Luka Zahovic

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Mackan68 » 25-08-2016 11:22

Stiffie schreef:Ik heb nooit wat overtuigends gezien van die jongen (toegegeven ik heb hem niet in jong Heerenveen gezien).

Ik heb er weinig vertrouwen in dat dit nog wat wordt met die jongen bij ons. We zijn iig een jaar van een deel van zijn salaris af.

Net als andere spelers was het met Luka ook wat wisselvallig. Heeft echter ook prima goals gemaakt. Maar volgens mij is er niemand bij de club die ook maar enig idee heeft hoe je hem zou kunnen laten renderen. Feit is onderhand wel dat hij niet past in onze stijl van voetballen. Jammer dat er vooral qua aanvallers nogal wat miskopen zijn gedaan de laatste jaren. Dit was voorheen toch de grootste inkomstenbron van de club. Je vraagt je af 'waar is het mis gegaan'?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Voorstopper » 26-08-2016 12:31

Neymar schreef:Laten we hopen op een Uth scenario. Jaartje verhuurd worden, goed spelen en dan terugkomen en bij ons lekker knallen.

Hopen mag altijd maar dan had ik hem liever elders in de Eredivisie gezien. Natuurlijk is het fijn voor zo'n jongen dat hij in een vertrouwde omgeving komt te spelen maar dat is ook de omgeving waar hij zat voor ons. Bij een team dat een ander systeem hanteert dan wij. En aangezien wij niet eens weten waar hij moet spelen ben ik dan ook bang dat het 'm niet gaat worden. Had hem dan dus ook liever bij een Heracles, W2 of Sparta gezien.

Bij het aantrekken van Zahovic werd al twijfelend gereageerd op de vraag waar hij moest gaan spelen. Geen diepe spits, geen echte tien en geen vleugelspeler. Terwijl wij vrij strak 4-3-3 hanteren. Betekent dat zo'n jongen zich maar aan moet gaan passen en daar gokt de club dan ook op. In een aantal gevallen lukt het aardig, al vraag je je soms wel af of een speler op een andere positie niet nog beter zou renderen (Larsson bijv). Maar in het geval van Zahovic lijkt het, net als bijvoorbeeld met een Elyounoussi, niet te gaan lukken om de stap vanuit een 2e spits-positie in een 4-4-2 te maken naar een spits of flankpositie in ons 4-3-3. Dit lijkt dan ook een aankoop die is gedaan op basis van zijn aanwezige talent en kwaliteiten en zeker niet op basis van geschiktheid om te spelen in ons systeem. Die gok pakt helaas niet altijd goed uit.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor pes5 » 28-08-2016 21:02

Scoorde meteen vanavond voor Maribor.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor paparazzi » 11-12-2016 15:46

Topscorer in de Sloveneense competitie inmiddels. Hij doet het uitstekend!
Tijd om hem terug te halen.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Knipecity » 11-12-2016 17:19

paparazzi schreef:Topscorer in de Sloveneense competitie inmiddels. Hij doet het uitstekend!
Tijd om hem terug te halen.

Zegt nog niet zoveel. Misschien is Sloveense competitie wel van niveau Jupiler League?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor paparazzi » 11-12-2016 23:01

Dat is het ook Knipecity. Maar dan nog. Zie Van Amersfoort die is sterker uit Almere gekomen. Zie van Nistelrooy die kwam van fc Den Bosch. En zo nog wel meerdere.
Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van Reza.
Deze jongen (luka) verdient op z'n minst een herkansing.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Irevino » 12-12-2016 08:46

We kunnen volgend jaar niet meer om hem heen toch?
Irevino
Nieuw talent
 
Berichten: 118
Geregistreerd op: 03-06-2015 21:53

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 12-12-2016 09:45

Irevino schreef:We kunnen volgend jaar niet meer om hem heen toch?


Zeker wel. Hij moet het hier eerst ook maar eens laten zien. Hoe we nu spelen zie ik dat niet snel gebeuren, zeker niet als aanspeelpunt zoals Reza.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Irevino » 12-12-2016 10:24

Ik bedoel er meer mee te zeggen dat hij wat mij betreft wel een kans verdiend, of hij Reza er uit gaat spelen dat denk ik niet. Maar op basis van de eerste seizoenshelft kan je wel zeggen dat hij een eerlijke kans verdiend in de voorbereiding volgend jaar.
Irevino
Nieuw talent
 
Berichten: 118
Geregistreerd op: 03-06-2015 21:53

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Knipecity » 12-12-2016 11:39

Reza was overigens, net als bijna iedereen, wel weer erg matig zaterdag.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 12-12-2016 11:51

Knipecity schreef:Reza was overigens, net als bijna iedereen, wel weer erg matig zaterdag.



Dan ga je deze opmerking zeker bij alle 11 neer zetten? Of fixeer jij je alleen op Reza na elke wedstrijd?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Knipecity » 12-12-2016 12:15

Reza kwam nu ter sprake als speler die moeilijk te vervangen zal zijn door Zahovic, maar ik vind Reza nog steeds heel beperkt, met zo nu en dan een aardige pot. Hij kan nog geen lantaarnpaal uitspelen, dus is puur afhankelijk van anderen.

Een Zahovic lijkt mij in de basis een speler die wat meer kan.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor BK2007 » 12-12-2016 12:39

Knipecity schreef:Een Zahovic lijkt mij in de basis een speler die wat meer kan.


Nogal een grote aanname.
Wat heeft hij laten zien dan ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 12-12-2016 13:54

Knipecity schreef:Reza kwam nu ter sprake als speler die moeilijk te vervangen zal zijn door Zahovic, maar ik vind Reza nog steeds heel beperkt, met zo nu en dan een aardige pot. Hij kan nog geen lantaarnpaal uitspelen, dus is puur afhankelijk van anderen.

Een Zahovic lijkt mij in de basis een speler die wat meer kan.


Compleet andere voetballer die je niet eens met elkaar kunt vergelijken. Maar goed het zegt veel over hoe je op Reza gefixeerd bent.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Livid » 12-12-2016 14:03

Grimo schreef:Compleet andere voetballer die je niet eens met elkaar kunt vergelijken. Maar goed het zegt veel over hoe je op Reza gefixeerd bent.


Waarom kun je ze niet met elkaar vergelijken? Vergelijken is niet alleen op zoek gaan naar overeenkomsten, maar ook naar verschillen. Neem Henk en Reza, die kun je dan ook niet vergelijken maar toch zul je een afweging moeten gaan maken om de juiste man op te stellen.

Wat mij afgelopen zaterdag weer opviel is dat Reza heel vaak aanspeelbaar is en zodra hij de bal krijgt de bal vast wil houden en daardoor weer richting het middelveld gedwongen wordt en dan de bal weer aan Schaars, Yuki of Pelle geeft. Hij is gewoon te licht om de bal rond de zestien vast te houden. Ik heb Zahovic te weinig gezien om daar over te kunnen oordelen, maar ik vermoed gezien het postuur dat die hetzelfde probleem heeft.
Avatar gebruiker
Livid
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 30-08-2016 09:21
Woonplaats: 050

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Neymar » 12-12-2016 14:06

Zijn statistieken zijn daar echt goed. 10 goals in 14 wedstrijden, elke 82 minuten een goal.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Knipecity » 12-12-2016 14:24

Livid schreef:Waarom kun je ze niet met elkaar vergelijken? Vergelijken is niet alleen op zoek gaan naar overeenkomsten, maar ook naar verschillen. Neem Henk en Reza, die kun je dan ook niet vergelijken maar toch zul je een afweging moeten gaan maken om de juiste man op te stellen.

Wat mij afgelopen zaterdag weer opviel is dat Reza heel vaak aanspeelbaar is en zodra hij de bal krijgt de bal vast wil houden en daardoor weer richting het middelveld gedwongen wordt en dan de bal weer aan Schaars, Yuki of Pelle geeft. Hij is gewoon te licht om de bal rond de zestien vast te houden. Ik heb Zahovic te weinig gezien om daar over te kunnen oordelen, maar ik vermoed gezien het postuur dat die hetzelfde probleem heeft.

Zaterdag was een wedstrijd die schreeuwde om Henk Veerman, maar helaas, juist nu is hij niet inzetbaar. Het zou me niet verbazen als Willem 2 ook weer een hele geschikte wedstrijd voor Henk wordt. Ik verwacht daar ook een lastige pot.

Zahovic is qua postuur ook niet een spits voor Heerenveen, dat klopt. Misschien heb ik wat focus richting Reza, maar dat kwam omdat hier werd gezegd dat Reza er niet snel uitgespeeld zal worden en dan ben ik getriggerd. Reza moet gewoon heel blij zijn dat hij hier mag spelen en met spelers om hem heen die veel meer talent hebben dan hij.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor paparazzi » 12-12-2016 14:33

Ik ben het met Knipecity eens over Reza. Een beperkte -spits- voetballend kan hij aardig mee, maar hem de diepte insturen heeft weinig nut.
Hij moet het vooral hebben van een scherpe voorzet en oké hij staat soms nog weleens op de goede plek.
Maar gezien zijn leeftijd t.o.v Zahovic ben ik geneigd te zeggen om laatstgenoemde opnieuw een kans te geven. (Ik refereer nogmaals naar v Amersfoort)

Verder heb je ook weinig achter de hand als Veerman geblesseerd is.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 12-12-2016 15:39

Knipecity schreef:
Zahovic is qua postuur ook niet een spits voor Heerenveen, dat klopt. Misschien heb ik wat focus richting Reza, maar dat kwam omdat hier werd gezegd dat Reza er niet snel uitgespeeld zal worden en dan ben ik getriggerd.


Ja dus? Daarom ga je je op Reza focussen en ben je getriggerd...wat wil je er aan doen? :roll: Reza gaat niet vervangen worden door de huidige spelers dit seizoen als vaste spits. Die weddenschap wil ik wel met je aan.


Knipecity schreef:Reza moet gewoon heel blij zijn dat hij hier mag spelen en met spelers om hem heen die veel meer talent hebben dan hij.


Al met al kun je dus concluderen dat dit huidige team en de huidige drie aanvallers elkaar goed aanvullen. Zeker aanvallend, gezien de vierde plek waarmee we de winterstop in gaan en dat we na Feyenoord en Ajax zelfs de meest scorende ploeg zijn.
Van de 31 goals maakten onze drie aanvallers er 20. (Larsson/Reza 7 en Zeneli 6). Denk dan dat wij ook wel een beetje blij mogen zijn met Reza.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Wizard » 14-12-2016 08:29

Dit is een forum waar gediscussieerd moet worden. Alleen, ik begrijp de discussie omtrent de spitspositie niet zo goed.
Zahovic is een speler die gemaakt is voor het 442 systeem. Daar waren we het met z'n allen al over eens. Dat hij nu opeens gaat scoren in een 442 systeem is dan ook niet vreemd. Dat hij een kans moet krijgen, wanneer hij terugkeert lijkt mij nogal wiedes. Alle eerste selectiespelers verdienen we een kans.
De discussie over Reza begrijp ik ook niet. Qua statistieken (Knipe heeft het hier altijd over) doet hij het meer dan uitstekend. Maar minstens zo belangrijk is dat de spelers om hem heen steeds beter gaan spelen; hij kan namelijk een bal vasthouden en heeft overzicht/inzicht. Dat hij niet super snel is of geen man kan uitspelen, zal mij een zorg zijn zolang hij maar past in het huidige spelconcept, 433 met balbezit. Natuurlijk, er zijn vast genoeg spitsen die beter zijn. Maar, persoonlijk zie ik liever een sterke 10 komen (waar meer aan behoefte aan is). Helaas hebben we al (te)veel middenvelders en zal er eerst verkocht/verhuurd moeten worden.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Jazz » 22-12-2016 19:37

De toekomst van de aan Maribor NK verhuurde Luka Zahovic ligt mogelijk niet meer bij SC Heerenveen. De 21-jarige aanvaller - momenteel topscorer van de Sloveense competitie - kan na dit seizoen namelijk definitief terugkeren bij zijn oude club.

Volgens het Sloveense Ekipa24 hebben Maribor en Heerenveen namelijk al bij het sluiten van het huurakkoord een afkoopsom afgesproken waarvoor Zahovic de terugkeer kan maken naar zijn vorig club. Saillant detail: Luka's vader Zlatko is technisch directeur van Maribor en kan dus over de toekomst van zijn zoon gaan beslissen.


Einde avontuur Luka. Jammer, had wel willen zien hoe goed hij na zijn huurperiode terug in Heerenveen zou zijn geweest...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Mackan68 » 22-12-2016 20:21

Jazz schreef:
Einde avontuur Luka. Jammer, had wel willen zien hoe goed hij na zijn huurperiode terug in Heerenveen zou zijn geweest...


Hoho, je loopt vooruit op de zaken. Luka kan mogelijk kiezen voor een Uth-scenario. Dat hij zoveel eergevoel heeft om zich alsnog bij Heerenveen te willen bewijzen i.p.v voor mogelijk een minimale transfersom terug te keren naar toch niet zo'n bijster interessante competitie. Hij zal uiteindelijk degene zijn die bepaalt waar zijn toekomst ligt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Voorstopper » 25-12-2016 14:26

Gezien onze speelwijze en zijn prestaties tot nu toe zou een definitief vertrek naar Maribor niet onlogisch zijn.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Satyr » 27-12-2016 11:22

Voorstopper schreef:Gezien onze speelwijze en zijn prestaties tot nu toe zou een definitief vertrek naar Maribor niet onlogisch zijn.


Als hij er ook zo over denkt, dan moet hij maar vertrekken ja. Hij weet ook dat Heerenveen een prima springplank naar boven kan zijn, maar het komt niet vanzelf. Als hij zich niet kan aanpassen en het mentaal niet aankan om met tegenslag om te gaan: Ga dan maar lekker de topscorer van Slovenie worden
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Jazz » 23-05-2017 17:33

Adios Luka, alweer een speler die met dik verlies verkocht wordt. Zal me niks verbazen als hij volgend seizoen de sterren van de hemel speelt en voor miljoenen naar een leuk clubje gaat.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Marça » 23-05-2017 17:45

Luka begon fantastisch dit seizoen maar staat op het eind met 15 goals in 27 wedstrijden als derde op de topscorerslijst. Hij heeft het wellicht laten zien in de Sloveense competitie, maar het is de vraag of een ploeg weer miljoenen in hem wil investeren na het echec in Heerenveen. Daar zijn overigens meerdere redenen voor, waaronder ook de kwaliteiten van Luka.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Kaz_SCH » 24-05-2017 13:16

Jazz schreef:Adios Luka, alweer een speler die met dik verlies verkocht wordt. Zal me niks verbazen als hij volgend seizoen de sterren van de hemel speelt en voor miljoenen naar een leuk clubje gaat.


Wie zijn er de afgelopen jaren nog meer met een dik verlies verkocht dan?
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Jazz » 24-05-2017 14:48

Kaz_SCH schreef: Wie zijn er de afgelopen jaren nog meer met een dik verlies verkocht dan?


Dalgaard en Wildschut (paar ton) zijn een paar voorbeelden die ook daadwerkelijk verkocht zijn.

Onderstaande spelers zijn gratis, zo niet voor een solidariteitsprijsje de deur uitgelopen, terwijl Heerenveen wel minimaal 5 ton heeft uitgegeven (salaris + transfergeld):
Te Vrede
Fazli
Pappa
Steppe
Varga
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Mackan68 » 24-05-2017 15:16

Bubbe schreef:Die rijtjes kun je uit de Riemer periode ook wel opzoeken. Sommige gokjes moet je wagen, wat ik in dat rijtje meer zorgwekkend vind is dat spelers als Steppe en Pappa hier de hoogste salarissen opstreken zonder te presteren. Alle transfersommen onder het miljoen is wel een redelijke gangbare investering en mag binnen de categorie koopjes worden geplaatst. Overigens was Zahovic naar ik meen duurder.

Volgens transfermarkt maakte Zahovic in 2015 de overstap naar heerenveen voor 7½ ton. Voor 3 jaar. Met nu nog een contract voor een jaar lijkt me 5 ton afschrijven niet heel vreemd. Hij zal hier niet meteen een topsalaris gehad hebben ga ik vanuit.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron