''Voorzitter gezocht''

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor GeraldSibon35 » 10-12-2018 11:58

Nu het vertrek van Eisenga definitief is zal er komende tijd (voor de zoveelste keer) gezocht moeten worden naar een nieuwe algemeen directeur. Ook de gehele RvC zal vertrekken en naar alle waarschijnlijkheid moeten Hylke van der Veen en Gerry Hamstra ook het veld ruimen. Ik trap af met de naam Jan Dirk vd Zee, directeur amateurvoetbal bij de KNVB en supporter van Heerenveen.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor BK2007 » 10-12-2018 12:50

Toch is dit een stevige ingreep. In het algemeen is het niet niks dat ook de RvC weg gaat bij een bedrijf. Dit alles overziend zou ik graag als supporter de motivatie van het Stichtingsbestuur willen hebben om het vertrouwen in de RvC op te zeggen.
Is daar nog iets over bekend gemaakt ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor BK2007 » 10-12-2018 12:59

Tot nu klopt het geschetste scenario van Jan van Dessel. Maar wat nu ?
Om welke mensen achter deze ingreep gaat het nu eigenlijk ? Klopt het dat het gaat om mensen rondom Riemer ?
Wat is er waar dat het gaat om sponsoren die substantieel willen investeren en ook wat is het verband met die Bouwer van Groenleven ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Fladian » 10-12-2018 13:01

BK2007 schreef:Toch is dit een stevige ingreep. In het algemeen is het niet niks dat ook de RvC weg gaat bij een bedrijf. Dit alles overziend zou ik graag als supporter de motivatie van het Stichtingsbestuur willen hebben om het vertrouwen in de RvC op te zeggen.
Is daar nog iets over bekend gemaakt ?

Nog niet, zover ik weet. Hopelijk komt het nog.

Maar het is nu inderdaad de vraag wie het wordt. In een recent verleden werd Randstad daar voor gebruikt om een nieuwe voorzitter te vinden.

Namen als v/d Zee en Alberda vallen veel, maar als ik mij niet vergis dan vielen die namen ook veel toen we de vorige keer een nieuwe voorzitter zochten. Toen hadden ze geen interesse. Er is niks dat er op zou wijzen dat ze nu wel interesse zouden hebben... ik vrees dat we in meer onbekendere hoek moeten gaan 'raden' naar vers bloed.
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Superbron » 10-12-2018 18:53

Zo maar even een idee: De gebroeders Anker?
Superbron
Bankzitter
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 12-08-2016 09:36

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Superfries1994 » 10-12-2018 19:14

Omdat het waarschijnlijk lastig gaat worden om een ervaren man te vinden met genoeg personality om Riemer aan te kunnen, zou ik Verbeek ook geen rare optie vinden. Ik denk dat hij het wel zou kunnen (op termijn), maar ik vraag me af of hij op dit moment de juiste man is voor ons.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Thinkman » 10-12-2018 19:27

Eerst maar eens horen waarom Eisenga nu precies wegmoest van ons Stichtingsbestuur.
Dan weet je pas waaraan een nieuwe directeur kennelijk moet voldoen.

Vraag is wel of er dan nog iemand is die én aan dat profiel voldoet én mee wil doen in het Friese “House of Cards”.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Sfeer » 10-12-2018 19:44

Superbron schreef:Zo maar even een idee: De gebroeders Anker?

Op basis waarvan?
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-12-2018 19:52

Altijd lastig om iemand te vinden. Maar denk wel dat het sowieso iemand moet zijn met een Heerenveen-achtergrond. Iemand met een Friese identiteit en weet wat voor club Heerenveen is.
Maar of die er is weet ik niet, Hans Vonk was ook geen succes
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Baggerraartje » 12-12-2018 13:29

Misschien Johan Hansma? Was niet ongeliefd, had alleen last van Veenstra. Plus weer een paar jaar ouder en wijzer (laatste neem ik aan) :D
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Kaz_SCH » 12-12-2018 14:33

Voordat het Stichtingsbestuur duidelijk uiteenzet waarom nou het hele ploegje moest vertrekken lijkt niemand me dom genoeg om er nu in te stappen. Ik erger me echt kapot aan het totale gebrek aan transparantie bij het stichtingsbestuur. De club is geen speelbal voor bobo's die hun eigen voor dat van de club stellen. Als supporters zijn we vertegenwoordigd in het stichtingsbestuur, maar zowel vanuit FeanFan als NieuwNoord blijft het heel stil.

Laatste nieuwsbericht van NieuwNoord gaat over een zaalvoebaltoernooi

FeanFan doet het af met een plichtmatig berichtje met o.a. deze zin:
Het vertrek van Eisenga is geen hele grote verassing want de laatste weken kwamen er veel geruchten over onvrede onder het personeel naar buiten en dit heeft nu dus geleid tot een vertrek.

Dat is toch van een tranentrekkende schijnheiligheid? Ze zitten via het Stichtingsbestuur aan exact de tafel waar dit besloten is. En de onvrede onder het personeel bleek allemaal niet zo te zijn.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Ebiede » 12-12-2018 14:54

Kaz_SCH schreef:. En de onvrede onder het personeel bleek allemaal niet zo te zijn.


Dat maak jij op uit de mail van de Eisinga aanhangers die dat op de website hebben geplaatst? (schandalig mi, ik hoop ook dat ze hard worden aangepakt)

Reken er maar op dat er wel degelijk grote onrust was/is.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Jazz » 12-12-2018 15:32

Geef Veenstra nog een tweede kans. Topvent, komt erg rustig over. Hij gaat dit Heerenveen schip weer in rustig vaarwater krijgen...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Wizard » 12-12-2018 15:33

Ebiede schreef:Reken er maar op dat er wel degelijk grote onrust was/is.

Op de commerciële afdeling wellicht, wat niet vreemd is aangezien op die afdeling flink wat verloop is geweest. Echter, deze onvrede heerst niet onder de meerderheid van het personeel. Daarnaast is de brief afkomstig van de meerderheid van het personeel.
Ik begrijp ook niet waar je berichtgeving op is gebaseerd?
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Sjoerdbokje » 12-12-2018 16:41

Laat Riemer het zelf maar weer gaan doen. Hij kan er tóch geen afstand van nemen...
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor GeraldSibon35 » 12-12-2018 16:53

Met Verbeek in het bestuur moet je er wel verdomd sterke persoonlijkheden naast zetten, dan zou het best kans van slagen hebben. Gert Jan is een op en top Heerenveen man en populaire bij een groot deel van de supporters/sponsors en gebrek aan visie kun je hem niet verwijten. Dan wel als Technisch directeur en niet als Algemeen directeur.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Ebiede » 12-12-2018 20:12

Wizard schreef: Echter, deze onvrede heerst niet onder de meerderheid van het personeel. Daarnaast is de brief afkomstig van de meerderheid van het personeel.
Ik begrijp ook niet waar je berichtgeving op is gebaseerd?


Jij mag dit gerust denken van mij, ik weet dat het anders is.. Je mag mijn post medio juli en augustus ook gaan lezen in het Eisinga topic. Ik had liever geen gelijk gehad, want dit is slecht voor de club, maar het is zo gelopen zoals ik in grote lijnen reeds heb voorspeld. Je mag met het navragen bij @du_longhi en @mackan we hebben er destijds in de PM met elkaar over gediscussieerd.

Eisinga is famuous for non-communication naar binnen toe en naar buiten toe, dat heeft hem de kop gekost. Voor de goede orde, ik vind dit helemaal niet fijn dat het zo gaat. Het maakt de club alleen maar kapot, maar Eisinga gedroeg zich steeds meer als een Veenstra 2.0. Niet luisteren en niet communiceren.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor BK2007 » 12-12-2018 20:17

Maar waarom moet de RvC dan ook weg ? Als het klopt dat Eisenga zijn contract afloopt hoef je alleen hem te vervangen door een nieuwe voorzitter nietwaar ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Ebiede » 12-12-2018 20:45

BK2007 schreef:Maar waarom moet de RvC dan ook weg ? Als het klopt dat Eisenga zijn contract afloopt hoef je alleen hem te vervangen door een nieuwe voorzitter nietwaar ?


De raad houdt toezicht op de dagelijkse gang van zaken. Dat hebben ze niet goed gedaan, waardoor het is/dreigde te ontsporen. Ze zijn verantwoordelijk voor de directie en dienen deze ook te controleren. Logisch dat dit het gevolg is.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Kaz_SCH » 13-12-2018 10:13

Ik kan een heel eind meegaan in je gedachtegang, maar waarom kan het Stichtingsbestuur dan nu niet op de voorgrond treden en op transparante wijze uit de doeken doen hoe dit zo gelopen is? Ik zou wel een tijdlijn willen zien, met incidenten, reacties daarop, en waarom er precies op dit moment is ingegrepen, en vanuit welke hoek dat dan komt. Was het stichtingsbestuur unaniem? Hebben de vertegenwoordigers van alle stakeholders zich laten overbluffen door de vertegenwoordiger van de sponsoren?

Ik vind dat we als supporters recht hebben op meer informatie over ónze club
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Wizard » 13-12-2018 10:16

BK2007 schreef:Maar waarom moet de RvC dan ook weg ? Als het klopt dat Eisenga zijn contract afloopt hoef je alleen hem te vervangen door een nieuwe voorzitter nietwaar ?

Het Bestuur stond niet meer achter Eisenga hoofdzakelijk a.g.v. aannemende druk van m.n. de grotere sponsoren. Nu deze dreigden te stoppen met het financieren van de club en de reeds aanhoudend teruglopende inkomsten was de situatie bijna onhoudbaar voor Eisenga. Dat de RvC zich vervolgens wel achter Eisenga schaarde en hun vertrouwen in hem (en het beleid) hebben uitgesproken, betekende letterlijk een tweespalt tussen Bestuur en de Commissie. Het directe gevolg was dan ook dat niet alleen de alg. dir. weg moest, maar dus ook de commissie, die hem moest controleren, aangezien deze in het perspectief van het Bestuur dus niet naar behoren hebben gefunctioneerd.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Wizard » 13-12-2018 10:25

Ebiede schreef:Eisinga is famuous for non-communication naar binnen toe en naar buiten toe, dat heeft hem de kop gekost. Voor de goede orde, ik vind dit helemaal niet fijn dat het zo gaat. Het maakt de club alleen maar kapot, maar Eisinga gedroeg zich steeds meer als een Veenstra 2.0. Niet luisteren en niet communiceren.

Ik weet dat vele medewerkers prima met Eisenga door één deur kunnen. Ik weet ook dat dit op de commerciële afdeling een stuk gevoeliger ligt gezien de spanning er op deze afdeling is geweest wegens het vertrek van een aantal mensen.
Eisenga hield vast aan het gekozen beleid en week daar inderdaad niet van af. Een aantal mensen had inderdaad andere ideeën (m.n. vanuit de sponsorenkant en commerciële afd. was hier kritiek op), maar dat wil nog niet zeggen dat hij zijn beleid opeens moet aanpassen. Niet voor niks schaarde de RvC zich achter het gekozen beleid.
Dat Eisenga Bloemers op een totaal verkeerde manier heeft behandeld en diens belang voor de club totaal heeft ondergeschat, is hem nu pijnlijk duidelijk geworden. Bloemers was erg succesvol in het relatiebeheer, maar had commercieel gezien een geheel andere visie dan Eisenga. Dat kan gebeuren en is helaas naar mijn mening het begin van de scheur geweest. De commerciële afdeling en sponsoren hadden graag meer uitleg hierbij gehad. Die uitleg is er geweest, maar niet naar tevredenheid. Dan is het ook logisch dat Eisenga slechte communicatie wordt verweten.
Ik vind het jammer dat deze misser van Eisenga hem de kop heeft gekost. Naar mijn mening hadden we eindelijk weer een directeur die de tent goed leidde en dus de club beter heeft gemaakt onder zijn leiding. Dat is zijn voorgangers mijns inziens niet gelukt.

Daarnaast vind ik de wijze waarop dit is gebeurd zeer pijnlijk en onprofessioneel. Deze wijze is dan ook totaal onnodig geweest. Het Bestuur had de bal ook bij Eisenga kunnen leggen, zodat de RvC had kunnen aanblijven. O.a. het vertrek van Westerhof is een groot gemis voor de trainers, maar ook voor de scouting gezien zijn enorme netwerk. Maar ook mannen als Jorritsma en Kremer zijn prima mannen met een behoorlijke kennis op bestuurlijk vlak. Deze samenstelling tezamen met Westerhof als voetbalkenner was een prachtige Raad. Zie zo'n Raad maar weer eens te formeren.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor BK2007 » 13-12-2018 19:34

Zijn er al wat geruchten over de opvolgers ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor HUNTELAAR » 13-12-2018 20:03

BK2007 schreef:Zijn er al wat geruchten over de opvolgers ?


Ben ook erg benieuwd! Alweer een kantelpunt voor scH, hij die daar zit in de hoek, weg te kwijnen terwijl iedereen om hem heen ruzie over hem maakt, of bij hem weg loopt.
Met scH gaat het niet goed, hij is verdrietig, ooit vond iedereen hem aardig en keek tegen hem op. Het is te hopen dat zijn familie en vrienden op termijn weer op zijn verjaardag komen, gezellig samen zijn, en niet oordelen over wat de ander van scH vindt. Liefst voor hij 100 wordt..
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-12-2018 09:02

Gertjan Verbeek schetst een somber beeld van de situatie bij sc Heerenveen. De 56-jarige oud-trainer van de Friezen is in beeld voor een directeursfunctie in het Abe Lenstra Stadion, maar hij weet nog niet of hij terugkeert bij de club.

"Dat je gevraagd wordt is nog wat anders dan dat je kandidaat bent", reageert Verbeek in De Eretribune op FOX Sports. "Wat jullie gelezen hebben, heb ik ook gelezen." Of hij interesse heeft en daadwerkelijk instapt, hangt van diverse factoren af. "Dat weet ik niet. Volgens mij staat het er niet heel rooskleurig voor. Ik ben wel eens eerder zo ingestapt…", verwijst hij naar FC Twente.

De Tukkers waren een 'zinkend schip', maar zo slecht staat Heerenveen er niet voor, zo wordt gesuggereerd aan tafel. "Vergis je niet", zijn de veelzeggende woorden van Verbeek. "Wat je objectief kunt waarnemen is dat de toeschouwersaantallen hard weglopen. Dat is nog maar elfduizend gemiddeld. De sponsoren lopen ook nog steeds hard weg. Dat gat is nog steeds niet gedicht, dus het schip lekt. Dan heb je het over financiën: er loopt nog altijd meer uit dan dat er binnenkomt."

Verbeek ziet dat Heerenveen het hoofd boven water moet houden door transfers. "Er ontstaan tekorten en dat vullen ze aan met de verkoop van spelers. Maar als je naar het elftal kijkt, is dat ook niet meer zoveel waard als een paar jaar geleden. De parels die ze hadden, zijn langzamerhand allemaal vertrokken."

"Ze zitten nu ook met een probleem. Een aantal parels hebben een optie, maar dat schijnt zo duur te zijn dat ze die bijna niet kunnen lichten. Dan komen ze helemaal in de financiële problemen. Zoals Zeneli, Pieri en Vlap", besluit Verbeek.
Laatst bijgewerkt door Feanfan 1 op 16-12-2018 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor BK2007 » 16-12-2018 09:22

Alleen al door dit soort geklets in de media is deze man ongeschikt in wat voor belangrijke functie dan ook binnen de club.

Hoe kan het eigenlijk dat hij de contracten van die spelers kent ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor BK2007 » 16-12-2018 09:34

Verbeek heeft het ook over 11.000 toeschouwers ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Thinkman » 16-12-2018 09:38

BK2007 schreef:Verbeek heeft het ook over 11.000 toeschouwers ?


Tsja het blijft een onruststoker en feitenversnipperaar. Hebben we juist niet nodig bij onze club!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Mackan68 » 16-12-2018 10:43

BK2007 schreef:Alleen al door dit soort geklets in de media is deze man ongeschikt in wat voor belangrijke functie dan ook binnen de club.

Hoe kan het eigenlijk dat hij de contracten van die spelers kent ?

"Het schijnt" geeft aan dat hij dat niet weet maar wat gokt. Opties zijn in nagenoeg 100% van de gevallen tegen een verbeterd salaris. Sinds we geen topsalarissen meer betalen lijkt een verhoging hiervan nog wel mogelijk. Alleen moet je de overweging maken of dat te verantwoorden is ten opzichte van de prestaties de afgelopen seizoenen, de ontwikkeling en de concrete belangstelling in betreffende spelers. Bij zowel Thorsby, Zeneli als Yuki kun je stellen dat verlengen vanuit dat oogpunt niet zomaar voor de hand liggend is. Maar dat is dan weer een constatering van mijn kant. Waarom Vlap en Pierie genoemd worden op dit moment is me niet duidelijk, aangezien nog over aardig doorlopende contracten beschikken als ik me niet vergis.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Superfries1994 » 16-12-2018 15:50

Mackan68 schreef:"Het schijnt" geeft aan dat hij dat niet weet maar wat gokt. Opties zijn in nagenoeg 100% van de gevallen tegen een verbeterd salaris. Sinds we geen topsalarissen meer betalen lijkt een verhoging hiervan nog wel mogelijk. Alleen moet je de overweging maken of dat te verantwoorden is ten opzichte van de prestaties de afgelopen seizoenen, de ontwikkeling en de concrete belangstelling in betreffende spelers. Bij zowel Thorsby, Zeneli als Yuki kun je stellen dat verlengen vanuit dat oogpunt niet zomaar voor de hand liggend is. Maar dat is dan weer een constatering van mijn kant. Waarom Vlap en Pierie genoemd worden op dit moment is me niet duidelijk, aangezien nog over aardig doorlopende contracten beschikken als ik me niet vergis.

Het argument gaat toch sowieso niet op, aangezien het lichten van de optie puur is om er (bijna direct) meer geld uit te halen bij een transfer. Je betaalt hooguit een paar maanden een hoger salaris, maar dat levert je dan direct meer geld op bij een transfer. Voor Zeneli is de interesse er altijd wel: Voor Yuki weet ik dat niet. Vlap en Pierie zijn op dit moment helemaal nog niet relevant, op dat moment kan de situatie ook zomaar helemaal anders zijn in de voetbalwereld. Vlap ligt na de zomer nog drie jaar vast, Pierie nog twee jaar.

Zijn elfduizend toeschouwers is inderdaad ook niet waar, hij loopt hier echt te goochelen met de cijfers.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Volgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten