Jurgen Streppel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor fuotbalgek » 18-02-2018 23:02

Stiffie schreef:
Steppel zelf! (bij Fox).


Heb jet interview nog even terug gekeken, goed om te zien dat de intentie van de spelers het wisselen versnelt heeft. En dan de technische staf hierin mee gaat in de verdere wissels. Laten we hopen dat er wat dat betreft een kwartje gevallen is.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor rust » 19-02-2018 10:32

Zolang Streppel gewoon zelf niet nadenkt dan komt het wel goed:D
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Baas » 20-02-2018 10:04

Dit keer eindelijk op tijd gewisseld, blij mee.
De ploeg gaf inderdaad in de rust aan dat ze Henk erin wilden hebben.
Streppel had waarschijnlijk gewacht, maar dat weten we niet zeker.
Uiteindelijk beslist de coach (mag ik toch aannemen), dus dit keer de complimenten voor Streppel.
Desalniettemin hoop ik nog steeds dat we volgend seizoen een andere trainer hebben.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Mackan68 » 20-02-2018 17:35

Baas schreef:Dit keer eindelijk op tijd gewisseld, blij mee.
De ploeg gaf inderdaad in de rust aan dat ze Henk erin wilden hebben.
Streppel had waarschijnlijk gewacht, maar dat weten we niet zeker.
Uiteindelijk beslist de coach (mag ik toch aannemen), dus dit keer de complimenten voor Streppel.
Desalniettemin hoop ik nog steeds dat we volgend seizoen een andere trainer hebben.

Streppel wilde inderdaad wachten, maar wisselde op aandringen van het team vroeg. Zo heeft hij het zelf uitgelegd. Heel klein compliment aan Streppel omdat hij naar zijn spelers luisterde. Een groter compliment aan de spelers.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor AllardP » 23-02-2018 15:14

Onze trainer aan het woord:

Ook trainer Jurgen Streppel is niet tevreden. "Wij willen stabieler worden. En dat wij soms meer spektakel moeten bieden – wij zijn de eersten die dat willen", aldus de oefenmeester, die de fans erop wees dat SC Heerenveen zich niet kan mengen bij de bovenste ploegen.

"Het is niet reëel", geeft hij aan. "Ik ga geen bedragen noemen, maar onze begroting ligt dichter bij clubs als Willem II en Sparta dan Vitesse en FC Utrecht. Het draait allemaal om verwachtingen. En juist daar wringt de schoen."

En nu deze link:
https://tallsay.com/page/4294992167/beg ... -2017-2018

- Onze begroting is hoger dan die van FC Utrecht (en de financiele situatie sowieso veel gezonder).
- We geven 6 miljoen minder uit dan Vitesse (wat voor Vitesse overigens geen houdbare situatie is) en ruim 9 miljoen meer dan Willem II en Sparta.

Liegt hij nou bewust of weet hij niet beter? Ik vind het vrij schokkend.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor BK2007 » 23-02-2018 15:20

Nee, wat een geouwehoer van deze mislukte trainer.
Kijk eens naar clubs als Excelsior, ADO en Zwolle en hun budgetten. Die staan rondom ons en zelfs boven ons.
Dat is een rechtstreekse SCHANDE. We horen qua budget, scouting, jeugdopleiding en stadion te strijden voor de 6e plek en niet blij te zijn met de 9e.

Weg met Streppel.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor BK2007 » 23-02-2018 15:45

Comment van Bouma1979 via Feanonline.
Beter kan je het niet verwoorden.

bouma1979 vandaag om 15:11
Streppel en Heerenveen. Hoe goed die het ook bedoelt, het werkt gewoon niet. 24x winst, 15x gelijk en 26x verlies. 100 doelpunten voor, 100 doelpunten tegen. een gemiddelde van 1,34 punt per wedstrijd. Als je kijkt naar zijn totale carriere statistieken dan heeft hij 148x gewonnen, 83x gelijk en 144x verloren met een doelsaldo van 585 om 555. een gemiddelde van 1,41 per wedstrijd. Ik zag gisteravond de historische wedstrijd tegen Heracles terug op FOX. los van de 9-0 zag ik oude tijden. Diepgang op de vleugels, doorkomende middenvelders, aansluiting op de spits Sibon. Nu is het een breiclub geworden die blij is met het hoogste percentage balbezit in de Eredivisie. (statistisch ook het minst productief). Streppel heeft zijn eigen werkelijkheid gecreeerd met het spel. De creativiteit is eruit, evenals de onvoorspelbaarheid en diepgang. Hij krijgt credits voor het brengen van een Pierrie en Vlap en het op niveau houden van Dumfries. Voor de rest is het erg matig, zowel op veld (cijfers) als de omlijsting erom heen. Ik zou erg blij worden van een type Henk Fraser (persoonlijkheid) of Marcel Keizer. (spelopvatting).
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Mackan68 » 23-02-2018 17:34

AllardP schreef:Onze trainer aan het woord:

Ook trainer Jurgen Streppel is niet tevreden. "Wij willen stabieler worden. En dat wij soms meer spektakel moeten bieden – wij zijn de eersten die dat willen", aldus de oefenmeester, die de fans erop wees dat SC Heerenveen zich niet kan mengen bij de bovenste ploegen.

"Het is niet reëel", geeft hij aan. "Ik ga geen bedragen noemen, maar onze begroting ligt dichter bij clubs als Willem II en Sparta dan Vitesse en FC Utrecht. Het draait allemaal om verwachtingen. En juist daar wringt de schoen."

En nu deze link:
https://tallsay.com/page/4294992167/beg ... -2017-2018

- Onze begroting is hoger dan die van FC Utrecht (en de financiele situatie sowieso veel gezonder).
- We geven 6 miljoen minder uit dan Vitesse (wat voor Vitesse overigens geen houdbare situatie is) en ruim 9 miljoen meer dan Willem II en Sparta.

Liegt hij nou bewust of weet hij niet beter? Ik vind het vrij schokkend.

Het ging niet om 'de' begroting, maar over het spelersbudget. Over dat de salarissen van onze spelers dichterbij die van Sparta en WillemII lagen dan bij AZ en Utrecht. Dat er bij Utrecht een van Seumeren rondloopt die indien nodig zomaar een paar miljoen extra in die spelerspot kan stoppen in geval van nood. En dat AZ door 3 keer minder voor het stadion te hoeven betalen dan ons, meer geld kan investeren in spelers, zonder daar 'spaargeld' voor te hoeven aanspreken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor BK2007 » 23-02-2018 17:43

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/68 ... -toe-.html

Spelerssalaris bij Excelsior gemiddeld tussen de 60.000 en 90.000 euro (sept 2016 er van uitgaand dat het ongeveer nog zo is).
Ongelofelijk en dan staan ze maar 3 punten onder ons.
Illustratief hoe slecht wij presteren.
Laatst bijgewerkt door BK2007 op 23-02-2018 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor AllardP » 23-02-2018 17:44

@Mackan. De begroting is inderdaad het totaal aan uitgaven, maar is wel heel bepalend voor wat je aan salarissen kunt spenderen. Sowieso is het totale onzin dat Utrecht financieel op een enorme voorsprong staat. Integendeel. De begroting is inclusief de bijdrage van Van Seumeren, die de enige reden is waarom ze de tent nog niet hoeven te sluiten. Bovendien hebben wij ruim acht miljoen op de bank staan en Utrecht een luizige zeven ton.

Ik word een beetje moe van al die smoesjes voor de matige prestaties. Kijk toch eens kritisch naar jezelf, Streppel.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor rust » 24-02-2018 11:39

BK2007 schreef:https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/689488/de-haan-verklapt-gemiddeld-salaris-excelsior-speler-neemt-gelukkig-wel-toe-.html

Spelerssalaris bij Excelsior gemiddeld tussen de 60.000 en 90.000 euro (sept 2016 er van uitgaand dat het ongeveer nog zo is).
Ongelofelijk en dan staan ze maar 3 punten onder ons.
Illustratief hoe slecht wij presteren.


Wordt echt zo schijtziek van die smoesjes van Streppel. Komt ook nog eens met feitelijke onjuistheden. Hij hoopt natuurlijk dat wij met zijn allen ineens gaan denken dat het allemaal wel meevalt. Als hij een supportersgroep te kakken wil zetten dan doet hij dat maar bij helmond sport, maar niet hier.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor AllardP » 24-02-2018 19:09

Mackan68 schreef:En dat AZ door 3 keer minder voor het stadion te hoeven betalen dan ons, meer geld kan investeren in spelers, zonder daar 'spaargeld' voor te hoeven aanspreken.


Waar baseer je dit eigenlijk op? In het jaarverslag staat dat AZ vorig jaar 3,9 miljoen heeft uitgegeven aan huisvestingskosten. Hiervan was 0,7 miljoen voor eenmalig onderhoud, dus kaal 3,2 miljoen. Onze huur bedraagt, na de huurverlaging, 2,3 miljoen. Nu zijn de bedragen niet 1-op-1 te vergelijken, omdat AZ het station in eigendom heeft, maar de bewering van 'drie keer minder' beoordeel ik toch als onwaar.

Laten we toch alsjeblieft niet meegaan in het mantra 'we zijn geen subtopper meer' om de ondermaatse prestaties te verdoezelen. AZ doet het veel beter dan wij omdat ze een veel beter beleid voeren, niet omdat ze op een of andere magische wijze meer geld te verspijkeren hebben.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor pes5 » 24-02-2018 22:06

Trechtervoetbal, weigeren om Ødegaard op 10 te zetten. Blijven aanmodderen met Schmidt, terwijl hij elke bal verspeelde en weer dat fantasieloze, in veel te laag tempo, geschuif.

En waarom zet je Reza nog naast Henk als je daar niet op traint? Men doet maar wat.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor BK2007 » 24-02-2018 22:10

Waarom doet de directie er nou lang over om even door te geven dat men niet doorgaat met Streppel ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor davp » 24-02-2018 22:21

Positieve van deze avond is dat ze nu onmogelijk nog kunnen verlengen met Streppel.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor BK2007 » 24-02-2018 23:16

Waarom werd Vlap eigenlijk gewisseld ? Vond hem eigenlijk een van de beteren.
Is dit weer zo’n onbegrijpelijke Streppel wissel of is er wat anders ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor rust » 24-02-2018 23:23

Wat een misselijkmakend interview weer. Meneer heeft het weer over veel balbezit.:(
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-02-2018 23:25

Ik zie ze er echt voor aan om met hem te verlengen. Nul ambitie en vriendjespolitiek. Dan stop ik met mijn seizoenskaart.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Mackan68 » 25-02-2018 00:13

AllardP schreef:Waar baseer je dit eigenlijk op? In het jaarverslag staat dat AZ vorig jaar 3,9 miljoen heeft uitgegeven aan huisvestingskosten. Hiervan was 0,7 miljoen voor eenmalig onderhoud, dus kaal 3,2 miljoen. Onze huur bedraagt, na de huurverlaging, 2,3 miljoen. Nu zijn de bedragen niet 1-op-1 te vergelijken, omdat AZ het station in eigendom heeft, maar de bewering van 'drie keer minder' beoordeel ik toch als onwaar.
Dat waren de woorden van Eisenga.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor fuotbalgek » 25-02-2018 00:35

Lijkt me duidelijk dat er niet verlengd gaat worden, en dat de problemen veel verder gaan dan de trainer. De vraag die bij mij vandaag omhoog kwam, zou Steppel met deze selectie wel willen verlengen?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor AllardP » 25-02-2018 01:43

Mackan68 schreef:Dat waren de woorden van Eisenga.


Valt me behoorlijk van hem tegen. Klopt gewoon geen fuck van.

OT: De wedstrijdanalyse van Streppel wederom niet sterk. 'We hadden meer moeten scoren', kan mijn nichtje ook nog wel verzinnen. Feit is dat je thuis verliest van de club met de laagste begroting in de eredivisie. Dan wil ik wel wat meer zien dan alleen gelatenheid.

Je ziet gewoon dat de apathie van de trainer en de spelers overslaat op het publiek; als het hun niets kan schelen, waarom ons dan wel? Ondertussen krijgen we ook wekelijks te horen dat we niet moeten zeuren, omdat we geen subtopper meer zouden zijn. Met zo'n instelling wordt dat vroeg genoeg bewaarheid.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Baggerraartje » 25-02-2018 08:14

Ik snap het commentaar op Streppel niet echt. Het slechte presteren ligt vooral aan de selectie en die is samengesteld door Hamstra!
Ga maar na:
Heerenveen vindt zichzelf een subtopper. Een subtopper heeft minimaal een spits die tussen de 14 en 16 keer scoort. Onze beide spitsen samen halen de helft nog niet eens! Een subtopper heeft buitenspelers die zeker 8 keer scoren en 8 assist geven...hou maar op!
Een subtopper heeft een aan aanvallende middenvelder die zeker 10 keer moet scoren. Ons hele middenveld (inclusief bankzitters) scoort amper 10 keer.
Conclusie: scoor je niet pak je geen punten!
Kortom welke trainer pakt met dit zeer matige elftal punten? Ik denk zelf Dick Advocaat niet!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Thinkman » 25-02-2018 08:57

Baggerraartje schreef:Ik snap het commentaar op Streppel niet echt. Het slechte presteren ligt vooral aan de selectie en die is samengesteld door Hamstra!
Ga maar na:
Heerenveen vindt zichzelf een subtopper. Een subtopper heeft minimaal een spits die tussen de 14 en 16 keer scoort. Onze beide spitsen samen halen de helft nog niet eens! Een subtopper heeft buitenspelers die zeker 8 keer scoren en 8 assist geven...hou maar op!
Een subtopper heeft een aan aanvallende middenvelder die zeker 10 keer moet scoren. Ons hele middenveld (inclusief bankzitters) scoort amper 10 keer.
Conclusie: scoor je niet pak je geen punten!
Kortom welke trainer pakt met dit zeer matige elftal punten? Ik denk zelf Dick Advocaat niet!


Heb je wel een punt. Het is echter veel gemakkelijker om de trainer als zondebok aan te wijzen. Dan li)kt de oplossing ook veel makkelijker; nieuwe trainer halen die de spelers “leert” dat je de kansen moet verzilveren en achterin geen persoonlijke fouten moet maken..
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Heerenveen rules » 25-02-2018 09:33

Heb je zeker een punt Baggeraartje. Hamstra heeft het nagelaten een goede spits te halen. Maar ook goede vleugelspitsen of Streppel is zo matig dat hij Rojas en Mihalojvic niet aan het voetballen krijgt. Maar uit deze selectie moet je veel meer kunnen halen. Het is breed en terug met als dieptepunt het Pierie/Hoegh voorbeeld van gisteren. En weinig passie. Dat komt door het ambitieloze geneuzel van Streppel met kritiekkloze goedgepraat. We staan gelijk met Excelsior, die een budget hebben van 6 miljoen
..
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor BK2007 » 25-02-2018 09:55

Zo’n slechte selectie hebben we helemaal niet. Het is allemaal erg wisselvallig en Streppel weet maar niet de juiste opstelling te maken en logisch te wisselen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Feanfan 1 » 25-02-2018 18:38

We staan nog steeds in het linkerrijtje op de 9e plek. Dat is natuurlijk niet goed en 32 punten zijn ook te weinig.
Maar wat nog veel erger is en de meesten niet eens bij stil hebben gestaan. Na 6 wedstrijden stonden we een dag bovenaan met 14 punten. Dus de overige 19 wedstrijden hebben we 18 punten gehaald .... Toch ongelofelijk en en dit keer kan je niet het excuus gebruiken dat Schaars geblesseerd was
Als ze verlengen, dan zitten er volgend jaar nog maximaal 10.000 in het stadion. Daarbij weet ik ook al een aantal die sowieso stoppen, ook als hij niet blijft
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Thinkman » 26-02-2018 11:42

Dit stukje kwam ik tegen van Mitchell Dijks toen ie naar Willem2 ging (2014!) en zijn kijk op trainer en publiek.
Zoek de parallellen én de verschillen met de onze huidige situatie:

'Ik ben weer helemaal opgeleefd bij Willem II.’ Dijks is zeer te spreken over Willem II en dan vooral over de prettige sfeer die er hangt: ‘Ik ben bij Ajax opgevoed met idee dat winnen móét. Bij Willem II mág het. Merk je ook in ons stadion. Bij Ajax gaan ze fluiten na een slechte bal, hier stijgt een opbeurend applaus op. Er hang hier zó’n positieve sfeer, echt ongekend. Erg wennen, maar het bevalt me zeer.’

Dijks is dus erg enthousiast over de Tricolores, maar een paar maanden terug waren zijn gedachten nog anders en dan vooral over Jurgen Streppel: ‘Toen mijn zaakwaarnemer aangaf dat Willem II belangstelling had, ben ik een wedstrijd gaan kijken op tv. Wat me vooral opviel, was Jurgen Streppel. Ik zag hem voor de dug-out staan en dacht: Jezus, wat kijkt hij boos uit zijn ogen. En dan dat fanatisme langs de zijlijn. Ik was Bergkamp en De Boer gewend. Wat is dit voor rare man, dacht ik. Moet ik wel naar deze club toe gaan?’

Dat beeld is nu volledig anders. ‘Hij is bijna het tegenovergestelde van het beeld dat ik van hem had. Hij is zachtaardig, vriendelijk en, dat vooral, een vakman. Kijk hoe we voetballen man! Dat is echt de hand van de trainer. Ik hoor de mensen hier zeggen: Het is weer leuk om naar Willem II te gaan. Komt door de voetbalfilosofie. Opbouw van achteruit, geen lange ballen, positiespel, 4-3-3; die dingen komen elke trainingsvorm terug. Daarnaast creëert Streppel een wij-gevoel en geeft hij je zo veel vertrouwen dat je je onoverwinnelijk voelt. Ook al zijn we maar Willem II. Als ik Streppel afzet tegen mijn trainers bij Ajax, zeg ik: hij is niet minder. Enig minpunt is dat hij misschien té sociaal is. Los daarvan: hij denkt en handelt precies hetzelfde over voetbal als in Amsterdam. Streppel zou zo trainer kunnen zijn van Ajax 1.’
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 26-02-2018 11:59

Eerlijk gezegd zie ik geen parallellen.
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Thinkman » 26-02-2018 12:23

Ruud Huntbäck schreef:Eerlijk gezegd zie ik geen parallellen.



Niet meedogenloos genoeg? :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-02-2018 12:33

Ah nu snap ik het. Hij geeft ze het gevoel dat ze onoverwinnelijk zijn waardoor ze denken dat ze het wel even doen. Daarom strijden ze alleen tegen de topclubs en laten ze het thuis niet zien tegen de kleine clubs.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten