Voetbalacademie sc Heerenveen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 29-06-2018 13:20

Stijn Pierie, de oudere broer van Kik heeft vandaag aangegeven dat hij stopt met professioneel voetbal. Jammer, had beide broers samen willen zien voetballen voor het eerste.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Mackan68 » 29-06-2018 14:19

Jazz schreef:Stijn Pierie, de oudere broer van Kik heeft vandaag aangegeven dat hij stopt met professioneel voetbal. Jammer, had beide broers samen willen zien voetballen voor het eerste.

Zijn langdurige blessure zal vast ook meegespeeld hebben in deze beslissing. Is al langer dan 1 seizoen uit de roulatie. Revalidatie gaat kennelijk niet volgens verwachting. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat hij spelen in het 1e elftal had gehaald.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor AllardP » 29-06-2018 15:26

hhage schreef:John de Jong hadden we destijds ook gehuurd van PSV,dat bleek achteraf een schot in de roos te zijn


Hilarisch, een voorbeeld uit het jaar onzes Heeren 2002! Vertel dan ook even de hele context: we stonden op dat moment onderaan de ranglijst en hadden al meerdere wedstrijden niet gescoord. In zo'n situatie is huur prima te verdedigen. Niet als je nog twee maanden voor de start van de competitie zit en vele miljoenen op de bank hebt.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 29-06-2018 16:53

AllardP schreef:en vele miljoenen op de bank hebt.


Deel die cijfers aub even :D
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor AllardP » 29-06-2018 23:07

https://www.sc-heerenveen.nl/mediadepot ... 6-2017.pdf

Pagina 23! Tel daar zelf maar even de miljoenen van Van Aken, St. Juste, Larsson, Johnsen en Dumfries bij op.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 02-07-2018 11:15

AllardP schreef:Pagina 23! Tel daar zelf maar even de miljoenen van Van Aken, St. Juste, Larsson, Johnsen en Dumfries bij op.


6 mio op de bank alszijnde liquiditeit. We willen een investering doen van plusminus 10 mio en kunnen geen geld lenen bij de bank. Daarnaast hebben we een jaarlijks operationeel tekort van ca. 3 mio. Daarnaast hebben we vervangers aangetrokken voor de jongens die je net noemt. Bij Twente zoeken ze nog een financieel adviseur.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor AllardP » 02-07-2018 16:05

Nee Wizard, de 6 miljoen was van het vorige jaar... Het lijkt wel alsof de feiten niet relevant zijn voor jou: jij hebt je mening en daar wijk je niet vanaf. Naast de 8,4 miljoen op de bank hebben we nog de inkomsten van Van Aken, St. Juste, Larsson, Johnsen en Dumfries tegoed. Minus de uitgaven aan Mihaljovic, Floranus en Bulthuis en het operationele tekort kom ik op zijn allerminst op een winst van tien miljoen. Nog afgezien van inkomsten van doorverkopen. Wacht het nieuwe jaarverslag maar af.

En hoe kom je erbij dat we tien miljoen gaan investeren? Het lijkt wel alsof je meer weer van de plannen dan de club zelf. En wie zegt dat we dat allemaal zelf gaan betalen? Als je slim bent, bouw je een multifunctioneel complex waar gemeente, provincie of private partijen ook aan bijdragen. En waarom zouden we geen lening van de bank kunnen krijgen als we onroerend goed als onderpand hebben?

Als de club een plan heeft voor de centjes: laat maar horen! Je mag je fans toch verdorie wel laten weten wat je met die bergen geld van plan bent? Ik ben echt tevreden als ze dit op een goede manier investeren in de faciliteiten, maar iets concreets heb ik niet gezien.

Beetje jammer ook van die laatste opmerking. Bij gebrek aan argumenten speel je maar op de man. Heel zwak.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 02-07-2018 17:16

@AllardP.
Stuur eens een mailtje naar Eisenga wil je ?
Krijg je misschien ook wat nieuwe info.

Misschien wil hij ook wel wat kwijt over "Abenello".
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 03-07-2018 08:29

AllardP schreef:Nee Wizard, de 6 miljoen was van het vorige jaar...

Nee, AllardP. 6 mio liquiditeit betekent dat je 6 mio liquide middelen beschikbaar hebt. Dat wil zeggen dat je kort vreemd vermogen 2 mio hoger is dan je kortlopende vorderingen. Maw je hebt dus de beschikking over 6 mio cash. (8 mio minus 2 mio = 6 mio). Verder weten we beide niet hoe de betaling van de transfers plaatsvindt: in termijnen? Meestal is dat zeer gebruikelijk.
Verder reken je de club wel erg rijk; ca. 15 mio aan uitgaande transfers waar nog een deel voor vorige clubs is minus de binnenkomende transfers maakt 10 mio winst wel heel erg gunstig. Daarnaast krijg je de gelden in termijnen en betaal je belasting over de winst. Reken maar dat je (15 mio -/- 3 mio vorige clubs -/- 4 mio inkomende transfers) 8 mio overhoudt. Over dat deel betaal je 20% belasting: 1 mio ( 8 mio minus tekort van 3 mio is 5 mio winst) is concreet nog 7 mio winst. Daarbij vergeet ik nog even de tekengelden e.d. dus laten we 6 mio winst zeggen. Deze 6 mio zal je logischerwijze in termijnen ontvangen. Tevens moet een deel van de winst worden gebruikt om het jaarlijks tekort van 3 mio op te vangen.

AllardP schreef:En hoe kom je erbij dat we tien miljoen gaan investeren? Het lijkt wel alsof je meer weer van de plannen dan de club zelf. En wie zegt dat we dat allemaal zelf gaan betalen? Als je slim bent, bouw je een multifunctioneel complex waar gemeente, provincie of private partijen ook aan bijdragen.

Omdat het complex van AZ en Vitesse ook ca. 10 mio hebben gekost. Daarnaast is ons complex zeer verouderd en is er geen sprake van een verbouwing maar van een complete nieuwbouw. Elke financial weet dan dat je o.b.v. voorzichtigheid een reservering beter wat hoger kunt begroten. Met andere woorden, je bent maximaal 10 mio kwijt (Vergelijkbaar met AZ aangezien het complex van Vitesse zeer hoogstaand en veel duurder was). Uiteraard wordt dit een multifuctioneel centrum, maar is het maar de vraag welke andere partijen hier behalve de amateurs veel baat bij hebben? Je kunt het wel doodleuk benoemen, maar welke 'private' partijen en andere partijen zouden hier behalve de amateurvoetballers concreet nog meer baat bij hebben? En welk voordeel zou het kunnen hebben voor de gemeente? Sportstad heeft een duidelijk kader, maar zolang alle andere topsporters prima kunnen trainen in de huidige sportomgeving, zal een gemeente hier geen significant bedrag insteken.

AllardP schreef:En waarom zouden we geen lening van de bank kunnen krijgen als we onroerend goed als onderpand hebben?
Je blijft het maar proberen he? Nogmaals, bij een voetbalclub werkt het niet zoals bij een normaal bedrijf. De restricties vanuit de banken zijn veel strenger voor voetbalclubs. Daarbij draaien we jaarlijks operationeel verlies wat één van de belangrijkste graadmeters voor een bank t.a.v. de financiering van een voetbalclub zijn.

AllardP schreef:Als de club een plan heeft voor de centjes: laat maar horen! Je mag je fans toch verdorie wel laten weten wat je met die bergen geld van plan bent?

Volgens mij heeft de club dat al heel duidelijk laten weten in nieuwsberichten en in de Q&A. Verder zitten ze in een onderzoeksfase wat ook duidelijk is gecommuniceerd. Zodra het volgende stadium concreet is geworden, zal de club dat vast en zeker communiceren. Het is nu zaak om er vnl. uit te komen met de gemeente, onze amateurtak (en V/d Valk).

NB Die laatste opmerking is bedoeld aangaande het financiële fantastiestukje van jou. Er zijn geen bergen met geld beschikbaar en de financiële situatie van de club is veel minder rooskleurig dan dat je elke keer in elke post van je op dit forum verkondigt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Demster » 24-07-2018 18:34

sc Heerenveen versterkt zich per direct met de IJslandse speler Orri Kjartansson. De middenvelder komt over van Fylkir en tekent een contract dat hem voor 2,5 jaar aan de Friese club verbindt. De 16-jarige Kjartansson sluit aan bij sc Heerenveen O17.

Technisch manager Gerry Hamstra is blij dat Kjartansson aan de Jeugdopleiding kan worden toegevoegd: ‘’We halen met Orri een technisch zeer vaardige middenvelder is huis. Hij is allround en kan zowel als verdedigende als aanvallende middenvelder uit de voeten. Orri is daarnaast iemand die, ondanks zijn jonge leeftijd, het spel al kan lezen.’’
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Muck » 24-07-2018 20:44

Beetje raar: een jeugdspeler in de zomer halen met een contract voor 2,5 jaar. Snap de logica niet om zijn contract in de winter af te laten lopen.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 25-07-2018 07:31

Muck schreef:Beetje raar: een jeugdspeler in de zomer halen met een contract voor 2,5 jaar. Snap de logica niet om zijn contract in de winter af te laten lopen.

Dat is inderdaad vrij opmerkelijk. De enige reden die ik kan bedenken is dat het met zijn leeftijd heeft te maken. Over 2,5 jaar is hij 19.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor AllardP » 25-07-2018 22:08

Beste Wizard,

Goed dan. Jij voorspelt een winst van 3 miljoen (6 miljoen uit transfers minus 3 miljoen operationeel verlies) en ik reken op 10 miljoen. We zien snel genoeg wie er dichterbij zit.

Maar dan wel zonder mijn aanwezigheid op het forum. Ik vind de manier van discussiëren hier steeds vervelender worden, ook van jou als beheerder. Ik hou van een scherpe discussie, maar dan wel inhoudelijk en zakelijk. Ik voel me steeds gedwongen te reageren op posts die op de man gespeeld zijn, foute beweringen bevatten of helemaal niet onderbouwd zijn. Ik heb hier gewoon geen zin meer in en kan mijn tijd wel beter gebruiken.

Fans die op een normale, intelligente manier nog eens over de club willen praten: ik geef jullie graag mijn e-mail via DM. Maar ik besteed geen kostbare tijd meer aan de vruchteloze discussies hier.

Tige de groetnis!
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 26-07-2018 07:32

Jammer. Vind Wizard ook wat te betweterig.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Mackan68 » 26-07-2018 09:52

AllardP schreef:Beste Wizard,
........Maar ik besteed geen kostbare tijd meer aan de vruchteloze discussies hier.

Tige de groetnis!


Jammer Allard!! :?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 26-07-2018 10:12

AllardP schreef:Ik vind de manier van discussiëren hier steeds vervelender worden, ook van jou als beheerder. Ik hou van een scherpe discussie, maar dan wel inhoudelijk en zakelijk. Ik voel me steeds gedwongen te reageren op posts die op de man gespeeld zijn, foute beweringen bevatten of helemaal niet onderbouwd zijn. Ik heb hier gewoon geen zin meer in en kan mijn tijd wel beter gebruiken

Beste AllardP,
Het is een ergernis dat je in elke post en in elk topic roept dat er genoeg geld is om te investeren, terwijl dat niet zo is. Bovendien spat de negativiteit in elke post van je eraf. De club doet niks goed, en, kan niks goed doen. Kritisch zijn moeten we als fans absoluut blijven, maar dan wel met een gezonde basis en genuanceerde onderbouwingen. Zoek es op dit forum naar je laatste 3 positieve posts of wil je beweren dat alles bij onze club slecht en ellendig is?
Verder probeer je in elke discussie je gelijk te halen en met name in de financiële discussies. Telkens roep je dat de club voldoende geld heeft, terwijl dat niet zo is. Je wilt veel te grote financiële risico's nemen voor een bedrijf wat financieel behoorlijk onder druk staat. We zijn financieel gezond volgens de KNVB, maar kampen met een jaarlijks fors operationeel verlies en een teruglopende omzet. Een voetbalbedrijf is geen multinational waar je kunt blijven saneren en investeren met leuke ROI-berekeningen. Een risicovolle investering kan zomaar es goed uitpakken, maar kan ook de doodsteek van de club betekenen. Dat risico mag je niet willen nemen voor een voetbedrijf dat maatschappelijk een hele andere rol heeft dan een gemiddeld mkb-bedrijf. Je argumenten en beweringen doen bij elke financial bij een BVO of een bedrijf met een maatschappelijke rol de oren klapperen.
Verder kom je met onderbouwingen dat de club wel geld kan lenen bij de bank en genoeg cash heeft, terwijl a) we niet zomaar geld kunnen lenen bij een bank (niet t.a.v. de operationele activiteiten) en b) we zeker niet zo liquide zijn als je steeds beweert. Een rekenvoorbeeld heb ik je gegeven waar je niet meer op bent teruggekomen.
Zelf heb ik ook vaak genoeg ongelijk, en wil ik dat als eerste wel toegeven. Voetbalinhoudelijk heeft iedereen zijn eigen zienswijze en kan je alle kanten op aangezien we allemaal geen professionele coaches zijn. Echter m.b.t. financiën bij een BVO sta ik al sinds ik hier sta ingeschreven graag een ieder te woord. Dit heeft vooral te maken met mijn achtergrond.
Ik wil zelfs best een keer na de wedstrijd met je een biertje drinken en je na afloop uitleggen hoe je financieel een BVO bestuurt met desnoods een cursus financiering erbij. Echter, ga hier nou niet in elk topic lopen verkondigen dat er genoeg geld is om risico's te lopen, terwijl dat simpelweg onverantwoord is.
De uitnodiging staat. Ik hoor het wel.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 26-07-2018 11:38

Is dit wel zo ?
Er staat wel degelijk een flinke som geld op de bank hoor.
Nu weer onlangs de transfer van Dumfries...
Straks ook Zeneli ....
Er is nog geld onderweg van verkochte spelers uit eerdere jaren...

Maar niks hoor je van de club over wat ze nu van plan zijn met Abenello ? Alleen de feansjop wordt uitgebreid.
Er zijn vragen genoeg. Ik denk dat je daar iets te makkelijk overheen redeneert.
Op zich mag de club wel wat meer openheid geven over de toekomst.
Dat voorkomt denk ik ook wat discussies hier.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 26-07-2018 11:42

BK2007 schreef:Is dit wel zo ?
Er staat wel degelijk een flinke som geld op de bank hoor.
Maar niks hoor je van de club over wat ze nu van plan zijn met Abenello ? Alleen de feansjop wordt uitgebreid.
Er zijn vragen genoeg. Ik denk dat je daar iets te makkelijk overheen redeneert.
Op zich mag de club wel wat meer openheid geven over de toekomst.
Dat voorkomt denk ik ook wat discussies hier.

We hebben genoeg over Abenello gehoorde en gelezen. De club is druk in gesprek met de betreffende partijen. De club heeft duidelijk laten doorschemeren via verschillende kanalen en personen dat ze de trainingsfaciliteiten willen aanpakken. Echter, er kan pas een definitieve begroting worden gemaakt wanneer iedereen akkoord is. Zolang is het nog wachten op de op te nemen stelpost. Daarnaast kan er pas duidelijkheid worden gegeven, wanneer er een akkoord ligt.
Wat betreft voldoende geld: Ik heb hier elders al een calculatie gemaakt, BK2007. Volgens mij in het topic financiën/begroting. Lees die maar na. Mocht je vragen hebben, kan je dan het beste inhoudelijk daarop reageren in het betreffende topic.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 26-07-2018 16:54

@Wizard, je uiteenzetting is duidelijk, lijkt me ook plausibel en dicht bij de werkelijkheid.

Echter mag van mij de club wel eens wat meer vertellen dan wel presenteren over de toekomst.
Zet gewoon eens een bouwtekening van Abenello op de website. Dat soort dingen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 27-07-2018 07:59

BK2007 schreef:Echter mag van mij de club wel eens wat meer vertellen dan wel presenteren over de toekomst.
Zet gewoon eens een bouwtekening van Abenello op de website. Dat soort dingen.

Ik snap je helemaal. Alleen ga je als eigenaar geen plannen openbaar maken zolang er nog geen duidelijkheid is. Je zou de supporters en sponsoren alleen maar 'lekker' maken met iets wat nog geen zekerheid heeft. Ga er maar vanuit dat de plannen en tekeningen direct gepresenteerd worden wanneer er een gezamenlijke intentie is, duidelijkheid is over de locatie en een eerste begroting.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 27-07-2018 10:37

BK2007 schreef:Echter mag van mij de club wel eens wat meer vertellen dan wel presenteren over de toekomst.
Zet gewoon eens een bouwtekening van Abenello op de website. Dat soort dingen.


Ik denk dat men zover nog lang niet is. Het uitbreiden / nieuwbouw van een dergelijk complex is een kwestie van jaren.
Er is een intentie en een visie, en meer nog niet. Echte plannen moeten nog uitgewerkt worden.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Ebiede » 27-07-2018 10:53

In 2011 werd el gesproken over abenello, mag toch hopen dat we verder zijn dan het beginstadium.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 27-07-2018 12:07

Lijkt mij sterk, al die jaren waren er andere prioriteiten.
Ik denk dat we nu pas aan het begin van het hele proces zitten.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 27-07-2018 21:33

Lipton schreef:Lijkt mij sterk, al die jaren waren er andere prioriteiten.
Ik denk dat we nu pas aan het begin van het hele proces zitten.


Ik denk het ook. Duurt allemaal een baard, ben benieuwd in welke fase ze zitten. Hopelijk beginnen ze volgend jaar met bouwen, maar ik denk dat ze pas in 2020 de vruchten kunnen plukken.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Voorstopper » 11-08-2018 17:26

Jelmer1981 schreef:Roelof de Vries meld op twitter dat het gerucht gaat dat Rewan Amin vertrekt naar de Zweedse tweede divisie.

Rewan Amin heeft geen eigen oud-spelerstopic volgens mij, maar misschien leuk om te vermelden dat hij net flinke promotie heeft gemaakt en van zijn huidige club Dalkurd FF (nr laatst Zweedse Eredivisie) een transfer maakt naar Ostersunds, de nr 4 van Zweden. Die club betaalt een clubrecord aan transfersom voor hem en uiteindelijk zullen wij hier dus ook wel iets van krijgen.
Wie weet zien we hem dus nog wel eens terug op Eredivisieniveau of in een andere competitie.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Thinkman » 11-08-2018 17:49

Voorstopper schreef:Rewan Amin heeft geen eigen oud-spelerstopic volgens mij, maar misschien leuk om te vermelden dat hij net flinke promotie heeft gemaakt en van zijn huidige club Dalkurd FF (nr laatst Zweedse Eredivisie) een transfer maakt naar Ostersunds, de nr 4 van Zweden. Die club betaalt een clubrecord aan transfersom voor hem en uiteindelijk zullen wij hier dus ook wel iets van krijgen.
Wie weet zien we hem dus nog wel eens terug op Eredivisieniveau of in een andere competitie.


Is helemaal opgeleid bij ons volgens mij dus daar pikken we nog mooi een centje van mee.
Zijn contract is hier in 2017 voortijdig ontbonden, hopelijk is er wel in goed zakelijk overleg iets over toekomstige transfersommen afgesproken!

5-7 miljoen kronen, dat is toch tussen de 480.000 en 720.000 Euro. Zeg maar een Henkie.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 15-01-2019 19:13

Feyenoord en FC Dordrecht gaan samenwerken. De club uit Rotterdam maakt via de officiële kanalen bekend dat de club uit de Keuken Kampioen Divisie ‘de ideale samenwerkingspartner’ is omdat die op het tweede niveau speelt, op natuurgras voetbalt en ‘onder de rook van Rotterdam’ speelt. Als gevolg van de samenwerking zal Feyenoord meer spelers op huurbasis stallen bij De Schapenkoppen.

Feyenoord neemt niet met een eigen elftal deel aan de voetbalpiramide: “Dit omdat daarmee een weg wordt ingeslagen die (te) lang duurt voordat Feyenoord-spelers op een acceptabel niveau spelen en omdat dit financieel gezien een kostbare aangelegenheid is. Hiervoor is immers een groot aantal (extra) contractspelers nodig, waarvan op voorhand bekend is dat slechts een zeer beperkt aantal van hen voldoende kwaliteit heeft om uiteindelijk het eerste elftal te halen”, zo luidt het statement van de nummer drie van de Eredivisie.

“Dit staat haaks op de keuze van kwaliteit in plaats van kwantiteit, terwijl Feyenoord het beschikbare budget zorgvuldig wenst te besteden: namelijk (vooral) aan een zo sterk mogelijk eerste elftal”, klinkt het. Feyenoord wil ieder jaar ongeveer vijf spelers uitlenen aan FC Dordrecht, zo bevestigt algemeen directeur Jan de Jong op de nieuwjaarsreceptie.

Feyenoord werkte tot 2015 actief samen met Excelsior. Onder anderen Salomon Kalou en Jordy Clasie werden door de Kuipbewoners uitgeleend aan Excelsior, terwijl bijvoorbeeld Andwélé Slory, Robin van Persie en Royston Drenthe overkwamen van de Kralingers. De voorbije rol van Excelsior qua verhuur wordt nu dus overgenomen door FC Dordrecht, de huidige hekkensluiter van de Keuken Kampioen Divisie.


Is dit niet iets voor? Stallen we al onze Beloftenspelers bij Cambuur :lol: :lol: :lol:

In al serieus, opzich is het geen slecht plan als we spelers kunnen verhuren aan bijvoorbeeld een Emmen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 17-01-2019 00:59

Verkeerde topic? :wink:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jelmer1981 » 09-02-2019 10:43

Opvallend, Heerenveen haalt de 18jarige spits Progon Maloku van Lazio Roma. Deze Duits-Armeense speler komt uit de jeugd van Bayern München. Sluit aan bij jong Heerenveen.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 09-02-2019 10:50

Lijkt op youtube een leuk spelertje. Opgeleid door Bayern.
Dit is toch weer een vondst van Hamstra. Goed gedaan Gerry !
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten