Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Goran Popov » 13-05-2018 12:01

Afbeelding
Afbeelding
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-05-2018 10:14

Dumfries, Pierie, Zeneli, Yuki, Veerman, Thorsby, Reza (deels transfervrij natuurlijk) moeten bij elkaar toch wel een miljoen of 15 opleveren (Bruto). Er staat ook nog een aardig zakcentje geparkeerd, Hamstra krijgt het heel druk in zijn 'examenjaar'.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor AllardP » 14-05-2018 13:29

We weten nu nog niet wie er nog meer gaan vertrekken, maar we beginnen sowieso al met vier vacatures voor potentiele basisspelers:
- spits (vertrek Reza)
- vleugelspits (vertrek Odegaard)
- verdedigende middenvelder (ernstige blessure Schaars)
- keeper (Van der Steen, blessure Hahn)

Het lijkt me verstandig dat Hamstra daar snel mee begint. Geld zat en de concurrentie zit niet stil. Vervolgens kunnen we 1-op-1 vertrekkers opvangen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor GeraldSibon35 » 14-05-2018 14:16

Vertrekkende spelers
Transfervrij: Martin Hanssen (gehuurd), Martin Odegaard (gehuurd), Van der Steen, Jan Bekkema, Reza Ghoochannjehad, Caner Cavlan, Maarten de Fockert, Robert van Koesveld en Tristan Borges.

Verkopen: Denzel Dumfries (5/6 mil), Kik Pierie (5/6 mil), Doke Schmidt, Arber Zeneli (5 mil), Yuki Kobayashi (1,5 mil), Morten Thorsby (5/6 ton), Pelle van Amersfoort (3/4 ton), Henk Veerman (5/6 ton)

Totaal: 15/16 miljoen aan transferopbrengsten.

Aankopen
Concurrent keeper voor Warner Hahn:
Rody de Boer (Telstar)

Ervaren keeper:
Brian Vandenbussche (Cercle Brugge)

Basisrechtsback:
Linus Wahlqvist (IFK Norrköping)

Back-up rechtsback:
Julian Ryerson (Viking FK)

Concurrent linksback voor Lucas Woudenberg:
Konstantinos Tsimikas (Willem II/Olympiakos Piraeus)

Verdedigende middenvelder:
Ben Rienstra (Willem II/AZ Alkmaar)

Controlerende middenvelder:
Jamiro Monteiro (Heracles Almelo)

Nummer 10:
Simon Gustafson (Roda JC/Feyenoord)

Rechtsbuiten:
Silvester van der Water (Almere City)

Linksbuiten:
Arnaut Groeneveld (NEC Nijmegen)

Centrumspits:
Andrija Novakovisch (Telstar/Reading FC)

Centrumspits back-up:
Jay Roy Grot (Leeds United) huren met optie tot koop.

Basisopstelling:

Afbeelding

Wisselspelers: Rody de Boer, Brian Vandenbussche, Julian Ryerson, Nicolai Naess, Lucas Woudenberg, Stijn Schaars, Jordy Bruijn, Michel Vlap, Sylvester van der Water, Jizz Hornkamp, Jay Roy Grot, Nemanja Mihajlovic.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 14-05-2018 19:05

1. Vervanger Streppel
2. Vervanger Vonk
3. Vervanger Reza
4. Vervanger Ødegaard/ invaller achter Rojas
5. Vervanger van der Steen

Dit zijn puur feitelijk de vertrekkende mensen. Die moeten z.s.m. vervangen worden. Wie wij als supporters graag allemaal verpatst zien worden, voor welke bedragen en wie daar voor aangetrokken zouden moeten worden is niet echt relevant. Voorlopig is er slechts sluimerende belangstelling voor Zeneli en Dumfries. Waar zou je de rest kunnen slijten? Ze hebben niet allemaal Raiola als zaakwaarnemer cq zakkenvuller.

Hoe ver zou de invulling oefencampagne 2018-2019 zijn? Hamstra hoeft voorlopig nog niet echt op vakantie lijkt me.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor AllardP » 14-05-2018 20:40

Zo is het Mackan; de Football Manager-benadering lijkt me niet echt zinvol. Ik denk alleen dat je Vonk niet apart hoeft in te vullen, omdat de nieuwe trainer mogelijk een assistent meeneemt. Verder moeten we nu toch echt iemand halen voor de plek van Schaars, van wie je rustig kunt betwijfelen of hij op niveau terug kan komen.

Bij de overige posities heb je alleen een schaduwlijst nodig voor het geval er een vertrekker is. En sommige plekken kunnen we hopelijk met talenten invullen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Satyr » 14-05-2018 20:42

GeraldSibon35 schreef:
Afbeelding


Er komt er geen één, daar zet ik een krat bier op
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 14-05-2018 21:02

AllardP schreef:Zo is het Mackan; de Football Manager-benadering lijkt me niet echt zinvol. Ik denk alleen dat je Vonk niet apart hoeft in te vullen, omdat de nieuwe trainer mogelijk een assistent meeneemt. Verder moeten we nu toch echt iemand halen voor de plek van Schaars, van wie je rustig kunt betwijfelen of hij op niveau terug kan komen.

Bij de overige posities heb je alleen een schaduwlijst nodig voor het geval er een vertrekker is. En sommige plekken kunnen we hopelijk met talenten invullen.

Volgens mij willen ze bij de club liever niet dat de nieuwe trainer zelf een assistent meeneemt? Verder ben ik wel benieuwd of Streppel eventueel de keeperstrainer nog bij ons weg gaat halen als hij weer ergens onder de pannen is. Schaars zou eventueel opgevolgd kunnen worden door Bruijn. Of Thorsby, maar dan moet hij wel de tijd en het vertrouwen krijgen om nog beter te worden :wink:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Appie_M » 15-05-2018 07:37

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar wel interessant om even te delen:

Net zoals vorig seizoen plaatste FC Utrecht zich ten koste van SC Heerenveen voor de finale van de play-offs. En net als toen had de club uit de Domstad niet de betere spelers, maar wél de beste instelling.

Het was in de slotminuut voor rust, toen Reza Ghoochannejhad dreigde uit te breken namens SC Heerenveen en Willem Janssen de spits van de Friezen torpedeerde. Gele kaart, oordeelde scheidsrechter Serdar Gözübüyük terecht en de aanvoerder van FC Utrecht accepteerde de straf zonder morren, zoals Ramon Leeuwin dat na rust ook deed toen hij Pelle van Amersfoort onderuit liep. Het grote verschil tussen Utrecht en Heerenveen zat ’m afgelopen zaterdagavond niet in kwaliteit, maar in beleving. De Friezen speelden om de 4-3 voorsprong uit de eerste wedstrijd te verdedigen, FC Utrecht wilde ten koste van alles winnen en staat dankzij een 2-1 zege dan ook, net als vorig seizoen, in de finale van de play-offs. Deze keer is Vitesse de tegenstander. (...) Als De Jong er tevens nog wat meer voetbal in weet te krijgen, is de club ook volgend seizoen weer een stabiele subtopper.

SC Heerenveen zal dat ongetwijfeld ook wel weer worden, alleen moet de clubleiding zich eens afvragen waarom het vaak verzorgde voetbal niet leidt tot resultaat. Toen FC Utrecht de Friezen in de competitie klopte, zag trainer Jurgen Streppel al een groot verschil in overlevingsdrang. Dát er nog bij in zijn eigen team en Heerenveen zou hebben gewonnen, stelde hij. Maanden later blijkt er niks veranderd. Streppel constateert al twee jaar wat Heerenveen mist, maar kreeg het er niet in en vertrekt. Dat ligt niet alleen aan de coach, maar duidt op een probleem dat dieper zit en teruggaat naar scouting en opleiding. Als Heerenveen echt weer wat wil gaan winnen, heeft het meer nodig dan alleen een verzorgd positiespel. FC Utrecht gaf de Friezen zaterdagavond weer eens het goede voorbeeld.

Bron = VI


Met andere woorden, hou eens op met gokken op brave Zweedse pubertjes en ga eens winnaars aankopen. En een beetje tempo graag.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 15-05-2018 08:20

Met Bulthuis hebben we toch 1...
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor tha boelie » 15-05-2018 08:23

Van den Berg z`n contract loopt ook af..
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 15-05-2018 09:25

tha boelie schreef:Van den Berg z`n contract loopt ook af..


Doe maar niet, kaartenpakker pur sang
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1996 » 16-05-2018 09:07

Jullie moeten minder FIFA/FM spelen.

In ieder geval niet eens met voorgaande posters. Laten we gaan voor goede, technische jongens die echt kunnen voetballen. Al dat zogenaamde karakter van figuren als vd Berg, alsjeblieft zeg. Vitesse en AZ laten toch zien waar je het verst mee komt?
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor AllardP » 16-05-2018 15:18

Natuurlijk moeten we ons voornamelijk richten op jonge talenten: dat is al jaren ons handelsmerk (en verdienmodel). Maar talentjes hebben ervaren spelers nodig om hen te coachen en waar nodig te corrigeren, zowel voor de teamprestatie als hun eigen ontwikkeling.

Wat mij betreft de eerste prioriteit om goed in te vullen. Schaars is natuurlijk uitstekend voor die rol, maar ik betwijfel of die nog terugkomt. Lijkt me reden om een leider aan te trekken, ook al omdat een andere ervaren man (Reza) vertrekt. Hoegh (buitenlander, nog niet heel veel ervaring) en Bulthuis (matige voetballer, heeft genoeg aan zichzelf) vind ik niet voldoende.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor nickstok » 17-05-2018 17:57

SC Heerenveen wil de ontwikkeling van Morten Thorsby belonen. De Noorse middenvelder kan zijn contract in Friesland verlengen.

De huidige verbintenis van Thorsby loopt af in 2019. De 22-jarige middenvelder is al sinds het seizoen 2014/15 speler van Heerenveen, maar werd dit seizoen vaste basisspeler.

In afwachting van belangstelling voor eigen spelers richt technisch manager Gerry Hamstra van Heerenveen zich op de komst van een spits. Door het vertrek van Reza Ghoochannejhad heeft de Friese club alleen Henk Veerman over voor die positie. Ook een reservedoelman is noodzakelijk na het vertrek van Wouter van der Steen en bovendien kijkt Heerenveen rond naar een vervanger van de lang geblesseerde Stijn Schaars. Warner Hahn is bij de start van de voorbereiding weer fit.

'Rond onze eigen spelers is het nu relatief rustig', aldus Hamstra. 'Maar iedereen kan zo een aantal spelers aanwijzen voor wie belangstelling op gang kan komen.' In de tot 2019 lopende contracten van Arber Zeneli en Yuki Kobayashi heeft Heerenveen nog een optie voor een extra jaar. De begeerde Denzel Dumfries ligt zelfs vast tot 2021.

Aldus VI
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Baas » 18-05-2018 08:37

Ik vind het wel ernstig dat Hamstra het alleen over een Spits en een keeper heeft.
Er moet echt meer bij!

Vleugels:
We hebben 3 vleugelspelers voor 2 posities waarvan Zeneli waarschijnlijk vertrekt.
Rojas en Mihajlovic hebben dit seizoen zeer weinig gespeeld, dat komt mede doordat Streppel er weinig van begreep.
Het is echter ook mogelijk dat deze twee heren toch behoorlijk tegenvallen.

Tien
We hebben Vlap of V. Amersfoort voor de 10 en laatstgenoemde is sowieso niet goed genoeg.
Thorsby speelt ook wel eens op 10, maar aangezien JOR het publiek wil vermaken is een creatieve 10 wel een must!
Odegaard had dit seizoen bij ons op 10 moeten spelen, maar Streppel heeft dit vrijwel nooit aangedurfd.

Op 6 heb je ook een probleem:
Schaars is geblesseerd, het is maar de vraag of die terugkomt.
Yuki is niet sterk genoeg, en hij wil weg (en van mij mag hij).
Thorsby is een harde werker, maar hij kan niet voetballen.
Bruijn is onervaren, al komt die er wel bij verwacht ik.

Defensief
Op links zit je wel goed met Pierie, Woudenberg en eventueel Bulthuis.
Centraal met Hoegh, Bulthuis en Naess moet het ook geen probleem worden.
Er moet echter een vervanger voor Dumfries komen mocht hij vertrekken (en daar lijkt het sterk op).
Moet er niet aan denken om Doke Schmidt een heel seizoen in de basis te zien.

Op Feanonline een interview met Hamstra:
''Of ik een drukke zomer krijg? Ik denk dat altijd zo is bij Heerenveen", aldus Hamstra.
Nou Gerry, dit keer maar in oktober op vakantie, want deze transferperiode is heel belangrijk voor de club.
Weer aanhaken of definitief afhaken.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Muck » 18-05-2018 08:50

Ik lees het anders: Hamstra wil nu een spits (vertrek Reza), een keeper (vertrek van der Steen) en eventueel een middenvelder omtrent de situatie Schaars.

Bij vertrek Zeneli, Yuki of Dumfries zullen er zeker vervangers aangetrokken worden. En de hele '10-discussie' hangt van de spelopvatting van Olde Riekerink af: met Schaars (en eventuele vervanging), Thorsby, Kobayashi, Amersfoort, Vlap en Bruijn heb je het kwantitatief goed bezet: 6 (misschien 7) spelers voor 3 posities.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Marça » 18-05-2018 08:51

Als Hamstra openlijk zegt dat hij een hele lijst heeft naar waar hij op zoek is, voert dat de druk alleen maar op. Ook in de onderhandelingen met andere clubs - dus neem zulke opmerkingen niet al te serieus. Ik denk dat de komst van Naess afgelopen zomer en Bulthuis in de winter daar goede voorbeelden van zijn. Die kwamen ook uit het niets.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor tha boelie » 18-05-2018 09:05

Woudenberg is niet goed genoeg, die heeft ons al veel te veel punten gekost. Zou graag zien dat er gezocht wordt naar een nieuwe linksback. Die Tsimitas van Willem 2 lijkt mij een goede speler. Owusu van Almere zou ook kunnen, 1 van de betere spelers in de play offs.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Muck » 18-05-2018 10:22

Met Woudenberg en Pierie (en ook Bulthuis) zijn er voldoende linksbacks. Er zal eerst 1 verkocht moeten worden.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 18-05-2018 10:24

Probeer het inderdaad nog maar even met Woudenberg.

Als het toch niet loopt heb je inderdaad met Pierie en Bulthuis wel back ups. Ook al zijn dat toch meer CV ers.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 18-05-2018 11:13

Hamstra zegt het juist precies goed. Hij moet nu op zoek naar een spits en een reservekeeper. Zeneli en Dumfries zijn nog lang niet vertrokken, je beschadigt je onderhandelingspositie alleen maar als je nu al openlijk over hun opvolgers gaat praten. En de lijstjes liggen heus wel klaar.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 18-05-2018 16:19

tha boelie schreef:Woudenberg is niet goed genoeg, die heeft ons al veel te veel punten gekost. Zou graag zien dat er gezocht wordt naar een nieuwe linksback. Die Tsimitas van Willem 2 lijkt mij een goede speler. Owusu van Almere zou ook kunnen, 1 van de betere spelers in de play offs.

Misschien dat onze nieuwe trainer hem wél beter maakt? Bij NEC was Lucas een prima speler. Die kan er niet binnen een seizoen he-le-maal niets meer van kunnen. Onder Streppel zijn er immers wel een paar spelers doorgebroken, maar van wie kan je feitelijk zeggen dat hij beter geworden is door die kale? Ik durf zelfs wel te stellen dat hij door zijn in-en-uit gebliksem de desbetreffende spelers minder heeft gemaakt. In ieder geval het zelfvertrouwen ontnomen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor AllardP » 18-05-2018 16:34

We kunnen Streppel niet overal de schuld van geven, Mackan. Woudenberg is het seizoen gestart als onbetwiste linksback, tot hij - volkomen terecht en misschien zelfs te laat - op de bank terecht kwam. Maar normaal gesproken wordt Pierie volgend jaar de eerste linksback en als stand-in is Woudenberg natuurlijk goed genoeg. In een ideale wereld verkopen we hem, maar daar ga ik nu even niet vanuit.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 18-05-2018 16:39

AllardP schreef:We kunnen Streppel niet overal de schuld van geven, Mackan. Woudenberg is het seizoen gestart als onbetwiste linksback, tot hij - volkomen terecht en misschien zelfs te laat - op de bank terecht kwam. Maar normaal gesproken wordt Pierie volgend jaar de eerste linksback en als stand-in is Woudenberg natuurlijk goed genoeg. In een ideale wereld verkopen we hem, maar daar ga ik nu even niet vanuit.

Niet van alles, maar wel van heel veel Allard :wink: JOR zal moeten bewijzen of dat gevoel klopt of niet. Als je Streppel zijn opstelling- en wisselbeleid zag dan durf ik echt wel hele grote dikke vraagtekens te zetten bij zijn tactisch inzicht. En als je dat dan ook nog eens over moet brengen op je spelers.... Nouja, je begrijpt me wel denk ik.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Thinkman » 23-05-2018 20:57

Het is nog lekker rustig aan ons transferfront. 23 juni start de training weer. Heel benieuwd hoe de selectie er dan uitziet!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 23-05-2018 21:58

Thinkman schreef:Het is nog lekker rustig aan ons transferfront. 23 juni start de training weer. Heel benieuwd hoe de selectie er dan uitziet!


Lekker rustig?! Het valt juist enorm tegen! Concurrenten versterken zich met kwalitatief goede spelers (Utrecht bijvoorbeeld), terwijl wij op een kabbelend beekje blijven zitten. Er mag wat meer beweging komen, 1 maand is erg kort...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 23-05-2018 21:59

De transferwindow opent pas op 1 juni.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 23-05-2018 22:00

BK2007 schreef:De transferwindow opent pas op 1 juni.


Dat weet ik, maar je kan alvast spelers vastleggen (zie Gustafson).
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Marça » 24-05-2018 07:05

Snel handelen betekent niet altijd beter handelen. Zo was Groningen vorig seizoen ook al vroeg actief met het vastleggen van spelers en het resultaat daarvan hebben we gezien. Hamstra heeft laten zien wat hij kan, dus laten we hier nog niet te hard van stapel lopen dat er nog geen nieuwe spelers zijn. Vorig seizoen waren Hahn en Hoegh geloof ik de enige nieuwelingen bij de eerste training?

Natuurlijk wil je bij de eerste training de selectie al rond hebben maar met de transferdeadline van 31 augustus is dat natuurlijk een utopie.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten