Voetbalacademie sc Heerenveen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Kaz_SCH » 11-09-2017 08:53

In een ideale wereld heb je helemaal gelijk. Wel leven alleen in de echte wereld, waarin er in Friesland meer koeien dan mensen wonen. Er zijn hier nou eenmaal niet genoeg talenten voor handen om onze ambities waar te maken.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Voetballeerproces » 12-09-2017 15:15

Kaz_SCH schreef:In een ideale wereld heb je helemaal gelijk. Wel leven alleen in de echte wereld, waarin er in Friesland meer koeien dan mensen wonen. Er zijn hier nou eenmaal niet genoeg talenten voor handen om onze ambities waar te maken.
Achja aantallen zeggen ook niet alles, Ijsland heeft de helft minder inwoners dan Friesland en daar loopt een wereld aan talent. Maar goed Friezen en voetbal is over het algemeen niet veel.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Zweed1.0 » 12-09-2017 19:12

By far het stomste bestuursbesluit is geweest om niet in te stromen in de pyramide. Dat is slecht voor de doorstroom van jeugd en onze club is daarom minder aantrekkelijk voor jeugdspelers.

Jong Heerenveen loopt nu op maandagen wat te ballen tegen andere clubs die de boot hebben gemist en dan ook de mindere giden zijn muv Feyenoord.

Ik begrijp nog steeds niet waarom dit besluit is genomen. Je ziet dat onze concurenten AZ en Utrecht in de Jupiler Leage spelen zelfs clubs zonder geld zoals Volendam, Almere, sparta en de Graafschap spelen in de pyramide. Geen geld is geen argument want deze clubs zijn erg armlastig.

Nu de amateurclubs hiervan af willen staan wij helemaal buitenspel. Wellicht kunnen ze gaan samenwerken met vv Heerenveen die Hoofdklasse speelt (klasse onder de 3e divisie). Die krijgen het zwaar dit jaar maar met wat versterking kun je daar ook zomaar kampioen worden omdat de verschillen klein zijn.

Toen de pyramide ging spelen was Jong Heerenveen kampioen dus wij hadden zomaar ook Jupiler Leage of 2e divisie kunnen soelen. Veel beter dan dat onnodige gebal tegen andere armlastige bvo's.

Schat in dat amateurclubs geen extra betaalde teams meer willen in de competitie. Dus moeten wij dan uit armoede maar gaan voor een sterke competitie van bvo teams en alle bvo,s weer uit de pyramide.
Zweed1.0
Bankzitter
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: 20-07-2017 15:32

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor tha boelie » 27-10-2017 14:45

Vos en Van der Gun waren tot voor kort beiden trainers van andere teams, maar daarvoor heeft Ajax inmiddels ook andere trainers aangesteld. Robin Veltman komt over van SC Heerenveen en zal Ajax O14 onder zijn hoede gaan nemen. Stan Bijl is aangesteld als trainer van Ajax O13-2, maar zal ook zijn huidige functie blijven uitvoeren.


Niet alleen de spelers halen ze hier weg, inmiddels ook een trainer. Al ken ik de kwaliteiten niet van Robin Veltman.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 27-10-2017 18:33

Ze mogen in Amsterdam best de naam van hun nieuwe trainer goed spellen! :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor italiaan » 17-01-2018 01:11

zitten er nog een paar talenten aan te komen?
heb zelf erg hoge verwachtingen van van der heide maar die zal nog wel even tijd nodig hebben denk ik zo.
italiaan
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 19-07-2015 16:22

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Thinkman » 31-01-2018 22:33

Jong SC Heerenveen - Jong Feyenoord wordt maandag live uitgezonden op YouTube door scHeerenveen, om 18:30.
Je kunt natuurlijk ook ff komen kijken op Sportpark Skoatterwâld!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 01-02-2018 18:23

Mooi initiatief.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Beloften

Berichtdoor paparazzi » 05-02-2018 15:44

Vanavond een live verslag van Jong Heerenveen tegen Jong Feyenoord. Live te volgen via het you tube kanaal van de club.
Aanvang 18.30 uur.

https://www.youtube.com/watch?v=zmrEhtX3tq8
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Beloften

Berichtdoor Thinkman » 05-02-2018 19:57

paparazzi schreef:Vanavond een live verslag van Jong Heerenveen tegen Jong Feyenoord. Live te volgen via het you tube kanaal van de club.
Aanvang 18.30 uur.

https://www.youtube.com/watch?v=zmrEhtX3tq8


Prima teampje! Tussenstand 4-0.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 05-02-2018 20:14

Ze staan idd leuk en fris te voetballen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 05-02-2018 21:22

Bizar dat we met een team vol met U20's gewoon 5-0 winnen van Jong Feyenoord. Is het niveau in de beloftencompetitie zo beroerd dat we over een club als Feyenoord walzen?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor fuotbalgek » 05-02-2018 21:38

feyenoord heeft dit seizoen geen beloftenelftal, maar verhuurt spelers. De onder de negentien zit in het buitenland dus werd er vanavond met de onder 18 gespeeld. Dat zet het wel even in perspectief, hoewel wij ook een team zonder A selectie spelers hadden staan en het een goede prestatie blijft!
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 29-03-2018 21:31

Helaas mogen een aantal jeugdspelers deze zomer de club verlaten, waaronder Borges, Palamar, Wrzesniak en Almpanis. Vooral die Borges was volgens mij een leuk talentje, hetzelfde over Wrzesniak (uit de voetbalschool van ex-Heerenveen speler Radomski).
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 30-03-2018 08:36

Bubbe schreef:Ruben Barbosa is voor zover ik weet al enige tijd terug naar Portugal, speelt in de jeugd van Académica de Coimbra.


Ruben speelt inmiddels bij CDR Penelense in de Coimbra FA Division of Honour, op het vierde niveau van Portugal (amateurniveau).
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Mackan68 » 30-03-2018 09:42

Jazz schreef:Helaas mogen een aantal jeugdspelers deze zomer de club verlaten, waaronder Borges, Palamar, Wrzesniak en Almpanis. Vooral die Borges was volgens mij een leuk talentje, hetzelfde over Wrzesniak (uit de voetbalschool van ex-Heerenveen speler Radomski).

Waarom is dat helaas? We willen toch altijd dat er doorgeselecteerd wordt? Borges zit niet echt vooruitgang in. In een goed draaiend team is het een aardig spelertje, maar als het niet loopt is hij een van de eersten die de rust niet kan houden. Hij was dinsdagmiddag bij de beloften tegen PEC bij ons met voorsprong de slechtste op het veld. Passes direct inleveren bij jongens van PEC, of een paar keer lange halen naar niemandsland. Palamar is niet de veelscorende spits gebleken. Speelt de laatste tijd vaak als 8 of 10, maar ook daar maakt hij het verschil niet en is hij slechts een waterdrager. Almpanis heeft zeker talent. Maar als Zeneli zou vertrekken, Mihajlovic de eerste linksvoor zou worden zou ik hem niet als standin durven aan te laten haken. Heeft net niet de snelheid en behendigheid die een Mihajlovic wel heeft. Voor groot talent Wrzesniak is het wel erg jammer. Heeft hier eigenlijk veel en te lang last gehad van slepende knieblessures. Hij heeft hier zo weinig gespeeld dat ik hem ook afgelopen seizoen niet heb zien spelen en ik bezoek toch aardig veel wedstrijden van zowel de beloftes als onder 19. Maar een
Fries gezegde luidt als volgt: Foar dizzen wer in pear frissen. Middelmaat en waterdragers moet je niet onnodig lang bij de club willen houden. Spelers van de buitencategorie moet je houden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor AllardP » 30-03-2018 14:41

Mackan68 schreef:Fries gezegde luidt als volgt: Foar dizzen wer in pear frissen. Middelmaat en waterdragers moet je niet onnodig lang bij de club willen houden. Spelers van de buitencategorie moet je houden.


Amen! Ik snapte al nooit waarom we spelers onder contract hebben voor opvulling van het beloftenteam, die nul komma nul uitzicht op het eerste elftal hebben. Zolang we niet in de voetbalpiramide zitten, zeggen die resultaten mij helemaal niets. Wat dat betreft ook goed nieuws dat de club het beloftenteam en O19 gaan fuseren; op die manier kunnen we toch een aantal overbodige spelers kwijtraken.

Nog beter zou natuurlijk zijn als we alsnog de voetbalpiramide in zouden stromen op een voldoende hoog niveau...
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 30-03-2018 15:01

Mackan68 schreef:Waarom is dat helaas? We willen toch altijd dat er doorgeselecteerd wordt? Borges zit niet echt vooruitgang in. In een goed draaiend team is het een aardig spelertje, maar als het niet loopt is hij een van de eersten die de rust niet kan houden. Hij was dinsdagmiddag bij de beloften tegen PEC bij ons met voorsprong de slechtste op het veld. Passes direct inleveren bij jongens van PEC, of een paar keer lange halen naar niemandsland. Palamar is niet de veelscorende spits gebleken. Speelt de laatste tijd vaak als 8 of 10, maar ook daar maakt hij het verschil niet en is hij slechts een waterdrager. Almpanis heeft zeker talent. Maar als Zeneli zou vertrekken, Mihajlovic de eerste linksvoor zou worden zou ik hem niet als standin durven aan te laten haken. Heeft net niet de snelheid en behendigheid die een Mihajlovic wel heeft. Voor groot talent Wrzesniak is het wel erg jammer. Heeft hier eigenlijk veel en te lang last gehad van slepende knieblessures. Hij heeft hier zo weinig gespeeld dat ik hem ook afgelopen seizoen niet heb zien spelen en ik bezoek toch aardig veel wedstrijden van zowel de beloftes als onder 19. Maar een
Fries gezegde luidt als volgt: Foar dizzen wer in pear frissen. Middelmaat en waterdragers moet je niet onnodig lang bij de club willen houden. Spelers van de buitencategorie moet je houden.


Sportief gezien vind ik het niet jammer, maar op persoonlijk gebied vind het altijd jammer als de jeugd niet doorstroomt.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 01-04-2018 12:36

sc Heerenveen wil in mijn ogen te snel spelers uit het buitenland halen, er komen altijd heel veel buitenlanders in de opleiding te spelen die veel geld kosten en het uiteindelijk toch niet redden.
Het gras lijkt bij de scouting van Heerenveen ergens anders altijd groener.
Die Wrzesniak is echt een hele matige speler en ik begrijp echt niet dat ze aan z'n jongen begonnen zijn.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Baas » 18-05-2018 15:54

Drkusic heeft vandaag in ieder geval een contract getekend.
Wel talentvolle jongen volgens mij.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Mackan68 » 18-05-2018 16:08

Baas schreef:Drkusic heeft vandaag in ieder geval een contract getekend.
Wel talentvolle jongen volgens mij.

Klopt. Haalt eigenlijk altijd wel een voldoende. En een CV met scorend vermogen bij corners en vrije trappen is sowieso mooi megenomen!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor tha boelie » 18-05-2018 17:02

Het budget voor de jeugdopleiding wordt met 300.000 euro omhoog geschroefd, aldus Arjen de Boer bij Omrop Fryslan.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 24-05-2018 15:29

Joshua Sanches vervolgt zijn loopbaan bij Sparta Rotterdam, zo weet Voetbalzone. De negentienjarige aanvallende middenvelder komt over van sc Heerenveen en ondertekent een driejarig contract op Het Kasteel. Sanches is de eerste versterking voor de Rotterdammers, die afgelopen weekeinde degradeerden uit de Eredivisie.

De aanvallende middenvelder zal starten in Jong Sparta en moet op termijn doorstromen naar het eerste elftal, dat vanaf volgend seizoen onder leiding staat van Henk Fraser. SC Telstar, De Graafschap, Almere City en AZ hadden Sanches ook op de korrel, maar na een goed gesprek met technisch directeur Henk van Stee en hoofd scouting Ger Bruijs besloot hij voor een transfer naar Sparta te kiezen.

Sanches speelde sinds 2014 in het shirt van sc Heerenveen, dat hem destijds oppikte bij het Amsterdamse AFC. De aanvallende middenvelder, die eerder in de jeugdopleiding van Ajax speelde, kwam uit in Friesland in de Onder-17 en Onder-19 en speelde afgelopen seizoen zijn wedstrijden in Jong sc Heerenveen.


Wie? Is dit een gemis? Kan iemand iets zeggen over deze jongen?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Marça » 24-05-2018 16:02

Ik dacht dat het een verdediger was maar wordt hier genoemd als aanvallende middenvelder. Hij is nooit genoemd als een van de toptalenten, dus denk niet dat dit een gemis voor ons wordt. Desondanks wens ik hem alle succes bij Sparta om het tegendeel te bewijzen. :wink:
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Mackan68 » 24-05-2018 16:21

Jazz schreef:Wie? Is dit een gemis? Kan iemand iets zeggen over deze jongen?

Over zijn werklust kun je niets te klagen hebben, die was altijd prima. Maar verder is hij als aanvallende middenvelder lastig te beoordelen aangezien ze er bij de beloftes wat een handje van hadden om spelers op verschillende posities te laten spelen. Als voorbeeld onze makkelijk scorende centrumspits Hornkamp op rechtsachter. Voor de positie van aanvallende middenvelder moeten we Emil Frederiksen in de gaten houden. Dat is voorlopig de enige die voor die positie een kans maakt om t.z.t aan te sluiten bij de 1e selectie. Bij een eventueel vertrek van Pierie zie ik ook Vanja Drkusic de stap wel maken. Voor de rest zitten er nog wel een paar jongens met potentie bij O19 en de beloftes, maar die hebben nog wel redelijk grote stappen te zetten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 07-06-2018 10:53

Top Dutch club SC Heerenveen famous for starting out the legendary Marco van Basten are to offer a professional contract to Flying Eagles invitee Hamdi Akujobi.

Hamdi Akujobi earned good reviews when he trained with the Flying Eagles in Abuja before a 2019 U20 AFCON qualifier against Guinea Bissau.
He opted to play for Nigeria even though he is also eligible to play for the Netherlands as he was born there and holds a Dutch passport.
Heerenveen have for some time been tracking Akujobi, 18, the son of Chika Akujobi, who featured for Dutch club Armelo Heracles among other clubs.
They will beat another Dutch club, Sparta Rotterdam, who also have interest in the younger Akujobi and have got him to train with them recently.
Akujobi junior impressed at a recent U19 tournament hosted by Heerenveen.
He is comfortable playing in midfield and attack.


Ik ben benieuwd!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor italiaan » 15-06-2018 00:50

kunnen dit topic wel nieuwe naam geven
voetbalacademie psv..
italiaan
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 19-07-2015 16:22

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 15-06-2018 08:46

italiaan schreef:kunnen dit topic wel nieuwe naam geven
voetbalacademie psv..


Omdat we 1 speler huren? Beetje flauw zeg...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-06-2018 15:50

italiaan schreef:kunnen dit topic wel nieuwe naam geven
voetbalacademie psv..


Heb je dat vorig jaar ook gepost na de huur van Odegaard?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor hhage » 18-06-2018 16:32

John de Jong hadden we destijds ook gehuurd van PSV,dat bleek achteraf een schot in de roos te zijn
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten