Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Hero » 17-01-2017 17:12

12eMan schreef:Sfeer is echt niks mis mee tegenwoordig. Hulde daarvoor aan het staanvak, is echt genieten!!

Waar ik mij zeker afgelopen zaterdag over heb verbaast zijn de lege stoeltjes. Opvallend veel en dat terwijl we zitten te wachten op een debuut van van een wereldtalent, de resultaten sportief en organisatorisch(nieuwe sponsoren enz enz) gewoon goed zijn. En toch komt een hoop volk niet opdagen. Wat was deze keer het excuus? Te koud? Beetje hagel/sneeuw? Te vroeg tijdstip? Geebn aansprekende tegenstander? Het valt me echt smerig tegen......


Viel mij inderdaad ook op. Ook waren heel veel seizoenkaarthouders er niet.
Hero
Nieuw talent
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 08-07-2013 16:43
Woonplaats: Friesland

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor abegoal » 20-01-2017 20:37

Net het fan onderzoek maar eens even ingevuld.

Aangegeven dat consumpties en losse kaarten in mijn ogen te duur zijn. Benieuwd of dat gedragen wordt door het merendeel van de Heerenveen supporters.

Voor de rest betrap ik mezelf op een zeer positieve insteek. :lol:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 19-03-2017 16:54

Lachwekkend beleid in het Abe Lenstra stadion. Ik snap dat je niet alle Feyenoorders kan weren (die kopen namelijk via SCH CC op een valse naam), maar je kan op zijn minst optreden bij provocaties en wanordelijkheden. Stewards zijn echt een lachertje aan het worden. Ik vind het niet zo gek dat er een groep verhaal gaat halen maar die worden dan wel weer hardhandig naad buiten gegooid met behulp van de politie. Het ging even goed los met klappen over en weer. Dit had voorkomen kunnen worden bij handhaving van het eigen beleid, of is er geen beleid?
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-03-2017 17:05

Wat ik ook al in een ander topic aangaf. Mensen die herkenbaar zijn d.m.v. shirts, shawls, petten, jassen of weet ik veel wat gewoon buiten het stadion laten. Die ergernis zou al een slok op de borrel zijn.
Maar als er gescoord wordt kan je denk ik niet zoveel tegen doen. Als ik die hoofdtribune vanmiddag zo zag, meer Feyenoorders dan Heerenveen-publiek. Dan kan je als steward hoog of laag springen, daar kan je gewoon niet tegenop
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Appie_M » 19-03-2017 18:08

Je kan ze inderdaad niet volledig weren, het grootste deel komt ook gewoon via sponsoren binnen. Tot zover niet zo'n probleem dat de club zich gastvrij gedraagt, zolang die uitsupporters zich dan ook maar als gast gedragen. Het grootste probleem is mijns inziens nog wel de hypocrisie en het met twee maten meten dat de club doet. Uitsupporters in onze thuisvakken wordt geen strobreed in de weg gelegd, maar als er toevallig eens een aantal Heerenveensupporters in de thuisvakken zitten bij een uitwedstrijd dan worden ze er door Pietje en Ale uitgepikt met alle gevolgen van dien. Eigen supporters hoeven maar een scheet te laten en er valt meteen een brief op de mat van de directie. Waarschijnlijk vinden ze ook nog wel een manier om de schuld omtrent de gebeurtenissen van vandaag in de schoenen van de eigen aanhang te schuiven. Kwalijke hypocrisie is het, niets meer niets minder.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor FeanfanSpursfan » 19-03-2017 18:15

Dat er uitsupporters in de thuisvakken zitten, prima.
Dat ze hun eigen clubkleding dragen, oke.
Dat ze juichen bij een goal, liever niet maar goed.
Dat ze het plezier van andere thuissupporters verzieken door hun gedrag kan niet.
Dat ze beter worden behandeld dan thuissupporters slaat nergens op.
Maar dat ze Heerenveensupporters gewoon kunnen provoceren met gebaartjes richting bijvoorbeeld het staanvak en er wordt niets aan gedaan, dat is echt onacceptabel.

Er zijn Heerenveensupporters die door deze problematiek niet naar deze wedstrijden komen of zich in hun eigen stadion niet veilig voelen. Ik hoop echt dat de club beseft dat dit een keer verkeerd gaat en dat ze hun beleid op dit gebied zo snel mogelijk aanpassen aan wat het beste is voor de Heerenveensupporters en niet voor de tegenpartij.
FeanfanSpursfan
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 06-03-2016 15:42

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Livid » 19-03-2017 18:17

Feanfan 1 schreef:Wat ik ook al in een ander topic aangaf. Mensen die herkenbaar zijn d.m.v. shirts, shawls, petten, jassen of weet ik veel wat gewoon buiten het stadion laten. Die ergernis zou al een slok op de borrel zijn.
Maar als er gescoord wordt kan je denk ik niet zoveel tegen doen. Als ik die hoofdtribune vanmiddag zo zag, meer Feyenoorders dan Heerenveen-publiek. Dan kan je als steward hoog of laag springen, daar kan je gewoon niet tegenop


Dan voorkom je één wedstrijd problemen en laten ze merchandise de volgende keer thuis. Dat werkt niet. Snap je toch.

Die kakkerlak in de witte trui op west heeft wel een paar tikken verdiend. Tis omdat het te ver weg was... Grote loser! :evil:
Avatar gebruiker
Livid
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 30-08-2016 09:21
Woonplaats: 050

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 19-03-2017 19:18

Volgende thuiswedstrijd tegen Feyenoord gewoon geen losse verkoop, klaar!
Laatst bijgewerkt door Ruud Huntbäck op 19-03-2017 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-03-2017 19:24

Het was een vreemde gewaarwording, zondag bij sc Heerenveen - Feyenoord. Overal in het Abe Lenstra Stadion juichten Feyenoord-supporters na de 1-1 en 1-2. Heerenveen onderzoekt hoe dat kan.

In principe kunnen Feyenoord-fans alleen in het uitvak plaatsnemen, maar al tijdens het duel bleek volgens de Leeuwarder Courant dat de Feyenoord-aanhang op tal van tribuneplekken zat. Ook vanaf de hoofdtribune klonk gejuich bij de Rotterdamse goals.
"Ik ben wel geschrokken van de manier waarop die Feyenoord-fans aan hun kaartje zijn gekomen", zegt Heerenveen-directeur Luuc Eisenga. "Voor die plaatsen gold een clubkaartverplichting. Dat betekent dat onze fans hun kaart hebben doorverkocht aan Feyenoord-supporters. Of dat verboden is? Dat weet ik niet. Maar het verbaast me dat je dat als Heerenveen-fan doet. Je verkoopt de kans op het beleven van een topwedstrijd."
Dat de hoofdtribune voor de helft gevuld was met Feyenoordfans, wil Eisenga niet bevestigen. "Ik heb geen statistieken bijgehouden. Maar ik geloof niet dat het fifty fifty was", aldus de directeur, die een onderzoek aankondigt. "Maar het is nog vrij lastig te onderzoeken."
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Jazz » 19-03-2017 19:30

Boete geven aan seizoenkaarthouders die hun plekken verkopen aan niet-Heerenveen fans.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Thinkman » 19-03-2017 20:35

Jazz schreef:Boete geven aan seizoenkaarthouders die hun plekken verkopen aan niet-Heerenveen fans.


Volgende wedstrijd maar een spandoekje ophangen voor deze echte 'kakkerlakken'.
Je eigen nest bevuilen voor een paar centen, bah!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Frisian Viking » 19-03-2017 21:47

Thinkman schreef:Iets te makkelijk om Eisinga nu al hierop af te rekenen. Dit was hem als 'nieuwkomer' kennelijk niet voldoende bekend, maar hij pleit nu in ieder geval meteen voor een onderzoek naar de 'supporters'/'sponsoren' die hiervoor verantwoordelijk zijn.

Eisinga een beetje kennende denk en hoop ik niet dat het bij onderzoeken blijft. Hij komt wel met een (re)actie.

Dit dossier is kennelijk niet goed overgedragen door Vd Wie... Wie? ja die. :wink:

Even uit het wedstrijdtopic gekopieerd. Maar dit is mij te makkelijk. De club is hier donders goed van op de hoogte. Tegen Twente, Groningen, Cambuur, Ajax en in het bijzonder Feyenoord weet je dat het weer zover is. Dit is niets nieuws en wordt al jaren getolereerd. Eisenga moet hier zeker wel van op de hoogte zijn geweest, maar de club vind het allemaal wel prima. Er moet nu eens keihard opgetreden worden door de club.

Ik heb niets tegen uitsupporters in thuisvakken, mogen best even juichen of blij zijn, maar ze hebben zich wel te gedragen. Waar ik mij in dit geval ook aan erger is dat het gewoon georganiseerd gebeurt. Dit zijn geen mensen die even gezellig meegaan met een SCH-fan of die op de kaart kunnen van iemand die toevallig niet kan. Deze mensen misleiden de boel met valse CC's en dergelijke om aan kaarten te komen.

Wat de club nu in dit soort gevallen moet doen is iedereen die met een Feyenoordsjaal of shirt aankomt zetten de toegang weigeren. Gewoon niet binnen laten. Gejuich bij een Feyenoordgoal mag niet getolereerd worden in dit specifieke geval, want dit leidt tot onrust. Dus juichen? Dan ook het stadion uit, oprotten. En ook provoceren lijkt mij niet wenselijk op z'n zachtst gezegd.

Wat wij als Heerenveen-fans kunnen doen is deze wedstrijd volgend jaar gewoon links laten liggen. Ik weiger mijn eigen veiligheid in het gedrang te laten komen en ik weiger mij op te laten naaien door honderden tokkies. Ik hoop dat de supportersverenigingen een dergelijke actie op poten willen zetten en oproepen tot een boycot van deze wedstrijd. Het moet klaar zijn met deze onzin.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-03-2017 22:02

Dan is het in jouw geval misdaad loont, of de goeden moeten weer lijden onder de slechten. Ik snap je gedachtegang wel, maar ik doe er niet aan mee. Ik ga naar mijn club en niemand houdt me tegen, hoe irritant de situatie ook is
De ogen zijn voor Eisenga nu hopelijk extra geopend en ik neem aan dat hij nu ook met passende maatregelen komt dat dit niet zo kan.
Lijkt me sowieso verstandig dat Feyenoorders/Ajacieden enz een verplichte buscombi krijgen. En om mijn part bij zulke wedstrijden alleen seizoenkaarthouders toegang. Liever 17.000 supporters en een 3/4 stadion vol, dan een uitverkocht huis met 1/4 "uitsupporters"
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Frisian Viking » 19-03-2017 22:04

Als fans moeten wij de club eens laten zien dat dit niet meer getolereerd wordt door de eigen aanhang.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-03-2017 22:08

Frisian Viking schreef:Als fans moeten wij de club eens laten zien dat dit niet meer getolereerd wordt door de eigen aanhang.

Dan doe ik dat liever op een andere manier. Hoe weet ik ook niet, maar er is vast wel iemand die daar een goede oplossing voor heeft. Ik zal er ook ff over nadenken.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor TORCIDA » 19-03-2017 22:28

Frisian Viking schreef:Als fans moeten wij de club eens laten zien dat dit niet meer getolereerd wordt door de eigen aanhang.



Er is op diverse plekken corrigerend opgetreden.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Frisian Viking » 19-03-2017 22:32

Begrijpelijk, maar niet wenselijk uiteraard.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor sam20 » 19-03-2017 22:59

Ik heb mij ook behoorlijk lopen ergeren aan de vele Feyenoord supporters . Waar ik helemaal niks van begreep is dat Feyenoord supporters elkaar binnen het vak opzochten en ruimte inpikten om bij elkaar te kunnen staan. Een aantal ouders met jonge kinderen vertrokken . De aanwezige stewards stonden er bij en keken er naar.
sam20
sam20
Selectiespeler
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 02-01-2008 23:49
Woonplaats: fryslân

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor FRvdV » 19-03-2017 23:07

sam20 schreef:Ik heb mij ook behoorlijk lopen ergeren aan de vele Feyenoord supporters . Waar ik helemaal niks van begreep is dat Feyenoord supporters elkaar binnen het vak opzochten en ruimte inpikten om bij elkaar te kunnen staan. Een aantal ouders met jonge kinderen vertrokken . De aanwezige stewards stonden er bij en keken er naar.

Ook wij hebben hierdoor niet op ons eigen plekken kunnen zitten. Toen wij hevig in discussie gingen om op ons eigen plekken te zitten tegen een paar Fenoorders moesten wij naar een plukje lege stoeltjes voor ons veiligheid. Lachwekkend dat we niet baas in eigen stadion zijn!

Laat ik mij verder maar niet de woorden vuil maken over de gedragingen van de Feyenoorders op de thuisvakken.

Klaar mee, schandalig optreden van de club en al helemaal de giller van Eisinga in de LC. Die man kan beter ander werk zoeken. Zoals iemand al twitterde commercieel top, supportersbeleid een dikke vlop.

Hopelijk krijgen we geen brief omdat we nogal ophef om onze plaatsten maakten met de nodige toeters en bellen welke erbij kwamen.

Waarom had Nieuw Noord trouwens de doeken over de kop?
FRvdV
Bankzitter
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 15-12-2012 10:16

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Lenstra » 19-03-2017 23:37

Frisian Viking schreef:
Wat de club nu in dit soort gevallen moet doen is iedereen die met een Feyenoordsjaal of shirt aankomt zetten de toegang weigeren. Gewoon niet binnen laten. Gejuich bij een Feyenoordgoal mag niet getolereerd worden in dit specifieke geval, want dit leidt tot onrust. Dus juichen? Dan ook het stadion uit, oprotten. En ook provoceren lijkt mij niet wenselijk op z'n zachtst gezegd
.

En wie zou dat moeten doen dan? Sorry dat ik het zeg hoor, maar onze stewards/beveiliging zijn echt een lachertje. Als je één keer kucht voelen ze zich genoodzaakt om je er zonder te vragen met harde hand uit te werken. Stel je eens voor dat ze in discussie moeten....

Daarnaast kijken onze stewards liever op de trap naar het voetbal dan naar de tribune. Dus in dat opzicht keren ze het probleem letterlijk de rug toe.
Lenstra
Selectiespeler
 
Berichten: 430
Geregistreerd op: 05-11-2011 16:40

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor pes5 » 20-03-2017 00:29

Eisenga slaat hier de plank volledig mis. Dit waren geen gasten van sponsoren of bevriende aanhangers van Feyenoord, maar groepjes die met vals verkregen clubkaarten zich elke keer weer kunnen misdragen op de thuistribune. Gewoon georganiseerde misdaad. Je moet die lui zo ongelooflijk hard het stadion uittrappen, dat ze nooit weer in de buurt van een voetbalveld kunnen komen.

Supporters van Heerenveen met kinderen van hun vaste plekken jagen met dreigementen en intimidatie, zodat men als groepjes bij elkaar kan zitten/staan. Werkelijk van de zotte. En onze stewards staan er bij te kijken, hoe eigen fans het stadion uitvluchten. Daar heb ik echt geen woorden voor. Dit kan geloof ik echt alleen bij Heerenveen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Frisian Viking » 20-03-2017 01:56

Lenstra schreef:En wie zou dat moeten doen dan? Sorry dat ik het zeg hoor, maar onze stewards/beveiliging zijn echt een lachertje. Als je één keer kucht voelen ze zich genoodzaakt om je er zonder te vragen met harde hand uit te werken. Stel je eens voor dat ze in discussie moeten....

Daarnaast kijken onze stewards liever op de trap naar het voetbal dan naar de tribune. Dus in dat opzicht keren ze het probleem letterlijk de rug toe.

Je hebt volkomen gelijk, zeer moeilijk te handhaven. Ik zou zeggen, als ze niet willen luisteren, wedstrijd staken en de ME het vak in. Behoorlijk drastisch en het zal er wel nooit van komen, maar ik ben deze hele situatie spuugzat. Ieder jaar is het weer hetzelfde liedje en het is wachten op het moment dat het eens echt misgaat.

Waar ik mij ook aan stoor dat als wij met honderd man in de Kuip gaan zitten in een thuisvak dit echt niet getolereerd zal worden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan-4-life » 20-03-2017 02:20

Het is al jaren hetzelfde liedje helaas, dus Eisinga had dit kunnen zien aankomen. Daarnaast wet een aantal stewards wel hoe ze op moeten treden, want Piet is wel eens in de Gelredome over de tribunes gelopen om Heerenveens fans in de thuisvakken aan te wijzen die er vervolgens uitgetrapt werden. Piet vindt het echter belangrijker on protestdoeken (leven wij in Noord-Korea?!) die gericht zijn tegen het huidige schrikbewind af te pakken en weg te gooien. Iets met prioriteiten stellen denk ik dan. Ik heb wel eens stewards aangesproken op de aanwezigheid van DKV'ers in ons vakken, maar hij vertelde mij dat hij orders van bovenaf had om niet op te treden. Blijkbaar vinden de bewindsvoerders bij onze club het daadwerkelijk belangrijker dat we ons gastvrije imago behouden dan dat de eigen supporters eens voorop gesteld worden.

Sta aub eens op voor de eigen supporters ipv ons continu te naaien met brieven, stadion- en omgevingsverboden.

Overigens: het protest van NN was ook gericht op het recente salvo aan stadion- en omgevingsverboden op basis van vermoedens (omgekeerde rechtspraak).
Avatar gebruiker
Feanfan-4-life
Selectiespeler
 
Berichten: 481
Geregistreerd op: 26-08-2007 20:28

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor TORCIDA » 20-03-2017 09:40

ongelofelijk de verhalen die ik hier lees.....
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Satyr » 20-03-2017 11:00

Zoals iemand anders zei op een forum: Zou jij je, als steward, voor die paar centen tussen de malloten gooien?

Zet tegen Ajax en Feyenoord in de vakken op de lange zijde naast het uitvak een batterij politie/beveiligers (echte, geen stewards) neer en laat die dan ook echt ingrijpen. Wat mij betreft ME met knuppels en honden, maar dat zal wel overdreven zijn.

Slaan die handel, veel schade richt je toch niet aan bij dat soort figuren.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 20-03-2017 14:13

sc Heerenveen heeft diverse reacties van supporters ontvangen n.a.v. de wedstrijd sc Heerenveen - Feyenoord. Een deel van de reacties betrekt zich op het feit dat Feyenoord-supporters hebben kunnen plaatsnemen in de thuisvakken, alsmede gedrag van Feyenoord-supporters dat als provocerend werd ervaren.

Algemeen directeur Luuc Eisenga: ''Onze kernwaarden zijn dat wij een gastvrije en toegankelijke club zijn, waarbij gedrag uiteraard leidend is. Aan die waarden houden we vast, omdat wij van mening zijn dat je voetbal op een respectvolle wijze met elkaar moet kunnen beleven.''

''Voetbal is een emotionele sport, maar het mag nooit doorslaan zodat het leidt tot een onprettig gevoel in ons stadion. Iedereen, jong en oud, moet op een plezierige wijze van onze wedstrijden kunnen genieten en zich veilig voelen'', vervolgt Eisenga.

Voor de wedstrijd gold een clubkaartverplichting van 1 op 1. ''We hebben moeten constateren dat het clubkaartsysteem niet waterdicht is. We zullen ons daardoor nog sterker moeten richten op het waarborgen van veiligheid en plezier voor onze eigen supporters en eerder moeten optreden tegen ongewenst gedrag'', besluit Eisenga.

Goh... dit al jaren bekend dat Feyenoorders, Ajacieden en Groningers via deze manier aan kaarten komen.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor AZsupporter » 20-03-2017 18:26

Gegroet,

Ik heb de berichtgeving over de supporters in de thuisvakken afgelopen weekend gevolgd en kan het niet laten om even te reageren.

Bij AZ hebben wij al jaren hetzelfde probleem, met de wedstrijd dit seizoen als climax. Honderden Feyenoorders zaten verspreid over met name de kindertribune, uiteindelijk werden veel van deze mensen bij elkaar in één vak gezet (naast het uitvak).

Er zijn talloze berichten geweest over deze groep met dronken en snuivende Feyenoorders die iedereen aan het provoceren waren. Een grote groep werd bij elkaar gezet ja, maar ze mochten vervolgens doen wat ze wilden. Tientallen AZ-supporters met kleine kinderen zijn in de rust naar huis gegaan omdat zij zich niet veilig voelden.

Een groep fanatieke AZ-fans van een mannetje of 40/50 is vervolgens in de gracht onder de tribune gaan staan als protest (in de gracht staan, wat een misdaad!). Daarnaast is een groepje de tribune opgelopen bij een ander vak waar Feyenoorders aan het juichen waren om verhaal te halen. Voor zover ik weet kwamen de beveiligers tussenbeide en zijn er geen klappen gevallen.

Tot onze verbazing hebben bijna 20 jongens (puur op bekendheid, eerdere stadionverboden etc.) vervolgens een stadionverbod gekregen. Uitsupporters worden bij ons ook beter behandeld dan de thuissupporters. Jullie hebben Piet, wij hebben Rob.

naar mijn mening is het een grove schande, in Duitsland loopt alles door elkaar maar in Nederland zijn wij nog lang niet zo ver. Trouwe, fanatieke supporters komen voor medesupporters op en mogen nu niet meer naar binnen.

Al met al veel sterkte met het oplossen van dit gedoe, hopelijk krijgen jullie er geen stadionverboden bij. Groeten uit Alkmaar
AZsupporter
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 20-03-2017 18:17

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor SCHtid » 20-03-2017 21:08

Burgemeester Tjeerd van der Zwan laakt gedrag ‘pseudosupporters’ SC Heerenveen

Tot drie keer toe gingen ‘supporters’ van SC Heerenveen dit weekeinde op de vuist met Feyenoord-fans. Burgemeester Tjeerd van der Zwan is er boos om.

,,Wij willen gastvrij zijn’’, zegt hij. ,,Wij proberen het voetbal te normaliseren.’’ Maar steeds vaker zoeken de Heerenveners op eigen grond de confrontatie met aanhangers van de bezoekende club. Een kleine groep raddraaiers verpest het voor de rest.
ADVERTISING



Deze ‘pseudo-supporters’ beschouwen het centrum van Heerenveen ,,als van hen’’, zei Van der Zwan maandagavond tijdens de gemeenteraad. ,,Zij dulden het niet als supporters van een andere club een biertje drinken in ons centrum.’’

Lees ook: Hoe kwamen zoveel Feyenoord-fans in het Abe Lenstra Stadion?
Maandagavond ging de leiding van de club in gesprek met Nieuw Noord. Geprobeerd wordt de raddraaiers aan te pakken middels stadionverboden en omgevingsverboden. Club, burgemeester en Openbaar Ministerie trekken hierin samen op. Het gaat om niet zo’n grote groep, aldus de burgemeester. ,,Maar die neemt een andere groep op sleeptouw.’’

Dit weekeinde ging het ver voor de thuiswedstrijd tegen Feyenoord al mis. Van der Zwan werd zaterdag tegen middernacht opgeroepen vanwege eerste schermutselingen. Feyenoord-supporters werden in het centrum van Heerenveen om niets aangevallen door Heerenveen-fans.

Tijdens de wedstrijd zondagmiddag was in het uitvak van de Feyenoorders - met 1280 man sterk aanwezig - het meeste onder controle. Drie van hen zijn verwijderd vanwege vervelend gedrag.

In de rest van het stadion bleken er veel Feyenoorders te zitten tussen het thuispubliek, ook in de sponsorloges. De burgemeester: ,,Zij juichten bij twee Feyenoord-doelpunten en dat was tegen de zin van een grote groep Heerenveners die verhaal probeerde te halen’’. Na de wedstrijd kwam het bij McDonald’s opnieuw tot confrontaties.

De burgemeester legt de verantwoordelijkheid nadrukkelijk bij de eigen supporterschare. Er zijn seizoenkaarthouders die hun kaartje van zondag verkochten ,,en daarmee hun hele seizoen terugverdienden’’.

Dat er ook in de sponsorloges Feyenoord-aanhangers zaten, vindt hij op zichzelf niet gek. De burgemeester nodigt zelf ook geregeld gasten uit. En: ,,Als ikzelf in Groningen te gast ben, dan juich ik ook voor Heerenveen.’’


Jahoor nu hebben wij het weer gedaan.. En als het alleen bij die twee keer juichen was gebleven, was het niet zo uit de hand gelopen. Dat kwam natuurlijk door het telkens provoceren naar o.a. NN toe. Maarja ga maar weer proberen zo veel mogelijk stadionverboden uit te delen..
SCHtid
Nieuw talent
 
Berichten: 74
Geregistreerd op: 31-07-2015 17:44

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 20-03-2017 21:29

Met alle respect maar wat een ongelooflijke idioot is die burgermeester toch. Is die vent wereldvreemd? Wat dacht je dat die Feyenoorders zaterdag in Heerenveen deden? Die kwamen ook voor de confrontatie. Het goed praten van het gedrag van de Feyenoorders en het afkeuren van de reactie van NN/CS is weer stuitend. Iedereen is koning in Heerenveen behalve de Friezen.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Heerenveen rules » 20-03-2017 21:40

Deze man moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen en uit zijn ambt worden gezet. Wat een idioot van een vent! Hij heeft die Feyenoord supporters niet zien provoceren.......
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten