Sportstad Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Caspar » 18-01-2003 11:18

in de [url]telegraaf[/url] staat dat de bouw over 3 weken begint. ik neem aan dat ze daarmee de oostribune bedoelen.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Marça » 18-01-2003 11:49

Daar zouden ze in November ook al mee beginnen, maar jah, nie meer zeuren, uitbreiding van et stadion is nu tenminste zeker... : :D
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Berichtdoor Beetle » 18-01-2003 15:28

Nog even terugkomend op die dakconstructie:

Afbeelding

Dit is een vroeger ontwerp:
Afbeelding

Zie je het verschil? Zijn we dan toch niet verlost van die vervloekte palen als ik dit zo zie! :angry:

Zal misschien zoiets worden als PSV Die hebben op de korte zijden ook (drie hele dikke) palen. En wat zit er in de nieuwe tekening een vreemd gat in het dak van vak 9. Foutje van de tekenaar zullen we maar zeggen.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor the rockII » 18-01-2003 17:01

Ik weet dat verder ook niet, maar in deze tijd en een project van ongeveer 111 miljoen mag het stadion geen palen hebben. Blijkt dit wel te gaan gebeuren... :crying: :angry: ....wordt ik (zacht uitgedrukt) boos.
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Cross79 » 18-01-2003 17:55

Lezen jullie de media niet ofzow?

Het gehele project zal beginnen met het stadion.
Dus eerst de hoofdtribune dan noord en zuid en dan de boulevard.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor michel » 19-01-2003 13:45

En het licht van Cross79 laat ons blinden weer zien

Volgens mij komen er op deze manier geen palen, vandaar de bolle constructie van het
dak op de korte zijden. Wat betreft vak 9, inderdaad leuk detail kijk ook eens naar de positie van de lichtmast op die hoek. :?:
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Fatih » 22-01-2003 00:08

Ik vraag me af hoe het zit met de parkeerplaatsen? Ik hoorde dat deze bij de nog te bouwen supermarkten komen, maar heb me bedenkingen.

Tja, ik blijf kritisch...
Bush-wanker
Avatar gebruiker
Fatih
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 12-12-2002 18:23
Woonplaats: Droog

Berichtdoor michel » 22-01-2003 08:37

De supermarkten zitten niet in het project Sportstad (het is geen Euroborg :D )

Maar wat betreft parkeren, in het masterplan wordt genoemd dat er 2500 parkeer-
plaatsen zullen komen en dat is genoeg voor de dagelijkse activiteiten en zakelijk
parkeren tijdens wedstrijden... Waar de rest moet parkeren wordt niet genoemd.
Wel worden de aan- en afvoerwegen uitgebreid (maar daar kun je niet op parkeren)
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Roelof » 22-01-2003 10:31

Over parkeren rodnom het stadion zal ik maar niet beginnen, want met die ergens ben ik wel een half uur bezig. Vooral over de invalideparkeerplaatsen :wink: . Wat een schande.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Fatih » 22-01-2003 15:36

Nu lees ik net de Heerenveense Courant en daar blijkt uit dat "Brussel" nog helemaal geen groen licht heeft gegeven maar dat de heren er vanuit gaan dat het wel goed komt. Tja, nou weet ik het echt niet meer. :erm: :erm: :erm:
Bush-wanker
Avatar gebruiker
Fatih
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 12-12-2002 18:23
Woonplaats: Droog

Berichtdoor Beetle » 23-01-2003 20:11

Ook ‘concurrentie’ juicht Sportstad toe
GOOS BIES
De financiering van Sportstad Heerenveen is in hoofdlijnen rond. In maart wordt gestart met de uitbreiding van het AbeLenstra Stadion en de gezondheidsboulevard.
Begin 2004 hoopt projectleider Rudi Hofstede de bouw van de schoolruimtes voor het Friesland College en het multifunctioneel sportcentrum, die eind 2005 af moeten zijn, te kunnen starten. Met voetbal, schaatsen, ijshockey, turnen en futsal maakt Heerenveen al de dienst uit in Fryslân. Met alle faciliteiten en kennis in huis kan dat straks ook gelden voor tal van andere sporten. De ‘concurrentie’ buiten Heerenveen blijkt daar niet bang voor.
Anton Smit, voorzitter van de stichting Topsport Volleybal Sneek , vindt de plannen voor Sportstad Heerenveen moedig, al twijfelt hij nog steeds aan de financiële haalbaarheid van het project. ,,Maar het is altijd mooi als een stad dat voor elkaar krijgt.”
De dames van VC Sneek spelen nog altijd eredivisie. Smit deelt de angst van veel van zijn stadgenoten niet dat topvolleybal op den duur naar Heerenveen verdwijnt. ,,Waarom? We hebben hier in Sneek alles wat we nodig hebben om topvolleybal te bedrijven, we hebben hier de Sneker Sporthal die qua hoogte voldoet aan de norm voor internationale wedstrijden. Sneek is de bakermat van het Friese volleybal. Heerenveen heeft al voetbal en schaatsen, wat moeten ze dan nog met volleybal. Wij hebben de naam volleybalstad te zijn, alle grote namen komen hier vandaan.”
Het eerste senioren- en juniorenteam van de Leeuwarder basketbalvereniging Aris , die respectievelijk op het een-na-hoogste en hoogste landelijke niveau spelen, vallen onder een stichting, en die is volgens bestuurslid Gert Schurer heel positief over Sportstad Heerenveen. ,,Onze doelstelling is zo hoog mogelijk spelen, dat kan in Leeuwarden, maar ook in Heerenveen. We heten tenslotte stichting Topbasketbal Friesland en niet stichting Topbasketbal Leeuwarden.”
Eredivisie is al een aantal jaren de ambitie van de stichting. Bij basketbal is daar geld voor nodig. Volgens bestuurslid Schurer een budget van 500.000 euro. De stichting Topbasketbal Friesland volgt de ontwikkeling van Sportstad Heerenveen al twee jaar op de voet, zonder zelf initiatieven of belangen in het geheel te nemen. ,,Ik neem aan dat de commerciële mogelijkheden in Sportstad Heerenveen groter zijn dan in Leeuwarden. Maar voor de competitie kan het ook interessant zijn dat daar een ander team op niveau komt spelen. Nu zijn we een beetje helemaal alleen in de provincie als het gaat om basketbal. Je hebt Aris, dan een tijd niks, en dan weer Aris.”
Kees Robbertsen, trainer van Fryslâns toonaangevende zwemvereniging DZ&PC uit Drachten , ziet in Sportstad Heerenveen niet eens een concurrent, nu daar een 25-meterbad komt in plaats van het gewenste 50-meterbad. ,,Daarvoor zullen onze zwemmers de club niet verlaten”, aldus Robbertsen. Hij is blij met het nieuwe bad in Heerenveen. Robbertsen:,,Elk bad is welkom, want er zijn niet veel goede zwemaccommodaties in het Noorden. Ik was zelfs voorstander van een 50-meterbad in Heerenveen, ook al zou die het bad in Drachten dan wel kunnen overlappen. Maar elk 50-meterbad in Nederland kunnen we gebruiken, want nu zijn er hooguit acht accommodaties geschikt voor kampioenschappen.”
Roland van Stigt, voorzitter van de Drachtster tennisvereniging DLTC (met 1265 leden de grootste van Noord-Nederland) juicht de komst van Sportstad Heerenveen van harte toe. Hij ziet de drie indoorbanen en alle voor topsport geschikte faciliteiten die er omheen hangen niet als concurrentie, maar als aanvulling. ,,Wij hebben twee jonge toptennissers in huis, Joost Vogel en Hilde Jansma en vorig jaar nog Antal van der Duim. Als ze te goed voor ons worden zullen we ze alleen maar aanmoedigen het hogerop te zoeken. De belangen van de sporter hebben altijd voorrang.”
DLTC is met het Leeuwarder ‘t Nijlân de hoogst vertegenwoordigde club uit Fryslân, en komen uit in de landelijke tweede klasse. Dat vindt Van Stigt een mooi niveau. ,,Ons motto is, we betalen niet aan spelers. Iedereen betaalt contributie. Wij hebben andere ambities, wij willen in 2004 samen met Beampipers het Nederlands kampioenschap voor de jeugd organiseren.”

van het Fries Dagblad
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor mitrita » 20-02-2003 20:54

mmm, de één is blij dat de uitbreiding eindelijk wordt gerealiseerd.
De ander is kritisch vanwege de financiele aspecten.

Op het ontwerp zelf komt eigenlijk maar weinig reactie.
Misschien zegt dat ook wel genoeg, ik vind het ontwerp nogal open en saai.
Of daar sfeer in te creeren is... :?
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor Beetle » 21-02-2003 19:11

Laatste eredivisie wedstrijd voordat de verbouwing begint: sc Heerenveen - PSV.

Laatste wedstrijd voor de verbouwing: Beloften team tegen Feyenoord op 9 maart.

Bron: Eneco.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor michel » 23-02-2003 01:00

mitrita schreef:Op het ontwerp zelf komt eigenlijk maar weinig reactie.
Misschien zegt dat ook wel genoeg, ik vind het ontwerp nogal open en saai.
Of daar sfeer in te creeren is... :?


Sfeer krijg je niet door een architektonisch hoogstandje te bouwen, sfeer komt van de
supporters! Wat verwacht jij eigenlijk van tribunes? Dansende robot-clowns ofzo? Die
hoge tribunes op noord en zuid worden (noord naturlijk) de Nederlandse variant op de
spion-kop (ben en blijf altijd optimistisch).
Je vind het ontwerp noal open en saai??? Heb je het hier over het stadion of over het
gehele project? Er komt hier een complex te staan gebaseerd op een voetbalstadion ipv.
een zalencentrum.
dak open en naturlijk gras natuurlijk!
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor André » 23-02-2003 11:27

De ArenA in A'dam vindt ik persoonlijk wel een knap stukje architectuur. Maar dat je nou kan spreken van een geweldige sfeer in dat stadion......
Het ontwerp van het stadion van Heerenveen is goed. Godzijdank blijven de lichtmasten staan. Vind het altijd een mooi gezicht dat wanneer je op weg bent naar het stadion die gloed van licht over dat stadion hangt. Zo anders als bij Euroborg, daar ergens tussen al die hoge kantoren schijnt nog een stadion te staan... In het project van Sportstad Heerenveen draait toch alles om het stadion. Het stadion blijft eruit te springen en verzuipt niet in de omringende gebouwen.

Over de dakconstructie Beetle kan ik je nix vertellen. Bij ons op school zijn er mensen die beweren dat het dak in het nieuwe ontwerp wel ondersteunt zal moeten worden. Niet zozeer voor het eigen gewicht maar meer nog voor de zuiging die onder het dak onstaat wanneer het een beetje begint te waaien. (wat een technische verhaal op zo'n zondag morgen..........)
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Berichtdoor Dutch-Soldier » 11-03-2003 21:46

Man waarom is dit forum half in het Zweeds ?!? :shock:

Nouja, ik was vandaag op de Bedrijfencontactdagen en daar was ook een stand van de sportclub heerenveen.
Heb ik daar even een standmedewerker gevraagt hoe het nu met de verbouwing lijkt.
Dit is wat ie zei:
" Half april beginnen we met de verbouwing van de Oosttribune en snel er achteraan gaan we dan ook bezig met Noord en Zuid. Ook komen er geen palen meer voor in het verbouwde stadion.
Oost gaat met 16 rijen omhoog en daarboven komen skyboxen, Noord en Zuid gaan met 18 rijen ophoog ook worden de tribunes iets stijler als dat ze nu zijn, de hoeken gaan ook met 16 rijen omhoog.
Tevens zijn we nog steeds bezig met staantribunes"

Nou maar zien wat daar weer van waar is. :|
Staan we oog in oog !!! Zie ik alleen maar weer je nep gelach !
Dutch-Soldier
Bankzitter
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 11-03-2003 21:27
Woonplaats: Akkrum

Berichtdoor Cult » 12-03-2003 08:28

Dutch-Soldier schreef:Ook komen er geen palen meer voor in het verbouwde stadion.
Oost gaat met 16 rijen omhoog en daarboven komen skyboxen, Noord en Zuid gaan met 18 rijen ophoog ook worden de tribunes iets stijler als dat ze nu zijn, de hoeken gaan ook met 16 rijen omhoog.
Nou maar zien wat daar weer van waar is. :|


eeeeehhhh...... niet dus!
Er komen wel degelijk palen in het nieuwe stadion. En wel op de noord en zuid tribune. Ze staan op ca. 4-5 rijen van boven en zijn nodig om het dak af te steunen. E.e.a. kan niet anders i.v.m. de gekozen constructie.
Cult
Nieuw talent
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:47

Berichtdoor Noord » 12-03-2003 10:42

Wat is je bron Cult?
Er is namelijk altijd gezegd dat alle palen zouden verdwijnen na de verbouwing!
Avatar gebruiker
Noord
Selectiespeler
 
Berichten: 235
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:44
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor bossje » 12-03-2003 13:13

Best leuk die uitbreiding van het nieuwe stadion,
hoop alleen wel dat er over 2 jaar nog tegenstanders zijn :urgs:
bossje
Nieuw talent
 
Berichten: 67
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:06
Woonplaats: Ypecolsgea

Berichtdoor Caspar » 12-03-2003 15:22

Dutch-Soldier schreef:" Half april beginnen we met de verbouwing van de Oosttribune en snel er achteraan gaan we dan ook bezig met Noord en Zuid.


dat zou toch in maart al.................... :angry:
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor hetto » 12-03-2003 22:33

Ben het wel met Bossje eens :shock:
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
Avatar gebruiker
hetto
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 03-12-2002 21:08
Woonplaats: knibbeltsjebrege on the beach

Berichtdoor Arie de Boer » 13-03-2003 11:29

Die palen dat maakt ook niet zo heel veel uit, als het maar vanaf de bovenste 4 of 5 rijen begint dan vind ik het best.
Dat hebben ze bij Vitesse ook en dat zie je ook amper.
F.A.R.K.
Arie de Boer
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:49
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Cult » 13-03-2003 20:29

Gekkuboel schreef:Wat is je bron Cult?


Sorry voor de late reactie Gekkuboel, heb tegenwoordig weinig tijd om te "updaten".

Mijn bron zijn de bouwtekeningen en mensen binnen SCH. Het is BTW echt de bedoeling om nu half april te starten. Ik kan mij best voorstellen waarom er steeds "uitstel" (zo mag je het niet noemen) is. Een dergelijke, gecompliceerde bouwplaats, waar men met veel factoren rekening dient te houden, vergt veel voorbereiding. Denk eens aan het aanpassen van de hoofddraagconstructie waar ze al vrij snel aan toe zijn. Denk daarbij aan de ca. 4500 supporters die zonder helm naar het stadion komen! En zo ken ik er nog wel een paar.
Cult
Nieuw talent
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:47

Berichtdoor Roelof » 13-03-2003 22:50

Is allemaal waar. Ik ben ook geen expert en zit niet goed genoeg in de materie, maar het duurt allemaal wel verrekte lang natuurlijk.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Niels » 18-03-2003 11:42

Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Caspar » 18-03-2003 11:46

ik word gek........ :angry:
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Heert-Jan » 18-03-2003 12:05

gloeiende gloeiende gloeiende!! :angry: Rapportage over die 300 miljoen de afgelopen jaren van gemeente richting clubs heeft misschien ook geen goed gedaan.

We zitten over 3 jaar nog in hetzelfde stadion....
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Friessie » 18-03-2003 13:06

Stelletje t*r*ngl**rs (sorry voor het taalgebruik) daar! Dit schiet echt niet op en ik begin er aan te twijvelen of het allemaal wel door gaat. Mocht het niet door gaan dan moet er door het bestuur echt eens naar de vakken indeling gekeken worden om maar zo de sfeer in het ALS te verbeteren want de laatste tijden zo ik lees is dat erg slecht!
Friessie
Nieuw talent
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:16
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor BlueWhiteBoy » 18-03-2003 13:12

Heb 't geloof ik al eerder gezegd, maar je weet 't nooit:

De uitvoerder Van Wijnen was volgens mijn zeer betrouwbare bronnen al eind november klaar met de planning voor de uitvoering, maar hij kreeg geen groen licht. Dat was voor hun balen, omdat zij alles al op de rit hebben. Daarom vind ik het des te vreemder dat er geen voorbereidende werkzaamheden plaatsvinden (bijv. grondverzet, keten plaatsen) want zo florissant gaat het ook niet in de bouw.

Begin zo idd ook twijfels te krijgen....
Avatar gebruiker
BlueWhiteBoy
Bankzitter
 
Berichten: 47
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:55
Woonplaats: HEERENVEEN

Berichtdoor Noord » 18-03-2003 13:14

Als het werkelijk nog zo lang gaat duren moet NN zich maar sterk gaan maken dat er toch een NN-vak komt vòòrdat de uitbreiding een feit is!

Hoe dan ook, volgend jaar moet er een eigen vak zijn :twisted:
Avatar gebruiker
Noord
Selectiespeler
 
Berichten: 235
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:44
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten