20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax (0-4)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor wilbot » 21-10-2018 11:02

helemaal mee eens, voorstopper. Deze partij kunnen we verliezen.
En dit ajax is inderdaad een maatje te groot, er lopen een heleboel internationals rond (zoniet allen), en er
loopt in de achterste linie een verdediger rond die op de transfermarkt 2x onze begroting opbrengt maar..
Dat we op deze manier lopen te ballen dat is zwaar teleurstellend.
wilbot
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 14-01-2016 19:13

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor Trevorp » 21-10-2018 13:04

Wolliepoly schreef:Na 3 minuten 0-1 achter. En dan erger ik me nog het meeste aan de droeftoeters die Ziyech uitfluiten. Stelletje pubers


Maar toch moet je je afvragen waarom die zogenaamde droeftoeters applaudisseren wanneer Huntelaar in het veld komt. Heb altijd genoten van Ziyech's vertoonde spel in het ALS, maar na zijn vertrek heeft hij ook eea over zichzelf afgeroepen. Voor mij hoeft hij niet worden uitgefloten, maar ik begrijp de reactie wel.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor hhage » 21-10-2018 14:04

Wolliepoly schreef:Na 3 minuten 0-1 achter. En dan erger ik me nog het meeste aan de droeftoeters die Ziyech uitfluiten. Stelletje pubers


Ik ben geen puber meer maar ik erger me ook mateloos aan Ziyech,verkeerde mentaliteit.het is bij hem alleen maar dat mensen respect voor HEM moeten hebben en zelf totaal geen respect naar andere toe,hij werd bij Ajax zijn eigen supporters ook al uitgefloten en bij Twente werd hij op het laatst uitgekots.Hij moet een keer naar zichzelf kijken dan alleen maar verongelijkt doen dat supportera hem niet mogen,want waar ligt dat aan als het niet bij andere spelers gebeurd???
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor sinjoor » 21-10-2018 14:51

Trevorp schreef:
Maar toch moet je je afvragen waarom die zogenaamde droeftoeters applaudisseren wanneer Huntelaar in het veld komt. Heb altijd genoten van Ziyech's vertoonde spel in het ALS, maar na zijn vertrek heeft hij ook eea over zichzelf afgeroepen. Voor mij hoeft hij niet worden uitgefloten, maar ik begrijp de reactie wel.


Ziyech's houding is de afgelopen maanden verbetert, maar zou het ook aan Ziyech zélf liggen dat ie zowel bij H'veen, Twente als Ajax te maken kreeg met fluitconcerten? Kijk alleen al naar het verschil in manier van juichen. Huntelaar is dolblij met zijn goal, en viert dat als zodanig, terwijl Ziyech voorheen allerlei irritante gebaartjes dacht te moeten maken.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor Mackan68 » 21-10-2018 16:41

Trevorp schreef:
Maar toch moet je je afvragen waarom die zogenaamde droeftoeters applaudisseren wanneer Huntelaar in het veld komt. Heb altijd genoten van Ziyech's vertoonde spel in het ALS, maar na zijn vertrek heeft hij ook eea over zichzelf afgeroepen. Voor mij hoeft hij niet worden uitgefloten, maar ik begrijp de reactie wel.

Na de zoveelste keer dat Hakim sportief wraak neemt snap ik het helemaal niet!! Negeer die kwal gewoon. Klap lekker voor Huntelaar, Schöne of voor welke Ajacied, maar gun Hakim simpelweg helemaal niets. Iedereen weet hoe erg het is om genegeerd te worden toch?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor Wolliepoly » 21-10-2018 17:00

Trevorp schreef:Maar toch moet je je afvragen waarom die zogenaamde droeftoeters applaudisseren wanneer Huntelaar in het veld komt. Heb altijd genoten van Ziyech's vertoonde spel in het ALS, maar na zijn vertrek heeft hij ook eea over zichzelf afgeroepen. Voor mij hoeft hij niet worden uitgefloten, maar ik begrijp de reactie wel.



Ik weet waarom mensen een afkeer van hem hebben gekregen, echter ben ik van mening dat dit na 1 of 2 keer bij terugkomst in ons stadion wel over mag zijn.
Steek aub die energie in de spelers die bij ons pasten en waar we een goed gevoel aan over gehouden hebben.
De negatieviteit van uitfluiten past imo niet bij onze club en zorgt ook niet voor een positieve sfeer bij het bioscooppubliek deel van de supporters.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor Wizard » 22-10-2018 07:23

Wolliepoly schreef:Ik weet waarom mensen een afkeer van hem hebben gekregen, echter ben ik van mening dat dit na 1 of 2 keer bij terugkomst in ons stadion wel over mag zijn.

Wanneer je het gehele verhaal kent, snap je ook waarom hij elke keer wordt uitgefloten. Er is geen enkele en dan ook geen enkele ex-Heerenveen speler behalve Ziyech die wordt uitgefloten. Ligt het dan aan de supporters die hem uitfluiten of aan het jochie Ziyech?

Uiteraard verlies je deze wedstrijd terecht, maar vond ik het kwaliteitsverschil in de eerste helft behoorlijk klein. Het had ook zomaar 2-2 bij rust kunnen staan wanneer we iets scherper waren geweest voor de goal. In de 2e helft word je na de 3-0 vlak na rust simpelweg weggespeeld waarbij ajax ook nog op halve kracht speelde. Niet alleen qua mentaliteit zijn ze daar verder (Ze wonnen meer individuele duels), maar ook individueel zijn ze een stuk verder. Bijv. waar Onana 2 fantastische reddingen had, zie je onze Hahn zwak optreden bij de eerste 2 goals.

De scheidsrechterlijke dwalingen bij de eerste 3 goals en het inconsequente fluiten door Pol inzake overtredingen van Ajax t.o.v. Heerenveen waren me een flinke doorn in het oog. Die penalty was dan wel het toppunt (Dolberg probeert de bal te beschermen en Hoegh geeft hem in het duel een schouderduw)! Daarnaast kreeg Thorsby direct een gele kaart op het middenveld bij een kansrijke aanval van Ajax, waar de Ajacieden (Blind, Kristensen, De Ligt) geen eerste of zelfs tweede gele kaart kregen voor een exact dezelfde overtreding in een exact dezelfde situatie. Ik vraag me oprecht af of er hier van hogere hand (KNVB?) niet meer in het spel is.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor Kaz_SCH » 22-10-2018 08:13

Wizard schreef:Wanneer je het gehele verhaal kent, snap je ook waarom hij elke keer wordt uitgefloten. Er is geen enkele en dan ook geen enkele ex-Heerenveen speler behalve Ziyech die wordt uitgefloten. Ligt het dan aan de supporters die hem uitfluiten of aan het jochie Ziyech?



Larsson.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor Trevorp » 22-10-2018 10:52

Mackan68 schreef:Na de zoveelste keer dat Hakim sportief wraak neemt snap ik het helemaal niet!! Negeer die kwal gewoon. Klap lekker voor Huntelaar, Schöne of voor welke Ajacied, maar gun Hakim simpelweg helemaal niets. Iedereen weet hoe erg het is om genegeerd te worden toch?


Helemaal mee eens. Werkt het beste. Overal in het voetbal eigenlijk.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor BakCristian » 22-10-2018 12:57

Frenkie de Jong kreeg een applaus bij zijn wissel.
Dan zegt het toch meer iets over Ziyech dan over het Heerenveen publiek?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor Wizard » 22-10-2018 15:03

Kaz_SCH schreef:Larsson.

Door een vijftal supporters. Die tel ik niet mee.

Verder wil ik geen woord meer vuil maken aan de persoon Hakim Ziyech. Het is een geweldige voetballer, grandioos zelfs, maar qua persoonlijkheid een heel naar mannetje. Helaas kan ik dat zelf maar al te goed bevestigen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor TORCIDA » 22-10-2018 15:10

hij stond na zijn doelpunt toch ook weer uit te dagen, nee het komt nooit meer goed tussen hem en Heerenveen.

Maar dan toch nog even over het spel, Jeezus wat begon Yuki slecht, de 0-1 kwam bij hem vandaan, kijk alleen al hoe hij staat als hij de bal aan wil nemen, dan het lijkt het een overtreding maar zo naïef en slap. Totaal geen balans in zijn stand. Dit overkwam hem meerdere malen. Yuki wil alleen maar mooi voetballen. Zet dan Jordi Bruin op Yuki zijn positie. Als je een controlerende rechtsbuiten wilt hebben. Dit kan echt niet meer...
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor Fladian » 22-10-2018 15:27

Ik zie meerdere mensen om Bruijn vragen, maar die is op het moment toch geblesseerd?
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor Marça » 22-10-2018 15:43

Fladian schreef:Ik zie meerdere mensen om Bruijn vragen, maar die is op het moment toch geblesseerd?


Klopt, Bruijn heeft volgens JOR een scheurtje in zijn lies. "Dat kan nog wel even duren", zei hij afgelopen weekend in het Friesch Dagblad. Dat klinkt in elk geval als een paar weken en misschien wel tot einde van dit jaar.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor sinjoor » 22-10-2018 16:27

Ik zie de 0-4 tegen Ajax niet als graadmeter, net zoals de 0-5 overwinning bij de Graafschap ook geen graadmeter is. Wij moeten ons afmeten tegen onze concurrentie.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor Wolliepoly » 22-10-2018 18:30

Wizard schreef:Wanneer je het gehele verhaal kent, snap je ook waarom hij elke keer wordt uitgefloten. Er is geen enkele en dan ook geen enkele ex-Heerenveen speler behalve Ziyech die wordt uitgefloten. Ligt het dan aan de supporters die hem uitfluiten of aan het jochie Ziyech?


Beste Wizard, ik ken het hele verhaal en dan nog snap ik niet dat hij nog steeds uitgefloten wordt.
Persoonlijk kan ik dat na 1 of 2 keer naast me neer leggen om het om te zetten naar negeren.

Ieder zijn eigen blijkbaar.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor Wizard » 23-10-2018 10:29

Wolliepoly schreef:Beste Wizard, ik ken het hele verhaal en dan nog snap ik niet dat hij nog steeds uitgefloten wordt.
Persoonlijk kan ik dat na 1 of 2 keer naast me neer leggen om het om te zetten naar negeren.

Ieder zijn eigen blijkbaar.

Dat begrijp ik heel goed. Zelf heb ik Ziyech van dichtbij meegemaakt en nog kom ik hem af en toe (of 1 van zijn broers) tegen. Er wordt overal door hem (of één van z'n broers) geroepen dat sc Heerenveen Hakim niet op waarde heeft geschat. Ze hebben niet in de gaten welke belangrijke rol de club voor hem heeft betekend in zijn ontwikkeling. Heerenveen zag in hem het talent en erkende zijn talent. Op het moment dat hij in een moeilijke fase zat hebben diverse clubmensen zich om hem bekommerd. Ook qua voetbalontwikkeling is hij juist gezien zijn uiterst zwakke fysieke gestel getriggerd om hieraan te werken door hem op posities te zetten waar hij meer moest rennen en meer fysieke duels moest aangaan. Wat de club voor hem heeft betekend, erkent noch Hakim noch zijn broers. Dit terwijl alle anders voetballers die hier hun jeugd hebben doorgebracht de club als een warm bad hebben ervaren. Familie Ziyech legt namelijk de schuld altijd bij een ander aangezien alles moet verlopen zoals ze zelf willen. Zo was het bij Heerenveen, zo was het bij Twente en zo was het in het begin bij Ajax. Nu hij op handen wordt gedragen - omdat hij nu daar is waar hij moet zijn - voelt hij zich lekker. De jaren dat Heerenveen in hem heeft geïnvesteerd en hem flink door de modder heeft gehaald (om van hem een goede prof te maken) begrijpt hij (noch z'n broers) niet. Dat is erg jammer.
Wanneer hij zich dan continu negatief uitlaat over onze club, en totaal geen waardering en respect toont, is het niet vreemd dat hij elke keer wordt uitgefloten. Dit zou na 2x vast afgelopen zijn ware het niet dat Hakim elke wedstrijd op een irritante manier contact zoekt met NN en op die manier de confrontatie zoekt om een reactie uit te lokken. Dan is het niet vreemd dat mensen blijven fluiten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax (0-4)

Berichtdoor oldtimer » 23-10-2018 12:31

Ik las ergens bij de reacties dat Ajax meer duels zou hebben gewonnen dan Heerenveen. Op mij kwam dat eigenlijk ook zo over, maar volgens FOX was het 39 - 39. Op dat punt was er dan toch maar weinig of zelfs geen verschil.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor gwgwgw » 23-10-2018 14:14

Wizard schreef:is het niet vreemd dat hij elke keer wordt uitgefloten.


ik vind het wel vreemd omdat dit elke keer averechts heeft gewerkt.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor Mackan68 » 23-10-2018 18:45

gwgwgw schreef:
ik vind het wel vreemd omdat dit elke keer averechts heeft gewerkt.

Kennelijk vinden die reageerders het prima dat hij weer tegen ons scoort. Ach ja, dan heb je weer wat om je af te reageren nietwaar. Je kunt je afvragen dat wanneer hij niet vanaf het eerste moment dat hij het gras betreed of zijn naam genoemd wordt bij de opstellingen uitgefloten wordt ook speciaal op NN reageert als hij scoort. Wellicht zullen we het nooit weten want ik neem aan dat dit zijn laatste wedstrijd was in ons stadion.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax, 20:45

Berichtdoor Superfries1994 » 23-10-2018 20:48

Wizard schreef:Dat begrijp ik heel goed. Zelf heb ik Ziyech van dichtbij meegemaakt en nog kom ik hem af en toe (of 1 van zijn broers) tegen. Er wordt overal door hem (of één van z'n broers) geroepen dat sc Heerenveen Hakim niet op waarde heeft geschat. Ze hebben niet in de gaten welke belangrijke rol de club voor hem heeft betekend in zijn ontwikkeling. Heerenveen zag in hem het talent en erkende zijn talent. Op het moment dat hij in een moeilijke fase zat hebben diverse clubmensen zich om hem bekommerd. Ook qua voetbalontwikkeling is hij juist gezien zijn uiterst zwakke fysieke gestel getriggerd om hieraan te werken door hem op posities te zetten waar hij meer moest rennen en meer fysieke duels moest aangaan. Wat de club voor hem heeft betekend, erkent noch Hakim noch zijn broers. Dit terwijl alle anders voetballers die hier hun jeugd hebben doorgebracht de club als een warm bad hebben ervaren. Familie Ziyech legt namelijk de schuld altijd bij een ander aangezien alles moet verlopen zoals ze zelf willen. Zo was het bij Heerenveen, zo was het bij Twente en zo was het in het begin bij Ajax. Nu hij op handen wordt gedragen - omdat hij nu daar is waar hij moet zijn - voelt hij zich lekker. De jaren dat Heerenveen in hem heeft geïnvesteerd en hem flink door de modder heeft gehaald (om van hem een goede prof te maken) begrijpt hij (noch z'n broers) niet. Dat is erg jammer.
Wanneer hij zich dan continu negatief uitlaat over onze club, en totaal geen waardering en respect toont, is het niet vreemd dat hij elke keer wordt uitgefloten. Dit zou na 2x vast afgelopen zijn ware het niet dat Hakim elke wedstrijd op een irritante manier contact zoekt met NN en op die manier de confrontatie zoekt om een reactie uit te lokken. Dan is het niet vreemd dat mensen blijven fluiten.

Dit blijkt ook uit het artikel dat de LC publiceerde voorafgaand aan de wedstrijd met Ajax. Volgens Ziyech en co. zag Heerenveen het constant niet in hem zitten en kregen ze als allerlaatste een contract verlenging, terwijl er door meerdere mensen wordt aangegeven dat ze constant met hem bezig zijn geweest. Jouw verhaal bevestigt dat ook maar weer.
Afgelopen zaterdag was het gefluit zo goed als over, op een paar keer op het begin na. Juist op dat moment stookt zo'n Ziyech het dan weer op. Het is dat je er een stadionverbod voor krijgt, maar je zou toch graag zo'n iemand een schop onder z'n kont geven. Echt een zeer onsympathieke speler. Jammer, want hij kan wel aardig voetballen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax (0-4)

Berichtdoor Beetle » 24-10-2018 01:10

Het wordt weer tijd voor een minuut stilte. Ik kreeg bericht, en ik ben niet de enige, dat groot supporter en Schalke 04 vriend Klaus Wagner, "Der Blaue Klaus", is overleden.

Een levenlang Schalke lid. Geboren in 1937, een jaar waarin Schalke 04 kampioen van Duitsland werd en ook de Duitse beker won. Zijn vader was naar de finale wedstrijd voor het landskampioenschap in Berlijn toen hij geboren werd. Bij thuiskomst werd hij lid gemaakt van zijn club.

De liefde voor een Friezin bracht hem naar Holwerd en daarbij kwam ook de liefde voor die andere club in blauw en wit. Iedereen heeft hem wel eens gezien. Altijd gekleed in zijn Schalke 04 shirt, en voorheen ook met een sigaartje, zat hij op vak 4 bovenin te kijken naar de wedstrijden. En soms ook bij uitwedstrijden.



Klaus, ik zal je enorm missen.


GLÜCK AUF!!!!

Facebook pagina van sc-Heerenveen
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax (0-4)

Berichtdoor Trevorp » 24-10-2018 09:04

Beetle schreef:Het wordt weer tijd voor een minuut stilte.


Voor het eerst ontmoet tijdens een van de uitwedstrijden in Groningen. Deze supporter verdient een mooi laatste eerbetoon inderdaad! Heel erg jammer dat hij er niet meer is. :cry:
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: 20-10-2018 sc Heerenveen - Ajax (0-4)

Berichtdoor Beetle » 26-10-2018 15:19

Vandaag was de uitvaart.

Het was alsof het zo moest zijn, dat de allerlaatste wedstrijd die je bijwoont als Schalke fan eindigde in 0-4, dat de kilometerstand, als je arriveert bij het ziekenhuis ook eindigt op 04. De man heeft een vol leven gehad vol met hoogtepunten. Leven als levensgenieter, om jaloers op te worden.

In de tijd dat hem gegeven was bij de club is hij uitgegroeid tot een zeer geliefde supporter die menigeen een glimlach bezorgde als je hem zag. Een minuut stilte vind ik niet op zijn plaats, een minuut lawaai des te meer! Daarom roep ik op om in de vierde minuut van de volgende wedstrijd een daverend applaus te laten horen, keihard "Schalke!!" scanderen. En vooraf aan de wedstrijd de Schalke hymne is ook een goed idee. Ten slotte ook onze kleuren!
https://www.youtube.com/watch?v=hiLvS9E_TNE
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten