Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor fuotbalgek » 07-10-2016 13:55

Lenstra schreef:Het gaat toch niet om het kunstgras maar om het rubbergranulaat wat er op ligt?
Als alternatief zou je kunnen kiezen voor het duurdere kokos of kurkgranulaat wat niet schadelijk lijkt te zijn.


Dat klopt. Lijkt me wel ingewikkeld om na een keuze voor rubber dit in zijn geheel te moeten vervangen voor kurk. Gelezen dat een alternatief met kurk ipv rubber bij aanleg 15.000 duurder is op een totaal kostenplaatje van enkele tonnen. Klinkt zinnig om ieder nieuw kunstgrasveld met kurk neer te leggen en een voorlopig verbod op nieuwe velden met rubber in te stellen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Boffy » 12-10-2016 09:24

Het is slecht voor de gezondheid, het is slecht voor de knieen, levert meer andere blessures op. Het is nu gewoon tijd om te kappen met die rommel, zowel in de prof competities als bij de amateurs. Weg met die rotzooi.

Vroeger altijd kunnen voetballen op echt gras. Nederland heeft een prima klimaat voor gras. Die paar weken in het jaar dat het dan niet kan, nou dan maar niet. Slidings, met je knieen in de drek, dat hoort bij voetbal. Anders ga je maar zaalvoetballen.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor CrazyArgos » 12-10-2016 11:44

amen!
CrazyArgos
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 22-04-2012 13:41
Woonplaats: Doezum

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Wizard » 12-10-2016 17:02

Boffy schreef: Nederland heeft een prima klimaat voor gras.

Zo niet het beste klimaat voor echt gras. Dat is ook één van de redenen dat we als Nederlanders erg veel weten over echt gras. Het is dan ook niet voor niets dat een Nederlands bedrijf de grasmatten tijdens het laatste WK leverde (en doorgaans ook aan de grotere clubs in Europa). Dan is het toch van de zotte dat juist zo'n land één van de landen in Europa met het hoogste % kunstgrasvelden in de 2 hoogste divisies? Compleet belachelijk.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 25-10-2016 16:10

Met die miljoenen die we dit jaar gaan krijgen voor St. Juste, Larsson en Zeneli, verwacht ik wel dat ze beginnen met het bouwen van"Abenello". Minimaal 15 miljoen komt er binnen, mag je wel verwachten dat SKW opknapbeurt gaat krijgen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Superfries1996 » 26-10-2016 18:06

Jazz schreef:Met die miljoenen die we dit jaar gaan krijgen voor St. Juste, Larsson en Zeneli, verwacht ik wel dat ze beginnen met het bouwen van"Abenello". Minimaal 15 miljoen komt er binnen, mag je wel verwachten dat SKW opknapbeurt gaat krijgen.


Zeneli wordt niet verkocht. Stadion heeft bovendien prioriteit.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 26-10-2016 18:09

Superfries1996 schreef: Zeneli wordt niet verkocht. Stadion heeft bovendien prioriteit.


Waar baseer je dit op? Ten tweede, wat bedoel je met het stadion heeft prioriteit? In de vorm van het stadion kopen?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor paparazzi » 29-10-2016 00:38

Jazz schreef:Met die miljoenen die we dit jaar gaan krijgen voor St. Juste, Larsson en Zeneli, verwacht ik wel dat ze beginnen met het bouwen van"Abenello". Minimaal 15 miljoen komt er binnen, mag je wel verwachten dat SKW opknapbeurt gaat krijgen.


Hoe kom jij bij minimaal 15 mln?
Waarom denk jij dat wij St Juste Zeneli en Larsson gaan verkopen? Waarom ben jij van mening dat er eventueel geld vrij gemaakt zal worden voor de uitbreiding van SKW?

Vooruitziende blik? :D
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Baggerraartje » 29-10-2016 06:55

gaaaaaap
Laatst bijgewerkt door Baggerraartje op 31-10-2016 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor paparazzi » 29-10-2016 12:39

Ik ben het helemaal eens met jou Baggeraartje! Dood en de doodziek word je daarvan inderdaad. Zal wel de nieuwe generatie zijn.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Livid » 29-10-2016 12:52

paparazzi schreef:Ik ben het helemaal eens met jou Baggeraartje! Dood en de doodziek word je daarvan inderdaad. Zal wel de nieuwe generatie zijn.


Wat loop je te generaliseren? :x
Avatar gebruiker
Livid
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 30-08-2016 09:21
Woonplaats: 050

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 29-10-2016 14:43

paparazzi schreef:Ik ben het helemaal eens met jou Baggeraartje! Dood en de doodziek word je daarvan inderdaad. Zal wel de nieuwe generatie zijn.


Lachwekkende comment. Sorry dat ik realistisch kijk...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Baggerraartje » 31-10-2016 11:24

Gaaap
Laatst bijgewerkt door Baggerraartje op 31-10-2016 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Grimo » 31-10-2016 12:01

Baggerraartje schreef:dat wil niet zeggen dat je dan gelijk maar moet hopen dat je beste spelers verkocht moeten worden. Dan ben je in mijn ogen geen supporter maar boekhouder.



Hopen? Dat bedenk jezelf of je moet iets beter lezen. Jazz hoopt helemaal niks, hij 'verwacht' slechts. Dat we St Juste, Larsson en Zeneli verkocht gaan worden in de winter of in de zomer is ook nog eens een uiterst reele verwachting.
Laatst bijgewerkt door Grimo op 01-11-2016 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 31-10-2016 16:06

paparazzi schreef: Hoe kom jij bij minimaal 15 mln? Waarom ben jij van mening dat er eventueel geld vrij gemaakt zal worden voor de uitbreiding van SKW?


Ruwe schatting:
Larsson: 6 miljoen + doorverkooppercentage
St. Juste: 4 miljoen + doorverkooppercentage
Zeneli: 5 miljoen + doorverkooppercentage

Ik verwacht dus 15 miljoen omzet (dus niet netto). Met toekomstige doorverkooppercentages van minimaal 10% (zie Ziyech en de Roon) moet 15 miljoen netto prima haalbaar zijn.

Wat ik niet verwacht, maar wel graag wil zien is het uitbreiden/vernieuwen van SKW. Dit is een forum waarbij discussiëren op plaats 1 staat. Natuurlijk gaat Heerenveen niet 15 miljoen in een keer in SKW investeren, er zullen vervangers gehaald moeten worden, zodat we in het ritme komen van het kopen en verkopen van spelers.

Mooi om te lezen dat mensen (Grimo, Bubbe etc.) het wel begrijpen. En nee Baggerraartje, ik werk niet met centjes. Ik wil het beste voor de club. Op dit moment is dat gewoon goedkoop inkopen en voor meer verkopen. Helaas kunnen we deze spelers niet jarenlang behouden. Wat we wel kunnen doen is hiervan profiteren zodat we kunnen groeien. Dat wilt iedereen toch neem ik aan?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor paparazzi » 06-11-2016 14:46

Je komt er alleen geen ene stap mee verder. Als je een keer een paar goeie voetballers bij elkaar hebt en je zou Europees voetbal halen dan is het vervolgjaar vaak meteen ook weer ruk.
De club moet een manier zien te vinden om z`n betere spelers zien te behouden. Bijvoorbeeld door ze een aanzienlijke contractverbetering te doen.
Anders blijf je altijd aanmodderen daar ergens onderin dat linkerrijtje, met af en toe een uitschieter naar een vijfde plek eens in de 7 jaar.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 07-11-2016 08:40

paparazzi schreef:...De club moet een manier zien te vinden om z`n betere spelers zien te behouden. Bijvoorbeeld door ze een aanzienlijke contractverbetering te doen.


Denk je dat ze dat niet doen dan? Zie Bilal, Ziyech etc. Die willen gewoon hogerop, meer verdienen. Wij hebben helaas een maximum limiet waarmee we niet kunnen tippen aan de grote 3 van NL. Dit is niet Football Manager, waar je elke speler een contract kan aanbieden voor een appel en een ei.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Grimo » 09-11-2016 11:17

paparazzi schreef:Je komt er alleen geen ene stap mee verder. Als je een keer een paar goeie voetballers bij elkaar hebt en je zou Europees voetbal halen dan is het vervolgjaar vaak meteen ook weer ruk.
De club moet een manier zien te vinden om z`n betere spelers zien te behouden. Bijvoorbeeld door ze een aanzienlijke contractverbetering te doen.
Anders blijf je altijd aanmodderen daar ergens onderin dat linkerrijtje, met af en toe een uitschieter naar een vijfde plek eens in de 7 jaar.


Welkom bij de subtop van de eredivisie. Dit zal niet anders worden.Dit is de rol van SC Heerenveen in de eredivisie, dit is ook de rol van Ajax en PSV voor middenmoot clubs in Europa en de rol van middenmootclubs in top van Europa. We zijn een leuk provencieclubje, accepteer het.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor abegoal » 09-11-2016 21:22

Grimo schreef:Welkom bij de subtop van de eredivisie. Dit zal niet anders worden.Dit is de rol van SC Heerenveen in de eredivisie, dit is ook de rol van Ajax en PSV voor middenmoot clubs in Europa en de rol van middenmootclubs in top van Europa. We zijn een leuk provencieclubje, accepteer het.


Als Riemer daar 30 jaar geleden ook zo over dacht, waren we nog steeds een jupiler-league clubje in de marge.
DURF te dromen!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Grimo » 10-11-2016 10:01

abegoal schreef:
Als Riemer daar 30 jaar geleden ook zo over dacht, waren we nog steeds een jupiler-league clubje in de marge.
DURF te dromen!


Dromen zijn bedrog. In de eerstedivisie was er nog voldoende groei te boeken. Je beste spelers behouden is een utopie.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor abegoal » 10-11-2016 22:36

Grimo schreef:Dromen zijn bedrog. In de eerstedivisie was er nog voldoende groei te boeken.


Er is altijd groei te boeken. Kijk naar de huidige selectie. Met een paar gerichte aankopen kijk je ineens naar een heel ander (beter) team.

Juist nu is er weer volop groei te behalen nu rechtstreekse concurrenten als Twente, Vitesse, Utrecht en ook Groningen het moeilijk hebben. Een vaste subtopper met zo nu en dan kans op meer is momenteel een mooi streven. En dan maar kijken waar het schip strand.

Grimo schreef:Je beste spelers behouden is een utopie.


Eens, maar dat moet ook niet het doel zijn. Nu de situatie bij Heerenveen beter lijkt te worden, kun je ook langer wachten met het verkopen van je sterkhouders. Je geeft alleen voor bedragen die je als club niet kan afslaan akkoord voor de verkoop. Met een goede herinvestering van dat geld wordt je alleen maar weer sterker.

Met goed beleid kun je heel ver komen. Daar geloof ik heilig in. Zo ben ik er zeker van dat er weer tijden komen met Europees voetbal en waarom zou ik dan niet mogen dromen van een nieuw avontuur in de Championsleague? 30 jaar geleden was er niemand die er in geloofde, toch gebeurde het. Nu is de kans daarop ook erg klein, maar niets is onmogelijk.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Grimo » 11-11-2016 10:40

abegoal schreef:

Eens, maar dat moet ook niet het doel zijn. Nu de situatie bij Heerenveen beter lijkt te worden, kun je ook langer wachten met het verkopen van je sterkhouders. Je geeft alleen voor bedragen die je als club niet kan afslaan akkoord voor de verkoop. Met een goede herinvestering van dat geld wordt je alleen maar weer sterker.

Met goed beleid kun je heel ver komen. Daar geloof ik heilig in. Zo ben ik er zeker van dat er weer tijden komen met Europees voetbal en waarom zou ik dan niet mogen dromen van een nieuw avontuur in de Championsleague? 30 jaar geleden was er niemand die er in geloofde, toch gebeurde het. Nu is de kans daarop ook erg klein, maar niets is onmogelijk.


Jij reageert op mijn reaktie op Paparazzi. Waarop ik aangeef dat Heerenveen zijn beste spelers nooit lang zal kunnen vasthouden. Vervolgens haal jij er andere zaken bij over groei etc. Dat is prima hoor maar dat was niet mijn punt. Groei kan altijd, al zal het in verhouding minimaal zijn.

Of de situatie bij SC Heerenveen beter lijkt te worden zodat we sterkhouders langer kunnen houden weten we niet. Ja het team speelt leuk, de sfeer is positief, het oogt rustig in de top van de club maar hoe we er financieel voor staan weten we niet,zijn de gaten kleiner of groter geworden? Hoeveel GroenLeven betaald tov Unive weten we ook niet. Leuk, dat de club praat over nieuwe sponsoren, maar om wat voor sponsorcontracten gaat het en hoeveel afgehaakte sponsoren zijn er? Ik ben vol lof over de club momenteel maar hoe het er daadwerkelijk voor staat weet ik niet dus of het daadwerkelijk beter lijkt te worden financieel (zonder transfers) dat wil ik eerst wel eens zien.

Natuurlijk mag je dromen van Europees voetbal en zelfs of CL maar ik geloof zeker in het laatste niet meer. Als clubs als PSV en Ajax met een begroting van 3 a vier keer de onze er al een flater slaan.... Ik vrees dat het niet lang meer duurt dat de landskampioen, net als in Schotland, ook niet meer automatisch geplaatst is maar voorronders moet spelen en dat we tweede plek van CL voor de voorrondes ook snel kwijt zijn.

Europees voetbal halen in de competitie is fantastisch maar tot nu toe draaien de Nederlandse clubs door kwalitatieve te smalle selecties over het algemeen een zwak seizoen als ze en EL en Eredivisie en beker moeten spelen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor abegoal » 11-11-2016 12:08

Ik lees inderdaad terug dat jouw insteek iets anders is dan ik uit de tekst haalde. Uiteraard zal er altijd aan onze beste spelers getrokken worden, er zijn immers maar een beperkt aantal clubs in Europa waar dat niet gebeurd. Afhankelijk van je imago en financieele status, kun je wel een betere onderhandelingspositie innemen, maar dat is inderdaad een andere discussie.

Dan staan we er, nuances niet meegenomen, er dus in grote lijnen hetzelfde in. Ook ik ben positief over de ontwikkelingen binnen de club.

Eerst maar eens weer een Europees ticket proberen te bemachtigen, van daar zien we wel weer verder.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor paparazzi » 12-11-2016 02:34

Grimo schreef:Europees voetbal halen in de competitie is fantastisch maar tot nu toe draaien de Nederlandse clubs door kwalitatieve te smalle selecties over het algemeen een zwak seizoen als ze en EL en Eredivisie en beker moeten spelen.


Mwah, analyseer AZ eens in dit opzicht. Die zijn toch een paar passen verder dan ons en doen goed mee zowel Europees als landelijk. Maar goed, misschien moeten we dan eerst maar eens verder ingaan op de titel van dit topic. Uitbreiding of niet?
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 12-11-2016 09:53

Antwoord lijkt mij simpel, we moeten bijblijven met de concurrentie (AZ etc.)
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor superfriezen4ever » 12-11-2016 11:13

Kwam dit artikel laatst tegen over het nieuwe trainingscomplex van AZ.

http://nos.nl/artikel/2129782-van-gaal- ... ex-az.html
superfriezen4ever
Selectiespeler
 
Berichten: 195
Geregistreerd op: 04-08-2006 14:26
Woonplaats: waskemeer

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor paparazzi » 15-11-2016 01:36

Mooi filmpje superfriezen4ever.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Grimo » 15-11-2016 08:57

paparazzi schreef:Mwah, analyseer AZ eens in dit opzicht. Die zijn toch een paar passen verder dan ons en doen goed mee zowel Europees als landelijk. Maar goed, misschien moeten we dan eerst maar eens verder ingaan op de titel van dit topic. Uitbreiding of niet?



Die zijn verder op alle fronten, financieel en ook qua jeugdopleiding, dat klopt. Maar prima ik analyseer AZ. Zij spelen dit seizoen niet zoals zij kunnen en laten Europees niks zien.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Grimo » 18-11-2016 13:49

Hotelconcern Van der Valk wil een nieuw hotel bouwen langs de snelweg A32 in Heerenveen.

Het bedrijf heeft zijn oog laten vallen op een plek pal aan de afslag Oranjewoud en nieuwbouwwijk Skoatterwâld.

Eén van de voetbalvelden van sportcomplex Skoatterwâld moet worden verplaatst.

Van der Valk is met de gemeente in gesprek over de inpassing en haalbaarheid. Begin volgend jaar is een inwonersbijeenkomst. De gemeente gaat ook in gesprek met bestaande horeca, ondernemers, instellingen en sport. Pas na een zogenoemde verkenningsfase komt er een ontwikkelingsplan en mag de gemeenteraad een oordeel vellen.

Het concern rept over een ‘exclusief-hotel’. Dat is een model soortgelijk aan vestigingen die eerder in Wolvega en in Sneek zijn geopend. De Heerenveense Van der Valk zou de zesde Friese vestiging worden. Leeuwarden krijgt de vijfde.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 18-11-2016 14:10

Grimo schreef:Hotelconcern Van der Valk wil een nieuw hotel bouwen langs de snelweg A32 in Heerenveen.

Het bedrijf heeft zijn oog laten vallen op een plek pal aan de afslag Oranjewoud en nieuwbouwwijk Skoatterwâld.

Eén van de voetbalvelden van sportcomplex Skoatterwâld moet worden verplaatst.

Van der Valk is met de gemeente in gesprek over de inpassing en haalbaarheid. Begin volgend jaar is een inwonersbijeenkomst. De gemeente gaat ook in gesprek met bestaande horeca, ondernemers, instellingen en sport. Pas na een zogenoemde verkenningsfase komt er een ontwikkelingsplan en mag de gemeenteraad een oordeel vellen.

Het concern rept over een ‘exclusief-hotel’. Dat is een model soortgelijk aan vestigingen die eerder in Wolvega en in Sneek zijn geopend. De Heerenveense Van der Valk zou de zesde Friese vestiging worden. Leeuwarden krijgt de vijfde.


Gaat het hier om het meest zuidelijke veld, liggend aan de parkeerplaats van SKW? Wat zal het effect zijn als we 1 veld missen? Als Heerenveen het trainingsveld wilt uitbreiden moeten we dus minimaal 2 velden inleveren, aangezien er (bijna) geen ruimte voor extra gebouwen etc. Er zal dus op het huidige terrein een veld moeten worden opgeofferd om ruimte te maken.

Erg moeilijk onderwerp.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten