Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Mackan68 » 01-05-2018 04:53

AllardP schreef:Mackan, we hébben al dik gecasht met verkopen: St. Juste, Larsson, Van Aken en Johnsen zijn allemaal verkocht na het sluiten van het boekjaar (toen we al acht miljoen op de bank hadden). Daarnaast kan Zeneli zomaar een miljoen of vier opleveren en kunnen we voor Dumfries en Pierie (contract tot 2021, complimenten!) de hoofdprijs vragen. Zelfs Yuki is, met een WK in aantocht, vermoedelijk enkele miljoenen waard.

Hoe het ook zij: dit jaar is wel duidelijk geworden hoe belangrijk het is dat we de spitspositie goed invullen. Dan kun je niet komen aanzetten met twee onbewezen jeugdspelers en één speler waarvan je zeker weet dat hij niet goed genoeg is. Henkie is een goeie pinchhitter, maar wil niet meer op de bank zitten; niet voor Reza en al helemaal niet voor een of andere snotneus. Tijd om afscheid te nemen dus.

Uth was volgens velen ook onbewezen en schoot er bij Heracles maar een paar in. Voorlopig wel onze beste spits sinds jaren. Eentje die het hele team beter liet voetballen en zelfs Slagveer aan het scoren kreeg. Onervaren bij ons in het 1e betekent niet altijd dat ze er niets van kunnen. Maargoed, dat is mijn mening.

Sommigen menen nog dat wij een Sol van Willem2 zouden kunnen halen. Of een Johnsen van ADO. Die gaan echt niet meer naar een club als Heerenveen en bovendien gaat onze club de bedragen niet betalen die zij voor hun spelers willen vangen. En wat heeft iedere andere spits bewezen die eventueel gehaald zou moeten worden? Het zullen altijd puzzelstukjes blijven die door een goede coach in elkaar gelegd moeten worden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Kaz_SCH » 01-05-2018 13:06

In de huidige Eredivisie kan een goeie spits je zo 10 punten per seizoen schelen, ben ik van overtuigd. Zonder te negatief te willen zijn over onze competitie, de meeste wedstrijden lijken ondanks de spanning nergens naar. Als je dan een spits hebt die er 20+ inschiet ga je ongetwijfeld een stuk of 5 wedstrijden over de streep trekken die alle kanten op hadden gekund. En zoals AllardP aangeeft, er is geld zat om verantwoord een aantal miljoen neer te leggen voor een potentiële topspits.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Mackan68 » 01-05-2018 17:09

Kaz_SCH schreef:In de huidige Eredivisie kan een goeie spits je zo 10 punten per seizoen schelen, ben ik van overtuigd. Zonder te negatief te willen zijn over onze competitie, de meeste wedstrijden lijken ondanks de spanning nergens naar. Als je dan een spits hebt die er 20+ inschiet ga je ongetwijfeld een stuk of 5 wedstrijden over de streep trekken die alle kanten op hadden gekund. En zoals AllardP aangeeft, er is geld zat om verantwoord een aantal miljoen neer te leggen voor een potentiële topspits.

Dat geld zal er best zijn. De grote vraag is of de club het uit wil geven en dus groots gaat uitpakken. En ik vrees dat het antwoord daarop nee zal zijn. Bijna 2 jaar terug kwamen ze met Reza op de proppen. Mihajlovic is niets meer dan een onbewezen talent. Rojas heeft eerder een mislukt Europees avontuur op z'n cv. Ik zie niet in waarom er nu ineens een of meer spitsen van een geheel andere categorie aangetrokken zou(den) worden. Helemaal als we voor de 2e keer op rij de doelstelling van PO behalen. Dat kan dus in onze matige compeitie. zelfs zonder een heel seizoen uit te blinken, of minder nog, stabiel te zijn. Ik zou graag wat suggesties lezen over mogelijke aan te trekken topspitsen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jazz » 02-05-2018 14:21

Zit er niet wat leuk spul in Noorwegen of Zweden wat interessant kan zijn voor Heerenveen? Iemand die iets meer kan zeggen over interessante spelers voor onze club? Hoeft niet perse ervaren gasten te zijn, maar lopen daar een paar potentieel grote spelers rond die willen verkassen naar een grotere competitie?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor tha boelie » 02-05-2018 14:25

Zijn we daar nog actief aan het scouten dan? Zolang Hamstra hier de technische man is hebben er geen enkele speler weg gehaald volgens mij.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jazz » 02-05-2018 14:32

tha boelie schreef:Zijn we daar nog actief aan het scouten dan? Zolang Hamstra hier de technische man is hebben er geen enkele speler weg gehaald volgens mij.


Ik zou het niet weten, maar wat ik wel weet is dat Noorwegen en Zweden nog steeds broedvijvers zijn van talent. Qua cultuur en karakter passen Noorse en Zweedse mensen prima in Nederland. Jarenlang hebben we uit deze landen talent ontdekt en ontwikkelt. Ik heb liever een nuchtere Zweedse speler dan een Marokkaanse Ziyech-type die snel weer weg wilt uit Heerenveen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor tha boelie » 02-05-2018 14:36

Inderdaad, die Scandinaviërs passen zich vrij gemakkelijk aan. Dat liever dan een Rojas of Mihajlovic, die ook nog eens veel meer salaris moeten hebben. Een grote kweekvijver maar de concurrentie is daarin ook toegenomen, de clubs uit de Bundesliga scouten daar ook veel.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor AllardP » 04-05-2018 17:55

Het gaat sowieso een drukke transferzomer worden, maar hoe druk hangt ook van de aflopende contracten af. Vooral op het middenveld veel spelers einde contract: Bruijn, Van Amersfoort, Thorsby en Yuki. Verder ook Veerman. Je zou verwachten dat de club nu al de contracten zou verlengen van spelers met wie ze hoe dan ook door willen, maar ik heb nog geen nieuws gezien. Iemand meer informatiee?

Mijn voorkeur zou zijn om Yuki, Veerman en een van het duo Thorsby/Van Amersfoort te verkopen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Heerenveen rules » 04-05-2018 18:01

Ik zou Thorsby en Veerman houden.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor BK2007 » 04-05-2018 18:19

Verkoop ze alle 5 maar. Alleen Van Amersfoort misschien niet.

Ik denk trouwens ook niet dat Veerman bijtekent.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jelmer1981 » 05-05-2018 09:04

Ik zou Bruijn en Thorsby houden. Bruijn maakt een goede indruk de wedstrijden die hij mee heeft mogen doen, en Thorsby is bij uitstek geschikt om in moeilijke wedstrijden een creatieve aanvallende middenvelder uit te schakelen.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Thinkman » 05-05-2018 11:01

Jelmer1981 schreef:Ik zou Bruijn en Thorsby houden. Bruijn maakt een goede indruk de wedstrijden die hij mee heeft mogen doen, en Thorsby is bij uitstek geschikt om in moeilijke wedstrijden een creatieve aanvallende middenvelder uit te schakelen.


Bruijn maakte prima indruk inderdaad, jammer dat hij nu helemaal niet meer speelt.
Thorsby wordt ook wel eens onderschat is toch een soort 'extended version' van Maarten de Jong.. :wink:
We missen nu zelf wél een creatieve aanvallende middenvelder vind ik.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Mackan68 » 05-05-2018 16:51

Thinkman schreef:
Bruijn maakte prima indruk inderdaad, jammer dat hij nu helemaal niet meer speelt.
Thorsby wordt ook wel eens onderschat is toch een soort 'extended version' van Maarten de Jong.. :wink:
We missen nu zelf wél een creatieve aanvallende middenvelder vind ik.

Volgens mij had dat Yuki moeten worden ware het niet dat Streppel geloofde dat hij de ideale vervanger voor Schaars was. Toen hij ook nog eens de beschikking kreeg over Ødegaard raakte hij helemaal in de war. En toen Vlap en van Amersfoort eind vorig jaar overwogen om te vertrekken door te weinig speeltijd was helemaal het hek van de dam. Hij heeft er één grote, meestal niet werkende tombola van gemaakt waar werkelijk niet één van onze middenvelders beter van is geworden. Maar afijn, morgen nog een potje en misschien nog 1 ronde PO en dan de blik vol op volgend seizoen. Ik hoop zo dat er dan een trainer staat die er wél een beetje verstand van heeft.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Mackan68 » 05-05-2018 17:09

Als ze Yuki en Pelle kunnen verkopen zou ik graag Simon Gustafson zien komen. Doet het bij promovendus Roda prima en heeft daarnaast ook wel aardige statistieken. Als ze dan ook nog zijn tweelingbroer Samuel binnen halen kun je de tegenstander lekker dol draaien :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jazz » 05-05-2018 22:03

Simon Gustafson (van Feyenoord) wil zsm weg uit Feyenoord. Is dat geen goede nummer 10 voor ons?

Edit: Had de post hierboven van Mackan niet gezien. Twee zielen, een gedachte :lol:
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Peter » 06-05-2018 10:17

Heerenveen had in het verleden interesse in Gustafson, toen hij nog in Zweden voetbalde. Hij koos toen uiteindelijk voor Feijenoord. Ik zou hem persoonlijk graag naar Heerenveen zien komen. Ik zie hem liever komen dan Maher. Bij Gustafson zie je dat hij er alles voor over heeft om te slagen, dat mis je soms bij Maher.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jazz » 06-05-2018 18:15

Lamprou's contract loopt volgende maand af, is hij niet geschikt voor Heerenveen? Kunnen Hahn en Lamprou het strakjes uitvechten wie basiskeeper wordt.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor BK2007 » 06-05-2018 18:19

Waren er niet geruchten rondom Lars Unnerstall ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-05-2018 18:24

Jazz schreef:Lamprou's contract loopt volgende maand af, is hij niet geschikt voor Heerenveen? Kunnen Hahn en Lamprou het strakjes uitvechten wie basiskeeper wordt.

Graag een keeper die bij de lat wil. Streppel wou Lamprou hier ook al heen halen, gelukkig heeft het bestuur hier niet naar geluisterd
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Fryskeboy22 » 06-05-2018 19:05

Eindelijk is het seizoen op een paar wedstrijden na vol met afzien afgelopen en kan er gebouwd worden aan een volledig nieuw elftal bijna. Hoop vooral dat Van Amersfoort, Hansen, Kobayashi, Thorsby, Woudenberg, Schmidt, Reza en Veerman vertrekken. Kosten ons veel te veel punten en te weinig doelpunten voor en leveren te weinig kwaliteit.

Voor de rest zie ik Zeneli en Dumfries wel vertrekken, verder vallen Schaars (verwacht niet dat hij ooit nog weer gaat spelen) en afwachten hoe Hahn terugkeert.


Uit:
Hansen, thorsby, kobayashi, Woudenberg, Schmidt, Reza, Veerman

Boodschappenlijstje.

1x Nieuwe trainer
2x Nieuwe keeper
2x rechtsback
1x linksback
3 of 4x middenvelder: Bruin, Magnusson naar eerste elftal. Misschien dat we Odegaard nog 1 extra seizoen kunnen huren ivm blessureleed als goedmakertje vanuit madrid.
2x vleugelaanvallers [back-ups voor Mihajlovic & Rojas] die 2 zullen bij vertrek Zeneli, Odegaard eerste keus zijn.
2x Spitsen, Vertrek Reza en Veerman, Hornkamp doorschuiven

Wens Hamstra enorm veel succes, een hell of a job om alles in te vullen.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor tha boelie » 07-05-2018 07:23

In dien Dumfries vertrekt, weer een poging doen bij Linus Wahlqvist? Heeft nog een contract tot 31 dec 2018, dus zou niet heel duur moeten zijn.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Otsje P » 07-05-2018 09:57

Ook ik ben, zoals velen hier, geen groot voorstander van het huren van spelers. Zeker voor de positie van diepe spits zou je eigenlijk een speler moeten hebben die in de toekomst geld op kan brengen. In het geval van Reza is er al voor een andere weg gekozen en dat is verre van ideaal.

Echter lees ik nu dat Cassiera van Ajax waarschijnlijk verhuurd mag worden en dat Groningen op dit moment goede papieren heeft. Dat is mijns inziens erg slecht nieuws. Cassiera had bij iedere Eredivisieclub buiten de top 3 een basisplek gehad. Als Groningen hem weet binnen te halen doen ze een geweldige slag en gaan ze ons volgend seizoen weer aanvallen voor die ranglijst positie en de bijbehorende 8 ton. Ik weet heus dat het achter ons houden van Groningen niet het hoofddoel is voor volgend seizoen maar ook bij ons zou Cassiera absoluut niet misstaan.

Huren blijft lastig maar als ze je echt beter maken dan kan het je ook veel opleveren.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Ebiede » 07-05-2018 10:30

Otsje P schreef:Ook ik ben, zoals velen hier, geen groot voorstander van het huren van spelers. Zeker voor de positie van diepe spits zou je eigenlijk een speler moeten hebben die in de toekomst geld op kan brengen. In het geval van Reza is er al voor een andere weg gekozen en dat is verre van ideaal.

Echter lees ik nu dat Cassiera van Ajax waarschijnlijk verhuurd mag worden en dat Groningen op dit moment goede papieren heeft. Dat is mijns inziens erg slecht nieuws. Cassiera had bij iedere Eredivisieclub buiten de top 3 een basisplek gehad. Als Groningen hem weet binnen te halen doen ze een geweldige slag en gaan ze ons volgend seizoen weer aanvallen voor die ranglijst positie en de bijbehorende 8 ton. Ik weet heus dat het achter ons houden van Groningen niet het hoofddoel is voor volgend seizoen maar ook bij ons zou Cassiera absoluut niet misstaan.

Huren blijft lastig maar als ze je echt beter maken dan kan het je ook veel opleveren.


Ja hoor....

Deze is vorige jaar gehuurd van Manchester, heeft een verpletterende indruk gemaakt.. Net als Odegaard bij ons

FC Groningen heeft zich versterkt met het Mexicaanse talent Uriel Antuna. De 19-jarige vleugelaanvaller wordt voor twee seizoenen gehuurd van Manchester City, dat hem deze zomer overnam van het Mexicaanse Santos Laguna.

Antuna, die veel indruk maakte op het WK onder 20 in mei in Zuid-Korea, is de zevende aanwinst voor Groningen deze zomer. Eerder haalde de club al Kevin Begois, Mike te Wierik, Django Warmerdam, Ritsu Doan, Todd Kane en Lars Veldwijk.

Antuna is nu nog in Mexico in afwachting van de benodigde papieren. Groningen hoopt dat hij volgende week naar Nederland kan afreizen voor de laatste details, de medische keuring en de presentatie.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Otsje P » 07-05-2018 11:11

Ebiede schreef:
Ja hoor....

Deze is vorige jaar gehuurd van Manchester, heeft een verpletterende indruk gemaakt.. Net als Odegaard bij ons


Wat moet ik hier nou weer mee? Er zit volgens mij een behoorlijk verschil tussen het huren van "onbekende" spelers uit de jeugd van buitenlandse topclubs en het huren van spelers die bij Nederlandse topclubs nog net buiten de boot vallen. Gustafsen bij Roda, Zeefuik bij Groningen, Blind bij Groningen, Vertonghen bij RKC, Vermaelen ook bij RKC volgens mij. Cassiera werd kampioen in de Jupiler League en heeft Huntelaar en Dolberg voor zich.

Cassiera is gewoon een prima spits. Klasse beter dan Reza en Henk.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-05-2018 11:13

Ik zou Cassiera ook wel willen hebben, maar niet op huurbasis
De spits levert normaal het meeste geld op, dus een spits huren zou erg dom zijn. Al ben ik sowieso geen voorstander van huren
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Ebiede » 07-05-2018 11:22

Otsje P schreef:
Wat moet ik hier nou weer mee?
.


Jij gelooft dat het een topper is, ik moet het nog maar zien..
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor AllardP » 07-05-2018 13:59

18 goals is niet zo veel voor de topscorer van het beste team van de Juup. Los daarvan: huren is bedrijfseconomisch heel dom, vooral voor de spitspositie, zoals je zelf ook al aangeeft. Zo'n noodsprong moet je alleen doen als alle andere opties niet lukken.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jazz » 07-05-2018 15:56

tha boelie schreef:In dien Dumfries vertrekt, weer een poging doen bij Linus Wahlqvist? Heeft nog een contract tot 31 dec 2018, dus zou niet heel duur moeten zijn.


Wahlqvist zou fantastisch zijn, jong, speelt op het hoogste niveau van Zweden. Hier zit nog veel rek in.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-05-2018 19:03

Ik ben Kristensen hier ook vaak tegen gekomen. Die moesten we halen. Bakt er helemaal niks van bij Ajax. Ik heb niet zoveel vertrouwen in de Scandinavische competities meer.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Thinkman » 07-05-2018 19:37

Heerenveen rules schreef:Die moesten we halen. Bakt er helemaal niks van bij Ajax.


:lol:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron