Jan Olde Riekerink

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jan Olde Riekerink

Berichtdoor paparazzi » 17-05-2018 14:25

Vanaf vandaag de nieuwe trainer van sc Heerenveen; Jan Olde Riekerink.

Eerste indruk op mij; symphatieke kerel.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor paparazzi » 17-05-2018 14:31

Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor BK2007 » 17-05-2018 14:51

Ikben benieuwd baar zijn spelopvatting/filosofie.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Kaz_SCH » 17-05-2018 16:00

Welkom Jan!

Maakt mij op een goede indruk, ik ben vooralsnog gematigd positief! Maar eerst kijken of hij het verschil tussen middenvelders en buitenspelers weet..
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Jazz » 17-05-2018 17:28

Komt op mij over als een nuchtere, rustige man die aanvallend wilt spelen. Hij wil de jeugd de kans geven. Tot nu toe positief verrast.
Laatst bijgewerkt door Jazz op 11-11-2018 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor BK2007 » 17-05-2018 18:01

https://www.youtube.com/watch?v=C55NufqRpUM

Hier de persbijeenkomst met de presentatie van JOR.

Daarna nog een interview

https://www.youtube.com/watch?v=gGF9JdXmRr0
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Rick » 17-05-2018 22:11

Blij dat de club is gegaan voor een verrassing en geen Steijn, Pastoor of Verbeek. Kandiaten als Stam zijn blijkbaar niet haalbaar en dan past Jan verder goed in de geschetste profiel schets. Mist wel wat ervaring als hoofdtrainer, maar heb liever een uitstekende veldtrainer die het team goed laat voetballen en spelers beter maakt, maar af en toe een kut wissel toepast. Dit moet nog wel blijken natuurlijk.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Feanfan 1 » 17-05-2018 22:17

Tijdens het interview heb ik wel het idee dat vermaak echt op 1 staat. Dus liever 3-4 verliezen dan 1-0 winnen...
Net waar je de prioriteiten legt. Een goede spits halen die er 20+ maakt en een scorende 10 die 12-15 maakt, dan kan je eens een tegentreffer incasseren
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Mackan68 » 18-05-2018 03:57

Feanfan 1 schreef:Tijdens het interview heb ik wel het idee dat vermaak echt op 1 staat. Dus liever 3-4 verliezen dan 1-0 winnen...
Net waar je de prioriteiten legt. Een goede spits halen die er 20+ maakt en een scorende 10 die 12-15 maakt, dan kan je eens een tegentreffer incasseren

Daar staat tegenover dat hij het woord topsport 2x noemde. Daar wordt ik dan wel weer vrolijk van. Eens met 3-4 het schip in gaan is helemaal niet erg, zolang er maar alles aan is gedaan om het te voorkomen! Beter dan allemaal 2-0 voorsprongen uit handen geven en het 2-2 laten worden. Om vervolgens met een glimlach voor de camera te verschijnen om uit te weiden hoe goed het allemaal wel niet was.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Janneman » 18-05-2018 04:13

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Maakt een gedreven indruk, wil meer doen dan alleen met het eerste elftal aan de slag gaan. Ben benieuwd of deze trainer vermaak en resultaat wel weet te combineren over een langere periode dan zijn voorganger.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-05-2018 05:57

Ik krijg wel vertrouwen van zijn verhaal. Vooral het stuk dat hij chemie wil creeeren tussen team en publiek. Iets wezenlijks.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor vincentdelbos » 18-05-2018 08:12

Het blijft natuurlijk afwachten, maar ik ben gematigd positief;
- Benoemt de binding met het publiek,
- Komt gedreven over (verhuist hier ook heen),
- Heeft ervaring bij veel grote clubs,
- Veel focus op jeugd.

Waar ik me graag in laat verrassen;
- Heeft nog niet heel veel ervaring als hoofdtrainer (dan wel weer bij grote clubs),
- Onbekend; dus moeilijk in te schatten hoe zijn spelopvatting is.

Qua reacties op voetbalzone waren een aantal Turkse supporters toch niet negatief (zelfs positief) over zijn tijd bij Galatasaray (zijn hem zelfs dankbaar voor wat hij gedaan heeft). Iemand noemde hem tactisch sterk (4-3-3 aanvallend), voetbal van de Ajax school en geeft jeugd de kans. Zijn wisselbeleid kostte hem de kop? Zijn opvolger Tudor deed het overigens niet veel beter, die werd in datzelfde kalenderjaar ook ontslagen. De druk is daar natuurlijk ook gigantisch hoog.

Mijn gevoel zegt dat dit een goede zet kan zijn, zeker als er een goede assistent naast komt te staan.
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Baas » 18-05-2018 08:23

Ik zal niet negatief doen, dus: Welkom Jan.
Hopen dat hij het Heerenveen-gevoel weer terug kan brengen.
Hij weet het in ieder geval mooi te vertellen.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor vincentdelbos » 18-05-2018 08:54

Voor de geïnteresseerden wat reacties van supporters (Galatasaray en anderen) van voetbalzone.

Toch best goeie herinneringen aan deze man. Dankzij hem kwam er een talent aan het licht bij Gala van 14(!) jaar. Emre nogiets..? Wissels wel drama. Qua spel was het de vertrouwelijke 433 net zoals bij Ajax. Jammer dat het bestuur hem geen tijd wou geven. Vond hem heel sympatiek en warm overkomen.


Sikerink!!!!! Hahah zonder grappen, deze man heeft het bij Gala met minimale middelen toch nog 2 bekers gepakt! Alleen tja de wissels waren niet altijd goed.. Denk dat je met hem aan iets moois kunt gaan bouwen. Succes Jan!


Vond het persoonlijk erg jammer dat hij ontslagen werd, als hij de tijd krijgt geloof ik dat het een goede trainer is. Liet leuk aanvallend voetbal zien met aandacht voor de jeugd en had een goede uitstraling, maar die tijd die hij nodig heeft krijg je helaas in Turkije niet. Desondanks heeft hij een rampseizoen heel aardig afgemaakt en toch 2 prijzen gepakt


Ik vind het een goeie trainer. speelt altijd 4-3-3 tactisch sterk. Laat echte voetbal spelen van Ajax school. Ik denk dat het een goeie keuze is van Heerenveen! Geeft jeugdspelers heel veel kans.


Heeft het niet slecht gedaan. Maar hij is in mijn ogen (nog) geen hoofd trainer. Kwam naar gala voor de jeugd maar werd later aangesteld als hoofd Trainer. Zijn wissel beleid heeft hem de kop gekost. Ondanks dat zijn de gala supporters hem dankbaar voor wat hij heeft gedaan.
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor DSCH » 18-05-2018 15:32

Ben heel benieuwd naar deze man, positieve eerste indruk. Al hoeven we niet veel van zijn wissels te verwachten als ik bovenstaande zo lees :lol:
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-05-2018 16:01

Als gast bij Omrop Fryslan tv, om 17:10 uur, 18:10 uur enz enz
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor DSCH » 18-05-2018 16:04

Feanfan 1 schreef:Als gast bij Omrop Fryslan tv, om 17:10 uur, 18:10 uur enz enz


Bedankt voor de tip, ga meteen even kijken :wink:
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor DSCH » 18-05-2018 16:47

Vond hem goed over komen, rustig en duidelijk. Wist al een aantal namen van onze grootste talenten en liet ook weten dat het stadion volkrijgen echt wel hoog op de lijst staat. Aan de andere kant vond ook hij dat we een wat verwend publiek zijn, maar kreeg niet de indruk dat hij dit negatief bedoelde.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor sinjoor » 18-05-2018 20:35

Feanfan 1 schreef:Tijdens het interview heb ik wel het idee dat vermaak echt op 1 staat. Dus liever 3-4 verliezen dan 1-0 winnen...
Net waar je de prioriteiten legt. Een goede spits halen die er 20+ maakt en een scorende 10 die 12-15 maakt, dan kan je eens een tegentreffer incasseren


Heb je bij H'veen ooit een trainer mee gemaakt die bij zijn presentatie GEEN open deuren intrapte over publiek vermaken/binding met publiek creëeren, aanvallend, dominant voetbal willen spelen etc etc?
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-05-2018 20:54

Maar na Streppel heb ik het idee dat ze dat wel erg belangrijk vinden in een nieuwe coach. Dat hij binding weet te creeeren met het publiek. Iets wat wel weg was onder Streppel. Bij Olde R geloof ik wel wat hij allemaal zegt.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor sinjoor » 19-05-2018 18:13

Heerenveen rules schreef:Maar na Streppel heb ik het idee dat ze dat wel erg belangrijk vinden in een nieuwe coach. Dat hij binding weet te creeeren met het publiek. Iets wat wel weg was onder Streppel. Bij Olde R geloof ik wel wat hij allemaal zegt.


Ik heb de artikelen uit 2016 even terug gelezen over de presentatie van Streppel bij H'veen en het zijn allemaal dezelfde open deuren:

Hans Vonk, technisch manager van SC Heerenveen, is blij met de komst van Streppel. ,,We willen aantrekkelijk voetbal spelen in een vol Abe Lenstra stadion, met een duidelijke voetbalvisie en passend binnen onze financiële mogelijkheden. Jurgen is een trainer die daar in onze optiek prima bij past. Hij heeft ruimschoots ervaring als trainer in het betaald voetbal, heeft aanvallend en attractief voetbal hoog in het vaandel staan en maakt graag jonge spelers beter. Iets waar sc Heerenveen al jaren bekend om staat en waar Jurgen graag aan wil meewerken.’’

Dezelfde teksten waren er ook bij de presentatie van Lodeweges, Van Basten en Jans. Lodeweges liet in de voorbereiding zelfs wat fans meetrainen om binding te creëren en zou het he-le-maal anders gaan doen als Van Basten, die op zijn beurt ook de beste intenties had en er gaandeweg achterkwam dat zijn selectie vanuit de reactie veel meer uit zijn kracht voetbalde
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor sinjoor » 19-05-2018 18:46

Daarnaast denk ik dat de 4-3-3 vanuit de Ajax-school in theorie prachtig is, maar in praktijk te vaak verzandt in het oeverloos rond- en breedspelen vd bal. Ajax heeft kwalitatief gezien veel betere spelers dan H'veen, maar hoe vaak is Ajax er nou werkelijk in geslaagd de tegenstander met dominant, aanvallend voetbal helemaal zoek te spelen? Volgens mij wint Ajax zijn wedstrijden vaker op individuele klasse én omdat de tegenstander na een uur zo moe was dat het steekjes ging laten vallen

H'veen scout steevast op snelle behendige buitenspelers. Wat is er dan mis mee om wat dichter op de eigen goal te verdedigen zodat er voorin ruimte ontstaat? Een perfect uitgevoerde counter kan ook spectaculair zijn om te kijken. En in de praktijk maakt het qua creëeren van kansen niet zoveel uit of je vanuit de opbouw de aanval zoekt of vanuit de reactie countert.

Ik hoor supporters vaak zeggen dat ze liever 12e eindigen met leuk voetbal dan 5e worden met countervoetbal. Nou geloof me, H'veen is nog NOOIT in het rechterrijtje geëindigd met leuk voetbal. Voetbal draait vooral om resultaat. Daar krijg je als ploeg vertrouwen van. Je kan als ploeg nog zo leuk voetballen, als je 3x achter elkaar verliest gaat dat ten koste van vertrouwen.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Thinkman » 19-05-2018 18:59

sinjoor schreef:Ik hoor supporters vaak zeggen dat ze liever 12e eindigen met leuk voetbal dan 5e worden met countervoetbal. Nou geloof me, H'veen is nog NOOIT in het rechterrijtje geëindigd met leuk voetbal. Voetbal draait vooral om resultaat. Daar krijg je als ploeg vertrouwen van. Je kan als ploeg nog zo leuk voetballen, als je 3x achter elkaar verliest gaat dat ten koste van vertrouwen.


Juist! Dit is de essentie. Als Hamstra de kwaliteit levert en JOR het vertrouwen erin krijgt, volgen de resultaten vanzelf.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor AllardP » 19-05-2018 20:47

Juist! Mijn voornaamste probleem met Streppel was niet dat hij te verdedigend speelde (het eerste seizoen was nota bene bijna suicidaal aanvallend), maar dat hij dacht dat Heerenveen met 'verzorgd positiespel' een verdediging stuk zou kunnen spelen. Nou, hoe vaak hebben we dat gezien? We moeten sneller omschakelen en wat opportunistischer spelen. Uiteraard horen daar snelle buitenspelers bij, maar dat snapt een kind nog.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-05-2018 20:55

Een trainer is afhankelijk van zijn spelers en de een haalt er meer uit dan een andere
De bij ons (meeste) geprezen Fraser had een goed elftal bij Vitesse, maar Sturing haalt er meer uit met dezelfde selectie. Verschil is dat Vitesse met Sturing gemiddeld 4 goals per wedstrijd en Fraser stukken minder.
De trainer of bestuur wil het publiek wel vermaken, maar dan zal er echt op scorend vermogen gescout moeten worden. Dat er dan met bijvoorbeeld Van Amersfoort verlengd is begrijp ik dan ook niks van, pure middelmaat. Met Thorsby willen ze nog verlengen, maar die functioneert nog wel eens als een "vervelende mug" die je meerdere keren tegen komt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor DSCH » 20-05-2018 08:59

sinjoor schreef:Daarnaast denk ik dat de 4-3-3 vanuit de Ajax-school in theorie prachtig is, maar in praktijk te vaak verzandt in het oeverloos rond- en breedspelen vd bal. Ajax heeft kwalitatief gezien veel betere spelers dan H'veen, maar hoe vaak is Ajax er nou werkelijk in geslaagd de tegenstander met dominant, aanvallend voetbal helemaal zoek te spelen? Volgens mij wint Ajax zijn wedstrijden vaker op individuele klasse én omdat de tegenstander na een uur zo moe was dat het steekjes ging laten vallen

H'veen scout steevast op snelle behendige buitenspelers. Wat is er dan mis mee om wat dichter op de eigen goal te verdedigen zodat er voorin ruimte ontstaat? Een perfect uitgevoerde counter kan ook spectaculair zijn om te kijken. En in de praktijk maakt het qua creëeren van kansen niet zoveel uit of je vanuit de opbouw de aanval zoekt of vanuit de reactie countert.

Ik hoor supporters vaak zeggen dat ze liever 12e eindigen met leuk voetbal dan 5e worden met countervoetbal. Nou geloof me, H'veen is nog NOOIT in het rechterrijtje geëindigd met leuk voetbal. Voetbal draait vooral om resultaat. Daar krijg je als ploeg vertrouwen van. Je kan als ploeg nog zo leuk voetballen, als je 3x achter elkaar verliest gaat dat ten koste van vertrouwen.


Dat 4-3-3 moet gewoon uit het beleidsplan geschrapt worden. Geef de trainer de vrije hand om te doen met de selectie wat hij wil, als dat meer resultaat oplevert ben je gek om aan 4-3-3 vast te houden omdat dat zogenaamd het publiek moet vermaken. Winnen, daar draait het om!
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor sinjoor » 20-05-2018 12:46

DSCH schreef:
Dat 4-3-3 moet gewoon uit het beleidsplan geschrapt worden. Geef de trainer de vrije hand om te doen met de selectie wat hij wil, als dat meer resultaat oplevert ben je gek om aan 4-3-3 vast te houden omdat dat zogenaamd het publiek moet vermaken. Winnen, daar draait het om!


Helemaal mee eens. Mijn inziens kijkt H'veen met een te roze brik naar hun eigen verleden. Men hoopt steeds dat het succes terugkomt door vast te houden aan die manier van trainen en spelen, terwijl er zoveel andere factoren meespeelden waardoor H'veen destijds kon floreren.
Destijds was H'veen na PSV bijv de enige club die over een modern 'state of the art' stadion beschikte. Nu is het ALS veroudert en zie je dat clubs met een veel kleiner stadion- maar moderner stadion- meer inkomsten uit recettes genereren
Destijds was H'veen met Utrecht ook de enige echte subtopper, waardoor jonge spelers H'veen als een perfecte springplank voor de top zagen. Nu is de subtop veel breder.
Begin jaren '90 is de regel ook verandert dat keepers terugspeelballen niet meer mogen vastpakken of verwerken met de hand. Daardoor zag je langzaam maar zeker de taktiek van achteruit opbouwen veranderen.
Wil je zoals Ajax vast blijven houden aan dat aloude systeem, dan MOET je in ieder geval beschikken over een mee voetballende keeper.
En daarnaast is de leeftijdsopbouw ook drastisch verandert. In de gouden periode van H'veen mochten buitenlandse clubs nog maar 2 ( en later 3) buitenlandse spelers onder contract hebben, waardoor enkel de absolute toppers naar het buitebnland verkasten. Nu zie je spelers al verkassen naar de 2e divisie in Engeland of Duitsland.

Ik zou een voorstander zijn van een systeem met 3 CV's, waarbij je de vleugelverdedigers naar gelang de sterkte vd tegenstander hoger of lager kunt positioneren en 1 vd 3 CV's kan inschuiven als controlerende middenvelder
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Baas » 22-05-2018 08:37

Ik meende ergens te hebben gelezen dat hij graag 4-2-3-1 speelt.
Is natuurlijk een verkapte 4-3-3 opstelling, maar dan kun je wel iets inzakken en voorin ruimte houden voor snelle uitbraken.
Volgens mij speelde we ook op die manier toen we Assaidi, Dost en Narsingh hier hadden.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor rust » 23-05-2018 11:34

Het zou toch prachtig zijn als we van die ellendige 4-3-3 zijn verlost.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor BK2007 » 23-05-2018 12:24

rust schreef:Het zou toch prachtig zijn als we van die ellendige 4-3-3 zijn verlost.


Onder Streppel speeldewe toch nooit 4-3-3 ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten