Jan Olde Riekerink

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor sinjoor » 29-07-2018 19:05

Ik hoop echt dat ik te negatief ben over JOR, en geef graag mijn ongelijk toe mocht H'veen straks leuk voetbal spelen, maar ik denk dat JOR al zijn krediet binnen de kortste keren kwijt is en het sjagrijn wederom zal toeslaan.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor BK2007 » 29-07-2018 19:54

sinjoor schreef:Ik hoop echt dat ik te negatief ben over JOR, en geef graag mijn ongelijk toe mocht H'veen straks leuk voetbal spelen, maar ik denk dat JOR al zijn krediet binnen de kortste keren kwijt is en het sjagrijn wederom zal toeslaan.



Maar goed. In jou glazen bol. Wat zie je dan een slechte coach, op voorhand. Of mag je ook eens wijzen naar de scouting of falend bestuur ? Altijd interessante discussie. Wij huren tegenwoordig Dolgaards en Lammersen, Ipv er zelf nog achteraan te gaan.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor HVNFL » 29-07-2018 20:33

BK2007 schreef:Maar goed. In jou glazen bol. Wat zie je dan een slechte coach, op voorhand. Of mag je ook eens wijzen naar de scouting of falend bestuur ? Altijd interessante discussie. Wij huren tegenwoordig Dolgaards en Lammersen, Ipv er zelf nog achteraan te gaan.


Dalgaard, zoals onze voormalige spits heet, is in 2014 gehaald, ons huidige bestuur is in 2016 aangetreden. Bovendien is hij niet gehuurd geweest. Lammers en niet Lammersen, is inderdaad gehuurd. Laten we als supporters echter eerst afwachten hoe hij gaat presteren. Wanneer hij het team beter laat spelen is dit ook financieel een goede keus geweest omdat het team dan meer waard wordt en een eventuele hogere plek in de eindstand opleverd.
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor BK2007 » 29-07-2018 20:43

Ah, nee ik bedoelde Odegaard. Ik bedoelde dus dat we tegenwoordig huren ipv kopen.
Met de type spelers de "Odegaards" en de type "Lammersens"

Is dus kritiek op huren ipv kopen. Dit bestuur en scouting is dus blijkbaar niet meer in staat goede spelers te kopen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Mackan68 » 29-07-2018 21:06

HVNFL schreef:
Dalgaard, zoals onze voormalige spits heet, is in 2014 gehaald, ons huidige bestuur is in 2016 aangetreden. Bovendien is hij niet gehuurd geweest. Lammers en niet Lammersen, is inderdaad gehuurd. Laten we als supporters echter eerst afwachten hoe hij gaat presteren. Wanneer hij het team beter laat spelen is dit ook financieel een goede keus geweest omdat het team dan meer waard wordt en een eventuele hogere plek in de eindstand opleverd.

Wanneer het team beter speelt (doe je dat als je 75% balbezit hebt, net als vorig seizoen?) maar moeilijk scoort en makkelijk goals tegen krijgt wordt een team niet meer waard. En het levert zeker niet per definitie een hogere eindklassering op. Het moet allemaal nog maar eens op z'n plek vallen en pas dan heb je kans op successen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor sinjoor » 29-07-2018 23:11

BK2007 schreef:

Maar goed. In jou glazen bol. Wat zie je dan een slechte coach, op voorhand. Of mag je ook eens wijzen naar de scouting of falend bestuur ? Altijd interessante discussie. Wij huren tegenwoordig Dolgaards en Lammersen, Ipv er zelf nog achteraan te gaan.


In mijn ogen is de grootste fout die H'veen al jaren maakt om -daar gaan we weer- door een te roze bril naar het verleden te kijken. H'veen heeft net zoals Ajax veel succes gehad met lichtvoetige, technisch vaardige Scandinavische middenvelders/aanvallers en scout daar nog steeds op. Daar is op zich niks mis mee, maar H'veen zou ook eens verder moeten kijken. Je wint namelijk geen oorlog met een elftal vol brave, Scandinavische ideale schoonzonen. Ajax heeft bij PSV gezien hoe moeilijk verslaanbaar je wordt met 2 of 3 Zuid Amerikaanse 'killers' in je elftal en heeft daarom Henk Veldmate van Groningen overgenomen. Veldmate beschikt over een enorm netwerk in Zuid-Amerika. In mijn overtuiging zou H'veen een stuk sterker worden als er wat 'grinta' in het elftal komt. Waarom heeft H'veen Veldmate overigens niet aangetrokken als TD?
Bij H'veen lijkt het haast vloeken in de kerk als je zegt: het gaat bovenal om de punten. Er heerst hier geen realisme. H'veen gaat geen 25 wedstrijden dominant, aanvallend voetbal spelen. H'veen gaat net zoals elk jaar een paar fantastische wedstrijden spelen, een handjevol is leuk, een handjevol aanvaardbaar en de rest (een wedstrijd of 15) is voetballend gewoon dramatisch. En met het type speler waar H'veen op scout ga je daar de meeste wedstrijden van verliezen.

Uiteindelijk begint het allemaal bij resultaat. Winst is als doping, het geeft vertrouwen, motivatie en een goede sfeer. En het geeft JOR geloofwaardigheid. Je kunt als trainer namelijk nog zo overtuigd zijn van je gelijk, als dat niet met punten ondersteund wordt zal de geloofwaardigheid met de nederlaag minder worden.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Wizard » 30-07-2018 08:08

sinjoor schreef:Je wint namelijk geen oorlog met een elftal vol brave, Scandinavische ideale schoonzonen.In mijn overtuiging zou H'veen een stuk sterker worden als er wat 'grinta' in het elftal komt. En met het type speler waar H'veen op scout ga je daar de meeste wedstrijden van verliezen.

Dit is wel ontzettend makkelijk he Sinjoor. We hebben onze Petter gehad (Zweed) en Grindheim (Noor) en zo zijn er nog wel meer killers uit Scandinavië te benoemen die hier hebben gevoetbald. Ook Thorsby is een ijzervreter. Daarnaast hebben we met Bulthuis iemand in de verdediging die ook genoeg 'grinta' heeft. In elk land lopen genoeg ijzervreters rond. Veldmate is puur aangetrokken door Ajax aangezien het netwerk van Ajax in Zuid-Amerika niet erg sterk is (bijv. t.o.v. PSV) en in dat werelddeel natuurlijk veel leuke voetballers rondlopen.

sinjoor schreef:Uiteindelijk begint het allemaal bij resultaat. Winst is als doping, het geeft vertrouwen, motivatie en een goede sfeer. En het geeft JOR geloofwaardigheid. Je kunt als trainer namelijk nog zo overtuigd zijn van je gelijk, als dat niet met punten ondersteund wordt zal de geloofwaardigheid met de nederlaag minder worden.

Roerend mee eens. Er is alleen geen samenhang op het middenveld. Schaars is de motor en wanneer hij wegvalt, is er geen middenvelder in ons elftal die die rol overneemt. En daarmee bedoel ik puur de positionele bezetting. Een voorbeeld: Jongens als Yuki doen hakjes op het middenveld, terwijl er op dat moment geen middenvelder achter hem staat. Vervolgens worden we overlopen in de omschakeling.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor sinjoor » 31-07-2018 22:00

[quote="Wizard"]
Dit is wel ontzettend makkelijk he Sinjoor. We hebben onze Petter gehad (Zweed) en Grindheim (Noor) en zo zijn er nog wel meer killers uit Scandinavië te benoemen die hier hebben gevoetbald. Ook Thorsby is een ijzervreter. Daarnaast hebben we met Bulthuis iemand in de verdediging die ook genoeg 'grinta' heeft. In elk land lopen genoeg ijzervreters rond. Veldmate is puur aangetrokken door Ajax aangezien het netwerk van Ajax in Zuid-Amerika niet erg sterk is (bijv. t.o.v. PSV) en in dat werelddeel natuurlijk veel leuke voetballers rondlopen.

Het is wel ff geleden dat Hansson en Grindheim hier speelden hé. En je ziet -net zoals bij ons- dat door de welvaart en het opkomend feminisme echte Vikingen in een land als Zweden hebben plaats gemaakt voor softies. Daarnaast zijn spelers in de eredivisie vaak al vertrokken naar het buitenland zodra het kerels worden. De Engelse 2e divisie is financieel vaak nog aantrekkelijker dan spelen bij H'veen. Vroeger kwamen spelers uit landen waar-je-nog-niet-dood-gevonden-wil-worden graag naar de eredivisie, tegenwoordig is het andersom.

Henk veldmate is door Ajax idd aangesteld vanwege diens netwerk in Zuid Amerika en ik denk dat het een gemiste kans voor ons was om niet aan Veldmate als TM te denken. Ted van Leeuwen zou in mijn ogen ook een uitstekende kandidaat zijn geweest. Beiden zijn gepokt en gemazeld in de voetballerij, beschikken over een enorm netwerk. Veldmate zou hier qua persoonlijkheid ook uitstekend passen. En Van Leeuwen heeft uitstekende contacten bij Chelsea. Hamstra heeft daarentegen nauwelijks een eigen netwerk en dat zie je ook aan de spelers.

Nogmaals, ik hoop dat ik het fout zie en JOR het hier prima gaat doen. Maar ik vrees dat hij het heel moeilijk gaat krijgen. Ik heb ook niet het idee dat JOR een motiverende persoonlijkheid is om voor de groep te staan. Eigenlijk hetzelfde liedje als bij Dwight Lodeweges. Beiden niet geheel toevallig voornamelijk werkzaam geweest als assistent.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Goran Popov » 17-09-2018 11:10

Als trainer is het zaak om zo goed mogelijk te presteren met de middelen die je hebt. De ene trainer wordt beter geacht dan de andere, en wordt om bepaalde redenen verkozen boven andere trainers. Zo ook Jan Olde Riekerink.

Hij wisselt beter dan Streppel, maar verder lijkt het weer een eenheidsworst te zijn. Bijna alle trainers doen precies hetzelfde als hun voorgangers. In ieder geval qua wie ze waar opstellen. Het loopt echt van geen meter, maar toch zien we nauwelijks verandering. Misschien een keer 1 wijziging, maar dat is het dan wel.

Waar zijn de trainers met échte durf? Met een eigen kijk op het spelletje? Die een andere formatie gaan spelen of een speler ergens anders neerzetten?

De pijnpunten zijn duidelijk: er mist snelheid en opbouwend vermogen achterin, net zoals er durf / lef mist op het middenveld waardoor de aanval niet bereikt wordt. Ik zou als JOR zijnde Sam Lammers op de nummer 10 posteren. Dit is verreweg de meest getalenteerde speler in de selectie dit jaar. Op dit moment komt hij gewoon véél te weinig aan de bal en dat is dood- en doodzonde. Met zijn balvastheid, vermogen om weg te draaien en te dribbelen / creëren zou hij het wel eens heel goed kunnen doen daar. Daarnaast is hij ook kopsterk en kunnen de doeltrappen naar hem.

Wijziging nummer twee zou zijn Jordy Bruijn een plek op het middenveld te geven. Is fel, voetballend goed en zou de man kunnen zijn om Lammers of de andere aanvallers in te spelen.

Hornkamp krijgt een plaatje in de spits als eindstation. Is niet de langste of behendigste, maar is een echte spits en heeft iets ondeugends. Dit betekent dat ook Van Bergen bij mij een basisplaats zou krijgen op de rechterkant. Is een echte klassieke rechtsbuiten met veel snelheid en volgens mij een prima voorzet. Sam Lammers kan in de 16 aansluiten bij Hornkamp wanneer Van Bergen buitenom gaat.

Daarnaast zou ik Bulthuis slachtofferen aangezien die te langzaam en niet genoeg is. Pierie linksback voor zijn voetballende vermogen (het liefst een type zoals Cavlan was). Kongolo proberen naast Hoegh. Kongolo is atletisch en redelijk snel, en heeft daarnaast veel duelkracht. Daarnaast kan hij ook beter voetballen dan een Bulthuis. Floranus rechtsback.

Het huidige strijdplan vind ik niet 'modern' genoeg. De wijzigingen die ik voorstel zijn wellicht wat veel van de ene op de andere wedstrijd en sommigen hier zullen mij een dromer of Football Manager figuur noemen. Maar de realiteit is dat ons voetbal al jaren voorspelbaar is en veel slechter dan dit kan het niet. De technische staf moet eens ballen tonen. Weg met de heilige huisjes.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Neymar » 17-09-2018 13:41

Goran Popov schreef: Ik zou als JOR zijnde Sam Lammers op de nummer 10 posteren.

Hornkamp krijgt een plaatje in de spits als eindstation.


Ik zou dit inderdaad wel eens willen zien. Het loopt nu toch voor geen meter, dus je kan het altijd proberen. Veel minder zal het niet worden. Lammers kan iig goed voetballen.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 23-09-2018 08:46

Ondanks dat de beste man een gros van een blunder vorige week heeft gemaakt met het opstellen van Vlap als rechtsbuiten valt me op dat we hier wel een trainer hebben die kan wisselen t.o.v. Streppel.

Wat verder in zijn nadeel spreekt is dat hij 13 in het dozijn middenvelders tot zijn beschikking heeft en dus geen creativiteit op de nummer 10 positie heeft.. Rienstra is dit ook niet, maar ik vond hem wel verdienstelijk spelen op de positie van 6/8 de 2e helft!
Ik hou me hart vast de komende weken, want hoe het team verdedigd bij die 3-1 van Messaoud wat notabene een ingooi is is echt schandalig!
wie moest Messaoud dekken? Rienstra?
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor sinjoor » 23-09-2018 10:15

Ik denk dat het wisselbeleid van een trainer voor een heel groot deel bestaat uit geluk en de kwaliteit vd bank. Achteraf is het ook makkelijk oordelen of een ingebrachte wissel goed uitpakte.


Als ik JOR na afloop vd wedstrijden de NOS en FOX te woord zie staan, zie ik vooral een trainer die verscheurd wordt door twijfel en onmacht. Ik vind hem ook een verwilderde indruk maken.

JOR zal best kennis hebben van het trainersvak, maar het is gewoon geen inspirerende persoonlijkheid of motivator. Hetzelfde geldt voor Lodeweges. Of Danny Blind. Danny Blind schijnt een duizelingwekkende feitenkennis van het spelletje te hebben. Maar het zijn alledrie geen hoofdtrainers, maar assistenten.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor BK2007 » 23-09-2018 10:40

sinjoor schreef:Ik denk dat het wisselbeleid van een trainer voor een heel groot deel bestaat uit geluk en de kwaliteit vd bank. Achteraf is het ook makkelijk oordelen of een ingebrachte wissel goed uitpakte.


Als ik JOR na afloop vd wedstrijden de NOS en FOX te woord zie staan, zie ik vooral een trainer die verscheurd wordt door twijfel en onmacht. Ik vind hem ook een verwilderde indruk maken.

JOR zal best kennis hebben van het trainersvak, maar het is gewoon geen inspirerende persoonlijkheid of motivator. Hetzelfde geldt voor Lodeweges. Of Danny Blind. Danny Blind schijnt een duizelingwekkende feitenkennis van het spelletje te hebben. Maar het zijn alledrie geen hoofdtrainers, maar assistenten.


Tot zover de huis tuin en keuken psycholoog :lol:

JOR heeft goed ingegrepen in de rust en het pakte goed uit. Hier op het forum wordt er al langer kritiek uitgeoefend en JOR deed eigenlijk precies wat hier al een tijdje wordt gezegd. Ik denk dat JOR dus van hogerhand wel degelijk de opdracht heeft gehad om vooral Yuki en Zeneli in de etalage te zetten. Maar dat pakt tot nu toe slecht uit. Ik ben benieuwd welke lijn JOR de komende wedstrijden uitzet.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Ebiede » 23-09-2018 16:19

Ik vind dat JOR helemaal niets kwalijk is te nemen, Hamstra en in mindere mate Eisinga zadelen hem op met een selectie die totaal uit balans is maar aan de andere kant verwachten ze wel dat er aantrekkelijk voetbal met deze selectie wordt gespeeld.

Met deze selectie lukt niemand dat.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor sinjoor » 23-09-2018 18:11

BK2007 schreef:
Tot zover de huis tuin en keuken psycholoog :lol:

JOR heeft goed ingegrepen in de rust en het pakte goed uit. Hier op het forum wordt er al langer kritiek uitgeoefend en JOR deed eigenlijk precies wat hier al een tijdje wordt gezegd. Ik denk dat JOR dus van hogerhand wel degelijk de opdracht heeft gehad om vooral Yuki en Zeneli in de etalage te zetten. Maar dat pakt tot nu toe slecht uit. Ik ben benieuwd welke lijn JOR de komende wedstrijden uitzet.


Kennelijk zijn er in het voetbal dan veel huis, tuin en keukenpsycholgen, want geen enkele eredivisieclub heeft ooit aan JOR gedacht als hoofdtrainer. Dat H'veen hem heeft gehaald is tekenend voor het gebrek aan netwerk, visie of voetbalverstand bij de leiding.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Trevorp » 23-09-2018 19:06

sinjoor schreef:Ik denk dat het wisselbeleid van een trainer voor een heel groot deel bestaat uit geluk en de kwaliteit vd bank. Achteraf is het ook makkelijk oordelen of een ingebrachte wissel goed uitpakte.

Als ik JOR na afloop vd wedstrijden de NOS en FOX te woord zie staan, zie ik vooral een trainer die verscheurd wordt door twijfel en onmacht. Ik vind hem ook een verwilderde indruk maken.

JOR zal best kennis hebben van het trainersvak, maar het is gewoon geen inspirerende persoonlijkheid of motivator. Hetzelfde geldt voor Lodeweges. Of Danny Blind. Danny Blind schijnt een duizelingwekkende feitenkennis van het spelletje te hebben. Maar het zijn alledrie geen hoofdtrainers, maar assistenten.


Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Wisselbeleid heeft alleen niet zozeer met geluk te maken, hoe het beleid uiteindelijk uitpakt natuurlijk grotendeels wel. Zijn wissels komen wel logischer over dan die van Streppel. Bij Streppel had ik constant het gevoel alsof er andere zaken speelden dan voetbal-tactische.

Verder kan ik niet goed beoordelen hoe hij zijn spelers tracht te motiveren, maar een charismatische man is het zeker niet.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Crash » 23-09-2018 19:52

Ach. Misschien kan JOR er net als Streppel wel geen reet van, dat moet allemaal nog maar blijken, maar uiteindelijk is het Hamstra die al heeft aangetoond dat hij het in ieder geval níet in de vingers heeft.
Geen schande. Maar het wordt een duur grapje hem niet te vervangen volgend seizoen. Niet alleen in de selectie dient er door te worden geselecteerd; dit dient in de gehele club te gebeuren. Hamstra lijkt me de eerste die vervanging verdient. Netjes zelf afgedwongen ook overigens.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Lipton » 23-09-2018 19:55

Het is altijd lekker gemakkelijk om alles te schuiven op de trainer.
Als ik kijk naar vorig jaar dan is de intentie een stuk positiever dan vorig seizoen. Jan is ook gewoon eerlijk als het mislukt en geeft inhoud aan zijn uitspraken.
Streppel had altijd geweldige dingen gezien en zag elke week een prachtige wedstrijd terwijl het niet om aan te gluren was.
Jan gaf na Exelsior ook aan: we hebben op dingen getraind en dat kwam er helaas niet uit. Gewoon eerlijk en oprecht.

Toch zie ik aan de bal wel een ploeg die aan het groeien is.
Hierboven lees ik dat Jan geen motivator is, maar daar twijfel ik wel aan. Volgens mij is hij juist iemand die sociaal goed met de groep is. De ploeg is ook steeds redelijk veerkrachtig dus dat is alleen maar positief.

Het materiaal waar deze man mee mag werken is gewoon middelmatig, en dat vergeten veel mensen volgens mij.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-09-2018 20:03

Positief: We scoren redelijk veel uit standaardsituaties en we krijgen weinig tot geen tegengoals uit standaardsituaties vergeleken vorig jaar

Dat we weinig tegengoals krijgen uit standaardsituaties is dan juist weer zorgelijk houdt dus in dat we ze op een andere manier tegen krijgen. De tegengoals vallen uit voorzetten, individuele acties of persoonlijke fouten. Persoonlijke fouten kan gebeuren, maar de rest moet te trainen zijn. Wanneer wel en wanneer niet druk zetten, de linies veel te ver uit elkaar, via videobeelden kan je de sterke punten wel zien van de tegenstander

Nog genoeg te verbeteren en het blijft gewoon nog 28 punten sprokkelen. Hamstra bedankt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor hhage » 23-09-2018 20:17

sinjoor schreef:
Kennelijk zijn er in het voetbal dan veel huis, tuin en keukenpsycholgen, want geen enkele eredivisieclub heeft ooit aan JOR gedacht als hoofdtrainer. Dat H'veen hem heeft gehaald is tekenend voor het gebrek aan netwerk, visie of voetbalverstand bij de leiding.

De rest van de eredivisieclubs hebben gedacht aan de nieuwe trainers van Groningen Excelsior Vitesse e.d
Gvd hier kan ik zo boos om worden iets zoeken om te zeuren,ga lekker op de bank zitten en op de tv naar Barca kijken...
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor hhage » 23-09-2018 20:27

Crash schreef:Ach. Misschien kan JOR er net als Streppel wel geen reet van, dat moet allemaal nog maar blijken, maar uiteindelijk is het Hamstra die al heeft aangetoond dat hij het in ieder geval níet in de vingers heeft.
Geen schande. Maar het wordt een duur grapje hem niet te vervangen volgend seizoen. Niet alleen in de selectie dient er door te worden geselecteerd; dit dient in de gehele club te gebeuren. Hamstra lijkt me de eerste die vervanging verdient. Netjes zelf afgedwongen ook overigens.


Ik vind het beleid van Hamstra wel logisch als er een speler weggaat daar een vervanger voor halen.
Het beleid van Yme kuiper was zoveel mogelijk spelers ophalen,kosten nog moeite gespaard.en 10 jaar geleden hoorde ik niet zoveel kritiek
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Mackan68 » 24-09-2018 16:53

hhage schreef:Ik vind het beleid van Hamstra wel logisch als er een speler weggaat daar een vervanger voor halen.
Het beleid van Yme kuiper was zoveel mogelijk spelers ophalen,kosten nog moeite gespaard.en 10 jaar geleden hoorde ik niet zoveel kritiek

Ja hèhè. Toen speelden we onder Verbeek ieder jaar Europees. Daarna kwam Sollied en die won de beker. Toen die er met heel veel dure spelers in de competitie niets van bakte is het pas allemaal in elkaar gekakt. Maar toen was Yme al geloosd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor sinjoor » 25-09-2018 00:20

Lipton schreef:Het is altijd lekker gemakkelijk om alles te schuiven op de trainer.
Als ik kijk naar vorig jaar dan is de intentie een stuk positiever dan vorig seizoen. Jan is ook gewoon eerlijk als het mislukt en geeft inhoud aan zijn uitspraken.
Streppel had altijd geweldige dingen gezien en zag elke week een prachtige wedstrijd terwijl het niet om aan te gluren was.
Jan gaf na Exelsior ook aan: we hebben op dingen getraind en dat kwam er helaas niet uit. Gewoon eerlijk en oprecht.

Toch zie ik aan de bal wel een ploeg die aan het groeien is.
Hierboven lees ik dat Jan geen motivator is, maar daar twijfel ik wel aan. Volgens mij is hij juist iemand die sociaal goed met de groep is. De ploeg is ook steeds redelijk veerkrachtig dus dat is alleen maar positief.

Het materiaal waar deze man mee mag werken is gewoon middelmatig, en dat vergeten veel mensen volgens mij.


Wacht maar tot we 10 wedstrijden verder zijn en de kritiek en druk toeneemt. Ook JOR zal de nadruk dan gaan leggen op zaken die wel goed gaan, wat ik overigens ook niet onlogisch vindt.

Als JOR zo'n motivator is, waarom beginnen we dan steevast als een stel makke schapen, en lijken we de schroom pas van ons af te kunnen gooien als we op achterstand staan.

Toen ik enkele maanden geleden overigens het beleid vd club in twijfel trok kreeg ik van meerdere kanten te horen dat Eisenga/Hamstra goed bezig waren.Ik werd gewezen op het nieuwe beleidsplan, waar volgens een aantal leden een goed idee achter zat. Ik zei het toen en zeg het nu: sodeflikker die beleidsplannen de deur uit, want elk beleid valt of staat met de prestaties op 't veld.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Rick » 29-09-2018 21:31

Wat een matige wissels vandaag zeg!!! Hoe kun je in vredesnaam nou van Amersfoort erin brengen? In de 2de helft geen 1 kans gecreëerd.

Zowel Floranus als Woudenberg in de 2de helft heel erg matig. Ook Hoegh die slecht rugdekking geeft! Rienstra als 6 prima met Thorsby als 8 en Vlap scoord. Zeneli was redelijk, Lammers in de eerste helft goed aanspeelbaar en Kobayashi vulde het goed in, maar wil ik gewoon niet als rechtsbuiten zien. Het ergste vandaag? Een trainer die niet laat zien te willen winnen van ADO!

Dat je tegen Feyenoord, Ajax, Vitesse, PSV en AZ thuis niet hoog druk moet zetten dat snapt iedereen. Maar tegen ADO??
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor sinjoor » 29-09-2018 21:52

Jongens, jullie lopen toch net als mij al lang genoeg mee om vooraf te kunnen voorspellen hoe het zal gaan?

Als we het hier over goede of slechte wissels hebben, dan is dat toch voornamelijk op basis van hoe het heeft uitgepakt?
Er is geen enkele trainer ter wereld waarvan we zeggen: Goh, die trainer brengt bijna altijd de juiste wissel. Ook niet in de absolute top. Wisselen is gokken, forceren.

Vandaag begon JOR over de aanknopingspunten die hij had gezien, terwijl de zorgen en machteloosheid van zijn gezicht afstralen. Die man is geen hoofdtrainer, hooguit een assistent die een hoofdtrainer op bepaalde punten aanvult.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor sinjoor » 29-09-2018 21:55

JOR vond de sjagrijnige gezichten na afloop een 'goed teken, want dan zijn ze in ieder geval niet blij met een gelijkspel.' Rest my case.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Superfries1994 » 29-09-2018 22:44

sinjoor schreef:Jongens, jullie lopen toch net als mij al lang genoeg mee om vooraf te kunnen voorspellen hoe het zal gaan?

Als we het hier over goede of slechte wissels hebben, dan is dat toch voornamelijk op basis van hoe het heeft uitgepakt?
Er is geen enkele trainer ter wereld waarvan we zeggen: Goh, die trainer brengt bijna altijd de juiste wissel. Ook niet in de absolute top. Wisselen is gokken, forceren.

Vandaag begon JOR over de aanknopingspunten die hij had gezien, terwijl de zorgen en machteloosheid van zijn gezicht afstralen. Die man is geen hoofdtrainer, hooguit een assistent die een hoofdtrainer op bepaalde punten aanvult.

Dan vind ik Van Amersfoort wel een slechte gok. Bruijn viel vorige week ook weer goed in, waar Van Amersfoort nog mocht vertrekken deze zomer. Dat zijn dan toch vreemde keuzes? Net als het aantrekken van Van Bergen als vierde vleugelspeler, en dan er weer een middenvelder neerzetten. Zit geen enkele lijn in zowel het beleid als het spel dit jaar en eigenlijk is dat vorig jaar al begonnen. Heel erg matig werk.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor wilbot » 30-09-2018 10:42

wel even inlezen op de wissels.
Vlap was niet fris meer , zelf gevraagd om een wissel
Zenelli prive omstandigheden, was volgens mij ook op en neer geweest naar zweden.
Wie je er dan inbrengt kan een punt van discussie zijn.
wilbot
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 14-01-2016 19:13

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Surhuisterveen » 30-09-2018 10:52

Wegwezen met deze man! Weer een middenvelder op de vleugel. Het is niet om aan te zien.
Op deze manier wordt Lammers nooit vanaf de zijkant bediend.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Superfries1994 » 30-09-2018 11:23

wilbot schreef:wel even inlezen op de wissels.
Vlap was niet fris meer , zelf gevraagd om een wissel
Zenelli prive omstandigheden, was volgens mij ook op en neer geweest naar zweden.
Wie je er dan inbrengt kan een punt van discussie zijn.

Je had dan ook Zeneli op de bank kunnen zetten. Je hebt nog drie andere mogelijkheden daar die staan te popelen om in ons shirt te spelen. Geef die dan eens de kans, in plaats van de jongens die al tig keer hebben aangegeven dat ze klaar zijn voor een stap hogerop, maar tot nu toe bar weinig laten zien. Hoe Vlap en Zeneli van het veld gingen, dat vond ik al helemaal erg. Maak toch een beetje tempo als je nog wil winnen. Er is door Eisenga al na Heracles aangegeven dat er 'geen excuses meer zijn', er moest gewonnen worden. Dat blijkt echter uit niets.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten