Ondertussen bij de andere profclubs....

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Surhuisterveen » 21-05-2017 21:34

Liever NAC. Mooie club die er in hoort. Helemaal als ze dat uitvak weer gewoon naar beneden halen.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 24-05-2017 22:13

Een kleurloze, kansloze, roemloze finale dankzij het anti voetbal van Mourinho en een goede dosis geluk. Voetbal anno 2017 :roll:
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Jazz » 24-05-2017 22:15

fuotbalgek schreef:Een kleurloze, kansloze, roemloze finale dankzij het anti voetbal van Mourinho en een goede dosis geluk. Voetbal anno 2017 :roll:


En Ajax speelde wel goed en met lef? Man U heeft dit gewonnen puur op maturiteit en het stoppen van Ajax. Effectief gespeeld.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-05-2017 15:46

Blijven we nu altijd last houden van Roda JC ? Jaar in jaar uit hebben ze weer geluk op welke manier dan ook.
Had graag MVV erin gezien, zeker ten koste van Roda JC. De handhaving heeft toch nog één klein voordeeltje, Roda JC speelt volgend jaar op gewoon gras.
Laten we dan hopen dat NAC er in komt, een club die zeker in de Eredivisie hoort
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Appie_M » 28-05-2017 17:09

NEC is zo goed als gedegradeerd. Kunnen wij mooi die Dumic kopen voor een zacht prijsje. Misschien die Kadioglu ook maar als vervanger van Larsson.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor wijzijnscheerenveen » 28-05-2017 19:33

Kadioglu is veel te wisselvallig.. wisselt leuke momenten/goals af met waardeloos spel. Heeft in Nijmegen ook niet tot nauwelijks een basisplek gehad geloof ik. Vindt dat zeker, voor komend seizoen, (nog) geen versterking voor ons. Dumic absoluut wel! Goede CV en eigenlijks beter en vooral stabieler dan we hebben.
wijzijnscheerenveen
Selectiespeler
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 20-05-2015 11:40

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 13-06-2017 11:34

wijzijnscheerenveen schreef:Kadioglu is veel te wisselvallig.. wisselt leuke momenten/goals af met waardeloos spel. Heeft in Nijmegen ook niet tot nauwelijks een basisplek gehad geloof ik. .

Kadioglu is een groot talent dat afgelopen seizoen met z'n 17 jaar al behoorlijk wat wedstrijden heeft meegepakt en heeft laten zien zich prima staande kunnen te houden op Eredivisieniveau. Wat mij betreft moet je zo'n jongen altijd binnenhalen. Echter, ik verwacht dat hij naar de NLse top3 zal gaan (en anders wel Vitesse of AZ).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Riverside » 13-07-2017 12:40

Wat een tragedie voor Nouri. Er was voorzichtig optimisme na zijn hartfalen, namelijk dat zijn hartfuncties weer normaal functioneerden. Maar nu blijkt dat hij ernstige hersenschade heeft opgelopen.

Zijn voetbalcarrière is over, en het is maar de vraag in hoeverre hij nog een 'normaal' leven kan leiden. Ik vrees het ergste voor hem.

Zo triest dit.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 13-07-2017 13:32

Bij ernstige hersenbeschadiging is het nog maar de vraag of en hoe hij hier met enige kwaliteit van leven uit komt, zeer triest.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Appie_M » 13-07-2017 15:48

Aangezien het om een hartritmestoornis ging is de schade waarschijnlijk het grootst in de delen van de hersenen die de hartslag regelen. Dat zijn erg basale gebieden die de meest basale onbewuste functies regelen, zoals de ademhaling, schrikreacties en dergelijke. Als je in zo'n basaal gebied schade hebt is de kans op een ook maar enigszins fatsoenlijke levenskwaliteit helaas nihil.

Triest. Ongelooflijk triest.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor blauwekater » 27-07-2017 10:59

Avatar gebruiker
blauwekater
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:05
Woonplaats: Emmeloord

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 27-07-2017 11:34

Mooi verslag inderdaad!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 27-07-2017 19:57

Proberen we een inhaalslag te maken op de UEFA-ranglijst, verliest PSV thuis van Kroatische Osijek. Dan kunnen ze het daar nog wel goed maken, maar deze had gewoon gewonnen moeten worden. Alhoewel, als je de wedstrijd gezien hebt, dan is dat PSV wel een armoedig zootje. Zeker achterin is het niet best en voorin met Bergwijn win je de oorlog ook niet
Hopelijk weet Utrecht ook een stuntje te halen in Polen, 1-1 is ook genoeg en Utrecht zie ik daartoe best in staat
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor hhage » 28-07-2017 05:40

Feanfan 1 schreef:Proberen we een inhaalslag te maken op de UEFA-ranglijst, verliest PSV thuis van Kroatische Osijek. Dan kunnen ze het daar nog wel goed maken, maar deze had gewoon gewonnen moeten worden. Alhoewel, als je de wedstrijd gezien hebt, dan is dat PSV wel een armoedig zootje. Zeker achterin is het niet best en voorin met Bergwijn win je de oorlog ook niet
Hopelijk weet Utrecht ook een stuntje te halen in Polen, 1-1 is ook genoeg en Utrecht zie ik daartoe best in staat


Ze kunnen er ook zomaar beide uitvliegen en ik zie feyenoord niet veel punten pakken in de CL en Vitesse niet in de EL......hopelijk kunnen ze het nog rechtzetten in de uitwedstrijd
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Ebiede » 28-07-2017 21:21

Ik ga een heel heikel punt aansnijden over Nouri. Los van het feit dat het verschrikkelijk is en dat ik dit werkelijk niemand gun, kan ik alle ophef en publiciteit niet snappen. Deze jongen heeft nog helemaal niets gepresteerd en krijg zo veel media aandacht. Als dit een tweede elftal speler van ons of Twente was gebeurt had je niemand hier over gehoord.

Toen bijvoorbeeld Tommy Krommendijk overleed heb ik niet zo veel media-aandacht gezien. Oke het waren andere tijden, helemaal vergelijkbaar is het niet.

Maar ik zie in kranten muurschilderingen staan van Nouri, oproepen om de Toekomst om te dopen in het Nouri-complex. Ik vind het overdreven. Z'n begenadigd talent was het ook niet, want op je 20ste pas 9 wedstrijden in het eerste spelen is niet veel. Exeptionele talenten hebben dan al drie jaar meegedraaid in een eerste elftal.

Het is ook buiten proporties om het stadion te gaan vernoemen naar de grootste voetballer die ons land heeft gekend en dan het trainingscomplex vernoemen naar een jeugdspeler die helemaal niets heeft gepresteerd.

Nogmaals, ik hoop dat hij goed hersteld, hij kan zelf ook weinig aan bovenstaande doen. Maar ik vind de aandacht die het krijgt ver over de top.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-07-2017 21:34

Je hebt ook helemaal gelijk. En wat je zegt over een tweede-elftal speler, zelfs al was het een basisspeler van Twente, VVV of NAC (Ferry van Vliet) dan zou het veel minder aandacht krijgen.
Maar in dit geval gaat het om Ajax en Ajax is wereldwijd bekend en als er maar iets gebeurd, komt het in de media. Dat is ook zo met transfers. Wie gaat er 35 miljoen voor Milik betalen, 27 miljoen voor Klaassen en 9 miljoen voor een wisselspeler Riedewald. Tis gewoon wereldwijd bekend
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Appie_M » 29-07-2017 15:50

Goed punt hoor. Zelfde geldt mijns inziens voor dat vliegtuig van Chapecoense. Verschrikkelijke tragedie, maar als het geen profvoetballers waren geweest had het lang niet zoveel aandacht gekregen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor hhage » 29-07-2017 22:32

Alle clubs hun medeleven tonen deden ze dat ook bij David di Tomasso??het is natuurlijk erg voor Nouri,toevallig heeft hij een paar wedstrijden in Ajax 1 gespeeld,en tonen alle clubs hun medeleven,maar hadden ze dat ook gedaan bij een speler van bijv. Ajax a1 of een fc oss,quick boys,lienden??bij alle andere mensen was het ook erg geweest, kan me dus wel vinden in het verhaal van Ebiede
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Riverside » 30-07-2017 05:45

Ik vind het niet overdreven. Voetballers komen door de social media gevoelsmatig dichter bij de mensen dan bijvoorbeeld 10 jaar geleden. Nouri is daar een goed voorbeeld van, en heeft bij veel supporters een hoge gunfactor.

Wat Nouri is overkomen is vreselijk en is iets wat veel mensen heeft geraakt.

Ik vind het ook niet echt passend om vergelijkingen te maken. Overigens was er voor Di Tomasso ook veel aandacht hoor, dat kwam ook wel binnen bij veel mensen.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 30-07-2017 09:29

Gearard schreef:Ik vind het ook niet echt passend om vergelijkingen te maken. Overigens was er voor Di Tomasso ook veel aandacht hoor, dat kwam ook wel binnen bij veel mensen.

De aandacht die er voor Di Tomasso was, Gearard, staat niet in verhouding met de aandacht voor Nouri.
Uiteraard begrijpt een ieder dat social media momenteel hot zijn en aangezien Ajax een veel grotere club is dan Utrecht (m.n. op social media), kan ik me voorstellen dat er op social media veel meer aandacht naar uit gaat.
Het punt van Ebiede dat e.e.a. enorm wordt opgeblazen en overdreven kan ik me heel goed voorstellen. Die mening deel ik. Wanneer jongeren er veel op social media over willen praten, begrijp ik. Maar dat tv, kranten, etc. er zo veel aandacht aan besteden kan ik me niet voorstellen. Ik kan het me alleen voorstellen wanneer er een veel diepere reden achter zit. Namelijk het komt bij mij meer over om een bepaalde groep van de NLse bevolking te binden met de rest van NL, namelijk het zoeken naar meer overeenkomsten (emotioneel saamhorigheidsgevoel) en deze benadrukken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor pes5 » 30-07-2017 10:21

Ik snap zijn punt ook goed, maar ik denk dat je in zulke schrijnende situaties dat punt niet hoeft te maken. Laat een ieder doen waar hij of zij zich fijn bij voelt of steun uit haalt.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor diepFries » 30-07-2017 11:27

Ik ben het ook meer eens met Gearard. Aandacht in de media voor alles wat 'klassieke top3' is en met name Ajax is per definitie -tig maal groter dan de rest van het voetbalwereldje.


Dat Wizard vervolgens niet gewoon schrijft dat er mogelijk sprake is van 'belangen' rondom integratieproblematiek van met name Marokkaans-Nederlandse jongeren vind ik persoonlijk al kwalijker. Nouri is tot op zekere hoogte ook een rolmodel. Dat is dus al een legitieme reden om er extra aandacht aan te schenken. En als ik dan bijvoorbeeld tijdens de oefenwedstrijd in Witmarsum talloze opmerkingen van mijn eigen langs de lijn staande Friese medesupporters hoor over de situatie rondom Nouri, ronduit racistisch. Dan snap ik heel goed dat, hoe dubbel het ook aan mag voelen, deze tragische gebeurtenis wordt aangegrepen om de problematiek nogmaals onder de aandacht te brengen. Omdat het nodig is. Twee kanten op.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Satyr » 30-07-2017 21:37

Lamprou als 3e keeper naar Ajax.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor BK2007 » 01-08-2017 08:29

Satyr schreef:Lamprou als 3e keeper naar Ajax.


Ach, Neymar gaat naar PSG voor 222 miljoen.
Nog eens wat anders. :mrgreen:
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Cyclia » 01-08-2017 10:14

BK2007 schreef:
Ach, Neymar gaat naar PSG voor 222 miljoen.
Nog eens wat anders. :mrgreen:


En hoe ook... Zum Kotschen. https://twitter.com/timdegier/status/892275491696193536
Cyclia
Nieuw talent
 
Berichten: 56
Geregistreerd op: 21-09-2011 16:36
Woonplaats: Steenwijk

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-08-2017 21:12

Topprestatie van Utrecht. Echt een ontzettend slechte arbitrage, maar wel door naar de volgende ronde.
PSV daarentegen moeten zich doodschamen, en als ze eruit vliegen gaat Cocu er ook uit denk ik
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Satyr » 03-08-2017 21:19

Neymar is transfervrij naar PSG. Heeft zichzelf vrijgekocht.

Utrecht, onvoorstelbaar wat die scheids deed en erg knap dat ze het gered hebben.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 04-08-2017 04:52

Zijn advocaten hebben hem vrijgekocht toch? Vreemd verhaal met die 300 miljoen vanuit de zandbak om te fungeren als boegbeeld voor het WK in 22.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 04-08-2017 11:02

diepFries schreef:Dat Wizard vervolgens niet gewoon schrijft dat er mogelijk sprake is van 'belangen' rondom integratieproblematiek van met name Marokkaans-Nederlandse jongeren vind ik persoonlijk al kwalijker.

Volgens mij impliceer ik dat juist?
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 04-08-2017 11:04

Nu de Neymar-rel de gemoederen hoog bezig houdt, lijkt de uitschakeling van Ajax en PSV een beetje naar de achtergrond te glijden. Ik vind het triest en dan ook zeer triest dat beide clubs zijn uitgeschakeld op een beide zeer amateuristische wijze. Op deze manier komt het NLse voetbal er nooit bovenop en verliezen we steeds meer terrein op onze Europse concurrenten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten