Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor SVSCH » 27-01-2017 17:51

Misschien moet je even inhoudelijk proberen te reageren jazz in plaats van zulke kansloze opmerkingen. In een rechtsstaat is iedereen onschuldig tot een rechter uitspraak doet. Nu weet ik dat bij voetbalsupporters de schuldvraag wordt omgedraaid, omdat deze mensen veel erger zijn dan wat binnen het normale strafrecht valt. Maar dit is niet op een wedstrijddag gebeurd en niet in of rond stadion wat ik eruit opmaak. Hoe kan onze club dan al met SV's strooien tijdens een strafzaak in behandeling?

Een paar jaar geleden werden er de week voor sch-dkv ook jongens 14 dagen in voorarrest gezet die later onschuldig bleken te zijn. Toen ik dit destijds hier al aangaf geloofde ook bijna niemand dat dit mogelijk zou kunnen zijn. De politie geeft alleen persberichten uit om hun eigen straatje schoon te vegen en in dit geval jongens kapot te maken schuldig of onschuldig. De afloop van de zaak boeit ze niet zolang OM dit accepteert. Als je dit niet wil geloven dan niet maar dan hoop ik dat het je ooit eens overkomt.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Superfries1994 » 27-01-2017 18:40

CS1984 schreef:Nahja zal vast wat gestoeid zijn. Maar 2 weken de bak in voor het afpakken van spandoeken is natuurlijk weer een typisch geval van voetbalsupporters anders behandelen. Kwalijke zaak.

Je zegt zelf dat we het eerst allemaal moeten afwachten en nu is het opeens een kwalijke zaak. Je neemt direct aan dat 'er maar wat gestoeid is' en dat 'voetbalsupporters anders behandeld worden'. Volgens mij kun je het beter omdraaien: Ze zullen niet voor niets besloten hebben die 'voetbalsupporters' voor twee weken in bewaring gesteld te hebben. Dan zal er wel iets meer gebeurd zijn dan 'wat gestoei', of denk je zelf van niet? En omdat Groningen-supporters van jou een doek stelen, verlaag je je maar tot hun niveau en doe je hetzelfde (en nog erger door geweld te gebruiken)?

Jammer dat het met geweld moest, maar die jongen kon ook gewoon het doek geven en dan was er niks aan de hand.


Dit is een trol, neem ik aan? :lol:
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor TORCIDA » 27-01-2017 19:18

Knap dat die Groninger van zich afbeet stand you're ground.
Risico is dat je klappen krijgt, in zekere zin had hij beter niets kunnen doen.
Overigens weet niemand wat de schade is, voor een bloedneus kun je ook naar de dokter.
Wel staan in soortgelijke gevallen mensen binnen 24 weer op straat. In dit geval wordt er inderdaad
Met 2 maten gemeten
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor CS1984 » 27-01-2017 19:20

Afwachten wat voor letsel zei ik. Inmiddels noemt de LC een doktersbezoek, oftewel, hij ligt niet op de intensive care. Dus zal het mogelijk meevallen. Daarnaast wordt er wel overal genoemd dat het 2 weken celstraf is. Ok, ik loop wat vooruit op de feiten misschien, maar hallo, 2 weken celstraf voor wat doekjes jatten. Mocht die knul idd toch meer dan een doktersbezoekje hebben moeten plegen, dan keur ik dat niet goed. We zullen zien.
CS1984
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 12-10-2015 16:03

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor FRvdV » 28-01-2017 00:42

Lafaards die GF eerst aangifte doen om enkel een schrammetje en nu een beetje stoer lopen doen ook nog.

Snap werkelijk niet hoe sommigen hier kunnen oordelen. Gezien er helemaal geen bewijs is om deze 8 personen vast te houden. En wie zegt dat het er 8 tegen 1 waren? Misschien was het wel 2 tegen 6 dat de rest van de Groningers op de loop zijn gegaan? Of misschien was het wel een verzonnen verhaal om hun doekie terug te krijgen. Zeg het maar.

Zeer opmerkelijk dat de politie zo'n pers bericht de deur uit slingerd met random aanhoudingen en men deze personen zomaar even voor SV etc. aanmeld zonder enkel bewijs. Als ze nu een zaak opgelost hadden kon ik mij zo'n bericht voorstellen maar nu? Zeer kwalijke zaak dat ons rechtsysteem er niet meer toe doet in dit land. Stel je komt op vrije voeten, probeer dan maar eens van alles af te komen. Heb hier eens zo'n verhaal gelezen dat dit een lang proces is ook al ben je onschuldig je zo een paar maand verder bent dat je het stadion weer in mag, mooi klaar mee!


Inverzekeringstelling
Wanneer de officier van justitie wil dat u nog langer in voorarrest blijft, kunt u vervolgens in verzekering worden gesteld. De verzekeringstelling kan maximaal drie dagen duren. In uitzonderlijke gevallen kan de officier van justitie de termijn van de inverzekeringstelling met drie dagen verlengen. Dit gebeurt dan vaak alleen wanneer men eigenlijk te weinig bewijs heeft om u nog 14 dagen in bewaring te laten stellen door de rechter-commissaris of om het mogelijk dat u nog in het weekend vast blijft zitten voor nadere verhoren, wanneer u bijvoorbeeld op een woensdag of donderdag bent aangehouden. Gedurende de periode van de inverzekeringstelling zal politie verder onderzoek doen. U wordt onder meer gehoord over de strafbare feiten waarvan u verdacht wordt.
http://www.wetrecht.nl/aangehouden-hoel ... en-worden/



Let maar op alle 8 aanhoudingen gaan vrijspraak worden, anders waren er al mensen op vrije voeten.

Dat het 8 maal vrijspraak gaat worden gaan we nergens lezen denk ik.

Ook wordt door de gemeente Heerenveen onderzocht of een stadion omgevingsverbod opgelegd kan worden.

Een onderzoek om !verdachten! een omgevings verbod te geven? Het moet niet gekker worden in Heerenveen!

Voetbalsupporters verdienen net als burgers een eerlijk proces!

Tijd om in opstand te komen tegen deze schijf van vijf! Het kan jou ook maar zo overkomen! Sta hier ook bij stil!

Aan onze mede supporters alle steun welke nog vast zitten! :stan: Zondag zullen we er staan voor jullie!
FRvdV
Bankzitter
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 15-12-2012 10:16

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Riverside » 28-01-2017 08:49

Over de werkwijze van de politie weet ik niet zoveel, dus dat doet er voor mij niet toe. Het gaat er in de 1e plaats om waarom je met een groepje meent wat spandoeken te moeten stelen. Wie denkt dat dat normaal is, heeft zijn rechten wel even verspeeld vind ik.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor baasje » 28-01-2017 13:38

Wat een gezeik om een gekliederd tafellaken. Heb niks met dat ultras gebeuren, elkaars schilderswerkjes jatten enzo. Maar in dit geval begrijp ik het wel. Dan hadden ze dat doekje hier ook maar niet moeten weghalen. Vervolgens gaan huilen bij de politie is dan een beetje triest, en volgens mij ook niet des ultras :lol:
Hiervoor mensen opsluiten is natuurlijk volkomen belachelijk.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Riverside » 28-01-2017 14:12

Vragen om een adres heeft nu bans opgeleverd voor 2 leden. Laten we even normaal doen aub.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Sfeer » 28-01-2017 14:23

Laten we eerst maar even afwachten op het onderzoek met wat er nou precies gebeurd is voordat we allemaal conclusies trekken.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor TORCIDA » 28-01-2017 14:37

T forum meet hier duidelijk met 2 maten. De provocerende post van satyr die persoonlijk oproept tot geweld bij hem thuis, Dit onderbouwt met een foto met een man met knuppel en prikkeldraad een ander vervolgens iq loos bestempeld krijgt alle vrijheid om dit te uiten. Maar als je om zijn adres vraagt word je post verwijderd. Suggereert de forum beheerders hier soms dat je geweld met geweld mag bestrijden?

Dus Gearard gaan jullie ook even normaal doen???? maar Satyr mag ook om koffie komen op de omloop achter Noord hoor. Krijgt ie een biertje of koffie hoeven we ook niet naar limboland, hoeft hij zijn adres ook niet op te geven..

Gearard, als je te hard rijdt in bv een Peugeot en wordt geflitst krijg je een boete. Eigen schuld, zelf het risico opgezocht. Als jij 50 euro moet betalen en iemand anders voor hetzelfde vergrijp in een sportauto 100 euro wordt er met 2 maten gemeten en wordt er geprofileerd. Ook al ben je voetbalsupporter en fout, de strafmaat zou niet mogen verschillen.

Het stukje van FRvdv bewijst door de huidige sanctie in ieder geval dat justitie geen hard bewijs heeft.

Maar goed, zeker vergeten dat die Groningers vorig seizoen een confrontatie zochten en ze supporters hebben neergestoken ??
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Riverside » 28-01-2017 14:54

Posts van Satyr met de foto zijn ook verwijderd. Wij suggereren nergens dat je geweld met geweld moet gaan bestrijden.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor FRvdV » 28-01-2017 14:56

En waarom mijn hele post verwijderd en de uitlokking van Satyr met de koffie laten staan? Terwijl ik inhoudelijk reageer waar geen eens een inhoudelijke reactie van jullie op komt. Lekker selectief!

Waar moeten we zijn in Limburg Satyr voor de koffie? Gezien per pb reageren wat triest is beter maar via een forum post.
FRvdV
Bankzitter
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 15-12-2012 10:16

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Riverside » 28-01-2017 15:08

FRvdV schreef:Waar moeten we zijn in Limburg Satyr?


Houd hier even mee op graag.

Ja er is even gesnoeid in dit topic. Dat je quote in zo'n post ook weg is, was niet direct de bedoeling. Kan niet selectief bezig blijven. :oops:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Sfeer » 28-01-2017 19:56

Het is voor de fanatics een reden om hun clubje gedag te zeggen. Dit kan je toch niet serieus nemen.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor heerenveenown » 28-01-2017 20:30

Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor sido » 28-01-2017 21:37

waarom nu pas, het is al een week geleden, :lol:
sido
Nieuw talent
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 19-08-2009 21:29

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Voetballeerproces » 28-01-2017 21:42

Er zijn mensen die doelbewust een spandoek jatten, die moeten nu even op de blaren zitten. Blijf het vreemd vinden dat je zulk gedrag überhaupt verdedigt.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor feanryp23 » 28-01-2017 22:30

Is het echt zo leuk om iets van iemand anders af te pakken en dat dan ook nog eens met geweld te doen? Ik ben ook niet in de kerk geboren hoor, maar ongelooflijk zeg, waar zit je verstand? Ontzettend jammer dat de naam van onze club hiermee wordt misbruikt.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Royce_SCH » 29-01-2017 01:09

Dit soort acties houd je altijd wel, alleen moet het ludiek blijven en uiteraard zonder geweld. Nu weten de meesten niet wat er precies is gebeurd en is iedereen al aan het suggereren/oordelen. Laten we gewoon rustig afwachten en we zullen vanzelf te horen krijgen wat er is gebeurd of het gaat in de doofpot.

Daarnaast vind ik het wel belachelijk dat er direct weer SV's worden uitgedeeld. Deze jongens hebben zich toch niet misdragen in of rond het stadion? Dus als ik ergens trammelant heb om een voetbaldiscussie en het loopt uit de hand dan maak ik kans op een SV? Dat is toch te gek voor woorden!

Laten we gewoon even rustig ademhalen en wachten tot het verhaal wat duidelijker is. Je kan namelijk beter een mening onderbouwen met feiten en die zijn er momenteel niet.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor grunnstad » 29-01-2017 03:17

Lees die laatste zin maar eens goed op de GF site. Thuis is privé. Hele trieste actie.
Voor eeuwig groen en wit
grunnstad
Basisspeler
 
Berichten: 565
Geregistreerd op: 16-05-2005 12:50

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Mackan68 » 29-01-2017 03:42

grunnstad schreef:Lees die laatste zin maar eens goed op de GF site. Thuis is privé. Hele trieste actie.

Thuis huizen bekladden en ruiten ingooien is ook privé toch?? :twisted: Pot verwijt ketel.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor grunnstad » 29-01-2017 04:02

Als dat klopt, dan is dat ook triest. Privé is privé. Simpel.

Was dat de GF?
Voor eeuwig groen en wit
grunnstad
Basisspeler
 
Berichten: 565
Geregistreerd op: 16-05-2005 12:50

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor jeewee » 29-01-2017 06:49

grunnstad schreef:Was dat de GF?


Ja.
.-
Avatar gebruiker
jeewee
Basisspeler
 
Berichten: 705
Geregistreerd op: 27-03-2009 23:56
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor vak ff » 29-01-2017 10:09

Als jij het zegt zal het zo zijn hè. Kan tegendeel niet bewijzen.
Past niet bij de kern die ik als GF beschouw, ruiten in gooien e.d. en net zoals bij elke groep hangt daar ook weer van alles om heen.
Niet alles wat op dat vak staat is GF bijvoorbeeld, maar staat er wel elke wedstrijd. Als dat soort gasten wat uitspoken is het ook snel GF, sommige zullen zichzelf misschien zelfs zo noemen, maar of ze feitelijk echt de GF zijn is wat anders.
Net zoals er (ludieke) acties toegekend zijn in verleden aan GF waarvan ik gewoon zeker weet dat het uit andere hoek kwam. Wereldje is bij Groningen niet altijd zo zwartwit dat je altijd kunt zeggen rellen = zside, ludieke actie en verf = GF. Grote kans dat het vaak wel zo te duiden is, daar niet van, maar er zijn ook anderen actief geweest, vooral wat dat laatste betreft.
En de z-side bestaat goed beschouwd ook uit meerdere groepen.
Zaken als plaatsnaambordjes, naaimachines/spandoeken in tuinen bij spelers/trainers enz, Abe verven zijn in verleden door andere mensen gedaan dan het GF. En je ziet toch regelmatig dat dat aan hen wordt toegeschreven om maar aantal voorbeelden te geven.
Ze maken nu wel heel principiele keuze. Groepsdoek weg = stoppen. Iets wat weinige ultragroepen echt doen/durven.
Kun je hoop van vinden, maar rechtlijnig is het wel. Je zelf aan principes/regels/codes houden ook al betekend het je eigen einde.

En over wat er gebeurt is, 14 dagen voorlopige hechtenis is wel indicatie natuurlijk ook al wordt hier gezegd van niet. En ik ben ook iemand die snel roept voetbalgerelateerd, overdreven zwaar e.d., dus snap die reacties wel, door een overmacht thuis opgewacht worden en met geweld beroofd worden is gewoon wel heavy natuurlijk.

Daarnaast vind ik het wel belachelijk dat er direct weer SV's worden uitgedeeld. Deze jongens hebben zich toch niet misdragen in of rond het stadion? Dus als ik ergens trammelant heb om een voetbaldiscussie en het loopt uit de hand dan maak ik kans op een SV? Dat is toch te gek voor woorden!


Ook hier kan ik best in meegaan, en dan met name dat het soms erg vergezocht is dat voetbal gerelateerd.
Al is er wel een link met voetbal natuurlijk in dit geval.
En niet te vergeten, het was een speeldag in Groningen. Het was paar uur nadat de thuiswedstrijd was afgelopen. Als ik die nacht op de vuist was gegaan en er was relatie met voetbal grote kans dat mij dat dan ook opgelegd wordt.
Maar wel eens met gegeven dat dat soms wel erg ver gaat.
vak ff
Selectiespeler
 
Berichten: 299
Geregistreerd op: 15-10-2006 09:24
Woonplaats: grunn

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Prosac » 29-01-2017 17:05

Was ook weer creatief om op de route naar de parkeerplaats voor gasten "begroet" te worden met die "kanker" teksten. Of hebben ze dat van vorig jaar nog niet weg gehaald?
Prosac
Selectiespeler
 
Berichten: 249
Geregistreerd op: 10-12-2007 09:59

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-01-2017 17:11

Prosac schreef:Was ook weer creatief om op de route naar de parkeerplaats voor gasten "begroet" te worden met die "kanker" teksten. Of hebben ze dat van vorig jaar nog niet weg gehaald?

Dat laatste
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Prosac » 29-01-2017 17:26

Feanfan 1 schreef:Dat laatste


Heerenveensupporters bij Rijkswaterstaat zeker. :P
Prosac
Selectiespeler
 
Berichten: 249
Geregistreerd op: 10-12-2007 09:59

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Appie_M » 02-02-2017 18:24

De politie heeft deze week nog vier verdachten aangehouden in verband met de gewelddadige beroving van een 24-jarige Stadjer.
De verdachten behoren tot een groep supporters van voetbalclub SC Heerenveen. Zij hadden het voorzien op de FC Groningen-spandoeken die de man bij zich had. Het slachtoffer raakte bij de beroving gewond.

De vier mannen die deze week zijn gehouden, zijn na verhoor weer vrijgelaten. Ze blijven wel verdacht, meldt het Openbaar Ministerie.

Vorige week pakte de politie al acht andere verdachten op. Zeven van hen zitten nog steeds vast.

Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/173601/No ... spandoeken


Wat bijzonder om te zien dat de politie na krap 2 weken al 12 man heeft opgepakt, terwijl bij de meeste andere diefstalzaken het allemaal niet zo snel gaat. Terecht overigens, voetbalsupporters zijn minstens net zulk erg gespuis als terroristen en moordenaars. Ik stel voor om iedereen die een clubkaart of seizoenskaart van een BVO heeft aan te klagen voor lidmaatschap van een criminele organisatie.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor baasje » 03-02-2017 08:44

Schandalig. Waarschijnlijk worden ze uiteindelijk 'gewoon' vrij gesproken maar tegen die tijd zijn ze hun baan kwijt. Dus ben je al gestraft voordat je schuldig bent bevonden. Dat een officier van justitie hier altijd mee weg komt....

Triest clubje die kinderen van de GF trouwens, aangifte doen terwijl je het zelf uitgelokt hebt.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Prosac » 03-02-2017 16:35

baasje schreef:Triest clubje die kinderen van de GF trouwens, aangifte doen terwijl je het zelf uitgelokt hebt.


Wat? Met 12 man thuis iemand mishandelen om een doekje af te pakken? :roll:

Overigens zijn alle 12 inmiddels vrij en zullen ze zich binnenkort voor de rechter moeten verantwoorden voor "diefstal onder geweld in vereniging". Dan zullen we zien hoe onschuldig ze zijn.
Prosac
Selectiespeler
 
Berichten: 249
Geregistreerd op: 10-12-2007 09:59

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten