Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 01-10-2017 16:32

Mannetje of 30/40 F-side youth (20 - 25 jaar) naast het uitvak duidelijk aanwezig. Stewards liepen er heen maar durfden niet in te grijpen. Niet zo gek als je ziet wat die stewards en security uitstralen.

Moet ook zeggen dat het sneu is om 2 minderjarige jochies noord af te jagen, ga dan naar vak 22/23 toe.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor FeanYme » 19-03-2018 09:03

Toch nog een ergenis gevonden; de muziek voor de wedstrijd en tijdens de rust.

Altijd dezelfde liedjes die worden gebruikt, en soms ook wel in dezelfde volgorde.
Vaak als de spelers het veld opkomen voor de warming-up weet je dat Timmy Trumpet - Party Till We Die erop komt.

Er zit gewoon geen diversiteit in de muziek, en dat vind ik gewoon jammer.
HEERENVEEN
Avatar gebruiker
FeanYme
Selectiespeler
 
Berichten: 315
Geregistreerd op: 02-04-2014 08:48
Woonplaats: Wolvega

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Wizard » 20-03-2018 14:51

Sfeer schreef:Mannetje of 30/40 F-side youth (20 - 25 jaar) naast het uitvak duidelijk aanwezig. Stewards liepen er heen maar durfden niet in te grijpen. Niet zo gek als je ziet wat die stewards en security uitstralen..

Niet zo gek als elke stagiair van 16 en 65 kg een 'v-tje' mag dragen in het stadion.
Enfin, ik hoorde het en vind het ook een ergernis. De club heeft hier naar buiten toe duidelijk stelling in genomen, maar weigert haar beleid te handhaven.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor TORCIDA » 21-03-2018 09:26

je reageert op een bericht van een halfjaar oud, wat heb je dan wanneer gehoord wizard?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 21-03-2018 09:34

Wizard schreef:Niet zo gek als elke stagiair van 16 en 65 kg een 'v-tje' mag dragen in het stadion.
Enfin, ik hoorde het en vind het ook een ergernis. De club heeft hier naar buiten toe duidelijk stelling in genomen, maar weigert haar beleid te handhaven.

De rol die het thuispubliek hierin speelt werd door Eisenga tijdens de Q&A aangehaald. Wij als supporters moeten er maar voor zorgen dat die kaarten de deur uit gaan zodat de club er geen uitsupporters op kan of hoeft te zetten. Neigt wat mij betreft naar afschuiven van verantwoordelijkheid.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Wizard » 21-03-2018 22:58

TORCIDA schreef:je reageert op een bericht van een halfjaar oud, wat heb je dan wanneer gehoord wizard?

Dat klopt. Dat er wederom een stuk of 20-30 uitsupporters (FC Utrecht) in het thuisvak naast het uitvak zaten en daar voor onrust en ellende zorgden. De stewards gaven waarschuwingen, maar daar werd geen gehoor aan gegeven. Vervolgens durfden de stewards niet in te grijpen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor TORCIDA » 22-03-2018 10:21

anderen later wel, in de gracht
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Wizard » 22-03-2018 16:03

TORCIDA schreef:anderen later wel, in de gracht

Dat hoorde ik ook. Echter de club heeft vorig jaar al een duidelijk statement inzake dit gebeuren gemaakt. Helaas moeten onze eigen supporters dat statement dan uitvoeren. Feitelijk zouden de stewards / personeel sc Heerenveen deze supporters in de thuisvakken moeten verwijderen en wellicht een stadionverbod uitdelen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 18-04-2018 18:50

Nu al diverse berichten van betrouwbare bronnen dat er heel veel Feyenoorders op de tribune komen te zitten. En dit zijn niet 'pet en sjaal' fans maar een ander slag volk.

Dat terwijl Heerenveen nu extra maatregelen heeft getroffen bij de kaartverkoop.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-04-2018 19:57

Het is elk jaar hetzelfde liedje met dat volk. We hebben wel een voordeel dit jaar dat er bij Feyenoord niks meer op het spel staat. Of ze nu winnen of verliezen, ze worden 4e en hopelijk werkt dat in ons voordeel. We hebben ze paar jaar geleden de voorronde Champions League bezorgd, mogen ze ons nu wel wat teruggeven
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Joucke » 18-04-2018 20:47

Sfeer schreef:Nu al diverse berichten van betrouwbare bronnen dat er heel veel Feyenoorders op de tribune komen te zitten. En dit zijn niet 'pet en sjaal' fans maar een ander slag volk.

Dat terwijl Heerenveen nu extra maatregelen heeft getroffen bij de kaartverkoop.

Hoe komen ze dan om die maatregelen heen, weet je dat ook?
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 18-04-2018 20:59

Joucke schreef:Hoe komen ze dan om die maatregelen heen, weet je dat ook?

Hoofdtribune met name door sponsoren en zuid en oost heb ik werkelijk geen idee. Bevriende seizoenskaarthouders?
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Appie_M » 18-04-2018 21:10

Simpel. Ze komen via via aan nummers van seizoenskaarthouders van Heerenveen, vaak naieve jonge jongens. Die appen ze vervolgens allemaal met de vraag of ze 20/30/40 kaarten kunnen regelen en als ze dat maar vaak genoeg proberen hebben ze uiteindelijk wel een keer beet. Dat, en Marktplaats/Viagogo etc.

Die jongens willen koste wat kost op de thuisvakken staan en wat wij daar van vinden interesseert ze niet. Het risico op geweld nemen ze niet alleen maar voor lief, sterker nog dat vinden ze juist mooi. Dat ze dan zoals laatst in Tilburg het risico lopen om eens in de gracht gebonjourd te worden dat is het risico wat ze nemen. Gebeurt dat, dan komen ze de volgende keer weer terug.

Je voorkomt toch niet dat ze binnenkomen, dus zul je je erop moeten richten om ze onder controle te houden zodra ze binnen zijn. Onze stewards kunnen ze niet aan, dus zul je externe beveiliging moeten inhuren. De vraag is wat je gaat doen als die jongens niet luisteren naar bevelen. Wil je ze dan door een enorme groep gespierde beveiligers met buitenproportioneel geweld van de tribunes af knuppelen? Dan raken de wat minder geharde supporters en kinderen daarvan onder de indruk met als risico dat hun wedstrijdbezoek vergald wordt.

Een duivels dillema.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 18-04-2018 21:18

Denk maar niet dat de UWV'ers en ROC-stewards gaan ingrijpen als er zo'n grote groep bij elkaar staat. Maar ik zie graag mijn ongelijk.

Wij spelen zeker nog ergens voor dus hopelijk wordt het een groot feest.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Joucke » 19-04-2018 08:19

Als ze het stadion inkomen ben je eigenlijk al te laat. Je zou bij het binnengaan van het stadion moeten vaststellen wat hun ticketcode is, via wie ze binnenkomen, en die persoon erop aanspreken, wijzen op verantwoordelijkheid. Misdragen ze zich? Dan kun je de kaartenker beboeten (igv sponsor) of een stadionverbod geven (mits van tevoren duidelijk gecommuniceerd).
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Demster » 21-07-2018 15:56

Viel me vorig seizoen ook al op maar die scoreborden kunnen echt niet. Constant flikkerend beeld, ziet er ontzettend armoedig uit.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 21-07-2018 19:33

Demster schreef:Viel me vorig seizoen ook al op maar die scoreborden kunnen echt niet. Constant flikkerend beeld, ziet er ontzettend armoedig uit.

Klopt, volgens mij zijn de Mitshubishi's toe aan een grote beurt én APK.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor igo » 22-07-2018 14:31

Daar mag inderdaad wel eens iets aan gedaan worden. Als ze er dan toch mee bezig gaan, hang dan aan de achterkant van het scherm een klein scherm op voor de supporters die er precies achter zitten/staan. Hebben ze in de Arena ook ideaal.
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 05-08-2018 11:44

Het schijnt dat mensen van Heerenveen hier mee lezen.
Volgens een vrouwelijke fan is er een kraan die lekt bij de damestoiletten onder vak 27/28. Dat was eind vorig seizoen ook al en nu dus nog steeds. Misschien dat dit gerepareerd kan worden...
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Thinkman » 05-08-2018 13:44

Feanfan 1 schreef:Het schijnt dat mensen van Heerenveen hier mee lezen.
Volgens een vrouwelijke fan is er een kraan die lekt bij de damestoiletten onder vak 27/28. Dat was eind vorig seizoen ook al en nu dus nog steeds. Misschien dat dit gerepareerd kan worden...


Dat lijkt me iets voor onze technische staf ;)
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 05-08-2018 14:48

Jansen en Jansen ja :mrgreen:
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor DSCH » 12-08-2018 15:55

Bubbe schreef:Benieuwd of er nog veranderingen zijn op vlak van catering (behalve prijswijzigingen). Bij PEC hadden ze een prima systeem met een pasje wat je kunt opladen en waarmee je contactloos kan betalen. 10x beter dan het gekloot met muntjes waarbij je ook nog altijd contant op zak moet hebben, hoe 2009 wil je het hebben. :mrgreen:


Contant geld hoeft niet meer. Tenminste, vorig jaar kon je aan de bar op noord ook gewoon munten pinnen. Nadeel is dan weer dat ze maar één apparaatje hebben.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 26-08-2018 17:18

Aangezien ik normaal gesproken na een wedstrijd tegen Ajax of Feyenoord hier klaag over uitfans op de tribune, vind ik het ook terecht om een compliment te geven.

De stewards hebben vandaag uitstekend werk geleverd. Iedereen kon normaal op zijn eigen plek zitten en de raddraaiers op Oost werden er direct uitgegooid. Snel en kordaat optreden door de club. Het ging uitstekend door elkaar.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Thinkman » 26-08-2018 19:26

Sfeer schreef:Aangezien ik normaal gesproken na een wedstrijd tegen Ajax of Feyenoord hier klaag over uitfans op de tribune, vind ik het ook terecht om een compliment te geven.

De stewards hebben vandaag uitstekend werk geleverd. Iedereen kon normaal op zijn eigen plek zitten en de raddraaiers op Oost werden er direct uitgegooid. Snel en kordaat optreden door de club. Het ging uitstekend door elkaar.


Kijk er gaan inderdaad ook dingen goed! Nu alleen nog het voetbal. :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor HUNTELAAR » 26-08-2018 20:12

Sfeer schreef:Aangezien ik normaal gesproken na een wedstrijd tegen Ajax of Feyenoord hier klaag over uitfans op de tribune, vind ik het ook terecht om een compliment te geven.

De stewards hebben vandaag uitstekend werk geleverd. Iedereen kon normaal op zijn eigen plek zitten en de raddraaiers op Oost werden er direct uitgegooid. Snel en kordaat optreden door de club. Het ging uitstekend door elkaar.


Eens!
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Kaz_SCH » 27-08-2018 14:02

Sfeer schreef:Aangezien ik normaal gesproken na een wedstrijd tegen Ajax of Feyenoord hier klaag over uitfans op de tribune, vind ik het ook terecht om een compliment te geven.

De stewards hebben vandaag uitstekend werk geleverd. Iedereen kon normaal op zijn eigen plek zitten en de raddraaiers op Oost werden er direct uitgegooid. Snel en kordaat optreden door de club. Het ging uitstekend door elkaar.


Mee eens! Op wat heen en weer zingen tussen plukje supporters op hoofdtribune en het uitvak "Kom ie uit Rotterdam? Ken je dat niet horen dan?" na, en de arrestatie van één mafkees bij ingang E na de wedstrijd was het goed voor elkaar.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Ebiede » 27-08-2018 14:32

Het was dit keer in orde, dat klopt..

Nog een puntje van kritiek... Ik sta geparkeerd op P4 (daar betaal je voor) na de wedstrijd moet je drie kwartier wachten tot alle Feyenoord fans zijn verdwenen.

Dit is de omgekeerde wereld. In elk anders stadion wordt je een half uur/tot drie kwartier vastgehouden in het gastenvak. Alleen bij ons is het de omgekeerd wereld. Je vaste "klant" die ook nog extra betaald voor een parkeerkaart laat je wachten op de eenmalige bezoekers. De wereld op z'n kop en niet klantvriendelijk.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor sido » 27-08-2018 16:23

waar ik mij aan stoor is het veel te hoge tempo van de liederen in NN, dat is al jaren zo ,daardoor duren de songs ook steeds maar heel kort, behalve aan het eind vd wedstrijd,singing heerenveen de slow versie en dat gaat dan ook lekker lang door, dit is volgens mij de taak van de trommelaar,

niet bedoeld als commentaar maar een punt van aandacht, ik kan het zelf niet beter :D
sido
Nieuw talent
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 19-08-2009 21:29

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 27-08-2018 16:31

Over het zingen. Het Fries volkslied bij een uitwedstrijd is natuurlijk prachtig, maar graag wat lager inzetten zodat je ergens aan het eind niet nat gaat omdat het veel te hoog is. Zoveel sopraantjes staan er bij ons niet bij. Beter wat te laag dan te hoog.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Kaz_SCH » 28-08-2018 08:14

Over het volkslied afgelopen zondag: Iris Kroes kan prachtig zingen, maar ze zong het volkslied zo bizar traag dat het de hele tijd niet synchroon liep met het publiek.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten