Sfeervak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sfeervak

Berichtdoor wijzijnscheerenveen » 11-09-2016 18:00

kaaskop schreef:Dat er gisteren werd gezongen voor of tegen Hersi was mij (en mijn omgeving) niet duidelijk. Wat was dit?
Overigens was het wel opvallend dat Heerenveen meteen beter ging spelen na de Cambuur song.



Ik hoor hem vaker voorbij komen tegen die tukkers. Ik vermoed dat het alles met de gemiste penalty in de bekerfinale te maken heeft! Jalalalalaaaaa yousouf Hersi meende ik..

Zit zelf halverwege vak 16, maar daar hoor je het prima, ik ben van mezelf al vrij fanatiek maar dit maakt het nog lekkerder om mee te gaan doen. Het is erg aanstekelijk. enig nadeel ( wat hierboven ook al is gezegd) is het moeilijk doen van rustigere en oudere mensen om je heen in dit vak.. je wordt er geregeld ( door dezelfden) op aangesproken of het niet wat rustiger kan. Deze zelfde mensen zijn zo stil als hun stoeltje.. behoorlijk irriterend. Maar goed we blijven stug doorgaan en dan zien we het wel. Overigens is het puur het meezingen van liederen, en het sta op voor Heerenveen. een scheldwoord oid zul je mij niet horen uitkramen.

Zelfs overwogen om maar een sk te nemen voor het staanvak, helaas lijkt dat nu niet meer mogelijk. Maar als men moeilijk blijft doen om het meezingen.. tsjs dan toch maar overwegen om eens een losse kaart te halen voor het staanvak.
wijzijnscheerenveen
Selectiespeler
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 20-05-2015 11:40

Re: Sfeervak

Berichtdoor SCHtid » 11-09-2016 18:02

FeanfanSpursfan schreef:Waarom hebben we eigenlijk weer een capo (en waarom een andere)? Volgens mij kunnen we best zonder megafoon, aangezien je die een paar rijen verder al niet eens meer kunt horen.


Die capo is zeker wel positief voor de sfeer, stond er een paar rijen voor en begrijp dat het achteraan amper te horen is. Maar als het even stil is zet die een liedje in en zodoende neemt de rest van het vak het over. Vooral de momenten met 'tiki tiki tamba' etc. Is hij degene die zoiets kan "organiseren".
SCHtid
Nieuw talent
 
Berichten: 74
Geregistreerd op: 31-07-2015 17:44

Re: Sfeervak

Berichtdoor Mainfield -14 » 11-09-2016 19:56

FeanfanSpursfan schreef:Waarom hebben we eigenlijk weer een capo (en waarom een andere)? Volgens mij kunnen we best zonder megafoon, aangezien je die een paar rijen verder al niet eens meer kunt horen.


ik stond gister helemaal in de nok van sta vak en vond de capo nou juist goed, zo kon ik gelijk mee krijgen welk lied ze in starten

ik zag gister ook dat bepaalde tieners met bier gooiden maar vond het goed om te zien dat deze lieden wel er op aan werden gesproken door oudere supporters . verder genoten van de wedstrijd , was weer een ouderwets avondje :)
sc heerenveen 4life
Mainfield -14
Bankzitter
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 15-03-2015 20:00

Re: Sfeervak

Berichtdoor Mackan68 » 11-09-2016 21:15

Jazz schreef:Ik hoor geklaag over vlaggenzwaaien en biergooien. Zijn jullie de enige die daar last van hebben of zijn er meer mensen die hier last van onder vinden?

Ja ik heb ook bier over me heen gekregen omdat ik deze keer wat meer naar voren stond dan tijdens de wedstrijd tegen PEC. Het waren maar een paar spetters, maar dan nog. We krijgen er pas écht last van wanneer er inderdaad door dit soort hersenloze pubertjes een drooglegging zal volgen. Dan ben ik volgend seizoen snel weer vertrokken uit STA. Als we met z'n allen, jong en oud, groot en klein niet op een normale manier een feestje kunnen bouwen.... Je gooit ook niet met bier als je ergens op een verjaardag bent toch? Zuip het op, daar is het voor. Kun je het na een stuk of wat niet op, koop het dan niet!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sfeervak

Berichtdoor Erwin4ever » 11-09-2016 22:04

Mackan68 schreef:Kun je het na een stuk of wat niet op, koop het dan niet!

Of beter; deel het uit!!! :mrgreen:
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Sfeervak

Berichtdoor scheeren » 11-09-2016 22:21

FeanfanSpursfan schreef:Waarom hebben we eigenlijk weer een capo (en waarom een andere)? Volgens mij kunnen we best zonder megafoon, aangezien je die een paar rijen verder al niet eens meer kunt horen.


www.beterhoren.nl
scheeren
Bankzitter
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: 16-07-2015 03:58

Re: Sfeervak

Berichtdoor Grimo » 12-09-2016 08:56

xander schreef:Blijf toch jammer vinden dat het tot het vak beperkt blijft. De omliggende vakken doen weinig tot niet mee helaas het team vocaal re ondersteunen, lijkt wel dat je alleen mag meedoen dat je in het vak staat.


Wanneer je op de oostribune zit op de andere helft van het veld dan hoor je het uitvak meer dan ons sfeervak waardoor je veel liedjes niet mee krijgt. Dat is best jammer.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Sfeervak

Berichtdoor WaZZupah » 12-09-2016 12:41

als je op de voorste rijen beneden staat, waar ik vaak sta ...

kom ik stinkend naar bier weer thuis.

en ik moet autorijden ...

dus ja, t is wel een puntje van ergernis.
Je Leeft maar 1x Dus leef voor Heerenveen
WaZZupah
Nieuw talent
 
Berichten: 52
Geregistreerd op: 29-06-2005 09:35
Woonplaats: Rottum

Re: Sfeervak

Berichtdoor Jazz » 12-09-2016 14:17

WaZZupah schreef:.. en ik moet autorijden ...


Heel veel mensen zijn met de auto, wat is je punt?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Sfeervak

Berichtdoor Boffy » 13-09-2016 12:31

Biergooien was echt complete ergernis. Een paar spetters bier omdat iemand uit vreugde een biertje omschopt of laat vallen vind ik echt niet erg. Maar hier werden moedwillig liters bier over het vak heen gegooid, bij elk doelpunt. Wij stonden recht in de "vuurlinie". Hoop dat die personen tot inkeer komen, anders zal er geheid geklaagd worden bij de club en hebben we straks weer een "drooglegging".

Verder niks dan lof over het nieuwe staanvak overigens.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: Sfeervak

Berichtdoor WaZZupah » 15-09-2016 15:12

Jazz schreef:Heel veel mensen zijn met de auto, wat is je punt?


Dat ik niet drink terwijl ik in het staan vak sta, maar toch stinkend naar bier thuiskom!

Maargoed het hoort erbij, maar iets minder mag wel hoor!
Je Leeft maar 1x Dus leef voor Heerenveen
WaZZupah
Nieuw talent
 
Berichten: 52
Geregistreerd op: 29-06-2005 09:35
Woonplaats: Rottum

Re: Sfeervak

Berichtdoor sido » 19-09-2016 16:28

net een mail gehad over het sfeer vak, positief, alleen het biergooien en staan op de trappen wordt niet zo gewaardeerd.
sido
Nieuw talent
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 19-08-2009 21:29

Re: Sfeervak

Berichtdoor Mackan68 » 19-09-2016 17:33

sido schreef:net een mail gehad over het sfeer vak, positief, alleen het biergooien en staan op de trappen wordt niet zo gewaardeerd.

Inderdaad. En dat beide door de KNVB in de gaten gehouden wordt. Het lijkt me dus een aanrader om in beide gevallen je als een gast te gedragen en er op een normale manier van iedere wedstrijd een feest te maken. Indien we graag willen dat het stavak ooit verder uitgebreid wordt kunnen we regelmatig terugkerend negatief nieuws niet gebruiken!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sfeervak

Berichtdoor pes5 » 19-09-2016 17:58

En elkaar dus aan blijven spreken op dit soort zaken. Ik zou er geen moeite mee hebben als zo'n biergooier door een paar supporters op zijn plek gezet wordt. Samen maken we immers de club.
Laatst bijgewerkt door pes5 op 19-09-2016 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sfeervak

Berichtdoor sido » 19-09-2016 18:04

pes5 schreef:En elkaar dus aan blijven spreken op dit soort zaken. Ik zou er geen moeite mee hebben als zo'n biergooier door een paar aupporters op zijn plek gezet wordt. Samen maken we immers de club.

ik sta zelf in het onderste vak, maar het komt veelal van boven, dus moeilijk te zien wie er gooit, maar de camera's pikken ze er binnenkort ws wel uit.
sido
Nieuw talent
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 19-08-2009 21:29

Re: Sfeervak

Berichtdoor Thinkman » 19-09-2016 19:30

sido schreef:ik sta zelf in het onderste vak, maar het komt veelal van boven, dus moeilijk te zien wie er gooit, maar de camera's pikken ze er binnenkort ws wel uit.


Vertrouwen op de camera's is eigenlijk een uitvlucht. We zouden voldoende karakter in het vak moeten hebben om de jongetjes die kennelijk niet goed tegen bier kunnen zelf aan te spreken. Dat mag.

Luisteren ze dan nog niet, dan al dan niet via de camera, een sv-tje geven. We laten ons niet in de (bier)zeik zetten door een paar aangeschoten knaapjes? Toch?! 8)
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Sfeervak

Berichtdoor Mackan68 » 19-09-2016 20:54

Thinkman schreef:Vertrouwen op de camera's is eigenlijk een uitvlucht. We zouden voldoende karakter in het vak moeten hebben om de jongetjes die kennelijk niet goed tegen bier kunnen zelf aan te spreken. Dat mag.

Luisteren ze dan nog niet, dan al dan niet via de camera, een sv-tje geven. We laten ons niet in de (bier)zeik zetten door een paar aangeschoten knaapjes? Toch?! 8)
Alleen degenen die achter dat soort zielige ventjes staan kunnen het eventueel zien gebeuren. Op het moment van de goals heb je natuurlijk wel iets anders te doen dan achterom te kijken of er biertjes gegooid worden en wie dat dan doen. Het is überhaupt van de zotte dat je ze daar op aan moet spreken natuurlijk.... Maar dat terzijde.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sfeervak

Berichtdoor elp » 20-09-2016 11:06

Volgens mij komt het van bovenin het onderste vak. Zelf sta ik in het bovenste vak en daar waar ik sta is het wat dat betreft droog. Overigens maakt het ook niet uit waar het vandaan komt, gewoon mee kappen! Een drooglegging doet ernstig afbreuk aan een avondje Heerenveen en ook aan het succesvol maken van het grote staanvak!
Eala Frisia!
elp
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 09-01-2006 07:52
Woonplaats: Lemmer

Re: Sfeervak

Berichtdoor Lenstra » 20-09-2016 11:09

Na een goal heb ik ook nog wel eens dat ik uit enthousiasme vergeet dat ik een biertje in mijn hand heb en het bier bij wijze van spreken een meter de lucht ingaat.
Moedwillig met bier gooien vind ik een ander verhaal.
Wat mij betreft een prima mail van de club, alleen heb ik waarschijnlijk gemist dat er met bier op spelers/het veld wordt gegooid.
Lenstra
Selectiespeler
 
Berichten: 430
Geregistreerd op: 05-11-2011 16:40

Re: Sfeervak

Berichtdoor Riverside » 20-09-2016 11:51

Lenstra schreef:Wat mij betreft een prima mail van de club, alleen heb ik waarschijnlijk gemist dat er met bier op spelers/het veld wordt gegooid.


Tijdens de wedstrijd tegen Twente heb ik vanuit vak 13 wel een paar bekers bij het doel op het veld zien liggen. Jammer, is nergens voor nodig.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sfeervak

Berichtdoor Lenstra » 20-09-2016 13:39

Gearard schreef:
Tijdens de wedstrijd tegen Twente heb ik vanuit vak 13 wel een paar bekers bij het doel op het veld zien liggen. Jammer, is nergens voor nodig.

In dat geval, terecht dat deze opmerking in de mail staat. Nergens voor nodig inderdaad
Lenstra
Selectiespeler
 
Berichten: 430
Geregistreerd op: 05-11-2011 16:40

Re: Sfeervak

Berichtdoor TORCIDA » 20-09-2016 14:35

snap dat geouwehoer over de trap niet, waarvoor zou je de trap moeten vrijhouden, bij een calamiteit gaat toch iedereen tegelijk er vandoor en zowel onder, boven als aan de zijkanten kun je het vak verlaten, nog beter zelfs als een vak met stoeltjes.
De verschillende rampen in stadions zijn aanwijsbaar niet veroorzaakt doordat supporters op trappen stonden. Zal een regel van de knvb zijn maar wat nu de onderbouwing is?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sfeervak

Berichtdoor Mackan68 » 20-09-2016 14:55

TORCIDA schreef:snap dat geouwehoer over de trap niet, waarvoor zou je de trap moeten vrijhouden, bij een calamiteit gaat toch iedereen tegelijk er vandoor en zowel onder, boven als aan de zijkanten kun je het vak verlaten, nog beter zelfs als een vak met stoeltjes.
De verschillende rampen in stadions zijn aanwijsbaar niet veroorzaakt doordat supporters op trappen stonden. Zal een regel van de knvb zijn maar wat nu de onderbouwing is?

Het gaat niet alleen om rampen. In het geval van bijvoorbeeld een harstilstand of beroerte, waarbij iedere seconde telt is een vrije doorgang naar de rij waar het zich afspeelt uiteraard ook een groot goed. Daar is geen sprake van wanneer de trappen volgestouwd zijn met feestvierende supporters. Nadere uitleg daarover is denk ik niet nodig.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sfeervak

Berichtdoor Marça » 20-09-2016 14:58

Voornaamste onderbouwing is volgens mij wel degelijk 'crowd collapse'. Met andere woorden, dat mensen over elkaar heen gaan vallen wanneer er bijvoorbeeld gescoord wordt. Lijkt me ook niet heel erg leuk om op zo'n betonnen trap te liggen terwijl er een paar mensen bovenop je liggen.

En daarnaast inderdaad in geval van acute hulp, zoals Mackan ook terecht opmerkt.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Sfeervak

Berichtdoor Surhuisterveen » 20-09-2016 15:48

Het bier gooien is mijn inziens nog de grootste ergernis. Tegen Twente tot tweemaal toe een bierdouche over me heen gekregen.
Drink dat heerlijke goudgele spul toch lekker op!
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Sfeervak

Berichtdoor NNboss » 20-09-2016 16:11

TORCIDA schreef:snap dat geouwehoer over de trap niet, waarvoor zou je de trap moeten vrijhouden, bij een calamiteit gaat toch iedereen tegelijk er vandoor en zowel onder, boven als aan de zijkanten kun je het vak verlaten, nog beter zelfs als een vak met stoeltjes.
De verschillende rampen in stadions zijn aanwijsbaar niet veroorzaakt doordat supporters op trappen stonden. Zal een regel van de knvb zijn maar wat nu de onderbouwing is?

bier trap vrij houden! kan je mooi tijdens de wedstrijd bier halen zonder dat je door alles en iedereen heen moet!
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Sfeervak

Berichtdoor Joucke » 20-09-2016 19:08

Surhuisterveen schreef:Het bier gooien is mijn inziens nog de grootste ergernis. Tegen Twente tot tweemaal toe een bierdouche over me heen gekregen.
Drink dat heerlijke goudgele spul toch lekker op!

Omdraaien en mond open doen bij een goal ;-)
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Sfeervak

Berichtdoor Boffy » 21-09-2016 10:10

TORCIDA schreef:snap dat geouwehoer over de trap niet, waarvoor zou je de trap moeten vrijhouden,?


Ik snap dat geouwehoer niet waarom je op de trap wil staan? Het zijn mensen die laat aan komen kakken en dan wel vooraan willen staan. Als je zo graag vooraan wil staan, kom je maar eerder. Kom je later, ga je maar mooi op een staanplaats staan achterin het vak. Er is plaats genoeg, dus waarom moet er zonodig op de trap gestaan worden?
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: Sfeervak

Berichtdoor TORCIDA » 21-09-2016 12:56

waarom niet gewoon loze ruimte waar je prima kunt staan. zinloos om vrij te houden. En het roept alleen maar irritatie op door dat men hier dus nu op moet letten
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sfeervak

Berichtdoor Satyr » 21-09-2016 13:28

Het viel me gisteren op hoe positief het publiek bleef, ook na de 0-1. Sowieso is het tegenwoordig zelden nog stil. Ben niet zo van de tifo en 'ekte ekte' fans, maar het sfeervak lijkt iig te werken.

edit: ik kijk wedstrijden op tv, niet in het stadion.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron