''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor BK2007 » 05-03-2018 18:39

Doe maar Fraser. Pakt mooi Ajax met Vitesse dit weekend.
Verder qua presentatie een verademing tov Streppel.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Feanfan 1 » 05-03-2018 18:39

rust schreef:van der Gaag ! Laat maar komen. Geweldig hoe hij ons taktisch overmeesterde met een veel mindere selectie en lagere begroting.

Als wij de kansen hadden afgemaakt hadden we 4-1 gewonnen
Ik denk dat vd Gaag wel een goede trainer is, maar met Excelsior is hij niet vaak de dominante ploeg. Ik weet alleen niet of het een trainer is die weet om te scoren tegen een ploeg die de bus parkeert. Dat heeft hij bij Excelsior niet meegemaakt, hetzelfde geldt als Steijn.
Fraser is voor mij helemaal geen optie. Prima vent hoor, maar past hier totaal niet. En idd hij wint van Ajax en Feyenoord, maar verliest ook van Excelsior en dat soort ploegen.
Wie dan wel, goeie vraag
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Superfries1994 » 05-03-2018 19:25

Feanfan 1 schreef:Als wij de kansen hadden afgemaakt hadden we 4-1 gewonnen
Ik denk dat vd Gaag wel een goede trainer is, maar met Excelsior is hij niet vaak de dominante ploeg. Ik weet alleen niet of het een trainer is die weet om te scoren tegen een ploeg die de bus parkeert. Dat heeft hij bij Excelsior niet meegemaakt, hetzelfde geldt als Steijn.
Fraser is voor mij helemaal geen optie. Prima vent hoor, maar past hier totaal niet. En idd hij wint van Ajax en Feyenoord, maar verliest ook van Excelsior en dat soort ploegen.
Wie dan wel, goeie vraag

Zou het ook kunnen dat Steijn en Van der Gaag wel aanvallend zouden willen spelen, maar dit simpelweg niet past bij de selectie die ze hebben? Dat ze niet hun eigen visie perse willen doordrukken, maar, al dan niet noodgedwongen door de beperkte middelen bij hun club, kijken met welke tactiek ze het meeste uit hun spelers kunnen halen? Dus in plaats van zoals Frank de Boer bij Inter en Crystal Palace perse van achteruit willen voetballen terwijl deze clubs dat nog nooit gedaan hebben, met een realistischere kijk te werk gaan. Misschien hebben we dat wel nodig na een periode met een trainer heel erg vasthoudt aan zijn eigen ideeën, in plaats van te kijken of wat anders ook wel eens kan werken. Ik weet overigens niet of Steijn en Van der Gaag nou zo goed bij ons passen, maar ik vind de defensieve speelstijl die ze nu hanteren niet perse een reden om ze niet te nemen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Feanfan 1 » 05-03-2018 19:38

Dat zou ook kunnen, al is Steijn wel een defensieve trainer. Toen Steijn hier met VVV speelde en in de 85e minuut de 1-1 maakte, ging hij van de aanvallende naar de verdedigende tactiek om de 1-1 te koesteren. Je kan ook aanvallend blijven spelen en Heerenveen dan de knock-out geven
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor badfrisianboy » 05-03-2018 19:47

Voordat Mitchell van der Gaag naar Excelsior kwam is hij een jaar trainer geweest bij FC Eindhoven. Van der Gaag kende in zijn eerste jaar als trainer in Nederland met Eindhoven een prima seizoen. De Brabanders eindigden in het seizoen 2015 - 2016 als vierde in de Jupiler League en veroverden de derde periodetitel. Dat seizoen speelde hij in elk geval met FC Eindhoven wel aanvallend voetbal.

2015 - 2016: Vierde plaats.
FC Eindhoven 36 (19 - 6 - 11) 63 punten. Doelsaldo: 55 - 44 (+11)

Maurice Steijn heeft in de Jupiler League wel twee seizoen goed gespeeld met VVV en ook aantrekkelijk voetbal laten zien.

2015 - 2016: Tweede plaats.
VVV-Venlo VVV-Venlo 36 (23 - 6 - 7) 75 punten. Doelsaldo: 85 - 39 (+46)

2016 - 2017: Eerste plaats.
VVV-Venlo 38 (25 - 5 - 8) 80 punten. Doelsaldo: 75 - 35 (+40)

Als je naar dergelijke cijfers kijkt lijkt het al weer anders. Ik vind dat beide coaches hun elftallen logisch neerzetten en presteren naar de mogelijkheden van hun elftal.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Mackan68 » 06-03-2018 03:54

Feanfan 1 schreef:Dat zou ook kunnen, al is Steijn wel een defensieve trainer. Toen Steijn hier met VVV speelde en in de 85e minuut de 1-1 maakte, ging hij van de aanvallende naar de verdedigende tactiek om de 1-1 te koesteren. Je kan ook aanvallend blijven spelen en Heerenveen dan de knock-out geven

Dat is als VVV coach toch gewoon een heel logische keus?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor camataru » 06-03-2018 11:33

zie iedereen steeds schrijven over aanvallend voetbal.
Dat is dus wat Streppel ook doet. Maar heeft weinig resultaat.
Waarom niet gewoon een trainer die de poppetjes goed neerzet.
Als het dan 433, 4141, 352, 343 of 442 is dat boeit mij niet.
Ik hoef ook niet persé aanvallend voetbal te zien. Ik kijk liever iets waar een idee achter zit. En waar je ook nog eens mee wint. Punten halen is heel handig bij voetbal, draait het ook nog om.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Mackan68 » 06-03-2018 17:37

camataru schreef:zie iedereen steeds schrijven over aanvallend voetbal.
Dat is dus wat Streppel ook doet. Maar heeft weinig resultaat.
Waarom niet gewoon een trainer die de poppetjes goed neerzet.
Als het dan 433, 4141, 352, 343 of 442 is dat boeit mij niet.
Ik hoef ook niet persé aanvallend voetbal te zien. Ik kijk liever iets waar een idee achter zit. En waar je ook nog eens mee wint. Punten halen is heel handig bij voetbal, draait het ook nog om.

Inderdaad!! In het nieuwe beleidsplan staat maar weer eens dat er gevoetbald dient te worden uitgaande van het 4-3-3 systeem. Dat is nog steeds heilig verklaard. Maar volgens mij ook steeds minder van deze tijd. Een goed team én teamcoach kan zich ten allen tijde aanpassen aan veranderende situaties. En laat daar nou net de tekortkoming zitten van Streppel. Die heeft 1 plan met voornamelijk dezelfde spelers en een alternatief lijkt hij niet te kunnen bedenken. Ik vind het veel belangrijker dat je een elftal opstelt dat speelt naar bepaalde kwaliteiten. Waar we tegenwoordig naar zitten te kijken is vaak juist andersom. Uitgaande van tekortkomingen. In de voorhoede te weinig killersmentaliteit mede door te weinig afwisseling in het aanvalsspel. Op het middenveld te weinig diepgang en in de verdediging bij stilstaande momenten te weinig doortastendheid. Je moet je systeem af laten hangen van je spelers. Niet een systeem willen spelen waar spelers eigenlijk helemaal niet in passen. Of op de door hen ingevulde positie.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Wizard » 08-03-2018 19:00

camataru schreef:Ik hoef ook niet persé aanvallend voetbal te zien. Ik kijk liever iets waar een idee achter zit. En waar je ook nog eens mee wint. Punten halen is heel handig bij voetbal, draait het ook nog om.

Helemaal eens behoudend het aanvallende voetbal dan. Het liefst zie ik aanvallend en attractief voetbal, maar het systeem waarin dat gebeurt moet onderdeel van het spelconcept zijn en niet andersom. 433 hoeft niet leidend te zijn. Juist aanvallend en attractief voetbal moet leidend zijn. En dat we tegen clubs als Ajax en Feyenoord bijvoorbeeld wat meer op de omschakeling loeren en in een bijv. 532 concept spelen, vind ik prima.
Waar ik me eigenlijk het meest aan stoor in dit huidige spelconcept is het veel te lage tempo qua passing. Ik wil niet in herhaling treden (want ik type dit bijna elke week), maar laat dit elftal het tempo van de passing opvoeren: strakker inpassen, zodat de tegenstander minder tijd heeft te anticiperen. Op die manier staan medespelers eerder vrij en kan je die bal binnendoor of eroverheen ook sneller en eenvoudiger geven.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor BK2007 » 09-03-2018 12:57

Als Gert Jan Verbeek klaar is met het slopen van FC Twente en rechtstreekse degradatie heeft bewerkstelligd mag hij van mij gauw "thuiskomen" bij ons. :D
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-03-2018 18:38

Aub niet. Die betweter die overal mislukt de laatste jaren hoef ik hier niet meer. Liever een trainer die geen vergane glorie is.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Thinkman » 09-03-2018 19:06

Als Streppel van Ajax wint zondag, mag hij wat mij betreft verlengen. :wink:

Kom op Streppel pak die kans!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-03-2018 19:15

Makkie!! In the pocket lijkt mij.

Als we verliezen en Heracles en VVV of Excelsior winnen, dan staan we 11e.... Dan wordt het net even wat anders. :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor badfrisianboy » 11-03-2018 08:52

Ik hoop dat de beleidsbepalers binnen de club zo verstandig zijn om niet te verlengen met Streppel. Speciaal voor Luuc Eisenga, Gerry Hamstra en Hans Westerhof wat gratis advies.

Mitchell van der Gaag is een trainer die zijn opleidingstraject tot trainer in Portugal heeft genoten. Niet een eenheidsworst uit Zeist derhalve. Traint behoorlijk intensief met zijn spelersgroep en dat is exact wat jonge spelers nodig hebben. Veel en lang trainen om beter te worden. Bovendien maakt hij, in tegenstelling tot Streppel, logische opstellingen.
Van alle Nederlandse trainers lijkt van der Gaag mij om deze redenen de beste optie. 

Wat ik niet wist, maar recentelijk heb gelezen, is dat hij een hartaanval heeft gehad. Maar is jaren geleden door artsen volledig genezen verklaard.

Als tweede optie denk ik aan Arno Slot als mogelijke opvolger van Streppel. Is volgens 'kenners' de grote motor achter de veranderde speelwijze bij AZ dit seizoen. Ook de elftallen van Cambuur speelden herkenbaar en leuk voetbal toen hij daar assistent was. Heeft wel een duidelijke visie als (assistent-)trainer. Nu Is het wel lastig in te schatten hoeveel invloed een assistent heeft op de speelwijze van een eerste elftal. Maar hij laat zich wel gelden en doet bij AZ vaak ook de veldtrainingen. Is wel iemand die ervaring heeft met noordelijke clubs en vrij realistisch en direct in de communicatie. Zegt, in tegenstelling tot Streppel, waar het op staat. Daar houden noordelingen wel van.

Helaas doorloopt hij zijn traject wel in Zeist en wellicht dat hij inmiddels ook tot een Zeister eenheidsworst is verworden.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Ebiede » 11-03-2018 09:52

Wellicht een hele aparte suggestie van mijn kant... Robert Molenaar, als speler een grote meneer in Engeland, met Volendam geweldig gepresteerd en nu bij Roda raakt hij ook niet in paniek. Hij laat zn team prima spelen ze vergeten alleen te scoren.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Wolliepoly » 11-03-2018 18:49

Zou vd Gaag wel een stapje achteruit willen doen?, sorry met alle gekheid hoe eerder verlost van Streppel goe beter.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Feanfan 1 » 12-03-2018 08:08

Van der Gaag kunnen we doorstrepen. Die wel naar het buitenland en daar valt Friesland niet onder
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Jazz » 12-03-2018 09:02

Feanfan 1 schreef:Van der Gaag kunnen we doorstrepen. Die wel naar het buitenland en daar valt Friesland niet onder


Niet? Voor veel Randstad volk wel hoor :lol:
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Thinkman » 12-03-2018 18:59

Thinkman schreef:Als Streppel van Ajax wint zondag, mag hij wat mij betreft verlengen. :wink:

Kom op Streppel pak die kans!



Jammer Streppel. Kan gebeuren!

Of wil je nóg een allerlaatste kans, tegen Utrecht! :lol:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Rick » 12-03-2018 20:48

De Vries vervolgt: "Wat ik ook met gelatenheid bedoelde, is wanneer ik de interviews na afloop zie. Dat ik spelers, Streppel of ook Eisenga hoor zeggen: 'Het is zuur, ongelofelijk zuur. Het is jammer, het moet beter. We werken er keihard aan. Volgende week weer een kans.' Dat zijn ambities die je eerder ziet bij een Heracles of Willem II."

Dit stukje op Feanonline is precies wat ik momenteel enorm mis bij de club. Ik mis bij veel spelers en trainers de absolute wil om te winnen!! Teksten van Reza die aangeeft dat supporters teveel verwachten en een Streppel die het budget vergelijkt met clubs uit de middenmoot, waardoor wij minder presteren. Ik wil de play offs namelijk niet halen, ik wil de wil zien om die te winnen. Spelers en trainer zijn mijn inziens veel en veel te snel tevreden. Excuses worden continu gezocht en er is geen sprake meer van een topsport cultuur! Aan het bestuur de taak om de faciliteiten te vernieuwen, een echte winnaar voor de groep te zetten die weet hoe je een topsport klimaat weet te creeëren, spelers te behouden waarmee de supporters zich identificeren (Dumfries) en door te selecteren waar nodig! Ik ben die gelatenheid en gebrek aan ambitie namelijk zat en denk dat heel veel supporters zich daardoor nauwelijks meer met de club identificeren.

De enige manier om het tij te keren is een winnaar voor de groep. Velen zullen niet haalbaar zijn, maar een type trainer als Co Adriaanse, Frank de Boer, Jaap Stam, Ruud van Nistelrooy, Gert Jan Verbeek, Mark van Bommel, Henk Fraser en Louis van Gaal.

En anders een poging wagen bij Guus Hiddink. Een oud artikel:
Hiddink liet onlangs weten zijn loopbaan als trainer willen af te sluiten bij een provincieclub. Sc Heerenveen en de Varssevelder hebben hechte contacten. De SuperFriezen zien volgens Voetbal International Hiddink vanaf volgend seizoen graag aan het roer staan in Friesland.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Mackan68 » 12-03-2018 22:06

Rick schreef:
En anders een poging wagen bij Guus Hiddink. Een oud artikel:
Hiddink liet onlangs weten zijn loopbaan als trainer willen af te sluiten bij een provincieclub. Sc Heerenveen en de Varssevelder hebben hechte contacten. De SuperFriezen zien volgens Voetbal International Hiddink vanaf volgend seizoen graag aan het roer staan in Friesland.

Hiddink, met van Nistelrooy en Janssen als assistenten. Zou een mooi trio zijn. Of het reëel is, is een ander verhaal.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor FeanYme » 12-03-2018 23:08

Het is misschien niet te geloven, maar Tjerkstra heeft een tweet gepost dat het contract niet wordt verlengd.

Zou het dan toch?
HEERENVEEN
Avatar gebruiker
FeanYme
Selectiespeler
 
Berichten: 315
Geregistreerd op: 02-04-2014 08:48
Woonplaats: Wolvega

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Joucke » 12-03-2018 23:25

FeanYme schreef:Het is misschien niet te geloven, maar Tjerkstra heeft een tweet gepost dat het contract niet wordt verlengd.

Zou het dan toch?

Tjerkstra heeft het vaker fout dan goed :(
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor FeanYme » 13-03-2018 11:47

HEERENVEEN
Avatar gebruiker
FeanYme
Selectiespeler
 
Berichten: 315
Geregistreerd op: 02-04-2014 08:48
Woonplaats: Wolvega

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Baas » 13-03-2018 13:11

Ben zeer benieuwd of men snel met een opvolger op de proppen komt.
Zou op zich wel fijn zijn als er snel duidelijkheid is, dan kun je goed naar volgend seizoen toe werken.
Als er 1 actieve trainer is in Nederland die wel wat lijkt, is dat v.d. Gaag.
Verder Hyballa al eens genoemd, al weet ik niet of die bij iedereen draagvlak heeft.
Ben zeer benieuwd...
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor edaluz » 13-03-2018 13:11

Gérard de Nooijer, vreemd genoeg nog niet (veel) genoemd. Speelde hier van '98 - 2002, voldoende ervaring als profvoetballer, aanvallende speelstijl, mooie opbouw van zijn carrière als assistent en nu hoofdcoach bij Dordrecht. Gister een periodetitel gewonnen met Dordrecht. Sympathieke man bovendien, met uitstraling. Zou hier m.i. uitstekend passen.
want morgen wordt alles anders
edaluz
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 02-01-2008 19:49
Woonplaats: de hoofdstad

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Jazz » 13-03-2018 13:52

Topictitel maar veranderen naar "Opvolger Jurgen Streppel". Eventueel is niet meer zo :lol:
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor tha boelie » 13-03-2018 13:59

De beschikbare en haalbare trainers van Nederlandse afkomst spreken mij niet heel erg aan. Zou wel eens een buitenlander willen zien.

- Michel Preud'homme (geen club)
- Kasper Hjulmand (FC Nordsjælland)
- Ole Gunnar Solskjaer (Molde)
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Appie_M » 13-03-2018 14:50

Eens met Tha Boelie en dan in het bijzonder met de naam Kasper Hjulmand. In Nederland loopt niets rond waar ik nou echt heel enthousiast van wordt. Namen als Streppel, Fraser, van der Gaag en Keizer is allemaal van hetzelfde laken een pak, daar komen we niet mee vooruit.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor igo » 13-03-2018 17:40

Het lijkt mij belangrijk dat de nieuwe trainer al een plus heeft bij de achterban door zijn achtergrond, aangezien Streppel dit totaal niet had, dus een trainer met een verleden bij Heerenveen of iemand uit de regio. Ik zit te denken aan Mario Been, Alex Pastoor, Pieter Huistra, Joop Gall of Marcus Allbäck
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten