Michel Vlap

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Smitte » 26-08-2018 23:33

Ik vind hem ook veel te licht...
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Rick » 27-08-2018 07:48

Ja wat is te licht? Ik vind Mihaijlovic na 3 wedstrijden te licht omdat er geen dreiging vanuit gaat, is te traag, fysiek te licht en weet nauwelijks iets te creëren. Geloof wel dat er nog rek in zit.

Ook Lammers weet nog niet te overtuigen, maar die staat op een positie waarin hij juist enorm afhankelijk is van anderen en amper bruikbare ballen krijgt.

Van Vlap weet je dat hij best technisch is, alleen zijn handelingssnelheid op de 10 is nog te traag om ook echt iets te creëren. Hij maakt er zeker 10 als hij het hele seizoen op 10 staat, maar is het wel een middenvelder? Hij is net wat te traag voor een buitenspeler, verdedigend te kwetsbaar (qua organisatie) voor een centrale middenvelder en als aanvallende middenvelder komt hij dus nu nog handelingssnelheid te kort. Hij is echter wel vaak de gevaarlijkste man, zeker in de 16 staat hij vaak op de juiste plaats en met zijn 1.90 toch geen kleine jongen. Heeft verder ook een prima schot. Als je dat zo analyseerd is het misschien meer een 9 of 2de spits dan een middenvelder of buitenspeler. Qua lengte, techniek en scorend vermogen voldoet hij prima aan de basis vereisten. Een 4-4-2 systeem is ook beter met deze selectie om druk te zetten.


————Vlap——Lammers———
——————Kobayashi——————
Zeneli—————————Rienstra
——-————Thorsby————

Pieri—Bulthuis—-Hoegh—AANKOOP
————————Hahn————-
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Fladian » 27-08-2018 11:28

Thorsby in de punt naar achteren? Thorsby is juist de enige aan onze kant die echt doelpunten maakt en gevaarlijk is. Niet dat het geen pijn doet om het toe te geven, maar op het moment is Thorsby onze belangrijkste (veld)speler.

Maar wat betreft Vlap is het wel lastig... heeft hij in de jeugd ook nooit andere posities bekleed dan de 10?
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Mackan68 » 27-08-2018 16:23

Rick schreef:
————Vlap——Lammers———
——————Kobayashi——————
Zeneli—————————Rienstra
——-————Thorsby————

Pieri—Bulthuis—-Hoegh—AANKOOP
————————Hahn————-


Hahn.
Woudenberg, Hoegh, Bulthuis, Pierie.
Bruijn, Rienstra, Kongolo, Thorsby.
Vlap, Lammers.

Zo speel je met een versterkt middenveld waar fysiek, pit, loopvermogen, doelgerichtheid en creativiteit in zit.
Laat Vlap maar lekker samen met Lammers de ruimte opzoeken. En laat de buitenste middenvelders het veld breed houden. Hetzij door zelf langs de zijlijn de achterlijn te halen, hetzij door de backs dat te laten doen, maar dan wel goed hun positie overnemend. Het is nu allemaal weer veel te druk in het doelgebied van de tegenstander met Mihajlovic en Zeneli.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Michel Vlap

Berichtdoor pes5 » 16-09-2018 16:36

Gewoon heel erg matig en nog te licht.

Kan geen bal afschermen, heeft ruzie met de bal en veel foute passes. Als je let op zijn aannames, dan schrik je.

Het helpt ook niet dat hij op 7 speelt, maar op 10 voldeed hij ook niet.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Wizard » 29-10-2018 11:02

Ontwikkelt zich uitstekend en lijkt zijn draai in het elftal steeds beter te vinden.
2 zeer knappe goals. Technisch prima en weet zijn hoofd koel te houden in de drukte. Ik hoop dat hij deze lijn kan doortrekken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Michel Vlap

Berichtdoor pes5 » 29-10-2018 16:38

Vlap lijkt te profiteren van de ruimtes die hij krijgt doordat Lammers soms meer naar rechts uitwijkt. Heeft een goed gevoel voor positie en is bijzonder kalm voor het doel.

Daarnaast een heel positieve uitstraling en een eigen jongen.

Ik vind wel dat hij nog veel sterker moet worden en zijn balaanname en passing moeten absoluut verbeteren, maar laat hem daar de komende twee jaar maar mooi hier aan werken en dan een mooie stap maken.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-10-2018 20:43

Heeft Ajax al interesse getoond :twisted: :twisted:
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Jazz » 08-12-2018 19:43

Het lijkt me nu wel duidelijk dat Vlap in de basis hoort.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Wizard » 14-12-2018 08:50

15 wedstrijden: 7 goals en 3 assists. Dat zijn mijns inziens prima statistieken voor een '10'. Hebben we eindelijk die scorende 10 waar we al seizoenen lang over discussiëren op dit forum. Een verbeterpunt is nog wel dat hij als '10' wat meer assists op zijn naam kan zetten. Aan de andere kant, wanneer je in 15 wedstrijden bij 10 goals bent betrokken als '10', doe je het toch heel erg goed als 21-jarige.
Vlap ontwikkelt zich dan ook uitstekend dit seizoen. Laten we hopen dat hij deze ontwikkeling doorzet en daarmee nog bepalender wordt voor dit team.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Superfries1994 » 14-12-2018 11:40

Wizard schreef:15 wedstrijden: 7 goals en 3 assists. Dat zijn mijns inziens prima statistieken voor een '10'. Hebben we eindelijk die scorende 10 waar we al seizoenen lang over discussiëren op dit forum. Een verbeterpunt is nog wel dat hij als '10' wat meer assists op zijn naam kan zetten. Aan de andere kant, wanneer je in 15 wedstrijden bij 10 goals bent betrokken als '10', doe je het toch heel erg goed als 21-jarige.
Vlap ontwikkelt zich dan ook uitstekend dit seizoen. Laten we hopen dat hij deze ontwikkeling doorzet en daarmee nog bepalender wordt voor dit team.

Het zijn inderdaad keurige cijfers. Vlap is inmiddels een zekerheidje geworden. Sowieso hebben aan goals ook niet te klagen dit seizoen, want ook Thorsby heeft er al een aantal gemaakt natuurlijk. Ik vind wel dat, ondanks deze vele goals en assists, dat hij nog wel even hier zou moeten blijven. Ajax/PSV/Feyenoord zie ik hem niet snel heen gaan, ondanks dat hij aan het eind van het seizoen misschien wel op 15 goals uit kan komen als hij zo doorgaat.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Superfries1996 » 03-02-2019 14:53

Vrij onderbelichte speler op dit forum. Raar. Zelf opgeleide 'tien' die halverwege het seizoen al 10 goals en 3 assists achter zijn naam heeft staan en hij is pas 21! Met Vlap hebben we goud in handen. Kan goed voetballen, scorend vermogen, goed karakter en een lang contract. Ik vind het een topper (in spe).
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Knipecity » 05-02-2019 20:43

Superfries1996 schreef:Vrij onderbelichte speler op dit forum. Raar. Zelf opgeleide 'tien' die halverwege het seizoen al 10 goals en 3 assists achter zijn naam heeft staan en hij is pas 21! Met Vlap hebben we goud in handen. Kan goed voetballen, scorend vermogen, goed karakter en een lang contract. Ik vind het een topper (in spe).

9 goals. Of reken je bekergoals tegen amateurs ook al mee?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Superfries1994 » 10-02-2019 13:12

Vlap is zeer effectief en pikt veel goaltjes mee, maar zijn spel buiten de goals houdt niet echt over. Gister speelde hij ook weer vrij onopvallend. Vorige week maakte hij een geweldige goal, maar verder zie je hem weinig en af en toe verkeerde beslissingen maken. Gister kon hij Lammers vrij voor de keeper zetten de tweede helft, zag hij het niet of wilde hij hem niet geven? Als het het eerste is, dan is dat wel zorgwekkend. Wat meer rust bij de kans in de eerste helft had ook een goal kunnen betekenen als hij hem afgeeft op Lammers.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Michel Vlap

Berichtdoor paparazzi » 16-02-2019 14:21

Superfries1994 schreef:Vlap is zeer effectief en pikt veel goaltjes mee, maar zijn spel buiten de goals houdt niet echt over. Gister speelde hij ook weer vrij onopvallend. Vorige week maakte hij een geweldige goal, maar verder zie je hem weinig en af en toe verkeerde beslissingen maken. Gister kon hij Lammers vrij voor de keeper zetten de tweede helft, zag hij het niet of wilde hij hem niet geven? Als het het eerste is, dan is dat wel zorgwekkend. Wat meer rust bij de kans in de eerste helft had ook een goal kunnen betekenen als hij hem afgeeft op Lammers.


Goeie analyse!
Vlap heeft het wel in zich maar is soms nog wat te druistig (wat natuurlijk zijn leeftijd ook met zich meebrengt)
Iets meer rust met de bal voor het overzicht en hij kan een hele goeie worden.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Michel Vlap

Berichtdoor HUNTELAAR » 02-03-2019 19:25

Michel vlap vlap vlap, Michel vlap vlap vlap, Michel vlap vlap vlap.. superfries!
(Op de sulejmani song)

Is dat wat?
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Superfries1994 » 04-03-2019 03:49

Ik vond Vlap vandaag al veel meer als aangever in plaats van tweede spits spelen, en dat deed hij ook nog eens uitstekend. En de goal was natuurlijk bijzonder fraai. Belangrijk dat hij dat goede meevoetballende gedeelte van vandaag blijft voortzetten.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Wizard » 04-03-2019 12:10

Superfries1994 schreef:Ik vond Vlap vandaag al veel meer als aangever in plaats van tweede spits spelen, en dat deed hij ook nog eens uitstekend. En de goal was natuurlijk bijzonder fraai. Belangrijk dat hij dat goede meevoetballende gedeelte van vandaag blijft voortzetten.

In principe speelt Vlap altijd als aangever. Echter zoals van elke goede '10' wordt verwacht, gaat hij erover heen wanneer de spits een gat/ruimte trekt. In die zin vind ik dat Vlap uitstekende loopacties heeft en de ruimtes ook goed ziet (in aanvallende zin). Nu zag je dat wij vooral in de eerste helft veel op balbezit speelden en dan lost hij dat vaak combinerend goed op. In de omschakeling/counter ontstaan er veel meer ruimtes en op zo'n moment kan Vlap ook voor de individuele actie kiezen. Vlap heeft normaal gesproken ook weinig kansen nodig om een goal te maken.
In mijn ogen is dit een enorm talent en wordt hij alleen maar beter. Wanneer hij nog sterker wordt in de combinatie en verdedigend in de omschakeling, kan hij wel eens een hele leuke ontwikkeling gaan maken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Michel Vlap

Berichtdoor FeanfanSpursfan » 04-03-2019 16:22

HUNTELAAR schreef:Michel vlap vlap vlap, Michel vlap vlap vlap, Michel vlap vlap vlap.. superfries!
(Op de sulejmani song)

Is dat wat?

Ik vind "He's one of our own, he's one of our own, Michel Vlap, he's one of our own" dat ik op twitter tegenkwam een goeie. Zoals ook bij een aantal Engelse clubs wordt gezongen, bijvoorbeeld voor Harry Kane by spurs. Ik vind overigens een Engelse versie mooier dan een Nederlandse of Friese vertaling. Dit is ook een keer een andere chant dan we al hadden.
FeanfanSpursfan
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 06-03-2016 15:42

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Frisian Viking » 04-03-2019 16:31

Engels... Kan me nog heugen dat de Middlesbrough-fans stomverbaasd waren dat we in het Engels zongen voor Afonso Alves. Geen land in de wereld waar er zoveel in een andere taal gezongen wordt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Michel Vlap

Berichtdoor FeanfanSpursfan » 04-03-2019 18:10

Frisian Viking schreef:Engels... Kan me nog heugen dat de Middlesbrough-fans stomverbaasd waren dat we in het Engels zongen voor Afonso Alves. Geen land in de wereld waar er zoveel in een andere taal gezongen wordt.

Vind "Hij is een van ons zelf" of "Hy is ien of us self" gewoon zo knullig klinken, maar ik zou met deze ook gewoon meedoen hoor.
FeanfanSpursfan
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 06-03-2016 15:42

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Wizard » 05-03-2019 10:09

FeanfanSpursfan schreef:Vind "Hij is een van ons zelf" of "Hy is ien of us self" gewoon zo knullig klinken, maar ik zou met deze ook gewoon meedoen hoor.

De Friese taal is de bakermat van het Engels. Juist een chant in het Fries zou gruwelijk zijn. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening. Nederlands zingt en rijmt niet, omdat het veel minder klinkers heeft dan het Fries.
Enfin, ik kan me voorstellen dat het een Engelse chant wordt aangezien dat veel makkelijker wordt opgepakt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-03-2019 12:31

Niet verwacht dat deze jongen zo goed was en belangrijk voor de ploeg zou zijn. Weet ook niet of hij ook zo rendabel zou zijn als Reza of Veerman in de spits had gestaan, maar Lammers en Vlap is een gouden koppel
Nu zal Vlap ongetwijfeld in de kijker (PSV wordt genoemd) Het zou ontzettend jammer zijn als hij weggaat, maar het is ook vaak de kunst om een speler op het perfecte moment te verkopen. Denk wel wat deze zomer dat moment is. Garantie dat hij volgend jaar weer 15 maakt + assists is er niet.
Weet niet wat hij op moet brengen, maar een bedrag onder de 12 miljoen zou ik niet accepteren. Dumfries is ook al te goedkoop vertrokken
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Michel Vlap

Berichtdoor DSCH » 10-03-2019 20:53

12 miljoen? Dat gaat geen enkele club betalen, naar mijn mening een totaal onrealistisch bedrag. Heerenveen is niet in de positie om zoveel te vragen/eisen. 5 á 6 miljoen lijkt mij een wat realistischer bedrag.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Michel Vlap

Berichtdoor jorro » 10-03-2019 21:24

DSCH schreef:12 miljoen? Dat gaat geen enkele club betalen, naar mijn mening een totaal onrealistisch bedrag. Heerenveen is niet in de positie om zoveel te vragen/eisen. 5 á 6 miljoen lijkt mij een wat realistischer bedrag.


Niet helemaal mee eens. 12 miljoen is wellicht wat veel, maar een '10' met zoveel goals en assists + een contract tot 2022 gaat een bedrag opleveren dat richting de 8 a 10 miljoen gaat.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Michel Vlap

Berichtdoor pes5 » 10-03-2019 21:40

Door 15 miljoen te vragen, laat je weten dat Vlap nog niet te koop is. Een prima boodschap wat mij betreft.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-03-2019 21:59

Jahanbaksh was geen 22 miljoen waard, Frenkie de Jong is bij lange na geen 90 miljoen waard. Of Vlap 12 miljoen waard is, weet ik niet, maar het onderste moet uit de kan. Vlap is de speler die het meeste waard is van de huidige selectie, dus laat de miljoenen maar komen, ondanks het sportieve verlies. Maar hij alleen al kan onze financiële positie 2 jaar vooruit helpen
Dan zijn de overige uitgaande transfers "bonus"
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Wizard » 11-03-2019 09:52

Het zou prachtig zijn wanneer de club Vlap nog een seizoen kan behouden. Deze jongen is een Fries en een jongen van de club. Bovendien ontwikkelt hij zich dit seizoen stormachtig en zou het zowel voor hem als speler als de club goed zijn dat hij nog een seizoen bij de club speelt m.b.t. een bekende en stabiele omgeving voor hemzelf en het sportieve succes en de centen voor de club.
Gezien de stijgende prijzen, zijn contractduur, de ontwikkeling van Vlap, en de positie van Vlap zou een bedrag van minimaal 15 mio helemaal niet gek zijn. Maar zoals gezegd zou ik hem als club - mocht het financieel toelaten - graag nog een seizoen willen houden. Bovendien kan hij uitgroeien tot publiekslieveling.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Marça » 11-03-2019 10:29

Ik denk dat Michel ook wel het enige eergevoel in zich heeft en weet dat hij vanuit sportief oogpunt beter nog een jaar kan blijven. Heerenveen is toch zijn club en dan wil je niet met zestig Eredivisieduels in de benen de club alweer verlaten.

Zonder Lammers zal het volgend seizoen lastiger worden, maar een dergelijke dip kan hij beter bij ons meemaken dan bij het tweede van pak 'em beet Feyenoord of PSV.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Michel Vlap

Berichtdoor Jazz » 19-03-2019 23:23

Mijn kansloze inzending voor een nummertje voor Vlap. Op het refrein van "Give it Up" van KC and the Sunshine Band.

Baby give us Vlap, give us Vlap, baby give us Vlap! Nanananananana na na, baby give us Vlap!
Laatst bijgewerkt door Jazz op 20-03-2019 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten