Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Ebiede » 30-08-2018 16:41

Dat lijkt me niet.. Ik schat Willem II ook beter in dan ons... Denk dat Nac en Heracles gelijkwaardig zijn.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Crash » 30-08-2018 18:48

Grimo schreef:Dit is satire toch?


Helaas F., ‘t is de bittere realiteit.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 30-08-2018 18:55

Pfff. Wat een zwartkijkers hier toch.
Ik was er in meegegaan ook nog. Totdat we gewoon PEC versloegen. Dit terwijl JOR er nog maar net is. Allerlei nieuwe spelers nog moeten worden ingepast etc etc etc.

Voorlopig zie ik het gewoon erg positief in. De rest van de eredivisie hoeven we echt niet voor onder te doen. Zeker niet Willem2 ofzo.

Kom op nou.

Geef JOR even een paar wedstrijden. Feyenoord was ook weer een mooi leermoment, de tactiek verder verbeteren. Ik zie ons dit seizoen strak linkerrijtje eindigen met de nodige mooie verrassingen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Fryskeboy22 » 31-08-2018 09:22

-----------------Warner Hahn----------------
---------- Filip Bednarek
--------------Trevor Doornbusch

Sherell Floranus--------------Daniel Hoegh-------Kik Pierie------Lucas Woudenberg
Doke Schmidt-----------------Nicolai Naess-------Nicolai Naess-----Dave Bulthuis
-----------------------------Vanja Drkusic-------Vanja Drkusic-------------------.


Ben Rienstra-------------Stijn Schaars---------Rodney Kongolo
Jordy Bruijn-------------Morten Thorsby--------Yuki Kobayashi
Emil Frederiksen--------Pele van Amersfoort------Michel Vlap
Julius Magnusson.


Marco Rojas-------------Sam Lammers----------Arber Zeneli
-----------------------Jizz Hornkamp-------Nemanja Mihajlovic
-----------------------John Iredale--------------------------

Selectie eens op papier gezet en dan schrik je. 10 middenvelders!, slechts 1 rechtsbuiten, Spits positie mager bezet, Hornkamp en Iredale lijken nog niet rijp genoeg en Lammers valt mij persoonlijk tegen.

Hopelijk nog vuurwerk vandaag met uitgaande transfers van Thorsby, Zeneli, Van Amersfoort en Kobayashi en een nieuwe Rechtsbuiten, spits en een goede scorende 10. (tegen beter weten in uiteraard)
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor nickstok » 31-08-2018 09:31

Om 12 uur wordt er een nieuwe speler gepresenteerd! Gezien een foto op Instagram van het shirt krijgt de speler nummer 11. Kan dus zomaar een aanvaller zijn. Volgens Rein Boeringa gaat het waarschijnlijk gepaard met een uitgaande transfer.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Otsje P » 31-08-2018 09:36

Fryskeboy22 schreef:-----------------Warner Hahn----------------
---------- Filip Bednarek
--------------Trevor Doornbusch

Sherell Floranus--------------Daniel Hoegh-------Kik Pierie------Lucas Woudenberg
Doke Schmidt-----------------Nicolai Naess-------Nicolai Naess-----Dave Bulthuis
-----------------------------Vanja Drkusic-------Vanja Drkusic-------------------.


Ben Rienstra-------------Stijn Schaars---------Rodney Kongolo
Jordy Bruijn-------------Morten Thorsby--------Yuki Kobayashi
Emil Frederiksen--------Pele van Amersfoort------Michel Vlap
Julius Magnusson.


Marco Rojas-------------Sam Lammers----------Arber Zeneli
-----------------------Jizz Hornkamp-------Nemanja Mihajlovic
-----------------------John Iredale--------------------------


Als ik zo die basisopstelling zie, dan wordt ik juist weer een beetje rustig. Dat is namelijk niet een verkeerde ploeg. Echter, zo spelen we niet. Ik geloof dat ik op dit moment ondanks zijn zwakte ook gewoon met Woudenberg als back zou spelen zodat Kik gewoon in het centrum kan.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 31-08-2018 10:08

Otsje P schreef:
Als ik zo die basisopstelling zie, dan wordt ik juist weer een beetje rustig. Dat is namelijk niet een verkeerde ploeg. Echter, zo spelen we niet. Ik geloof dat ik op dit moment ondanks zijn zwakte ook gewoon met Woudenberg als back zou spelen zodat Kik gewoon in het centrum kan.

Zomaar even een leip idee. En het is alles behalve ideaal, verre van zelfs. Maar ik kan me heugen dat Doke noodgedwongen eens op de linksback moest en dat niet eens onaardig deed. Tegen Vitesse deed Woudenberg dat aan de andere kant net zo. Misschien een optie om die posities om te keren? Hangt natuurlijk ook van het herstel van Floranus af. Zodra die weer fit is zal die op RB komen neem ik aan. Ik ben het met je eens dat er een snellere speler centraal naast Hoegh moet spelen. Of dat nu Kik, Naess of Drkusic is maakt me niet uit, maar de combinatie Bulthuis - Hoegh is het zeker niet.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Rick » 31-08-2018 11:36

Ik denk dat je Schmidt gewoon niet moet opstellen. Je kunt nog beter met 3 verdedigers spelen en het middenveld versterken met lopende middenvelders aan de buitenkant. De eerste goal tegen feyenoord was namelijk niet alleen de schuld van Hoegh en Bulthuis. Schmidt stond op 10 meter van hen af en had moeten knijpen. Iets wat ik voor de start van het seizoen al had gezegd. Was benieuwd of Hoegh net zo stabiel gaat presteren zonder een snelle rechtsback als Dumfries die gewoon veel onderscheppingen had. Ben het ermee eens dat de combinatie Hoegh en Bulthuis nu niet goed is. Maar met Pieri centraal is dat niet anders. Allen te traag om zo hoog te verdedigen. Met Floranus aan de rechterkant win je al aan snelheid, maar is defensief (denk ik) ook kwetsbaar. Het is zaak dat JOR het team op de juiste momenten druk te laten zetten. Dus afhankelijk van je tegenstander. Tegen Ajax moet je gewoon enorm compact gaan spelen en tegen een VVV juist wat hoger druk zetten. Dus 4–3–3 wisselen met een 4-4-2 of 4-4-1-1. Geen hogere wiskunde, maar zie altijd het eeuwige en heilige 4-3-3 als systeem. Dit terwijl je met al die middenvelders nu veel meer mogelijkheden hebt om creatief te zijn.

Daarnaast zag je onder Foppe en bij van Gaal ook veel dat spelers op andere posities werden neergezet. Bijvoorbeeld van Nistelrooy en Poulsen. Ook in Vlap zou je op basis van zijn vaardigheden en fysiek kunnen zeggen dat het een goede spits zou kunnen worden. Ook in Rojas en Kobayashi zie ik spelers die erg makkelijk combineren en op de 10 positie van meer waarde zouden kunnen zijn dan een Vlap voor de aanvallers.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor GeraldSibon35 » 23-10-2018 15:15

Waar moeten we ons volgens jullie in de winterstop versterken? Ik denk dat de club moet proberen om Naess en Woudenberg te slijten en daarvoor terug een linksback en een centrale verdediger met potentie te halen. Zullen in Scandinavië en in de Jupiler League toch wel prima verdedigers op te halen zijn? Verder zou het mooi zijn als we sowieso twee spelers van het trio Thorsby, Kobayashi en Zeneli weten te verkopen voor een leuk prijsje.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 24-10-2018 09:50

Ik denk dat de club vooral moet investeren in een snelle linksback, zodat Pierie weer centraal achterin kan. Of, een killer die centraal achterin kan. Zolang die killer niet haalbaar is, zie ik graag een snelle linksback komen.

Verkopen:
- Naess of Woudenberg (anders heb je te weinig beschikbare spelers achterin)
- Kobayashi (staat stil)
- Pelle (geen kans op een basisplek)
- Rojas (staat stil en geen kans op een basisplek)
- Zeneli

In ruil hiervoor een flitsende vleugelspeler aantrekken en indien mogelijk een talentvolle spits.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Fladian » 24-10-2018 11:47

Het is een goede insteek en ik denk dat we er allemaal over eens zijn wie weg moet en welke posities versterkt moeten worden. Ik denk dat de club dat ook weet. Echter is het probleem dat de club het niet lukte afgelopen zomer.

Naess wilde weg en de club werkte mee, maar hij vertrok niet. Het was mij duidelijk dat de club ook een aantal middenvelders wilden zien vertrekken, gezien de komst van o.a. Rienstra en dat er openlijk gemeld is dat Van Amersfoort mocht vertrekken. Maar, opnieuw, dat is niet gebeurd.

Rojas horen we al tijden niks meer van, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat clubs niet voor hem in de rij staan als non-EU speler die nu al voor een tweede keer niet uit de verf komt bij een Europese club. Zeneli roept nu al weet-ik-veel hoe lang dat ie wil vertrekken en volgens mij staat de club daar ook niet negatief tegenover, maar niemand heeft een bod uitgebracht of een bod waar de club tevreden mee is.

Kortom, we kunnen wel roepen dat de club even bovenstaande spelers moet verkopen, maar ik denk dat de club dat al lang probeert en daarin duidelijk gefaald heeft. En terwijl al die spelers er nog zijn, zit er weinig cash in het laatje en is het salarishuis vol.

Ik vrees dus dat de vraag niet is wie weg moet, maar hoe we ze weg krijgen. Hun prestaties brengt ze niet bepaald in de spotlight.
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 25-10-2018 07:21

Fladian schreef:Kortom, we kunnen wel roepen dat de club even bovenstaande spelers moet verkopen, maar ik denk dat de club dat al lang probeert en daarin duidelijk gefaald heeft. En terwijl al die spelers er nog zijn, zit er weinig cash in het laatje en is het salarishuis vol.
Ik vrees dus dat de vraag niet is wie weg moet, maar hoe we ze weg krijgen. Hun prestaties brengt ze niet bepaald in de spotlight.

Ik denk niet dat het de vraag is hoe we ze weg krijgen. Het is meer de vraag of we ze weg krijgen voor een acceptabele prijs. Op jongens als Pelle en Zeneli is in het verleden al geboden. En ook in Woudenberg, Naess en Yuki is er interesse geweest. Dat is ook niet vreemd aangezien dit soort jongens (behoudens Zeneli) ook een stapje terug kunnen doen. Het is meer de club die heeft gegokt (en verloren) met de transferwaarde waardoor we nu o.a. met teveel middenvelders zitten.
We blijven een handelshuis waarbij je soms wint en soms verliest. Ik hoop dat van het voorgenoemde lijstje een aantal komende winter al vertrekt (voor een acceptabele prijs). Een goede prijs zal het hoogstwaarschijnlijk niet worden met het oog op de huidige teleurstellende prestaties.
Met die wetenschap kunnen we filosoferen en discussiëren over de posities die versterking behoeven en dus waar het elftal behoefte aan heeft.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 26-10-2018 14:51

De huidige prestaties zowel van de spelers individueel als in teamverband spelen de club parten. Waar er aan het begin van het seizoen nog een aantal spelers waren waarvan het leek alsof ze dicht tegen de 1e selectie aan zaten, lijkt hun positie ten opzichte van hun ambitie nu verder van het 1e verwijderd dan ooit. Bepaalde spelers vielen in, waren ook bepalend met assists en goals maar raakten vervolgens wéér in de vergetelheid, net als vorig seizoen onder Streppel. De geschiedenis herhaalt zich. De wissels/beloften gaan momenteel moeiteloos mee met het veel te wisselvallige niveau van het 1e elftal. Bij hen lijkt er helemaal geen motivatie te zijn. Ook wel logisch, want ook nu krijgen ze geen eerlijke kans. De trainer doet een herhaling van zetten die aantoonbaar niet werken. Kent JOR de opstellingen en resultaten van vorig seizoen überhaupt wel vraag ik me wel eens af. Er is helemaal niets wat er op wijst dat we in de winter spelers kwijt gaan raken voor prijzen waar de club tevreden mee zal zijn. De scorende Thorsby, voor het 2e seizoen op rij de grootste verrassing is zijn meer naar voren toe geschoven positie weer kwijt. Hij zal het moeten hebben van corners en voorzetten wil hij zijn doelgemiddelde nog verder oppoetsen. Yuki is qua statistieken nog steeds een goede speler (vooral zijn passing percentages volgens mij) maar is zowel aanvallend als in verdedigend opzicht totaal niet beslissend voor het team. Pierie, ons grootste talent verpietert op de linksback terwijl Bulthuis met zijn chronische grote bek en zelfoverschatting hem de speeltijd ontwikkeling op zijn favoriete positie ontneemt. Een speler zonder restwaarde vs. een speler die belangrijk is voor de toekomst van de club. Normaal gaat een TD of TM niet over opstellingen, maar Hamstra is wél de 'baas' van JOR en mag hem best op e.e.a aanspreken. Of hij moet volkomen tevreden zijn met hoe het nu gaat. Indien dat zo is is hij werkelijk niet de goede man op de juiste plaats. Voorlopig ga ik er vanuit dat we het ook na januari met deze selectie moeten doen. Omdat we spelers simpelweg aan de straatstenen niet kwijt raken. Daarna zal er een aantal spelers transfervrij vertrekken. Veel inkomsten zullen er niet zijn. Wel komt er de nodige ruimte in het salarishuis.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 26-10-2018 15:23

Maar zijn alle trainers dan zo dom, of zijn wij nou zo slim? Om er maar een lekkere dooddoener in te gooien. Ik ben zelf nooit langs het trainingsveld te vinden, maar jij wel eens/regelmatig geloof ik Mackan toch? Waarom maakt JOR dezelfde keuzes waar vorig jaar al keer op keer uit bleek dat het niet werkte?

Is de selectie niet gewoon heel erg slecht? Als de wissels het op de training dag in dag uit laten zien, staan ze er vanzelf een keer in toch? Ik denk dat we gewoon echt niet beter zijn. En dat dit de opstelling is die uiteindelijk voor de minste brokken zorgt. Hoe treurig ook.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 04-11-2018 02:59

Kaz_SCH schreef:Maar zijn alle trainers dan zo dom, of zijn wij nou zo slim? Om er maar een lekkere dooddoener in te gooien. Ik ben zelf nooit langs het trainingsveld te vinden, maar jij wel eens/regelmatig geloof ik Mackan toch? Waarom maakt JOR dezelfde keuzes waar vorig jaar al keer op keer uit bleek dat het niet werkte?

Is de selectie niet gewoon heel erg slecht? Als de wissels het op de training dag in dag uit laten zien, staan ze er vanzelf een keer in toch? Ik denk dat we gewoon echt niet beter zijn. En dat dit de opstelling is die uiteindelijk voor de minste brokken zorgt. Hoe treurig ook.

Ben dit seizoen nog niet zo vaak geweest. Alleen in de vakantietijd en begin van de competitie een paar keer. Het is bekend dat trainers een basisteam hebben en daar principieel niet graag van afwijken. Als het echter zo is dat er in een aantal trainingen een stuk of wat b-spelers beter zijn en vaker/makkelijker scoren dan de beoogde basis mag je toch wel eens een lichtje gaan branden lijkt me. Zeker wanneer het in de wedstrijden ook nog eens niet loopt zoals het zou moeten. Aanvallend is het op zich best prima, maar dat is ook meteen ons grootste geluk tot nu toe, aangezien we achterin wel heel vaak opzichtig staan te schutteren. Ik heb het idee dat echt 75% of meer van de kansen voor tegenstanders er ook daadwerkelijk in gaat. En dat daar totaal geen verbetering in zit is best zorgelijk. Zeker nu je met Hoegh en Bulthuis ook nog eens je meest ervaren centrale duo daar hebt staan. Van het niveau van onze verdediging krijgt Hahn het ook spaans benauwd. Die laat bij ons absoluut niet de kwaliteiten zien waarover hij wel beschikt. Bij PEC was het namelijk een prima keeper. Hier heeft hij toch ook al een aantal slappe optredens laten zien. Een aantal keren te ver voor de goal. Ballen wegstompen ipv pakken. In de communicatie lijkt het ook niet altijd eve goed te gaan.

Helaas gaan de beloftes op dit moment in hetzelfde stramien mee in hun competitie. Hoe ze het op trainingen momenteel doen weet ik niet, maar in wedstrijden laten ze qua resultaten vaker zien dat ze niet in de basis horen dan wel.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Fladian » 04-11-2018 13:24

Het is een beetje off-topic, maar naar aanleiding van de post van Mackan ben ik nu wel ergens nieuwsgierig naar.

Betekent dat dat we een tekort hebben aan iemand in de technische staf die goed en sober weet te verdedigen? Dat de rol van Tieme Klompe achteraf belangrijker was dan we hadden ingeschat? Ik weet nog het seizoen voordat Tieme bij ons de staf versterkte, dat was een seizoen dat onze verdediging ook zo lek als een mandje was. Toen werd in een interview hem nog gevraagd wat er mis mee was, zijn antwoord: "Heb je even?"

Je zou bijna denken dat we dan maar Ole Tobiasen of Gerard de Nooijer ofzo tevoorschijn moeten halen.
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 05-11-2018 09:31

Fladian schreef:Betekent dat dat we een tekort hebben aan iemand in de technische staf die goed en sober weet te verdedigen?

Gezien het vele aantal tegengoals zou je dat inderdaad kunnen stellen. Aan de andere kant leidt de speelstijl, die we met Heerenveen spelen, ook tot veel tegengoals. Dat is eigenlijk al jaren zo. Een seizoen dat we weinig tegengoals hadden betekende ook vaak weinig goals-voor uitzonderingen daargelaten.
Je ziet dat aanvallende teams ontzettend kwetsbaar in de omschakeling zijn. Dat zie je bijv. terug bij Ajax dat best veel goede kansen tegen krijgt, maar 2 killers achterin hebben staan, die vele tegengoals weten te voorkomen. Dat zie je ook terug bij ons of een AZ (dat dezelfde speelstijl hanteert). Scherpte achterin is ontzettend belangrijk wanneer je hoog speelt (en af en toe ook nog op pressie), maar goed positioneren is nog vele malen belangrijker.
Hoegh is de organisator van de defensie en staat positioneel (bijna) altijd goed, maar is daarnaast erg traag. Bulthuis is een prima mandekker, maar in de zone (en dus ook omschakeling) is hij een blind paard dat niet weet welke lijnen hij moet dichten. Tel daarbij op een onervaren back als Floranus en 50% van je verdediging is zeer kwetsbaar. Wanneer Hoegh niet speelt, zie je dat de organisatie achterin weg is.
Kortom, een goede defensietrainer, die ervoor zorgt dat de verdedigers incl. keeper goed op elkaar ingespeeld zijn met de juiste scherpte/focus, is essentieel. Echter, nog belangrijker is dat ze - incl. de verdedigende middenvelders - goed leren positioneren bij balverlies cq uitbraak van de tegenstander. M.n. aan dat laatste schort het. Daarom denk ik dat een centrum van Hoegh-Pierie positioneel veel beter staat aangezien beide heren weten hoe en waar ze moeten staan.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 05-11-2018 15:04

Nog een potje of 6 tot de winterstop. Wat moet er in jullie ogen gebeuren, en in hoe verre is dat realistisch? Of moeten we al naar volgend seizoen kijken..
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor edaluz » 06-11-2018 13:22

Kaz_SCH schreef:Nog een potje of 6 tot de winterstop. Wat moet er in jullie ogen gebeuren, en in hoe verre is dat realistisch? Of moeten we al naar volgend seizoen kijken..


Naes, Rojas, Yuki en Woudenberg zien te slijten. Minimaal 3 van deze 4 lijkt mij wel realistisch, temeer deze jongens zelf ook wel weg zullen willen en zich al lang en breed georiënteerd kunnen hebben. Mihajlovic verhuren aan een Emmen/Graafschap of top 1e divisie. Die jongen heeft vertrouwen nodig.

Hiervoor minimaal een goede CV terughalen (wendbaar en fysiek in orde). En Thorsby ook verkopen indien Schaars na de winterstop weer aan kan haken.
want morgen wordt alles anders
edaluz
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 02-01-2008 19:49
Woonplaats: de hoofdstad

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-11-2018 13:46

Thorsby levert in de winter nog geld op, maar heb toch liever dat hij blijft. Schaars zie ik dit seizoen of zelfs nooit meer terugkomen
En inderdaad naast Naess, Woudenberg, Rojas en Yuki, hoop ik ook dat Van Amersfoort vertrekt.

Tis alleen wel zo, met dit bestuur is er weinig zekerheid dat er nu wel kwaliteit gehaald wordt. Maar we hebben 4/5 vleugels en die Japanner staat op hun plek. Ligt dat aan JOR of kwaliteit van de spelers
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 07-11-2018 21:18

Feanfan 1 schreef:Thorsby levert in de winter nog geld op, maar heb toch liever dat hij blijft. Schaars zie ik dit seizoen of zelfs nooit meer terugkomen
En inderdaad naast Naess, Woudenberg, Rojas en Yuki, hoop ik ook dat Van Amersfoort vertrekt.

Tis alleen wel zo, met dit bestuur is er weinig zekerheid dat er nu wel kwaliteit gehaald wordt. Maar we hebben 4/5 vleugels en die Japanner staat op hun plek. Ligt dat aan JOR of kwaliteit van de spelers

Ondanks dat Eisenga bij hoog en laag heeft beweerd dat er commercieel (Japanse uitzendelden) of anderzijds financieel (verkoop vóór zomer 2019) géén reden is dat Yuki speelt weiger ik het zo langzemerhand pertinent te geloven. Onze Japanse vriend mag dan heel veel gewonnen tackles op zijn naam hebben staan, zowel aanvallend als verdedigend vertegenwoordigt hij absoluut géén meerwaarde. In Alkmaar was hij zelfs een keer of 3 de onderliggende partij t.o.v zijn tegenstander wat gevaarlijke situaties opleverde in onze toch al zeer broze verdediging. En als je dan op twitter vraagt om een wissel krijg je van een mede supporter de wind van voren. Op basis van statistieken in wedstrijden die he-le-maal niets met AZ-Heerenveen te maken hadden. Om vervolgens ook per DM nog eens een lachwekkende bedreiging te mogen ontvangen. Lekker anoniem. Want zoiets doe je als grote stoere vent natuurlijk niet openbaar. Heerenveen, z'n spelers, trainers, tactiek, wedstrijden en supporters. Lachen man!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 08-11-2018 09:04

Feanfan 1 schreef:Tis alleen wel zo, met dit bestuur is er weinig zekerheid dat er nu wel kwaliteit gehaald wordt. Maar we hebben 4/5 vleugels en die Japanner staat op hun plek. Ligt dat aan JOR of kwaliteit van de spelers

Dat Yuki veel kwaliteit heeft en qua techniek tot de beste spelers behoort van de selectie staat buiten kijf als je zijn teamgenoten en trainers mag geloven. Helaas speelt Yuki dit seizoen dramatisch. Van zo'n speler zou je verwachten dat hij dit team op sleeptouw neemt en beter laat spelen. Het tegendeel is juist van toepassing. Yuki vertraagt het spel, haalt de angel vaak uit de aanval en kan vaak maar één helft met bevlogenheid en pit spelen. Op deze manier houdt hij de ontwikkeling van andere spelers tegen. Dat de rechtsbuitenpositie niet zijn favoriet is, moge duidelijk zijn. Maar zelfs op die positie mag je meer verwachten van een speler met veel individuele kwaliteit en de ambitie om in Europa te slagen. Er zit te weinig drive/bevlogenheid in en alles is te behoudend. Dit, terwijl de filosofie is om met snel spel de tegenstander te verrassen.

Een Japanner in onze selectie qua commercie aantrekkelijk. Maar dan moet je Japanner wel goed spelen en het liefst je team naar een hoger niveau tillen, wat je zou mogen verwachten van iemand die hier al 2 seizoenen speelt en als Non-EU op de loonlijst staat. Wat mij betreft verkopen we hem deze winter aangezien er waarschijnlijk te veel moet gebeuren om Yuki op het gewenste niveau te krijgen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor GeraldSibon35 » 08-11-2018 10:27

Het hele beleid klopt gewoon niet. In het beleidsplan staan dingen zoals de baas zijn in eigen huis en aanvallend creatief voetbal spelen. Wat heb je daarvoor nodig? Backs die eroverheen klappen en een voorzet in huis hebben, centrale verdedigers die met ruimte in de rug kunnen spelen en een goede inspeel pass hebben, controlerende middenvelders die de bal willen hebben en vooruit durven te spelen, een creatieve nummer 10, twee buitenspelers die snelheid en een actie hebben en een kapstok in de spits. Met de voorste vier zit het in principe wel goed. Met Vlap heb je een creatieve nummer 10, Zeneli en van Bergen hebben snelheid en een actie in huis en Sam Lammers is een aanspeelpunt die sterk is aan de bal. Maar in de achterste linie klopt er helemaal niks van. Floranus en Pierie zijn geen aanvallende backs die iets extra's brengen als ze mee naar voren gaan. Hoegh en Bulthuis zijn beide traag en spelen liever niet te ver naar voren. Hoegh is ook echt matig dit jaar en dat begon al in de voorbereiding waar hij de ene na de andere fout maakte. En dan heb je daarvoor Thorsby en Rienstra, twee spelers die het meer moeten hebben van duelkracht en loopvermogen dan het spel verdelen en de opbouw verzorgen. Dit is het falen van Hamstra die gewoon een selectie heeft samengesteld waarmee je niet aanvallend kunt voetballen.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-12-2018 15:48

Hoeveel geld krijgen wij als opleidingsclub als Ziyech voor 50 miljoen (zomaar een getal) verkocht wordt ?
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor visje » 08-12-2018 00:59

Feanfan 1 schreef:Hoeveel geld krijgen wij als opleidingsclub als Ziyech voor 50 miljoen (zomaar een getal) verkocht wordt ?

Daar gaat 5% solidariteitsbijdrage van af dus 2,5 miljoen en voor de leeftijd 12 en 13 jaar krijgt de club daar 5% van, en voor de leeftijd van 14 t/m 22 jaar krijgt elke club waar die gespeeld heeft per jaar 10% dus ik weet niet hoe vroeg die al bij ons speelde en dan is er ook nog een opleidingspercentage wat er nog weer bij komt.. dus rekenen maar, maar kan een leuk bedrag worden
visje
Selectiespeler
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 16-01-2006 23:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 09-12-2018 11:02

Als je goed naar Foppe luistert bij De tafel van Kees, dan weet je nu dat de scouting bij Heerenveen op z'n gat ligt.

Dat is toch doodzonde? Levensader van de club, samen met de jeugd.

Laten wij onze oren hangen naar makelaars tegenwoordig? Waar zijn onze scouts?
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 10-12-2018 09:34

pes5 schreef:Als je goed naar Foppe luistert bij De tafel van Kees, dan weet je nu dat de scouting bij Heerenveen op z'n gat ligt. Waar zijn onze scouts?

Best bijzonder is dat ik, toen ik 16-25 was, de meeste scouts wel persoonlijk kende. Mannen die echt jarenlang aan onze club waren verbonden danwel direct zelf danwel via familie/vrienden of zakenrelaties. Het netwerk van de club was enorm en de directe betrokkenheid was bijzonder hoog. Er liepen altijd een paar scouts in dienst van de club rond en daarnaast hadden we meer dan 5 scouts die o.a. voor Heerenveen scoutten.
Nu is het volgens De Haan 1,5 scout. Daarnaast scout Hamstra. Ik vind het allemaal prima wanneer het succes oplevert; helaas zie ik dat op dit moment nog niet terug. Wat ik nog veel spijtiger vind, is dat ik het scoutingsapparaat en haar personeel totaal niet meer ken. Misschien is mijn betrokkenheid bij de club omlaag gegaan - dat kan en zal - maar het heeft ook voor een groot deel te maken met de club. Ik mis de betrokkenheid van de club, ik mis de vrijwilligers (die overigens niet onder Eisenga veelvuldig zijn gesneuveld) en ik de warme sfeer, mensen die even een praatje met je maakten wanneer je es in of nabij de club rondhing. Wanneer dat soort dingen terugkomen, netflixgeneratie of niet, komen de mensen ook weer terug.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 10-12-2018 09:50

Is die Balkan scout nog steeds actief? Volgens mij heet hij Dragan Putevski.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Lipton » 10-12-2018 09:55

Scouting is over de jaren heen ook wel echt veranderd. Voorheen was scouten een wedstrijd bekijken om te kijken of daar eventueel een interessante speler bij zat.
Nu is het veel meer netwerken, het voetbalwereldje is door het internet heel open geworden.
Natuurlijk worden spelers nog "gescout" maar ik denk wel met een hele andere intentie dan vroeger, meer als een soort van bevestiging of om te kijken of hij eventueel bij de club past.

Heerenveen heeft volgens mij wel een aardig netwerk, maar het is altijd zaak om dat netwerk te blijven uitbreiden en verbeteren.

Over het algemeen denk ik dat we redelijk tevreden kunnen zijn met het werk van Hamstra. Ik ben vooral kritisch op het feit dat de selectie veel te groot en te duur is. Als je zoveel dure spelers op de bank hebt zitten is dat een hele slechte zaak.
Er moet een verdediger, 2 middenvelders en 1 aanvaller weg.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Fladian » 10-12-2018 12:58

Ik vraag mij af of dit een beslissing is van het Eisenga/Hamstra tijdperk of dat dit al veel eerder voorkwam. Echte scouting ontdekkingen waren ook al niet meer echt geweest in de tijd van Vonk en daarvoor zelfs Hansma. Ik vraag mij dus af of de scouting onder Veenstra destijds al niet de zak heeft gekregen, onder het mom van bezuinigingen, en dat daarna Vonk en toen Eisenga danwel Hamstra besloten hadden dat dit kosten waren dat op het moment ergens anders aan besteed kunnen worden en dat Hamstra dit in zijn eentje wel kan doen. Tenminste, voor nu.

Is er overigens geen apart topic voor de scouting?
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten