Martin Ødegaard

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Knipecity » 14-03-2018 20:38

Feanfan 1 schreef:Opvallend statistiekje zonet op tv:

Aantal schoten zonder goal:
1 Boere, 19
2 Odegaard, 18
3 F. Jensen, 18

Dan kan hij niet op zijn favoriete positie spelen, maar scoren is ook gewoon een kwaliteit. Voor de Eredivisie misschien leuke speler, maar komt op meerdere punten veel te kort voor de top

Had Huntelaar wel aan kop verwacht in die lijst. Man, wat mist die man een hoop kansen tegenwoordig.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Feanfan 1 » 02-04-2018 18:25

Martin Ødegaard heeft afgelopen zondagmiddag tegen Heracles zijn laatste wedstrijd voor SC Heerenveen gespeeld. De vrees van de club dat de Noor zijn middenvoetsbeentje heeft gebroken is vandaag gegrond gebleken, zo weet FeanOnline.
Nader onderzoek in het ziekenhuis van Heerenveen heeft dat aan het licht gebracht. De voet van de 19-jarige huurling van Real Madrid is vervolgens in het gips gezet en de pechvogel moest op krukken het ziekenhuis verlaten.
Omdat voor een dergelijke blessure enkele maanden revalidatie staat, is het vrijwel uitgesloten dat Ødegaard dit seizoen nog in actie gaat komen voor SC Heerenveen. Komende zomer loopt zijn huurcontract af en keert hij terug naar Real Madrid.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Thinkman » 02-04-2018 18:44

Martin Ødegaard heeft afgelopen zondagmiddag tegen Heracles zijn laatste wedstrijd voor SC Heerenveen gespeeld. De vrees van de club dat de Noor zijn middenvoetsbeentje heeft gebroken is vandaag gegrond gebleken, zo weet FeanOnline.
Nader onderzoek in het ziekenhuis van Heerenveen heeft dat aan het licht gebracht. De voet van de 19-jarige huurling van Real Madrid is vervolgens in het gips gezet en de pechvogel moest op krukken het ziekenhuis verlaten.
Omdat voor een dergelijke blessure enkele maanden revalidatie staat, is het vrijwel uitgesloten dat Ødegaard dit seizoen nog in actie gaat komen voor SC Heerenveen. Komende zomer loopt zijn huurcontract af en keert hij terug naar Real Madrid.


Hij kwam, zag en vertrok. Jammer, iedereen had er meer van verwacht, inclusief hijzelf. Beterschap en bedankt!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Peter » 02-04-2018 20:47

Los van alles heeft hij voor een 19-jarige toch het één en ander laten zien. Ik vind het jammer dat hij dit seizoen niet meer in actie komt en ik hoop tegen beter weten in dat hij volgend jaar nog een extra jaar bij ons speelt. Je ziet aan alles dat hij gewoon meer tijd nodig heeft en gewoon ervaring mist. Aan de andere kant is dit misschien een kans voor een andere (eigen) buitenspeler.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Jazz » 02-04-2018 20:51

Iets te veel gehypt, en op de verkeerde plek neergezet. Had er zelf meer van verwacht. Mede door Streppel is het niet geworden wat hij zelf en wat wij hadden gehoopt...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Feanfan 1 » 02-04-2018 21:11

Ik had Odegaard graag het seizoen op "10" willen zien, want op de rechtsbuiten is hij geen meerwaarde geweest anderhalf jaar.
Ben alleen bang dat Vlap nu rechtsvoor komt te staan wat hij helemaal niet is. Dus weer geen speler met diepgang en qua prestaties zullen dat niet ten goede komen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Thinkman » 06-04-2018 08:17

Zou wel wat zijn als Ødegaard ook volgend seizoen bij ons speelt, onder een andere trainer. Je voelt en ziet dat er voetballend zoveel meer inzit dat er onder Streppel is uitgekomen. Maar ik acht de kans helaas niet heel groot dat Martin hier volgend seizoen speelt. Of zou hij zich willen revancheren?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor AllardP » 06-04-2018 21:18

Wat mij betreft hoeven we niet nog een jaar Ödegaard te huren. Natuurlijk zit er de nodige potentie in die jongen, maar zijn ontwikkeling gaat niet heel snel en we zien er sowieso niets van terug in transferwaarde. Ook is de publieke belangstelling helemaal weggeëbd. Ik zie volgend jaar liever Vlap vast in de basis.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Mackan68 » 07-04-2018 15:21

AllardP schreef:Wat mij betreft hoeven we niet nog een jaar Ödegaard te huren. Natuurlijk zit er de nodige potentie in die jongen, maar zijn ontwikkeling gaat niet heel snel en we zien er sowieso niets van terug in transferwaarde. Ook is de publieke belangstelling helemaal weggeëbd. Ik zie volgend jaar liever Vlap vast in de basis.

Ben het met je eens. Het was hartstikke leuk om hem even in de gelederen te hebben, maar heeft absoluut geen meerwaarde gehad. De prachtige acties soms waren mooi om naar te kijken. Maar als je zoveel geslaagde keypasses verstuurt waar medespelers niets mee deden dan is er voor een volgend seizoen geen garantie dat spelers hem dan ineens wél begrijpen. En kennelijk heeft hij zichzelf ook ernstig tekort gedaan door maar sporadisch in scoringspositie te komen. Anders had hij in de reeks wedstrijden die hij heeft gespeeld gewoon meer moeten scoren. Het financiële plaatje en het eigen spelers in de weg staan van hun ontwikkeling zijn andere belangrijke redenen om maar gewoon afscheid van hem te nemen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Joucke » 17-04-2018 22:49

Heerenveen onder Streppel was goed. En toen kwam Martin Ødegaard, het wereldtalent, de galactico.

Het team stortte in, en de trainer kreeg het niet meer op de rit.. Ødegaard, de beste speler van de selectie, moest toch spelen.

Maar Martinhio breekt een middenvoetsbeentje, en Heerenveen begint weer te draaien. Begrijpen de spelers elkaar ineens weer? Hoe komt het toch?
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor pes5 » 17-04-2018 23:44

Nee, Ødegaard mocht nooit vlammen op 10 achter een balvaste spits en met twee echte vleugels. Bij Excelsior voor de beker speelden we op die manier en dat liep fantastisch.

En dan begint onze trainer over trechtervoetbal. Dat heeft ie compleet zelf gecreëerd met zijn belachelijke invulling van ons middenveld en onze aamval.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Superfries1994 » 18-04-2018 00:12

pes5 schreef:En dan begint onze trainer over trechtervoetbal. Dat heeft ie compleet zelf gecreëerd met zijn belachelijke invulling van ons middenveld en onze aamval.

Begon hij daar over? Waar deed hij dat? Ongelooflijk als hij dat echt gezegd heeft. Streppel is zo ongeveer de definitie van trechtervoetbal. Wat heb je dan een ongelooflijke plaat voor je kop. Zou hij het dan echt niet zien?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Joucke » 18-04-2018 07:00

Superfries1994 schreef:Begon hij daar over? Waar deed hij dat? Ongelooflijk als hij dat echt gezegd heeft. Streppel is zo ongeveer de definitie van trechtervoetbal. Wat heb je dan een ongelooflijke plaat voor je kop. Zou hij het dan echt niet zien?

Interview bij Fox, echt waar
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Kaz_SCH » 18-04-2018 09:14

Het is zo jammer dat journalisten er ook alleen maar staan om het content-blokje op te vullen tussen de reclame door. Waarom vraagt een journalist dan nooit eens, maar Jurgen, nu je het toch over trechtervoetbal hebt: Werk je dat zelf niet gi-gan-tisch in de hand door al een heel seizoen middenvelders op links en rechtsbuiten zetten?
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Superfries1994 » 18-04-2018 10:43

Kaz_SCH schreef:Het is zo jammer dat journalisten er ook alleen maar staan om het content-blokje op te vullen tussen de reclame door. Waarom vraagt een journalist dan nooit eens, maar Jurgen, nu je het toch over trechtervoetbal hebt: Werk je dat zelf niet gi-gan-tisch in de hand door al een heel seizoen middenvelders op links en rechtsbuiten zetten?

Dat gebeurt inderdaad nooit. Deze vraag hadden ze elke wedstrijd kunnen stellen en hij is nog nooit gesteld. Zien de journalisten het dan niet? Of willen ze de vraag niet stellen, omdat ze hem later ook nog eens moeten interviewen en hem dus enigzins te 'vriend' moeten houden? Lijkt me toch sterk. Iemand als Roelof de Vries van Omrop Fryslân zou toch zo'n vraag moeten stellen, hij zit er net als de supporters heel erg dicht boven op.

Het algemene niveau van de journalisten hier is sowieso al laag, als je ziet wie de beste journalisten van dit land zijn met hun eigen dagelijkse talkshows. Zodra onderwerpen de diepte in gaan, kapt men het al af of stelt men onnozele vragen, meestal omdat ze te weinig kennis van zaken hebben. In het voetbal zie je hetzelfde, men stelt eigenlijk louter oppervlakkige vragen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor BK2007 » 18-04-2018 17:31

Een tijdje geleden was er het gerucht dat Odegaard verplicht moest worden opgesteld. Dat het in zijn huurcontract stond.
Maar wat is daar nou van waar ? Is er iemand met inside information ? Iemand ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Jazz » 18-04-2018 18:44

BK2007 schreef:Een tijdje geleden was er het gerucht dat Odegaard verplicht moest worden opgesteld. Dat het in zijn huurcontract stond.
Maar wat is daar nou van waar ? Is er iemand met inside information ? Iemand ?


Ontkracht door de club zelf (Eisenga).
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor AllardP » 18-04-2018 19:12

Dat zou ik ook zeggen als ik de club was. Lijkt me geen doorslaggevend bewijs. Overigens heb ik er geen probleem mee dat Ödegaard een basisplaats had, want de man heeft duidelijk het meeste talent van de selectie.

Wel heb ik moeite met de positie van rechtsbuiten, maar dat geldt denk ik voor iedereen met een beetje voetbalverstand. Misschien dat Omrop Fryslan de vraag niet stelde, maar de trechter komt bij Fox (waar ik volledig op ben aangewezen) wel degelijk ter sprake.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Mackan68 » 18-04-2018 19:42

Ik denk dat zeker Roelof de Vries en Arjen de Boer wat gereserveerd zijn richting Streppel. Bij bijna ieder interview zie of hoor je wel iets waarmee hij wat geïrriteerd reageert op kritische vragen. Het lijkt me toch wel dat Real wat eisen stelt aan een relatief goedkope huur van hun jeugdige sterspeler. Een basisplaats lijkt me daarin helemaal niet zo vreemd. Of in ieder geval een minimaal aantal gespeelde wedstrijden. Blessures uitgezonded uiteraard.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Marça » 19-04-2018 08:32

Hamstra zegt dat hij altijd van de creatieve oplossingen is dus ik kan me goed voorstellen dat ze akkoord zijn gegaan met een 'boete-clausule'. Dit schijnt sowieso steeds vaker voor te komen, simpelweg omdat de topclubs de macht hebben om dit te eisen als ze spelers verhuren aan kleinere clubs. Ondanks dat Eisenga dit logischerwijs ontkent, denk ik dat het eerder waar is dan niet waar.

Wat ik me overigens ook afvraag: is Martin nog wel bij wedstrijden van ons geweest sinds zijn blessure?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Wizard » 20-04-2018 08:10

Marça schreef:Wat ik me overigens ook afvraag: is Martin nog wel bij wedstrijden van ons geweest sinds zijn blessure?

Ik vraag het me af en ik denk van niet. De 'Koninklijke' zal goed op haar investering passen en dus zal zijn herstel zoveel mogelijk in Madrid plaatsvinden (verwacht ik). Daarbij zal Odegaard ook niet meer bij ons spelen. Hij zal vast en zeker nog es langskomen om de laatste zaken te bespreken en om afscheid te nemen. Echter ik verwacht niet dat we hem nog vaak zullen zien.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Jazz » 17-08-2018 11:37

Gaat waarschijnlijk toch naar Vitesse. Ik denk dat de situatie van vorig jaar (Odegaard verkeerd gebruikt door Streppel) doorslaggevend is geweest voor Real om niet weer niet een soortgelijk scenario te creëren.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Barrie » 17-08-2018 13:30

Ik denk dat ook meespeelt of Thorsby nog verkocht de komende twee weken. Martin en Morten hebben volgens mij een goede band, dat zou net de doorslaggevende factor kunnen zijn in de uiteindelijke keuze van Odegaard.
Liever een verre vriend dan een Cam buur.
Barrie
Selectiespeler
 
Berichten: 220
Geregistreerd op: 04-02-2008 17:13
Woonplaats: 050

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor BK2007 » 21-08-2018 18:01

Ik vind het niet erg dat Odegaard niet komt. We hebben immers Vlap nu voor de 10 positie en goed geïnvesteerd in Rienstra en Kongolo. Dat zijn spelers die van onze club zijn en het kapitaal op het veld vertegenwoordigen.
Daar waar een speler als Odegaard ons verder financieel niets zou opleveren.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Wolliepoly » 21-08-2018 19:28

Wat wel jammer is dat hij in NL ergens anders aan de bak komt, had het persoonlijk leuk gevonden als het bij ons was gebleven.
Eigen spelers moeten de voorkeur hebben, Martin kan goed voetballen en heeft mooie steekballen daarnaast strande het ook wel vaak in het niets.

Hopelijk voor hem gaat het lukken bij Vitesse, misschien is de huurprijs ook wel opgeschroefd.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Crash » 21-08-2018 20:13

Veel succes bij Vitesse! Prachtige voetballer bij een verschrikkelijke club. Maar groot gelijk heeft hij. Bij Vitesse liggen veel meer kansen om te excelleren. We gaan mooie dingen zien ‘t lopende seizoen!
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor hhage » 21-08-2018 21:37

Had van mij ook niet terug hoeven komen,maar had dan wel liever gehad dat hij werdt verhuurd aan een Spaanse club en niet bij een andere NL club.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor hm_DR88 » 24-08-2018 10:24

In het elftal waarin hij nu terecht komt, zal hij naar mij inschatting beter kunnen laten zien wat hij in zijn mars heeft. Vitesse gaat hoge ogen gooien gezien het materiaal en de technische staf. Ik ga nog steeds meer uit van een mogelijk kampioenschap. Hoewel het verleden ons wel heeft geleerd dat alleen geld niet voldoende is. Krankzinnig deze huidige verziekte voetbal(geld)maffia. Steeds meer (Nederlandse) clubs lijken deze weg te bewandelen. Wanneer wordt die luchtbel eens doorgeprikt.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor BK2007 » 24-08-2018 10:55

hm_DR88 schreef:In het elftal waarin hij nu terecht komt, zal hij naar mij inschatting beter kunnen laten zien wat hij in zijn mars heeft. Vitesse gaat hoge ogen gooien gezien het materiaal en de technische staf. Ik ga nog steeds meer uit van een mogelijk kampioenschap. Hoewel het verleden ons wel heeft geleerd dat alleen geld niet voldoende is. Krankzinnig deze huidige verziekte voetbal(geld)maffia. Steeds meer (Nederlandse) clubs lijken deze weg te bewandelen. Wanneer wordt die luchtbel eens doorgeprikt.


In principe mee eens. Het is een vorm van competitievervalsing als je bedenkt dat Vitesse een flink tekort heeft jaarlijks wat gewoon wordt bijgepast. De oneerlijkheid tov onze club maar ook tov andere clubs zonder geldschieter is tergend.Waarom men dit toch toestaat lijkt me duidelijk: er wordt buitendlands geld gepomd in de eredivisie met als oogmerk het niveau op te krikken van onze competitie. Een ander motief kan ik niet bedenken.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Martin Ødegaard

Berichtdoor Voorstopper » 01-09-2018 20:37

Met Musonda erbij wordt het wel interessant of Odegaard nog zo belangrijk gaat zijn voor Vitesse. Hij is een geweldige voetballer maar we hebben ook gezien dat het team niet persé als team beter werd van zijn aanwezigheid. Nu kan dat aan de beperkte kwaliteiten van het team liggen, maar Vitesse is wel een pak beter dan wij zijn. Ben dus benieuwd of hij de belofte waar gaat maken. Normaal gesproken zouden spelers als Beerens, Bruns, Foor en Bero niet in de schaduw mogen staan van dit grote talent van Real.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten