Sam Lammers

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Sam Lammers

Berichtdoor Jelmer1981 » 18-06-2018 13:24

Nu dus officieel, we huren Sam Lammers voor 1 jaar van PSV. Geen "platte huur", whatever that may mean...
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Sam Lammers

Berichtdoor pes5 » 18-06-2018 13:25

Welkom Sam! Hopelijk tussen de 15 en 20 doelpunten. Over zijn balaannames heb ik nog wel twijfels, maar het is absoluut een doelpuntenmaker en een gretige, jonge spits, die ook zelf iets kan creëren.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sam Lammers

Berichtdoor AllardP » 18-06-2018 13:26

Geen details, dan lijkt de kans me groot dat het geen lucratieve deal is. Kan ook bijna niet trouwens. Hamstra is nog trots ook, want we kapen deze jongen voor de gretige neus van het ambitieuze Heracles weg. Knap hoor!
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Sam Lammers

Berichtdoor italiaan » 18-06-2018 13:32

veerman nu na 4 jaar eerste spits? ik laat mijn box leeg dit jaar.
italiaan
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 19-07-2015 16:22

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Jelmer1981 » 18-06-2018 13:37

Lammers is echt wel gehaald als eerste spits hoor!
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Smitte » 18-06-2018 13:45

Ik ga definitief niet verlengen.

Wat een gebrek aan ambitie en beleid om een spits te huren. De positie waar we jarenlang pareltjes hebben gezien en veel geld aan hebben verdiend. Na vorig jaar een 30-jarige speler zonder transferwaarde, nu een huurling. Wat is er met mijn club gebeurd?????
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Sam Lammers

Berichtdoor BK2007 » 18-06-2018 14:20

Smitte schreef:Ik ga definitief niet verlengen.



Ga je misschien de ontwikkeling van Hornkamp missen. De nieuwe Huntelaar ?
Als je een nieuwe spits koopt dan loopt íe zeker Hornkamp in de weg, daar waar Lammers slechts even gehuurd is.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Superfries1994 » 18-06-2018 14:31

Smitte schreef:Wat een gebrek aan ambitie en beleid om een spits te huren. De positie waar we jarenlang pareltjes hebben gezien en veel geld aan hebben verdiend. Na vorig jaar een 30-jarige speler zonder transferwaarde, nu een huurling. Wat is er met mijn club gebeurd?????


Precies dit. Je maakt mij niet wijs dat er de afgelopen twee jaar (de tijd dat Hamstra hier bezig is geweest) geen enkele haalbare spits rondloopt in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Balkan of Hongarije. Of bij clubs in de tweede/derde Bundesliga of Ligue 2. Mackan heeft hier een aantal keer een transfervrije spits van Bayern genoemd. Die kiest dan voor HSV (begrijpelijk), maar tussen dat soort spelers zou toch wel eentje voor ons moeten zitten. Zeker op het moment dat je dit boekjaar jongens als St. Juste, Larsson, Dumfries, Van Aken en Johnsen hebt verkocht, en zelf niet bijzonder veel hebt geïnvesteerd. Er is dan wel ruimte voor een slimme investering op de meest lucratieve positie van het elftal. Nu gaat er dus weer een mooi deel naar de fiscus. Er zal een aanzienlijk deel gereserveerd zijn voor het nieuwe complex, dat er nu toch wel moet gaan komen. Maar het is weinig interessant om een spits te gaan huren met een doorverkoop percentage, waardoor je pas over een paar jaar (misschien) een redelijke som kan verdienen, terwijl je het veelvoudige kan verdienen door er zelf één te kopen en er misschien ook nog langer van kan genieten.

Op sportief vlak kan je je seizoenskaart best verlengen, overigens. Lammers is geen slechte spits, niet voor niets wil PSV hem ook niet kwijt. Zijn goals zagen er goed uit en hij kan ook zelf wat creëren.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Sam Lammers

Berichtdoor hhage » 18-06-2018 14:43

Een Ingelsten,Dalgaard of Te vrede hebben we ook gekocht,maar daar hebben wevook niets aan verdiend,een spits kopen betekent nog niet dat je er veel geld aan gaat verdienen,Misschien is Hornkamp naar volgend seizoen klaar voor de basis en kun je hem in de spits zetten,en dat zal moeilijker gaan als je nu een spits aantrekt met een langdurig contract.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Sam Lammers

Berichtdoor DSCH » 18-06-2018 17:02

AllardP schreef:Geen details, dan lijkt de kans me groot dat het geen lucratieve deal is.


Hoezo? Wie weet wil PSV wel niet dat de details uitlekken omdat zij juist een hoog percentage moeten afstaan bij verkoop o.i.d. Ik had ook liever gezien dat Lammers definitief werd aangetrokken, maar het meteen maar weer vanaf de meest negatieve kant bekijken doe ik in ieder geval niet.

Lammers past volgens Hamstra goed bij ons voetbal, laten we het hopen en kan hij van waarde zijn met goals en assists. Na één jaar hoop ik dat Hornkamp er klaar voor is en kan hij het van Lammers overnemen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Mackan68 » 18-06-2018 18:31

Lammers in een interview op fox: Ik moet gaan concurreren met Veerman. Garanties heb ik niet gekregen. Wie er spits nummer 1 of 2 zal worden doet verder niet ter zake. Hornkamp blijft spits bij het gecombineerde team van de beloftes en onder 19. Samen met Iredale. Als Lammers 1e spits weet te worden in de voorbereiding dan zal Veerman wederom pinchhitter worden.
Henk heeft aangegeven onder de nieuwe coach voor een hernieuwde kans te willen gaan. En dat wel of geen vertrek bij Heerenveen aan de club ligt. Volgende zomer is hij sowieso transfervrij en vertrokken.

Als je dan ook door deze deal Lammers al weer kwijt bent weet je dus niet hoe ver Hornkamp en/of Iredale zijn voor het hoogste niveau. En dit is dan ook de reden waarom velen het een 'bijzondere' deal vinden. Eentje van de korte termijn, sportief bekeken. En financieel een van de lange termijn. Een kans dat dit ons miljoenen op gaat leveren lijkt me niet bijzonder groot.

Je kunt stellen dat PSV hem niet wilde verkopen omdat ze veel vertrouwen in hem zouden hebben. Dan had hij met de falende de Jong in de spits toch afgelopen seizoen wel wat meer speeltijd op hebben moeten doen.
Wat mij meer voor de hand ligt is dat ze in Eindhoven als de dood zo bang zijn voor opnieuw een Huntelaar verhaal. Niets sportiefs, maar louter financieel. Over een paar jaar zullen we weten wie er het hardst lacht.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Rick » 18-06-2018 18:53

Jammer al die aannames op basis van een huurconstructie. Misschien krijg je 5,10, 30 of 50%. Nergens wordt een percentage genoemd! Dit zal nooit of pas over enkele jaren duidelijk worden. Het is niet eens duidelijk of er een optie tot koop is.

Daarnaast huren wij vrijwel nooit en moet je soms in oplossingen denken. Het is nu al een aantal keer mislukt met het kopen van een spits en Lammers is gewoon een beter talent dan Hornkamp. Mocht dit anders zijn, dan speelt Hornkamp gewoon. Zo simpel is het! Het belangrijkste is echter dat er een team straks staat die beter is dan vorig jaar.

De club moet dan nu nog wel een tweetal middenvelders, keeper en een vleugelspeler halen!
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Superfries1996 » 18-06-2018 19:08

Gezeur over huur in plaats van koop. We hebben geld zat en kapitaal hoort op het veld te staan in de vorm van doelpunten en passend bij onze speelstijl (in geval van Lammers), daar heb ik alle vertrouwen in. Verkopen kun je hem dan niet, na een seizoen met 20 doelpunten. Maar (on)tevreden supporters het stadion inkrijgen levert uiteindelijk veel meer op en is duurzamer dan wederom een klapper op transfergebied.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Rick » 18-06-2018 19:32

Precies!! Kan mij ook goed voorstellen dat vele het stukje gebrek aan ambitie en visie missen. Dat je daarom op een zaterdag liever iets anders gaat doen ook. Maar dat zit hem juist in teksten van Streppel en Reza: “supporters verwachten teveel” , “supporters zjjn verwend”, “wij hebben de doelstelling gehaald”, “het ontbreekt aan kwaliteit” of een Eisinga/Hamstra die zeggen de playoffs te willen halen. Neee!! Die moet je ... winnen. Dat is een doelstelling!! Playoffs halen interesseert niemand iets.

Te snel teveden zijn, de lat te laag leggen en daarmee ontbreekt een topsport klimaat! De echte wil bij iedereen om te winnen, jezelf continu te verbeteren. Een bepaald soort bluf wat wij hadden en uitstraalden moet weer terugkomen. Dat was vooral in de thuis wedstrijden altijd het geval. Er zat ook dit jaar veel meer in dan ze hebben laten zien. Maar een bijzonder matige coach wou iedereen laten geloven dat dit het absoluut maxiaal haalbare was.

Dat wij een speler gaan huren, interesseert mij een stuk minder. Als dat maar niet structureel gaat gebeuren. Als Lammers er 20 inschopt dan hoor je hier niemand meer over. Hij kan bovendien de hele voorbereiding meedraaien!! Hoop persoonljk dat het geen tendens gaat worden dat de ‘seizoenskaart’ ingezet blijft worden als het even niet gaat zoals wij hopen.

Alle begrip als je niet verlengt, maar beetje slap als dat komt door welgeteld 1 huurspeler.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Jazz » 18-06-2018 21:00

Veel succes Sam, volgend jaar dan maar voor 10 miljoen naar Engeland gaan :roll:
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Sam Lammers

Berichtdoor BK2007 » 18-06-2018 21:28

Als figuren hier er over vallen dat het niet een gekochte speler betreft maar huur.
Dan heb je toch iets gemist:
- Hornkamp heeft net nog even tijd nodig, maar komt er ook aan. Lammers moet dat jaartje overbruggen
- Het betreft geen kale huur maar een huur met "constructie"
- Sportieve element: Lammers is gewoon een erg interessante speler !
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Sam Lammers

Berichtdoor BakCristian » 19-06-2018 07:09

Ik denk dat het doorverkoop percentage is gebasseerd op het aantal wedstrijden dat hij bij ons speelt.
Hierdoor is de overeenkomst gunstig voor alle drie partijen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Sam Lammers

Berichtdoor sonnema » 19-06-2018 07:39

Wat een gezeur over het feit dat we een talentvolle speler als Lammers huren.
Helaas zijn de exacte details van deze constructie (nog) niet duidelijk, maar er zit in ieder geval nog iets voor onze club in.
Daarnaast kiest een zeer talentvolle Nederlandse spits bewust voor onze club, waar hij veel andere keuze mogelijkheden had.
Natuurlijk zal Sam zich nog moeten bewijzen op eredivisie niveau , maar dat zou hetzelfde zijn voor iedere andere aankoop.
Ik zie een spits met veel potentie die ik meer in onze spelopvatting vind passen dan Reza.
Wellicht dat met een nieuwe trainer en spits ook onze buitenspelers beter gaan renderen.
Nu nog een keeper, assistent trainer en een middenvelder (voor Schaars).
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Satyr » 19-06-2018 12:26

Huur is niet optimaal, maar als (als...) die jongen ons naar de top-6 schiet, komen we weer in beeld bij interessante spelers.

Ik ben zoals altijd van het halfvolle glas.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Sam Lammers

Berichtdoor TORCIDA » 20-06-2018 13:44

precies Satyr, als hij ons aan europees voetbal zou helpen hebben we meer aan een gehuurde spits dan aan een spits die je koopt maar waar we dat niet mee halen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Superfries1994 » 20-06-2018 15:02

TORCIDA schreef:precies Satyr, als hij ons aan europees voetbal zou helpen hebben we meer aan een gehuurde spits dan aan een spits die je koopt maar waar we dat niet mee halen.

Ja, als Lammers ons wel naar Europa schiet en een ander niet dan heb je inderdaad meer aan Lammers, dat is wel logisch. Maar misschien dat een vergelijkbare optie als Lammers dat ook wel had gedaan, en dat je die had gekocht. Dan verdien je er een hoop meer aan.

Maar goed, laten we hopen dat Lammers ons dan maar naar Europees voetbal schiet en 20+ goals maakt. Dat zou super zijn. Volgens de video's kan hij best een balletje trappen. Erg benieuwd naar de oefenwedstrijdjes en naar zijn spel. Ik hoop op een type Uth, dat zou het elftal kunnen helpen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Wizard » 21-06-2018 12:09

Superfries1994 schreef:Maar misschien dat een vergelijkbare optie als Lammers dat ook wel had gedaan, en dat je die had gekocht. Dan verdien je er een hoop meer aan.

Wanneer die er was geweest, zou de club daar heus wel naar gekeken hebben. Vandaar dat de club Lammers ook heeft geprobeerd te kopen. Op het moment dat het duidelijk was, dat dit niet mogelijk was, zal de club zeker haar alternatieven hebben bekeken. Dit is volgens de club het beste alternatief mede gezien het vroege aantrekken van Lammers. Wij als supporters mogen de club het komende seizoen hierop beoordelen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Wizard » 06-08-2018 09:38

Lammers geeft het zwak van dit elftal goed weer. Hij moet de bal te vaak vanaf het middenveld ophalen. Ditzelfde probleem kende Reza afgelopen seizoen ook. Meermaals gaf ik vorig seizoen al aan dat de middenvelders onder Streppel te defensief staan waardoor er te weinig verbinding met de '10' en de '9' is. Nu onder JOR lijkt ditzelfde probleem zich opnieuw voor te doen.
Eerst experimenteerde JOR al met een 6 voor de verdediging wat funest voor de aanvallende capaciteiten voor dit elftal is aangezien de '8' in ons elftal een echte box-to-box speler moet zijn met veel inzicht. Met een 6 vlak voor de verdediging dient de 8 nog meer als box-to-box-speler te fungeren. Goede referentie is het systeem van Ajax dat ietwat op dezelfde manier speelt, maar dat de 6 daar een centrale verdediger is (en zij dus 1 speler meer voor/naast de bal hebben tov ons).
Wij hebben a) niet dezelfde spelers als Ajax en b) kunnen niet hetzelfde systeem spelen als zij.

Deze rol van 8 (box-to-box-speler) was eerst gegeven aan Yuki en later aan Thorsby. Yuki is ongeschikt aangezien hij geen loper is en Thorsby heeft niet het inzicht (positioneel geen sterke speler) voor deze rol.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sam Lammers

Berichtdoor BK2007 » 06-08-2018 09:48

Wat bedoel je met dat daar de 6 een CV is ?
Of bedoel je dat de 4 doorschuift naar het middenveld zodat je daar een extra speler hebt ?
Zou Pierie dat kunnen eigenlijk ? Ik vind hem wel slim genoeg en ik herinner me dat hij als CV iets toevoegde. Precies wat ik ontzettend mis bij Pierie nu hij back speelt. Best wel zonde voor zo'n talent. Volgens mij heeft hij meer in zich als CV en ook een goede pass.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Wizard » 06-08-2018 09:56

BK2007 schreef:Wat bedoel je met dat daar de 6 een CV is ?
Of bedoel je dat de 4 doorschuift naar het middenveld zodat je daar een extra speler hebt ?
Zou Pierie dat kunnen eigenlijk ?

Ja. Bij Ajax is de 6 een CV (F. de Jong speelt daar als doorgeschoven verdediger). Dit betekent dus een doorgeschoven CV op de positie van de 6.
En nee, ik stel juist voor dat wij dus niet zo spelen aangezien we verdedigend veel te kwetsbaar zijn. Daarnaast is Pierie veel te statisch voor de 6 en is hij geen loper.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Goran Popov » 10-08-2018 11:11

Wat kunnen we vanavond van Sam verwachten? Ik heb gehoord dat hij een redelijk complete spits is en heb zelf kunnen waarnemen dat hij technisch sterk is voor zijn lengte. Maar kunnen we nu dan voorzetten verwachten of zal het voornamelijk door het midden moeten gaan?
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Sam Lammers

Berichtdoor bennieeee » 10-08-2018 21:31

Lekkere kapstok spits en ook nog eens handig in de kleine ruimte

Qua type doet die me denken aan Uth, dat was echt een complete spits.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Rick » 11-08-2018 07:33

Zelfs in een wedstrijd als deze tegen Zwollen kun je zien dat Lammers een goede voetballer is. Heeft daarnaaat ook hard gewerkt. Die goals gaan wel komen.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Ebiede » 16-09-2018 16:15

Voor velen zullen de twee goals vandaag een verblindend effect hebben. Maar we huren een spits die er geen kloten van kan. Deze Lammers is nog minder dan Reza. Ballen springen alle kanten op.. Het enige positieve tov Reza is dat hij geen duels verliest, door het simpele feit dat hij geen enkel duel aangaat.

Wat een prutser en hij is niet eens van ons. De rest kan er ook geen kut van maar die zijn tenminste van de club.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Sam Lammers

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-09-2018 16:21

Als persoon ben ik geen fan van hem, maar als voetballer valt hij weinig te verwijten. Hij is ook afhankelijk van bruikbare ballen, maar die krijgt hij niet. Finnbogason of Huntelaar zou niet eens 6 goals gemaakt hebben met deze spelers om zich heen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten