Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Fladian » 14-01-2018 15:31

Al lijkt het natuurlijk wel zo hoor, laat ik dat voorop stellen, mag je jezelf wel afvragen of het echt ligt aan de spelers of dat er iets anders aan de hand is. Krijgen ze voldoende kansen? Mogen ze op hun voorkeurspositie spelen? Hoe wordt er met ze om gegaan?

Rojas is zelden op zijn favoriete rechtsbuiten posities geplaatst, de meeste keren dat hij mocht spelen stond hij op links. En over het algemeen weten we allemaal wel dat een stijf rechtse speler nooit helemaal tot zijn recht komt als op hij op links staat en daar niet heel veel ervaring heeft opgedaan. Bovendien krijg je als buitenspeler er ook niet extra vertrouwen door als de diepe spits, in dit geval Reza, maar niet scoort.

Mihajlovic heeft zelfs nog minder gespeeld. Nu wijst tot nu toe alles er wel op dat hij, inderdaad, het niveau niet lijkt aan te kunnen, maar erg veel vertrouwen heeft hij ook niet gekregen. Elke keer dat er weer iemand op links wegviel, werd wel iemand anders naar voren geschoven die van nature helemaal geen linksbuiten is. Of dat nu Rojas, Vlap, Van Amersfoort, Yuki of wie Streppel nog meer in gedachten heeft om daar te willen uitproberen.
Een tijdje geleden zei iemand hier op het forum met Mihajlovic te hebben gesproken, gevraagd te hebben waarom hij niet speelt. Wat mij bij staat is dat het antwoord weinig perspectief bood.

Wat Rojas en Mihajlovic allebei gemeen hebben, is dat ze nooit een periode hebben gehad om zich te bewijzen. Zij zullen niet de eerste noch de laatste zijn die dat meemaken, maar het verschil met veel andere spelers is dat zij wel in de positie waren om te spelen. Door diverse blessures zou je toch denken dat ze vaker een kans gehad zouden hebben. Maar misschien zie ik dat verkeerd. Ik kan mij voorstellen dat als je de hele ploeg ziet falen en je steeds gepasseerd wordt door spelers die niet eens van nature op jouw positie horen te spelen, dat dat toch een deukje in je zelfvertrouwen geeft - terwijl er al geen enkele speler in de selectie is die daarvan overloopt. Ik zeg niet dat het zo is, maar voor spelers als Mihajlovic (die voor het eerst in het buitenland speelt) en Rojas (die al een keer eerder 'mislukt' is in Europa) zie ik het wel voor mij dat zoiets als dit hun 'knakt.'

Dat Woudenberg een miskoop blijkt te zijn zal ik niet ontkennen, ik zou niet eens durven daar de discussie over te openen. Maar dat zag nagenoeg niemand aankomen. Bij Hahn is het vooral pech geweest. Hoegh stemt mij echter wel tevreden en ondanks dat hij wat ups en downs heeft, ben ik ook heel aardig tevreden over Dumfries. Natuurlijk allemaal wel in perspectief, het is geen goed seizoen en dat gaat het waarschijnlijk ook niet worden en ik snak ook naar spelers van een klasse of zelfs twee klassen beter, maar dit is het niveau waar wij nu eenmaal opzitten. En dus wil ik ze ook daar op beoordelen, dus doen Hoegh en Dumfries het naar mijn mening naar behoren.

Maar misschien heb ik het allemaal wel mis, misschien ligt het allemaal veel ingewikkelder (of sterker nog, misschien wel veel simpeler). Ik wou het gezegd hebben, denk ik.
Laatst bijgewerkt door Fladian op 14-01-2018 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 14-01-2018 15:58

gwgwgw schreef:We mogen ook inmiddels ook wel concluderen dat de vorige transferwindow geen gelukkige was. Het is misschien nog te vroeg om deze aankopen definitief af te schrijven, maar je begint toch onderhand aan flinke miskopen te denken, zeker aangezien we toch nog aardig wat knaken hebben neergelegd voor deze spelers.

Hahn is natuurlijk pure pech. De rest heeft eigenlijk 0,0 zicht op een vaste basisplek. Woudenberg zal nu na de komst van Bulthuis inmiddels 3e keus zijn en Naess mag af en toe een paar minuten meedoen. Nu Zeneli en Odegaard weer fit zijn kunnen Rojas en Mihajlovic helemaal fluiten naar een basisplek, zeker gezien ze het bij hun afwezigheid het nog niet eens konden worden.


Hier ga je wel makkelijk voorbij aan Hoegh en Dumfries die er direct staan en het feit dat Mihaljovic en Woudenberg nog wel potentie hebben om in de toekomst meer toe te voegen. Naess en Rojas hebben een leeftijd waarop je er direct zou moeten kunnen staan, maar wellicht hadden ze onder een andere trainer meer toegevoegd. Maar met Hoegh en Dumfries hebben we in ieder geval twee goede aankopen die benoemd mogen worden, net zoals Hahn een prima aankoop was die nu erg ongelukkig uitpakt.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 14-01-2018 17:13

Gebeurde in het verleden wel vaker dat je er 4 haalde en er maar 1 echt pareltje bij zat.
Ik heb het idee dat de scouting niet meer de pareltjes voor de aanval weet te vinden...
Op zich jammer want dat was altijd onze kracht en maakte onze club ook zo geliefd.
Nu zijn we een grijze muis aan het worden.
Misschien dat Zeneli het niveau naar boven weet te tillen in de 2e seizoenshelft.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Silver » 14-01-2018 22:48

Ik vind het afschrijven van Rojas, Mihaljovic & Woudenberg wel erg snel, als past de gedachtegang het wel in het huidige opportunistische voetbalwereldje. Woudenberg heeft inderdaad paar (mentale) tikken gehad, maar denk nog steeds dat ie voor Heerenveen een nuttige linksback zou kunnen worden.

Wat Rojas en Mihajlovic allebei gemeen hebben, is dat ze nooit een periode hebben gehad om zich te bewijzen. Zij zullen niet de eerste noch de laatste zijn die dat meemaken, maar het verschil met veel andere spelers is dat zij wel in de positie waren om te spelen. Door diverse blessures zou je toch denken dat ze vaker een kans gehad zouden hebben. Maar misschien zie ik dat verkeerd. Ik kan mij voorstellen dat als je de hele ploeg ziet falen en je steeds gepasseerd wordt door spelers die niet eens van nature op jouw positie horen te spelen, dat dat toch een deukje in je zelfvertrouwen geeft - terwijl er al geen enkele speler in de selectie is die daarvan overloopt. Ik zeg niet dat het zo is, maar voor spelers als Mihajlovic (die voor het eerst in het buitenland speelt) en Rojas (die al een keer eerder 'mislukt' is in Europa) zie ik het wel voor mij dat zoiets als dit hun 'knakt.'

Hier helemaal mee eens. Plus laten we niet vergeten dat Rojas is overgekomen van de andere kant van de wereld en waarschijnlijk ook wat tijd nodig heeft om te wennen hier in Nederland (ook al is het z'n 2e Europese avontuur). We zijn wat dat betreft 'verwend' met Kobayashi die zich bewonderenswaardig snel heeft aangepast, maar dat is natuurlijk niet de norm.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor AllardP » 14-01-2018 23:07

Rojas, Mihaljovic en Woudenberg zijn alle drie gehaald voor de basis. Dat ze daar nu ver vandaan zitten, is natuurlijk geen beste beurt van de scouting. Woudenberg staat inmiddels achter Schmidt in de pikorde en de heren vleugelaanvallers zijn gepasseerd door middenvelders. Natuurlijk kunnen ze nog een comeback maken, maar gezien ervaringen uit het verleden heb ik daar niet heel veel vertrouwen in.

Behalve misschien met een nieuwe trainer, al zie ik dat ook niet snel gebeuren omdat we nog volop in de race liggen voor dat felbegeerde play-offticket.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 15-01-2018 00:36

AllardP schreef:Rojas, Mihaljovic en Woudenberg zijn alle drie gehaald voor de basis. Dat ze daar nu ver vandaan zitten, is natuurlijk geen beste beurt van de scouting. Woudenberg staat inmiddels achter Schmidt in de pikorde en de heren vleugelaanvallers zijn gepasseerd door middenvelders. Natuurlijk kunnen ze nog een comeback maken, maar gezien ervaringen uit het verleden heb ik daar niet heel veel vertrouwen in.

Behalve misschien met een nieuwe trainer, al zie ik dat ook niet snel gebeuren omdat we nog volop in de race liggen voor dat felbegeerde play-offticket.


Er is een verschil tussen potentieel of directe meerwaarde. Woudenberg en Mihaljovic kunnen nog doorgroeien, Rojas zou er direct moeten staan. Neemt niet weg dat Hamstra verkeerd heeft ingekocht op de vleugel. Voor het geld van Nemanja had je ook Kuwas kunnen halen, of Namli behouden. Maar de renovatie rechtsachterin met Hoegh en Dumfries verdient Hamstra credits voor.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor AllardP » 15-01-2018 17:59

Hoe gaan Mihaljovic en Woudenberg doorgroeien als ze wekelijks in de uiterst zwakke beloftencompetitie spelen? Ik krijg een beetje het Zahovic-gevoel: ook die moest zogenaamd voorzichtig gebracht worden, maar is helemaal weggezakt in het moeras van het tweede elftal. Reken maar dat deze jongens inmiddels aardig gedemoraliseerd zijn. Zelfs met de blessure van Zeneli is Mihaljovic niet in de buurt van een basisplek.

Wat de rest betreft: Dumfries is inderdaad een schot in de roos. Hoegh ben ik minder enthousiast over, maar is in elk geval een vaste basisspeler. Van Naess snap ik niet dat hij niet vaker speelt, want die maakte toch een degelijke indruk. Hahn is gewoon pech.

Al met al vind ik het toch niet heel overtuigend. Traditiegetrouw verdienen we ons geld door aanvallers duur te verkopen, maar vooralsnog lijkt alleen Zeneli geld op te gaan leveren. Ook de balans in de selectie vind ik matig: weinig kwaliteit achterin, geen alternatief voor Schaars en veel te veel aanvallende middenvelders (Yuki, Ödegaard, Vlap, Thorsby, Van Amersfoort) waarvan er steeds maar eentje op zijn favoriete positie mag spelen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor gwgwgw » 16-01-2018 15:14

fuotbalgek schreef:Maar de renovatie rechtsachterin met Hoegh en Dumfries verdient Hamstra credits voor.


Toch rammelt het verdedigend nog steeds aan alle kanten. Vorig jaar kregen we er 53 tegen. Inmiddels staan we na 18 wedstrijden inmiddels al op 30 tegendoelpunten. Uiteraard ligt het niet alleen aan de verdedigers, maar als ik zie hoeveel doelpunten we tegen krijgen door dekkingsfouten en uit standaard situaties.. Verdediging nog verre van stabiel.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 16-01-2018 23:29

gwgwgw schreef:Toch rammelt het verdedigend nog steeds aan alle kanten. Vorig jaar kregen we er 53 tegen. Inmiddels staan we na 18 wedstrijden inmiddels al op 30 tegendoelpunten. Uiteraard ligt het niet alleen aan de verdedigers, maar als ik zie hoeveel doelpunten we tegen krijgen door dekkingsfouten en uit standaard situaties.. Verdediging nog verre van stabiel.


Het is fragiel, dat klopt. Hoegh is voor ons een stabiele kracht, maar niet het niveau verdediger dat we tien jaar geleden met Hansson hadden. Verder is het allemaal erg jong achterin, hebben we met drie verschillende keepers gespeeld en is onze speelwijze hier ook debet aan.

Individueel bekeken vind ik Dumfries en Hoegh desondanks goede aankopen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jelmer1981 » 17-01-2018 09:01

Qua aankopen is eigenlijk pas na een tijd echt aan te geven hoe het is uitgepakt.
Wat mij betreft waren Hahn, Dumfries en Woudenberg goede aankopen. Met de blessures van Hahn en het zelfvertrouwen van Woudenberg hebben we vooral veel pech gehad. Woudenberg heeft eerder al aangetoond een heel seizoen een stabiele linksback te kunnen zijn op eredivisie niveau. De fouten die hij hier in het begin heeft gemaakt hebben zijn zelfvertrouwen dusdanig aangetast dat het even niet uitvalt zoals we verwacht hadden, maar het is nu aan hem om hier bovenop te komen en het gelijk van de scouts te bewijzen. Met Bulthuis is er volgens mij een stabiel alternatief gehaald.
Hoegh, Rojas en Mihaljovic waren voor mij onbekenden. Hoegh bevalt mij wel, veel rust aan de bal. Rojas zal gezien zijn leeftijd en kosten niet voor de bank gehaald zijn maar duidelijk is dat het er nog niet helemaal uitkomt. Mihaljovic is nog jong, dus die zou ik nog wat meer tijd willen gunnen. Wat ik mij wel afvraag is of deze jongens niet minder uit de verf komen doordat we momenteel geen goede spits hebben, voor in het spel dat wij willen spelen. Volgens mij hebben beide spelers namelijk een prima voorzet in de benen, maar momenteel heeft het totaal geen zin om een voorzet te geven.
Daarmee is meteen het grootste minpunt van ons transferbeleid benoemd… er had echt een goede spits bij gemoeten.
Wel positief is het verlengen met jongens als Pierie en Vlap, waarvoor al veel interesse was. Ook vd Heide had weg gekund, maar kiest voor een langer verblijf bij Heerenveen. Dat Johnson weg is gegaan was denk ik door Hamstra niet te voorkomen… en de prijs die Ajax betaald heeft is meer dan behoorlijk te noemen.
Al met al een kleine voldoende voor Hamstra wat mij betreft.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Goran Popov » 06-04-2018 09:02

Op technisch gebied vind ik dat er de afgelopen tijd flink is geblunderd. Ondanks dat het pure pech is dat Hahn geblesseerd is geraakt, valt de club toch wat te verwijten. Toen de tijd rijp leek om Van der Steen naar voren te schuiven, die dat overigens prima invulde, werd hij aan de kant geschoven voor een zeer matige huurkeeper. En dat niet 1 keer, maar 2 seizoenshelften achter elkaar. Voor mij onbegrijpelijk. De club heeft nu haar zin doordat Wouter het (begrijpelijk) wel mooi geweest vind, en heeft Trevor Doornbusch nu definitief een plekje bij de selectie beloofd. Volgens mij had je gewoon met Van der Steen en Doornbusch het seizoen in kunnen gaan. Hansen had wat mij betreft niet echt niet hoeven komen.

Ook is er voor Stijn Schaars nog steeds geen adequate vervanger gehaald, ondanks dat het bekend is dat hij blessuregevoel is. In de selectie zie ik niemand die de controlerende rol kan invullen, en ook Jordy Bruijn lijkt het niet in zich te hebben. Volgens mij moet hij zijn eerste minuten nog maken en wordt over een paar maanden al 22. Vorig jaar hadden viel Stijn ook weg en raakten we in een vrij val.

Verder is er een veel te afwachtende houding ingenomen wat betreft de spitspositie. Dat Reza vorig seizoen wat doelpunten maakte is leuk, maar je kon toen ook al zien dat de beste man totaal niet tegen een bal aan kan trappen. Volgens mij heeft hij nog nooit van buiten de 16 een bal op goal gekregen, en stond zijn productie in groot contrast met de cijfers in de rest van zijn carriere. Hij vormt geen gevaar voor de tegenstander en dit jaar blijven de doelpunten ook nog eens uit. Desondanks wordt hij elke week opgesteld door één of andere vage afspraak over het WK. De aanval tegen Heracles afgelopen weekend waar hij werkelijk waar TOTAAL ongehinderd op doel kon schieten maar een rollertje richting de cornervlag produceerd is tekenend.

Al mochten ze bij de club op wat voor manier dan ook tóch overtuigd zijn van zijn kwaliteiten, dan zit hij alsnog in de weg. Een kleine, trage, slappe dertiger die niet kan voetballen en geen doelpunten kan maken. Daar gaan we vast nog een hoop aan verdienen! Ik had destijds al sterk het vermoeden dat hij als allerlaatste keuze is gehaald, en 2 jaar later zitten we nog steeds met hem opgescheept. Bij sc Heerenveen hoort een talentvolle spits van begin 20 in de punt van de aanval te staan die potentieel en marktwaarde vertegenwoordigt.

Ook kan ik het nog steeds moeilijk verteren dat ze bij onze club natuurtalenten als Namli en Odegaard weten kapot te maken. Ik weet dat de trainer de opstelling bepaalt en niet de technisch directeur, maar dan wordt er gewoon slecht gecommuniceerd. Wat zijn de plannen voor dat soort jongens? Namli op linksback, hoe verzin je het. Als je Namli had behouden had Odegaard nooit hoeven komen, en konden we na dit seizoen een miljoen of 6-7 bijschrijven.

Verder vind ik 'recentelijk' eigenlijk alleen Schaars, Dumfries en Hoegh inkomende transfers die een voldoende scoren en ook Hahn en Woudenberg hebben het wel in zich. De uit Japan gehaalde Kobayashi hobbelt leuk mee maar voegt niets toe. Verder zijn Mihaljovic, Rojas en Naess voor veel geld uit verre oorden gehaald om vervolgens tegen de beloften van Jupiler League teams te spelen. Dan heb je nog namen als Hansen en Bulthuis... daar moeten wij het toch niet van hebben bij sc Heerenveen!?

Ik verwacht een drukke transferperiode. De selectie zal flink op de schop gaan.

(Mogelijke) uitgaande transfers:

Denzel Dumfries (heeft zich in de kijker gespeeld)
Kik Pierie (sluit een transfer niet uit, club kan nu nog veel geld voor vangen ondanks dat hij ons punten kost)
Nicolai Naess (lijkt totaal vergeten te zijn, zou me niks verbazen als hij na dit seizoen vertrekt)
Yuki Kobayashi (lijkt sinds zijn komst al bezig te zijn met een transfer, ik zeg weg ermee)
Reza Ghoochannejhad (kan echt niet meer, contract loopt af)
Martin Hansen (huurperiode afgelopen)
Wouter van der Steen (heeft zijn contract niet verlengd, wil ergens anders kijken)
Jan Bekkema (contract loopt af)
Martin Odegaard (huurperiode afgelopen)
Stijn Schaars (blessure lijkt einde carriere)
Arber Zeneli (al vaker in verband gebracht met een transfer, loopt inmiddels al een tijdje rond)
Henk Veerman (zal bij komst van een vervanger voor Reza opnieuw 2e spits zijn)

Ik hoop dat de club druk bezig is om mogelijke vervangers in kaart te brengen, en dat er een trainer komt die de spelers wél op logische posities neerzet.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Harmiej » 06-04-2018 14:37

Goran Popov schreef:Op technisch gebied vind ik dat er de afgelopen tijd flink is geblunderd. Ondanks dat het pure pech is dat Hahn geblesseerd is geraakt, valt de club toch wat te verwijten. Toen de tijd rijp leek om Van der Steen naar voren te schuiven, die dat overigens prima invulde, werd hij aan de kant geschoven voor een zeer matige huurkeeper. En dat niet 1 keer, maar 2 seizoenshelften achter elkaar. Voor mij onbegrijpelijk. De club heeft nu haar zin doordat Wouter het (begrijpelijk) wel mooi geweest vind, en heeft Trevor Doornbusch nu definitief een plekje bij de selectie beloofd. Volgens mij had je gewoon met Van der Steen en Doornbusch het seizoen in kunnen gaan. Hansen had wat mij betreft niet echt niet hoeven komen.

Ook is er voor Stijn Schaars nog steeds geen adequate vervanger gehaald, ondanks dat het bekend is dat hij blessuregevoel is. In de selectie zie ik niemand die de controlerende rol kan invullen, en ook Jordy Bruijn lijkt het niet in zich te hebben. Volgens mij moet hij zijn eerste minuten nog maken en wordt over een paar maanden al 22. Vorig jaar hadden viel Stijn ook weg en raakten we in een vrij val.

Verder is er een veel te afwachtende houding ingenomen wat betreft de spitspositie. Dat Reza vorig seizoen wat doelpunten maakte is leuk, maar je kon toen ook al zien dat de beste man totaal niet tegen een bal aan kan trappen. Volgens mij heeft hij nog nooit van buiten de 16 een bal op goal gekregen, en stond zijn productie in groot contrast met de cijfers in de rest van zijn carriere. Hij vormt geen gevaar voor de tegenstander en dit jaar blijven de doelpunten ook nog eens uit. Desondanks wordt hij elke week opgesteld door één of andere vage afspraak over het WK. De aanval tegen Heracles afgelopen weekend waar hij werkelijk waar TOTAAL ongehinderd op doel kon schieten maar een rollertje richting de cornervlag produceerd is tekenend.

Al mochten ze bij de club op wat voor manier dan ook tóch overtuigd zijn van zijn kwaliteiten, dan zit hij alsnog in de weg. Een kleine, trage, slappe dertiger die niet kan voetballen en geen doelpunten kan maken. Daar gaan we vast nog een hoop aan verdienen! Ik had destijds al sterk het vermoeden dat hij als allerlaatste keuze is gehaald, en 2 jaar later zitten we nog steeds met hem opgescheept. Bij sc Heerenveen hoort een talentvolle spits van begin 20 in de punt van de aanval te staan die potentieel en marktwaarde vertegenwoordigt.

Ook kan ik het nog steeds moeilijk verteren dat ze bij onze club natuurtalenten als Namli en Odegaard weten kapot te maken. Ik weet dat de trainer de opstelling bepaalt en niet de technisch directeur, maar dan wordt er gewoon slecht gecommuniceerd. Wat zijn de plannen voor dat soort jongens? Namli op linksback, hoe verzin je het. Als je Namli had behouden had Odegaard nooit hoeven komen, en konden we na dit seizoen een miljoen of 6-7 bijschrijven.

Verder vind ik 'recentelijk' eigenlijk alleen Schaars, Dumfries en Hoegh inkomende transfers die een voldoende scoren en ook Hahn en Woudenberg hebben het wel in zich. De uit Japan gehaalde Kobayashi hobbelt leuk mee maar voegt niets toe. Verder zijn Mihaljovic, Rojas en Naess voor veel geld uit verre oorden gehaald om vervolgens tegen de beloften van Jupiler League teams te spelen. Dan heb je nog namen als Hansen en Bulthuis... daar moeten wij het toch niet van hebben bij sc Heerenveen!?

Ik verwacht een drukke transferperiode. De selectie zal flink op de schop gaan.

(Mogelijke) uitgaande transfers:

Denzel Dumfries (heeft zich in de kijker gespeeld)
Kik Pierie (sluit een transfer niet uit, club kan nu nog veel geld voor vangen ondanks dat hij ons punten kost)
Nicolai Naess (lijkt totaal vergeten te zijn, zou me niks verbazen als hij na dit seizoen vertrekt)
Yuki Kobayashi (lijkt sinds zijn komst al bezig te zijn met een transfer, ik zeg weg ermee)
Reza Ghoochannejhad (kan echt niet meer, contract loopt af)
Martin Hansen (huurperiode afgelopen)
Wouter van der Steen (heeft zijn contract niet verlengd, wil ergens anders kijken)
Jan Bekkema (contract loopt af)
Martin Odegaard (huurperiode afgelopen)
Stijn Schaars (blessure lijkt einde carriere)
Arber Zeneli (al vaker in verband gebracht met een transfer, loopt inmiddels al een tijdje rond)
Henk Veerman (zal bij komst van een vervanger voor Reza opnieuw 2e spits zijn)

Ik hoop dat de club druk bezig is om mogelijke vervangers in kaart te brengen, en dat er een trainer komt die de spelers wél op logische posities neerzet.


Je schetst het nu allemaal wel heel negatief. Het was een prima zet om Hahn te halen, maar wat hem is overkomen is gewoon pure pech. Verder ben ik het met Hamstra eens dat je 2 prima doelmannen moet hebben. Doornbusch is nog niet klaar om bij het 1e onder de palen te staan. In dit geval waren de 2 doelmannen dus Van der Steen en de gehuurde Hansen. Verder heeft Van der Steen het prima gedaan in de wedstrijden dat hij keepte. Hamstra maakt echter de opstelling niet, die zorgt voor 2 goede doelmannen en Streppel kiest in zijn ogen de beste. Volgend seizoen verwacht ik dat Hahn 1e doelman wordt en Doornbusch 3e. Hij zal zeker een opvolger halen voor vd Steen. Ik vermoed dat Hamstra gaat voor bijvoorbeeld Unnerstall (indien haalbaar) of Sonny Stevens.

En ik weet ook niet precies waarom je een vervanger zoekt voor Schaars. Mocht Schaars eerder dit seizoen uitgevallen zijn, dan is het toch prima op centraal te spelen met Thorsby en Yuki? Een vervanger halen voor Schaars is ook duur.

Wat betreft de spitspositie had er misschien wel iets moeten gebeuren. Reza heeft een waardeloos seizoen gespeeld, maar dit kun je Hamstra niet kwalijk nemen. Reza heeft vorig seizoen 19 goals gemaakt, en wanneer hij deze vorm had doorgezet had je niemand gehoord nu. Wat betreft Henkie is het niet precies bekend wat er voor hem geboden is. Staan wel dingen in de media maar het blijft gissen. Feit is dat al eerder is gebleken dat Veerman niet voldoet aan de eisen voor een 1e spits. Het is echter een ideale pinchhitter. Mocht er echt veel geld geboden zijn voor Veerman is het jammer dat Hamstra het geld niet heeft gepakt. Reza weg na dit seizoen, dus kunnen we met een nieuwe spits starten. Het is te hopen dat Hamstra een goede goaltjesdief weet aan kan trekken.

Namli inderdaad jammer dat hij is gebruikt op linksback en transfervrij is vertrokken naar PEC. Het aantrekken van Odegaard was een leuke stunt, maar het is niks geworden. Dit wil ik echter niet op Streppel afschuiven. In zijn eerste halfjaar op 10 al erg matig, en nu is op linksbuiten nog steeds niet geweldig. Postbode Odegaard houd de bal aan een touwtje maar doet er eigenlijk vrij weinig mee, en ook zit er totaal geen tempo in het spel als hij aan de bal is. Hij geeft bij uitzondering een geniale bal die we veel vaker van hem verwachten. Het was beter geweest om Odegaard niet te halen en Namli te verlengen. Hamstra had vantevoren natuurlijk ook veel meer van Odegaard verwacht.

Spelers al Schaars, Dumfries en Hoegh verdienen toch wel iets meer dan een voldoende. Zeker Dumfries die geweldig speelt.
Verder is Naess een degelijke back-up voor de centrale verdedigers en hoop ik dat Mihajlovic volgend jaar laat zien wat hij waard is. Kobayashi kan ook zeker goed voetballen, het komt er alleen veel te weinig uit. Zijn sterke punten zijn goed positie kiezen en de bal altijd inleveren bij een medespeler. Verder mist hij zeker handelingssnelheid en had Streppel hem aanvallend nog wel wat bij mogen leren. Voetballen kan hij zeker, dat heeft Hamstra ook gezien maar transfers pakken nou eenmaal niet altijd geweldig uit. Datzelfde geld voor Mihajlovic en Rojas. Elke TD haalt miskopen. Riemer, Vonk, Hansma, Overmars, Brands, Nijkamp en zo ook Hamstra. Part of the deal.

Hopen dat Hamstra een paar goede aankopen en een goede trainer weet te strikken. Dan kunnen we er weer fris tegenaan.
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor AllardP » 06-04-2018 21:37

Hamstra weet mij ook totaal niet te overtuigen. Dat hij denkt dat je met het duo Reza-Veerman voor Europees voetbal kunt gaan, zegt toch alles. Bijna een seizoen later blijkt de spitspositie ons zwakste punt, zoals overigens bijna iedereen hier op het forum al voorspelde.

Verder vind ik het onbegrijpelijk dat Hamstra veel geld heeft uitgegeven voor Rojas en Mihajlovic, terwijl er meer dan genoeg alternatieven - goedkoper en beter gewend aan de Nederlandse cultuur - rondliepen op de Nederlandse velden. Woudenberg leek op papier een goede aankoop, maar het was achteraf wel een teken aan de wand dat hij bij Feyenoord derde keus was achter Nelom. Hij blijft iedere wedstrijd kansen weggeven door paniekerig uitverdedigen en staat ook positioneel vaak verkeerd. Hansen leek een logische keuze, maar valt mij ook niet mee. Bulthuis vind ik een ronduit dramatische voetballer. Trage, lompe schopper. Ik zet ook Naess bij de miskopen, want blijkbaar hadden we die helemaal niet nodig.

Aan de positieve kant staat natuurlijk Dumfries. Wat een geweldenaar is dat, zowel aanvallend als qua mentaliteit. Zonder hem had de ranglijst er dramatisch uitgezien; daar ben ik van overtuigd. Hoegh scoort ook een voldoende, al maakt hij ook regelmatig foutjes.

Als ik dan de balans opmaak, ben ik behoorlijk teleurgesteld. Natuurlijk: de trainer had er meer uit kunnen halen. Maar ik zie wel heel weinig namen die het elftal sterker maken en slechts eentje (Dumfries) waar we potentieel geld mee gaan verdienen. En daar moeten we natuurlijk ook rekening mee houden.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Peter » 07-04-2018 21:26

Ik neem al deze opmerkingen die hier worden gemaakt niet erg serieus. Het zijn meer opmerkingen van mensen die teleurgesteld zijn over een matig seizoen dan dat het inhoudelijk echte inhoud heeft. Ik ben overigens zelf ook erg teleurgesteld en had ook veel meer verwacht. Ik denk dat de staf daarin gewoon tekort geschoten is.
Een voorbeeld van een speler waar hier over wordt gesproken is bijvoorbeeld Woudenberg. Hier in Rotterdam (waar is als Heerenveen supporter woon) vond men het onbegrijpenlijk dat Feijenoord Woudenberg liet gaan. Men zag hem voor aanvang van het seizoen als dé linksback voor Feijenoord. In Nelom waar de voorkeur aangegeven werd, had men totaal geen vertrouwen en toen Haps gehaald werd vond men dat geld wegsmijten. Nelom Speelt nu natuurlijk nu ook niet bij Feijenoord en Haps heeft ook nog niet gemaakt. Voor het seizoen begon vonden wij met zijn allen dat Heerenveen met Woudenberg een goede slag had geslagen. Uiteraard speelt hij niet zijn beste seizoen, maar om hem af te schrijven vind ik toch veel te ver gaan. Volgens mij zijn de jeugdigheid van het team een matige staf en matige trainingfaciliteiten veel belangrijkere oorzaken voor de matige resultaten. Ik denk dat Heerenveen er verstandig aan doet de jonge spelers uit de selectie langer aan zich te binden, een betere staf samen te stellen en zorgen voor betere trainingsfaciliteiten. Een goede, scorende spits is natuurlijk ook erg welkom.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-04-2018 22:57

Vorig jaar maakte Reza 20 goals. Is dat toeval of kwaliteit? Ik snap dat het bestuur geen nieuwe spits heeft gehaald. Als Reza er 15 had gemaakt, had hij ook een redelijk seizoen gehad.
Daarnaast hebben we een trainer die de poppetjes op de verkeerde plek zet. Alle trainers zouden Odegaard op 10 zetten en een de vleugelspelers ook op de vleugel zetten. Meneer Streppel zet iedereen er neer, behalve juist de vleugelspelers. Hij speelt er liever met Vlap, Van Amersfoort of Kobayashi op de vleugel.

Begin van het seizoen zat het erg mee, daarna paar keer tegen en Zeneli was even afwezig. Uiteindelijk sta je op de plek waar je staat, maar met een andere trainer hadden we denk ik wel meer punten gehad. Nu is het nog punten sprokkelen en hopen dat we 3 plekken boven Groningen eindigen en 7 boven Twente. Of dat nu play-offs oplevert of niet
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor tha boelie » 11-04-2018 12:22

Er wacht een drukke zomer voor Hamstra

Aflopende contracten: (verlengen: geen)
Hansen, van der Steen, Bekkema, Odegaard, Reza
Langdurig:
Dumfries, Pierie, Hahn, Mihajlovic, Vlap, Bulthuis,
Contract tot medio 2019:
Hoegh, Naess, Woudenberg(+1), Schmidt, Schaars, Bruijn, Thorsby, Kobayashi, v. Amersfoort, Zeneli, Veerman, Rojas,

Een ideaal moment om door te selecteren, ik zou Thorsby, Kobayashi, Veerman, Zeneli, v. Amersfoort, Schmidt verkopen. Naess en Woudenberg zijn twijfel gevallen, maar heb wel het idee dat Woudenberg een degelijke back kan worden.

Seizoen 2018/2019

Keepers:
Hahn, Doornbusch

Verdediging:
Dumfries, Hoegh, Bulthuis, Pierie, Woudenberg,

Middenveld:
Vlap, Bruijn,

Aanval:
Rojas, Mihajlovic, Hornkamp,

Duidelijk dat er een keeper gehaald zal worden, misschien twee? Hangt af van Hahn. Verder zullen er 3/4 middenvelders én aanvallers bij moeten. Een grote klus voor Hamstra en de nieuwe trainer.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Baas » 11-04-2018 13:45

Hamstra hoeft inderdaad nog niet op vakantie.
Het lijkt me zeer verstandig wanneer er nu snel een nieuwe trainer gepresenteerd wordt.
Op die manier kunnen we rustig bouwen aan een goede selectie voor komend jaar.
En inderdaad: doorselecteren!
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor GeraldSibon35 » 11-04-2018 13:51

Helemaal mee eens! Aankoop Bulthuis blijft zonde, ga je deze zomer niet wegdoen maar anders had je een goede concurrent kunnen halen voor Woudenberg zoals bijvoorbeeld die Griekse jongen van Willem II. Nicolai Naess is wel een degelijke verdediger maar zal met Hoegh en Pierie voor hem niet zo snel de kans krijgen en op die leeftijd wil zo'n jongen gewoon spelen. Dan gewoon een ervaren centrale verdediger erbij halen en Vanja Drkusic doorschuiven vanuit de A1. De invulling van het middenveld gaat erg belangrijk worden. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een controleur, een loper en een creatieveling. Maar vrees dat spelers als Thorsby, van Amersfoort en Schmidt gewoon aanblijven.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor AllardP » 11-04-2018 14:55

Peter schreef:Volgens mij zijn de jeugdigheid van het team een matige staf en matige trainingfaciliteiten veel belangrijkere oorzaken voor de matige resultaten.


Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat in het voetbal de kwaliteit van de spelers zo ongeveer 90% van de prestaties bepaalt. De rest is hooguit detail. Ik ben ook geen fan van de technische staf, en ongetwijfeld kunnen onze faciliteiten een update gebruiken, maar het lijkt me wel heel erg stug dat het aan alles ligt behalve de selectie.

Overigens is de jeugdigheid van het team geen excuus: de eredivisie is de jongste competitie van Europa, maar vergeleken met de andere Nederlandse teams staan we gewoon in de middenmoot. Dat Streppel iets roept, maakt het niet meteen waar.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Peter » 11-04-2018 19:50

Ervaring is gewoon erg belangrijk voor jonge spelers. Heerenveen heeft gewoon erg veel jonge spelers. Dat is niet een probleem, je moet alleen rekening houden met wisselvalligheid. Dat zie je duidelijk terug. Niet voor niets is Schaars regelmatig de beste speler, omdat hij en kwaliteit heeft en ervaring. De jonge spelers van Heerenveen hebben echt wel kwaliteit, het ontbreekt ze echter aan ervaring. Verder zie je dat Heerenveen blijkbaar maar 1 speltype echt beheerst en dat er alleen een aantal beperkte variaties op worden gedaan. Dat is absoluut niet handig. Teams stellen zich daarop in en komen niet voor verrassingen te staan, want de aanpassingen zijn slechts minimaal. Belangrijk voor het spelletje dat Heerenveen speelt is een veel scorende spits of veel andere spelers die scoren. Daarmee creëer je angst bij de tegenstander. Dit seizoen hebben we geen spelers die veel scoren en dus spelen tegenstanders hun eigen spelletje en zijn ze niet onder de indruk van Heerenveen. Een belangrijk deel ligt hierbij aan de wijze van trainen en de veldbezetting. De veldbezetting deugt van geen kant en dat heb ik al meermaal gezegd. Als ik naar het aanvalspel kijk zie ik gewoon te weinig patronen in het spel. Het is gewoon teveel toevalvoetbal.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 12-04-2018 09:31

Peter schreef:Ervaring is gewoon erg belangrijk voor jonge spelers. Heerenveen heeft gewoon erg veel jonge spelers. Dat is niet een probleem, je moet alleen rekening houden met wisselvalligheid. Dat zie je duidelijk terug. Niet voor niets is Schaars regelmatig de beste speler, omdat hij en kwaliteit heeft en ervaring. De jonge spelers van Heerenveen hebben echt wel kwaliteit, het ontbreekt ze echter aan ervaring. Verder zie je dat Heerenveen blijkbaar maar 1 speltype echt beheerst en dat er alleen een aantal beperkte variaties op worden gedaan. Dat is absoluut niet handig. Teams stellen zich daarop in en komen niet voor verrassingen te staan, want de aanpassingen zijn slechts minimaal. Belangrijk voor het spelletje dat Heerenveen speelt is een veel scorende spits of veel andere spelers die scoren. Daarmee creëer je angst bij de tegenstander. Dit seizoen hebben we geen spelers die veel scoren en dus spelen tegenstanders hun eigen spelletje en zijn ze niet onder de indruk van Heerenveen. Een belangrijk deel ligt hierbij aan de wijze van trainen en de veldbezetting. De veldbezetting deugt van geen kant en dat heb ik al meermaal gezegd. Als ik naar het aanvalspel kijk zie ik gewoon te weinig patronen in het spel. Het is gewoon teveel toevalvoetbal.


Wat je zegt is allemaal waar, alleen voor Eredivisiebegrippen heeft Heerenveen helemaal geen extreem jong team. Met onze gemiddelde leeftijd staan we ergens in de middenmoot.

Daarnaast (Schaars met zijn 300+ wedstrijden buiten beschouwing latend):
Reza - ruim 225 wedstrijden profvoetbal
Yuki - Ruim 175 wedstrijden proefvoetbal
Hansen - ruim 150 wedstrijden profvoetbal
Hoegh - ruim 150 wedstrijden profvoetbal
Bulthuis - Ruim 150 wedstrijden profvoetbal
Henk Veerman - Bijna 125 wedstrijden profvoetbal
Thorsby - Ruim 100 wedstrijden profvoetbal
Zeneli - Exact 100 wedstrijden profvoetbal

Jongens als Woudenberg, v Amersfoort en Dumfries zitten ook richting de 100. Van de spelers die regelmatig spelen vallen alleen Pierie, Vlap en Odegaard uit de toon wat betreft 'ervaring'. Reza, Yuki, Hansen, Hoegh, Bulthuis, allemaal 26-27 jaar.

Ik durf wel te stellen dat we eerder in het linker- dan het rechterrijtje zitten qua ervaring.

Het is gewoon kwaliteit, teveel middelmaat en geen scorende spits.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Peter » 12-04-2018 10:33

De jeugdigheid is ook niet het enige aspect, het is de combinatie van factoren. Dat is inderdaad natuurlijk niet hard te maken. Voorheen hebben we ook wel perioden gehad dat er niet uit kwam wat er inzat en dan in een keer begon het toch te lopen. Wat dan het verschil was kon je achteraf niet duiden en je hield het maar op vertrouwen dat de ploeg dan in 1 keer wel had. Dat vind ik te gemakkelijk. Inderdaad hebben we op dit moment iemand in de spits staan die in deze vorm daar niets te zoeken heeft. Datzelfde gold overigens vorig jaar voor Fran Sol van Willem2. Die werd ook keihard in de media afgemaakt en nu is het een speler voor de subtop. Punt is dat aan alle onderdelen gewerkt moet worden en dat je een goede technische staf moet hebben om ervoor te zorgen dat er uit komt wat er in zit en die ze meerdere systemen aanleert.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 02-05-2018 13:24

Speelt er eigenlijk al iets rondom onze spelers ?
Ik kan me voorstellen dat er clubs geinteresseerd zullen zijn in bijv. Dumfries. Maar ook in Zeneli of van Amersfoort.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-05-2018 19:21

Dumfries en Zeneli mee eens. Die kunnen wel een leuke transfer maken. Maar van Amersfoort mag al heel blij zijn dat hij hier mag spelen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 02-05-2018 21:59

BK2007 schreef:Speelt er eigenlijk al iets rondom onze spelers ?
Ik kan me voorstellen dat er clubs geinteresseerd zullen zijn in bijv. Dumfries. Maar ook in Zeneli of van Amersfoort.

Haha die Van Amersfoort van jou.. Je kon er wel aandelen in hebben.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 12-05-2018 21:59

Er staat heel erg veel te gebeuren...
Veel spelers zullen vertrekken en er moet echt kwaliteit voor in de plaats.
Daarbij moet ook nog eens een nieuwe technische staf worden samengesteld.
Dit wordt nog een flinke klus.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 12-05-2018 22:04

Deze selectie heeft ook wel kwaliteit. Op een aantal posities niet, maar op een aantal posities ook wel.
Ik ben echt benieuwd op welke plaats we zouden zijn geëindigd als we wel een trainer hadden gehad die Odegaard op 10 had gezet. Rojas en Zeneli op de vleugels met Mihajlovic als back-up en Reza eens op de bank had gezet.

Nu hebben we een paar spelers waar we eigenlijk helemaal niet weten wat we er aan hebben. Zijn ze goed genoeg, kijken we het nog een seizoen aan of na één seizoen toch vernieuwen en dan het verlies maar accepteren.
Streppel bedankt, droplul
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 12-05-2018 22:16

Feanfan 1 schreef:Ik ben echt benieuwd op welke plaats we zouden zijn geëindigd als we wel een trainer hadden gehad die Odegaard op 10 had gezet. Rojas en Zeneli op de vleugels met Mihajlovic als back-up en Reza eens op de bank had gezet.


Dit dus. Precies, helemaal mee eens.
Opportunisme, aanvallend voetbal vooral in eigen huis.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 12-05-2018 22:31

Afbeelding

Wat er overblijft heb ik maar even op papier gezet.
Waarbij Dumfries en Pierie onder voorbehoud er nog zijn...
Erg smalle selectie dus. Er zal nog wat bij moeten komen.
Zoals vleugelspelers, links en rechts.
Vlap op 10 is ook nog maar een gokje. Dus een creatieve speler zal er voor die positie bij moeten.
Dan nog een goede linksbenige middenvelder. Hahn en Schaars moeten nog maar terug komen van een blessure...

Er is echt werk aan de winkel voor Hamstra en scouting.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor hhage » 12-05-2018 22:33

Feanfan 1 schreef:Deze selectie heeft ook wel kwaliteit. Op een aantal posities niet, maar op een aantal posities ook wel.
Ik ben echt benieuwd op welke plaats we zouden zijn geëindigd als we wel een trainer hadden gehad die Odegaard op 10 had gezet. Rojas en Zeneli op de vleugels met Mihajlovic als back-up en Reza eens op de bank had gezet.

Nu hebben we een paar spelers waar we eigenlijk helemaal niet weten wat we er aan hebben. Zijn ze goed genoeg, kijken we het nog een seizoen aan of na één seizoen toch vernieuwen en dan het verlies maar accepteren.
Streppel bedankt, droplul


Klopt.Ik denk ook dat we dan meer aantreklijke thuiswedstrijden hadden gehad en meer punten.
Maar ff een trainer halen die dat wel had gedaan.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten