Ondertussen in Groningen...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Heerenveen rules » 16-04-2017 17:54

Dus die gastjes laten hun club in de steek vanwege een spandoekje? :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Livid » 17-04-2017 19:41

Heerenveen rules schreef:Dus die gastjes laten hun club in de steek vanwege een spandoekje? :mrgreen:


Nee, groot aantal zit/staat ergens anders op de z-side.
Avatar gebruiker
Livid
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 30-08-2016 09:21
Woonplaats: 050

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Prosac » 14-05-2017 17:44

Bubbe schreef: :mrgreen:
Afbeelding


bijna :mrgreen:
Prosac
Selectiespeler
 
Berichten: 249
Geregistreerd op: 10-12-2007 09:59

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Surhuisterveen » 14-05-2017 18:31

Gewoon prima 2e seizoenshelft van Groningen. Keurig gedaan. Proficiat.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor grunnstad » 14-05-2017 19:12

Je bent me voor Prosac. Deze zat onbewust ook nog in mijn kop blijkbaar :mrgreen:
Voor eeuwig groen en wit
grunnstad
Basisspeler
 
Berichten: 565
Geregistreerd op: 16-05-2005 12:50

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-05-2017 20:55

En het ergste nog van alles, jullie gaan de play-offs nog winnen ook.
Dit was voor ons een zure dag in vele opzichten, al hadden jullie gelijk gespeeld, dan was het nog een beetje te overzien, maar financieel een ramp en in de flow van jullie zijn jullie de lachende derde
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Livid » 14-05-2017 21:00

Kan dit topic dicht?

Interesseert me echt niet wat er allemaal bij die kutclub gebeurt.
Avatar gebruiker
Livid
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 30-08-2016 09:21
Woonplaats: 050

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Prosac » 14-05-2017 22:54

Natuurlijk gaan we die PO's niet winnen. Utrecht lijkt me normaal gesproken de ploeg die er straks tegen Flora Tallinn of Malta FC uit vliegt.

Maar goed.. ik had eerlijk gezegd rond de winter ook niet verwacht nog boven Heerenveen te eindigen.
Prosac
Selectiespeler
 
Berichten: 249
Geregistreerd op: 10-12-2007 09:59

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Marça » 15-05-2017 08:06

Ik ben blij dat we FC Groningen in elk geval niet treffen in de halve finale - dan was de kater van twee extra nederlagen nog groter geweest...
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Jazz » 15-05-2017 08:11

Livid schreef:Kan dit topic dicht?

Interesseert me echt niet wat er allemaal bij die kutclub gebeurt.


Gelukkig ben jij niet de enige in dit topic. Ik (en de meeste mensen hier) vinden het toch wel interessant hoe een directe concurrent zich ontwikkeld, zodat we zelf ook een beetje een idee krijgen hoe groen het gras bij de buren is.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Mackan68 » 20-05-2017 22:47

Groningen mag ons dan in de eindrangschikking voorbij gegaan zijn. In de PO deden wij het tegen de nummer 4 toch net iets minder slecht dan de Oosterburen tegen de nummer 6. Een heel klein doekje voor het bloeden, toegegeven. Maar toch....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Prosac » 21-05-2017 10:38

We vonden het lachwekkende spel van Heerenveen zo zielig voor de Westerburen dat wij gepoogd hebben daar overheen te gaan gisteren. :lol:
Ik vond het woensdag nog wat geflatteerd qua kansenverhouding en goals, maar gisteren was onze defensie echt bezig die van Heerenveen te overtreffen.. ook gewoon ballen inleveren.

Prima hoor, met dit elftal moet je ook niet op 13 juli weer willen beginnen in Europa.
Prosac
Selectiespeler
 
Berichten: 249
Geregistreerd op: 10-12-2007 09:59

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Prosac » 21-05-2017 10:39

Marça schreef:Ik ben blij dat we FC Groningen in elk geval niet treffen in de halve finale - dan was de kater van twee extra nederlagen nog groter geweest...


Wat mij betreft spelen we nu alsnog een soort troostfinale, kijken wie het lachwekkends is van deze PO's :mrgreen:
Prosac
Selectiespeler
 
Berichten: 249
Geregistreerd op: 10-12-2007 09:59

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Thinkman » 21-05-2017 20:11

Twaalf aanhangers van FC Groningen moeten zich dinsdag en woensdag verantwoorden voor de rechtbank in Leeuwarden [b]wegens openlijk geweld[/b].

Het liep uit de hand, na afloop van de voetbalwedstrijd tussen FC Groningen en Heerenveen in Heerenveen op 22 februari 2015 (3-1). Fans van beide clubs gingen met elkaar op de vuist. Er vielen drie gewonden, de politie greep in. Aan de matpartij in het centrum van Heerenveen zouden zo’n vijftig supporters van beide clubs hebben deelgenomen.

De verdachten (tussen de 23 en 43) komen uit Groningen, Delfzijl, Uithuizen, Hoogezand, Kolham en Assen. Vier van hem werden ter plaatse aangehouden en zaten enige tijd vast. Eerst luidde de beschuldigingen poging tot doodslag en zware mishandeling. Er zou met messen zijn gestoken. Later bleek dat niet het geval. De drie gewonden konden na behandeling in het ziekenhuis naar huis.

De verdenking is dat de rellen zijn georganiseerd in een café in Groningen. Doel van die bijeenkomst zou zijn geweest om een gewelddadige confrontatie met aanhangers van Heerenveen aan te gaan. Via social media, WhatsApp, zouden supporters contact met elkaar hebben onderhouden. De confrontatie had uiteindelijk plaats nabij café De Skoffel, de vaste ontmoetingsplaats van Heerenveen-supporters.

Direct na afloop van de rellen riep de politie getuigen op om foto’s en filmpjes van de gebeurtenissen in te leveren. In de weken na de rellen werden nog eens elf verdachten aangehouden.

Advocaat Greetje van der Zee uit Groningen, die een van de verdachten bijstaat, noemt het bijzonder dat er alleen aanhangers van FC Groningen zijn aangehouden en niemand van Heerenveen. ,,Er namen drie keer zoveel Heerenveen-supporters aan de rellen deel dan Groningers.''

De verdachten hebben zich beroepen op het zwijgrecht. De vier mannen die een paar dagen hebben vastgezeten en daarna samen terugreden naar Groningen, werden afgeluisterd. De politie had met toestemming van de rechter-commissaris in de auto afluisterapparatuur geplaatst. Volgens advocaat Van der Zee leverde dit nogal wat informatie op op grond waarvan andere verdachten zijn opgepakt.

Waarom de zaak nu pas voor de rechter komt, is onbekend. Advocaten grijpen het lange tijdsverloop naar verwachting aan om hun cliënten voor een straf te behoeden.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Prosac » 21-05-2017 22:31

Typisch advocatenpraat.. "Waarom niemand van hullie, want zij vochten ook"

Ja joh.. wie zocht nou wie op dan? :roll:
Prosac
Selectiespeler
 
Berichten: 249
Geregistreerd op: 10-12-2007 09:59

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor TORCIDA » 22-05-2017 09:58

bijzonder is dat er werd gesproken over steekpartijen, en dat dit nu ontkracht wordt. Wat is nu waar. krijg het gevoel dat deze advocaat hier niet de volledige waarheid spreekt of slecht is geciteerd ?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor paparazzi » 10-09-2017 19:12

Groningen gezien vandaag, niet best. Behalve het matige voetbal ook nog eens een half leeg stadion. (In Alkmaar ook overigens)
Ze zongen daar; 'boeren geven nooit op'. Maakte ook niet echt indruk bij de spelers had ik `t idee. Ik vind dat Ernest Faber daar ook totaal niet past. Zou me niets verbazen als die met de kerst al weg is.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Satyr » 10-09-2017 20:49

12500 toeschouwers maar?
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor paparazzi » 10-09-2017 22:02

Satyr schreef:12500 toeschouwers maar?


15.000. In een stadion waar er 22.500 in kunnen.
Dat is niet zo geweldig voor een stad met meer dan 200.000 inwoners en een behoorlijk achterland.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Stiffie » 11-09-2017 20:18

AZ ook maar 12.511. Niet best dat hadden wij in de eerste divisie op goede dagen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Thinkman » 11-09-2017 21:08

Stiffie schreef:AZ ook maar 12.511. Niet best dat hadden wij in de eerste divisie op goede dagen.


We zijn nog steeds een unieke club met een grote en trouwe aanhang!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor hm_DR88 » 11-09-2017 22:28

Voetbalclubs moeten zich ernstig zorgen maken over het teruglopen van de belangstelling. Door een hyperactieve transfermarkt zijn spelers soms alweer vertrokken voordat ze ook maar enigszins gesetteld zijn. Clubs zijn volop bezig om mogelijke transfers af te dekken door wanneer een speler verkocht wordt, bijna realtime gehandeld wordt zodat er een vervanger direct klaar staat.

Spelers zien in deze transfermarkt ook hun mogelijkheden en zijn gedurende het seizoen ook al bezig met vervolgstappen. Ze zijn passanten in een dolgedraaide voetbalwereld. Supporters merken dat steeds meer en op het moment dat de resultaten dan ook nog achter blijven, haakt men af. Het is een kwestie van tijd dat de tanende belangstelling ook door zal werken in het kamp van sponsoren.

Het is toch te gek voor woorden dat op het moment dan Heerenveen twee wedstrijden wat bovengemiddeld speelt dat er direct geruchten gaan van mogelijk belangstelling voor de jeugdige spelers. Supporters zijn niet gek. Helaas hebben die geldschieters, c.q. investeringsmaatschappijen daar schijt aan. Groningen, AZ, Vitesse etc., het zullen niet de enigen zijn.......
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Jazz » 12-09-2017 08:00

Het komt natuurlijk ook door het feit dat je voor een fractie alle wedstrijden LIVE kan kijken op de TV via zo'n abonnement, daardoor verlies je ook bezoekers.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor badfrisianboy » 12-09-2017 10:54

Onderstaand artikel stond in het dagblad van het Noorden:


Tijd begint te dringen voor FC Groningen-trainer Ernest Faber

Met veel vers bloed in de gelederen waren de verwachtingen dit seizoen hooggespannen bij FC Groningen. Na vier wedstrijden luidt de eerste conclusie dat een seizoenskaart nog steeds geen begerenswaardig bezit is. De tijd begint te dringen voor trainer Ernest Faber.

Het striemende fluitconcert van zondag galmde nog lang na in de verre omtrek van het Noordlease Stadion. Voor de zoveelste keer stuurde FC Groningen het steeds dunner gezaaide publiek met een kater naar huis na de late, maar verdiende gelijkmaker van promovendus VVV-Venlo.
Het spel deed denken aan dat van voorgaande, teleurstellende seizoenen, die de steeds schrijnender groene plekken in de eens schier onneembare Groninger voetbalkathedraal hebben veroorzaakt.
Verkeerde snaar
Wat de mannen van Ernest Faber tegen de Venlonaren lieten zien oogde fantasieloos en futloos. Een spelidee was nergens te bespeuren. Dat de trainer na afloop ook nog precies de verkeerde snaar raakte door te stellen dat het glas van nature halfleeg is hier, was niet handig. Het bepaald niet verwende publiek richtte de pijlen op hem. De suggestie om de pas aangetreden technisch manager Ron Jans op de bank te zetten is hier en daar al gedaan.
Voorlopig wordt Faber nog gered door het aantal punten dat FC Groningen vergaarde. Vijf uit vier is, gezien het zware openingsprogramma dit seizoen, acceptabel. Maar trek de totaal onverdiende wonderzege tegen FC Utrecht eraf en FC Groningen staat net boven de degradatiestreep.
Geen lijn te ontdekken
Zorgwekkend is dat er geen lijn in het spel valt te ontdekken. Faber is, tien weken na de start van de voorbereiding, nog steeds op zoek naar de juiste samenstelling van zijn elftal. Elke week is het op veel posities de vraag wie op een basisplaats kan rekenen en wie niet. Dat schept geen zelfvertrouwen.
Een andere kwestie is of het 4-2-3-1-systeem dat Faber bij voorkeur predikt wel het beste past bij deze selectie. Waarom bijvoorbeeld niet gewoon het voor iedereen duidelijke en begrijpelijke 4-3-3, waarbij Juninho Bacuna verlost zou kunnen worden van zijn onnatuurlijke rol als controleur op het middenveld. Hij zou al zijn energie kunnen stoppen in een rol achter de spits en van box tot box het veld kunnen bestrijken.
Oeverloze bespiegelingen
Gevraagd naar de oplossing vervalt Faber vaak in oeverloze tactische bespiegelingen en technische verhandelingen. Met de vele holle frasen wekt de trainer de indruk dat hij het zelf ook niet goed meer weet of in ieder geval moeite heeft het over te brengen. Neem het antwoord afgelopen zondag op de vraag hoe het nou kon dat FC Groningen na de 1-0 voorsprong tegen VVV zover wegzakte.
Faber, letterlijk: ,,Er zijn te weinig spelers die opstaan. Zorg dat je het organiseert vanuit de principes die je hebt. Aan de bal maak je het groot, laat je tegenstander achter de bal aanlopen. Je moet dan een aantal opties opnieuw opbouwen. Zetten ze zo druk, dan bouwen we zo op. Zetten ze zo druk, dan bouwen we zo op. Je moet heel snel schakelen en vooral jezelf voorbereiden. De tegenstander nodigt je uit om iets te doen. Daar hebben we allemaal een oplossing voor. Snelle informatie aan de bal, zonder bal. Het moet allemaal sneller. Dat is het verhaal.’’
De kans dat spelers dit niet begrijpen is aanwezig. Faber staat te boek als een trainer die veel verantwoordelijkheid bij zijn selectie neerlegt, maar daar moet je dan wel de voetballers voor hebben.
Omslag is nodig
De Brabander bleef op het oog stoïcijns onder de fluitconcerten in de groene kathedraal. ,,Dat hoort bij topsport. Als je drie punten pakt, heb je heel andere beeldvorming.’’ Maar het probleem is groter dan die late tegentreffer van VVV. Er rust een enorm financiële druk op FC Groningen, dat dit seizoen is begonnen met een begrotingstekort van meer dan twee miljoen euro.
De gevolgen zijn nauwelijks te overzien als er nog meer supporters en sponsors afhaken, laat staan als de club daarnaast ook nog verder wegzakt op de ranglijst met minder televisiegeld als gevolg. Het moet snel anders. Het is vijf voor twaalf.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-10-2017 20:59

Gaat niet zo goed bij de Oosterburen. Na 9 wedstrijden maar 9 punten, terwijl ze al 6 thuiswedstrijden hebben gehad.
Lege tribunes en het spel is niet om aan te zien, al speelden ze vandaag wel 70 minuten met 10 man. Wij hebben wel eens kritiek op Streppel, maar wat ben ik blij dat we Ernest Faber niet hebben genomen. Die bakt er echt helemaal niks van. Groningen heeft ook materiaal voor plek 9-12, en dan heeft keeper Padt ook nog wat punten gepakt, die is te goed voor Groningen.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Baas » 25-10-2017 15:50

En Mahi en Idrissi nu ook uit de selectie gezet.
1 Voordeel.. gister heeft de thuisploeg eindelijk weer eens gewonnen in de 'groene hel' :lol:
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Surhuisterveen » 29-10-2017 23:22

Wie gaat als eerste, Faber of Streppel?
En hoe zou Nijland er daar in Groningen op staan nu de begroting weer omlaag moet en de supporters aantallen al jaren afnemen?
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Prosac » 29-10-2017 23:36

Faber gok ik, Streppel heeft nog wat meer punten en voetbalt nog wel aardig. Faber is zoekende, niks lukt en het voetbal is dramatisch.

Er zijn wat mensen die vinden dat Nijland verantwoordelijk is en moet oprotten, maar de meesten zien dat niet zo. Nijland is het gezicht van de club en heeft ons gebracht van de rand van de afgrond naar een redelijk stabiele middenmoter zonder gekke dingen en financiele injecties/constructies als AZ, Twente of Utrecht.
7 vette jaren, 7 magere jaren.

Ik zou ook niet weten welke trainer het beter zou doen.. Ik had na de aankopen van dit seizoen er wel meer van verwacht.
Prosac
Selectiespeler
 
Berichten: 249
Geregistreerd op: 10-12-2007 09:59

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Baas » 02-11-2017 10:11

Ik snap niet dat die Veldwijk niet gewoon eerste spits is.
En dan hebben ze die van Weert ook nog.
Ik had 1 van beide hier wel willen zien.
Redelijk materiaal, maar drama voetbal in Grunn.
Faber krijgt dit niet meer op de rit.
Vind hem ook totaal niet bij de club passen.
E. Koeman of R. Jans ofzo maar lekker voor de groep zetten.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Wizard » 03-11-2017 09:35

Van Weert vind ik geen spits voor Groningen of Heerenveen. Toen hij nog bij Excelsior speelde, was ik ook op het forum ook tegen z'n komst. Hij is veel te beperkt en blinkt ook niet echt uit op een bepaald punt.
Veldwijk vind ik een prima spits en zal mits fit ook zeker weer eerste spits worden bij Grun.

Het vertrouwen in die ploeg daar is weg en verder hoor ik dat het niet echt botert in de groep. Veel onrust, kliekjevorming en naar elkaar wijzen.
Faber lijkt me juist een prima coach die vanuit een verdedigende samenstelling wil voetballen (t.o.v. Streppel die vanuit een aanvallende samenstelling wil voetballen). Wanneer Faber de onruststokers uit de groep haalt, en er 2 leiders opstaan in de groep zie ik Groningen wel weer genoeg punten pakken. Blijkbaar zitten er in de groep een aantal persoonlijkheden die moeilijk met elkaar overweg kunnen en er zijn geen ervaren spelers die de rust in de groep houden. Daarnaast is het ook de taak van een coach, namelijk een saamhorige groep smeden.

Nog steeds begrijp ik de keuze voor het transfereren van Tibbling niet.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten