Simon Thern

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Simon Thern

Berichtdoor Fladian » 10-05-2016 18:43

BK2007 schreef:Oei, dat ben ik niet met je eens. Maar goed.

Uit pure nieuwsgierigheid, BK2007, wie vind jij dan onze beste middenvelder?
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Simon Thern

Berichtdoor BK2007 » 10-05-2016 19:12

Aardige kwestie. Ik vond de beste opties nog Larsson op 10 en ook st Juste doorgeschoven op het middenveld.
Terwijl dit dus geen middenvelders zijn eigenlijk. Geeft het probleem weer denk ik.
Het is door anderen ook aangegeven op het forum, maar het is denk ik ook wel zo: we hebben een ervaren middenvelder nodig zoals Schaars. De jongere spelers kunnen zich daaraan optrekken.
Maar misschien hebben we wel nog een extra middenvelder erbij nodig.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Simon Thern

Berichtdoor Voorstopper » 11-05-2016 08:00

Thern begon heel aardig, zat goed in zijn vel en kwam in goede vorm binnen. Wist ook meteen de eerste wedstrijden aardig een stempel te drukken. Voetballend zeker een meerwaarde, kan in het veld ook een leuk tandem vormen met Larsson. Daarna is hij zeker wat weggezakt voor hij geblesseerd raakte. Hij is ook niet een speler die het team op sleeptouw neemt als het niet loopt, daar is hij te bescheiden voor.
Maar Thern vind ik zeker NL subtop-waardig. En dat lijkt me toch het podium waar we willen acteren. Ben iig blij wanneer hij straks weer aansluit en minuten kan gaan maken.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Simon Thern

Berichtdoor Otsje P » 11-05-2016 08:09

BK2007 schreef:Ik vond de beste opties nog Larsson op 10 en ook st Juste doorgeschoven op het middenveld.
Terwijl dit dus geen middenvelders zijn eigenlijk..


St. Juste heeft in mijn ogen alleen tegen AZ thuis en PSV uit een puike pot gespeeld op het middenveld. Verder was het flink onzeker en onwennig. Veel balverlies, onzeker in de passing, niet agressief, zich vaak verstoppend om de bal maar niet te hoeven krijgen.

Zijn potentie is enorm, maar ik vind ook dat er nog veel aan schort. In het centrum is hij zeer sterk in de mandekking, maar erg kwetsbaar bij diepgaande mensen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Simon Thern

Berichtdoor Grimo » 11-05-2016 08:49

Thern is op het moment weer in Heerenveen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Simon Thern

Berichtdoor Jazz » 17-10-2016 21:51

Thern wil in de winter een transfer.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Simon Thern

Berichtdoor Frisian Viking » 18-10-2016 07:08

Jazz schreef:Thern wil in de winter een transfer.

Zonde en wat een droevige instelling. Net terug van zijn blessure en meneer verwacht er direct weer in te staan terwijl het elftal zonder hem ook goed loopt lijkt mij. Doe mij de instelling van Thorsby maar dan.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Simon Thern

Berichtdoor Marça » 18-10-2016 07:38

Thorsby is 20, Thern is 24. De één valt nog regelmatig in en de ander amper nog en moet onder meer Namli ook nog voor zich dulden. Het seizoen is nog lang, dus ik denk dat we Simon ook nog goed kunnen gebruiken. Maar ik begrijp goed dat hij wil spelen, misschien is een verhuurperiode een optie.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Simon Thern

Berichtdoor 12eMan » 18-10-2016 07:48

Misschien handig om dit intern te houden heer Thern. Waarom moet dit de media in. Wat is daar het belang van?

Thern zijn kans komt echt wel want hij is absoluut een basisspeler. Keihard trainen en wachten op je kans(schorsing) en deze pakken. Zo moeilijk is het niet toch??
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: Simon Thern

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-10-2016 07:50

Die jongen heeft vorig seizoen ook amper minuten gemaakt, dus ik snap heel goed dat hij weg wil
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Simon Thern

Berichtdoor Riverside » 18-10-2016 08:13

Vorig seizoen was Simon Thern geblesseerd. Ik vond -en vind eigenlijk nog steeds- Thern in potentie een van de beste spelers die we hebben. Hij is de dupe van de komst van Schaars en Kobayashi en de sterke terugkeer van Van Amersfoort en ook Namli.

Ik denk dat verhuur een goede optie is, want ik zie in hem nog steeds een uitstekende middenvelder.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Simon Thern

Berichtdoor Jazz » 18-10-2016 08:41

Gearard schreef:Vorig seizoen was Simon Thern geblesseerd. Ik vond -en vind eigenlijk nog steeds- Thern in potentie een van de beste spelers die we hebben. Hij is de dupe van de komst van Schaars en Kobayashi en de sterke terugkeer van Van Amersfoort en ook Namli.

Ik denk dat verhuur een goede optie is, want ik zie in hem nog steeds een uitstekende middenvelder.


100 % mee eens. Verhuur heb in de winter aan een plek 12-18 Eredivisie club, zodat hij weer langzaam kan opbouwen. Volgend jaar dan maar zien hoe hij hier uit komt!
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Simon Thern

Berichtdoor Otsje P » 18-10-2016 09:01

Simon is geen broekje meer die alle tijd van de wereld heeft. Hij is hier gekomen als basisspeler en heeft door zijn blessure al een heel seizoen gemist. Hij lijkt nu weer een seizoen buiten de boot te vallen en het is dus logisch dat hij aan zijn eigen carrière denkt. De Zweedse media vraagt naar zijn situatie en hij geeft daarop eerlijk antwoord. Hij geeft ook aan te begrijpen dat hij nu geen kans krijgt omdat het team draait als een trein.

Geen moeite met zijn verhaal of instelling. Maar jammer is het wel. De mensen die zijn debuut wedstrijd nog voor de geest kunnen halen zullen wel begrijpen waarom ik het jammer vind. Maar ook ik kan prima begrijpen dat hij er vooralsnog naast staat. En in de minuten die hij kreeg en ook bij de beloften maakt Simon geen onuitwisbare indruk.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Simon Thern

Berichtdoor Neymar » 18-10-2016 10:58

Een half jaar verhuren is inderdaad de beste optie. Hopen dat hij dan terugkomt zoals Uth terugkwam van Heracles :).
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Simon Thern

Berichtdoor Knipecity » 18-10-2016 11:00

Het blijft lastig voor een club als Heerenveen om kwaliteit op de bank te houden. Je hebt eigenlijk wel 16-20 kwalitatief goede spelers nodig om bovenin mee te draaien, maar jongens die eerder veel in de basis stonden zoals met name Cavlan, Thern, maar in mindere mate ook Veerman, Te Vrede, Thorsby hebben vaak niet zoveel geduld en dan kan je straks zomaar weer met een bank zitten met alleen jeugdspelers.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Simon Thern

Berichtdoor nickstok » 07-01-2017 09:11

LA MANGA SC Heerenveen heeft van een Zweedse club een bod ontvangen op Simon Thern. Dat bevestigde technisch manager Gerry Hamstra vrijdag.

Van een akkoord is geen sprake. Thern mag wegens gebrek aan speeltijd om zich heen kijken. Er zijn meer clubs met belangstelling voor de middenvelder, ook uit de Nederlandse eredivisie.

Thern heeft de hoop op meer speelminuten onder trainer Jurgen Streppel eigenlijk opgegeven. ,,Er kan veel gebeuren natuurlijk, maar ik ben realistisch. Het is beter om te gaan. Ik probeer een club te vinden die bij me past.”


Aldus de LC.
Het is jammer dat Thern na zijn blessure nooit meer in de goede vorm is teruggekomen. Een vertrek zou voor alle partijen het beste zijn. Ik denk ook dat hij door zijn transfervrije status destijds een behoorlijk salaris ontvangt.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Simon Thern

Berichtdoor Knipecity » 07-01-2017 11:19

Als al je bankspelers, zoals Thern, Veerman en Cavlan willen gaan kom je weer in een situatie dat je MOET kopen/halen, of je krijgt weer een bank met jeugspelers. De breedte van je selectie bepaalt je kracht.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Simon Thern

Berichtdoor Jelmer1981 » 07-01-2017 11:43

Als je Odegaard haalt en Thern laat gaan ga je er volgens mij flink op vooruit. Overigens zou Thern ook op huurbasis weg kunnen hè?
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Simon Thern

Berichtdoor Satyr » 10-01-2017 11:00

Zwolle en NEC (concreet) willen hem huren. NEC raakt Breinburg kwijt aan LA Galaxy, maar alleen als ze een vervanger hebben.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Simon Thern

Berichtdoor Riverside » 10-01-2017 11:28

Tot het eind van het seizoen verhuren, dat is goed voor hem en mogelijk ook voor ons. Thern is een goede voetballer en je weet niet wat er gebeurt in de zomer qua transfers. Altijd goed om dan Thern achter de hand te hebben en misschien kan hij zich volgend seizoen weer in de basis spelen.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Simon Thern

Berichtdoor DSCH » 10-01-2017 11:53

Wedstrijdritme opdoen is op dit moment heel belangrijk voor hem. Zeker nu met de komst van Odegaard is de kans op speelminuten nog kleiner geworden. Bij een andere club op huurbasis kan hij hopelijk weer langere tijd achter elkaar spelen zodat hij volgend jaar weer belangrijk voor ons kan zijn. Vond het voor zijn blessure altijd een erg goede speler. Daarna helaas nooit meer echt in beeld geweest.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Simon Thern

Berichtdoor pes5 » 10-01-2017 15:01

Verhuren is prima inderdaad.

Thern is na zijn blessure onherkenbaar en moet het goede gevoel terugkrijgen. Dit kan mooi in Nijmegen of in Zwolle.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Simon Thern

Berichtdoor Knipecity » 10-01-2017 19:39

Het liefst verhuren ZONDER optie tot verkoop, want ik geloof nog steeds in deze voetballer. Als hij belangrijk gemaakt wordt en goed past in een ander team dan verwacht ik dat deze jongen het echt weer laat zien. Hij was tot Foppe kwam ook gewoon van prima niveau en ook een scorende middenvelder. Iets wat we nu niet hebben.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Simon Thern

Berichtdoor Jazz » 10-01-2017 20:07

Knipecity schreef:Het liefst verhuren ZONDER optie tot verkoop, want ik geloof nog steeds in deze voetballer. Als hij belangrijk gemaakt wordt en goed past in een ander team dan verwacht ik dat deze jongen het echt weer laat zien. Hij was tot Foppe kwam ook gewoon van prima niveau en ook een scorende middenvelder. Iets wat we nu niet hebben.


Mee eens. Thern heeft zeker in het begin (voor zijn vreselijke blessure) laten zien dat hij van toegevoegde waarden is. Hij is echter slecht terug gekomen van zijn blessure. Geef hem vertrouwen en tijd en ik zie hem wel weer in de basis belanden.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Simon Thern

Berichtdoor Makkum8 » 10-01-2017 20:28

Exact. Zeker een club als NEC kort houden. Deze club handelde aan de hand van Hansma al eerder als een "aasgier" inzake Bikel....
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Simon Thern

Berichtdoor feanryp23 » 28-01-2017 23:03

http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... mon-thern/

Snelle vertaling voor degenen die niet zo van het Zweeds zijn:

AIK wil Simon Thern inlijven

Volgens Fotbollskanalen kan Simon Thern een transfer maken naar AIK, dat hoopt de middenvelder te kunnen overnemen. "Of er contact is geweest ga ik niet zeggen," aldus directeur voetbalzaken Björn Wesström tegen Fotbollskanalen.

Simon Thern verliet de Zweedse competitie in 2015 met twee landstitels achter zijn naam. Hij vertrok naar Heerenveen waar hij sindsdien speelt. Zijn contract daar loopt door tot en met de zomer van 2018.

Maar nu gaat de middenvelder misschien een overstap maken. Volgens Fotbollskanalen probeert AIK Simon Thern namelijk aan te trekken op verzoek van trainer Rikard Norling.

Thern en Norling werkten eerder al samen bij Malmö FF. Fotbollskanalen schrijft verder dat Thern op zich geïnteresseerd is in een transfer, maar dat hij nog tijd nodig heeft om te beslissen. Het liefst blijft hij in het buitenland, maar een terugkeer naar Zweden sluit hij niet uit.

"Daar kan ik niets over zeggen."

Directeur voetbalzaken Björn Wesström reageert als volgt op het nieuws:

"Op dit moment hebben we vrij veel centrale middenvelders, namelijk zes. We kunnen er maar drie opstellen, dus het is niet echt een positie waar we nu versterking voor nodig hebben," zegt Wesström tegen Fotbollskanalen.

Wesström wil niet zeggen of er al contact is geweest met Thern. "Dat is niet iets waar ik uitspraken over kan doen," zegt hij.

Ongeveer twee weken geleden liet Thern de Leeuwarder Courant weten te willen vertrekken om meer speeltijd te kunnen krijgen. "Het is beter voor me als ik vertrek. Ik ga kijken of er een club op mijn pad komt," aldus Thern.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Simon Thern

Berichtdoor Knipecity » 28-01-2017 23:12

Thern blijft een bijzonder verhaal. Ik vond dat tot zijn blessure best een leuke voetballer. Misschien wat teveel een postbodevoetballer maar hij maakte ook zijn doelpunten. Iets waar het nu op het middenveld (nog) aan ontbreekt. Zou zonde zijn denk ik, om hem volledig te laten gaan.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Simon Thern

Berichtdoor feanryp23 » 04-02-2017 10:11

Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Simon Thern

Berichtdoor BK2007 » 04-02-2017 11:14

Het gaat slechts om verhuur. Slechte beurt weer van Hamstra. Veerman en Te Vrede zijn er ook nog steeds.
Het wordt wel tijd dat Gerry zijn voeten van het bureau afhaalt en wat gaat doen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Simon Thern

Berichtdoor siesta » 04-02-2017 11:32

BK2007 schreef:Het gaat slechts om verhuur. Slechte beurt weer van Hamstra. Veerman en Te Vrede zijn er ook nog steeds.
Het wordt wel tijd dat Gerry zijn voeten van het bureau afhaalt en wat gaat doen.


Te Vrede is weg
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten