Voetbalacademie sc Heerenveen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 10-02-2017 13:15

Satyr schreef:Welnee, ons geluk is dat Feyenoord hetzelfde wil. En die gaan echt niet in de 5e Klasse beginnen, en wij ook niet.

Dat regelt de KNVB wel.


Inderdaad. Storm in een glas water. Feyenoord zal sowieso niet lager dan de tweede divisie beginnen in de voetbalpyramide. Heerenveen in de derde divisie zal ik wel graag willen zien, dan kan ik wedstrijden kijken van mijn plaatselijk vereniging tegen de Friese boys!
Laatst bijgewerkt door Jazz op 10-02-2017 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor fuotbalgek » 10-02-2017 14:55

Alsof de 5e klasse er op zit te wachten. Hoe dan ook, kapitale blunder van de oude directie. Hopen op een goede oplossing voor instroming op een goed niveau.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Knipecity » 10-02-2017 15:31

Ook de 3e divisie is al te laag voor onze beloftes, maar goed, dat is altijd nog een stuk beter dan helemaal onderin beginnen. Maar dat gaat ook niet gebeuren. Dan speel je 6 jaar tegen een niveau van lik mn vestje.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 10-02-2017 16:26

Mensen die denken dat Heerenveen met de beloftes 5e klasse gaat spelen zijn in mijn ogen wel een beetje onnozel...

Heerenveen kan waarschijnlijk hoger instromen, maar stel dat dat niet kan dan gaan ze echt niet 5e klasse spelen.

Persoonlijk ben ik wel een voorstander om in dat soort competities te gaan spelen, wel denk ik dat de club destijds een goede keuze gemaakt heeft.
Als je daar wil gaan spelen heb je echt wel meer spelers nodig, en die ruimte is nu groter dan vorig seizoen denk ik.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 11-02-2017 09:23

Knipecity schreef:Ook de 3e divisie is al te laag voor onze beloftes, maar goed, dat is altijd nog een stuk beter dan helemaal onderin beginnen. Maar dat gaat ook niet gebeuren. Dan speel je 6 jaar tegen een niveau van lik mn vestje.


3e Divisie is wel mooi, dan speel je tegen IJsselmeervogels, Harkema etc. Geen prutsers, geen toppers, kun je mooi even acclimatiseren.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Ebiede » 11-02-2017 09:24

Lipton schreef:Mensen die denken dat Heerenveen met de beloftes 5e klasse gaat spelen zijn in mijn ogen wel een beetje onnozel...

.


Dank voor je compliment, ik voel me vereerd. Wanneer je het knvb reglementen erbij pakt staat het er zwart op wit. Dat de knvb niet altijd handelt naar haar eigen regelementen weten we inmiddels.

In beginsel is dit wat het is.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 11-02-2017 10:38

[quote="Ebiede"

Dank voor je compliment, ik voel me vereerd. Wanneer je het knvb reglementen erbij pakt staat het er zwart op wit. Dat de knvb niet altijd handelt naar haar eigen regelementen weten we inmiddels.

In beginsel is dit wat het is.[/quote]

Onnozel is wat zwaar, naief ben je wel. De KNVB (Koen Adriaanse) heeft keurig de deur al op een kier gezet door 'Dit zou alleen kunnen na overleg met de betaaldvoetbalclubs en amateurclubs' als reactie te geven.

Dat gaat natuurlijk gewoon gebeuren, niemand zit te wachten op Heerenveen en Feyenoord in hun regionale 5e Klasse. Misschien dat er wel wat gedaan wordt met een aantal clubs die op omvallen staan (Magreb bijv)
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Feanfan 1 » 11-02-2017 10:56

Ik vind die beloftenteams sowieso één en al competitie-vervalsing in de voetbalpiramide. Of het nu om Heerenveen in de 5e klasse gaat of Jong Ajax in de Jupiler League...

Zo is Jong PSV vorige week een goed voorbeeld. Ze wonnen vrijdag 3 februari dan wel van Jong Utrecht, maar drie dagen lager spelen ze met een veel beter elftal (oa Sam Lammers) tegen koploper VVV en die winnen ze ook. Je zal VVV maar zijn en op het einde 1 punt te kort komen
Als amateurclub zou ik er niks aan vinden dat je tegen die halve Eredivisieclubs moet.
Ik zou het net als een paar jaar geleden doen, beloften-competitie onderling op maandagavond met alle clubs
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor DSCH » 11-02-2017 12:27

Feanfan 1 schreef: Ik zou het net als een paar jaar geleden doen, beloften-competitie onderling op maandagavond met alle clubs


Ben ik helemaal mee eens. Ik vind die voetbalpiramide ook niks en neigt inderdaad naar competitievervalsing al doen ze er wel van alles aan om het niet zo te laten lijken. Een beloftencompetitie met alle ploegen lijkt ook mij een beter idee.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Knipecity » 11-02-2017 12:36

Satyr schreef:3e Divisie is wel mooi, dan speel je tegen IJsselmeervogels, Harkema etc. Geen prutsers, geen toppers, kun je mooi even acclimatiseren.

Acclimatiseren prima, maar je speelt met je beloftes wel 2 klassen lager dan bijv. concurrent Fc Utrecht. In de Jupiler League hebben ze tenminste serieuze weerstand. Heerenveen draaide voorheen bijna altijd mee bovenin in de beloftecompetitie en werden zelfs kampioen.
Maar goed, de fout ligt vooral bij de club zelf. Om financiële redenen durfden ze het niet aan.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor ---E--- » 11-02-2017 13:27

Het punt is dat ze totaal geen regels opstellen met betrekking tot de spelers die de tweede elftallen mogen opstellen. KNVB zou gewoon aan moeten geven dat er voorafgaand aan het seizoen een selectie van +/- 20 personen wordt door gegeven voor het tweede elftal. Wanneer er een speler terug komt van een blessure die niet op de lijst staat dat die maximaal per seizoen twee wedstrijden mag spelen in het 2e. De spelers van het tweede mogen in principe gewoon met het eerste mee doen maar andersom niet. Hierdoor zullen alle clubs tegen vrijwel dezelfde tweede elftallen uit komen. Op dit moment is het een stuk gunstiger om op vrijdag tegen een jong elftal te spelen dan op maandag.
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 12-02-2017 11:30

---E--- schreef:Het punt is dat ze totaal geen regels opstellen met betrekking tot de spelers die de tweede elftallen mogen opstellen.


Dit is het enige probleem op dit moment. Ik snap niet zo goed dat de KNVB wijst naar Duitsland en Portugal als het gaat om 2e teams die mee mogen doen in de piramide, maar dan niet de selectie regels van die landen overnemen. Vaste selecties, transfers in de reguliere windows.

Nadeel is dan wel dat spelers niet voor het 1e team uit mogen komen, dus je moet de balans wel vinden. Je kunt niet zeggen: We laten Stijn Schaars even wedstrijdritme opdoen bij Jong Heerenveen, want dat mag dan dus ook neit.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor jelgrins » 13-02-2017 18:25

Heerenveen let op uw zaak, Sportstad Heerenveen!

Topsportcentrum voor FC Groningen

Het nieuw te bouwen Topsportzorgcentrum op sportpark Corpus den Hoorn in de stad Groningen wordt groen en opvallend. Dat blijkt uit de nieuwe ontwerpen die FC Groningen maandag presenteerde. 'Met een opvallende groene aluminium gevel, wordt het een beeldbepalend gebouw langs de A7', meldt de voetbalclub. Ook wordt het gebouw aardbevingsbestendig.

Ontwerpen
Tijdens de presentatie werden niet alleen de ontwerpen gepresenteerd, ook werd iets gedetailleerder dan voorheen duidelijk wat er in het complex komt.

Sprintbaan
Zo komt er in de multifunctionele trainingshal voor topsporters een sprintbaan met een lengte van 40 meter. Ook is er ruimte voor krachttraining. De rest van de voorzieningen worden vergelijkbaar met sportcentrum Papendal bij Arnhem. Dat gebeurt op verzoek van Gerard Kemkers, de manager van het Topsportzorgcentrum.

Kleedkamers
De hal komt op de begane grond, die volledig voor FC Groningen is. Het eerste elftal en de zes jeugdteams van de FC krijgen daar ook ieder een eigen kleedkamer.
Op de andere drie verdiepingen komen onder andere kantoren, het spelershome, horeca en een wetenschappelijk kenniscentrum .

Klaar in juni 2018
Aannemingsmaatschappij Friso, die de aanbesteding heeft gewonnen, is al bezig met de voorbereidende bouwwerkzaamheden. Deze zomer gaat de schop in de grond. Het parkeerterrein op het sportpark gaat vanwege de bouw ook op de schop. In juni 2018 moet het gebouw klaar zijn.
FC Groningen huurt het gebouw 30 jaar lang van eigenaar Euroborg NV, waarvan de gemeente de enige aandeelhouder is. Het gebouw wordt de eerste 15 jaar onderhouden door Friso.

De gemeenteraad heeft maandag definitief besloten om hiervoor 6 miljoen euro beschikbaar te stellen.
Ook zal de huursom voor de huur van het Euroborg stadion voor FC Groningen worden verlaagd.

Lees ook op RTV Noord.nl:
- Topsportzorgcomplex van FC Groningen krijgt trainingshal naar voorbeeld Papendal
- Geen melding in Brussel over steun aan FC Groningen
- Spelers FC Groningen voor de klas in Hanzehogeschool?
- Raad Stad kritisch over topsportzorgcentrum FC Groningen
- Revolutie in de Euroborg: FC Groningen gooit het roer drastisch om
jelgrins
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 28-12-2007 17:24

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 13-02-2017 18:48

Huurprijs stadion omlaag + nieuw sportcentrum. Tja, zo kan het ook. SC Heerenveen, take notes!
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor BK2007 » 13-02-2017 19:42

Waarom zou je nog investeren in een voetbalacademie ?
De club huurt neer dan ooit spelers en zet een product als Van Amersfoort gewoon op de bank.
De hele filosofie van de club als opleidersclub kan wel een streep door zo lijkt het momenteel.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 13-02-2017 21:23

BK2007 schreef:Waarom zou je nog investeren in een voetbalacademie ?
De club huurt neer dan ooit spelers en zet een product als Van Amersfoort gewoon op de bank.
De hele filosofie van de club als opleidersclub kan wel een streep door zo lijkt het momenteel.


Ach kom op zeg, je huurt 2 talentjes en dan moeten we gelijk maar stoppen met de opleiding?!
Je huurt gewoon een Odegaard, een enorm talent!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor jelgrins » 14-02-2017 22:21

Die voetbalvelden liggen er al, rechts bij eerste afslag als je de stad binnenkomt vanaf Drachten. Als je s'ochtends in de file staat mag je er langdurig naar kijken. Dit complex wordt naast de velden neergezet op een deel van bestaande parkeerplaatsen.
jelgrins
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 28-12-2007 17:24

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 21-02-2017 11:46

http://www.vi.nl/nieuws/beloftenteams-a ... ide-in.htm

Komt wel goed dus. Al is het de 3e Divisie, alles beter dan lager dan dat
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 22-02-2017 17:56

Bubbe schreef:Wel een gênant rijtje voetbalclubs die hebben zitten slapen. Met name Heerenveen en Feyenoord hebben echt de kat uit de boom gekeken. Nu blijkt het weinig extra kosten met zich mee te brengen en spelers doen tegen de topamateurs veel ervaring op die de stap naar het eerste makkelijker zal maken. Goed om te horen dat de club deze fout wil herstellen, nu hopen dat de amateurs niet dwars gaan liggen en we ergens in de tweede of derde divisie kunnen instromen.


We gaan echt niet gelijk al in de JP beginnen. Ik verwacht zelf dat we mogen instromen op de tweede divisie (dus het 3de niveau van NL).
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 23-02-2017 10:00

Bubbe schreef: Volgens mij moet je mijn post nog een keer lezen.


Mijn excuses, raakte in de war vanwege het feit dat de tweede divisie in feite het 3de niveau is. Met tweede divisie denk ik gelijk aan het tweede niveau, dus de JP. Verwarrend zeg... Noem het dan gewoon:

Eredivisie
JP (tweede divisie)
Derde divisie
Vierde divisie
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Knipecity » 14-03-2017 09:41

Blijft toch zuur...
Albert Gudmundsson blijft indruk maken bij Jong PSV. In de uitwedstrijd bij FC Eindhoven van maandagavond tekende de IJslander al voor zijn derde hattrick van dit seizoen.

De 19-jarige aanvaller scoorde in de 38e, 42e en 49e minuut en bezorgde de ploeg van trainer Pascal Jansen een zorgeloze avond op bezoek bij de stadgenoot.

Tweeënhalve week geleden was Gudmundsson ook al op schot, toen hij in de thuiswedstrijd tegen RKC Waalwijk ook al drie keer scoorde. In het begin van het seizoen (eind september tegen Fortuna Sittard) volmaakte de IJslander dat kunststukje voor het eerst.

Gudmundsson debuteerde nog niet voor de Eindhovense hoofdmacht.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 18-04-2017 11:39

Vanavond een bijeenkomst met 'alle' partijen en dan zou duidelijk moeten worden wie er willen instromen.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 18-04-2017 11:46

Satyr schreef:Vanavond een bijeenkomst met 'alle' partijen en dan zou duidelijk moeten worden wie er willen instromen.


Volgens mij is de vraag niet wie "willen", maar wie "kunnen" instromen, zo ja, op welk niveau.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 18-04-2017 12:13

In geval van nood gaan de Hoofdklasses maar naar 18 teams. Regelt de KNVB wel :lol:
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Marça » 20-04-2017 09:48

ForzaPECZwolle schreef:Max de Boom verlaat Helmond Sport al na één seizoen. De voormalig aanvaller van PEC Zwolle gaat naar Pelikaan S in Oostwold.


Speelde hier ook jarenlang in de jeugd en was meende ik ook jeugdinternational O16 samen met Rewan Amin en Rannick Schoop.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 20-04-2017 09:59

Satyr schreef:Vanavond een bijeenkomst met 'alle' partijen en dan zou duidelijk moeten worden wie er willen instromen.


Is er hier nog iets uit gekomen? Ik zie niks voorbij komen op social media of andere voetbalnieuws gerelateerde sites...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Ebiede » 26-04-2017 19:15

Ik weet niet veel van de jeugdopleiding, maar sinds kort volg ik het twitter-account van SC Heerenveen jeugd.. Wat daar soms voorbij komt vindt ik schrikbarend..

Vandaag o19 met een 6-1 verlies tegen Volendam,

Maar ook van andere teams dikke nederlagen tegen amateur teams..

Wat is de status van de jeugdopleiding, kan iemand meer informatie geven?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor AllardP » 26-04-2017 20:05

Goeie vraag, ook benieuwd naar. Normaal gesproken zou ik zeggen dat de beste talenten al jong bij het beloftenteam zitten. Daar zie ik echter maar drie (Pierie, Vlap, Johnsen) die met wat geluk de stap naar het eerste zouden kunnen maken. De twee laatstgenoemden zijn trouwens al 19 en hebben desondanks nog nauwelijks bij het eerste gezeten. Dat stemt me niet hoopvol.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 27-04-2017 11:06

Ik volg het Twitter account van Tjalling van der Berg, en die zegt dat er alleen maar goede dingen gebeuren bij de opleiding van Heerenveen...
Nee, Heerenveen is wat arrogant geworden, en dat is de zaak niet ten goede gekomen.

Stel ik had 5 jaar geleden gezegd: FC Emmen en Zwolle hebben betere opleidingen dan Heerenveen. Dan was ik waarschijnlijk opgesloten geworden.

Het is omdat wij hier en daar nog wat "talenten" hebben zoals Pierie, anders is het helemaal een drama met de opleiding.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 27-04-2017 12:11

Waar gaat het dan fout?
-Op scoutingsgebied? Kunnen we moeilijk talent vinden en ze over te halen om voor SC Heerenveen te spelen?
-Op coachingsgebied? Is het niveau van de trainers te laag?
-Op infrastructuurgebied? Is SKW te ouderwets en niet goed genoeg meer?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten