Voetbalacademie sc Heerenveen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-07-2017 16:20

Jazz schreef:Iemand die iets meer kan zeggen over Amofa? Heeft hij potentie om onze vaste LB'er te worden?

Ik heb nog nooit van deze speler gehoord. Hopelijk zie ik hem straks in actie en kan ik er over oordelen. Tegen de amateurs is ook wat anders dan tegen een redelijk clubje uit Denemarken
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 08-07-2017 20:49

Jazz schreef:Iemand die iets meer kan zeggen over Amofa? Heeft hij potentie om onze vaste LB'er te worden?


Hij is vooral groot sterk en snel, heeft wel de voorwaarden om een prima verdediger te worden.
Al vraag ik het mij af of het een back is. Ik zou hem lekker centraal neer zetten.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Hearrenfean85 » 14-07-2017 11:38

Onze amateurtak speelt al in de Hoofdklasse. Dus je kan inprincipe een stuk of 5 talenten uit de beloften daar onderbrengen. Dan spelen ze op zondagmiddag hun wedstrijden en trainen ze 3 keer per week bij SC en 2 keer bij de VV. Er zijn overigens al wat profclubs die hun spelers aan amateurs verhuren. Ik denk dat beide partijen hier wel iets mee opschieten.
Hearrenfean85
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 14-07-2017 11:30

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Joucke » 14-07-2017 14:19

Hearrenfean85 schreef:Onze amateurtak speelt al in de Hoofdklasse. Dus je kan inprincipe een stuk of 5 talenten uit de beloften daar onderbrengen. Dan spelen ze op zondagmiddag hun wedstrijden en trainen ze 3 keer per week bij SC en 2 keer bij de VV. Er zijn overigens al wat profclubs die hun spelers aan amateurs verhuren. Ik denk dat beide partijen hier wel iets mee opschieten.

Ja lekker. Heb je als team hard gestreden voor een plek in de hoofdklasse, word je opgezadeld met 5 semiprof beloftes...
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Superfries1996 » 23-07-2017 20:16

Dennis Johnsen maakt veel indruk deze voorbereiding en maakte ook al naam in de jeugdopleiding. Ajax heeft interesse en ik denk dat ik niet de enige ben als ik verwacht dat hij dit seizoen doorbreekt. Zeker als Zeneli zo blijft voetballen als hij nu doet. Echter, met een contract tot 2018 moet er wel snel verlengd worden. Nu kan dat nog relatief eenvoudig, anders leiden we eigenlijk dit soort jongens op voor andere clubs. Zie b.v. Gudmundsson.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Wolliepoly » 23-07-2017 20:46

Ben ik helemaal met je eens! Jongens die het goed doen in de voorbereiding en waar je toekomst in ziet, welke een kort lopend contract hebben, moet je eigenlijk uiterlijk in Augustus "belonen" met een nieuwe contract.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor pes5 » 23-07-2017 20:54

Wolliepoly schreef:Ben ik helemaal met je eens! Jongens die het goed doen in de voorbereiding en waar je toekomst in ziet, welke een kort lopend contract hebben, moet je eigenlijk uiterlijk in Augustus "belonen" met een nieuwe contract.


Ik hoop het ook. Daar moeten ze heel alert op zijn. Helaas beginnen de grotere clubs steeds eerder aan talenten te trekken. Dat betekent dus ook dat Hveen hier zelf nog beter op moet anteciperen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Superfries1996 » 24-07-2017 17:39

Superfries1996 schreef:Dennis Johnsen maakt veel indruk deze voorbereiding en maakte ook al naam in de jeugdopleiding. Ajax heeft interesse en ik denk dat ik niet de enige ben als ik verwacht dat hij dit seizoen doorbreekt. Zeker als Zeneli zo blijft voetballen als hij nu doet. Echter, met een contract tot 2018 moet er wel snel verlengd worden. Nu kan dat nog relatief eenvoudig, anders leiden we eigenlijk dit soort jongens op voor andere clubs. Zie b.v. Gudmundsson.


Helaas zie ik dat dit ook geldt voor de andere twee grote talenten: Vlap en Pierie. Contract tot juni 2018. Slechte zaak!
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Mackan68 » 24-07-2017 19:23

Naar het schijnt is er al een eerste aanbieding gedaan aan Johnsen, welke hij en z''n gevolg heeft afgewezen. Net als bij transfers is hier het spel dus ook begonnen. Goede ontwikkeling en hopelijk komen ze er rap uit!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Kaz_SCH » 18-08-2017 11:10

Net in een ander topic gepost (deze stond alweer op pagina2), maar hij kan hier beter:

Ik kan zo geen topic vinden waar ik dit het best kwijt kan. Maar ik heb net de samenvatting en interviews gezien van Jong Heerenveen - Jong Go Ahead Eagles. Jong scH wint lachend met 7-2. Helaas niet omdat wij nou zo goed zijn, maar omdat het jeugdteam van de Eagles geen enkele tegenstand weet te bieden. Van pure lamlendigheid krijgen ze er in de 2e helft nog 2 tegen ook. Mijn punt is, het is zo verschrikkelijk zonde dat Jong Heerenveen niet eerder, of nu, ingestroomd is in die voetbalpyramide. De competitie waar ze nu in spelen is één grote grap, wat dood en doodzonde is als eindstation van de jeugdopleiding. De stap van de A1 (via het 2e) naar het 1e wordt zo wel erg groot, die jongens spelen amper serieuze wedstrijden.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 18-08-2017 12:28

Kaz_SCH schreef:Net in een ander topic gepost (deze stond alweer op pagina2), maar hij kan hier beter:

Ik kan zo geen topic vinden waar ik dit het best kwijt kan. Maar ik heb net de samenvatting en interviews gezien van Jong Heerenveen - Jong Go Ahead Eagles. Jong scH wint lachend met 7-2. Helaas niet omdat wij nou zo goed zijn, maar omdat het jeugdteam van de Eagles geen enkele tegenstand weet te bieden. Van pure lamlendigheid krijgen ze er in de 2e helft nog 2 tegen ook. Mijn punt is, het is zo verschrikkelijk zonde dat Jong Heerenveen niet eerder, of nu, ingestroomd is in die voetbalpyramide. De competitie waar ze nu in spelen is één grote grap, wat dood en doodzonde is als eindstation van de jeugdopleiding. De stap van de A1 (via het 2e) naar het 1e wordt zo wel erg groot, die jongens spelen amper serieuze wedstrijden.


Tja, dit weten we al meer dan 1 jaar. Helaas kunnen ze er nu weinig meer aan doen, tenzij ze samen met Feyenoord en een paar grotere jongens naar de KNVB stappen. Dit kan zo niet langer.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Otsje P » 18-08-2017 15:29

Kaz_SCH schreef:Net in een ander topic gepost (deze stond alweer op pagina2), maar hij kan hier beter:

Ik kan zo geen topic vinden waar ik dit het best kwijt kan. Maar ik heb net de samenvatting en interviews gezien van Jong Heerenveen - Jong Go Ahead Eagles. Jong scH wint lachend met 7-2. Helaas niet omdat wij nou zo goed zijn, maar omdat het jeugdteam van de Eagles geen enkele tegenstand weet te bieden. Van pure lamlendigheid krijgen ze er in de 2e helft nog 2 tegen ook. Mijn punt is, het is zo verschrikkelijk zonde dat Jong Heerenveen niet eerder, of nu, ingestroomd is in die voetbalpyramide. De competitie waar ze nu in spelen is één grote grap, wat dood en doodzonde is als eindstation van de jeugdopleiding. De stap van de A1 (via het 2e) naar het 1e wordt zo wel erg groot, die jongens spelen amper serieuze wedstrijden.


Het betrof hier een oefenwedstrijd tegen een zwak en erg jong Go Ahead. De tegenstanders in de competitie zijn wel van een ander niveau dan dat.

Maar ik snap je punt wel, en ben het er mee eens dat het een probleem is dat ze niet in de piramide zitten. In de beginfase toen er teams mochten instromen in de JL, was Heerenveen volgens mij beloftenkampioen. Ze hadden toen gewoon de JL in gemogen. Voordat je daar nu bent moet je een hele weg afleggen.

Een speler als Johnson gaat nu lekker in de JL spelen ipv op maandagavond op skoaterwald. Dat maakt een groot verschil voor die jongens. Gewoon, serieus voetbal om de knikkers.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor badfrisianboy » 18-08-2017 16:00

Allemaal de erfenis van Vonk en van der Wiel en consorten. Onder dat bestuur is er, net als onder het bestuur van Veenstra en consorten, alleen maar sprake geweest van wanbeleid. Beide besturen ontbrak het volledig aan visie en inzicht op zowel technisch, commercieel en communicatief gebied. Wat dat betreft doet het huidige bestuur het stukken beter, al zijn er ook bij hun nog wel verbeterpunten aan te wijzen.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Thinkman » 18-08-2017 19:01

badfrisianboy schreef:Allemaal de erfenis van Vonk en van der Wiel en consorten. Onder dat bestuur is er, net als onder het bestuur van Veenstra en consorten, alleen maar sprake geweest van wanbeleid. Beide besturen ontbrak het volledig aan visie en inzicht op zowel technisch, commercieel en communicatief gebied. Wat dat betreft doet het huidige bestuur het stukken beter, al zijn er ook bij hun nog wel verbeterpunten aan te wijzen.



Van der Wie? :wink:

Veelzeggend hoe snel deze beste man (maar verschrikkelijk ongeschikt boegbeeld) is vergeten. Hopelijk kan hij weer gewoon als supporter door het leven gaan!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Ebiede » 23-08-2017 18:47

Z'n De Wagt als trainer aanstellen hoeft van mij niet! Openlijk aanhanger van DKV, konden ze niets anders vinden?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 23-08-2017 20:06

Zolang hij maar een betere ruiter is, dan dat hij paard was :wink:
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Riverside » 31-08-2017 17:58

Australiër John Iredale (18) tekent een contract voor 2 jaar, met optie voor nog 2 jaar. Talentvolle aanvaller die overkomt van Sydney FC. Sluit eerst aan bij 019/beloften.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 31-08-2017 18:43

Betreft volgens mij een spits. Jonge veelbelovende jongen die ook in Jong Australië speelt (Australië U21 zal dat dan zijn)
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 31-08-2017 23:09

Wat is de kans dat Amofa dit jaar reserve LB gaat worden?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor pes5 » 31-08-2017 23:35

Wizard schreef:Betreft volgens mij een spits. Jonge veelbelovende jongen die ook in Jong Australië speelt (Australië U21 zal dat dan zijn)


Ben dat wel benieuwd wat er met 'Kubba' gebeurt. Veelbelovend uit de school van Radomski, maar vorig jaar zwaar geblesseerd geweest.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-09-2017 06:47

Is het dan zo matig gesteld met onze opleiding dat er voor 019 zoveel buitenlandse jongens gehaald moeten worden?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 01-09-2017 08:59

Heerenveen rules schreef:Is het dan zo matig gesteld met onze opleiding dat er voor 019 zoveel buitenlandse jongens gehaald moeten worden?

Je hebt maar 2 spitsen in NL O19. Aangezien je meer dan 2 Eredivisieclubs clubs hebt, is het vrij logisch dat je dan al snel bij buitenlandse O19 spitsen uit.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 01-09-2017 14:56

Heerenveen rules schreef:Is het dan zo matig gesteld met onze opleiding dat er voor 019 zoveel buitenlandse jongens gehaald moeten worden?


Volgens mij is dit de 9e speler van buiten Nederland in de O19, dus dat zegt wel het e.a.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Ebiede » 01-09-2017 15:14

Hoezo is het dan matig gesteld met de opleiding? Als de jeugdspelers nu uit Anjum, IJsland of Zimbabwe komen dat maakt toch niet uit. Als je het talent ziet en je kan ze tot selectiespeler ontwikkelen is dat toch prima.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Riverside » 01-09-2017 15:38

Toevallig net gelezen vandaag op de clubsite:
Vanuit de onderbouw werkt sc Heerenveen veelal met talentvolle voetballers uit eigen regio. Wanneer zij richting de bovenbouw gaan worden deze selecties versterkt door talenten uit binnen en buitenland.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 02-09-2017 00:15

Ebiede schreef:Hoezo is het dan matig gesteld met de opleiding? Als de jeugdspelers nu uit Anjum, IJsland of Zimbabwe komen dat maakt toch niet uit. Als je het talent ziet en je kan ze tot selectiespeler ontwikkelen is dat toch prima.

Precies. Die opmerking slaat naar mijn mening dan ook nergens op. Een selectie herbergt 23 namen en er zijn 18 Eredivisieclubs en 20 JL teams. Het is dus niet gek wanneer je maar één of twee O19-spelers van NL in je opleiding hebt zitten. Daarnaast maakt het naar mijn mening vrij weinig uit van welk land de beste jongen afkomstig is.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor rust » 02-09-2017 10:25

Ga voor de grap eens een hoofdklassewedstrijd kijken in Friesland. Zelf van de beste speler kun je niet zien of hij links of rechts is. Voetbal is niet echt een spelletje voor Friezen.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 02-09-2017 10:47

Ebiede schreef:Hoezo is het dan matig gesteld met de opleiding? Als de jeugdspelers nu uit Anjum, IJsland of Zimbabwe komen dat maakt toch niet uit. Als je het talent ziet en je kan ze tot selectiespeler ontwikkelen is dat toch prima.


Dat ben ik tot in zekere hoogte met je eens, maar...

Spelers uit het buitenland kosten geld, ze krijgen al een flink salaris en de kans op succes is niet eens zo heel hoog.
Als je nou kijkt naar de afgelopen jaren, hoeveel buitenlandse talenten zijn doorgebroken bij sc Heerenveen?
Er komen elk jaar zoveel talenten naar Heerenveen, en er breken maar weinig door. Kortom: dat rendement moet omhoog!

Als je dan naar opleiden kijkt, er komen veel jongens uit west en dat is ook niet erg. Maar ik denk wel dat Heerenveen en natuurlijk andere bvo's een "plicht" hebben om zoveel mogelijk spelers lokaal op te leiden. Dat is natuurlijk idealistisch maar dat zou het voetbal op een lokaal / regionaal niveau wel verbeteren.

Wat dat betreft is het mooi dat Cambuur ook weer een volledige jeugdopleiding heeft.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 02-09-2017 11:36

Lipton schreef:Dat ben ik tot in zekere hoogte met je eens, maar...

Spelers uit het buitenland kosten geld, ze krijgen al een flink salaris en de kans op succes is niet eens zo heel hoog.
Als je nou kijkt naar de afgelopen jaren, hoeveel buitenlandse talenten zijn doorgebroken bij sc Heerenveen?
Er komen elk jaar zoveel talenten naar Heerenveen, en er breken maar weinig door. Kortom: dat rendement moet omhoog!

Als je dan naar opleiden kijkt, er komen veel jongens uit west en dat is ook niet erg. Maar ik denk wel dat Heerenveen en natuurlijk andere bvo's een "plicht" hebben om zoveel mogelijk spelers lokaal op te leiden. Dat is natuurlijk idealistisch maar dat zou het voetbal op een lokaal / regionaal niveau wel verbeteren.

Wat dat betreft is het mooi dat Cambuur ook weer een volledige jeugdopleiding heeft.


Des te jonger je ze haalt, des te eerder hebben ze een EU paspoort (5 jaar in NL) en dus hoeven ze geen verplicht hoog salaris te hebben. En er zijn best wat jongens goed terecht gekomen, al is dat meestal niet via ons 1e team. Schone, Armenteros, Smarason, Wojciechowski, Bikel bijvoorbeeld.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 02-09-2017 17:18

Satyr schreef:
Des te jonger je ze haalt, des te eerder hebben ze een EU paspoort (5 jaar in NL) en dus hoeven ze geen verplicht hoog salaris te hebben. .


Ik bedoel meer algemeen, stel er komt hier een Deen, die komt echt niet gratis hier voetballen. Of een Griek.
Er zijn spelers bij die al een mooi zak centje krijgen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten