17-04-2018: sc Heerenveen - ADO Den Haag (2-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 23-04-2018 16:59

Hansen
1
5%
Dumfries
0
Geen stemmen
Høegh
0
Geen stemmen
Bulthuis
2
9%
Pierie
0
Geen stemmen
Kobayashi
0
Geen stemmen
Thorsby
2
9%
van Amersfoort
3
14%
Vlap
0
Geen stemmen
Rojas
12
55%
Ghoochannejhad
0
Geen stemmen
Zeneli
0
Geen stemmen
Veerman
0
Geen stemmen
Schmidt
2
9%
 
Totaal aantal stemmen: 22

Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

17-04-2018: sc Heerenveen - ADO Den Haag (2-0)

Bericht door FeanYme »

We mogen morgen weer! Kutdag en kuttijd. Maar we hebben de punten wel nodig.
Dit is zo'n typische 6punten-wedstrijd, we moeten winnen!

Ik ben er wel bij, maar ik ga gewoon aan de cola.

Seizoenkaarthouders kunnen trouwens 4 kaartjes voor 10 euro p/s bijkopen.
HEERENVEEN
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Misschien wel de belangrijkste wedstrijd van deze competitie voor beide teams.
Als je wint, kom je 3 punten los van Ado en kan je een verliespartij op de laatste speeldag tegen Feyenoord permitteren.
Er moet simpelweg gewonnen worden!

PEC: 44 punten (-3 goals)
Heerenveen: 43 punten (-3)
ADO: 43 punten (-7)

PEC:
Twente - uit
Willem II - thuis
AZ - uit

Heerenveen:
ADO - thuis
NAC - uit
Feyenoord - thuis

ADO:
Heerenveen - uit
PSV - thuis
Roda - uit


Willem II en Roda moeten nog knokken voor lijfsbehoud. Ik zie ons een goede kans maken om PEC voorbij te gaan.
ADO heeft het makkelijkste schema met PSV dat al kampioen is. Er zal veel van de komende speelronde afhangen (ook om te kijken hoe de club in de onderste regionen er voor komen te staan na 32 wedstrijden).
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1367
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

PSV gaat in de laatste thuiswedstrijd echt wel proberen te winnen, aantal jonge jongens erin die zich willen bewijzen.. áls we morgen winnen zie ik het best rooskleurig in, hoe gek dat voor mezelf ook klinkt gezien het seizoen.. kan je zomaar 6e eindigen
hhage
Basisspeler
Berichten: 927
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Meestal verliest de kampioen de wedstrijd nadat ze kampioen zijn geworden,dus woensdag tegen Roda jc.De wedstrijd tegen ADo is 2 weken na het kampioenschap dan zijn ze er echt wel weer bij.winnen we morgen worden we minimaal 8ste,en ligt de 6de plaats ook nog wel voor het grijpen
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Centrale verdediger Daniël Hoegh hoopt op een kolkend Abe Lenstra stadion, net als in de Derby van het Noorden tegen FC Groningen. "Het was fantastisch om in die wedstrijd het veld op te komen. Het gejuich, de sfeeractie; ik had overal kippenvel. Het was ongelooflijk. Dat zijn de momenten waar je als voetballer voor leeft."

Tegen ADO Den Haag hoopt Høegh op dezelfde sfeer in het stadion. "We hebben de steun van onze supporters nodig. Zij geven ons de extra procenten die we nodig hebben. Ik hoop dat dat morgen weer het geval is."

Oftewel: be there tomorrow! :D
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Kom op jongens, ADO waar hebben we het over. Dat is toch net een club als VVV ?
We spelen ook nog een thuis, Dit moet te doen zijn.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
De Paling
Jeugdspeler
Berichten: 22
Lid geworden op: 06-07-2016 15:25

Bericht door De Paling »

Rete belangrijke wedstrijd als je het mij vraagt. Maar als ik Streppel zo zie voor de camera van Omrop Fryslan is het volgens hem slechts een potje als alle andere en gaan ze ´gewoon´ weer hun best doen om te winnen..
Man man man, hij zou ze tot op het bot moeten prikkelen om alles te geven deze wedstrijd maar ik geloof niet dat hij hier ook maar een beetje mee bezig is al ik hem zo zie lullen. Dit is een 6 punten wedstrijd waar je een hele grote stap richting zekerheid voor de play-offs kan zetten. Zet een zak aardappelen voor de camera en die zal nog meer de wil om te winnen uitstralen dan Streppel. :roll:

https://www.omropfryslan.nl/nijs/804048 ... stap-maken
Jazz
Beheerder
Berichten: 2488
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Ik heb hier een slecht gevoel over. We hebben teveel wedstrijden in korte tijd gewonnen. Dit is echt zo'n wedstrijd waarbij we weer laten zien hoe inconstant we zijn.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ach we kunnen het 6e plekje zeker nog halen. It aint over untill it’s over.
Samen maken we de club sterk.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Jazz schreef:Ik heb hier een slecht gevoel over. We hebben teveel wedstrijden in korte tijd gewonnen. Dit is echt zo'n wedstrijd waarbij we weer laten zien hoe inconstant we zijn.
Ik heb dat gevoel ook. En daarom dénk ik dat we misschien toch winnen, want ik zit er meestal naast..

“Have faith in the Streppel!” :wink:
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Dit potje moet gewoon gewonnen worden. Punt!
Als hij nu eens begint met Rojas en Zeneli op de vleugels (Mihaljovic mag van mij ook ipv Zeneli) en lekker aanvallend spelen, het publiek vermaken!
Win je deze, dan heb je tegen Feyenoord ook nog een keer een vol huis. Vol gas!
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Tja, als je deze wint, zet je een behoorlijke stap richting play-offs.
Dan kun je tegen Feyenoord idd nog een misstap veroorloven.
Zeg maar niks!
Gebruikersavatar
Marça
Wereldspeler
Berichten: 2011
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Theoretisch kan een overwinning vanavond de zesde plek opleveren. Dan moet Twente vanavond eveneens in eigen huis winnen van PEC en Vitesse morgen verliezen op bezoek bij AZ. Dat is in beide gevallen niet onmogelijk.

In tegenstelling tot vorig seizoen eindigen we nu wel met een aardige eindsprint, dus wie weet wat er nog kan gebeuren!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Marça schreef:Theoretisch kan een overwinning vanavond de zesde plek opleveren. Dan moet Twente vanavond eveneens in eigen huis winnen van PEC en Vitesse morgen verliezen op bezoek bij AZ. Dat is in beide gevallen niet onmogelijk.

In tegenstelling tot vorig seizoen eindigen we nu wel met een aardige eindsprint, dus wie weet wat er nog kan gebeuren!
Twente 0-0 of 1-1 tegen Pec is al voldoende om PEC voorbij te gaan, mits we zelf winnen van ADO. Zou een mooi scenario zijn want het moet onderin niet te spannend meer worden. De Tukkers moeten gewoon naar de Jupiler league. Maar ja, wij en een slag slaan als het moment daar is..... Zou voor ons zomaar een gelijkspelletje kunnen worden vanavond. Maar ik hoop dat ze vol gas geven en met een lekkere ruime overwinning 2 plekken opstomen op de ranglijst.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

We spelen een matig seizoen, maar wel constant matig. Dit in tegenstelling tot PEC en Vitesse, die helemaal instorten. Bij Utrecht lijkt het beste er ook vanaf. ADO is een lastige horde, maar met het thuisvoordeel moet dit toch gewoon kunnen?

Kijkend naar de opstelling vind ik het jammer dat Bruijn niet meedoet, terwijl hij twee keer goed heeft gespeeld. Vlap op linksbuiten zeg ik maar even niks over. Behalve: wat moet Mihajlovic doen om eens een basisplaats te verdienen?
Elvs
Jeugdspeler
Berichten: 20
Lid geworden op: 22-02-2013 17:24
Locatie: Utrecht

Bericht door Elvs »

Was zoveel beter geweest met Zeneli op links. Het is zo lastig om iets te creëren nu!
Ik wilde iets zinnigs zeggen maar dat lukte niet.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7714
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Tactisch onbenul die Streppel
Heb je twee linksbuitens met Zeneli en Mihajlovic, wie stelt hij op, Vlap ..
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1111
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Wat een treurnis en ook traagheid door Koba en Reza zo jammer, Streppel is de spelers aanbeet verzieken zo.
Wat zullen ze blij zijn als hij weg is.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Waarom speelt Zeneli niet dan?
pes5
Beheerder
Berichten: 2980
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Reza is een blok aan het been.
pes5
Beheerder
Berichten: 2980
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Heerenveen rules schreef:Waarom speelt Zeneli niet dan?
Niet fit geloof ik.
Silver

Bericht door Silver »

Nee Vlap verdiende het meer zei Streppel in voorbeschouwing bij FOX. Wat dus voor geen meter werkte en na 55 minuten herstelt ie z'n fout.
Leuk voor Rojas z'n eerste thuisdoelpunt, het is 'm gegund.
Elvs
Jeugdspeler
Berichten: 20
Lid geworden op: 22-02-2013 17:24
Locatie: Utrecht

Bericht door Elvs »

Die Reza neemt ook geen enkele bal aan eigenlijk. Die is totaal ongeschikt als aanspeelpunt voorin. Hopen op een nieuwe spits volgend jaar.
Ik wilde iets zinnigs zeggen maar dat lukte niet.
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1111
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Nou Streppeltje, mooie Rojas en Zenelli laten staan.
Wat een lafbek ook, aanvaller eraf en een verdediger erin.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Lekker resultaat hoor. En vrijwel niets weggegeven. Ik vind dat het de laatste tijd prima staat achterin, met name ook door de verhuizing van Pierie naar de back. Aanvallend natuurlijk heel matig voor rust, maar toch heb ik begrip voor het laten banken van Zeneli. Hij had duidelijk peper in zijn reet nodig en viel lekker geprikkeld in.

Enige kanttekening is dat Mihajlovic natuurlijk linksbuiten had moeten staan in plaats van Vlap. Ik vind ook dat Vlappie een basisplaats verdient, maar met deze positie doe je hem toch geen plezier? En ja, ik had ook liever Mihajlovic als invaller gezien in plaats van Schmidt. Maar ik snap best dat je in deze fase het resultaat boven alles laat tellen.

Voor de verandering zal ik eens niet mopperen. En laat ik ook eens een compliment uitdelen aan Bulthuis en Van Amersfoort. Normaal niet mijn favoriete voetballers, maar leveren nu echt een positieve bijdrage.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Degelijke overwinning. Toch maar even heen geweest en geen kans weggegeven. Staat goed in deze samenstelling. Aanvallend nog matig doordat Reza geen bal vasthoudt. En een rechtsbuiten die scoort, eindelijk het licht gezien die Streppel.... :mrgreen:

6e plek, ongekend. Toch een mooi einde van het seizoen zo. Niks nachtkaars na de blessures van Schaars en Odegaard. Groningen thuis was om te janken zo slecht en nu ineens 2 aardige potten.
Great pretender
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 20-01-2009 21:47

Bericht door Great pretender »

Toch wel een prima wedstrijd gezien voor wat we gewend zijn. Het blijft een raadsel dat hij Reza blijft opstellen, en nog aanvoerder ook. Ik heb me weer zitten opvreten. Henk doet in drie minuten meer dan Reza de hele pot. Henk kan een bal vasthouden, een goede pass geven en ik denk echt dat als je hem een seizoen laat staan hij er 15 tot 20 ballen intrapt.
Nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit, we staan zesde. Toch maar even richting Breda denk ik ;) :D
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Zonder streppel aan het roer toch best een team met potentie - de spits niet meegerekend - als je vleugelspelers opstelt. Rojas op rechts, Zeneli of die Michailovic op links en Vlappie lekker op tien. Yuki en thorsby erachter. Liefst van Amersfoort in de spits maar dat zie ik niet gebeuren.
nou nou
pes5
Beheerder
Berichten: 2980
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Reza nooit meer opstellen, maar dat wisten we al. En nu ook niet meer kloten met middenvelders op de vleugel. Diepgang en acties hebben we nodig. En Doke voor Rojas is lachwekkend. Je kunt Nemanja brengen, of Bruijn of Naess, maar niet Doke daar.

Verdediging was wel top!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Streppel gaat het niet meer leren. Middenvelders aan de buitenkant zetten. Waarom nou toch? Hou daar eens mee op. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon buitenspelers te gebruiken? Vlap kan het beste achter de spits, een plek die nu wordt ingenomen door Van Amersfoort. Het enige wat hij goed heeft gedaan vanavond was de assist voor de 1-0. Verder constant in de fout. Pierie vond ik ook heel matig.

Achterin staat het verder prima met Bulthuis die centraal veel beter uit de voeten komt. Hij heeft ook alles van een centrale verdediger in plaats van een linksback. Niet voor niets daar ook goed gespeeld in de Tweede Bundesliga. En Hoegh is ook zeer solide, eigenlijk al heel het jaar. Een zeer ervaren en goed centrum dus, dat scheelt enorm. Rojas was redelijk, je ziet dat er wel wat in zit, en zijn doelpunten waren prima, stond op de goede plek. Reza was namelijk nergens te bekennen.
Plaats reactie