor kan hij nauwelijks een actie maken waardoor hij juist niet in zijn kracht komt. Persoonlijk denk ik dat hij geweldig uit de voeten kan in de Italiaanse competitie. Daar zit veel meer verrassing en snelheid in dan bij zijn tamme, lamme teamgenoten. Voor alle partijen is een spoedig vertrek het beste.

Arber zoekt ook zelf net zo vaak de dubbele dekking op om vervolgens nog een 3e tegenstander uit proberen te spelen. Net Larsson. Bijna 0,0 buitenom, lekker alles in de trechter.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Wizard » 18-12-2018 08:59

Mackan68 schreef:Arber zoekt ook zelf net zo vaak de dubbele dekking op om vervolgens nog een 3e tegenstander uit proberen te spelen. Net Larsson. Bijna 0,0 buitenom, lekker alles in de trechter.

Je mag je groen en geel ergeren aan Zeneli. Zeneli is wel de man met 3 goals en 10 assists achter zijn naam in 15 wedstrijden. Hij is veel bepalender voor dit team dan velen denken. Niet voor niks dat veel trainers een extra mannetje op hem zetten. Dat hij opnieuw een mannetje teveel opzoekt in zijn acties, is inderdaad irritant, maar het zegt ook wel iets over zijn frustratie en drang. In een team waarin hij sneller wordt gezocht (en gevonden) ben ik overtuigd dat Zeneli nog flinke stappen gaat maken.
Ik erger me ook aan Zeneli's voorspelbare spel, maar zet zelf wel mijn kanttekening bij het feit dat hij veel te laat wordt aangespeeld door zijn teamgenoten. Hierdoor komen Zeneli's kwaliteiten onvoldoende tot z'n recht.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Marça » 18-12-2018 09:38

Mackan68 schreef:Arber zoekt ook zelf net zo vaak de dubbele dekking op om vervolgens nog een 3e tegenstander uit proberen te spelen. Net Larsson. Bijna 0,0 buitenom, lekker alles in de trechter.


Los van zijn productiviteit - die in alle opzichten prima is - ben ik het helemaal met je eens op dit vlak. Het is nu heel voorspelbaar allemaal. Zeker als hij de ruimte heeft om een actie te maken, gaat hij 10 van de 10 keer binnendoor. Als hij leert meer af te wisselen, dan denk ik dat hij nog veel effectiever kan zijn met goals en assists.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Wizard » 18-12-2018 10:20

Marça schreef:Als hij leert meer af te wisselen, dan denk ik dat hij nog veel effectiever kan zijn met goals en assists.

Dat vind ik dus echt een dooddoener. Hoe wil jij meer afwisselen, wanneer je teamgenoten net zolang wachten met je aanspelen, totdat je 2-3 man bij je hebt staan? Natuurlijk kan het een stuk afwisselender, maar je moet de bron eerst aanpakken. En die bron is hetgeen wat symbool voor dit huidige Heerenveen staat: Namelijk, we wachten te lang met onze keuzes waardoor alles te voorspelbaar is.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Marça » 18-12-2018 10:46

Wizard schreef:Dat vind ik dus echt een dooddoener. Hoe wil jij meer afwisselen, wanneer je teamgenoten net zolang wachten met je aanspelen, totdat je 2-3 man bij je hebt staan? Natuurlijk kan het een stuk afwisselender, maar je moet de bron eerst aanpakken. En die bron is hetgeen wat symbool voor dit huidige Heerenveen staat: Namelijk, we wachten te lang met onze keuzes waardoor alles te voorspelbaar is.


Als Arber één op één met zijn tegenstander komt te staan (dat gebeurt regelmatig), dan heeft dat toch weinig te maken met de manier waarop hij wordt aangespeeld? Wél is duidelijk dat hij op z'n beste is in de omschakeling en niet op het moment dat iedereen al voor de goal staat en hij een beslissing moet maken. De omschakeling is sowieso afwisselender/onvoorspelbaarder dan wanneer je de bal lange tijd hebt en het spel moet maken.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-12-2018 11:56

Het is ook net welke plek hij de bal heeft. Als het op het middenveld of halverwege de andere helft is moet hij de actie maken
Gebeurd ook vaak genoeg staat hij op de achterlijn of hoek 16. Dan moet hij die bal er in gooien, want er staan dan wel 2 spelers klaar. Meestal maakt hij dan ook een actie met balverlies ala gevolg.
De goal van Vlap tegen Utrecht was mooi voorbeeld. Zo hoort het en niet de actie zoeken
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Wizard » 18-12-2018 14:30

Marça schreef:Als Arber één op één met zijn tegenstander komt te staan (dat gebeurt regelmatig), dan heeft dat toch weinig te maken met de manier waarop hij wordt aangespeeld? Wél is duidelijk dat hij op z'n beste is in de omschakeling en niet op het moment dat iedereen al voor de goal staat en hij een beslissing moet maken.

Ik vind dat het aantal maal dat Arber 1 op 1 komt met zijn tegenstander dus juist veel te weinig. Bestudeer de eerstvolgende Eredivisiewedstrijd maar es en bekijk hoe lang zijn medespelers wachten met het vinden van Zeneli. Dit geldt ook voor het aantal maal dat zijn medespelers de combinatie met hem zoeken (en doorlopen). Feitelijk zou het team het qua voetbal moeten oplossen om Zeneli telkens 1 tegen 1 of nog beter op snelheid aan de bal te zetten. Helaas gebeurt dit vrij zelden danwel bieden medespelers zicht te laat of niet aan. De keren dat het wel gebeurt en hij zich vastloopt en zo de bal verliest, vallen op. Dit blijft hangen in ons geheugen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Frisian Viking » 18-12-2018 15:11

Tegen Utrecht kwam hij echt wel een aantal maal 1 op 1 te staan, zeker de tweede helft. Maar vrijwel altijd besloot hij in te houden in plaats van de actie aan te gaan.

Dat hij slecht speelt vind ik nog niet eens zo'n probleem. Maar met het grootst mogelijke misbaar je beide armen maar wat omhoog te gooien en vooral laten blijken hoe kut je medespelers zijn lijkt nergens op.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Wizard » 18-12-2018 15:35

Frisian Viking schreef:Maar met het grootst mogelijke misbaar je beide armen maar wat omhoog te gooien en vooral laten blijken hoe kut je medespelers zijn lijkt nergens op.

- Hij liet zijn misbaar naar zichzelf blijken en baalde dan ook zichtbaar van zichzelf. Tekenend was de laatste corner en zijn houding daarna.
- Ik heb Arber juist telkens de actie zien maken in 1 vs 1 duels. Het probleem was dat ze dit keer te vaak mislukten wat hem nogal zichtbaar frustreerde. Deels kwam dat mijns inziens ook doordat hij te vaak de bal te laat kreeg aangespeeld zodat er in 9 vd 10 gevallen dubbele dekking was.

Tactiek van de tegenstander is dan ook vrij simpel tegen Heerenveen. Zorg voor een extra mannetje op Zeneli en dek de aanspeellijn naar Yuki af. Vanzelf gaat Heerenveen dan de lange bal spelen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Mackan68 » 19-12-2018 17:03

Wizard schreef:De keren dat het wel gebeurt en hij zich vastloopt en zo de bal verliest, vallen op. Dit blijft hangen in ons geheugen.
Die keren speelt hij te veel voor eigen glorie i.p.v eens een bal wat eerder af te spelen. Gaat Woudenberg eens mee opstomen, of Pierie, Arber gaat lekker voor de eigen actie en ziet anderen niet staan. Zoals ik al zei, een exacte kopie van Larsson. Laat hem maar lekker op rechts staan, dan komt er tenminste eens een vlotte voorzet zonder eerst 3 man uit te spelen. Assist op de goal van Vlap was daar een uitstekend voorbeeld van.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Wizard » 19-12-2018 17:20

Mackan68 schreef:Die keren speelt hij te veel voor eigen glorie i.p.v eens een bal wat eerder af te spelen.

En toch is hij één van de spelers (wellicht de speler) die het meest betrokken is geweest bij doelpunten. Juist hem moet je dus zoveel mogelijk 1 vs 1 zetten. Dit betekent dus m.n. dat zijn teamgenoten de bal zo snel, maar ook zo verrassend mogelijk bij hem moeten brengen. Nu gebeurt dit veelal te traag en voorspelbaar.
De keren dat Woudenberg erover heen 'dendert' zijn helaas spaarzaam en mag veel vaker.

Mijn punt van kritiek op Zeneli is met name zijn manier v. meeverdedigen (vaak niet of te laat). Hij laat zijn man te vaak lopen en heeft dan ook ontzettend veel moeite met een diep staande rechtsback.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-12-2018 23:02


Arber Zeneli is verkozen tot Kosovaars voetballer van het jaar. Dat heeft de Kosovaarse voetbalbond dinsdagmiddag bekendgemaakt. Zeneli wordt door de voetbalbond omschreven als een van de belangrijkste mannen achter het succes van Kosovo in de Nations League.
De SC Heerenveen-aanvaller manifesteerde zich in korte tijd tot all-time topscorer van het sinds 2014 door de FIFA erkende nationale voetbalelftal. Zeneli was tot dusver al zes keer trefzeker voor de Kosovaren.
De 23-jarige vleugelspeler beleefde tegen Azerbeidzjan het absolute hoogtepunt in zijn interlandcarrière. Zeneli scoorde toen een hattrick en verzekerde Kosovo daarmee van promotie in de Nations League.
Ook in de Eredivisie was Arber Zeneli dit kalenderjaar op schot. De aanvaller uit Kosovo leverde in het huidige seizoen samen met Steven Bergwijn de meeste assists (8) af in de Eredivisie.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Raider » 22-12-2018 16:27

Dat die Turkse clup 2.5 miljoen voor Zeneli overheeft is volgens mij te weinig.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Ebiede » 22-12-2018 17:10

Raider schreef:Dat die Turkse clup 2.5 miljoen voor Zeneli overheeft is volgens mij te weinig.


Dat is toch prima voor een half jaar contract.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor BK2007 » 22-12-2018 17:12

Maar er is nog een optie op nog een jaar toch ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Superfries1994 » 22-12-2018 17:32

BK2007 schreef:Maar er is nog een optie op nog een jaar toch ?

Klopt, het is dus praktisch een 1,5-jarig contract. Ligt natuurlijk wel aan de bepalingen in het contract, kan zomaar zijn dat hij een gelimiteerde afkoopsom krijgt bij een verlenging. Ik denk dat 3,5 - 4 miljoen echt wel het maximale is voor Zeneli. Dan hebben ze het gewoon goed gedaan. Hij is te wisselvallig om er echt veel geld uit te halen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Wizard » 02-01-2019 11:10

Arber zal deze winter worden verkocht. Met Mihajlovic op links hebben we - verwacht ik - een prima vervanger in huis. Mihajlovic zal nog niet zo beslissend zijn als Zeneli, maar heeft voldoende potentieel in huis. Hopelijk brengt Zeneli nog wat centen op. Ik verwacht een bedrag rond de 4 mio. dat met bonussen toch zeker richting de 4,5 à 5 mio moet oplopen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Demster » 02-01-2019 14:40

Wizard schreef:Arber zal deze winter worden verkocht. Met Mihajlovic op links hebben we - verwacht ik - een prima vervanger in huis. Mihajlovic zal nog niet zo beslissend zijn als Zeneli, maar heeft voldoende potentieel in huis. Hopelijk brengt Zeneli nog wat centen op. Ik verwacht een bedrag rond de 4 mio. dat met bonussen toch zeker richting de 4,5 à 5 mio moet oplopen.

Nemanja mag ook vertrekken... Weg naar beneden is definitief ingezet en ben bang dat dit het begin van het einde gaat worden wat betreft linkerrijtje voetbal of zelfs eredivisie voetbal.

Denk dat we blij mogen zijn als het 2 miljoen wordt voor Arber. Scouts zijn ook niet blind.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Wizard » 02-01-2019 14:56

Demster schreef:Weg naar beneden is definitief ingezet en ben bang dat dit het begin van het einde gaat worden wat betreft linkerrijtje voetbal of zelfs eredivisie voetbal.

Dat zal wel meevallen denk ik. Zo beslissend is Nemanja nog niet geweest dit seizoen. Blijkbaar denkt de club dat het niet veel meer op hem kan verdienen kijkend naar zijn salaris en potentieel verkoopbedrag. Dan kan je beter afscheid nemen en de kosten nu nemen dan dooremmeren met een groot risico op nog groter verlies. Met het overgebleven geld kan je wellicht een minstens zo goede speler zonder EU-salaris kopen.

Demster schreef:Denk dat we blij mogen zijn als het 2 miljoen wordt voor Arber. Scouts zijn ook niet blind.

Ik ben er vrij zeker van dat het bedrag eerder richting de 4,5 mio gaat dan richting de 2.
Zeneli is één van de spelers met de meeste assists van de Eredivisie (ik geloof zelfs degene met de meeste assists). Natuurlijk faalt hij af en toe, maar is hij daarnaast ook zeer beslissend voor ons team gezien zijn statistieken. In een team waar hij sneller wordt gevonden kan hij alleen maar verrassender worden en beter worden.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron