Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-08-2017 15:13

Het wordt steeds gekker hier. Odegaard niet klaar voor de 10 en de vreselijk beperkte Thorsby en v Amersfoort wel zeker? Waar gaat dit over......?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor BK2007 » 07-08-2017 16:15

Heerenveen rules schreef:Het wordt steeds gekker hier. Odegaard niet klaar voor de 10 en de vreselijk beperkte Thorsby en v Amersfoort wel zeker? Waar gaat dit over......?


Ach HR. Met van Amersfoort op de 10 eerste helft van vorig seizoen liep het best lekker.
Odegaard op de 10 was toch een stuk minder. Maar ja Streppel moest en zou Odegaard opstellen. Er was dan ook wel best wat druk van buitenaf. Maar toch.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Mackan68 » 07-08-2017 17:16

Wie je ook op 10 laat spelen. Er zit géén bewezen goaltjesdief tussen. Dan kun je je ook best eens gaan afvragen of je dan maar blind moet blijven gaan voor een systeem met een 10. Ik hoor of lees net dat AZ hier ook vanaf stapt en per ingang van volgende week met de punt naar achter gaat spelen. Ik opper al een seizoen of 4-5 dat er meer op doelgerichtheid gescout en aangetrokken zou moeten worden. In alle linies. Want het is al tijden zo dat wanneer onze aanvallers even hun dag(en) niet hebben dat we lastig tot scoren komen.

Maar met het geen vertrouwen hebben in Thern door professor Streppel, maar wel in Thorsby die zelfs voor open goal nog de kunst beheerst om te missen lijkt het er vooral op dat Streppel het spel spannend wil maken door de vraag: Weten we vaker te scoren dan de tegenstander? Als je nu een achterhoede hebt waarvan je zeker weet dat er maar weinig ballen doorgelaten worden is dat niet zo'n probleem. Maar als je gemiddeld 2 tegen krijgt en je zelf lastig meer dan 2 goals maakt dan wordt het lastig wedstrijden winnen.

Met het systeem van punt naar achter (Schaars en eventuele vervanger Thorsby) kun je meer naar voren toe spelen met Yuki en van Amersfoort. Pelle heeft het vorig seizoen inderdaad heel behoorlijk gedaan. Zonder zelf veel te scoren, dat wel. En Yuki is van nature geen speler die verdedigend denkt zoals hier geïnsinueerd wordt. Hij werd vorig seizoen noodgedwongen in die rol geplaatst. Helaas zit de voorbereiding erop en staart Streppel zich helemaal blind op zijn favoriet van het moment Thorsby. En gezien zijn uitspraak 'zeg nooit nooit' kunnen we er ook maar beter vast rekening mee houden dat on luie Sammie straks ook nog speeltijd krijgt. Als Zeneli niet presteert. Want oh jee, je zou de goed presterende Johnsen ook eens de eerste keus maken. Speelde echt alle wedstrijden in de voorbereiding naar behoren. Maar Streppel snapt er geen hol van helaas!!
Ik hoop dan ook van harte dat dit zijn uitzwaai seizoen wordt bij ons. Want hij droomt na het Italië tripje van regelmatig een vliegreis, maar met hem aan het roer gaan we dat voor 100% niet meemaken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor badfrisianboy » 07-08-2017 19:27

Ja wat moet ik na een 4 - 0 inmaakpartij zeggen. Persoonlijk denk ik dat Hamstra er in is geslaagd goede versterkingen (Høegh moet ik nog afwachten) aan te trekken en dat de trainer daar nu maar een goed team van moet maken en de juiste formatie het veld in dient te sturen. Maar laat ik nu in Streppel minder vertrouwen hebben dan in Hamstra. Ik vind de beslissingen van Streppel onnavolgbaar. Hoe krijgt hij het in zijn hoofd om Thorsby op 10 te zetten? Waarom wordt Zeneli opgesteld terwijl een Johnsen in de voorbereiding laat zien de veel betere speler te zijn van de twee. Hoeveel doelpunten gaat dit middenveld maken? Ik weet niet of dit wel goed komt.

Bij Hamstra zegt mijn gevoel dat het wel goed zit en dat hij wel weet wat hij doet. Met Streppel zegt mijn zelfde gevoel dat het niet goed komt en dat het niet goed zit en betwijfel ik of hij wel weet wat hij doet. Hopelijk heeft mijn gevoel het, wat betreft de laatste persoon, bij het verkeerde eind. Maar om eerlijk te zijn heeft mijn (voor)gevoel altijd gelijk gekregen tot dusver.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-08-2017 19:59

Hamstra heeft erg goed werk geleverd. Ik ben ook bang dat Streppel er wederom een puinhoop van gaat maken. Vanaf januari is het erg slecht en hij weet nu weer totaal onlogische keuzes te maken. Wat dit moet worden, ik vrees het ergste. Wedstrijden winnen in deze samenstelling wordt erg lastig. Want scoren gaat erg lastig worden. Waarom is Streppel niet in staat gewoon de besten op hun posities op te stellen?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor zijlijner » 08-08-2017 02:09

Heerenveen rules schreef:Hamstra heeft erg goed werk geleverd. Ik ben ook bang dat Streppel er wederom een puinhoop van gaat maken. Vanaf januari is het erg slecht en hij weet nu weer totaal onlogische keuzes te maken. Wat dit moet worden, ik vrees het ergste. Wedstrijden winnen in deze samenstelling wordt erg lastig. Want scoren gaat erg lastig worden. Waarom is Streppel niet in staat gewoon de besten op hun posities op te stellen?


Ik vrees ook dat als Streppel niet de juiste keuzes maakt we een dramatische seizoenstart hebben. Het team is amper op elkaar ingespeeld, met spelers op de verkeerde positie en met een slecht scorende voorhoede wordt winnen verrekte lastig. Ik hoop dat ik het mis heb maar....
zijlijner
Bankzitter
 
Berichten: 44
Geregistreerd op: 01-06-2013 18:40

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Riverside » 08-08-2017 08:16

Na een dramatisch half jaar snakken de supporters weer naar sportieve resultaten. Bij een slechte seizoensstart gaat het publiek morren, Streppel heeft weinig krediet opgebouwd na vorig seizoen.

Volgens mij heeft Heerenveen een aantal prima spelers gehaald, en afscheid genomen van de mindere goden. Dit is het seizoen van de waarheid voor Streppel.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-08-2017 08:27

Vorig seizoen hadden we 2 punten uit de eerste 3 wedstrijden.
Groningen is direct een mooie graadmeter. Veel spelers kwijt, maar met Veldwijk en Mahi toch een gevaarlijk duo voorin.
Als Streppel de poppetjes op de goede plek zet kunnen we ook zo 9 uit 3 halen, maar ik verwacht er 4. (V-G-W)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor BK2007 » 08-08-2017 08:30

Gearard schreef:Na een dramatisch half jaar snakken de supporters weer naar sportieve resultaten. Bij een slechte seizoensstart gaat het publiek morren, Streppel heeft weinig krediet opgebouwd na vorig seizoen.

Volgens mij heeft Heerenveen een aantal prima spelers gehaald, en afscheid genomen van de mindere goden. Dit is het seizoen van de waarheid voor Streppel.


Mag ik je vragen waarop je dit allemaal baseert ? Waarom leg je alles maar bij Streppel neer ?
Wat er tot nu toe gehaald is niet veel bijzonders. Dumfries is die nou beter dan Marzo ? Ik vond Marzo altijd een goede back voor ons. Dumfries is nog jong en druistig en moet alles nog maar waarmaken. Ik denk dat Woudenberg beter is dan Bijker.
Maar wat is verder dan bijgekomen ? Is Hoegh een verbetering tov St Juste ? Ik denk het niet.

Blijft over 2 gehaalde vleugels. Nou Rojas is nog niet eens wedstrijdfit zo blijkt. Heb jij die aan het werk gezien buiten misschien wat youtube filmpjes ? Dan is er nog Nemanja. Die kost ca1,7 miljoen heb ik begrepen. Maar we hebben ook nog uit de jeugd Johnson en Odegaard speelt op de vleugel in de voorbereiding en hebben we nog Zeneli.

Mulder en Hahn kun je ook tegen elkaar wegstrepen.

Ik denk dat we weinig zijn opgeschoten omdat we dus te weinig CV's hebben en er geen goede 10 is gehaald en ook niet een adequate back up of vervanger voor Schaars mocht die weer uitvallen.

Zeg het maar. Ik denk dat het nog te mager is hoor. Om dan vervolgens alles maar bij Streppel over de schutting te gooien schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Riverside » 08-08-2017 08:45

Dat is inherent aan het voetbal BK2007, de trainer is dan de klos.

Ik vind Streppel wel een sympathieke man, en ik gun ook hem een succesvol seizoen, maar als we de 2e helft van vorig seizoen doortrekken naar dit seizoen dan is het gauw over voor Streppel.

Hahn tegen Mulder is een vooruitgang, Mulder heeft vorig seizoen matig gekeept en Hahn vind ik ambitieuzer en gretiger.
In potentie kan St Juste heel goed worden, maar dat is hij nog niet zoals we vorig seizoen hebben kunnen zien. Hoegh wordt misschien niet heel veel beter meer, maar zal naar verwachting ook minder domme dingen doen in het veld dan St Juste.
De backs zijn naar mening beide een grote vooruitgang, en hebben doorgroeimogelijkheden.
Ons middenveld is ongewijzigd en moet dus logischerwijs beter op elkaar ingespeeld zijn dan vorig seizoen.
Voorin met Reza en Veerman dezelfde spitsen en op de vleugels meer mogelijkheden.

Misschien dat er in de breedte nog wat bij kan achterin en op het middenveld, maar de basis staat er wel.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Trevorp » 08-08-2017 09:03

(off-topic)

Ondertussen dateert onze laatst gewonnen competitie-uitwedstrijd van 8 maanden gelden, namelijk 3 december 2016
Die dag wonnen we met 1-3 van GA Eagles, de latere degradant.

*just saying*
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor AllardP » 08-08-2017 16:37

Onder Streppel hebben we een van de slechtste seizoenshelften uit de clubhistorie gehad. Misschien wel de allerslechtste, afgezien van het eerste seizoen in de eredivisie. Natuurlijk had onze selectie vorig jaar de nodige zwakke plekken, maar dat is geen excuus om minder te presteren dan NEC, Excelsior en Sparta.

Ik vond het heel vreemd dat Heerenveen na zo'n desastreuze serie niet eens heeft geëvalueerd, maar meteen de positie van de trainer veilig verklaarde. Nu hebben we een duidelijk betere en vooral bredere selectie - al ben ik lang niet zo enthousiast als sommigen hier - en zijn er geen excuses meer. We moeten vanaf het begin meedoen in de subtop, anders is het wat mij betreft exit Streppel.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Ebiede » 08-08-2017 19:47

AllardP schreef:
Ik vond het heel vreemd dat Heerenveen na zo'n desastreuze serie niet eens heeft geëvalueerd, maar meteen de positie van de trainer veilig verklaarde.


1. Natuurlijk is dat intern wel geëvalueerd, maar dat hoeft toch niet ui te lekken. Ik geniet er juist van dat er bijna niks uitlekt.

2. Ik vind het juist heel sterk van Eisinga dat hij publiekelijke onvoorwaardelijke steun heeft uitgesproken.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor zijlijner » 09-08-2017 02:04

Ebiede schreef: Ik vind het juist heel sterk van Eisinga dat hij publiekelijke onvoorwaardelijke steun heeft uitgesproken.


Dat zijn uitspraken die soms van de ene week op de andere kunnen veranderen, na een of twee nederlagen. Daar zijn voorbeelden van te over.
zijlijner
Bankzitter
 
Berichten: 44
Geregistreerd op: 01-06-2013 18:40

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Mackan68 » 09-08-2017 03:12

Feanfan 1 schreef:Vorig seizoen hadden we 2 punten uit de eerste 3 wedstrijden.
Groningen is direct een mooie graadmeter. Veel spelers kwijt, maar met Veldwijk en Mahi toch een gevaarlijk duo voorin.
Als Streppel de poppetjes op de goede plek zet kunnen we ook zo 9 uit 3 halen, maar ik verwacht er 4. (V-G-W)

Mahi, Veldwijk, Idrissi, Warmerdam, Doan, van Weert . Ze hebben daar wat meer spelers die goals maken dan wij dat hebben. Zeker zonder de inzet van dwarse Larsson. 3 Aanvallers waarvan Reza weinig scoorde in de voorbereiding. Waar Zeneli niet heel veel speelde, dat zeer matig deed en zeker niet scoorde en Ødegaard waarvan iedereen het hoopt, maar niemand die garantie kan krijgen. En ons middenveld en verdediging. Daar hoeven we het niet meer over te hebben. Ik ben bij voorbaat niet in jubelstemming. En dat voornamelijk door de keuzes die Streppel nu maakt in zijn opstelling. We gaan aanvallend verzwakt het seizoen in ten opzichte van vorig seizoen. Het belooft helaas weinig goeds zegt mijn gevoel. Maar we zullen zien.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Inferno182 » 09-08-2017 10:40

Daar overschat je mijns inziens een aantal spelers van Groningen nogal. Alleen Mahi en Veldwijk zijn bewezen doelpuntenmakers. Warmerdam speelt bij Groningen LB en komt dus veel minder in scoringspositie dan bij PEC. Idrissi is een alles-of-niets speler met een slechte voorbereiding achter de rug. Doan is nieuw en moet zich nog aanpassen, niemand kent ook zijn kwaliteiten als doelpuntenmaker. Van Weert speelt normaal gesproken niet en heeft bij Groningen nog geen beste indruk achter gelaten.

Groningen nog gevolgd in de voorbereiding? Ik toevallig wel en die hebben echt een heel matig elftal en zijn volledig afhankelijk van de bevliegingen van Mahi. Daarom heb ik juist goede hoop op een resultaat zondag.
Inferno182
Nieuw talent
 
Berichten: 100
Geregistreerd op: 02-08-2011 10:29

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor AllardP » 10-08-2017 15:47

Eens. Groningen heeft een matig team en mag blij zijn met linkerrijtje. Wij hebben een paar goede aanwinsten (Hahn, Dumfries, Woudenberg), maar ik vind het moeilijk in te schatten hoe sterk de overige nieuwkomers zijn. In die zin is zondag meteen een mooie graadmeter.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Irevino » 04-11-2017 16:21

Oefenwedstrijd tegen werder Bremen 9 november in Leer.
Irevino
Nieuw talent
 
Berichten: 118
Geregistreerd op: 03-06-2015 21:53

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Feanfan 1 » 04-11-2017 17:15

Irevino schreef:Oefenwedstrijd tegen werder Bremen 9 november in Leer.

Jammer dat het op een donderdag is. Werder Bremen draait een belabberd seizoen, dus ook hier is het de lamme tegen de blinde. Al weet ik niet hoeveel internationals Werder heeft, maar Heerenveen is niet compleet
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-11-2017 17:51

Ruststand 1-0 door een goal van Van Amersfoort
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-11-2017 18:46

Misschien moeten ze eens wat harder trainen ipv vrij te krijgen. We houden het 1 helft vol en dan is het niks meer. Nu 2-1. Streppel staat er ook niet bekend om van veel trainen te houden. Een idee voor hem....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Thinkman » 10-11-2017 12:23

Heerenveen rules schreef:Misschien moeten ze eens wat harder trainen ipv vrij te krijgen. We houden het 1 helft vol en dan is het niks meer. Nu 2-1. Streppel staat er ook niet bekend om van veel trainen te houden. Een idee voor hem....


Werder Bremen hield het niet vol. Het werd nog 2-2. Kennelijk trainen ze niet hard genoeg in Duitsland! :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Marça » 02-01-2018 17:38

SC Heerenveen zou op vrijdag 12 januari in Spanje gaan oefenen tegen een club uit de Bundesliga maar exact dat weekend begint de competitie weer in Duitsland. Net als vorig jaar wordt het trouwens altijd laat bekendgemaakt (toen op 30 december geloof ik), ben benieuwd of ze nog een leuke club gaan treffen en dat het nog ergens live wordt uitgezonden.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor jeewee » 03-01-2018 12:31

Marça schreef:SC Heerenveen zou op vrijdag 12 januari in Spanje gaan oefenen tegen een club uit de Bundesliga maar exact dat weekend begint de competitie weer in Duitsland. Net als vorig jaar wordt het trouwens altijd laat bekendgemaakt (toen op 30 december geloof ik), ben benieuwd of ze nog een leuke club gaan treffen en dat het nog ergens live wordt uitgezonden.


Het is dus Anderlecht geworden.
.-
Avatar gebruiker
jeewee
Basisspeler
 
Berichten: 705
Geregistreerd op: 27-03-2009 23:56
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor heerenveenown » 09-01-2018 14:44

Aanwezig! Woonachtig in Alicante, dus lekker dichtbij! :)
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Jazz » 09-01-2018 15:27

jeewee schreef:Het is dus Anderlecht geworden.


Alweer Anderlecht?! Ze speelde vorig jaar ook tegen Anderlecht.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-01-2018 16:26

Tenminste een serieuze tegenstander. Beter dan Volendam of dat niveau
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor De Paling » 09-01-2018 19:06

Jazz schreef:Alweer Anderlecht?! Ze speelde vorig jaar ook tegen Anderlecht.


Vorig jaar speelden ze in de winterstop tegen Wolfsburg hoor. :)
Avatar gebruiker
De Paling
Bankzitter
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 06-07-2016 14:25

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor Jazz » 09-01-2018 22:28

De Paling schreef: Vorig jaar speelden ze in de winterstop tegen Wolfsburg hoor. :)


In de zomer speelde ze in de voorbereiding tegen Anderlecht.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

Berichtdoor JelleLawnmower » 09-01-2018 23:44

Barcelone was helaas niet beschikbaar :roll:
JelleLawnmower
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 02-04-2017 15:38

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten