Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Mackan68 » 08-12-2018 01:19

Thinkman schreef:
Er was al sprake van een duidelijke georchestreerde campagne tegen Eisenga in de media, zijn opvolger zal dan wel klaar staan.
Toch jammer als dit waar is, Luuc heeft veel goede dingen voor de club gedaan.
De continuïteit moet gewaarborgd blijven, alsjeblieft nu geen toestanden over zijn opvolging.

Jan van Dessel kom er maar in met de laatste update. Liefst met een naam ook.

Eisenga heeft goede dingen gedaan met het Sportstad dossier, of was dit niet een gevalletje aflopen van het huurcontract met een forse rentedaling voor het nieuwe contract waarvoor hij niet eens zo heel veel heeft hoeven doen? En wat waren die vele andere goede dingen dan die je noemt? In de bijna 3 jaar dat hij bij de club zit heeft hij ook een aantal minder strakke acties gehad en dan is het niet vreemd dat mensen daar vraagtekens bij gaan zetten. Op het moment dat Bloemers vertrok, de manier waarom en waarop vroeg ik me al af of dit op het bordje van Eisenga zou komen te liggen. Dat blijkt dus wel zo te zijn. Ook wel begrijpelijk wat mij betreft. De streek die hij Bloemers toen geflikt heeft is absoluut niet goed te praten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Superfries1994 » 08-12-2018 01:53

Thinkman schreef:Er was al sprake van een duidelijke georchestreerde campagne tegen Eisenga in de media, zijn opvolger zal dan wel klaar staan.
Toch jammer als dit waar is, Luuc heeft veel goede dingen voor de club gedaan.
De continuïteit moet gewaarborgd blijven, alsjeblieft nu geen toestanden over zijn opvolging.

Jan van Dessel kom er maar in met de laatste update. Liefst met een naam ook.

Vasthouden aan iemand waarvan je als Stichtingsbestuur denkt niet beter te worden, dát zou pas jammer zijn. Dat bestuur is er om in te grijpen als het verkeerd gaat, en dat doen ze dan ook. Zo moet het ook, het zou toch wat zijn als ze het niet goed vinden gaan, eigenlijk moeten ingrijpen, maar dat niet doen omdat het dan rustig en hetzelfde blijft. Daarbij hebben we geen tijd om het aan te kijken: Het roer moet een keer de goede kant op gaan. Ik weet niet of je dat van een pr-man kan verwachten. En iedere keer de media erbij halen die het heeft gedaan.. Eisenga heeft er zelf voor gezorgd met de missers die hij heeft gemaakt. En daarmee ook laten zien dat hij niet een geweldige manager is geweest. Hij heeft het tij niet kunnen keren, de bezettingsgraad is het laagste van de Eredivisie, ruzie met belangrijke sponsoren, verkeerde keuzes met de commercieel directeur na het afzetten van Bloemers (dat ging alles behalve netjes!), openlijke ruzie met vrijwilligers.. Wat moet je nog meer doen voordat er kritiek komt? Hij krijgt hopelijk een vertrek door de voordeur, en rondt met het verder 'netjes' af. Daarbij hoop ik dat er iemand wordt aangetrokken die Heerenveen weer een smoel geeft, in plaats van een grijze club. Heel benieuwd wie het gaat worden en heel benieuwd hoeveel tijd die krijgt.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Thinkman » 08-12-2018 09:11

Onderstaande reactie van S@m@r@s van Feanonline. Hij noemt wel een aantal relevante punten, en die los je niet op met een nieuwe directeur. Integendeel misschien zelfs.

Het is sowieso kwalijk dat dit nieuws vlak voor de wedstrijd tegen WillemII gelekt wordt.

Ik heb het bericht van de Leeuwarder Courant en het bericht van Omrop Fryslan gelezen. Heel bijzonder dat de Omrop schetst wie er bij het gesprek aan tafel zaten. Laatst had het Stichtingsbestuur ook met Eisenga gezeten las ik en stond het ook dezelfde avond op internet. Kan aan mij liggen, maar daardoor kan ik het stichtingsbestuur, en dan vooral Cees Roozemond en Rico Jalink overige lieden zie of hoor je niet, niet meer serieus nemen. Weg met deze lui. Dag voor de wedstrijd dit soort zaken lekken, wat is dan je belang? In ieder geval op geen enkele wijze in het belang van de club en volgens mij kun je dan rustig stellen dat de heren volslagen ongeschikt zijn. Ik merk uit de berichtgeving op dat de mannen van het Stichtinsbestuur (al langere tijd?) lekken naar de pers. Of zie ik dat verkeerd? Kortom is de conclusie niet gewoon dat wij een uitermate zwak Stichtingsbestuur hebben die veel teveel macht hebben? Sponsoren spelen een veel te belangrijke rol, gaan klagen en het Stichtingsbestuur mist alle feeling. Lekkere match..
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Thinkman » 08-12-2018 14:38

Hylke van der Veen schijnt de nieuwe directeur te worden.

Of dat tijdelijk is zal waarschijnlijk afhangen of de eerstvolgende thuiswedstrijd uitverkocht is en of Pelle voor de hoofdprijs verkocht kan worden in de winter. Anders heeft ook hij gefaald. Even een beetje cynisch, maar als we vanavond winnen, alle credits voor Hylke natuurlijk! :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor g11 » 08-12-2018 16:02

We hoeven toch geen medelijden te hebben. Een trainder aanstellen die het een half jaar leuk heeft gedaan en daarna niet in staat was een opstelling neer te zetten waar het publiek wel de logica van kon inzien.
Vervolgens roepen dat we de tribunes weer vol willen hebben, maar de schuld geven aan Netflix dat dat niet lukt. Weer twee duizend seizoenkaarthouders minder, maar roepen dat de trainer aan de doelstellingwen had voldaan. Welke doelstelling heb je dan in vredesnaam afgesproken, dat moet een doelstelling zijn geweest die niks met het gevoel van het publiek te maken had.

Het is goed zo. De cijfers op papier kunnen nog zo goed zijn, met clubgevoel heeft het niks te maken.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Marça » 08-12-2018 16:56

Thinkman schreef:Onderstaande reactie van S@m@r@s van Feanonline. Hij noemt wel een aantal relevante punten, en die los je niet op met een nieuwe directeur. Integendeel misschien zelfs. Het is sowieso kwalijk dat dit nieuws vlak voor de wedstrijd tegen WillemII gelekt wordt.


Je kunt amper spreken van 'lekken' als al de genoemde heren vrijdagavond open en bloot in het Sportstad Café zaten... Dan wil je gewoon ook dat het uitlekt, al kan ik niet begrijpen waarom, aangezien het Stichtingsbestuur discretie toch ook bovenaan zou moeten hebben staan.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Thinkman » 08-12-2018 17:12

g11 schreef:We hoeven toch geen medelijden te hebben. Een trainder aanstellen die het een half jaar leuk heeft gedaan en daarna niet in staat was een opstelling neer te zetten waar het publiek wel de logica van kon inzien.
Vervolgens roepen dat we de tribunes weer vol willen hebben, maar de schuld geven aan Netflix dat dat niet lukt. Weer twee duizend seizoenkaarthouders minder, maar roepen dat de trainer aan de doelstellingwen had voldaan. Welke doelstelling heb je dan in vredesnaam afgesproken, dat moet een doelstelling zijn geweest die niks met het gevoel van het publiek te maken had.

Het is goed zo. De cijfers op papier kunnen nog zo goed zijn, met clubgevoel heeft het niks te maken.


Nou, eigenlijk is het niet goed zo. Om de paar jaar een andere directeur ('andere richting') heeft meer van paniekvoetbal en korte termijn beleid. Waar we juist vanaf wilden. Ook als het nu de juiste keuze blijkt om Luuc weg te sturen, dan was het in feite al een verkeerde keuze om hem in 2016 aan te stellen. Geen medelijden, wel de constatering dat men er wéér niet in geslaagd een stabiele lange termijn visie neer te zetten en de 5e club van Nederland qua toeschouwers, nog maar 10e qua spelersbegroting, naar een hoger plan te tillen.

Op het Provinciehuis in Leeuwarden worden de messen nu geslepen... Er is maar één club in Friesland roepen we wel eens, maar welke zal dat over een paar jaar zijn?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 08-12-2018 19:53

Van Dessel moet maar weer even updaten.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Superfries1994 » 09-12-2018 02:59

Thinkman schreef:Nou, eigenlijk is het niet goed zo. Om de paar jaar een andere directeur ('andere richting') heeft meer van paniekvoetbal en korte termijn beleid. Waar we juist vanaf wilden. Ook als het nu de juiste keuze blijkt om Luuc weg te sturen, dan was het in feite al een verkeerde keuze om hem in 2016 aan te stellen. Geen medelijden, wel de constatering dat men er wéér niet in geslaagd een stabiele lange termijn visie neer te zetten en de 5e club van Nederland qua toeschouwers, nog maar 10e qua spelersbegroting, naar een hoger plan te tillen.

Op het Provinciehuis in Leeuwarden worden de messen nu geslepen... Er is maar één club in Friesland roepen we wel eens, maar welke zal dat over een paar jaar zijn?

Met de kennis van nu was dat zeker het geval. Maar doormodderen maakt het ook niet beter. Dan kun je beter direct ingrijpen. Het Stichtingsbestuur moet wat dat betreft ook kijken naar zichzelf en concluderen dat er in 2016 een verkeerd besluit is genomen.

Ik hoorde Eisenga dat ook melden over de 10e of 11e spelersbegroting: Noem dan maar eens de negen of tien clubs uit de Eredivisie die een hogere spelersbegroting hebben. Of zomaar spelers van bijna twee miljoen (Zeneli, Mihajlovic) kunnen aantrekken (met een bijbehorend salaris)? De traditionele topdrie, Vitesse, AZ zijn logisch, Utrecht vind ik al twijfelachtig (halen ook geen spelers die wij nooit zouden kunnen halen) en daarna, Zwolle? ADO? Groningen? Willem II? Groningen betaalde nog twee miljoen voor Doan, maar die andere clubs konden Rienstra nog niet eens betalen. Het lijkt mij echt een zeer sterk verhaal. Anders heeft Hamstra voor minder geld een veel sterkere selectie met dure buitenlanders en ervaren krachten vanuit plekken als Basel en Azerbeidzjan gehaald.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 09-12-2018 09:08

Hij zal het salarishuis hebben bedoeld.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Ebiede » 09-12-2018 10:03

Puur naar de feiten kijkend, wat zijn dan de plussen en minnen van Eisinga. Ik maak een begin, zou het prettig vinden als anderen het aanvullen:

Plussen:
* sportstadsdossier

Minnen:
* geen contact met achterban (fans en sponsoren)
* Staat niet voor zn mensen (stewardgate)
* Kan sitauties niet goed uitleggen. Opmerkelijk voor een pr-man (denk aan Bloemers dossier)
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor pes5 » 09-12-2018 11:03

Minpunt: scouting ligt op zijn gat.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor jorro » 09-12-2018 11:40

Pluspunten, een hopeloos vastgeroeste en verzuurde commerciële afdeling bijna helemaal voorzien van nieuw bloed (los van Bloemers gate). Daarnaast heeft hij zich nooit bezondigd aan het buiten hangen van de vuile was. Onder zijn leiding werd er vanaf kantoor weinig gelekt naar de media.

Minpunt, op het oog veel te weinig voortgang met de broodnodige renovatie van SKW.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor TORCIDA » 09-12-2018 13:36

Grootste minpunt de commerciële afdeling, op Venema na is iedereen weg op deze afdeling. Vaste gezichten voor sponsoren zijn allemaal verplicht verdwenen. Met een grote blunder om bloemers er uit te werken, een volstrekt onervaren dame aan te nemen.
Het hoofdpijn dossier met groen leven, de onderginge connectie tussen JOR, zijn broer de spelers makelaar, Hamstra, etc
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Jan van Dessel » 10-12-2018 09:48

Zoals ik al een aantal weken terug al zei. Eisenga heeft een contract, dat afloopt na februari 2019. Geen dure afkoopsommen, maar gewoon geen verleging van het contract. Niks meer, niks minder. Het verbaasd me trouwens dat zowel Eisenga als mede de RVC hierover glashard liegt (zeggen dat die een contract heeft voor onbepaalde tijd). Geeft maar weer eens aan dat de waarheid deze mensen vreemd is. Van der Veen gaat zijn taken overnemen en ik hoop voor de club dat dit tijdelijk is. Anders zie ik het somber in voor onze club.
Jan van Dessel
Bankzitter
 
Berichten: 44
Geregistreerd op: 04-09-2015 10:34

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-12-2018 09:50

Eisenga bedankt. Niet het boegbeeld dat Riemer was, waar de sponsoren na al die jaren nog steeds op zitten te wachten. Wel iemand die de rust heeft teruggebracht, elk jaar zwarte cijfers schreef en het al jaren etterende stadiondossier heeft opgelost. Van mij had hij ook mogen blijven, ondanks alle dingen die niet goed zijn gegaan. Zo'n functie was voor Eisenga ook nieuw, en zeker de eerste jaren betaal je gewoon flink wat lesgeld. Je weet namelijk niet wat je nu krijgt. Wie het ook wordt, veel succes gewenst. Sterkte ook, want als er enkele sponsoren weer eens een scheet dwars zit sta je zo op straat.
Laatst bijgewerkt door Kaz_SCH op 10-12-2018 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Wizard » 10-12-2018 09:51

Superfries1994 schreef:Ik hoorde Eisenga dat ook melden over de 10e of 11e spelersbegroting: Noem dan maar eens de negen of tien clubs uit de Eredivisie die een hogere spelersbegroting hebben.

Ik heb vorig seizoen dit al eens geroepen en het lijstje met clubs gepresenteerd die het salarishuis beter voor elkaar hebben dan wij. Deze uitspraak van Eisenga is dan ook absoluut een kloppende. Echter, we kunnen ons verschuilen achter dit soort zaken, maar we kunnen ook benoemen waar wel onze kracht in zit! We hebben namelijk wel voldoende geld op de bank staan om spelers met een relatief hoge transferwaarde aan te trekken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Wizard » 10-12-2018 10:00

Eisenga bedankt, maar het lijkt me het beste voor alle partijen dat de wegen hier scheiden.
Het vertrek van Bloemers en het kwaad bloed bij de hoofdsponsor heeft hem uiteindelijk (terecht) de das omgedaan. Je kunt bezuinigen op kosten, maar het sterkste middel is om je opbrengsten te laten stijgen. Op dit laatste aspect heeft hij te weinig ingezet en hiervan het belang derhalve onderschat.

Pluspunten:
- Sportstad dossier
- Rust in de tent

Minpunten:
- Zwak scoutingsapparaat
- De dalende tendens qua toeschouwersaantallen geen halt kunnen roepen
- Geen band met de sponsoren . Toonaangevende sponsoren dreigen op te stappen

Conclusie: Heeft rust in de tent gebracht, maar heeft de club Heerenveen niet weer op de kaart gezet door de binding van de club met de samenleving weer terug te brengen. Het vertrek van Bloemers, die zeer goed bij sponsoren lag, is hem fataal geworden.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor jelgrins » 10-12-2018 12:18

Eisinga bedankt! Nu wordt het ook tijd dat de ratjes, die deze paleisrevolutie ingestoken hebben bij het Stichtingsbestuur uit het riool naar buiten komen. We krijgen nu een sneeuwbaleffect: RvC weg. Incl. Hans Westerhof, die met zijn kennis en ervaring veel betekende voor Hamstra. Dus daarna Hamstra exit, hoewel begin dit jaar zijn contract nog werd verlengd. De heren worden bedankt!
Ze, de grote onbekende 'helden' tot dusver, zijn nu wel aan hun stand verplicht om met een betere bemensing van de organisatie te komen. Als het zichzelf benoemde sponsoren zijn, laat ze dan nu de portemonnee trekken opdat de zon eeuwig mag blijven schijnen boven het ALS! Worden we eindelijk kampioen!!
jelgrins
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 28-12-2007 17:24

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Ebiede » 10-12-2018 12:25

jelgrins schreef: Incl. Hans Westerhof, die met zijn kennis en ervaring veel betekende voor Hamstra. D


Inderdaad ontzettend veel betekend.. Het hele scoutingsapparaat de nek omgedraaid, bedankt!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor jorro » 10-12-2018 12:49

Ik krijg een ontzettend smerige smaak in m'n bek van de huidige gang van zaken en ik mis volledig het vertrouwen dat het nu goedkomt. Je bent nu overgeleverd aan het heerschap dat deze situatie heeft veroorzaakt, en de kans is levensgroot dat er nu "vriendjes van" op het pluche terecht komen. Het wordt rap tijd dat de toppers die met hun egotripperij onze club weer grote schade hebben berokkend uit de anonimiteit komen en in ieder geval een poging wagen om alle bezorgde sponsors en fans gerust te stellen. Aangezien het Stichtingsbestuur (deels) onderdeel lijkt uit te maken van deze groep, ligt bij hen de schone taak om daarmee te beginnen en wel zsm. Maar het feit dat ze vandaag in geen velden of wegen zijn te bekennen belooft weinig goeds...
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Muck » 10-12-2018 12:58

Even een vage gedachte van mij: Sinds de aanstelling van Eisinga, nog voordat hij überhaupt achter een bureau zat, noemde Johan Derksen hem in VoetbalInside destijds 'dat wielrenmannetje' (of iets in die bewoordingen). Het is geen publiek geheim dat Derksen een Riemer van der Velde-adept is en dat zij nog regelmatig contact hebben. Slechts een vermoeden van me, maar zou onze ere-voorzitter vanuit Langweer nog een beetje op die manier de publieke opinie bespelen? Dat Johan Derksen de media-spreekbuis van Riemer is? Ik heb Johan Derksen de laatste jaren weinig positiefs over Heerenveen horen zeggen.

Hetzelfde heb ik overigens ook met Foppe de Haan, die links en rechts af en toe wat negatiefs laat vallen, zoals onlangs weer over de scouting. Lijkt ook overal tegenaan te schoppen m.b.t. het huidige Heerenveen. Zou in die hoek niet 'de onvrede' zitten? Samen met de oudere garde van van Wijnen, de Beier, etc en dat hier ergens nog heel erg 'oud zeer' zit?
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-12-2018 14:24

Dat lijkt mij zeer aannemelijk, maar speculeren heeft weinig zin.

De onzichtbare hand mag zich nu gaan laten zien, liefst gevuld met in de ene hand de vele miljoenen aan sponsorgeld die ze al zó lang zó graag wilden investeren, en in de andere hand een stuk of 8000 seizoenkaarthouders. Volgend jaar lachend kampioen lijkt me. De geheimzinnige kliek die dit in scene heeft gezet mag het nu gaan laten zien... maar die gaan nog wel merken dat het allemaal niet zo simpel is, dat het niet meer 2005 is.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Jazz » 10-12-2018 15:19

Stichtingsbestuur bestaat uit een groep kinderachtige mietjes. Iemand de laan uitsturen maar te bang zijn om aanwezig te zijn bij de persconferentie... Dat zegt genoeg...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Ebiede » 10-12-2018 15:21

Jazz schreef:Stichtingsbestuur bestaat uit een groep kinderachtige mietjes. Iemand de laan uitsturen maar te bang zijn om aanwezig te zijn bij de persconferentie... Dat zegt genoeg...



Het stichtingsbestuur bestaat uit de volgende zes namen: Cees Roozemond (onafhankelijke voorzitter), Hein Huisman (namens sponsoren), Rico Jalink (namens vrijwilligers), Tiemen Korvemaker (namens FeanFan), Edward Jousma (namens Nieuw Noord), Peter Bazuijnen (onafhankelijk).

Het stichtingsbestuur, bestaat uit stakeholders van de club. Ze vertegenwoordigen jou en mij.
Laatst bijgewerkt door Ebiede op 10-12-2018 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor GeraldSibon35 » 10-12-2018 15:22

Het leek erop dat het niet de bedoeling was om dit vandaag al bekend te maken dus daarom wel logisch dat ze er niet bij waren. Wel vreemd dat een Omrop Fryslan of LC nog niet iemand van het stichtingsbestuur te pakken heeft gekregen voor een reactie.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Jazz » 10-12-2018 15:28

Ebiede schreef:Het stichtingsbestuur bestaat uit de volgende zes namen: Cees Roozemond (onafhankelijke voorzitter), Hein Huisman (namens sponsoren), Rico Jalink (namens vrijwilligers), Tiemen Korvemaker (namens FeanFan), Edward Jousma (namens Nieuw Noord), Peter Bazuijnen (onafhankelijk).

Het stichtingsbestuur, bestaat uit stakeholders van de club. Ze vertegenwoordigen jou en mij.


Dat weet ik, zij hebben de RvC en Eisenga de laan uitgestuurd. Toch durven ze niet aanwezig te zijn om duidelijkheid te scheppen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor GeraldSibon35 » 10-12-2018 15:31

Verklaring Stichtingsbestuur: https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/ver ... bestuur/10

Nieuwe RvC leden staan waarschijnlijk al klaar. Zeer benieuwd welke namen er dit keer te voorschijn komen.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Superfries1994 » 10-12-2018 15:37

Muck schreef:Even een vage gedachte van mij: Sinds de aanstelling van Eisinga, nog voordat hij überhaupt achter een bureau zat, noemde Johan Derksen hem in VoetbalInside destijds 'dat wielrenmannetje' (of iets in die bewoordingen). Het is geen publiek geheim dat Derksen een Riemer van der Velde-adept is en dat zij nog regelmatig contact hebben. Slechts een vermoeden van me, maar zou onze ere-voorzitter vanuit Langweer nog een beetje op die manier de publieke opinie bespelen? Dat Johan Derksen de media-spreekbuis van Riemer is? Ik heb Johan Derksen de laatste jaren weinig positiefs over Heerenveen horen zeggen.

Hetzelfde heb ik overigens ook met Foppe de Haan, die links en rechts af en toe wat negatiefs laat vallen, zoals onlangs weer over de scouting. Lijkt ook overal tegenaan te schoppen m.b.t. het huidige Heerenveen. Zou in die hoek niet 'de onvrede' zitten? Samen met de oudere garde van van Wijnen, de Beier, etc en dat hier ergens nog heel erg 'oud zeer' zit?

Natuurlijk is dit hoe de dingen gaan. Riemer vindt Eisenga helemaal niets, denk ik. Die zit zich in Langweer te ergeren, vervolgens gaat Eisenga Bloemers wegsturen (die het dan weer wel leuk deed met de sponsoren), waarna Riemer er extra vaart achter gaat zetten. Hij voedt de irritatie bij sponsoren nog wat meer, organiseert, laat Johan nog eens wat roepen. En uiteindelijk krijg je dus dit. Ik snap die frustratie wel, als je het gevoel hebt dat Eisenga niet de juiste man is, terwijl het over jouw club gaat en je een aantal mannen hebt die het waarschijnlijk beter kunnen (neem ik aan), dan wil je natuurlijk ingrijpen.

JOR (beslissing van Eisenga/Hamstra) werd bij Voetbal Inside ook vanaf het allereerste moment al aangevallen door Derksen. Dat zal ook niet voor niets zijn.

Er zal iemand moeten komen die Riemer serieus kan nemen, en andersom, maar toch zijn eigen koers kan varen. Ervaring als bestuurder is dus gewenst (en niet een PR-man dus), sterke persoonlijkheid ook. Iemand die mogelijk kapitale missers (zoals het wegsturen van Bloemers wat Eisenga uiteindelijk fataal is geworden) beter in weet te schatten. Waar vind je zo iemand die ook nog eens hier in wil stappen? Dat gaat echt heel lastig worden. Het kan heel goed uitpakken, maar ook zeker heel slecht. Een Sporre bijvoorbeeld genoot, althans bij mij, veel vertrouwen. Zo'n iemand zou ik ook wel zien zitten, om de club in de aankomende jaren weer op het juiste spoor te zetten, om vervolgens te worden opgevolgd door iemand die wat jonger is en daardoor langer mee kan.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Superfries1994 » 10-12-2018 15:48

GeraldSibon35 schreef:Verklaring Stichtingsbestuur: https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/ver ... bestuur/10

Nieuwe RvC leden staan waarschijnlijk al klaar. Zeer benieuwd welke namen er dit keer te voorschijn komen.

Inderdaad, volgende week meer nieuws dus over de RvC, die daarna ook de nieuwe algemeen directeur aanstellen. Er gebeurt een hoop en het gaat nu ook behoorlijk snel. Hopen op de juiste beslissingen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten