Sfeervak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sfeervak

Berichtdoor Mainfield2016 » 28-09-2016 13:35

Boffy schreef:Als dat er niks mee te maken heeft, is er toch geen enkele meerwaarde om het wel te doen? Vraag blijft weer staan, waarom wil iemand daar graag staan?


Het lijkt mij een goed idee waneer het onderste vak vol is om de stewards geen mensen door te laten lopen en deze mensen naar achter te sturen . Verder zag ik vorige wedstrijd mensen over de hekken klimmen
Mainfield2016
Bankzitter
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: 15-05-2016 09:54

Re: Sfeervak

Berichtdoor 12eMan » 28-09-2016 14:46

TORCIDA:

"Het verschil niet ziet tussen zit- en stavak"? Waaruit blijkt dat ik dat niet zie? Dat ik het ik niets vind uitmaken is mijn mening, dat staat er los van. Dat je in een zitvak uiteraard niets ziet als er mensen op de trap staan is logisch. Dat dat in een stavak anders is is al even logisch. Maar dat is het punt niet. Het gaat om calamiteiten en zeker volle trappen in een stavak lijken me nog eens extra hinderlijk ook.

Ben overigens zéér nieuwsgierig naar de meerwaarde van het staan op de trap.. Geeft dat een aparte dimensie, of is het makkelijker om bier te halen? Help me even want mijn inlevingsvermogen laat me hier in de steek..... :wink:
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: Sfeervak

Berichtdoor TORCIDA » 28-09-2016 15:55

ik vind het overbodig om mezelf te gaan herhalen, lees eerdere opmerkingen maar.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sfeervak

Berichtdoor gwgwgw » 28-09-2016 17:26

TORCIDA schreef:het grote verschil is dat bij feijenoord mensen op de trap staan in een zitvak. En jouw overige redenatie over vroeger naar het vak gaan heeft er echt niets mee te maken


Nou dit is niet helemaal waar. Ik ken iemand die een seizoenkaart heeft op die tribune. De tribune achter de goal waar het omgaat, is ook gewoon een staanvak. Wordt ook door Feyenoord zo aangemerkt. Echter zitten er wel stoeltjes in het vak. Deze zijn niet genummerd. Dus niemand heeft een vaste plek. Wat het probleem bij feyenoord is, dat uiteraard niet iedereen kaatsrecht voor een stoeltje gaat staan en strak tegen elkaar aan. Wat als je zit wel gebeurd natuurlijk. Hierdoor past uiteindelijk niet iedereen in het vak omdat eigenlijk nu niet goed ingeschikt wordt. Dit komt natuurlijk ook omdat je minder bewegingsruimte hebt door de aanwezigheid van de stoeltjes.De mensen die als laatst komen gaan dan vaak maar op de trap staan omdat ze dan geen plek meer kunnen vinden. Sterker nog, het komt wel eens voor dat er op de trap niet eens plek meer is en mensen het vak niet meer eens op kunnen.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Sfeervak

Berichtdoor scheeren » 28-09-2016 22:58

12eMan schreef:TORCIDA:

"Het verschil niet ziet tussen zit- en stavak"? Waaruit blijkt dat ik dat niet zie? Dat ik het ik niets vind uitmaken is mijn mening, dat staat er los van. Dat je in een zitvak uiteraard niets ziet als er mensen op de trap staan is logisch. Dat dat in een stavak anders is is al even logisch. Maar dat is het punt niet. Het gaat om calamiteiten en zeker volle trappen in een stavak lijken me nog eens extra hinderlijk ook.

Ben overigens zéér nieuwsgierig naar de meerwaarde van het staan op de trap.. Geeft dat een aparte dimensie, of is het makkelijker om bier te halen? Help me even want mijn inlevingsvermogen laat me hier in de steek..... :wink:


heel simpel; omdat er weinig plek is in het vak zelf, half uur voor de wedstrijd is het al niet meer mogelijk om beneden te kunnen staan en word je naar boven gewezen. Waar je overigens wel op te trappen mag staan die met rode lijnen zijn aangemerkt. Je noemt je zelf de 12e man, had dan toch wel iets meer van de 12e man verwacht ;)
scheeren
Bankzitter
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: 16-07-2015 03:58

Re: Sfeervak

Berichtdoor fuotbalgek » 28-09-2016 23:06

Het is zoals eerder benoemd een ongelofelijke non-discussie. Je bent te gast bij sc Heerenveen en die opereren onder de vlag van de KNVB. Reglementen van de KNVB verbieden dat je op de trap mag staan. Deze reglementen zijn opgesteld door mensen die meer kennis van zaken hebben dan de supporter met subjectieve belangen. Als supporter van sc Heerenveen heb je je hier aan te houden. Zo simpel is het.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Sfeervak

Berichtdoor 12eMan » 29-09-2016 07:53

Goed, TORCIDA wil de meerwaarde van het staan op trappen niet even toelichten dus daar blijft het bij. Gaat het hele topic er niet voor doorlezen aangezien er m.i geen zinnige meerwaarde voor te bedenken is. Je bent te gast in het ALS, dus houd je aan de regels die er voor jou zijn als gast. Of je het er mee eens bent of niet...

scheeren:
Dan kom je eerder toch? Je weet dat het stavak een populair vak is welke volledig gevuld is. Dan weet je ook dat je op tijd moet zijn. Ben je dat niet, dan kom je op de minder mooie plekken te staan. Is de consequentie van een stavak en wil je dat niet, dan had je toch een eigen stoeltje moeten behouden.

Waar slaat die laatste zin op trouwens? Omdat ik vind dat je je aan de regels moet houden die de gastheer jou op legt, en waar ik tevens alle begrip voor heb wegens achterliggende redenen(waaronder calamiteiten) had je gezien mijn naam "meer van de 12eMan verwacht". Dus je bent een echte 12e man als je je niet aan de regels wenst te houden? Kun je er wel een smile(wink) achter zetten maar dat doet weinig af aan de gedachtegang..
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: Sfeervak

Berichtdoor TORCIDA » 29-09-2016 10:12

12e man doe niet zo achterlijk man, wie denk je wel niet dat je bent, lees eerdere toelichting door, ga niet de hele tijd om herhaling vragen. En dat jij te beroerd bent om verder te lezen is je eigen tekort. Daarnaast heb ik het trouwens nergens over een meerwaarde, waarom zou het een meerwaarde moeten zijn? Het is iets wat gebeurd en irritaties oproept zoals hier aangeven werd. ik stel daarom de regel ter discussie dat ik mij afvraag wat de functie van de trappen in een stavak is en met name waarom je tijdens een wedstrijd daar niet op zou mogen staan. heb ik ook meerdere malen toegelicht, het enige wat jullie kunnen zeveren is " houd je aan de regels, je bent te gast." Prima als je er niet verder over wil nadenken hoor. 12e man zit gewoon, dat blijkt wel
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sfeervak

Berichtdoor Grimo » 29-09-2016 10:33

We kunnen het er lang en breed over hebben. Er wordt niet alleen maar gezevert dat men zich aan de regels moet houden. Ook de redenen worden aangegeven Torcida. Dat jij die redenen maar niks vindt kan zo zijn. De regel zal niet gaan veranderen. Deze discussie wordt of is een cirkeltje.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Sfeervak

Berichtdoor 12eMan » 29-09-2016 11:42

TORCIDA schreef:12e man doe niet zo achterlijk man, wie denk je wel niet dat je bent, lees eerdere toelichting door, ga niet de hele tijd om herhaling vragen. En dat jij te beroerd bent om verder te lezen is je eigen tekort. Daarnaast heb ik het trouwens nergens over een meerwaarde, waarom zou het een meerwaarde moeten zijn? Het is iets wat gebeurd en irritaties oproept zoals hier aangeven werd. ik stel daarom de regel ter discussie dat ik mij afvraag wat de functie van de trappen in een stavak is en met name waarom je tijdens een wedstrijd daar niet op zou mogen staan. heb ik ook meerdere malen toegelicht, het enige wat jullie kunnen zeveren is " houd je aan de regels, je bent te gast." Prima als je er niet verder over wil nadenken hoor. 12e man zit gewoon, dat blijkt wel


De toon van jou is verre van interessant en behoorlijk misplaatst. Hoop van harte dat je nooit zult meemaken dat er iemand in jouw vak, of jij zelf, onderuit gaat(struikelen, hart etc etc) en dat de hulpverleners er niet tijdig genoeg bij kunnen omdat de trappen vol staan(waarom zou je überhaupt het risico willen lopen op dergelijke taferelen). Ik heb geen ervaring met ons stavak maar wel met de vakken bij uitwedstrijden waar men ook altijd staat en er geen doorkomen aan is op die trappen. Is het je dan zoiets waard? Dus waarom zou het een meerwaarde moeten zijn? Ja inderdaad, waarom zou het een meerwaarde zijn en moet je er zo nodig willen staan? Om dwars te liggen omdat autoriteit voor jou een probleem is?

Denk er zelf maar eens iets verder over na in plaats van mij te betichten van het niet na denken. Kan jou niet betrappen op maar één argument wat ook maar enigzins recht zou doen aan de wens om op trappen te staan.

Is het zit volk overigens minder supporter dan de mensen die staan. Zelden zo'n kansloze opmerking gehoord....
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: Sfeervak

Berichtdoor TORCIDA » 29-09-2016 12:31

De toon van jou is verre van interessant en behoorlijk misplaatst. Hoop van harte dat je nooit zult meemaken dat er iemand in jouw vak, of jij zelf, onderuit gaat(struikelen, hart etc etc) en dat de hulpverleners er niet tijdig genoeg bij kunnen omdat de trappen vol staan(waarom zou je überhaupt het risico willen lopen op dergelijke taferelen). Ik heb geen ervaring met ons stavak maar wel met de vakken bij uitwedstrijden waar men ook altijd staat en er geen doorkomen aan is op die trappen. Is het je dan zoiets waard? Dus waarom zou het een meerwaarde moeten zijn? Ja inderdaad, waarom zou het een meerwaarde zijn en moet je er zo nodig willen staan? Om dwars te liggen omdat autoriteit voor jou een probleem is?

Denk er zelf maar eens iets verder over na in plaats van mij te betichten van het niet na denken. Kan jou niet betrappen op maar één argument wat ook maar enigzins recht zou doen aan de wens om op trappen te staan.

Is het zit volk overigens minder supporter dan de mensen die staan. Zelden zo'n kansloze opmerking gehoord...


Volgens mij stel ik het ter discussie, niet meer en niet minder, ik vraag het mij af en heb er mn twijfels over. Dat jij en een aantal anderen gewoon te beroerd zijn om goed te lezen en uit mijn opmerkingen aflezen dat je op de trap moet staan of dat je je niet aan de regels hoeft te houden wordt nergens door mij beweerd. Maar jouw slechte leesgedrag, je wilt zoals je zelf schrijft niet alle berichten lezen, is aandoenlijk aan het worden. Het valt mij wel op dat dit vaak voorkomt bij typische mensen die zich alleen achter de regels verschuilen en verder geen argumenten aandragen behalve regel is regel, of je bent gast in het stadion of wat dies meer zei. Vervolgens ga je de discussie verleggen door te gaan vragen wat de meerwaarde is?
Door de blinde vlek van niet begrijpend willen of kunnen lezen ga je mij aanspreken om het gedrag 'op de trap' staan. Terwijl ik alleen maar afvraag dat als het meer irritatie oplevert dan dat het in mijn ogen een gegronde functie heeft.

En dat je alleen maar in aannames en vooroordelen denkt blijkt wel duidelijk door jouw reactie over mijn opmerking dat ik schrijf dat jij gewoon zit. Waar schrijf ik dat jij minder supporter bent? zeg ik dat, beweer ik dat? Jij komt klaarblijkelijk zelfs nog vaker bij uitwedstrijden dan ik dus in dat kader zou ik zelfs minder fanatiek zijn. Maar op een of andere manier heb je een soort minderwaardigheids complex door die opmerking gekregen terwijl ik alleen maar bedoel dat je niet in het vak staat dus er geen ervaring mee hebt. Dus zelden zo'n bijzonder, laten we het maar inlevingsvermogen gelezen...
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sfeervak

Berichtdoor 12eMan » 29-09-2016 13:22

TORCIDA:

Gewoon lekker op die trap gaan staan joh. Veel plezier tegen PSV.....
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: Sfeervak

Berichtdoor Voetballeerproces » 29-09-2016 13:23

Torcida, jij zegt steeds dat niemand met argumenten komt en dat is niet waar, die worden hier meermaals aangehaald. Dat jij het daar niet mee eens bent dat kan en mag, maar loop niet steeds te verkondigen dat mensen zich verschuilen achter regel is regel want dat is gewoon onzin.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Sfeervak

Berichtdoor TORCIDA » 29-09-2016 13:52

12eMan schreef:TORCIDA:

Gewoon lekker op die trap gaan staan joh. Veel plezier tegen PSV.....



dat zeg ik lezen is niet je sterkste punt, geeft niets hoor blijf maar lekker zitten en struikel vooral niet over een stoeltje
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sfeervak

Berichtdoor Riverside » 29-09-2016 14:14

Ik stel voor dat Torcida en 12eMan het hierbij laten, dit gaat nergens heen.

Verder maar weer over het sfeervak.

Behalve het gezeur over de trappen :wink:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sfeervak

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-09-2016 15:00

Dat dit een discussie oplevert is best bijzonder. Staan op trappen is hinderlijk en irritant. Maar dat is toch logisch? Een trap is bedoeld om op te lopen. En dat gaat lastig als er mensen op staan....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Sfeervak

Berichtdoor TORCIDA » 29-09-2016 15:05

rules wat maakt het jou uit, je hebt toch geen sk kaart meer dus....tenzij ze bij jou thuis op de trap staan, dan snap ik het
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sfeervak

Berichtdoor Grimo » 29-09-2016 15:17

Pffff is er onweer op komst ofzo?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Sfeervak

Berichtdoor 12eMan » 30-09-2016 08:16

Even een positieve wending dan maar. Want of er nu gestaan wordt op de trappen of niet, de sfeer is enorm verbeterd met dit grote stavak. Kan ik enorm van genieten en kijk weer uit naar morgenavond, vanaf Zuid!
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: Sfeervak

Berichtdoor Grimo » 30-09-2016 13:23

Beheerder:
Bericht verwijderd en waarschuwing voor scheeren. Zo gaan we niet met elkaar om op dit forum.


Beetje respectvoller mag ook wel... En als hij met een thermoskan koffie naar het stadion gaat en stuk droge worst neemt ben je dan minder supporter? Ik kom al 30 jaar in het Abe Lenstrastadion, van diepe dalen tot hoge pieken maar ik heb een zitplaats, ben ik dan geen 12e man? Grotere onzin dan dit heb ik hier de laatste tijd niet gelezen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Sfeervak

Berichtdoor Marça » 30-09-2016 13:36

Ach, toen ik 12-14 jaar was begreep ik ook niet waarom mensen altijd zo stil de wedstrijd zaten te bekijken. Heb zelfs bij de beloften in het stadion wel eens zo'n gastoeter meegenomen om wat meer mensen 'mee te krijgen'.. :lol:

Maar als je wat ouder wordt, dan begrijp je wat beter dat je voetbal ook op andere manieren kunt beleven. Laat eenieder de wedstrijd op zijn eigen manier beleven en laten we vooral de discussie niet beginnen wie zich nu een 'echte fan' mag noemen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Sfeervak

Berichtdoor paparazzi » 30-09-2016 22:11

Marça schreef:Ach, toen ik 12-14 jaar was begreep ik ook niet waarom mensen altijd zo stil de wedstrijd zaten te bekijken. Heb zelfs bij de beloften in het stadion wel eens zo'n gastoeter meegenomen om wat meer mensen 'mee te krijgen'.. :lol:


Ja, daar zeg je wat! Zo`n gastoeter bestaat die nog? Ik hoor het nergens meer. 8)
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Sfeervak

Berichtdoor g11 » 01-10-2016 08:53

paparazzi schreef:Ja, daar zeg je wat! Zo`n gastoeter bestaat die nog? Ik hoor het nergens meer. 8)


Ik hoor ze altijd nog als er 1 x per jaar een zaalkorfbalfinale op tv is.
Maar ben blij dat we daar bij het voetbal geen last van hebben.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sfeervak

Berichtdoor TORCIDA » 01-10-2016 11:28

Gister Zwolle gezien, hebben nu ook een stavak achter de goal, over de volle breedte van de tribune. Geen steward te zien vooraan in het vak, geen trappen of in ieder geval geen lege trap gezien. Hanteerde elk stadion haar eigen norm, waarom staan er bij ons stewards ons de hele wedstrijd aan te gapen en daar niet? Blijf de regelgeving en toezicht niet duidelijk vinden.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sfeervak

Berichtdoor casper » 01-10-2016 12:42

Als mensen hun in Zwolle niet aan de regels willen houden is dat hun probleem.
In Heerenveen kiezen ze ervoor om de regels wel te handhaven,jij bent te gast,deal with it,zou ik zeggen
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

Re: Sfeervak

Berichtdoor TORCIDA » 01-10-2016 15:20

Casper, ik ben geen gast, ik ben supporter en betaal er zelfs ook nog voor. Misschien voel jij je gast ik niet.

Mag ik vragen hoe dat jij weet dat Zwolle zich niet aan de regels houdt of wil houden? Of is dat een aanname. Dan heeft discussiëren met jou dus geen zin, want je verzint iets om je punt te maken.

Maar opzich wel interessant, zou Zwolle sancties willen riskeren door het toe te laten, lijkt mij niet, zeker financieel niet lijkt me.

Maw prima dat er regels zijn, maar als de regels zijn bedacht door Heerenveen die niet hoeven van de KNVB maar wel de nodige irritatie oplevert kun je je afvragen of je in deze dan wilt volharden. Lijkt mij voor de stewards ook niet leuk continue op te moeten treden.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sfeervak

Berichtdoor pes5 » 01-10-2016 17:41

Het zijn wel regels van de KNVB Torcida.
Feyenoord heeft hier een paar keer een boete voor gehad.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sfeervak

Berichtdoor Smitte » 01-10-2016 22:22

Ik vond die steward die de hele wedstrijd op de trap stond wel vervelend en provocerend..
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Sfeervak

Berichtdoor hhage » 01-10-2016 23:36

Lezen is niet het sterkste punt van TORCIDA, eerst zegt hij dat andere niet met argumenten komen,terwijl ze dat wel doen oa calamiteiten, daarna zegt hij dat ze bij Zwolle wel op de trappen staan,daarom zegt casper als Zwolle zich niet aan de regels hout moeten ze zelf weten,om daarna TORCIDA zijn reactie te zien waarin hij zich afvraagt hoe het komt dat hij weet dat Zwolle zich niet aan de regels houdt.......denk eerder dus dat discusseren met TORCIDA geen zin heeft,en o ja mensen die uit eten gaan betalen dat ook en noemen ze ook gasten,dus als je betaald je geen gast kunt zijn is ook de grootste onzin
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Sfeervak

Berichtdoor Currahee » 02-10-2016 08:04

Sfeer was goed gister lleen jammer van die paar malloten die denken dat het nodig is om met vuuraanstekers richting zoet te gooien...
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten