Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Heerenveen rules » 28-08-2017 06:55

Twee miljoen per jaar? Gek geworden? :wink:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Appie_M » 28-08-2017 11:31

Peter schreef:Nigel de Jong halen, lijkt me wel een aardige verrassing. Gewoon 2 miljoen per jaar bieden. Is transfervrij en kan bij de ploeg van zijn pa spelen. Zou ik een geweldige aankoop vinden. Denk nog dat ze het er financieel ook nog wel uit kunnen halen ook.
Niet realistisch natuurlijk, maar het zou wat zijn. Een Igor Korneev waardige surprise. Lijkt me wel weer eens tijd voor een dergelijke transfer. :D


Smaken de biertjes lekker? :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor oldtimer » 28-08-2017 11:55

Peter schreef:Nigel de Jong halen, lijkt me wel een aardige verrassing. Gewoon 2 miljoen per jaar bieden. Is transfervrij en kan bij de ploeg van zijn pa spelen. Zou ik een geweldige aankoop vinden. Denk nog dat ze het er financieel ook nog wel uit kunnen halen ook.
Niet realistisch natuurlijk, maar het zou wat zijn. Een Igor Korneev waardige surprise. Lijkt me wel weer eens tijd voor een dergelijke transfer. :D



Tja, Igor kon aardig een bal doodleggen, maar zoveel rendement heeft hij hier echt niet gehad. Al was het natuurlijk destijds wel een surprise.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 28-08-2017 12:56

Hamstra kan aan de slag. Schmidt is nu back-up voor alle posities achterin, dat kan echt niet. Met de gele kaarten van Woudenberg, een (met alle respect!) kind centraal achterin, en de blessuregevoeligheid van Schaars. Wordt het geheid weer aanrommelen. Hamstra heeft adequate vervangers gehaald voor vertrokken basisspelers, maar de problemen van vorig jaar zijn er nog steeds. Het is te smal, we kunnen niks opvangen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 28-08-2017 13:42

Van Aken nu definitief naar The Owls. Mooie historisch rijke club voor hem. Mocht hij daar wat harder worden, kan hij leuke stappen in Engeland maken.
Voor wat betreft het beleid zal de club nu dringend op zoek moeten naar een vervanger. Hamstra heeft (gelukkig) direct al gecommuniceerd dat Peters geen optie is.
De club zal dus nog op zoek moeten naar een CV'er en het liefst nog een defensieve middenvelder als back-up voor Schaars. Yuki op de 6 is geen succes gebleken en Jordi Bruin lijkt me persoonlijk nog te licht voor deze klus.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Heerenveen rules » 28-08-2017 13:49

Er staat een prima basis, behalve een goede spits. Maar de bank is veel te mager nu. Hamstra moet sowieso nog 2 spelers halen. Zo niet, dan heeft hij niks geleerd van het falende Faycey/Faes beleid.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 28-08-2017 13:56

Ik ga ervanuit dat Hamstra nog met minstens twee en misschien drie spelers op de proppen komt. Worden nog spannende laatste dagen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor badfrisianboy » 28-08-2017 14:09

Ik heb wel vertrouwen in Hamstra. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat onze TD een speler als Peters gaat aantrekken. Een beetje vertrouwen in de beste man mag wel lijkt mij. Ik ga er van uit dat het een broodje aap verhaal is.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Silver » 28-08-2017 14:13

arjen de boer‏ @arjendeboer12

Bovendien laat Gerry Hamstra weten dat #SCHeerenveen absoluut niet met Jordens Peters bezig is.

Oftewel: dat was ook weer een storm in een glas water.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-08-2017 14:19

Van mij mag Peters wel komen. We kunnen wel wat ervaring en leiderschap gebruiken. Als Schaars wegvalt heb je hetzelfde probleem als vorig jaar
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor badfrisianboy » 28-08-2017 14:21

Wat zei ik? Ik snap niet dat mensen niet wat meer vertrouwen in Hamstra hebben. Ik vind dat hij zijn functie absoluut naar behoren uitvoert. We zullen het zien deze laatste dagen van de transferperiode.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-08-2017 14:37

Ik heb zeker vertrouwen in Hamstra, maar het is ook afwachten wie er nog haalbaar zijn deze dagen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor AllardP » 28-08-2017 15:03

Je mag hopen dat je al bezig waren voor Van Aken werd verkocht... Het zou wel heel dom zijn om een basisspeler te verkopen zonder dat je een vervanger op het oog hebt. Twee miljoen vind ik nou ook weer niet een offer you can't refuse.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Voorstopper » 28-08-2017 17:12

Aangezien de rest van het transferbeleid prima in orde is geweest dit window maak ik me geen zorgen over of de club nog een vervanger gaat halen. Natuurlijk doen ze dat en ook gewoon een speler die er direct staat. Het is achterin al wat mager bezet, dan kun je niet nog eens wat beloftes halen.
Als het geen Nederlander is zal het wel iemand uit België of Scandinavie zijn die snel inpasbaar is.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 28-08-2017 18:44

Ze zijn toch niet achterlijk bij club.
Natuurlijk is er een opvolger nl. Pierrie die heeft zich bewezen, de laatste wedstrijd.
Nu is het zaak om stuk of twee extra verdedigers te halen. Een linksbenige die bijvoorkeur ook linksback kan spelen en nog een die evt. Hoegh kan vervangen. De druk is weg bij de club omdat Pierie het al aankan, zodat ze niet perse iemand voor de basis hoeven te halen. Dat scheelt nogal. Nu kan de club een minder dure oplossing zoeken. Waarschijnlijk is die er al en denk ik dat er morgen of zo al wat meer bekend wordt.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor paparazzi » 29-08-2017 14:12

Tot nu toe uitstekend gehandeld door Hamstra echter blijf ik met een ding zitten.
De eerste weken lijken opnieuw een beetje op een hele lange fase die we vorig jaar hebben gezien. Opbouwend goed maar het stokt telkens in de punt van de aanval. Tot de zestien is het echt prima om aan te zien maar echt uitgespeelde kansen zie je maar heel weinig.
Ondertussen kun je dan toch wel stellen dat we (ondanks de goaltjes van reza vorig seizoen) we toch wel een spitsenprobleem hebben.
Ik hoop heel stiekem eigenlijk op nog een vertrek van zowel Veerman als Reza. Er zal toch wel ergens (in Scandinavie) een acceptabele vervanger zijn voor deze twee? Of mogelijk in de balkan? Nederland mag ook natuurlijk al zou ik niet weten waar.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 29-08-2017 14:21

paparazzi schreef:Tot nu toe uitstekend gehandeld door Hamstra echter blijf ik met een ding zitten.
De eerste weken lijken opnieuw een beetje op een hele lange fase die we vorig jaar hebben gezien. Opbouwend goed maar het stokt telkens in de punt van de aanval. Tot de zestien is het echt prima om aan te zien maar echt uitgespeelde kansen zie je maar heel weinig.
Ondertussen kun je dan toch wel stellen dat we (ondanks de goaltjes van reza vorig seizoen) we toch wel een spitsenprobleem hebben.
Ik hoop heel stiekem eigenlijk op nog een vertrek van zowel Veerman als Reza. Er zal toch wel ergens (in Scandinavie) een acceptabele vervanger zijn voor deze twee? Of mogelijk in de balkan? Nederland mag ook natuurlijk al zou ik niet weten waar.


Eens. Reza loert op momentjes dat hij weggestoken kan worden, maar die momentjes komen niet tegen het gros van de tegenstanders. Daarnaast is hij geen aanspeelpunt. Dat is Veerman echter ook niet. Toch zou ik Henk houden als pinchhitter.

Mooiste zou zijn als er een woestijnclub voor Reza komt.

Ik vind trouwens wel dat Reza het respect en krediet verdient, want zijn rol in de groep, zijn houding en doelpunten en spirit zijn formidabel. Een rolmodel voor anderen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor paparazzi » 29-08-2017 14:27

pes5 schreef:Ik vind trouwens wel dat Reza het respect en krediet verdient, want zijn rol in de groep, zijn houding en doelpunten en spirit zijn formidabel. Een rolmodel voor anderen.


Absoluut waar. Alleen is het zo zonde dat je met de spelers die je momenteel bezit (waaronder supertalent Odegaard) niet een spits hebt waar je je ballen goed kwijt kan. Dat zou de circel rond maken.

Veerman als pinchitter niks mis mee inderdaad. Maar basis zie ik hem niet. Gevalletje Reza eigenlijk maar dan ander type speler. Wel zou je hem goed kunnen gebruiken als typetje Sibon. Bal vasthouden en klaarleggen voor bv Thorsby of Odegaard.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 29-08-2017 17:47

paparazzi schreef:Bal vasthouden en klaarleggen voor bv Thorsby of Odegaard.

Het punt is dat Veerman (nog) niet goed een bal kan vasthouden en we geen '10' hebben met een formidabel schot.
Reza is daarnaast een stuk sterker in het combinatievoetbal dan Henk (en ook een stuk slimmer waardoor hij steeds 1-2 mannetjes meetrekt). Ik ben ervan overtuigd dat Reza het net wel weer weet te vinden.
Overigens hoop ik ook dat de club z.s.m. een talentvolle spits aantrekt aangezien beide spitsen op dit moment kwalitatief onvoldoende zijn en (één van) beide wellicht kunnen vertrekken in de volgende transferperiode.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Rick » 29-08-2017 18:09

Op basis van de statistieken op whoscored heeft reza een pass nauwkeurigheid van 77.6% gemiddeld en Veerman 55.1%. Dat klaarleggen van de bal is dan ook Veerman zijn probleem. Hij was/is vaak niet nauwkeurig genoeg in zijn passing en veel ballen springen nog van zijn voet. Maar hij heeft wel meer dreiging, lengte en snelheid. Mag van mij nu dan ook wel een aantal wedstrijden de kans krijgen om te laten zien hoe hij het nu doet in de basis.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Joucke » 29-08-2017 21:42

Rick schreef:Op basis van de statistieken op whoscored heeft reza een pass nauwkeurigheid van 77.6% gemiddeld en Veerman 55.1%. Dat klaarleggen van de bal is dan ook Veerman zijn probleem. Hij was/is vaak niet nauwkeurig genoeg in zijn passing en veel ballen springen nog van zijn voet. Maar hij heeft wel meer dreiging, lengte en snelheid. Mag van mij nu dan ook wel een aantal wedstrijden de kans krijgen om te laten zien hoe hij het nu doet in de basis.

Tja, Reza voetbalt voorspelbaar, dus weten zijn medespelers waar ze de bal kunnen verwachten. Daar gaat je passnauwkeurigheid van omhoog.

Toen Veerman er tegen Heracles in kwam, heb ik hem een aantal ballen klaar zien leggen voor een inlopende Reza. Wat deed die ermee? Onlogische looplijnen lopen, of te snel inlopen, of juist te traag, waardoor het leidde tot balverlies en de kans verneukt werd voordat 'ie ontstond.

Henk en Reza zijn totaal verschillende spitsen, en beide moet je op hun sterke punt benutten. Henk moet je over de grond wegsteken, en ik heb eigenlijk geen idee van Reza's sterke punt.
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 30-08-2017 09:15

Mocht het deze transferperiode blijven bij Leeuwin voor Van Aken dan is alles in meer of mindere mate adequaat vervangen, zijn we er op enkele posities op vooruit gegaan en op enkele wellicht niet. Wel hebben we goede financiële zaken gedaan, waarbij de club actief moet gaan zoeken naar talentvolle spelers voor de posities van Schaars en Reza en wat mij betreft zsm vastleggen. In de winter aan laten sluiten zodat ze er volgend seizoen kunnen staan.

Helaas lijken deze aankopen in deze transferperiode uit te blijven.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Silver » 31-08-2017 22:04

Denk dat de strekking van vele analyses over deze transferperiode zal neerkomen op dat de spoeling achterin erg dun is en dat we mazzel moeten hebben met blessures en schorsingen (Woudenberg staat bv. al op 2x geel na 3 wedstrijden).
Denk dat er toch goed gehandeld is, de zwakke achterhoede van vorig jaar is compleet vervangen. Het is zonde dat Hahn zo'n ongelukkige blessure oploopt in de eerste wedstrijd waardoor je gedwongen bent een noodgreep te doen met Hansen. Maar v/d Steen laat zien een betrouwbare 2e man te zijn (foutje tegen ADO buiten beschouwing gelaten).

Middenveld staat nu goed. Thorsby doet het tegen de verwachtingen in goed als meest aanvallende middenvelder, Kobayashi zal zich dit seizoen wel verder moeten ontwikkelen. Mag van mij aanvallend wel wat meer laten zien, vooral meer tempo en ballen vooruit. Hopelijk blijft Schaars wat fit en dan zal het gewoon een stabiele factor zijn.

Voorin heb je op de flanken meer keuze. Hoe de nieuwe jongens het gaat doen is afwachten maar eerste indruk is goed. Nu wachten totdat Rojas wedstrijdfit wordt zodat Odegaard naar de 10 kan. Al kun je dit per wedstrijd ook bekijken, middenveld is met Martin op 10 wel kwetsbaarder.
Had het opzich niet erg gevonden als Reza (betwijfel of ie nog eens zo'n seizoen kan draaien met zoveel doelpunten) of Veerman waren verkocht en er een jonge talentvolle spits was aangetrokken.

Al met al toch tevreden over hoe er ver- en aangekocht is. Denk dat kas met de uitgaande transfers aardig is aangevuld waardoor je in de toekomst voor buitenkansjes toch wat verder kunt gaan qua transfersom.

Even een overzichtje van de 1e selectie nu de window (zo goed als) dicht is:
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 31-08-2017 22:29

Mooi overzicht Silver.

Geef Pierie maar mooi de kans en ik ben ook blij met Naess. Schijnt ook zeer goed te zijn in de passing. Daarnaast jongens als Vlap lekker minuten geven en laat Rojas en Mihajlovic maar mooi wennen. We hebben een leuke selectie met veel mogelijkheden!
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor us Hearrenfean » 31-08-2017 22:33

Silver schreef: Nu wachten totdat Rojas wedstrijdfit wordt zodat Odegaard naar de 10 kan. Al kun je dit per wedstrijd ook bekijken, middenveld is met Martin op 10 wel kwetsbaarder.


Als Thorsby op deze manier doorgaat, dan zou ik er persoonlijk echt niet op zitten te wachten dat Thorsby van de "10 positie" afgehaald wordt. Hij is op deze manier de eerste drie wedstrijden van dit seizoen gewoon een te belangrijke factor gebleken om hem daar weer weg te halen naar mijn mening. Dan maar Ödegaard lekker in een vrije rol vanaf de flank laten komen.
Blue-White Army!!
us Hearrenfean
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 28-02-2011 23:16
Woonplaats: Deventer

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Silver » 31-08-2017 22:40

us Hearrenfean schreef:Als Thorsby op deze manier doorgaat, dan zou ik er persoonlijk echt niet op zitten te wachten dat Thorsby van de "10 positie" afgehaald wordt. Hij is op deze manier de eerste drie wedstrijden van dit seizoen gewoon een te belangrijke factor gebleken om hem daar weer weg te halen naar mijn mening. Dan maar Ödegaard lekker in een vrije rol vanaf de flank laten komen.

Gedeeltelijk mee eens, waardoor ik ook de zin 'per wedstrijd bekijken' had toegevoegd. Je zag bv. in de wedstrijd tegen Heracles dat het beter ging lopen toen Odegaard op 10 kwam. In wedstrijden waarin de tegenstander inzakt en je kleine ruimtes krijgt neemt de toegevoegde waarde van Thorsby ook af. En heb je meer aan een creatieve buitenspeler die ook buitenom kan gaan.
In wedstrijden waarin de ruimtes groter zijn en er meer gelopen en gebikkeld moet worden is Thorsby wel veel geschikter.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Otsje P » 31-08-2017 23:43

Silver schreef:Nu wachten totdat Rojas wedstrijdfit wordt zodat Odegaard naar de 10 kan. Al kun je dit per wedstrijd ook bekijken, middenveld is met Martin op 10 wel kwetsbaarder.


In principe zijn Dumfries en Thorsby de meest opvallende namen van de 1e drie wedstrijden voor ons. De één speelt op 10 en profiteert van de goede ballen die van de rechterkant komen. De ander is de rechtsback die steeds het gat in kan duiken dat Odegaard creëert, en die kan profiteren van de samenwerking met Odegaard op die vleugel.

Odegaard, Thorsby en Dumfries profiteren alle drie van het feit dat Odegaard NIET op 10 speelt.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Satyr » 10-09-2017 08:08

PRO-artikel van VI, ik zet het hier maar even neer:

De achilleshiel van Heerenveen is amper opgelapt

Met een vrijwel volledig nieuw elftal is SC Heerenveen goed aan het seizoen begonnen. De basis is echter dun. Zondag wacht PSV.

De vijf punten uit drie duels geven reden tot voorzichtig optimisme en getuigen van prima werk van trainer Jurgen Streppel. Slechts drie spelers die vorige week begonnen aan het duel met ADO Den Haag (1-2 zege), stonden aan het einde van afgelopen seizoen tegen NEC (0-2 nederlaag) op dezelfde plek (zie onderstaande graphic). Streppel zag zijn doelman, complete achterhoede én offensieve sterspeler vertrekken. Toch stond er tegen ADO een ploeg die herkenbaar voetbalde.

‘Er is veel veranderd’, beaamt de coach. ‘Maar dat weet je van tevoren, als je bij Heerenveen werkt. Het doorverkopen van spelers is onze levensader.’ Tegenover de negen spelers die zijn vertrokken staan zeven aanwinsten. Streppel vindt het moeilijk in te schatten of zijn selectie er ten opzichte van afgelopen jaar sterker of zwakker op is geworden. ‘Ik ben heel blij met de spirit in de groep, de manier waarop we werken. Er zit schwung in, maar of we dat kunnen volhouden is afwachten.’

Vooral de rechterflank van Heerenveen baart opzien tot nu toe. De van Sparta Rotterdam overgekomen back Denzel Dumfries heeft een geweldig loopvermogen en gaf al vier assists, als rechtsbuiten met een vrije rol is Martin Odegaard de man van de dribbel, het overzicht en de steekpass. Morten Thorsby, vorig seizoen vooral als breker en box-to-box-speler actief, plukt in zijn nieuwe rol als aanvallende middenvelder de vruchten van die uitstekende samenwerking op rechts; de Noor maakte al vier goals.

De voorhoede en het middenveld van Heerenveen kunnen tegen een stootje, maar de achterhoede oogt flinterdun. Slechts zes spelers voor vier posities heeft Streppel, waaronder de piepjonge Kik Pierie (17) en de blessuregevoelige Doke Schmidt. Niet voor niets maakte Heerenveen jacht op zowel Ramon Leeuwin (FC Utrecht) als Jordens Peters (Willem II). Een ervaren defensieleider kwam er niet, waardoor backs Denzel Dumfries en Lucas Woudenberg – die allebei nog aan het begin van hun carrière staan – de basisverdedigers zijn met de meeste Eredivisie-vlieguren. In plaats van Leeuwin of Peters kwam de 24-jarige Nicolai Naess van Columbus Crew.

Niettemin is Heerenveen laaiend enthousiast over de kwaliteiten en potentie van zijn defensieve groeibriljantje Pierie, wiens broers Stijn (18, verdediger) en Take (14, keeper) in de jeugdacademie van de club actief zijn. Tegen ADO stond Kik Pierie met twee crosspasses aan de basis van beide Friese goals. De in Boston geboren en in Leeuwarden opgegroeide Pierie kan uit de voeten als linksback, maar lijkt gezien het vertrek van Joost van Aken naar Sheffield Wednesday dé aangewezen man voor de positie van linker centrale verdediger.

Temeer omdat zijn concurrenten Daniel Høegh en Nicolai Naess allebei rechtsbenig zijn. Met Pierie, Naess en Høegh zijn overigens direct alle centrale verdedigers van Heerenveen genoemd. Bovendien heeft Streppel met Schmidt, Dumfries en Woudenberg ook slechts drie backs voor twee posities.

Zo is Heerenveen er op rechts met Dumfries voor Stefano Marzo aanzienlijk op vooruitgegaan, terwijl de club er op de linkerflank met Woudenberg voor Bijker ook niet slechter op geworden is. De backposities waren vorig seizoen echter niet het grootste probleem, dat was namelijk het defensiehart. Daar presteerden de verkochte St. Juste en Van Aken wisselvallig en waren er met Wout Faes en noodverband Schmidt te weinig goede alternatieven voorhanden. Dat leidde mede tot de bekende ineenstorting in de tweede seizoenshelft, ook doordat doelman Mulder een vormdip kende. Op die positie kreeg Heerenveen met Warner Hahn (nu geblesseerd) een kwaliteitsimpuls.

Maar met slechts het doorschuiven van Pierie en het kopen van spelers zonder bewezen trackrecord in de Eredivisie (Naess en Høegh), is de werkelijke achilleshiel van Heerenveen slechts mondjesmaat aangepakt. In het geval van blessures en schorsingen worden middenvelders Thorsby en Stijn Schaars daardoor al snel lapmiddelen voor de defensie.

Afbeelding

‘Er staat een goede groep’, zei technisch manager Gerry Hamstra na het sluiten van de markt. ‘Het is afwachten hoe het in elkaar valt en hopen dat iedereen fit blijft. Maar dat geldt voor de concurrenten ook.’
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor rust » 10-09-2017 15:09

Geeft maar weer aan dat VI zich liever helemaal niet verdiept voordat ze iets schrijven. Gewoon wat dooddoeners opsommen en dan hebben ze weer iets om te plaatsen.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 11-09-2017 07:54

Verdediging nog steeds de achilleshiel?! Lachwekkend verslag. Gewoon een meer dan puike verdediging voor een subtopper...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron