Official website, Media en PR

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

De nieuwe clubsite is

Een hele verbetering
6
30%
Beter geworden
9
45%
Minder geworden
2
10%
Een complete ramp
2
10%
Een kwestie van wennen
1
5%
 
Totaal aantal stemmen : 20

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor igo » 27-08-2017 03:35

Aangezien dit topic weer geopend is vraag ik me af of iemand weet waarom op Facebook onze club als SC Heerenveen aangeduid wordt, in plaats van hoe het officieel hoort met kleine 'sc'.
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Satyr » 27-08-2017 09:49

igo schreef:Aangezien dit topic weer geopend is vraag ik me af of iemand weet waarom op Facebook onze club als SC Heerenveen aangeduid wordt, in plaats van hoe het officieel hoort met kleine 'sc'.


Het blijkt heel simpel te zijn:

Deze pagina bestaat al. Kies een unieke naam om een nieuwe pagina te maken, zodat mensen jouw pagina niet met de pagina SC Heerenveen verwarren. Zoals: 'sc Heerenveen-club', 'Onofficiële: sc Heerenveen'
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor jeewee » 27-08-2017 10:17

igo schreef:Aangezien dit topic weer geopend is vraag ik me af of iemand weet waarom op Facebook onze club als SC Heerenveen aangeduid wordt, in plaats van hoe het officieel hoort met kleine 'sc'.


Onze persvoorlichter heeft hier al eens antwoord opgegeven via Twitter. Heeft met de regeltjes van Facebook te maken, kon alleen de originele vraag niet terugvinden.

@ErikKofman schreef:Als antwoord op @woutdejong @LuucEisenga
Nee dat is zeker niet de officiële spelling/merknaam. Facebook vindt dat nodig om de pagina te kunnen verifiëren en te voorzien van blauw✔️
.-
Avatar gebruiker
jeewee
Basisspeler
 
Berichten: 705
Geregistreerd op: 27-03-2009 23:56
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor geert. » 01-09-2017 14:53

Er is op youtube een Eredivisie archief geplaatst met historische beeldfragmenten van goals, samenvattingen en zelfs hele wedstrijden.

Algemeen kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCPS6LW ... 4YjG_6z_ZA
Kanaal Heerenveen: https://www.youtube.com/channel/UCqGEFj ... hIVa6NkN5Q
Overigens hebben de andere clubs die ooit in de Eredivisie hebben gespeeld ook een kanaal.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Appie_M » 02-09-2017 18:26

Heerlijke filmpjes, bedankt voor het delen Geert! Vraag me alleen wel af hoelang het duurt voordat het eraf wordt gehaald door de rechthebbenden. Snel downloaden die videos dus :stan:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor GMV » 02-09-2017 18:54

De eredivisie of fox heeft ze er zelf opgezet. Dit blijft wel staan.
GMV
Selectiespeler
 
Berichten: 317
Geregistreerd op: 29-10-2006 12:10
Woonplaats: Joure

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor geert. » 03-09-2017 00:21

GMV schreef:De eredivisie of fox heeft ze er zelf opgezet. Dit blijft wel staan.


De filmpjes zijn geplaatst door de Eredivisie CV. Zullen inderdaad wel blijven staan :)
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Jazz » 13-11-2017 11:04

Voor de mensen met brandende vragen aan de club of de leiding, je kan vanaf vandaag met SC Heerenveen appen!

"Vanaf vandaag zijn wij ook bereikbaar via WhatsApp! Wij zijn te bereiken via 0654200203"

http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/vana ... hatsapp/10
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Satyr » 19-02-2018 13:29

Van VI Pro:

Voor deze Fries is Roda-uit de mooiste wedstrijd van het jaar

In Balverliefd elke week aandacht voor de gang van zaken achter de schermen van het voetbal en opvallende gebeurtenissen aan de rand van het veld. Deze keer over Jan Wijnsma (69), buschauffeur met een diepgewortelde liefde voor kilometers en SC Heerenveen.

Wanneer de selectie van Heerenveen na een verre uitwedstrijd diep in de nacht terugkeert in Friesland, zijn de spelers direct gevlogen en keren ook de stafleden en andere begeleiders snel huiswaarts. Als het parkeerterrein helemaal leeg is en het licht in het Abe Lenstra Stadion nergens meer schijnt, rijdt Jan Wijnsma de spelersbus naar de garage. Eenmaal daar zit zijn dag er nog niet op. Dan is het stofzuigen, tafels poetsen en gordijntjes netjes hangen. Alles met de grootste zorg en precisie. Want de spelersbus van Heerenveen is Wijnsma’s kindje. Al 25 jaar.

Om een indruk te geven van de tijdspanne waarin hij Heerenveen dient: Wijnsma had Gertjan Verbeek als speler, assistent-trainer en hoofdcoach in de bus. Hans Vonk en Johan Hansma als speler en technisch directeur. Hij overzag twee ambtstermijnen van Foppe de Haan. En intussen wandelden er honderden spelers door zijn gangpad. Latere topvoetballers als Ruud van Nistelrooy en Klaas-Jan Huntelaar, illustere miskopen als Thomas Dalgaard en Igor Djuric, excentriekelingen als Afonso Alves en René van der Gijp. Wijnsma zag ze komen, gaan en reed ze in de tussentijd het land door.

Rituelen
Wanneer Wijnsma voor de fotosessie door de bus beent, schudt hij afkeurend zijn hoofd. Hij is een paar dagen ziek geweest en dus heeft er iemand anders op zijn bus gereden. En zijn bus is in deze staat bij lange na niet gereed om het vrouwenelftal van Heerenveen straks naar ADO Den Haag te vervoeren. ‘Dit kan zo niet’, moppert hij, wijzend in de richting van een paar microscopisch kleine kruimels in het gangpad. ‘Dit is niet schoon genoeg, dit is niet naar mijn zin.’

Zoals hij zijn vaste rituelen heeft na afloop van een reis, hecht Wijnsma ook aan een gedegen wedstrijdvoorbereiding. Stipt drie kwartier voor vertrek parkeert hij de bus voor het Abe Lenstra Stadion. Dan is het koffie zetten, metertjes nalopen en de bus onderwerpen aan een allerlaatste inspectieronde. Want hij heeft uit ervaring geleerd dat hij niets aan het toeval moet overlaten. ‘Als er eens iets ontbreekt, niet goed gaat of mankeert aan de bus, zijn voetballers net kleine kinderen. Dat hoor je een heel jaar lang.’

Zoals een supporter elk seizoen het meest uitkijkt naar een derby of topwedstrijd, heeft ook Wijnsma zijn persoonlijke hoogtepunt. Precies het duel dat door fans en spelers van zijn club wordt verafschuwd, omcirkelt hij bij de bekendmaking van het competitieschema met rode pen. Hij kan zich er dagen, zeg maar gerust weken over verkneukelen. Bij Heerenveen de A32 op richting Zwolle, dan tot Nijmegen de A50 en vervolgens de A73 naar het diepe zuiden, waarna na vier uur rijden, verlengd met de nodige plas-, eet- en koffiepauzes eindelijk Kerkrade in zicht komt.

‘Nadat we in de eerste ronde thuis van Helmond Sport hadden gewonnen, sprak ik met Erwin Mulder over de loting’, herinnert hij zich. ‘Erwin vroeg me waar ik op hoopte, dus ik zei: Roda-uit. Hij werd helemaal gek. De dag erna zit ik thuis op de bank de loting te kijken: Roda-Heerenveen. Schitterend!’ Dat Heerenveens bekercampagne op die midweekse avond in Kerkrade strandde, was voor Wijnsma een vervelende bijzaak, want hij genoot van elke centimeter snelweg tussen Friesland en Limburg. Dat dat misschien een beetje eigenaardig is, wil Wijnsma best toegeven. ‘Onze spelers en supporters hopen altijd dat Roda degradeert, maar ik zou het echt heel jammer vinden.’

De mooiste rit die Wijnsma ooit maakte, was op 19 mei 2009, nadat Heerenveen in De Kuip ten koste van FC Twente de beker had gewonnen. ‘Dat was fantastisch, we hadden ook net een nieuwe bus. De beker ging op het dashboard en onderweg naar Heerenveen haalden we al die supportersbussen in. Dat was uniek, een geweldig feest. Toen kwamen er ook wel wat biertjes aan te pas. Normaal is het in de bus gewoon koffie, thee en cola.’

‘Roda-uit, dat vind ik schitterend’, vertelt Wijnsma. ‘Met die club heb ik niks, maar de kilometers zijn geweldig. Ik ben een globetrotter. Hoe verder hoe mooier. Ik ben er inmiddels al bijna dertig keer naartoe gereden en ken de route op mijn duimpje, maar Roda-uit is altijd de mooiste wedstrijd van het seizoen.’

In het seizoen 2015/16 was het zelfs dubbel feest voor Wijnsma. Waar supporters in het bekertoernooi op een kansrijk affiche hopen en de penningmeester voor een aantrekkelijke thuiswedstrijd duimt, hoopt hij altijd op een uitduel. Zo ver als het maar kan.

Naar een bezoekje aan Groningen en Zwolle kan ik niet echt uitkijken.’ Hij trekt er bijna een vies gezicht bij. ‘Je wil als chauffeur toch een beetje eer van je werk hebben?’ De uitwedstrijd tegen rivaal SC Cambuur mist Wijnsma ook niet, hoewel politiebegeleiding van stadion tot stadion ook wel iets had. Het is duidelijk: als het aan Wijnsma ligt wordt Fortuna Sittard kampioen van de Jupiler League en promoveert MVV Maastricht via de play-offs. Of worden de Nederlandse en Belgische competities samengevoegd. Nog beter: de Atlantic League. In de bus naar Charleroi, Kopenhagen of zelfs Stockholm. Wijnsma draait er zijn hand niet voor om. Voor Arriva reed hij toeristen naar Praag, de Noordkaap en Sint-Petersburg.
Toverspreuk

Twee jaar geleden nog stond de spelersbus van Heerenveen plots in de Russische stad. Bij Zenit Sint-Petersburg keken ze er raar van op, wat kwamen die Friezen hartje zomer nou in hun stad doen, vroeg de club zich op Twitter af. ‘Oefenen voor Europees voetbal’, antwoordde directeur Luuc Eisenga gevat. Het is vooralsnog bij oefenen gebleven. Niemand mist de Europese avontuurtjes van Heerenveen zo als Wijnsma. ‘Dat zijn als buschauffeur de krenten in de pap.’ Alsof hij er net vandaan is komen rijden, vertelt Wijnsma over de tripjes naar Olympique Lyon (‘prachtig stadion’), Olympique Marseille (‘deed me niet veel’) en Parma (‘mooie oude bak’).

Zo bont als op 5 november 1998 maakte Jan Wijnsma het nooit meer mee. ‘Varteks Varazdin’, klinkt het als een duistere toverspreuk uit zijn mond. ‘We waren er met 4-2 afgegaan op een vreselijk veld en waren Europees uitgeschakeld. Daarna heb ik de jongens naar het vliegveld in Zagreb gereden, waarna ik met materiaalman Cees Smid de bus nog helemaal naar Nederland moest rijden. In Slovenië begon het verschrikkelijk te misten en op een gegeven moment was de snelweg zelfs afgesloten.’ Een politieagent wijst Wijnsma als alternatief op een landweggetje richting de Dolomieten. ‘We kwamen totaal verkeerd uit, belandden in de middle of nowhere. Na een heel eind kwamen we op een T-splitsing. En als buschauffeur heb ik de les geleerd dat je altijd rechtsaf moet gaan als je het niet meer weet. Dus dat deed ik maar, en we kwamen godzijdank ook nog goed uit. Dat was me een avontuur.’



‘Tegenwoordig kun je niet meer verdwalen, hè’, vervolgt Wijnsma. ‘Je toetst het in op de TomTom en dan komt het vanzelf goed. Maar nee, toen deden we het nog met kaarten.’ Wijnsma is gematigd positief over de technologische hulpmiddelen van tegenwoordig. Airconditioning vindt hij heerlijk, maar stiekem mist hij de tijd waarin navigeren nog een vak was.

Het is al zes jaar geleden dat Heerenveen de grens over mocht. Wijnsma smacht naar een buitenlands avontuurtje. Al is het voor hem niet gegarandeerd feest wanneer er daadwerkelijk Europees gespeeld wordt. Want moet Heerenveen naar pak ’m beet Griekenland, Turkije of Rusland, dan blijft de bus in de garage en Wijnsma in Friesland. ‘We kunnen het nog halen dit seizoen’, aldus Wijnsma. ‘Maar dan moeten we wel wat beter gaan voetballen.’
Trainers

In 25 jaar tijd zag Wijnsma een hele rits trainers voorbijkomen. Fritz Korbach, Foppe de Haan, Gertjan Verbeek, Trond Sollied, Jan de Jonge, Jan Everse, Ron Jans, Marco van Basten, Dwight Lodeweges, weer Foppe de Haan en nu Jurgen Streppel. Eén ding hebben ze gemeen: ze zaten allemaal voor in de bus. Maar stuk voor stuk hebben ze ook allemaal hun gebruiksaanwijzing en eigenaardigheden. ‘Je leert je een beetje instellen op zo’n man’, aldus Wijnsma.

Verbeek was een eigenwijze’, vertelt Wijnsma. ‘Die bemoeide zich vaak met de route. Dan was het van: “Waarom ga je hierlangs?” En dan zei ik: Omdat dit de kortste route is. En dan hij weer: “Welnee, je moet zo en zo rijden”. Uiteindelijk zei ik dan dat ik me ook niet met zijn werk bemoeide en dan was het wel over. Maar Gertjan heeft ook een andere kant. Toen hij wegging gaf hij me een horloge, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Zo is hij ook, hè. Grote mond, maar een klein hartje.’

‘Marco van Basten was altijd bezig met het signaal van de televisie’, vervolgt Wijnsma. ‘In de bus hebben we Digitenne. Dat stoort weleens, dat gebeurt zelfs als je thuis bent. Als ik door de Flevopolder of bij Steenwijk rijd, weet ik zelfs precies wanneer het gaat storen. Maar Marco kon zich daarover opwinden. “Bij mij stoort het nooit, Jan”, zei hij dan. Als het te lang stoorde, moesten de tv’s uit.’

Hoewel Heerenveen de afgelopen anderhalf jaar niet Europees speelde, was Wijnsma nooit zo vaak van huis als de laatste twee seizoenen. ‘Jurgen Streppel wil regelmatig een dag van tevoren al weg’, aldus Wijnsma. ‘Bij Foppe was dat alleen als we naar Roda moesten. Maar bij deze trainer veel vaker. En dan kom ik weleens in de knel met mijn uren. Want van de rijtijdenwet mag ik maximaal vijftien uur achter elkaar maken.’

Hoewel de bus heilig is, is SC Heerenveen voor Wijnsma heiliger. Als levenslang supporter is hij een van de weinige buschauffeurs die elke wedstrijd op de tribune plaatsnemen, waar veel vakgenoten dan graag een krantje lezen, een dutje doen of andere activiteiten ontplooien die onder het motto op de bus passen vallen. ‘Ik niet, hoor, ik ga altijd kijken.’

Bij zestien van de zeventien uitduels is dat geen probleem. PSV-uit is echter een wedstrijd waar Wijnsma met gemengde gevoelens naartoe leeft. ‘De bus staat daar op een kwartier lopen van het stadion’, vertelt hij. ‘Ze willen daar altijd dat ik de bus ruim voor het einde van de wedstrijd ophaal en alvast bij het stadion voorrijd. In het begin was het goed als ik hem pas kwam halen, nadat de supporters al waren vertrokken. Tegenwoordig mag dat niet meer, hoewel ik het nog weleens vraag. “Jij bent verdorie de enige buschauffeur die altijd vraagt of hij de wedstrijd mag afkijken”, zegt die agent dan altijd. Dus tegenwoordig ga ik in Eindhoven in de rust al naar de bus, dan kijk ik de tweede helft wel op tv. Bij Roda vragen ze soms ook of ik al iets eerder bij de bus wil zijn, maar als het spannend is vergeet ik de tijd weleens. Hahaha!’ Verder geen klachten over het parkeren in de Eredivisie. ‘Je wordt overal behandeld als God in Frankrijk’, aldus Wijnsma. ‘Hoewel, bij Willem II staat hij altijd op een andere plaats.’

Envelopje
Wijnsma voelt zich als krasse zestiger nog steeds een van de jongens. ‘Er zijn spelers die alleen aan zichzelf denken, maar met deze selectie vind ik het supermooi. Deze jongens zijn er echt dankbaar voor. Soms krijg ik aan het einde van het seizoen een envelopje. Dat doet me goed. Niet vanwege het geld, hè. Maar om het gebaar.’

In 25 jaar tijd heeft Wijnsma de gezelligheidsfactor in de bus wel zien afnemen. ‘Vroeger zaten ze overal in de bus te klaverjassen, daarna was het een tijdje pokeren. Nu zitten ze allemaal naar dat ding te turen, met hun spelletjes en filmpjes. Hoewel: de laatste weken zijn er weer wat meer kaarttafels. Op de terugweg doet de trainer soms ook even mee. En ik vind het ook mooi om te doen, als we even pauzeren of in een hotel zijn.’

Bloedfanatiek is hij dan. Bij een verkeerd gespeelde troef kan de normaliter zo aimabele buschauffeur ineens beginnen te vloeken en tieren. Ook op de weg zitten er grenzen aan zijn geduld. Ooggetuigen hebben het nog weleens over de keer dat Wijnsma bij De Goffert met opzet een rij pionnen omverreed, omdat hij vond dat de stewards hem te lang lieten wachten.

Wijnsma koestert zijn herinneringen aan spelers die hij in de bus had en later uitgroeiden tot wereldsterren. ‘Ruud van Nistelrooy was een geweldige vent. Die kwam na de wedstrijd altijd bij me zitten om een praatje te maken. En jaren nadat hij was vertrokken, stuurde hij me nog steeds een kerstkaartje. Dan merk je dat het heel gewone kerels zijn. Klaas-Jan Huntelaar ook. Toen we dit seizoen tegen Ajax speelden, kwam ik hem en zijn familie tegen. Die zeiden: “Zit jij nou nog steeds op de bus? Onvoorstelbaar!” Dat zijn mooie dingen. Ik heb nog nooit een speler in de bus gehad die ik niet mocht, maar ik heb weleens gezegd: Als ik zo slecht mijn werk zou doen als jij, kreeg ik direct ontslag.’

Toen Wijnsma begin jaren negentig begon bij Heerenveen, hield hij zijn fulltimebaan bij busmaatschappij Fram gewoon aan. Zijn takenpakket bij de club is in de loop der jaren echter flink uitgebreid. Behalve het eerste elftal rijdt Wijnsma ook de beloften, vrouwen en jeugdelftallen. Daarmee is hij sommige weken vier of meer dagen onderweg voor zijn club. Zijn vrouw weet niet beter. Sterker nog: zonder zijn werk als clubchauffeur hadden de twee elkaar nooit ontmoet.

Wijnsma ontmoette de Brabantse Jolanda toen hij met Heerenveen op bezoek was bij PSV, waar zij een jeugdelftal begeleidde. In die hoedanigheid kwamen de twee elkaar later weer tegen in Friesland, waar het juniorenteam van PSV toen op bezoek was. ‘Het klikte geweldig, ze was ook gelijk helemaal gek van Heerenveen. We maakten altijd een praatje en uiteindelijk is het wat meer geworden. Ik heb haar mee naar het noorden genomen en tegenwoordig werkt ze bij ons in de fanshop’, vertelt Wijnsma trots. ‘Bij ons thuis draait alles om de club.’

Wijnsma neemt nog steeds met evenveel plezier plaats in de bus als toen hij in 1970 zijn allereerste rit maakte op de lijndienst. ‘Ik ben nu 48 jaar in dienst als buschauffeur, ik hoef allang niet meer. Kan morgen zo met pensioen. Maar ik hou van dit leven. Ik heb twee hobby’s: voetbal en rijden, en ik krijg er nog voor betaald voor ook. Ik ken iedereen bij deze club al zo lang, heb zo veel mensen zien komen en gaan. Dit is niet mijn werk, dit hoort bij me.’

Maar Wijnsma ziet in dat zijn buschauffeurscarrière inmiddels diep in blessuretijd is beland. De dag waarop hij vanuit zijn huis schuin tegenover het Abe Lenstra Stadion iemand anders de spelersbus ziet voorrijden, nadert. En die gedachte doet pijn. ‘Officieel is dit mijn laatste seizoen’, slikt hij. ‘Ik sta onder contract bij Arriva en daar is zeventig qua leeftijd de absolute max. Ik heb de grote baas een brief geschreven dat ik echt niet wil stoppen. Ik heb nog niks gehoord. Ik kan dit niet missen. Heerenveen zonder mij op pad, dat kan gewoon niet.’
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Kaz_SCH » 06-03-2018 10:26

https://www.feanonline.nl/nieuws/eerste ... t-dit-team

Ik hoop dat Roelof de Vries hier meeleest, want wat bizarre onzin verkondigt hij hier. Als het ergens NIET aan ligt is het wel of ik me als supporter wel of niet kan associëren met dit team. Vlap, Pierie, Schaars, Hoegh, Dumfries, Zeneli, allemaal jongens die volgens mij harstikke goed liggen bij de supporters. En daarna begint De Vries nog over 'jongens die normaal doen', alsof we allemaal arrogante diva's rond hebben lopen? Het zijn juist allemaal prima kerels. Zat er maar een klootzak bij.

Of ben ik de enige die vindt dat De Vries de plank vólledig mis slaat hier?

Het grote probleem zijn de slechte resultaten, het slechtste kalenderjaar ooit, de beroerde tactiek van de trainer, geen spektakel, veel te weinig goals, bizarre wissels, een directeur die zich al maanden verstopt.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor De Paling » 06-03-2018 20:22

Kaz_SCH schreef:https://www.feanonline.nl/nieuws/eerste-elftal/156742/zorgen-om-sc-heerenveen-mensen-associeren-zich-niet-meer-met-dit-team

Ik hoop dat Roelof de Vries hier meeleest, want wat bizarre onzin verkondigt hij hier. Als het ergens NIET aan ligt is het wel of ik me als supporter wel of niet kan associëren met dit team. Vlap, Pierie, Schaars, Hoegh, Dumfries, Zeneli, allemaal jongens die volgens mij harstikke goed liggen bij de supporters. En daarna begint De Vries nog over 'jongens die normaal doen', alsof we allemaal arrogante diva's rond hebben lopen? Het zijn juist allemaal prima kerels. Zat er maar een klootzak bij.

Of ben ik de enige die vindt dat De Vries de plank vólledig mis slaat hier?

Het grote probleem zijn de slechte resultaten, het slechtste kalenderjaar ooit, de beroerde tactiek van de trainer, geen spektakel, veel te weinig goals, bizarre wissels, een directeur die zich al maanden verstopt.


Volledig met je eens!
Avatar gebruiker
De Paling
Bankzitter
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 06-07-2016 14:25

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Trevorp » 07-03-2018 09:21

Kaz_SCH schreef:https://www.feanonline.nl/nieuws/eerste-elftal/156742/zorgen-om-sc-heerenveen-mensen-associeren-zich-niet-meer-met-dit-team

Of ben ik de enige die vindt dat De Vries de plank vólledig mis slaat hier?

Het grote probleem zijn de slechte resultaten, het slechtste kalenderjaar ooit, de beroerde tactiek van de trainer, geen spektakel, veel te weinig goals, bizarre wissels, een directeur die zich al maanden verstopt.


Nee, je bent niet de enige hoor. Roelof neemt hier even de verkeerde afslag. Ik vermoed dat hij dat zelf ook wel doorhad, aangezien hij e.e.a. op twitter later nogal nuanceert, of eigenlijk geeft hij er een totaal andere draai aan. Tja soms sla je even de verkeerde weg in, maar dan is het bij zo'n gesprekje al te laat.

Bij dit team spreken de spelers mij juist heel erg aan en dat is nu net het hele punt, dat je met zo'n team niet een betere pot voetbal op de mat kunt leggen. Ik irriteer me ook mateloos aan de nieuwe toverspreuk van Streppel "het is geen jury sport". Dat komt op mij over als "het publiek moet niet zeuren". Schaars gaat daarin ook lekker mee helaas.

Verder weten wij als geen ander dat er geen echte clubspelers meer bestaan. Voetbal is business, je bestaat uit de gratie van verkoop van spelers. Met het vertrek van Dennis Johnsen werden we daar gelijk aan het begin van het seizoen weer keihard mee geconfronteerd. Maar dat dat kan gebeuren weet je als je supporter bent van een club als die van ons.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Mackan68 » 07-03-2018 16:07

Trevorp schreef:Ik irriteer me ook mateloos aan de nieuwe toverspreuk van Streppel "het is geen jury sport". Dat komt op mij over als "het publiek moet niet zeuren". Schaars gaat daarin ook lekker mee helaas.

Ik krijg bij deze juist meer het idee dat hij zegt waar supporters zich al tijden over uitlaten. Dat je wel 90% balbezit kunt hebben, maar zolang je geen goals weet te maken dat je daar niets aan hebt. Een soort van goodwill proberen te kweken. Maar daar is het na 1 en 3/4 seizoen te laat voor. Hij moest weg en moet nog steeds weg. Ook al zouden we onverhoopt de 7e plek nog wel weten te bemachtigen. In het geval van een langer verblijf stel ik in ieder geval een jaar sabbatical in. Schaf een clubkaart aan en zal een aantal uitwedstrijden blijven bezoeken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Wizard » 15-03-2018 11:41

Volledig met je eens Kaz.
Ik denk dat dat ook het hele punt is van de gemiddelde Heerenveensupporter. Namelijk, het spel is niet om aan te gluren en Streppel wist niet een manier om het spelconcept vaak tijdens de wedstrijd winnend om te zetten. Ik heb dan ook meer het idee dat de goede reeksen van 3-4 potjes op rij meer toevalstreffers waren dan dat ze het gevolg waren van een goed doordacht spelconcept. Coaches van tegenstanders, die vooraf of tijdens de wedstrijd het systeem van Streppel tactisch konden weerleggen en naar hun hand konden zetten, voeren momenteel de overhand. Streppel heeft een aanvallend (en attractief) idee, maar het is noch constructief noch winnend. Daarnaast is het tempo simpelweg te laag om het door hem gewenste systeem uit te voeren. Hierdoor ontaardt het e.e.a. in een droevig schouwspel waarbij het balletje als een 65+ rugby ploeg wordt over gespeeld.
De fans willen een coach zien die het team in een hoger tempo laat spelen. We moeten het nu vooral hebben van spaarzame individuele acties van een paar spelers en bepaald niet doordat het team als collectief verbluffende aanvallen opzet.
Het tikkie terug Hoegh-Pierie is kenmerkend voor het Heerenveen van afgelopen 1,5 seizoen. De fans zijn daar klaar mee en willen flitsend voetbal en punten zien.
Meneer de Vries roept waarschijnlijk wat hijzelf denkt of wat hij heeft gehoord van een paar jaloerse 17-jarige jongens die minder aandacht van de dames krijgen dan de Heerenveen spelers. Wederom blijft hij de plank misslaan.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Feanfan 1 » 15-03-2018 11:56

Er is ook veel kritiek op Streppel omdat hij publiekslieveling Veerman niet opstelt. In de wedstrijden dat hij in de basis stond scoorde hij ook relatief veel. Reza is niet heel geliefd. Vorig jaar scoorde hij nog veel, maar als dat zoals dit jaar uitblijft heeft hij weinig krediet
En als Streppel hem toch blijft opstellen, dan kan op minder sympathie rekenen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Jazz » 15-03-2018 14:26

Morgen 16 maart om 16:00 is er weer een Q&A op de Facebook pagina van de club. Dit keer weer met Luuc Eisenga.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Jazz » 17-03-2018 09:20

Jazz schreef:Morgen 16 maart om 16:00 is er weer een Q&A op de Facebook pagina van de club. Dit keer weer met Luuc Eisenga.


Goede Livestream: https://www.facebook.com/scheerenveen/v ... 397342126/

Veel interessante onderwerpen en bevindingen. Als er interesse is kan ik een samenvatting maken.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Thinkman » 17-03-2018 12:41

Jazz schreef:Veel interessante onderwerpen en bevindingen. Als er interesse is kan ik een samenvatting maken.


Helaas helemaal gemist. Wat zei onze voorzitter?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor hm_DR88 » 17-03-2018 17:42

Jazz schreef:Morgen 16 maart om 16:00 is er weer een Q&A op de Facebook pagina van de club. Dit keer weer met Luuc Eisenga.


Ik ben niet zo'n fb-figuur maar een compliment voor de wijze waarop Eisenga iedereen te woord staat. Ik ben zelf ook niet zo'n transparantie-figuur. Maar gezien de huidige situatie waarin Heerenveen zich bevindt, is deze vorm van openheid misschien wel gewenst. Het is wel duidelijk dat je als bestuurder op vele borden tegelijk moet schaken. Visie, prioriteitstelling, aansturing etc, het zal wel niet gemakkelijk zijn in deze wereld waarin een groot aantal mensen soms toch met een verschillende insteek hierin deelnemen.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Jazz » 20-03-2018 10:19

Het nadeel van een Q&A is dat clickbait media als Feanonline 100 verschillende nieuwsberichten plaatsen waarbij ze letterlijk de woorden van Eisenga overnemen. Het voegt niks toe. Het is overnemen en posten. Voeg dan iets unieks toe...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Marça » 20-03-2018 11:22

Jazz schreef:Het nadeel van een Q&A is dat clickbait media als Feanonline 100 verschillende nieuwsberichten plaatsen waarbij ze letterlijk de woorden van Eisenga overnemen. Het voegt niks toe. Het is overnemen en posten. Voeg dan iets unieks toe...


Voeg dan iets 'unieks' toe? Waar zat je aan te denken dan?

Het is inderdaad soms wat veel van hetzelfde, maar ik geloof dat veel bezoekers blij zijn dat ze niet de hele Q&A-sessie hoeven te bekijken en dat de meest opvallende citaten elders kunnen teruglezen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Jazz » 20-03-2018 13:28

Marça schreef:Voeg dan iets 'unieks' toe? Waar zat je aan te denken dan?

Het is inderdaad soms wat veel van hetzelfde, maar ik geloof dat veel bezoekers blij zijn dat ze niet de hele Q&A-sessie hoeven te bekijken en dat de meest opvallende citaten elders kunnen teruglezen.


Eigen meningen over wat er gezegd werd, discussie etc. Meer dan alleen kwakkeloos alles overnemen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Marça » 20-03-2018 15:41

Oké, dat is wel een interessante invalshoek. Dan doel je qua berichten denk ik op een fansite zoals De Rat?

Persoonlijk denk ik dat het beter is om de berichten in het algemeen wat formeler te houden, zodat fans op basis van de berichten een mening kunnen vormen en daarover kunnen discussiëren. Het is bovendien ook erg lastig om de stem van de fans te vertegenwoordigen, dus daarom des te meer kudo's voor De Rat. (Zijn er nog meer fansites die dat op deze manier doen?)
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor pes5 » 20-03-2018 16:15

Jazz schreef:Goede Livestream: https://www.facebook.com/scheerenveen/v ... 397342126/

Veel interessante onderwerpen en bevindingen. Als er interesse is kan ik een samenvatting maken.


Ik zie de samenvatting graag verschijnen hier.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Q&A met Eisenga deel 1

Berichtdoor Jazz » 20-03-2018 18:10

Hierbij de samenvatting van de Q&A met Eisenga (deel 1).

Vraag 1: Is er een voorkeur voor een bepaalde trainer (Nederlands of buitenlands)?
Nationaliteit is niet erg belangrijk. Belangrijker is dat een trainer ervoor zorgt dat er aantrekkelijk voetbal gespeeld gaat worden, vooraf bepaalde targets (play-offs) gehaald gaan worden en dat er mensen naar het stadion komen.

Vraag 2: Wat zijn de toekomstplannen van Skoatterwald?
Skoatterwald (SKW) is eigenlijk te klein voor de club. Wordt gedeeld met VV Heerenveen. De club heeft door het gebruik van de velden door VV te weinig ruimte om de velden zelf te gebruiken. Tevens zijn de faciliteiten niet goed genoeg/te weinig faciliteiten voor 2 clubs. Kleedruimtes kunnen ook een update te krijgen. Uitbreiding is dus noodzakelijk voor de club. Concurrentie is verder dan Heerenveen, we lopen dus achter. Helaas geen updates over de vordering van het plan.

Vraag 3: Worden de toegangskaartjes volgend jaar goedkoper?
Prijzen zijn nog niet definitief. Club kijkt wel naar prijzen van de jeugdkaarten (goedkoper?). Prijzen zullen volgens Eisenga niet stijgen. Goedkopere prijzen kunnen er wel voor zorgen dat er meer mensen naar het stadion komen (voller stadion).

Vraag 4: Wat zijn de langetermijnambities van de club?
Stabiele subtopper zijn, goede selectie van spelers (jeugd en ervaring). Veel concurrentie maar de club heeft er vertrouwen in dat het haalbaar is.

Vraag 5: Zijn er updates over de voetbalstaf van volgend seizoen?
Contract Streppel niet verlengd. Korte termijn zullen we meer horen over de verlenging van andere contracten van de voetbalstaf.

Vraag 6: Voor welke plek op de ranglijst gaat de club dit jaar strijden?
Doel is play-offs behalen. 8ste plek is haalbaar met deze selectie en is altijd het doel van de club.

Vraag 7: Moet er meer geld geïnvesteerd worden in SKW om bij te blijven met de concurrentie?
Ja, moeten mee met de concurrentie. Veel hale uit trainingen en spelers.

Vraag/stelling 8: Zorgen lege plekken stadion
Club ziet dat het stadion de laatste wedstrijden leger en leger aan het worden is. Deels komt dat door het koude weer, en de voorjaarsvakantie. Tijdstippen van de wedstrijden zijn niet gunstig. Club wilt liever op zaterdagavonden spelen (kwart voor 8). Blijft gedoe tussen KNVB, gemeente en de club. Club heeft beperkte invloed op de tijdstippen. Wedstrijd om half 7 is ook geen optie.

Vraag 9: Is er een streefdatum voor de selectie van de nieuwe trainer?
Trainer begint op 1 juli (start seizoen). Trainingen beginnen in juni. Zodra de trainer is gekozen horen we meer.

Vraag/stelling 10: Verplaatsing rolstoelplekken naar de andere kant van het stadion
Bouwkundig moet er het een en ander gebeuren. Niks gezegd over of het een optie is/op de planning staat.

Vraag 11: Is Henk de Jong een optie als trainer?
Achtergrond heeft invloed, maar een trainer moet voldoen aan de profielschets van Heerenveen.

Vraag/stelling 12: Entertainment tijdens de rust
Vuurwerk wil de KNVB niet. Roken gaat waarschijnlijk ook verboden worden in het stadion. Muziek is een vast item. Verwacht dus geen veranderingen. Balans is er tussen volume en muziekkeuze.

Vraag/stelling 13: Behouden spelers zodat de club beter gaat spelen
Club blijft een opleidingsclub (verkoop spelers voor meer geld). Kunnen spelers niet tegenhouden als ze willen doorontwikkelen.

Vraag 14: Wilt de club Jong Heerenveen zien in de Jupiler League?
Discussie met de KNVB. Bewuste keuze toentertijd om de club niet in te laten stromen. Momenteel staat het weer op de agenda van de club en de KNVB (kan eventueel wel). Gesprekken lopen, de club wilt het wel.
Laatst bijgewerkt door Jazz op 20-03-2018 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Q&A met Eisenga deel 2

Berichtdoor Jazz » 20-03-2018 18:36

Deel 2:

Vraag 15: Komt er een Q&A voor Hamstra?
Ja, waarschijnlijk direct als het seizoen ten einde komt.

Vraag 16: Komt er een nieuwe keeper aangezien Hahn blessures heeft?
Vertrouwen in Hahn, ze gaan niet op zoek naar een andere keeper

Vraag/stelling 17: Weinig interactie tussen club en jeugd
De club kijkt of ze de interactie met scholen en sportclubs kunnen verbeteren. De club heeft Feanfan, NieuwNoord en de marketingafdeling uitgenodigd voor een brainstorm sessie. Doel is om te kunnen overleggen hoe ze het stadion voller kunnen krijgen en om meer interactie te hebben met fans.

Vraag 18: Komt er een nieuwe spits?
De club zoekt naar een nieuwe spits. Er moet meer gescoord worden.

Vraag/stelling 19: LED verlichting in het stadion
Club wilt het stadion aanpakken. Op de planning staat het verbouwen van de entree van het stadion en feanshop (uitbreiding), beginnend deze zomer. LED staat ook op de langetermijn planning.

Vraag 20: Bookmakers als sponsor voor de club?
Dat zou in de toekomst kunnen.

Vraag 21: Henk of Reza?
Kan niet vergelijken worden. Beide hebben hun eigen kwaliteiten.

Vraag 22: Waarom wordt de jeugd niet sneller naar het eerste doorgeschoven?
De club heeft flink wat jonge spelers in de selectie. De club zoekt een balans tussen ervaring en zelfopgeleide spelers.

Vraag/stelling 23: Open dag 2018
Wordt gehouden op 21 juli. Handtekeningensessie wordt weer gehouden (ze luisteren toch naar ons :roll:). Wedstrijd om 16:00 is gratis. Na de wedstrijd kan iedereen handtekeningen krijgen.

Vraag/stelling 24: Samenwerking met een grote buitenlands club
De club is huiverig daarvoor. Je kan niet teveel gehuurde spelers hebben. Samen spelers kopen en/of kennis tot betrekking tot voetbal, training etc. zou wel kunnen. Spelers opleiden en verkopen is het doel, met gehuurde spelers kan dat niet.

Vraag 25: Is er geld voor nieuwe aankopen?
Ja er is geld.

Vraag/stelling 26: Groei sponsoren, commercie en inkomsten
Het gaat goed, positieve lijn. Economie gaat beter, Heerenveen komt makkelijker binnen bij bedrijven om sponsoren te binden. Aantal sponsoren zijn in de lift. Ze profiteren ook van de groei van Groenleven.

Vraag/stelling 27: Contract Reza
Contract loopt af. Het is te vroeg om iets te zeggen over een nieuwe contract of dat Reza weggaat.

Vraag/stelling 28: TV geld
De club moet dit jaar 7 plekken boven Twente staan en 3 plekken boven Groningen om meer TV geld te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Jazz op 20-03-2018 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Q&A met Eisenga deel 3

Berichtdoor Jazz » 20-03-2018 19:05

Deel 3:

Vraag 29: Wanneer komt er een geblesseerde/geschorste speler op Noord staan
Goed idee, de club gaat hier iets mee doen.

Vraag/stelling 30: Status nieuw commercieel directeur
Vacature moet nog uitgestuurd worden, gaat via wervingsbedrijf.

Vraag/stelling 31: Muntensysteem bij de catering vervangen door contactloos betalen
Ja, de club wilt dit. Staat op de planning. Met mobiel/pasje betalen.

Vraag 32: Hoe komt er meer sfeer in het stadion?
Meer mensen in het stadion zorgen ervoor dat de sfeer stijgt (volgens de club).

Vraag 33: Heeft het aantrekken van Odegaard nog iets bijgeleverd aan de club?
Sportief gezien valt het een beetje tegen qua assists en goals. De club betaald GEEN hoge bedragen aan Real om Odegaard in te huren (betalen ze uberhaupt iets?)

Vraag 34: Zullen goedkopere tickets in de vrije verkoop ervoor zorgen dat het stadion voller wordt?
Er zijn zo nu en dan acties. Dat kan je niet altijd doen. Seizoenskaarthouders worden dan boos omdat losse kaarten dan goedkoper zijn. Veel acties zorgen ervoor dat fans losse kaarten kopen ipv seizoenskaarten, dus zal het stadion niet voller worden. Er moet een balans zijn.

Vraag 36: Kan de club de prijzen van het drinken verlagen (bier en fris)?
Bierprijzen in Heerenveen zijn het hoogste van de Eredivisie. Beperkte invloed vanuit de club. Cateraars rekenen met inkoopprijzen van hun leveranciers. De club hoort de kritiek van de fans en wil de prijzen niet te ver laten stijgen...

Vraag/stelling 37: Voorbereiding wedstrijden
De club wil de provincie weer in. Binding met de provincie is belangrijk.

Vraag 38: Gaat Odegaard aan het eind van het seizoen weg of blijft hij nog een jaar?
Zoals het er nu naar uitziet gaat hij terug naar Madrid.

Vraag/stelling 39: Het moet beter in de beker
Inderdaad, de beker is een prioriteit.

Vraag 40: Waarom is er geen extra spits gekocht in de winterstop?
De club heeft een beperkt salarishuis en beperkte financiele mogelijkheden.

Vraag/stelling 41: Situatie transfer Sam Larsson
Sam wilde weg. Feyenoord is een club die een goede transfersom heeft betaald. In de toekomst kunnen we geld verdienen (doorverkooppercentage) als Feyenoord Sam verkoopt.

Vraag/stelling 42: Kopen stadion
Op lange termijn gaat de club kijken of ze het stadion kunnen kopen. Hangt van de prijs af en wat het opbrengt.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Fladian » 20-03-2018 20:40

Super! Dank je wel Jazz!
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Thinkman » 20-03-2018 21:37

Inderdaad, dank hiervoor Jazz!
Antwoord op vraag 30 was nog de grootste verrassing. Geen haast kennelijk...
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Jazz » 20-03-2018 21:46

Thinkman schreef:Inderdaad, dank hiervoor Jazz!
Antwoord op vraag 30 was nog de grootste verrassing. Geen haast kennelijk...


Graag gedaan! :D

Dit baart mij ook zorgen, hier mag naar mijn mening meer vaart achter zitten.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten