Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Feanfan 1 » 13-03-2018 12:00

Elkaar de hand boven het hoofd houden is niet goed. Verschillende kampen is niet goed. Als Streppel goed gepresteerd had, had Hamstra alle reden om te verlengen. Nu gelukkig niet, vriendjes of niet
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor tha boelie » 13-03-2018 12:55

Hamstra heeft wel verlengd!
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor badfrisianboy » 16-05-2018 20:05

Een tijdje geleden verscheen er in de media een artikel waarin werd geschreven over het op non actief stellen van een tweetal medewerkers van de commerciële afdeling. Weet iemand om welke personen dit specifiek gaat?
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Jazz » 16-05-2018 20:12

badfrisianboy schreef:Een tijdje geleden verscheen er in de media een artikel waarin werd geschreven over het op non actief stellen van een tweetal medewerkers van de commerciële afdeling. Weet iemand om welke personen dit specifiek gaat?


Dat gaan ze natuurlijk nooit prijsgeven, vanwege privacy.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Feanfan 1 » 21-05-2018 21:13

De doelstelling voor komend seizoen is zoals gewoonlijk het behalen van de Play-offs. Dat het bestuur meestal niet veel ambitie heeft, zou de lat komend seizoen wel wat hoger mogen liggen.
Met Emmen, Fortuna Sittard, De Graafschap, VVV-Venlo, NAC-Breda, Willem II, Excelsior, Heracles Almelo, PEC Zwolle en ADO heb je al 10 clubs die normaliter al onder je eindigen. Het is dus haast moeilijker om de play-offs niet te halen dan wel te halen

Utrecht, AZ en Vitesse hebben misschien wel meer te besteden, maar je mag er ook wel een beetje druk op leggen (dat is bij Heerenveen verboden). Ik vind dat je als doelstelling de top 5/6 moet hebben. Als gaandeweg het seizoen duidelijk wordt dat dat niet haalbaar is, kan je altijd nog bijstellen naar de top 8 (hoef je bijv. alleen maar Groningen onder je te houden)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor du longhi » 27-05-2018 14:31

Ik hoor vaak kritische geluiden over de directie. Ook ik had graag flitsend voetbal, vloeiend aanvalsspel, een nieuw trainingscomplex, een goede trainer, meer sponsoren, alle supporters naar hun zin makend bestuur en een klasering bij de top 5 gezien het afgelopen jaar. Eizinga wordt verweten dat hij autoritair is en Hamstra de verkeerde spelers gehaald heeft.
Maar laten we niet vergeten waar we vandaan komen. Eerst een bestuur die na het bekersucces de top 3 wou gaan aanvallen en daarin behoorlijk op hun bek ging en daarna Veenstra die de club hoogstpersoonlijk bijna naar de afgrond hielp. Eisenga zit hier pas sinds 2016. Je kan toch niet verwachten dat hij in 2 jaar tijd de puinhopen opruimt van zijn voorgangers? Autoritair zijn is mischien wel nodig om een (verrotte) organisatie om weer op de rails te krijgen. Hij heeft het aangedurft om in te grijpen op de commerciële afdeling. Dat daardoor mensen thuis zitten is dan maar even zo. De afdeling functioneerde al geruime tijd niet. Ook het dossier sportstad is volgens mij prima geregeld.

Hamstra heeft in mijn ogen met Ödegaard een echte topper binnen weten te halen. Reza had het jaar ervoor 20 doelpunten gemaakt. Je gaat dan geen andere spits kopen. Verder waren de aankopen Hoegh, Dumfries, Rojas prima aankopen en was ik in eerste instantie ook heel blij met Woudenberg. Volgens mij had Hamstra bijvoorbeeld de pech dat Streppel Ödegaard verkeerd gebruikte en Rojas daardoor ook bijna niet aan spelen toe kwam. Mooi dat talenten als Pierie en Vlap doorgebroken zijn. Goed signaal voor de jeugdopleing. Blij dat ze niet alleen maar kopen maar ook kijken wat er in de jeugd rond loopt.

Taak om de komende 2 jaar verder te bouwen. Met de bestaande selectie verder door te selecteren en soms moet je met aankopen ook een beetje geluk hebben.

Ik hoop dat het bestuur (vooral van de supporters) de tijd krijgt om verder te bouwen aan iets moois in Heerenveen. Waarbij opgemerkt moet worden dat de komende twee jaar cruciaal worden. Draai je nog 2 seizoenen als afgelopen seizoen dan zie ik het ook somber in. Ik wil weer het Heerenveen gevoel terug hebben. Dat gevoel wat ik had na de eerste 6 wedstrijden van dit seizoen heel even terug had.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor DSCH » 28-05-2018 15:58

Ik ben het met je verhaal eens du longhi. Ik vind alleen wel dat ze zo nu en dan wat meer ambitie mogen tonen. Voor de rest prima, hopelijk lukt het ook om het stadion weer vol te krijgen, maar dat wordt knap lastig.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Mackan68 » 28-05-2018 16:52

DSCH schreef:Ik ben het met je verhaal eens du longhi. Ik vind alleen wel dat ze zo nu en dan wat meer ambitie mogen tonen. Voor de rest prima, hopelijk lukt het ook om het stadion weer vol te krijgen, maar dat wordt knap lastig.

Zeker wanneer je niet meer probeert om op je 'vaste' voetbalavond en op een beetje normale tijden te voetballen. Ik krijg wel eens het idee dat FOX/KNVB een schema maakt en dat daar verder vanuit de club weinig mee/aan gedaan wordt. Dit gaat je in de toekomst steeds meer problemen opleveren als je het stadion weer vol wilt hebben. We zijn de op 1 na grootste verliezer van toeschouwers (op het gedegradeerde Roda na). Gebruik dat in je poging om meer op de zaterdagavond te voetballen. Lijkt me een goed én gegronde reden! En zet die burgemeester van Heerenveen eens wat meer onder druk.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-05-2018 17:36

Het probleem is eigenlijk PSV. De voorkeursavond van PSV is ook zaterdagavond, dus die mogen ook de mooiste tijd hebben, namelijk 19:45. De overige ploegen die op zaterdag spelen hebben dan maar 2 keuzes, 18:30 en 20:45

PSV heeft na de winterstop 9 van de 16 wedstrijden, zowel thuis als uit, 8 keer om 19:45 gespeeld en 1 keer om 18:30.
De overige 7 wedstrijden op woensdags en zondags
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Kaz_SCH » 07-06-2018 12:08

Net een leuke Q&A met Gerry Hamstra gezien. Het is geen flamboyante praatjesmaker met een grote bek, maar straalt veel enthousiasme, betrouwbaarheid en kunde uit wat mij betreft.

- Gaf aan dat ze heel ver zijn met een nieuwe (top)spits (Lammers?), en dat dat niet Castaignos of van Wolfswinkel wordt.

- En dat er echt haast gemaakt gaat worden met een nieuw trainingscomplex, al liet hij wat in het midden of het dan een gloednieuw complex wordt zoals bij Vitesse en AZ, of dat het huidige complex slechts een update krijgt.

- 23 juni moeten er een nieuwe 1e spits + reservekeeper zijn

- Hahn sluit 1 juli aan bij de groep, is op de goede weg

- Schaars komt 100% terug 'deze blessure kun je ook op je 19e oplopen, heeft niet met zijn leeftijd te maken.'

- Veel lof voor zowel Hahn als Schaars die blijkbaar als beesten tekeer gaan bij het werken aan hun herstel

- Er zijn nu zo'n 10.000 seizoenskaarten verkocht, dat zijn er iets minder dan op dezelfde datum vorig jaar, maar iets meer dan na hetzelfde aantal dagen dat er verlengd kan worden t.o.v. (het begon dit jaar wat later).
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Silver » 07-06-2018 12:34

Kaz_SCH schreef:Net een leuke Q&A met Gerry Hamstra gezien. Het is geen flamboyante praatjesmaker met een grote bek, maar straalt veel enthousiasme, betrouwbaarheid en kunde uit wat mij betreft.

- Gaf aan dat ze heel ver zijn met een nieuwe (top)spits (Lammers?), en dat dat niet Castaignos of van Wolfswinkel wordt.

Ben benieuwd of ze Lammers kunnen kopen of dat ze 'm een jaar huren om zo Hornkamp nog een jaar de tijd te geven om zich door te ontwikkelen. Door hem eventueel een seizoen te verhuren aan een Eerste Divisie club.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Kaz_SCH » 07-06-2018 15:16

Ze hebben het meerdere keren over 'transferwaarde opbouwen' gehad, dan lijkt het mij niet dat ze Lammers gaan huren. Eventueel dat PSV wel een terugkoopclausule op wil nemen, en dat het daar nu nog op vast zit.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Superfries1994 » 07-06-2018 15:51

Kaz_SCH schreef:Ze hebben het meerdere keren over 'transferwaarde opbouwen' gehad, dan lijkt het mij niet dat ze Lammers gaan huren. Eventueel dat PSV wel een terugkoopclausule op wil nemen, en dat het daar nu nog op vast zit.

Lijkt het inderdaad wel op. Ik weet niet of een terugkoopclausule voor Heerenveen heel aantrekkelijk is, tenzij Heerenveen denkt dat het absoluut de allerbeste optie is voor de spits en dat ze hem dermate graag willen dat ze het op de koop toenemen. Overigens vallen ook de oudere spitsen die genoemd zijn (onder andere die Iranees en de Macedoniër uit de Sloveense competitie) door deze woorden van Hamstra af.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 07-06-2018 17:31

Ik verwacht nu ook Lammers.
Zou in elk geval geweldig zijn :D Hoop dat de club deze transferperiode echt doorpakt en nieuwe pareltjes oppikt.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-06-2018 19:49

Waarom zou dat geweldig zijn? 21 en spelen voor Jong PSV.....Dan klopt er iets niet.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Baas » 08-06-2018 08:20

Heerenveen rules schreef:Waarom zou dat geweldig zijn? 21 en spelen voor Jong PSV.....Dan klopt er iets niet.

Hij heeft Luuk, Locadia (nu vertrokken) en Mauro voor zich.. zijn niet de minste spitsen.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Heerenveen rules » 08-06-2018 11:11

De Jong heeft een jaar geen knikker geraakt, Locadia stond meer op links en Mauro is niet eens in beeld. Als Lammers echt een toptalent was geweest, dan had hij wel gespeeld. Dat is hij dan dus blijkbaar niet!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-06-2018 11:27

Wii vinden Hornkamp ook een talent en toch mocht Reza ongeveer 28-30 wedstrijden in de basis beginnen.
Misschien heeft Cocu ook wel een plaat voor zijn kop net als Streppel
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Wizard » 12-06-2018 08:20

Feanfan 1 schreef:Wii vinden Hornkamp ook een talent en toch mocht Reza ongeveer 28-30 wedstrijden in de basis beginnen.
Misschien heeft Cocu ook wel een plaat voor zijn kop net als Streppel

Of wij als supporters hebben een grotere plaat voor onze kop dan we denken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor GeraldSibon35 » 13-07-2018 14:24

In december van dit jaar kwam opeens het verrassende nieuws dat Henk Bloemers vertrok bij de club. Hij leverde goed werk en hij was geliefd bij de sponsoren en medewerkers. De reden was dat voorzitter Luuc Eisenga, een andere koers wilde gaan varen op commercieel gebied. Nu een halfjaar verder is er nog weinig te zien van de nieuwe koers. Het sponsorbestand wordt alleen maar minder en is inmiddels gedaald tot onder de 600 sponsoren. Ook de seizoenskaarten krijgen ze lastig aan de man. Een maand voor de competitiestart zitten we op iets meer dan 11.000 seizoenskaarten, een historisch dieptepunt. En wordt er al zeven maanden gewacht op een goede opvolger voor Henk Bloemers. In het geval van "het sportstaddossier" heeft dit bestuur wel goed werk geleverd. Waar het veel voorgangers niet lukte om dit op te lossen, slaagde Eisenga enc. er wel in om dit op te lossen. In het verbeteren van de faciliteiten lijkt nog weinig voortgang te zitten. De veel gehoorde tekst binnen de club is "we zijn er mee bezig". Om als club verder te komen, moet hier z.s.m. echt iets mee gaan gebeuren. Van onze voorzitter hoor je vrij weinig. En als je hem ergens hoort, benadrukt hij 100x dat we het met zijn allen doen. Op goede teksten over zijn visie/beleid heb ik hem nog niet kunnen betrappen. Ik hoop dat de RvC eens goed gaat evalueren of de koers die nu wordt gevaren de juiste is. Want als deze daling zo door blijft zetten, is er over een paar jaar weinig meer over van het "voetbalbolwerk SC Heerenveen".
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Ebiede » 13-07-2018 14:40

Eisinga Famous for non-communication..
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Mackan68 » 13-07-2018 15:16

Ebiede schreef:Eisinga Famous for non-communication..

In de wielrennerij persvoorlichter en hoofd communicatie. Hij is 'het' snel kwijt geraakt in 2 jaar...
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Wizard » 02-08-2018 08:10

Hans Westerhof wellicht interim-bondscoach van Mexico.
Nog steeds verbaas ik me erover dat iemand als Hans met zijn connecties nog geen Mexicaans talentje (of stabiele kracht) voor onze club heeft kunnen regelen. Deze man heeft een enorm netwerk in Mexico. Natuurlijk is hij vooral aangesteld als klankbord, maar dit soort mannen zouden op die manier toch wat meer voor onze club kunnen betekenen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Baas » 02-08-2018 09:25

Wizard schreef:Hans Westerhof wellicht interim-bondscoach van Mexico.
Nog steeds verbaas ik me erover dat iemand als Hans met zijn connecties nog geen Mexicaans talentje (of stabiele kracht) voor onze club heeft kunnen regelen. Deze man heeft een enorm netwerk in Mexico. Natuurlijk is hij vooral aangesteld als klankbord, maar dit soort mannen zouden op die manier toch wat meer voor onze club kunnen betekenen.


Ik dacht precies zo! Als die man daar zo'n status heeft.. moet hij toch ook wel een goede speler naar Heerenveen kunnen lullen? Type Lozano ofzo :D
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Muck » 02-08-2018 10:16

Het schijnt dat Mexico nog steeds niet tot de EU behoort :wink: .....dus als Westerhof al een interessante speler op de proppen zou komen, dan is de kans groot dat deze meer dan 4ton per jaar zal moeten verdienen. Volgens mij is dat ver boven ons salarisplafond.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Joucke » 02-08-2018 10:20

Muck schreef:Het schijnt dat Mexico nog steeds niet tot de EU behoort :wink: .....dus als Westerhof al een interessante speler op de proppen zou komen, dan is de kans groot dat deze meer dan 4ton per jaar zal moeten verdienen. Volgens mij is dat ver boven ons salarisplafond.

Niet als ze jong genoeg zijn...
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Hakansson » 02-08-2018 11:34

Of bijvoorbeeld jurgen damm mexicaan met duits paspoort en een buitenspeler
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor abrikozenkoning » 02-08-2018 11:47

Mexicaanse clubs zijn over het algemeen vrij rijk en de salarissen zijn daar relatief hoog, zeker in verhouding met het niveau van de competitie. In andere competities in Europa zijn Mexicanen hierdoor ook niet zo gewild. Er lopen wel echt wel talent rond daar, maar in andere competities zijn spelers van het zelfde kaliber te halen voor minder dan de helft van het loon.
abrikozenkoning
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 04-01-2015 20:54

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Wizard » 02-08-2018 13:39

Muck schreef:dus als Westerhof al een interessante speler op de proppen zou komen, dan is de kans groot dat deze meer dan 4ton per jaar zal moeten verdienen. Volgens mij is dat ver boven ons salarisplafond.

Dat valt reuze mee. Ten eerste zit ons salarisplafond rond de 4- 4,5 ton. Dus dat past precies.
Daarnaast is de regel dat voor 19- en 20-jarigen 50% van deze grens geldt en derhalve 2 ton.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor pes5 » 02-08-2018 15:00

Hakansson schreef:Of bijvoorbeeld jurgen damm mexicaan met duits paspoort en een buitenspeler


Ja joh. Laten we 6 miljoen betalen voor Damm.

Totaal niet realistisch.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten