Ondertussen ergens in Twente...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Mackan68 » 30-08-2016 18:07

Ook al ben je een club in een competitie die later aanvangt. Dan hoeft het toch nog steeds geen probleem te zijn om de selectie voor de start van de 1e competities rond te hebben? Als je weet dat je van juni tot eind juli de kans hebt is dat gewoon duidelijk. Of je nu in augustus of pas in september aan de competitie begint. Feit is dat er doorgaans tot de laatste week gewacht wordt tot het meeste vuurwerk ontstaat. En dat gebeurt weer omdat de competitie dan los is en er voor de (top) clubs wel eens tegenvallende resultaten zijn. Ajax is daar deze zomer een uitstekend voorbeeld van. Eerder was de selectie nog rond en konden ze niets met Ziyech. Maar 3 wedstrijden later en uitgeschakeld voor de CL kunnen ze hem ineens wel gebruiken en betalen ze er ook nog eens grof geld voor. Het kan verkeren. Een transferperiode inkorten en voor alle clubs gelijk stellen kan prima! Dan weet je eindelijk ook eens voor aanvang van de competitie waar je aan toe bent.

Als het inderdaad realiteit zou worden (waar ik niet zo in geloof) zul je waarschijnlijk regelmatig zeggen 'we hebben nu geen tijd meer om scoutings- en transferblunders te repareren. En daar komt dan de kwaliteit van de scouting en je handelsgeest om de hoek!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor hhage » 30-08-2016 18:18

Mooi wij krijgen onze doorverkooppercentage.nu mogen ze wel failliet gaan.hopelijk in November zitten ze weer in categorie 1 dan is het gebeurd,maar wat ik hooray en lees is die kans klein en verwachte ze dat ze naar categorie 2 promoveren.maar ze liegen daar wel vaker alles bij elkaar dus ik heb nog hoop
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Sjoerdbokje » 30-08-2016 20:46

fuotbalgek schreef:Uiteraard gelijk voor iedereen. Nu zijn nog niet alle transfer windows gelijk internationaal, hoog tijd dat dit wel gebeurt. Een winterse periode zul je niet aan ontkomen, maar pak dan simpel mondiaal de 1e en de 7e maand voor transfers.
'

Je kan de transfersperiode ook gewoon laten beginnen op 1 juli en eindigen op 1 maart. Dat was vroeger ook zo. Ik herinner me nog dat we Johan Hansma ergens begin maart 1994 bij Zwolle wegplukten en Alex Pastoor in februari 1995 bij Volendam. Die konden toen gelijk spelen.
Als je de tijd voor transfers over een aantal maanden uitsmeert, verdwijnt die overspannen sfeer in de laatste week van augustus.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Grimo » 31-08-2016 07:41

Sjoerdbokje schreef:Je kan de transfersperiode ook gewoon laten beginnen op 1 juli en eindigen op 1 maart. Dat was vroeger ook zo. Ik herinner me nog dat we Johan Hansma ergens begin maart 1994 bij Zwolle wegplukten en Alex Pastoor in februari 1995 bij Volendam. Die konden toen gelijk spelen.
Als je de tijd voor transfers over een aantal maanden uitsmeert, verdwijnt die overspannen sfeer in de laatste week van augustus.


Vrees dat je daarmee alleen maar het probleem verschuift. Dan is die paniek in de laatste week van februari.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Rednax » 01-02-2017 15:39


Enschede wil 25,4 miljoen euro beschikbaar stellen aan FC Twente

Het college van de gemeente Enschede wil een pakket van 25,4 miljoen euro beschikbaar stellen aan FC Twente zodat de club in maart twee financiers kan betalen.

Het pakket bestaat uit een oude lening van de gemeente van 17 miljoen euro tegen gunstigere voorwaarden en een garantstelling van 8,4 miljoen euro.

Als Twente volgende maand de openstaande schuld bij ING en XXIII Capital niet terugbetaalt, gaat de club mogelijk alsnog ten onder vanwege de financiële problemen.

Vooral de lening bij XXIII Capital vormt een probleem vanwege de hoge rente. Door de garantstelling van de gemeente kan FC Twente weer geld lenen om die schulden af te betalen.

"Als wij het pakket van 25,4 miljoen effectueren en de raad gaat akkoord, dan kunnen die leningen worden afgelost en gaan de rentelasten omlaag", zegt wethouder Eelco Eerenberg woensdag tegenover Tubantia.

Probleem

FC Twente heeft nu het geld niet om de schuld bij de twee financiers af te betalen. "Wij zitten er als gemeente nog steeds met 17 miljoen euro in. Als Twente in maart niet aan de eisen van ING en XXIII Capital kan voldoen, dan hebben wij ook een probleem. Dus dit is goed voor ons en voor Twente", aldus Eerenberg.

Het pakket van de lening en de garantstelling van de gemeente werd vorig jaar vastgesteld op 32 miljoen euro, maar is nu naar beneden bijgesteld. "Dat komt omdat het beter gaat met de club. Er is minder geld nodig."

De raad besluit waarschijnlijk in februari over het pakket. FC Twente moet als de raad akkoord gaat nog wel een staatssteunpremie betalen, om te voorkomen dat de gemeentelijke hulp wordt gezien al staatssteun.

Licentie

FC Twente raakte na vorig seizoen bijna de licentie kwijt door de financiële problemen, maar die straf draaide de onafhankelijke beroepscommissie van de KNVB in juni terug.

De Tukkers mochten daardoor in de Eredivisie blijven.



Kortom, als de gemeente het niet doet bye bye 17 miljoen. En dat is natuurlijk geen staatssteun :roll: Ongelofelijk dat deze club nog bestaat...
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor TORCIDA » 02-02-2017 12:25

te bizar voor woorden, en andere clubs zijn failliet gegaan, ze blijven wel geld uit geven terwijl ze geen rode cent hebben en nu dus gered moeten worden door de gemeente.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor BK2007 » 07-04-2017 11:48

Fc Twente supporters trappen een vrouwelijke politie agent dat van haar paard viel.
Verder een vermoeden van de aanwezigheid van motorbendes in vak P en mogelijk handel in zware drugs.
Wat een ellende is het toch weer bij die club.
Dat terwijl deze club eigenlijk niet meer had mogen bestaan. Zo zie je maar, had die club nou gewoon opgeheven.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Baas » 07-04-2017 12:28

BK2007 schreef:...
Wat een ellende is het toch weer bij die club.
Dat terwijl deze club eigenlijk niet meer had mogen bestaan. Zo zie je maar, had die club nou gewoon opgeheven.


Gewoon opgeheven.. Het gebeurd hier normaal gesproken niet, maar wat als het jouw cluppie overkomt?
Ik vind het jammer voor de duizenden fans die wel gewoon voor het voetbal van hun club komen.
De twente supporters zijn over het algemeen ook lekker fanatiek in het aanmoedigen, ik mag dat graag zien.
Tuurlijk heb je overal rotte appels er tussen en misschien bij Twente wat meer, maar opheffen?
Met het financiele gedonder komt dit er nu achteraan en dat is voor de club niet echt een lekkere ''timing''.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Marça » 07-04-2017 13:37

Speelde dit verhaal (zonder Satudarah) enkele jaren geleden ook niet al? Toen is hun supportershome ook een tijd gesloten geweest vanwege criminele en drugsgerelateerde activiteiten meende ik.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor BK2007 » 07-04-2017 18:15

Ik vind het maar een zooitje ongeregeld.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Thinkman » 07-04-2017 20:07

KNVB, supporter van de mafia?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor hhage » 26-08-2017 23:11

Gaat niet zo lekker daar,eindelijk gerechtigheid!!ook nog wel een aardig zwaar programma,blijven dus mooi wat onderin hangen.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Makkum8 » 29-08-2017 11:07

Leuk om het forum van Twente te lezen, leedvermaak pur sang. Waar is de bedweter TD eigenlijk gebleven? Twente gokt er maar op los door karrevrachten spelers te halen in de hoop dat er 1 tussen zit die kan voetballen. Ze hebben een onevenwichtige, grote selectie waarin weinig kwaliteit schuil gaat. Dezelfde situatie waarin wij enige jaren geleden zaten. Nou TukkerDelight kom er maar in :lol:
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Kaz_SCH » 29-08-2017 11:21

Ik krijg de koude rillingen als ik ineens aan tukkerdelight denk, was de beste man compleet vergeten
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Satyr » 29-08-2017 12:50

En nou moet Hake op gesprek komen, belachelijk.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Crash » 29-08-2017 20:08

Makkum8 schreef:Leuk om het forum van Twente te lezen, leedvermaak pur sang. Waar is de bedweter TD eigenlijk gebleven? Twente gokt er maar op los door karrevrachten spelers te halen in de hoop dat er 1 tussen zit die kan voetballen. Ze hebben een onevenwichtige, grote selectie waarin weinig kwaliteit schuil gaat. Dezelfde situatie waarin wij enige jaren geleden zaten. Nou TukkerDelight kom er maar in :lol:


TukkersDelight is al lang en breed van het podium verdwenen aldaar. Ook daar predikte hij tot het eind het Munstermann parochie. Je begrijpt dat hij daar op een gegeven moment ook uitgekotst werd. Ook ik volg het FC Twente forum al jaren en inderdaad de hossana-stemming is daar al lang verdwenen, zeker omdat velen zich niet kunnen neerleggen bij het feit dat FC Twente geen goede transfers meer kan doen vanwege het ontbreken van het geld. Vorig jaar deed FC Twente nog zeer knap mee, maar de sterkhouders waren huurlingen. Het is duidelijk dat het nog jaren gaat duren voordat FC Twente zich weer een vaste subtopper wordt. De acceptatie hiervan is op het forum aldaar nog ver te zoeken. Ze zijn begrijpelijkerwijs erg verwent tijdens de succesjaren. Jan van Halst is niet te benijden.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Kaz_SCH » 21-11-2017 16:19

Dik Wessels ook nog overleden. De man van 4 miljard die Twente in de meest recente saneringsronde nog weer overeind heeft gehouden met een voorschotje van 8 miljoen. Het ziet er somber uit voor de Tukkers, komende 2 wedstrijden tegen AZ en Ajax. Met deze selectie, en weinig tot geen geld voor versterkingen in de winterstop konden ze zomaar eens in de nacompetitie belanden.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Satyr » 21-11-2017 18:29

Roda eruit, Twente nacompetitie (en eruit), wat een prachtig seizoen kan het worden
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Ebiede » 21-11-2017 20:17

Triest dat Wessels is overleden, die man hield de boel als fan nog draaiende. Mag toch wel hopen dat het nu definitief in elkaar stort daar.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor hhage » 10-12-2017 02:05

Twente laatste,zo slecht gaat het bij ons nog niet
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor abegoal » 10-12-2017 11:32

Het Gert Jan Verbeek effect :lol:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Surhuisterveen » 11-12-2017 12:27

Ja lekker om Twente gaan lachen.. Pff.
Daar leveren de spelers in ieder geval wel strijd, zijn ze zich bewust van de situatie maar verliezen ze erg ongelukkig in de slotminuut.
Hadden onze spelers het besef maar.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-03-2018 22:02

De nacompetitie ontlopen wordt zelfs nog moeilijk. Ik hoop sowieso dat Roda JC eruit vliegt en dat Sparta er in blijft.
Twente hoort qua club en stadion natuurlijk in de Eredivisie, maar wat er afgelopen jaren gebeurd is, is dit misschien wel hun verdiende loon. En Verbeek met zijn grote bek altijd, wel eens goed voor hem deze wanprestatie. Al is dat bij hem inmiddels ook meer regel dan uitzondering
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Flying Tilster » 12-03-2018 02:26

Feanfan 1 schreef:De nacompetitie ontlopen wordt zelfs nog moeilijk. Ik hoop sowieso dat Roda JC eruit vliegt en dat Sparta er in blijft.
Twente hoort qua club en stadion natuurlijk in de Eredivisie, maar wat er afgelopen jaren gebeurd is, is dit misschien wel hun verdiende loon. En Verbeek met zijn grote bek altijd, wel eens goed voor hem deze wanprestatie. Al is dat bij hem inmiddels ook meer regel dan uitzondering


FC Twente verdiend het gewoon om er uit te vliegen door het wanbeleid aldaar.
Jammer dat Roda JC zo slecht is, want Twente verdiend de JL
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor hhage » 18-03-2018 21:52

Zal het recht dan toch zegevieren???nu de rode lantaarndrager..........
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Surhuisterveen » 19-03-2018 11:36

Toch gek dat ze laatste staan met spelers als Maher, Chuevas, Hamdaoui, Holla en F. Jensen in de gelederen.
Schat ze dan ook niet lager dan Roda en Sparta in.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-03-2018 12:28

Surhuisterveen schreef:Toch gek dat ze laatste staan met spelers als Maher, Chuevas, Hamdaoui, Holla en F. Jensen in de gelederen.
Schat ze dan ook niet lager dan Roda en Sparta in.

Cuevas vind ik niet zo goed en El Hamdaoui heeft nog amper gespeeld, maar met Assaidi, Tighafouini en Thesker erbij hebben ze helemaal geen slecht elftal. Achterin is het niet heel best, maar wel top 10-12 materiaal

Maar ik hoop echt dat baggerclub Roda er uit vliegt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Mackan68 » 19-03-2018 12:44

Twente rechtstreeks en Roda dan maar via de play offs. Bedenk me wel dat het befaamde broodje beenham dan waarschijnlijk de komende seizoenen even niets wordt. Maar dat heb ik graag over voor een stukje karma. Laat ze daar maar lekker he-le-maal van onderaf beginnen. Een voordeel hebben ze al vast. Een prachtig stadion.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor camataru » 20-03-2018 12:16

hoe zou "tukker delight" dit allemaal goed hebben gepraat.
Wat kon die gast een onzin verkopen, geloofde zelfs dat joop M. onschuldig was.

ps de ouderen forum gebruikers zullen hem wel herinneren.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor sonnema » 21-03-2018 13:03

Qua spelersmateriaal is het nog niet zo slecht, dat Twente.
Normaliter zou je hiermee degradatie moeten kunnen ontlopen, alhoewel ook ik enig leedvermaak heb over de huidige situatie.
Ik vind overigens die Fredrik Jensen een prima spelertje die ik wel bij ons zou willen zien.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten