Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Izsco » 17-12-2016 20:33

Deze ook nog ingezonden. We wachten af.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Izsco
Bankzitter
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: 17-11-2015 16:07

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Silver » 19-12-2016 13:34

Ondertussen bericht gehad dat één van m'n thuisshirt ontwerpen bij de laatste 3 zit.
Club voert wel enkele wijzigingen door, meest opvallende is de kraag. Alle thuisshirts krijgen dezelfde kraag als dit seizoen. Wat opzich wel jammer is omdat je juist met de kraag (onder andere) kan onderscheiden t.o.v. vorige seizoenen.
Ook jammer, omdat ik juist in de kraag nog een stukje 'uniek' design had verwerkt, maar goed de club & JAKO bepalen uiteindelijk.

Eerste afbeelding is oorspronkelijk ontwerp en tweede met de wijzigingen van de club (kraag en ook sponsorvlak voor- & achterkant vergroot). En hopen dat de gemeente toestemming geeft om het wapen te gebruiken.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Laatst bijgewerkt door Silver op 19-12-2016 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor SanderPK » 19-12-2016 15:15

Beetje jammer inderdaad. Dan lijkt het alsof er niks wordt veranderd aan het shirt. Ik vond het kraagje wel mooi in het ontwerp van Albert Hoekstra, maar ik vind die in het shirt zelf niet mooi uitgewerkt. Het is zo'n slap kraagje geworden en ook wat te groot, net als de V-hals, die is ook een beetje teveel aanwezig. Als het dan echt weer gebruikt wordt, moet het er toch wel wat strakker uit komen te zien, zoals die ook in het template van het shirtontwerp is.
SanderPK
Bankzitter
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: 28-12-2013 22:58

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor jorrit0206 » 19-12-2016 16:41

Ik heb ook bericht gehad dat (o.a.) m'n Thuistenue bij de laatste selectie zit. De tekst op de flank van het shirt "Frysk bloed tsjoch op" kan er echter niet op vanwege technische redenen, erg jammer omdat dat mijn inziens het shirt uniek kan maken t.o.v. De shirts van dit jaar en ook de rest van de ontwerpen. Maar uiteindelijk bepaalt de club en Jako inderdaad. Ik ben benieuwd naar de selectie morgen!
jorrit0206
Bankzitter
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 08-11-2015 17:39

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Jazz » 19-12-2016 17:46

jorrit0206 schreef:Ik heb ook bericht gehad dat (o.a.) m'n Thuistenue bij de laatste selectie zit. De tekst op de flank van het shirt "Frysk bloed tsjoch op" kan er echter niet op vanwege technische redenen, erg jammer omdat dat mijn inziens het shirt uniek kan maken t.o.v. De shirts van dit jaar en ook de rest van de ontwerpen. Maar uiteindelijk bepaalt de club en Jako inderdaad. Ik ben benieuwd naar de selectie morgen!


Niet geheel onterecht, een groot deel van de supporters komt niet uit Friesland, of kan geen Fries.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Appie_M » 19-12-2016 18:37

Jazz schreef:Niet geheel onterecht, een groot deel van de supporters komt niet uit Friesland, of kan geen Fries.


Dat klopt weliswaar, maar hier gaat het om een slogan die zelf door de club ook al vaak genoeg op allerlei merchandise wordt gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan de bumperstickers die de club zelf in de Feanshop verkoopt. Dat je geen hele teksten in het Fries gaat schrijven lijkt me onder meer vanwege jouw reden erg logisch, maar een Friese slogan zou dan wel weer leuk zijn. Juist om onze Friese huisstijl en identiteit uit te dragen zou zo'n slogan dan goed zijn. Volgens mij gebruikt FC Barcelona ook een Catalaanse slogan(Mes que un club) in plaats van een Spaanse. FC Köln gebruikt ook een slogan in Keuls dialect in plaats van Duits(Mer stonn zo dir).

Dus een korte slogan is juist leuk om in het Fries te doen. Aangezien de club de laatste tijd goed bezig is op het gebied van communicatie ga ik ervan uit dat dit niet de reden is en dat men daar een andere gegronde reden voor heeft
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Silver » 19-12-2016 20:06

jorrit0206 schreef:De tekst op de flank van het shirt "Frysk bloed tsjoch op" kan er echter niet op vanwege technische redenen, erg jammer omdat dat mijn inziens het shirt uniek kan maken t.o.v. De shirts van dit jaar en ook de rest van de ontwerpen.

Zonde, vond dat juist mooi staan. Je kan met het thuisshirt al vrij weinig doen qua ontwerp, juist zulke details (maar ook bv. het kraagje zoals ik hierboven schreef) onderscheiden zich van de shirts van afgelopen jaren. Commercieel gezien denk ik ook niet handig.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Izsco » 19-12-2016 21:55

Tof Silver en Jorrit. Toch altijd leuk als jouw shirt eruit rolt. Wel jammer dat aan allebei de shirts wat aanpassingen gedaan moeten worden. Helemaal gezien het feit dat ik de huidige kraag van het thuisshirt het minst mooi vind. De driehoek wit maken is een goede optie Silver. Benieuwd naar de andere shirts.
Izsco
Bankzitter
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: 17-11-2015 16:07

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor pes5 » 19-12-2016 23:59

Ze zullen er wel goede redenen voor hebben. Ik vind in ieder geval dat dit goed gecommuniceerd wordt naar de ontwerpers.

Vanaf morgen kunnen we dus stemmen?
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Silver » 20-12-2016 14:19

Even correctie: zie nu dat de club het design wat ik in m'n oorspronkelijke kraagje had ook in de nieuwe kraag heeft verwerkt, dus compliment daarvoor!

Ligt het aan mij of mist er in het derde uitshirt (deze dus) een stukje design onderaan het shirt? Dat is toch dit shirt van jorrit0206?
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Jazz » 20-12-2016 15:05

Heb voor het thuis- en uitshirt beiden voor keuze 1 gekozen. Een rood uitshirt lijkt mij ook een keer leuk.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor SanderPK » 20-12-2016 16:02

Thuisshirt heb ik gekozen voor de eerste en het uitshirt ook de eerste! Thuisshirt wist ik gelijk welke ik moest kiezen, want die leek ook wel wat op die van mij ;). Uitshirt moest ik nog even nadenken, maar uiteindelijk ook maar het rode ontwerp gekozen. Heeft toch iets klassieks.

Mooie shirts Jorrit!

Edit:
Is de site vernieuwd? Het ziet er wat anders uit.
Laatst bijgewerkt door SanderPK op 20-12-2016 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt
SanderPK
Bankzitter
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: 28-12-2013 22:58

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Satyr » 20-12-2016 16:03

Ik heb voor thuisshirt B (of 2) gestemd en uitshirt A (de rode dus)
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Livid » 21-12-2016 01:23

Thuisshirt 1, Uitshirt 3.

Prachtige thuisshirts, was een lastige keuze. Qua uitshirts een stuk minder lastig. De rode valt af omdat ik niet van donkerrood hou. Denk dat twee weer net zo flets als dit jaar zou worden. Vond het huidige uitshirt in eerste instantie ook mooi, maar had toch graag wat een diepere kleur blauw gezien. Hoop maar dat ontwerp 3 wel donker genoeg is. Vind de lijntjes op de borst erg mooi detail, die ruiten (?) op de buik een minpuntje.
Avatar gebruiker
Livid
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 30-08-2016 09:21
Woonplaats: 050

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor jorrit0206 » 25-12-2016 14:45

Silver schreef:Ligt het aan mij of mist er in het derde uitshirt (deze dus) een stukje design onderaan het shirt? Dat is toch dit shirt van jorrit0206?


Dat klopt Silver, "De directie wil graag zien hoe het shirt uitpakt zonder de baan met pompeblêden aan de onderkant" Was het letterlijke bericht. Ergens wel jammer misschien, geeft aan de andere kant misschien ook wel wat meer rust en eenheid in het shirt. Het is ook al best veel met de lijnen op de borst en de blauwe banen.

Eigenlijk best verrast dat er zo veel mensen kiezen voor het eerste uittenue (de rode). Kreeg in mijn nabije omgeving vaak te horen dat ze dat niet echt bij heerenveen vonden passen. Maar ach, dat zijn ook veelal FC Groningen fans dus over hun smaak zullen we het maar niet hebben hè :lol:

Livid schreef:Denk dat twee weer net zo flets als dit jaar zou worden. Vond het huidige uitshirt in eerste instantie ook mooi, maar had toch graag wat een diepere kleur blauw gezien.


Dat hoop ik niet Livid, zou inderdaad zonde zijn. Mocht het shirt gekozen worden dan ga ik daar zoveel mogelijk werk van maken (voor zover ik daar nog invloed op kan uitoefenen). :wink:

Bedankt verder voor de reacties, erg leuk. Fijne kerstdagen!
jorrit0206
Bankzitter
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 08-11-2015 17:39

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Silver » 27-12-2016 10:17

jorrit0206 schreef:Dat klopt Silver, "De directie wil graag zien hoe het shirt uitpakt zonder de baan met pompeblêden aan de onderkant" Was het letterlijke bericht. Ergens wel jammer misschien, geeft aan de andere kant misschien ook wel wat meer rust en eenheid in het shirt. Het is ook al best veel met de lijnen op de borst en de blauwe banen.

Vanuit grafisch oogpunt zou dit inderdaad een goed argument zijn, dan wordt het misschien wat teveel en druk worden qua design. Aan de andere kant maakten de pompeblêden aan de onderkant er wel een echt Heerenveen-shirt van die ongetwijfeld populair was geweest bij de fans. Het laatste shirt met pompleblêden design uit 2012 was geloof ik één van de best verkochte uitshirts aller tijden. Maar misschien wegen de kosten van het produceren van je originele shirtdesign niet op tegen de opbrengst uit verkoop.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor dvrs » 15-01-2017 11:25

jorrit0206 schreef:Hier nog een paar creaties in rood en donkerblauw...


Het is dus het rode tenue van jou geworden en ook jouw thuisshirt heeft gewonnen maar ik heb eigenlijk geen idee welke van de drie dat is.

http://www.sc-heerenveen.nl/websites/im ... 00x675.jpg
http://www.sc-heerenveen.nl/websites/im ... 00x675.jpg
http://www.sc-heerenveen.nl/websites/im ... 00x675.jpg
http://www.sc-heerenveen.nl/websites/im ... 00x675.jpg
dvrs
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 14-12-2013 17:36

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor jorrit0206 » 15-01-2017 21:47

dvrs schreef:Het is dus het rode tenue van jou geworden en ook jouw thuisshirt heeft gewonnen maar ik heb eigenlijk geen idee welke van de drie dat is.


Ja heel gaaf dat ze gekozen zijn! Was een beetje verrast door het succes van het rode uitshirt (ook gezien sommige reacties), de donkerblauwe met lichte banen en strepen was eerlijk gezegd mijn favoriete inzending. Maar dat maakt het niet minder leuk natuurlijk. Het thuistenue was de eerste in het rijtje dvrs, met de geheel blauwe mouwen (witte zoom) en de logo's/merknaam binnen de blauwe banen.
Ik ben zeer benieuwd hoe ze er in het echt uit komen te zien!
jorrit0206
Bankzitter
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 08-11-2015 17:39

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Marça » 18-01-2017 21:07

Het valt me nu trouwens op dat de shirts tegenwoordig helemaal niet meer met lange mouwen worden gemaakt. De spelers dragen ook alleen met korte mouwen en dragen een blauw thermoshirt van Jako eronder. Wel zo mooi ook eerlijk gezegd.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor jorrit0206 » 07-05-2017 15:45

Na heel lang niks van Heerenveen te hebben vernomen, compleet verrast door het nieuwe shirt in de uitwedstrijd tegen PEC... heeft helaas nog geen geluk mogen brengen.
jorrit0206
Bankzitter
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 08-11-2015 17:39

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Fryskeboy22 » 08-05-2017 08:14

Wat een afschuwelijk lelijke uitshirts hebben we het komend seizoen zeg, lijkt net een tafelkleed van overgroot oma, Rood met zwart gestreepte banen. :shock:
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Marça » 08-05-2017 08:35

Ik dacht gisteren op een gegeven moment even dat ik naar FC Twente aan het kijken was..

Maar al met al vind ik dit een zeer geslaagd shirt. Het lichtrode gedeelte had wat mij betreft wel iets donkerder gemogen, maar dat zijn details.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Baas » 09-05-2017 13:44

Ik vond het er niet uitzien.. Maar dat paste dan weer wel bij het vertoonde spel.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor BK2007 » 09-05-2017 18:15

Met een zwarte broek lijkt misschien wat beter. Maar het valt me ook niet mee zo.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Silver » 09-05-2017 19:46

Vond het al apart dat die rode had gewonnen, vond de donkerblauwe veel mooier. Maar goed, smaken verschillen.

Het lijkt er wel op dat ze het kraagje iets hebben aangepast t.o.v. kraagje van dit seizoen. Die vind ik er wel wat beter uit zien.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Frisian Viking » 09-05-2017 21:12

Mooi shirt. Erg stijlvol. Doet wat Italiaans aan.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor FeanYme » 09-05-2017 21:45

Ik vind het erg meevallen, zelfs beter dan wat ze dit seizoen aan hadden. Dat wat ze dit seizoen aan hadden was maar één kleur, hier zie je toch wat meer variatie van kleuren.
HEERENVEEN
Avatar gebruiker
FeanYme
Selectiespeler
 
Berichten: 315
Geregistreerd op: 02-04-2014 08:48
Woonplaats: Wolvega

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Wolliepoly » 10-05-2017 18:36

Ik vind het shirt wel geslaagd. Toch leuk om te lezen hoever smaken uit elkaar liggen.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor Janneman » 12-05-2017 23:22

Wolliepoly schreef:Ik vind het shirt wel geslaagd. Toch leuk om te lezen hoever smaken uit elkaar liggen.


Mee eens, dit shirt bevalt zeker wel maar het was eerst even wennen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

Berichtdoor FeanfanSpursfan » 29-06-2017 12:56

Vind het nieuwe thuisshirt totaal niet mooi. Hij is veel te wijd, die jako stippen staan niet op ons klassieke shirt, dat witte deel op de mouwen vind ik niet mooi en de spelers dragen ook nog eens een wit shirt onder het shirt wat ook totaal niet staat. Kortom zeer teleurstellend van Jako (naar mijn mening).
FeanfanSpursfan
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 06-03-2016 15:42

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten