Voetbalacademie sc Heerenveen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Mackan68 » 27-04-2017 16:54

AllardP schreef:Goeie vraag, ook benieuwd naar. Normaal gesproken zou ik zeggen dat de beste talenten al jong bij het beloftenteam zitten. Daar zie ik echter maar drie (Pierie, Vlap, Johnsen) die met wat geluk de stap naar het eerste zouden kunnen maken. De twee laatstgenoemden zijn trouwens al 19 en hebben desondanks nog nauwelijks bij het eerste gezeten. Dat stemt me niet hoopvol.

Ligt dat aan de spelers of aan een trainer die pertinent weigert anderen de kans te geven terwijl zijn basisspelers wekenlang ondermaats presteren? Van Basten was dan misschien niet de meest avontuurlijke trainer die we hadden, maar die heeft toch een behoorlijk aantal spelers vanuit de beloftes laten debuteren. Onder Streppel heeft alleen Vlap dit seizoen wat serieuze minuten mogen maken. Een kwalijke zaak als je het mij vraagt. Ik hoop dan ook dat dit zijn laatste seizoen wordt bij ons. Of hij moet nu de play offs winnen en volgend seizoen toch mi-ni-maal 2 spelers laten debuteren. Dan valt er eventueel te praten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor hm_DR88 » 27-04-2017 23:03

Jazz schreef:Waar gaat het dan fout?
-Op scoutingsgebied? Kunnen we moeilijk talent vinden en ze over te halen om voor SC Heerenveen te spelen?
-Op coachingsgebied? Is het niveau van de trainers te laag?
-Op infrastructuurgebied? Is SKW te ouderwets en niet goed genoeg meer?


Hele interessante vragen. Vroeger had ik het idee dat training en coaching een wezenlijk facet was van de ontwikkeling van een speler. Tegenwoordig lijkt het eerder een selectiemiddel. Doorselecteren, doorselecteren en nog eens doorselecteren. Wie overleeft haalt de eindstreep. Helaas zijn er maar weinig.

Voetbalorganisaties zijn 100% handelsorganisaties geworden. Zo worden spelers behandeld en zo wordt er gehandeld. Situaties dat spelers meer dan 5 jaar bij een vereniging spelen, wordt een zeldzaamheid. Men heeft het zo gewild en met heeft het zo gekregen. Clubs zijn met handel in spelers bezig, de spelers met hun loopbaan waarbij bijna altijd alweer een volgend station in beeld is.

De komende jaren gaat er niets wezenlijks veranderen. Enorme geldstromen, ook China gaat deze markt verpesten, lijken voor bijna alle clubs een vette worst. Realiteit is dat er een belachelijke kloof is ontstaan. Een aantal superrijken hebben zoveel macht hierdoor dat het voetbal economisch en sportief volledig naar de knoppen is gegaan.

Samengevat: Heerenveen een opleidingsinstituut? In de huidige situatie zul je daar m.i. weinig van terugzien.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 30-04-2017 16:17

Jazz schreef:Waar gaat het dan fout?
-Op scoutingsgebied? Kunnen we moeilijk talent vinden en ze over te halen om voor SC Heerenveen te spelen?
-Op coachingsgebied? Is het niveau van de trainers te laag?
-Op infrastructuurgebied? Is SKW te ouderwets en niet goed genoeg meer?



Goede vragen.

Heerenveen heeft lokaal gezien een goede scouting en haalt over het algemeen wel de betere spelers binnen.
Ik weet wel dat Heerenveen steeds meer concurrentie heeft in het westen mbt aantrekken van jeugdspelers.

Qua coaching is Heerenveen volgens mij wel ouderwets, ze focussen ook heel erg op de 2/3 betere talenten per team, die krijgen meer aandacht en daar ligt ook meer de nadruk op.
Men is pas dit seizoen begonnen met het bezoeken van andere opleidingen om te bekijken wat er beter kan bij Heerenveen.
Heerenveen heeft wel wat last gehad van het zelfde probleem als overal in Nederland, heel blij zijn met een paar doorgebroken spelers. Men moet in mijn ogen altijd kijken naar wat beter kan, dat is best lastig en kost veel energie.
Maar ik heb het idee dat men de afgelopen jaren niks gedaan heeft om de kwaliteit van de jeugdspelers te verbeteren.
(dan krijg je wel altijd het excuus "eco coaching" te horen, maar sinds men is begonnen met eco coaching is het niveau bij de opleiding alleen maar minder geworden.)

Qua infrastructuur staat de club natuurlijk al heel lang stil, ik denk niet dat een nieuw trainingscomplex gelijk het niveau zal doen laten stijgen, maar zeker voor het aantrekken van talenten en op langere termijn verder ontwikkelen van talenten heeft dit natuurlijk een positief effect.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-05-2017 19:07

Lipton schreef:
Stel ik had 5 jaar geleden gezegd: FC Emmen en Zwolle hebben betere opleidingen dan Heerenveen. Dan was ik waarschijnlijk opgesloten geworden.

Het is omdat wij hier en daar nog wat "talenten" hebben zoals Pierie, anders is het helemaal een drama met de opleiding.


Op basis waarvan doe jij deze uitspraken? Is het wat ongefundeerd schreeuwen? Alle jeugdteams spelen op het hoogste niveau. Dat zegt ook wel wat.

Dus Lipton, ik ben benieuwd....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 30-05-2017 13:30

Heerenveen rules schreef:
Op basis waarvan doe jij deze uitspraken? Is het wat ongefundeerd schreeuwen? Alle jeugdteams spelen op het hoogste niveau. Dat zegt ook wel wat.

Dus Lipton, ik ben benieuwd....


Heerenveen speelt met de A1 en B1 dit seizoen gewoon 1e divisie, dus niet meer op het hoogste niveau.
In de jaren 2010 tm 2014 speelde Heerenveen altijd mee in de top van de eredivisie, nu spelen we vaker 1e divisie dan Eredivisie met onze jeugdploegen. En dat komt niet doordat het niveau hoger is geworden.
Mooi dat onze teams volgend jaar weer eredivisie spelen, maar waarschijnlijk gaan ze daar weer direct uit degraderen.
Want het niveau is aanzienlijk lager dan voorheen.

Spelers hebben meer keuze tegenwoordig, Zwolle, Groningen en Emmen zijn aantrekkelijker geworden. Maar ook steeds meer spelers kiezen er voor om bij Cambuur in jeugd te gaan spelen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-05-2017 16:21

Hier in staat geen enkel argument dat de opleiding niet goed is en andere opleidingen beter. Jij zit dus blijkbaar niet dicht op het vuur maar loopt op afstand je mening te geven. Misschien heb je in meerdere opleidingen rondgelopen. Maar nee dus.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 30-05-2017 16:29

Heerenveen rules schreef: Jij zit dus blijkbaar niet dicht op het vuur maar loopt op afstand je mening te geven.


Het is indd een mening van afstand, maar ja dat doe jij ook altijd.

Het is gewoon een feit dat het niveau flink omlaag is gegaan en dat er steeds minder goede spelers bij Heerenveen zitten.
Er is een tijd geweest dat elke groep niet 1 of 2 goede spelers had zoals nu het geval is, maar echt een stuk of 8/9 spelers met boven gemiddeld "talent".
Dat er nu veel spelers kiezen voor andere clubs ipv Heerenveen dat zegt genoeg.
Er gaat nu ook een Ctje van Heerenveen naar Vitesse.

De tijd dat Heerenveen een toon aangevende opleiding had is alweer jaren voorbij helaas, voor mij is dat indd lastig te beoordelen waarom. Maar ik heb wel de indruk dat men behoorlijk conservatief is qua werkwijze. Men komt bij Heerenveen niet veel verder dan "we doen het zo goed want wij hebben ECO coaching".
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-05-2017 17:16

Lipton schreef:
Het is indd een mening van afstand, maar ja dat doe jij ook altijd.

".


Het doet er niet toe wat ik doe. Jij roept dat het niveau van de opleiding afneemt. Dus ik veronderstel dat je er zicht op hebt en weet hoe en wat ze doen. Dat is dus niet zo en daarom neem ik je mening ter kennisgeving aan. Je kunt pas oordelen als je weet hoe ze trainen en wat hun visie is.....Maar dat weet je dus niet.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Mackan68 » 30-05-2017 18:41

Lipton schreef:Men komt bij Heerenveen niet veel verder dan "we doen het zo goed want wij hebben ECO coaching".

Nou daar ben ik wel ongeveer klaar mee. Wat die Tjalling van den Berg (die ooit volledig achter Veenstra stond en hem de hielen likte, maar dat terzijde) voor de uitwedstrijd in Utrecht er wel niet allemaal uitkraamde. Dat je kritische mensen ver van de club moest houden. Ze mogen betalen voor hun seizoenkaart en het wekelijks gepruts aanschouwen maar verder de snufferd houden. En dat je nooit moet denken dat er verloren kan gaan worden omdat er dan daadwerkelijk ook verloren wordt (Is dat hetzelfde dat je in een vliegtuig nooit moet denken dat hij wel eens neer zou kunnen storten, omdat dat dan daadwerkelijk ook gebeurt?) Het is wat mij betreft een 1e klas luchtfietser die met alle winden mee waait. En reageren is er verder niet bij! En op het moment dat ik dit typ doet de club een poging me te bellen. Vast om te vertellen dat het zo goed gaat. Met de verkoop van seizoenkaarten bijvoorbeeld..... :roll:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor fuotbalgek » 31-05-2017 11:34

Zeker, dit is een essentiële stap. Er wordt hier gerept over het niveau van andere clubs maar het gebrek aan perspectief met onze beloften in een competitie van niks werkt ook niet mee in het verbeteren van de jeugdopleiding. Zaak om snel richting de tweede divisie te gaan met de beloften, en echte weerstand op te bouwen voor de talenten.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor AllardP » 22-06-2017 14:33

Feanonline meldt dat, naast Pierie en Johnsen, nog eens zeven jongens de overstap maken naar het eerste. Is er een volger aanwezig op het forum die deze spelers kent?

Ik zou Jizz Hornkamp overigens niet aanraden zijn carriere voort te zetten in een Engelssprekend land....
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor pes5 » 22-06-2017 14:58

Niet direct naar het eerste hoor. Gewoon naar de A/B-selectie. Zullen zich op de beloften moeten richten.

Ik vind Magnusson een goede.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor fuotbalgek » 28-06-2017 19:19

Nog minimaal twee jaar in een gedevalueerde flutcompetitie, blijft een gigantische flater dat we niet ingestroomd zijn. Minimaal twee jaar nog een achterstand op clubs en opleidingen die de beloften wel in een serieuze competitie hebben spelen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-06-2017 19:42

Ik vind het een schande dat beloftenteams bij de amateurs ingedeeld worden of zelfs in de Jupiler League waar elke week weer een ander elftal op het veld staat. Er moet gewoon een competitie komen, net als vroeger met alleen beloftenteams. Misschien wel met een iets andere opzet, maar er moet vast iets mogelijk zijn
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 28-06-2017 19:50

Nou, als de Beloftes 'gewoon' een vaste selectie hebben, is het prima. Wat er nu gebeurd is belachelijk ja. Kijk eens naar Duitsland en Portugal, daar is het prima geregeld.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Fryskeboy22 » 28-06-2017 20:15

Er moeten gewoon 2 beloften leagues komen met alleen beloften elftallen van elke betaald voetbal club.

Beloften league A:
Ajax, Psv, AZ, Vitesse, Utrecht, HEERENVEEN, Groningen, Twente, Feyenoord, Roda JC, Nac breda, Willem II, Heracles Almelo, VVV-Venlo, Pec Zwolle, Sparta, Ado Den haag, Excelsior.

Beloften league B:
Jong Dkv, Go ahead eagles, Den Bosch, Helmond sport, Fortuna Sittard, MVV, Rkc waalwijk, Fc Emmen, Almere city, Telstar, Jong Achilles 29, Graafschap, Fc Eindhoven, Nec, Dordrecht, Oss

Degradatie/promotie regeling, van league A degraderen de nummer 16, 17 en 18 rechtstreeks. Nummer 1,2 en 3 promoveren van B naar A. En de nummer 15 A en nummer 4 play off. Gewoon echte competitie met veel wedstrijden tegen leeftijdsgenoten.

Alleen spelers toegestaan tot en met 21 jaar.
Zodra een speler van de beloften teams maar 1 wedstrijd speelt in hoofdmacht niet meer speelgerechtigd voor beloften voor de rest van het lopende seizoen.

Amateurs lekker met rust laten, instromen in 5de klasse is ook niks immers, 30-0 winnen van vv langezwaag en al die dorpjes is ook niks. En aan het eind met 400 goals voor staan.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 28-06-2017 20:24

Waardeloos. Kan hier echt boos om worden. Minstens 2 jaar wachten. KNVB zwicht voor amateurclubjes...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Peter » 28-06-2017 20:59

Ik stel voor om contact op te nemen met KBVB of met de DFB om te kijken of daar niet iets mee te regelen valt.
Al dan niet met andere 2e elftallen zoals Feijenoord. Je kunt hier niet op blijven wachten.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor fuotbalgek » 28-06-2017 21:08

Je kunt er van vinden wat je wilt,maar het is of allemaal of allemaal niet. Dit halfslachtige geschuif van de KNVB schiet niemand wat mee op. Zolang deze situatie er is moet je die piramide in, de beloftencompetitie is niks meer waard.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Flying Tilster » 28-06-2017 22:50

Jazz schreef:Waardeloos. Kan hier echt boos om worden. Minstens 2 jaar wachten. KNVB zwicht voor amateurclubjes...


Wat is de meerwaarde van de beloften in zo'n piramide? Het kost de amateurs klauwen vol geld, want de beloften nemen geen publiek mee en het trekt ook geen publiek aan. Het is vanaf dag 1 al een belachelijk idee geweest. Beloften van profclubs horen niet in die piramide thuis.

Zie jij in Engeland al een 2e elftal in de First Division? Het is gewoon een achterlijk dom plan geweest.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 29-06-2017 06:34

Flying Tilster schreef:Wat is de meerwaarde van de beloften in zo'n piramide? Het kost de amateurs klauwen vol geld, want de beloften nemen geen publiek mee en het trekt ook geen publiek aan. Het is vanaf dag 1 al een belachelijk idee geweest. Beloften van profclubs horen niet in die piramide thuis.

Zie jij in Engeland al een 2e elftal in de First Division? Het is gewoon een achterlijk dom plan geweest.


Die toeschouwersaantallen is wel het slechtste voorbeeld. Ik bedoel, het is nou niet zo dat de Tweede Divisie teams gemiddeld zelf volle zalen trekken he? Dat heeft verder weinig met beloftes te maken. Laat die clubs eerst zelfs eens fatsoenlijke aantallen doorgeven ipv de standaard 1000/1500 die er nooit zijn.

En in Engeland zijn ze ook bezig met de U23 teams hoor, ze doen al mee in een bekertoernooi daar. Uiteraard is er veel weerstand, maar ook daar zal het wel gebeuren.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Flying Tilster » 29-06-2017 13:16

Het gaat met name om competitievervalsing. De selectie van o.a. Jong AZ kan nogal per week verschillen, afhankelijk wat er in het 1e gebeurt. Als daar schorsingen / blessures zijn dan worden Jong AZ-spelers overgeheveld naar het 1e elftal.
De 1e 4 amateurverenigingen spelen tegen een zeer sterk Jong AZ.. en de 5e speelt tegen een kwalitatief minder Jong AZ.
Dat is gewoon pure competitievervalsing. Ze hadden er nooit aan moeten beginnen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor hhage » 29-06-2017 14:09

De zaterdagclubs hadden een geweldige competitie en veel supporters,dit wordt nu de nek omgedraaid omdat er 5 jong teams inkomen.waardeloos gewoon de beloftes in een eigen competitie.Een quick boys ijsselmeervogels,spakenburg is toch vele malen leuker dan Jong Almere city/Volendam....
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 29-06-2017 14:10

Flying Tilster schreef:Het gaat met name om competitievervalsing. De selectie van o.a. Jong AZ kan nogal per week verschillen, afhankelijk wat er in het 1e gebeurt. Als daar schorsingen / blessures zijn dan worden Jong AZ-spelers overgeheveld naar het 1e elftal.
De 1e 4 amateurverenigingen spelen tegen een zeer sterk Jong AZ.. en de 5e speelt tegen een kwalitatief minder Jong AZ.
Dat is gewoon pure competitievervalsing. Ze hadden er nooit aan moeten beginnen.


Je geeft zelf de oplossing al: Vaste selecties, geen uitzonderingen.

Vraag eens aan Robben en Ribery, hoe vaak ze 'wedstrijdritme' op hebben gedaan bij Bayern II.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Kaz_SCH » 29-06-2017 15:02

Het is echt één grote farce geworden zo. Of allemaal, of niemand. Er zijn landen waarin het prima werkt (Duitsland, Spanje, Portugal). Maar hier in Nederland hebben we er weer een ongelofelijk puinzooi van gemaakt, met dank aan de KNVB. Ook echt een blunder van het toenmalige bestuur, om er niet meteen in te stappen. Iedereen had kunnen zien dat het toen ook de beste optie was, dan had je nu dit probleem in ieder geval zelf niet.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Flying Tilster » 29-06-2017 23:25

Satyr schreef:Je geeft zelf de oplossing al: Vaste selecties, geen uitzonderingen.
Vraag eens aan Robben en Ribery, hoe vaak ze 'wedstrijdritme' op hebben gedaan bij Bayern II.


Vraag me eerlijk gezegd af of dat wel realistisch is qua vaste selecties. Juist omdat blessuregevallen die terugkomen toch ergens ritme op moeten doen. Dat gebeurt dan toch in het 2e elftal. Persoonlijk blijf ik er geen voorstander van om 2e elftallen mee te laten draaien in de top van het amateurvoetbal danwel de Jupiler League.

Kijken we even "zakelijk" naar Jong Heerenveen. Dan is het natuurlijk eeuwig zonde dat we niet direct de kans gegrepen hebben om daarin mee te doen. Zeker omdat je een aantal prima seizoenen gedraaid hebt in de beloftencompetitie. Dat niveau is logischerwijs gedaald nu beloftenteams van o.a. Ajax, PSV wel de stap gezet hebben.

Jij had het ook over de U23 in Engeland. Wat zijn ze daarmee van plan dan qua competitie?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Superfries1994 » 30-06-2017 00:11

Flying Tilster schreef:Vraag me eerlijk gezegd af of dat wel realistisch is qua vaste selecties. Juist omdat blessuregevallen die terugkomen toch ergens ritme op moeten doen. Dat gebeurt dan toch in het 2e elftal. Persoonlijk blijf ik er geen voorstander van om 2e elftallen mee te laten draaien in de top van het amateurvoetbal danwel de Jupiler League.

Kijken we even "zakelijk" naar Jong Heerenveen. Dan is het natuurlijk eeuwig zonde dat we niet direct de kans gegrepen hebben om daarin mee te doen. Zeker omdat je een aantal prima seizoenen gedraaid hebt in de beloftencompetitie. Dat niveau is logischerwijs gedaald nu beloftenteams van o.a. Ajax, PSV wel de stap gezet hebben.

Jij had het ook over de U23 in Engeland. Wat zijn ze daarmee van plan dan qua competitie?

Schaars heeft ook geen duels in het tweede gespeeld na zijn blessure, om 'wedstrijdritme' te krijgen. En zoals hierboven al staat, zo'n Ribery die elk jaar wel in de lappenmand zit, ook die gaat niet bij het tweede voetballen. Ik vraag me ook af of het ook helpt om op één of ander bijveld zonder publiek te ballen als. Volgens mij krijg je dat eerder door gewoon een paar keer in te vallen bij het eerste, om vervolgens na een paar keer dat gedaan te hebben weer in de basis gezet te worden.

Daarnaast, mocht je toch het tweede daarvoor willen gebruiken en vinden dat dat nuttig is, dan is het ook gewoon kiezen of delen: Of je kiest voor een jeugdelftal die fatsoenlijke tegenstand krijgt of je blijft in de huidige competitie meedoen en accepteert dat de tegenstand minimaal is en vervolgens de stap naar het eerste elftal erg groot.
Laatst bijgewerkt door Superfries1994 op 30-06-2017 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 30-06-2017 08:12

Flying Tilster schreef:
Vraag me eerlijk gezegd af of dat wel realistisch is qua vaste selecties. Juist omdat blessuregevallen die terugkomen toch ergens ritme op moeten doen. Dat gebeurt dan toch in het 2e elftal.


Maar wedstrijdritme is mentaal. Je hoeft echt niet 60-90 minuten mee te doen in een wedstrijd op een (veel) lager niveau om te wedstrijdfit te worden. Dat doe je op de training, of je valt in een competitiewedstrijd in. Ik haalde niet voor niets het voorbeeld van Bayern erbij.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Wolliepoly » 30-06-2017 09:30

Mochten de tweede elftallen met vaste selecties werken zoals in spanje lijkt het me voor de amateur/JL clubs ook beter en interessanter
Tuurlijk blijf je met de toeschouwers aantallen zitten, maar dit kan natuurlijk veranderen doordat ook de diehard volgers van de bvo's de tweede elftallen gaan volgen om de ontwikkeling van de talenten in de gaten te houden. Daarnaast is het ook een kwestie van wennen.

Uiteiendelijk ben ik er wel van overtuigd dat het de basis van het nl'se voetbal beter maakt.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 08-07-2017 15:53

Iemand die iets meer kan zeggen over Amofa? Heeft hij potentie om onze vaste LB'er te worden?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten