Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Laten we het hopen, anders is het heel treurig gesteld met de verhoudingen binnen de club. Ik zal het nog eens navragen, het zou me enorm verbazen als deze persoon het heeft verzonnen.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Kaz_SCH schreef:Laten we het hopen, anders is het heel treurig gesteld met de verhoudingen binnen de club. Ik zal het nog eens navragen, het zou me enorm verbazen als deze persoon het heeft verzonnen.
Kan in de emotie zijn geroepen. Of dat er sprake is geweest van zo'n clausule in een nieuw contract.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Ik heb de bal teruggekaatst, ben benieuwd. Kan inderdaad in de emotie geroepen zijn. Of dat het niet om iets contractueels ging, maar dat Johnsen en zijn zaakwaarnemers perspectief in het 1e wilden zien voor ze het liggende voorstel zouden ondertekenen. Of dat er bij een debuut een mimimale transfersome van x-miljoen in werking zou treden. Ik laat het jullie weten, en zal het grif toegeven als het allemaal flauwekul blijkt te zijn. :lol: goed weekend alvast!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Kan wel zijn dat Johnsens contract tussentijds is opgewaardeerd met een clausule erin, maar het is toch een wat raar verhaal. Blijft voor mij wel een raadsel waarom hij vorig jaar geen speelminuten heeft gekregen.

Ook vraag ik me af waarom we hem in de 1,5 jaar na zijn 18e verjaardag geen nieuw contract konden laten tekenen. De club had er duidelijk vertrouwen in dat dit alsnog zou gebeuren, anders kan ik niet verklaren waarom hij een prominente rol kreeg in de voorbereiding. Hebben ze zich aan het lijntje laten houden? Het lijkt mij verstandig om talenten eerder vast te leggen, voor ze gaan shinen en in de belangstelling van grotere clubs komen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Kaz_SCH schreef:Laten we het hopen, anders is het heel treurig gesteld met de verhoudingen binnen de club. Ik zal het nog eens navragen, het zou me enorm verbazen als deze persoon het heeft verzonnen.
Je verhaal wordt tegengesproken door mensen die weinig willen zien wat negatief is van de club.....Dus dit maakt je verhaal niet ongeloofwaardiger.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Kaz_SCH schreef:Uit de wandelgangen: Als Johnsen vorig jaar ook maar één minuut had gespeeld in het 1e, was zijn contract automatisch verlengd. RVC heeft dit Streppel op het hart gedrukt, Streppel heeft dit om wat voor reden dan ook niet gedaan. Nu loopt een parel de deur uit, en heeft Hamstra er zoveel mogelijk uit moeten slepen.
Een verhaal wat ik kan bevestigen. Ik heb dit ook van bronnen binnen de club vernomen. Volstrekt idioot natuurlijk!
Miereneukert!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... k71Zf7wLFw

Juridisch gezien onmogelijk tenzij zijn contract opengebroken is na zijn 18e.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1006
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Net op omrop Fryslân tv een interview met Hamstra. Opmerkelijke uitspraak was dat er voor het middenveld nog wel een wens is. Voor welke positie dat is zei hij niet. Wat mij betreft een goede spelerverdeler voor op 10 die er gelijk staat en met scorend vermogen.

Als ik verder goed luister komt er in de voorhoede en achterhoede niks bij. Ook bij een vertrek van Larsson zal men geen speler halen voor de voorhoede.

Opmerkelijk ook dat Hamstra zei dat het bedrag van € 2 miljoen voor Johnsen niet klopte. Wat het bedrag wel exact was wilde hij niet kwijt, maar het was in elk geval hoger.
Laatst gewijzigd door badfrisianboy op 11-08-2017 17:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dat is mooi dan. Alle posities voorin zijn wel dubbel bezet. Als Odegaard op rechts start dan moet er een scorende middenvelder bij op 10.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik hoop toch echt ze nog wat versterking halen voor de verdediging. Met alleen Schmidt en Pierie als back-up is de bezetting onvoldoende vind ik.

Wel positief dat ze kijken naar nog een middenvelder. Ben benieuwd wat voor type ze daarvoor zoeken.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Kaz_SCH schreef:Uit de wandelgangen: Als Johnsen vorig jaar ook maar één minuut had gespeeld in het 1e, was zijn contract automatisch verlengd. RVC heeft dit Streppel op het hart gedrukt, Streppel heeft dit om wat voor reden dan ook niet gedaan. Nu loopt een parel de deur uit, en heeft Hamstra er zoveel mogelijk uit moeten slepen.
Misschien een toezegging van de zaakwaarnemer van Johnsen en niet iets wat contractueel vastgelegd zou zijn wat onwaarschijnlijk is?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Centraal in de verdediging moet natuurlijk wat bij. Duidelijk zat. Versterking op het middenveld willen halen zie ik vooral als disqualificatie van een speler als Bruijn, alwaar dan toch te weinig vertrouwen in is. Namli bekoorde ook niet, dus ik ben zeer benieuwd op wie ze het oog gaan laten vallen.

Maar op het middenveld lijkt Lasse Schone me wel een aardige versterking. Kan zowel op 10 als op 6 uit de voeten en gaat dit jaar definitief afhaken bij Ajax, zo lijkt het. Schone is bekend in Heerenveen, zijn vrouw komt er vandaan. Ik zie niet in waarom het voor hem geen leuke stap zou zijn. Voor Heerenveen kan hij nog absoluut een meerwaarde zijn.

Maar deze optie is beter te bespreken in het daarvoor bestemde topic.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik snap niet dat er gevraagd om versterking voor achterin. Je gaat toch niet nieuwe spelers halen voor vervanging van de vervangers? We hebben 6 verdedigers voor 4 posities. We hebben geen 10 nu in dit team. Daar moet op worden ingespeeld.

Schone zou wel mooi zijn ja, maar is nog basis daar. Laat Ajax vast niet gasn.
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Hoezo hebben we een 10 nodig? Die hebben we toch gewoon met Odegaard? Versterkingen in de defensie zijn gewoon broodnodig. Van Aken is zeer blessuregevoelig, wil jij dan weer met Schmidt in het centrum spelen?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dan ga je ervan uit dat van Aken geblesseerd raakt. Je kunt niet 22 gelijkwaardige spelers hebben. Logisch dat een vervanger minder is, anders had hij wel in de basis gestaan.

Odegaard hoort op 10 ja vind ik. Maar daar lijkt Streppel anders over te denken.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1006
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Als Streppel Ödegaard op 10 neer zet hebben we geen nieuwe speler voor de 10 positie nodig. Maar ik schat in dat Streppel onze Noorse speler op rechtsbuiten zal zetten. Mocht dat het geval zijn moet je in mijn optiek wel scorend vermogen inkopen voor die positie. Een fysiek sterke speler die er gelijk staat op deze positie.
Zweed1.0
Jeugdspeler
Berichten: 33
Lid geworden op: 20-07-2017 16:32

Bericht door Zweed1.0 »

Fredik Haugen van Brann Sk en speler van Jong Denrmarken is een goede aanvallende middenvelder. Heeft een aflopend contract.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Met Odegaard op rechtsbuiten heb je dus 2 voetballers voorin (Reza ook) die de bal het liefst in de voeten hebben. Wordt ons spel dan niet te voorspelbaar? Dan moet je dus een '10' zoeken met het vermogen om vaak over die twee heen te denderen. Van Amersfoort en Thorsby hebben het loopvermogen maar missen techniek en scorend vermogen. Wie Heerenveen dan moet aantrekken? Uitdaging voor de scouting, dit soort spelers zullen bij meer clubs in trek zijn.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Sander van der Streek had ik hier wel willen zien, heeft ook al weer zijn eerste goal te pakken.
Mochten ze echt geen geschikte speler vinden, kunnen ze altijd nog Erik Falkenburg halen, volgens mij clubloos. Misschien niet eens de beste voetballer, maar wel een neusje voor de goal, iemand die ook veel meters maakt en daardoor ook de opbouw kan verstoren en mee verdedigd.

En ook ik wil een extra verdediger toevoegen. Jop vd Linden mag weg bij AZ, ook geen topper, maar als back-up zeker nuttig. Beter dan een huurconstructie zoals Wout Faes of Shay Facey
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Feanfan 1 schreef:Sander van der Streek had ik hier wel willen zien, heeft ook al weer zijn eerste goal te pakken.
Mochten ze echt geen geschikte speler vinden, kunnen ze altijd nog Erik Falkenburg halen, volgens mij clubloos. Misschien niet eens de beste voetballer, maar wel een neusje voor de goal, iemand die ook veel meters maakt en daardoor ook de opbouw kan verstoren en mee verdedigd.

En ook ik wil een extra verdediger toevoegen. Jop vd Linden mag weg bij AZ, ook geen topper, maar als back-up zeker nuttig. Beter dan een huurconstructie zoals Wout Faes of Shay Facey
Volgens Gerard Bos heeft Cambuur de beste papieren voor Falkenburg na het vertrek van Lilipaly. Ik ben al jaren voor makkelijk scorende spelers. Falkenburg en van de Streek zijn daar goede voorbeelden van. Mindere voetballers misschien maar wel doeltreffend. Wat oudere types Thorsby, maar dan wél met goals.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Heerenveen rules schreef:Ik snap niet dat er gevraagd om versterking voor achterin. Je gaat toch niet nieuwe spelers halen voor vervanging van de vervangers? We hebben 6 verdedigers voor 4 posities. We hebben geen 10 nu in dit team. Daar moet op worden ingespeeld.

Schone zou wel mooi zijn ja, maar is nog basis daar. Laat Ajax vast niet gasn.

Een blessure en schorsingen. hoe ga je dat dan oplossing met 6 verdedigers op 4 posities??
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dat heeft elke club. Het zij zo.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Heerenveen rules schreef:Dat heeft elke club. Het zij zo.
Lul niet. Zes verdedigers zijn er gewoon twee te weinig. Punt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Heb even 7 clubs nagekeken, NAC en AZ hebben er 8 (met minimaal 1 jeugdspeler), Twente, Willem II, ADO, Heracles en Utrecht hebben er 7. Alleen Utrecht heeft 7 'volwassen' verdedigers, de rest zit net als ons op 6 + jeugd.
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Die Sander de vries van lc is ook weer lekker negatief bezig over de club zeg.
Bij het irritante af. Nu nu weer kiezen voor de kant van Larsson, eerst huilverhaal over Veerman. En dan nu die kop, heeft Heerenveen wel zin in het nieuwe seizoen?
Het hoeft niet allemaal pro Heerenveen te zijn, maar er is ook genoeg positiefs te melden.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

HUNTELAAR schreef:Die Sander de vries van lc is ook weer lekker negatief bezig over de club zeg.
Bij het irritante af..
Het begint nu inderdaad zeer vervelend en zelfs irritant te worden. Natuurlijk zal de spelersgroep het eerder voor de spelers opnemen dan voor de club, en natuurlijk gaan ze dat niet uitspreken. In dat licht is dit stukje journalistiek van nul toegevoegde waarde en lokt alleen maar stemmingmakerij uit.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Frisian Viking schreef: Lul niet. Zes verdedigers zijn er gewoon twee te weinig. Punt.
Maak je druk over het gebrek aan scorend vermogen. Niet om wissels voor een wissel.
Zweed1.0
Jeugdspeler
Berichten: 33
Lid geworden op: 20-07-2017 16:32

Bericht door Zweed1.0 »

Denk dat op beide posities nog wat moet gebeuren. Centraal achterin is het erg dun zeker wanneer je weet dat Van Aken nogal blessuregevoelig is. Scorende middenvelder ook nodig. Met de ruimte door verkoop Johnson zou dat haalbaar moeten zijn.

Centraal achterin zijn er nogal wat spelers vertrokken: Facey, Feas, St. Juste, Otigba. Alleen Hoegh voor terug. Bij problemen moet Schmidt opgesteld worden. Dat kan echt niet.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

ik denk dat men Schaars ook ziet als een mogelijkheid centraal achterin. Zou me dus niets verbazen als ze nu proberen een jonge, getalenteerde verdedigende middenvelder aan te trekken. Die krijgt dan genoeg minuten en Schaars kan die dan van achteruit ook nog coachen c.q. opleiden.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Dat hoop ik niet. Ik vind dat de "6" positie een speler met ervaring moet zijn en bij voorkeur ook Nederlands spreekt. Vaak wordt op die positie geregeld of je druk zet en waar je druk zet en/of je verdedigd enz. Dus net als Schaars zijn bijv. Brama en Holla zulke types, maar dan met minder kwaliteiten
Plaats reactie