Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 20-03-2017 21:45

Zie net dat die gast in zijn witte trui uit Friesland komt lekker slim van hem om zich dan zo te gedragen.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Thinkman » 20-03-2017 21:46

Begint PvdA-er Vd Zwan nu ook al te provoceren?
'Ja Heerenveen supporters wees eens wat gastvrijer voor die gezellige feyenoord hoolies'. Zeldzaam wat een slimme man, die precies op het verkeerde moment zijn zelfbedachte werkelijkheid over ons uitbraakt. Eijsinga gaat vanavond in ieder geval nog in gesprek maar dorpsgek Vd Zwan weet alles alweer en zoekt de media. Heel treurig. Waarschijnlijk nog verkiezingskoorts.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor SCHtid » 20-03-2017 21:49

Sfeer schreef:Zie net dat die gast in zijn witte trui uit Friesland komt lekker slim van hem om zich dan zo te gedragen.


Waar zag je dat?
SCHtid
Nieuw talent
 
Berichten: 74
Geregistreerd op: 31-07-2015 17:44

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Heerenveen rules » 20-03-2017 21:51

Ja, signalementje.....? :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor ---E--- » 20-03-2017 21:59

Haha je kan toch alleen maar lachen om deze reactie. Wat een figuur joh die burgemeester :lol:
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor FRvdV » 20-03-2017 23:59

De broek zakt me van de kont van deze burgemeester!

Wat een vlapdrol, hij zou eens met ons mee moeten lopen naar ons eigen plaatsen waar we niet mochten zitten!!!!!
FRvdV
Bankzitter
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 15-12-2012 10:16

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Jazz » 21-03-2017 08:09

Lachwekkende reactie. Die vent heeft geen idee wat er allemaal speelt rondom de club en het stadion (inclusief de mensen). Houd dan maar gewoon je mond ipv roeptoeteren zonder enige verstand of kennis...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor H-J » 21-03-2017 09:06

De club maakt zich al jaren drukker om het aanpakken van eigen fans dan aan vervelende uitsupporters in thuisvakken. Er wordt gemeten met 2 maten. Wie de voorzitter ook is, het gedrag hierover is hetzelfde. Ik heb vanaf noord prima kunnen zien hoe er op die provocerende debiel op de hoofdtribune werd gereageerd. 0,0 nada noppes niets. Moet je als sch fan eens doen....

Provocerende supporters van de bezoekende club in het thuisvak of op jouw plaats? Doe vooral niet zelf je beklag bij een steward, dan is men ineens wel mans genoeg.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor kaaskop » 21-03-2017 09:17

Gelukkig provoceren Heerenveen-fans nooit.
Je zou je dood schamen.
kaaskop
Selectiespeler
 
Berichten: 198
Geregistreerd op: 18-07-2005 08:59
Woonplaats: Kollum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor TORCIDA » 21-03-2017 10:52

Kaaskop wat wil je nu zeggen? Ik kan mij niet herinneren dat Heerenveen supporters bij uitwedstrijden de avond van te voren al in de betreffende stad zijn en dit uitbundig laten merken, Dit wordt A niet geaccepteerd door de lokale driehoek van elke stad en B niet door betreffende supporters van deze club. Echter zijn voor Heerenveen het altijd omwisselbiljetten dus ver van te voren vooruit reizen lukt niet. Dus ben je op betreffende avond wel in de stad dan weet je donders goed waarom je daar bent. En laten we wel zijn, Feyenoord is nu niet bepaald onbekend als het gaat om dit soort activiteiten, zowel in steden als op de betreffende tribunes, recentelijk nog Willem 2 en Vitesse. (Vitesse staat voor de aankomende thuiswedstrijd geen verkoop via de CC toe, alleen sk houders hebben toegang).

Daarnaast is het provoceren op de tribune over en weer, maar feit en regel is dat je je niet provocerend gedraagt als je tussen het thuis publiek zit, daarnaast is het van de zotte dat feijenoord supporters plekken van heerenveensupporters innemen en dat hier niet tegenop getreden wordt. Daar zul je dan net zitten met je kind tussen onder invloed zijnde uitsupporters. Het is toch logisch dat je je dan niet thuis en op je gemak voelt in notabene je eigen stadion. Het is toch van de zotte dat die gast in die witte trui continue opstond om echt openlijk uit te dagen en dat de steward hem niet eens toespraken. Kan mij Vitesse uit nog herinneren waar Piet en co met stewards de thuisvakken van vitesse afstruinde om heerenveensupporters van de tribune te halen. Het is toch bizar dat sommige supporters met kinderen deze wedstrijd overslaan of maar naar huis gaan om bovenstaande redenen. Of vind jij dat normalisatie .. Natuurlijk zijn er ook feijenoord supporters die zich wel gedragen, die wel snappen hoe het hoort.

Het is toch achterlijk dat de burgemeester op geen enkele manier boven beschreven gedrag veroordeeld maar alleen maar wijst naar de heerenveen supporters. Het is toch meer dan duidelijk dat hij in veiligheids opzicht gefaald heeft en dit volledig toeschuift op de heerenveensupporters. En dan onder de noemer normalisatie zijn keuzes goed praten. Heeft jij ooit openlijk het geweld van de groningers die vorig jaar drie Heerenveen supporters neerstaken veroordeeld . Die lui kwamen dus uit Groningen hier naar toe om met messen en kettingen te vechten. Enzovoort enzovoort.

En natuurlijk Actie geeft reactie en ook dat is strafbaar, maar deze burgemeester woont ergens onder een hele grote steen of komt uit een struisvogel ei.

Deze brug
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Thinkman » 21-03-2017 18:57

Vd Zwan (of is het Zwam?) :

,Wij willen gastvrij zijn’’, zegt hij. ,,Wij proberen het voetbal te normaliseren.’’ Maar steeds vaker zoeken de Heerenveners op eigen grond de confrontatie met aanhangers van de bezoekende club.
Deze ‘pseudo-supporters’ beschouwen het centrum van Heerenveen ,,als van hen’’, zei Van der Zwan maandagavond tijdens de gemeenteraad. ,,Zij dulden het niet als supporters van een andere club een biertje drinken in ons centrum.’’
Na de wedstrijd kwam het bij McDonald’s opnieuw tot confrontaties.
De burgemeester legt de verantwoordelijkheid nadrukkelijk bij de eigen supportersschare.

In 2012 verbood hij de de Feyenoorders echter zélf nog de toegang tot Heerenveen. Toen was hij zelf niet gastvrij, duldde hij ze niet om hier een biertje te drinken. Dit keer, met de euforie van een mogelijk kampioenschap, gunt hij zijn Feyenoord vrinden wél volledig de vrije hand, en jawel het loopt uit de klauwen, en wie heeft het dan gedaan?
Toch zeker de PvdA volksheld Vd Zwan niet! En ook de o zo welkome gasten niet.
Dan liever de Heerenveen supporters de schuld geven.

Alternative facts, mister vd Zwan!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor hhage » 22-03-2017 07:24

Net zoals vitesse tegen feyenoord geen losse verkoop,en als ze dat voor dit seizoen al met de supporters communiceren,verkopen ze meer seizoenkaarten,dus financieel zal het dan niet veel uit maken mits ze het bij de seizoenkaartverkoop al bekend maken.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor paparazzi » 23-03-2017 01:49

Deze burgemeester kun je toch niet serieus nemen? Het wordt tijd om eens verhaal te gaan halen op crackstate. De idioot!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Appie_M » 23-03-2017 11:02

Het valt mij op dat ze het bij de club in hun reacties tot dusver vooral hebben over hoe de Feyenoorders binnen konden komen tussen het thuispubliek. Wij weten heus ook wel dat dat maar tot in een bepaalde mate te voorkomen is. Met name tegen Feyenoord, Ajax en Groningen zullen er altijd wel een paar doorglippen. Het gaat echter niet zozeer om dat er een aantal uitsupporters in de thuisvakken zitten. Als die zich normaal gedragen zal niemand daar een probleem van maken en is er niks aan de hand.

Maar ik mis nog een reactie over wat de club gaat doen aan de uitsupporters die zich niet normaal gedragen. De uitsupporters die zich provocerend gedragen en daardoor schuldig zijn aan een eventuele escalatie. De uitsupporters die trouwe seizoenskaarthouders van hun plek trappen zodat ze bij elkaar kunnen staan. De uitsupporters die zich intimiderend gedragen en daarmee ouders en kinderen uit het stadion jagen. Kortom: de uitsupporters die ongestraft gedrag mogen vertonen waarvoor een Heerenveensupporter onmiddelijk een stadionverbod zou krijgen? Waarom treden de stewards daar niet tegen op?

Ik begrijp ergens nog wel dat een steward zich niet voor een lullige vrijwilligersvergoeding tussen een stel mafkezen gaat gooien, maar ik heb het gevoel dat er meer aan de hand is. Ik denk dat de club zich wijselijk stilhoudt hierover en daarom extra de nadruk legt op hoe ze binnen konden komen, wat maar de helft van het probleem is. Ik heb het gevoel dat men met twee maten meet en dat niet toe wil geven. Dat die incapabele malloot van een van der Zwan, die notabene burgemeester is, dan ook nog eens op een ongehoorde en hypocriete manier de schuld bij de Heerenveensupporters in de schoenen probeert te schuiven sterkt mij alleen maar in die overtuiging. Hier worden smerige spelletjes gespeeld...
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor gwgwgw » 23-03-2017 12:47

(stel) 3.000 kaartjes x € 25,00 = € 75.000

Je weet dat dit overlast / ongemak met zich mee brengt, maar geeft er geen aandacht aan. Je weet dat je eigen aanhang alles slikt en laat de boel op zijn beloop in de hoop dat er niets groots gebeurd. Na afloop toon je begrip voor de ontevredenheid van je eigen supporters en zeg dat je geen idee hebt hoe dit kon. Zeg dat we dit niet moeten willen met zijn allen, geef aan onderzoek te doen en geef aan te gaankijken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Over 2 weken is overgewaaid en praat niemand hier meer over, maar die € 75.000 staat voor de rest van dit seizoen.

En volgend seizoen; niets veranderd.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor hhage » 23-03-2017 15:17

gwgwgw schreef:(stel) 3.000 kaartjes x € 25,00 = € 75.000

Je weet dat dit overlast / ongemak met zich mee brengt, maar geeft er geen aandacht aan. Je weet dat je eigen aanhang alles slikt en laat de boel op zijn beloop in de hoop dat er niets groots gebeurd. Na afloop toon je begrip voor de ontevredenheid van je eigen supporters en zeg dat je geen idee hebt hoe dit kon. Zeg dat we dit niet moeten willen met zijn allen, geef aan onderzoek te doen en geef aan te gaankijken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Over 2 weken is overgewaaid en praat niemand hier meer over, maar die € 75.000 staat voor de rest van dit seizoen.

En volgend seizoen; niets veranderd.


Of je verkoopt geen losse kaartjes bij zulke wedstrijd mis je deze 75.000 euro,maar worden er wel meer seizoenkaarten verkocht omdat dat dan de enge manier is om zulke wedstrijden te zien,stel een seizoenkaart kost gemiddeld 250 euro dan hoef je maar 300 extra te verkopen om aan die 75.000 euro te komen.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor SCHtid » 23-03-2017 18:02

Vind dat idee van hhage niet slecht! Tevens hoef je dan ook minder te investeren in politie etc. voor de veiligheid. En je hebt meer tevreden seizoenskaarthouders omdat die geen last meer hebben van de uitsupporters. Oftewel een winwin situatie
SCHtid
Nieuw talent
 
Berichten: 74
Geregistreerd op: 31-07-2015 17:44

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Smitte » 23-03-2017 19:41

Je mist dan het geld ook in andere wedstrijden (Ajax, Groningen, ..) waar je geen losse kaartverkoop voor zou hebben. Je moet dus meer dan 300 kaarten verkopen..
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Livid » 24-03-2017 08:25

hhage schreef:Of je verkoopt geen losse kaartjes bij zulke wedstrijd mis je deze 75.000 euro,maar worden er wel meer seizoenkaarten verkocht omdat dat dan de enge manier is om zulke wedstrijden te zien,stel een seizoenkaart kost gemiddeld 250 euro dan hoef je maar 300 extra te verkopen om aan die 75.000 euro te komen.


In beginsel lost dit het probleem op. Er vanuit gaande dat ze Feyenoorders maar al te graag verwelkomt vanuit financieel perspectief betwijfel ik. Ik denk dat Heerenveen hier gewoon geen grip op heeft en als ze het konden voorkomen die 75 000 maar al te graag hadden laten gaan. Als we het dan toch naar het financiële plaatje kijken, is jouw oplossing veel te simpel beredeneerd natuurlijk.

Wie zegt dat er zoveel supporters zijn die door één (of 3 als je 050 en 020 meerekent) wedstrijd(en) ineens overtuigd zijn om een seizoenskaart te kopen? Stel, je verkoopt er volgend jaar 300 meer. Wie zegt dat die 300 dan voortkomen uit deze maatregel? En is het financieel wel interessant over de lange termijn? Ik zie het persoonlijk namelijk nietzitten om het stadion nog leger te laten worden terwijl je door zulke wedstrijden juist nieuwe mensen naar het stadion trekt die je dan weer kunt "winnen".

Hoe los je het wel op? Identificeren om het grote deel er tussenuit de vissen bij binnenkomst. Wiens CC niet overeenkomt met ID laten we niet binnen. Je mag maar één clubcard, dus die andere staat op een valse naam. Dan heb je nog supporters die via sponsorplekken binnenkomen. Daarvoor zou ik vanuit de club sponsoren ontmoedigen om hun plekken weg te geven aan Feyenoord supporters. En wie weet binnen te komen en zich niet kan gedragen helpen we een handje om het stadion te verlaten.
Avatar gebruiker
Livid
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 30-08-2016 09:21
Woonplaats: 050

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 24-05-2017 15:22

sc Geverifieerd account @scHeerenveen 6 min.6 minuten geleden
Stewards gezocht: Ben jij de nieuwe steward bij sc Heerenveen? Kijk voor meer informatie op https://www.randstad.nl/vacatures/10532 ... filter=nee … en solliciteer online.

De club op twitter. Als je de geluiden mag geloven volgend seizoen minder verkochte seizoenkaarten maar meer stewards. Of zouden daarvan ook nogal wat de club vaarwel zeggen :?:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 25-05-2017 13:08

Bubbe schreef:
Impliceert deze vacature dat er meer stewards bij komen dan of dat er wellicht ook stewards stoppen?

Je herhaalt de vraag die ik ook al stel. Ik kan me niet voorstellen dat er meer stewards nodig zijn bij minder supporters.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Voetballeerproces » 27-05-2017 18:29

Mackan68 schreef:Je herhaalt de vraag die ik ook al stel. Ik kan me niet voorstellen dat er meer stewards nodig zijn bij minder supporters.
De club is elk jaar op zoek naar stewards
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor fuotbalgek » 28-05-2017 09:07

Als je af en toe even om je heen hebt gekeken bij sommige wedstrijden afgelopen seizoen lijkt het me duidelijk dat de clubs stewards zoekt én dan een groeiend aantal stewards er wel klaar mee zijn. Wie gaat er nog vrijwillig tussen in staan?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor BK2007 » 28-05-2017 11:07

Tsja, al die uitsupporters in de thuisvakken.
Lekker voor een steward daarmee te dealen. Het lijkt me nu een topprioriteit voor Eijsenga daar iets op te verzinnen.
Her is voor mij een topergernis en velen met mij. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt mij iets te bedenken. Je ziet toch bij de toegangspoorten voor een wedstrijd toch wel wat er binnenkomt ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor du longhi » 27-09-2017 15:04

Statement van de club op de clubsite i.v.m. uitsupporters van Ajax in de thuisvakken.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Satyr » 27-09-2017 15:39

Zet eens een peloton ME klaar, ipv die arme stewards bloot te stellen aan die snuivers.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor pes5 » 27-09-2017 16:14

Uitstekend statement van de club. Raddraaiers horen hier niet. Je moet je altijd veilig voelen in je eigen stadion. Uiteraard geen enkel probleem met aanhangers van Ajax die zich wel gewoon gedragen en bijvoorbeeld in de regio wonen en nu met hun zoontje Ajax willen zien spelen.

Daarnaast vind ik ook dat provocaties van eigen fans moeten worden aangepakt.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Frisian Viking » 27-09-2017 16:31

pes5 schreef:Uitstekend statement van de club. Raddraaiers horen hier niet. Je moet je altijd veilig voelen in je eigen stadion. Uiteraard geen enkel probleem met aanhangers van Ajax die zich wel gewoon gedragen en bijvoorbeeld in de regio wonen en nu met hun zoontje Ajax willen zien spelen.

Daarnaast vind ik ook dat provocaties van eigen fans moeten worden aangepakt.

Helemaal eens met het verhaal hierboven. Wel benieuwd hoe dit door stewards gehandhaafd kan worden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor pes5 » 27-09-2017 17:17

Ze krijgen hulp van externe krachten.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor De Paling » 01-10-2017 16:31

De maatregelen zijn als volgt:
A. Meer inzet van beveiliging en stewards rondom het gastenvak
B. Actief aanspreken en optreden
C. Meer mogelijkheden voor supporters van sc Heerenveen
D. Vroege start van de kaartverkoop
E. Clubkaart aanvragen 'in de wacht'


Die maatregelen helpen weinig als je niet durft te handhaven. Stonden weer 2 behoorlijk grote groepen aan beide kant van het uitvak. En met uitvak bedoel ik die in de hoek, niet die in het midden op de hoofdtribune. Man, man, man wat moeten die sponsors zich schamen.

Jammer dat de club op dit gebied zo laf is en er niets aan durft te doen behalve die schijnmaatregelen.
Avatar gebruiker
De Paling
Bankzitter
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 06-07-2016 14:25

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten