Yuki Kobayashi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor TORCIDA » 13-03-2017 13:44

Nou dat heeft hij zelf ook gelezen zeker, praat nu al over zijn carrière die hij wil beëindigen bij Heerenveen na zijn loopbaan.
Idem voor Juste en Mulder die zichzelf erg goed vinden.

Als ik Streppel was had ze verboden nog dit soort uitspraken te doen, (alleen al voor zelfbescherming) en te eisen dat ze wekelijk boven het Heerenveen niveau uitstijgen, idioterie ten top man, stelletje blaaskaken
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Mackan68 » 13-03-2017 16:17

TORCIDA schreef:Nou dat heeft hij zelf ook gelezen zeker, praat nu al over zijn carrière die hij wil beëindigen bij Heerenveen na zijn loopbaan.
Idem voor Juste en Mulder die zichzelf erg goed vinden.

Als ik Streppel was had ze verboden nog dit soort uitspraken te doen, (alleen al voor zelfbescherming) en te eisen dat ze wekelijk boven het Heerenveen niveau uitstijgen, idioterie ten top man, stelletje blaaskaken

Sterker nog. Streppel bezigde kort geleden zelf nog de uitspraak dat hij bang was dat we Yuki snel kwijt zouden zijn aan een andere club. Jerry en Erwin gaan gewoon voor de cash. Het is niet voor de katse k#t dat géén van de Nederlandse top 3 of 4 concreet geïnteresseerd is in zijn handtekening. Blijft over 2e divisieniveau in de landen om ons heen. En dat noemt men dan een stap hogerop. Waar het om gaat is keihard cashen. Als Jerry nog sterke wedstrijden gaat spelen zou het me niet verbazen wanneer AZ een poging gaat wagen hem los te weken deze zomer. Met Vlaar en van der Eijden gaat het nu ook niet echt heel erg geweldig. En ze hebben na de verkoop van Vincent Janssen poen zat. Is het niet om zichzelf te versterken, dan wel om een concurrent te verzwakken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Thinkman » 19-03-2017 21:20

Yuki speelde zeer goed!
Jammer dat ie op smerige wijze de wedstrijd uitgeschopt werd en dat Higler dit wel prima vond.

Maar als je net als Kuijt en Erwin Mulder wilt dat dit feyenoord kampioen wordt, is dat alleen maar mooi meegenomen.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-03-2017 21:29

Yuki was zeker goed bezig. Speelde veel meer vooruit dan eerder. Meer diep ipv breed of terug. Moet hij vaker doen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Livid » 19-03-2017 21:34

Thinkman schreef:Yuki speelde zeer goed!
Jammer dat ie op smerige wijze de wedstrijd uitgeschopt werd en dat Higler dit wel prima vond.

Maar als je net als Kuijt en Erwin Mulder wilt dat dit feyenoord kampioen wordt, is dat alleen maar mooi meegenomen.


Hou eens op met het bashen van Mulder. Hij heeft niks verkeerds gezegd, waarschijnlijk was het gewoon een antwoord op zo'n flauwe vraag. Als prof moet sta je boven die gevoelens en keep je voor de club waar je speelt. Dat heeft hij vandaag uitstekend gedaan.
Avatar gebruiker
Livid
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 30-08-2016 09:21
Woonplaats: 050

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Knipecity » 19-03-2017 23:57

Heerenveen rules schreef:Yuki was zeker goed bezig. Speelde veel meer vooruit dan eerder. Meer diep ipv breed of terug. Moet hij vaker doen.

En dat was omdat Thorsby veel verdedigend werk deed, waardoor Yuki meer naar voren kon.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor fuotbalgek » 20-03-2017 00:55

En dat is precies waarom het Thorsby bashen zo kansloos is. Morten werkt ontzettend hard om deze jongens meer ruimte te geven in balbezit, en Streppel heeft vandaag de juiste keuzes gemaakt. Dat het niet beloond wordt is een mix van niet genoeg scoren, Yuki die de wedstrijd wordt uitgeschopt en de kwaliteit van Feyenoord.
Laatst bijgewerkt door fuotbalgek op 20-03-2017 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Flying Tilster » 20-03-2017 02:12

Vind wel dat zijn handelingssnelheid nog hoger kan...
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor pes5 » 25-03-2017 00:20

Wat een ontzettend leuk filmpje van Yuki, samen met Kaj Verbij.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Crash » 31-07-2017 15:28

En hij zou niet de eerste zijn die pas een stempel weet te drukken op het elftal in het tweede contractjaar.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Wizard » 01-08-2017 09:33

AllardP schreef:Onze Japanse vriend maakte een goede eerste indruk en het ziet er technisch mooi uit, maar in feite heeft hij nog maar weinig laten zien. Ik denk trouwens wel dat er meer in zit. Maar goed ook, want op een dure investering mag je wel het nodige rendement verwachten.

Onze Japanse vriend speelde 2 seizoenen volledig achter elkaar en speelde de 2e seizoenshelft op de plek van Schaars, een positie waar je doorgaans ook weinig scoort. Naar mijn mening heeft hij al ontzettend veel laten zien door zonder aanpassingstijd (waarin hij een uitzondering is) zich als onbetwiste basisspeler in het elftal te spelen.Daarnaast zie je dat hij ontzettend slim is in het positiespel (waar een deel van het team nog aan moest wennen). Ik ben er echt van overtuigd dat deze jongen het dit seizoen wel eens kan maken. Met name de combinatie Schaars - Yuki - Odegaard en Reza kon wel eens een hele sterke worden: 1 voor 1 spelers die het spelletje erg goed snappen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor AllardP » 01-08-2017 20:02

Tja, Wizard. Het glas is bij jou wel heel halfvol. Natuurlijk had Yuki een basisplaats; hij is gehaald voor een transfersom en een niet-EU-salaris en had bovendien nauwelijks concurrentie (zeker met de blessure van Schaars). Yuki begon aardig (niet overdonderend), maar is in de tweede seizoenshelft erg ver weggezakt en raakte bovendien in de playoffs zijn basisplaats wel degelijk kwijt. Kan natuurlijk vermoeidheid zijn, maar helemaal overtuigd ben ik niet. Hoe doet hij het in de oefenwedstrijden?

Anyway, het ging hier over Mihajlovic. Ik vind dat je van dure, niet-EU-spelers mag verwachten dat ze ook in hun eerste contractjaar een duidelijke meerwaarde leveren. Zo niet, dan moet je gewoon dichter bij huis gaan shoppen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor Wizard » 04-08-2017 10:39

AllardP schreef:Tja, Wizard. Het glas is bij jou wel heel halfvol. Natuurlijk had Yuki een basisplaats; hij is gehaald voor een transfersom en een niet-EU-salaris en had bovendien nauwelijks concurrentie (zeker met de blessure van Schaars). Yuki begon aardig (niet overdonderend), maar is in de tweede seizoenshelft erg ver weggezakt en raakte bovendien in de playoffs zijn basisplaats wel degelijk kwijt.

Tja, AllardP. Uit het verleden is gebleken dat exotische versterkingen steeds een behoorlijke periode nodig hebben om te wennen aan onze cultuur en onze stijl van voetballen. Dat is niet alleen bij onze club zo, maar ook bij andere Nederlandse clubs. Dat weet ook onze club en neemt dat op de koop toe.
Yuki was bijzonder snel gewend en paste zich moeiteloos aan. In een elftal waar hij concurrentie had van meerdere middenvelders (oa. Thern, Thorsby, Namli) speelde hij zich al erg snel in de basis. Dat hij na bijna 2 volledige seizoenen aaneen het aan het einde van de competitie moeilijk kreeg, verbaast mij me niet. Daarnaast speelde hij op een voor hem totaal vreemde positie. Dat hij een seizoen nodig heeft om aan alles te wennen (ook qua eigen speelstijl en qua andere posities) vind ik vrij normaal en daarom vind ik zijn prestatie van afgelopen seizoen erg knap. Je ziet ook in zijn spel dat hij verder denkt dan menige andere speler.
Zie verder de opmerking van 'Crash'. Dit seizoen zal zijn seizoen moeten worden; we gaan het meemaken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Nemanja Mihajlovic

Berichtdoor AllardP » 07-08-2017 18:29

Wizard schreef:Dit seizoen zal zijn seizoen moeten worden; we gaan het meemaken.


Dus geen smoesjes verzinnen als hij het weer niet laat zien! :) Ik hoop dat je gelijk hebt, maar blijf een hard hoofd houden. Yuki heeft een goede pass in huis, maar ik vind het allemaal wat flets en weinig daadkrachtig. Zowel aanvallend als verdedigend. Ook maar één goal in de hele oefencampagne (wat nog altijd meer is dan Thorsby trouwens).
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Wizard » 25-09-2017 11:45

Prachtige goal, wat een streep. Ik meende dat ik ooit hier een discussie had met een forumgenoot over de schotkracht van Yuki.
Nu hopen dat hij z'n goede positiespel en passing (vooruit) doorzet in de komende wedstrijden; was erg aanwezig.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Jazz » 25-09-2017 12:43

Wizard schreef:Prachtige goal, wat een streep. Ik meende dat ik ooit hier een discussie had met een forumgenoot over de schotkracht van Yuki.
Nu hopen dat hij z'n goede positiespel en passing (vooruit) doorzet in de komende wedstrijden; was erg aanwezig.


Vaak genoeg heb ik gezien dat Yuki de bal zacht raakt. Misschien heeft hij de afgelopen tijd meer geoefend op schotkracht?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Wizard » 25-09-2017 13:36

Jazz schreef:Vaak genoeg heb ik gezien dat Yuki de bal zacht raakt. Misschien heeft hij de afgelopen tijd meer geoefend op schotkracht?

Yuki heeft het hardste schot van de gehele selectie. Dat zie je op de trainingen, dat zag je bij z'n vorige club en dat zie je nu ook. Daarbij is z'n trap technisch ook erg goed.
Let maar op, onze Japanner gaat er nog zeker 1-2 op afstand erin schieten dit seizoen. Simpelweg omdat hij dit seizoen meer op de '8' speelt t.o.v. vorig seizoen wennen aan de positie en de tweede seizoenshelft op de '6'.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Neymar » 25-09-2017 15:16

Wizard schreef:Yuki heeft het hardste schot van de gehele selectie. Dat zie je op de trainingen, dat zag je bij z'n vorige club en dat zie je nu ook. Daarbij is z'n trap technisch ook erg goed.
Let maar op, onze Japanner gaat er nog zeker 1-2 op afstand erin schieten dit seizoen. Simpelweg omdat hij dit seizoen meer op de '8' speelt t.o.v. vorig seizoen wennen aan de positie en de tweede seizoenshelft op de '6'.


Volgens mij schiet Kobayashi niet echt heel hard toch? Volgens mij zijn de schoten van Zeneli een stuk harder.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Wizard » 25-09-2017 20:40

Neymar schreef:Volgens mij schiet Kobayashi niet echt heel hard toch? Volgens mij zijn de schoten van Zeneli een stuk harder.

Ik vraag me toch echt af hoe je zoiets kan stellen o.b.v. louter tv-beelden? Zeneli schiet vaker op goal dan Yuki; wellicht dat je daarom denkt.
Woon eens een training bij zou ik willen zeggen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Irevino » 26-09-2017 07:34

Wel echt jammer dat je geen goed beeld hebt van de goal vanuit het doel van Heerenveen. Of iig het perspectief vanuit de andere kant van het veld.
Irevino
Nieuw talent
 
Berichten: 118
Geregistreerd op: 03-06-2015 21:53

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Neymar » 26-09-2017 13:12

Wizard schreef:Ik vraag me toch echt af hoe je zoiets kan stellen o.b.v. louter tv-beelden? Zeneli schiet vaker op goal dan Yuki; wellicht dat je daarom denkt.
Woon eens een training bij zou ik willen zeggen.


Ik heb geen tijd om trainingen bij te wonen dus baseer het inderdaad op de wedstrijden. Tis ook maar een gevoel he. Misschien schiet Yuki in de praktijk wel harder, maar ik had 't idee dat Zeneli's schoten harder zijn.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Wizard » 26-09-2017 13:51

Neymar schreef:Ik heb geen tijd om trainingen bij te wonen dus baseer het inderdaad op de wedstrijden.

Dan vraag ik me echt af welk vergelijkingsmateriaal je met Yuki hebt aangezien hij nauwelijks in de positie is geweest om op goal te schieten.

Wat anders,
Ik las dat Groningen bezig is met een Japans tv-kanaal t.b.v. de Japanse fans van Doan wat ongetwijfeld veel geld gaat opleveren voor Groningen. Wellicht is zoiets ook aantrekkelijk m.b.t. Yuki.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Kaz_SCH » 28-09-2017 09:06

Dat is een beetje opgeklopt door Robbert Klaver van FC Groningen hoor. Ze zitten daar dringend verlegen om goed nieuws, wat dan ook. Groningen bezit zelf de uitzendrechten van de wedstrijden niet. Denk dat niet dat een Japanse zender tonnen gaat betalen voor de trainingen en interviews van 1 Japans talent bij FC Groningen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Wizard » 02-10-2017 13:31

Naar mijn mening was Yuki de man van de wedstrijd. Ontwikkelt zich erg goed, lijdt nauwelijks balverlies en is steeds belangrijker bij onderscheppingen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Thinkman » 02-10-2017 17:41

Wizard schreef:Naar mijn mening was Yuki de man van de wedstrijd. Ontwikkelt zich erg goed, lijdt nauwelijks balverlies en is steeds belangrijker bij onderscheppingen.


Je mening is correct. De kans op Yukimania gaat de komende tijd fors toenemen!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Wizard » 03-10-2017 13:13

Thinkman schreef:Je mening is correct. De kans op Yukimania gaat de komende tijd fors toenemen!


Bedankt voor de medeconstatering. Ik verwacht dan ook dat hij steeds meer z'n stempel op ons spel zal drukken in de loop van het seizoen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Silver » 03-10-2017 13:42

Mag en moet eigenlijk ook wel, want volgende zomer moet je 'm eigenlijk verkopen wil je nog wat geld aan 'm verdienen. Contractverlenging zal er denk ik niet inzitten omdat ie dan buiten-EU salaris moet gaan ontvangen (die huidige constructie is dan niet meer geldig geloof ik) en ik vermoed dat ons salarishuis al vrij vol zit. Helemaal als de ze optie in Schaars z'n contract gaan lichten (vaak zit daar ook een loonsverhoging aan vast).
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Wizard » 03-10-2017 13:49

Wanneer Yuki zich zo blijft ontwikkelen en bepalender wordt in ons elftal, kan je hem gerust een non-EU salaris aanbieden. Overigens vraag ik me af of die constructie wordt aangepast en niet simpelweg wordt verlengd. Juist in NL hebben wij de komende jaren behoefte aan meer personeel met specifieke kennis.
Ik verwacht dan ook dat Yuki een contractverlenging krijgt aangezien alle exotische spelers een jaar gewenning nodig hebben en de club hier vantevoren ook vanuit zal zijn gegaan. Laat hem juist de komende 2 seizoenen zich hier ontwikkelen tot een dragende speler, zodat je hem na 1,5 seizoen voor een leuke prijs kunt verkopen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Voorstopper » 15-10-2017 12:53

Ik vond hem tegen Utrecht met name de eerste helft heel redelijk, maar dat timide mag er wel eens vanaf. We missen stootkracht en iemand als Kobayashi is nou net zo'n speler die van afstand wel eens een goal kan maken. Misschien is het hem opgelegd door de trainer maar hij mag van mij wel eens wat vaker aansluiten voorin.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Yuki Kobayashi

Berichtdoor Wizard » 16-10-2017 09:20

Streppel was als de dood voor de omschakeling van Utrecht, en terecht gezien de tegengoals (even losstaand van de persoonlijke fouten). Yuki is als stabiele basisspeler sterk in balbezit aangezien hij behoorlijk balvast is en bijna geen balverlies lijdt. In het nationale elftal speelt hij veel aanvallender en mag hij ook veel meer meedoen in het aanvalsspel. Het is jammer dat hij bewust door Streppel niet teveel mag doorschuiven naar voren.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten