18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen (0-4)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Poll eindigt op

Hahn
0
Geen stemmen
Dumfries
0
Geen stemmen
Høegh
1
4%
Næss
1
4%
Pierie
1
4%
Schaars
0
Geen stemmen
Kobayashi
0
Geen stemmen
Vlap
2
7%
Ødegaard
19
68%
Mihajlovic
0
Geen stemmen
Ghoochannejhad
2
7%
Schmidt
2
7%
van Amersfoort
0
Geen stemmen
Veerman
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen : 28

18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen (0-4)

Berichtdoor oos11 » 05-11-2017 14:23

Op 18 november gaan we op bezoek bij FC Twente. Een weerzien met oud trainer Gert-Jan Verbeek en Jan de Jonge. Eens kijken of we de drie punten meenemen naar Heerenveen. Koop de kaarten en met zijn allen naar Enschede!
oos11
Bankzitter
 
Berichten: 40
Geregistreerd op: 26-08-2012 11:55

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor jorro » 05-11-2017 18:31

Onder GJ en JdJ speelt Twente erg fris en gedurfd. Dit kon wel eens een fors pak rammel voor ons worden over twee weken...
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 05-11-2017 18:48

Tuurlijk, Verbeek laat zijn elftal met passie voetballen. Streppel met angst en zonder passie. Dit wordt een 1 op het totoformulier.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor fuotbalgek » 05-11-2017 19:13

Ach, zwaar overtrokken. Enige wat Verbeek doet is de boel dicht timmeren,ze scoren uit een toevallig verkregen corner en twee zondagsschoten waar PSV met heel veel pech in de afronding 'slechts'vier keer scoort.

Ze spelen geslotener en zullen een taaiere tegenstander worden. Maar veel goed voetbal zit er nog niet in, daar heeft Verbeek het materiaal niet helemaal voor ook.

Desondanks kunnen we daar gewoon verliezen. Net zoals je ook zomaar kunt winnen. Dat weet je nooit met onze ploeg.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 05-11-2017 20:00

Haha, ja joh, als wij het zouden doen zou je lyrisch zijn
Als Twente het doet is het zwaar overtrokken. Wij mogen dromen van zo'n gepassioneerd elftal. Wij sjokken wat over het veld.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 05-11-2017 20:21

PSV is toch ook niet best. Toch winnen ze van Fc Twente dat gewoon hard werkt. Om die reden gaan we het dus heel lastig krijgen, maar goed wij kunnen ook voor de verandering eens wat lucky goals maken nietwaar ?

Het Verbeek effect dat Fc Twente nu krijgt hadden wij desalniettemin heel hard kunnen gebruiken.

Foppe mag van mij de trainingsschdma’s wel eens bekijken van Streppel om in elk geval de fitheid wat op te krikken.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor Thinkman » 05-11-2017 21:52

Ödegaard maar eens op tien zetten tegen de Tukkers?
Streppel gaf t zelf al aan, alle ballen op Ödegaard!


En is Zeneli dan weer beschikbaar?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor fuotbalgek » 05-11-2017 23:46

Heerenveen rules schreef:Haha, ja joh, als wij het zouden doen zou je lyrisch zijn
Als Twente het doet is het zwaar overtrokken. Wij mogen dromen van zo'n gepassioneerd elftal. Wij sjokken wat over het veld.


Zo simpel, als je wedstrijden verliest 'dan werken ze niet hard genoeg'. Kom op man.

Er is een verschil tussen uitslag en de manier waarop deze tot stand komt. Zoals ik aangeef is 4-3 niet representatief voor de speelwijze van Twente. Ze hebben gescoord middels twee afstandsschoten en uit een dode spelsituatie, en ondanks een zeer dichte organisatie van Twente had PSV vandaag acht keer moeten scoren.

Zo hebben wij vorig seizoen ook op één doelpunt verloren bij PSV. Het verschil is dat wij goed voetbal konden weerleggen, uitgespeelde kansen creërden en daarmee een hele andere nipte verliespartij spelen dan Twente.

Verbeek is niet achterlijk, en Twente zal meer punten pakken. Door een dichte organisatie en het uitknijpen van de spelers. Verbeek zal 110% eisen. Maar de kwaliteit van de spelersgroep is daar niet anders, en op lange termijn kun je het niet blijven uitknijpen.

Nogmaals, we kunnen daar zomaar verliezen. Maar dat heeft meer te maken met onze wisselvalligheid dan de 'kwaliteit' van Twente.

De realiteit is dat Streppel door kritiek nu tegen Sparta concessies doet en meer zekerheden inbouwt, wat resulteert in een waardeloze bloedeloze 0-0. En dat Streppel waarschijnlijk tijdens of na dit seizoen vertrokken is. Natuurlijk zijn er nuances te maken in speelstijl en basisopstelling, maar het ontbeert gewoon aan kwaliteit op cruciale punten.

De echte uitdaging zit hem dus op transfergebied. Ik geloof niet dat een andere trainer veel meer uit deze selectie gaat halen. We hebben twee beperkte spitsen, vleugels zonder effectiviteit(muv Zeneli bij tijd en wijle) en een kwetsbare verdediging.

Al met al een veel te lange onderbouwing geworden richting iemand die het allemaal toch niet meer kon uitmaken.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 06-11-2017 10:31

fuotbalgek schreef:De echte uitdaging zit hem dus op transfergebied. Ik geloof niet dat een andere trainer veel meer uit deze selectie gaat halen. We hebben twee beperkte spitsen, vleugels zonder effectiviteit(muv Zeneli bij tijd en wijle) en een kwetsbare verdediging.

Al met al een veel te lange onderbouwing geworden richting iemand die het allemaal toch niet meer kon uitmaken.


Ik was het helemaal eens met je eerste stuk van je verhaal, maar ben dat absoluut niet met het stuk waarin ik je quote.
Juist met deze selectie - en daar ben ik volledig van overtuigd - kan je er veel meer uithalen.
- Odegaard bijna wordt gedwongen om meer doelpunten en assists te maken waardoor hij de bal meer bij zich houdt en de succesvolle tandem met Dumfries veel minder tot uiting komt
- Doordat Odegaard de bal langer bij zich houdt, is er veel minder onvoorspelbaarheid
- In de omschakeling zijn we veel te langzaam en niet effectief/dodelijk genoeg doordat mensen niet goed staan
- Streppel houdt veel te lang vast aan z'n principes, terwijl iedereen ziet dat bepaalde patronen niet werken
- Rojas op de linksbuiten is gewoon geen goede optie. Die hoort stijf aan de rechterkant te staan.
- Yuki speelt vaak weergaloze eerste helften, maar zakt de 2e helft vaak diep weg. Streppel laat hem staan danwel handelt niet gedurende de 2e helft door Yuki meer naar voren of juist naar achteren te zetten. Hij laat het allemaal maar gebeuren.
- De middenvelders spelen veel te behoudend. Er worden weinig driehoekjes of 1-2's gemaakt waarbij middenvelders voor de bal lopen. Schuif af en toe een CV'er door richting middenveld en laat Yuki wat aanvallender spelen.
- Reza staat op een eiland en er is nauwelijks aansluiting vanuit het middenveld. Hierdoor wordt het allemaal veel te voorspelbaar aangezien Odegaard moet wachten op de aansluiting danwel niet het vermogen heeft à la Larsson om een goal te maken op dit moment, en Rojas geen linksbuiten is die de actie er buitenom kan maken met een goede voorzet met links.

Op papier hebben we een prima elftal. Het punt is dat Streppel er geen structureel hecht team van weet te maken. Als het loopt, loopt het weergaloos, maar als het niet loopt kan onze coach niet adequaat handelen om het positief te laten omslaan.
Daarbij zijn we defensief behoorlijk kwetsbaar, terwijl we toch echt prima verdedigers hebben (het staat dus niet goed), en in aanvallende zin prima middenvelders en aanvallers, maar er worden nauwelijks kansen gecreëerd.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor Silver » 06-11-2017 12:02

Wizard schreef:- Reza staat op een eiland en er is nauwelijks aansluiting vanuit het middenveld. Hierdoor wordt het allemaal veel te voorspelbaar aangezien Odegaard moet wachten op de aansluiting danwel niet het vermogen heeft à la Larsson om een goal te maken op dit moment, en Rojas geen linksbuiten is die de actie er buitenom kan maken met een goede voorzet met links.

Voor de rest eens met je verhaal, maar denk dat aan bovenstaande een onderliggende gedachte zit. Reza staat op een eiland omdat de rest van de ploeg ondertussen ook wel doorheeft dat hij geen bal vast kan houden. Dus logisch dat de ploeg niet aansluit uit angst om uit de omschakeling de deksel op de neus te krijgen.

Denk ook echt wel dat er meer uit de selectie te halen is dan dat ze momenteel laten zien. Alleen de spitspositie is een zorgenkindje. Zowel Reza (m'n vermoeden dat vorig seizoen echt een uitschieter was wordt steeds meer bevestigd) als Veerman gaan ons niet vooruit helpen. Voor de rest heeft Hamstra denk ik goed werk afgeleverd, alleen de spitspositie had in doorgeselecteerd moeten worden maar dat is achteraf altijd lekker makkelijk praten.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 06-11-2017 13:06

reza speelde vorig seizoen toch met een voldoende ?
Wat er nu bij hem aan de hand is vind ik wat speculeren, maar de rest van het team speelt ook niet goed.
Het probleem zit hem denk ik bij de egoistische Odegaard. Je hebt meer teamspelers nodig.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor CS1984 » 06-11-2017 13:47

Haha egoistische Odegaard :D Als er iemand is die altijd de vrije man, combinaties en diepte zoekt is het Odegaard wel. Hij rendeert niet omdat de rest er om heen te zwak is. Zet hem in een beter team en hij tikt elke club van de mat.
CS1984
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 12-10-2015 16:03

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 06-11-2017 18:29

Kom kom. Hij zoekt te vaak met de bal aan de voet de drukte op.
I.p.v. het spel breed te houden en ruimtes te creëren is het veel te voorspelbaar allemaal.
Het rendement is inderdaad te laag dus zet hem maar eens op de bank.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-11-2017 22:17

Dan spoor je echt niet! :lol: Je enige rasvoetballer op de bank. En dan moet van Amersfoort er maar in zeker? :mrgreen: Streppel gebruikt hem totaal verkeerd. Hij hoort centraal te staan.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor pes5 » 06-11-2017 22:58

Precies. Op 10 zetten en daar niet meer vandaan halen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor rust » 06-11-2017 23:30

Als Odegaard niet speelt dan ga ik wel in funplaza zitten. Met normale teamgenoten had hij al lang meer assists gehad. Daarnaast is hij de enige die nog wat laat zien.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 07-11-2017 09:12

rust schreef:Als Odegaard niet speelt dan ga ik wel in funplaza zitten. Met normale teamgenoten had hij al lang meer assists gehad. Daarnaast is hij de enige die nog wat laat zien.

Ik vind dat BK2007 tot op zekere hoogte zeker een punt heeft. Odegaard lijkt na wedstrijd 4-5 de bal veel meer bij zich te houden en z'n acties veel meer door te zeten. Je ziet ook dat Dumfries er steeds minder vaak overheen komt, aangezien Odegaard steeds meer zelf de actie maakt om tot een schot (of assist) te komen. Dit laatste is ook niet vreemd met alle druk die op hem af komt om bepalender te zijn met goals en assists. Voor als nog lijdt de succesvolle tandem Odegaard-Dumfries er wel onder.

@Silver: Eens hoor, maar de middenvelders kunnen ook een kaats verwachten met Reza danwel zelf meer in de positie komen (dichterbij Reza), zodat samen-/combinatiespel makkelijker wordt. Hoe groter de afstand met Reza des te moeilijker is het ook voor onze spits om de bal vast te houden en te combineren. Zelf denk ik dat de vele goals van Reza vorig seizoen geen toeval waren. Simpelweg doordat alleen al Larson veel dichter op Reza stond.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor sonnema » 08-11-2017 11:29

Wizard schreef:Zelf denk ik dat de vele goals van Reza vorig seizoen geen toeval waren.


En ik denk van wel. Slechts 2x eerder in zijn carriere kwam hij (net) boven de 10 treffers uit. (seizoen 2010/11(13x) en seizoen 2011/12 (11x) Dat zijn wel gelijk de seizoenen waar hij gemiddeld rond de 25 wedstrijden speelde, zo eerlijk ben ik dan ook wel weer. In andere seizoenen speelde hij er aanzienlijk minder.
Ik denk echt dat hij een "once in a lifetime"seizoen heeft gedraaid.
Bruikbaar, ja nog steeds, maar een heel seizoen als de targetman van Heerenveen...nou nee.
Daarnaast is Veerman enigszins gehyped als cultheld, maar heeft hij die status op ,een paar aardige momenten na, nooit waar kunnen maken.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 08-11-2017 14:02

sonnema schreef:En ik denk van wel. Slechts 2x eerder in zijn carriere kwam hij (net) boven de 10 treffers uit. (seizoen 2010/11(13x) en seizoen 2011/12 (11x).

Je trekt je analyse veel te abstract naar mijn mening.
Reza speelde bij andere clubs vaak op de vleugel of in een 442 systeem. Daarnaast waren de clubs vaak clubs die onderin de competitie bungelden. Bij de clubs die wel bovenin de competitie meededen scoorde hij in minimaal 50% van z'n wedstrijden.
Vorig seizoen had hij geen vleugelspelers of een '10' die veel voorzetten gaven en ondanks dat scoorde hij toch heel behoorlijk. Streppel speelt nu met 2 buitenspelers die vaak beide naar binnen komen voor de actie, wat ook niet fijn is voor een spits en een '10' die veel werk verricht, maar onze spits niet kan wegsturen in een mooie combinatie.
Ik denk nog steeds niet dat het probleem bij onze spits ligt, maar met name in vleugels die op verkeerde posities staan, Odegaard die te veel wordt gepusht in het maken van goals (hierdoor wordt ook Dumfries niet voldoende in z'n kracht benut) en te weinig aansluiting tussen de '8' en de '10' waardoor uiteindelijk ook de spits op een eiland staat en de '6' en '8' te dicht op elkaar danwel op de verdediging in balbezit.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor sonnema » 10-11-2017 15:01

Wizard,

Je argumenten zijn inderdaad verdedigbaar, en ik gaf zelf ook al aan dat hij weinig volledige seizoenen heeft gespeeld.
Bij mij blijft er dan ook nog zoiets als "gut feeling" over en dan blijf ik bij mijn mening.
Vorig seizoen heeft Reza mij positief verrast met zijn hoge aantal treffers.
Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat hij een echte topscorer is of ooit zal worden.
Ik heb heel wat echte spitsen zien spelen bij onze club, van Lubbe van Dijk tot Uth, maar ik heb bij Reza nooit het gevoel dat hij ook echt op die positie thuishoort.
Aardige voetballer, vast wel...Echte spits ...nee
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 10-11-2017 15:35

Dat ben ik helemaal met je eens, Sonnema. Ook ik heb bij Reza niet het gevoel dat hij een typische Heerenveen-spits is.
Maar je moet ook niet vergeten dat wij bij Heerenveen erg verwend zijn met de spitsen die hier hebben gespeeld.
Hij heeft niet het postuur van een Allback of Uth en heeft ook niet de versnelling aan de bal van een Van Nistelrooy of Alves. Wel zie ik in hem de leepheid van Finnbogason terug (het op de juiste plek staan, snel op de eerste paar meters, etc.). Alleen Finnbogason speelde met een Ziyech achter hem en in een systeem waarin we vooral op de omschakeling speelden, en Finnbogason was echt dodelijk effectief.
Nou wil ik niet zeggen dat Reza er even veel zou hebben gemaakt als Finnbogason, maar mits hij een goede '10' achter hem heeft danwel vleugelspelers met een goede voorzet en een '10' die dichter op hem staat en het voorin beter loopt (en dus leidt tot meer kansen) zie ik Reza dit seizoen zeker wel op 15+ goals komen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor Marça » 10-11-2017 16:42

Met de aanwezigheid van Larsson en Zeneli begreep ik wel dat Streppel destijds een type-Reza zocht in de spits. Even wat meer ervaring, degelijkheid en intelligentie voorin. Dat liep bij vlagen ook uitstekend maar Reza is inderdaad niet de snelle, onvoorspelbare killer-spits waarvan we er wel meerdere hebben gehad in het verleden. Ondertussen is Larsson verkocht en Zeneli zie ik komende zomer ook wel vertrekken.

Reza's contract loopt dan ook af en verlengen zie ik eerlijk gezegd ook niet snel gebeuren. Veerman ook weg en je kunt met een hele nieuwe voorhoede beginnen (plus Rojas, Mihajlovic, etc.). Die Canadese spits die laatst in het nieuws was lijkt me wel een type die Heerenveen aan het scouten is. Weer zo'n jonge spits die we met winst kunnen doorverkopen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor pes5 » 10-11-2017 21:32

Alleen maakt Reza niet zoveel goals vanaf de zijkanten. Reza loert op ruimte om weggestoken te worden achter de defensie. En dit allemaal zo rond de 40-50m vanaf het doel.

Dat komt nu echter bijna niet meer voor met dit middendveld. Reza oogt daardoor bijna hulpeloos, omdat nu zijn tekortkomingen vreselijk zichtbaar worden.

We hebben echt zo snel mogelijk een nieuwe spits nodig.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor fuotbalgek » 11-11-2017 02:47

Met twee assist leverende vleugels en een tien met een steekpass maakt iedere middelmatige spits hier 15-20. Het probleem is dat Reza niks toevoegt aan dit elftal, geen aanspeelpunt, creëert niks zelf, gaat het verschil niet maken.

Met de afwezigheid van Larsson wordt de zwakte van Reza nu echt blootgelegd. Veerman gaan we het ook niet mee redden. Punt is en blijft dat we een nieuwe spits nodig hebben.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 13-11-2017 08:01

pes5 schreef:Alleen maakt Reza niet zoveel goals vanaf de zijkanten. Reza loert op ruimte om weggestoken te worden achter de defensie. En dit allemaal zo rond de 40-50m vanaf het doel.

Vorig seizoen heeft hij toch zeker een aanzienlijk aantal goals gemaakt uit intikkers/voorzetten. Ik vind hem juist een type dat vaak op de goede plek staat voor de goal. Maar aangezien hij geen aanspeelpunt is en er nauwelijks voorzetten komen, kan hij als spits weinig uitrichten en komen dus deze tekortkomingen duidelijk naar voren.
De kunst van een trainer is om een systeem te bedenken wat werkt met je spelersmateriaal en de spelers zodanig neerzetten dat ze als groep en als individu steeds meer kunnen uitblinken. Het systeem heeft Streppel bedacht, maar nu nog de poppetjes op de juiste plaats met de juiste afstemming.

Verder verwacht ik ook dat dit Reza's laatste seizoen bij Heerenveen is. Daarbij zie ik Veerman hier ook niet als eerste spits zolang hij geen aanspeelpunt is danwel leert z'n lichaam beter te gebruiken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor zijlijner » 13-11-2017 09:58

Tijd voor een verrassing uit de hoge hoed. Gooi de jeugd maar in de strijd. Probeer Hornkamp maar eens.
zijlijner
Bankzitter
 
Berichten: 44
Geregistreerd op: 01-06-2013 18:40

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 13-11-2017 13:09

zijlijner schreef:Tijd voor een verrassing uit de hoge hoed. Gooi de jeugd maar in de strijd. Probeer Hornkamp maar eens.

Dat zal niet gebeuren. Verder is daar ook geen aanleiding toe met Reza en Veerman in je elftal en beide zijn fit.
Ik zie liever wat veranderen op de andere posities, de '10' en de beide vleugels. En laat Odegaard Dumfries maar weer vaker voorzetten geven...
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor Superfries1994 » 13-11-2017 16:03

Wizard schreef:Dat zal niet gebeuren. Verder is daar ook geen aanleiding toe met Reza en Veerman in je elftal en beide zijn fit.
Ik zie liever wat veranderen op de andere posities, de '10' en de beide vleugels. En laat Odegaard Dumfries maar weer vaker voorzetten geven...

Wat wil je dat er verandert wordt dan? Mihajlovic is al in de basis gestart op de vleugel, Vlap ook al, net als Rojas. En achter ze spitsen de laatste wedstrijd ook Vlap in plaats van Thorsby. Dan heb je alle smaken daar wel zo'n beetje gehad. Streppel zou Odegaard op 10 moeten zetten (waar hij in balbezit eigenlijk altijd al speelt), maar dat was volgens mij op het eind bij Sparta ook al het geval, en daar kwamen uiteindelijk ook geen wonderen uit.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 14-11-2017 09:37

Superfries1994 schreef:Wat wil je dat er verandert wordt dan? Mihajlovic is al in de basis gestart op de vleugel, Vlap ook al, net als Rojas. En achter ze spitsen de laatste wedstrijd ook Vlap in plaats van Thorsby. Dan heb je alle smaken daar wel zo'n beetje gehad. Streppel zou Odegaard op 10 moeten zetten (waar hij in balbezit eigenlijk altijd al speelt), maar dat was volgens mij op het eind bij Sparta ook al het geval, en daar kwamen uiteindelijk ook geen wonderen uit.

Odegaard speelde tegen Sparta gewoonweg op z'n oude positie, rechtsbuiten. Ook in balbezit speelt hij rechtsbuiten. Dat hij steeds meer naar binnen trekt om zo bepalender te kunnen worden met goals en assists is mogelijk, maar dan zal het tempo omhoog moeten (sneller passen) en meer verrassing in het spel komen (wat minder dribbels of naar binnen en es wat vaker de opkomende Dumfries de voorzet laten geven). De kritiek vanuit VI is voor een deel dan ook terecht (Odegaard wordt te vaak met z'n rug naar de goal aangespeeld); wat betekent dat Odegaard niet in z'n kracht wordt gebruikt danwel dat het tempo te laag ligt/te voorspelbaar wordt gespeeld.
Wat ik wil dat er veranderd wordt dan? Dat het duidelijk is dat de afstemming niet goed is en dat Streppel te lang vasthoudt aan keuzes die overduidelijk niet goed uitpakken. Je kunt wel gaan schuiven op de '10' en met buitenspelers op andere posities, maar het is duidelijk dat we te weinig kansen creëren in een combinatiespel met veel balbezit dat juist tot veel kansen zou moeten leiden. Dan of is de afstemming tussen de spelers niet goed of de verkeerde poppetjes staan op de verkeerde plek of je kunt het als trainer niet overbrengen.
Naar mijn mening is het tempo te laag en is m.n. de verrassing er volledig uit. In de eerste wedstrijden was Odegaard weergaloos en m.n. in de combinatie met Dumfries die er overheen kwam en de eerste wedstrijden veel voorzetten gaf. De laatste wedstrijden heb ik Dumfries nauwelijks voorzetten zien geven, en zie ik Odegaard steeds meer richting de '10' dribbelen; kortom je weet als tegenstander wat er gaat gebeuren aan onze rechterkant.
Daarnaast is er teveel ruimte tussen de '8' en de '10', en wanneer de '10' dichter op de '8' staat, staat onze spits op een eiland omdat hij geen ballen kan vasthouden. Je zult dus in balbezit een CV'er wat moeten doorschuiven zodat onze '8' dieper op de '10' en spits kan komen te staan. Schaars is slim genoeg om te weten waar hij moet spelen wanneer één van de CV'ers doorschuift. In de omschakeling zal je wellicht kwetsbaarder worden en wanneer blijkt dat Schaars het team/zichzelf positioneel moeilijk kan neerzetten/dichtlopen is het een een idee om iemand als Yuki op de '10' te zetten en op de '8' meer een draver/loper.
Verder is het duidelijk dat Rojas geen linksbuiten is en dan moet je hem daar niet 5-6 wedstrijden posteren. Wat ik in een voorgaande post al typte is dat Streppel wel kan vasthouden in z'n zienswijze en speelwijze, maar dat het vooral omgaat in hoe je spelers het beste kan laten renderen (dat moet je startmoment zijn).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 18-11-2017: FC Twente - SC Heerenveen

Berichtdoor AllardP » 15-11-2017 17:57

Ik vind onze tactiek niet consistent. Enerzijds willen we door hoog druk zetten de bal snel veroveren, maar in balbezit is het ineens de bedoeling om met combinatiespel kansen te creëren. Probleem is dat je voor het eerste speltype energieke lopers nodig hebt (zoals Thorsby) en voor het andere passers (zoals Ödegaard). Komt bij dat ook de spits (of dat nou Reza is of Veerman) niet geschikt is voor combinatievoetbal. Het is dan makkelijk om te roepen dat het tempo omhoog moet, maar dat kan alleen als de spelers de nodige vaardigheden hebben.

Waarom proberen we niet gewoon wat directer te spelen? Als we daarnaast minder hoog druk zetten, is het voor types als Ödegaard wat beter te belopen en komt er ruimte voor snelle jongens als Rojas en Mihaljovic. Bijkomend voordeel is dat de verdediging minder kwetsbaar wordt voor een counter. Uiteraard hoort hierbij dat je op tien een passer hebt staan (Yuki of Ödegaard).

Streppel zal hierover ongetwijfeld zeggen dat we zo het publiek niet vermaken, maar ik voel me ook bepaald niet vermaakt als we weer eens met 0-4 de bietenburg op gaan.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten